بررسی استایل کیت ماس؛ ستاره درخشان و جذاب جهان مد

کیت ماس یکی از جذاب‌ترین و درخشان‌ترین سوپرمدل‌های دهه ۹۰ میلادی است که با سبکی نمادین، سال‌های طولانی در عرصه مد درخشیده است. کیت ماس هرچه می‌پوشید طرفدارانش می‌پوشیدند؛ حتی اگر بلافاصله با یک چرخش ۱۸۰درجه‌ای آن را تغییر می‌داد. بررسی استایل کیت ماس طرز فکر این مدل رنگ‌پریده دوست‌داشتنی و دانش او از لباس را بهتر به ما نشان می‌دهد.

داستان زندگی پرفرازونشیب کیت ماس

بررسی استایل کیت ماس - زندگی پرفرازونشیب کیت ماس
چهره اخمو و نگاه بی‌تفاوت کیت جوان که به هیچ‌کس رو نشان نمی‌داد، پایه‌گذار موفقیت جهانی او در عرصه مد شد.

کیت ماس (Kate Moss) با نام اصلی کاترین آن ماس، در ۱۶ ژانویه ۱۹۷۴ در کرایدون، از مناطق لندن، به دنیا آمد. بلافاصله بعد از او برادرش نیک متولد شد. کیت فقط ۱۳ سال داشت که پدرومادرش از هم جدا شدند. روزهای بعد از جدایی برای لیندا روزینا شپرد، مادر کیت، که پیش‌خدمت بود و مجبور بود از دو کودک خردسال مراقبت کند، به‌سختی می‌گذشت. به همین دلیل کیت مجبور شد به مادرش کمک کند و از همان خردسالی با فروش بلیط کارناوال پنکیک و مراسم دیگر درآمد کسب می‌کرد. بعد از مدتی به‌عنوان فروشنده در فروشگاه‌های اسباب‌بازی مشغول به کار شد.

وقتی کیت به ۱۴ سالگی رسید، مادرش که مقداری پول پس‌انداز کرده بود، برای اینکه به او و نیک هدیه‌ای بدهد، آنها را برای تعطیلات به باهاما برد. کیت نوجوانی لاغر با چهره‌ای معمولی بود و همیشه اخم می‌کرد؛ به همین دلیل هیچ پسری سمتش نمی‌رفت! اما همین چهره‌اش توانست توجه سارا دوکاس (Sarah Doukas)، صاحب آژانس استورم را که در زمینه انتخاب مدل فعالیت می‌کرد و البته چندان مشهور نبود، به خود جلب کند. از همان لحظه که سارا این دختر نوجوان را در فرودگاه کندی نیویورک دید، به او پیشنهاد کرد از آژانس او بازدید کند و بعد از بازگشت به بریتانیا، شانس خود را به‌عنوان مدل امتحان کند. این همان نقطه آغاز زندگی جدید کیت ماس بود که او را به پردرآمدترین مدل در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ تبدیل کرد.

مدلی کاملا متفاوت؛ بدون استانداردهای لازم برای مدل‌شدن

جالب اینجاست که کیت ریزنقش با چهره رنگ‌پریده و گونه‌های برجسته و آن نگاه بی‌تفاوتش، هیچ کدام از معیارهای لازم برای مدل‌شدن را نداشت. قدش ۱۶۸ سانتی‌متر بود که از استاندارد ۱۷۶ سانتی‌متر برای یک مدل بسیار کوتاه‌تر بود و با ۴۶ کیلو وزن، نمی‌توانست اندام زنانه و منحنی‌های خاص بدن مدل‌ها را به نمایش بگذارد. از طرفی، در آن زمان، نائومی کمپبل، لیندا اوانجلیستا، کلودیا شیفر و ناجا اوئرمن سلاطین بلامنازع حرفه مدلینگ بودند و کیت زمین تا آسمان با آنها متفاوت بود.

بااین‌حال، ازآنجاکه کیت درست زمانی پا به این صنعت گذاشت که موج استایل آندروژنی (جنبشی که مرزهای جنسیتی در پوشاک را از بین برد و راحتی را ملاک قرار داد). دنیای مد را فرا گرفته بود، توانست درک سنتی و قدیمی از ویژگی‌ها و معیارهای مدل‌بودن را بشکند و با سبک نمادین خود در صحنه‌ها بدرخشد. او حتی تصورش را هم نمی‌کرد که به‌زودی درآمدش حتی از نائومی کمپبل بزرگ هم بیشتر خواهد شد.

کیت ماس روی باند مدلینگ

بررسی استایل کیت ماس - همکاری با کلوین کلاین
کیت ماس؛ چهره ادکلن Ck one کلوین کلاین.

در ابتدا کار کیت آهسته و با وقفه‌های زیاد پیش می‌رفت؛ زیرا مد بدون جنسیت تازه به دنیای مد وارد شده بود و بسیاری از برندها هنوز آن را نپذیرفته بودند. البته کیت به همان هم راضی بود؛ اما خیلی زود همه‌چیز تغییر کرد و یکی از بزرگ‌ترین ترندسازان آن دوران، کلوین کلاین، توجهش به مد بدون جنسیت جلب شد. این طراح بزرگ اولین کسی بود که سبک یونیسکس را رایج کرد و فرصتی برای کیت ماس که بدنی کاملا صاف و تخت داشت و نماد بی‌جنسیتی محسوب می‌شد فراهم کرد. هرچند بعدها خواهیم دید، همین کلوین کلاین اولین کسی بود که بعد از رسوایی‌های پیش‌آمده برای کیت، او را کنار گذاشت. به‌هرروی، در آن زمان کیت چهره عطر جدید کلوین کلاین با نام one یا Ck One شد که یکی از پرفروش‌ترین عطرهای کلوین کلاین به شمار می‌رود.

در سال ۱۹۹۲، کیت در کمپین کلوین کلاین شرکت کرد که عکسی بسیار لاغر از او را در مجله ووگ بریتانیا نشان می‌داد. این تصاویر خشم عمومی را برانگیخت و کیت ماس را به ترویج بی‌اشتهایی و پدوفیلی متهم کردند.

شیک هروئینی؛ نمادی برای مد بدون جنسیت

حالا کیت به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شده بود و تصویرش روی بسیاری از بنرهای تبلیغاتی و جلد مجلات معتبر خودنمایی می‌کرد. او ترندی در دنیای مد موسوم به «شیک هروئینی» ایجاد کرد که نماد افراد لاغر و بدون جنسیت بود و دنباله‌رو سبک گرانج بود. به‌دنبال او، افراد زیادی وارد این حرفه شدند که ترکیب بدنشان مشابه کیت ماس بود؛ اما کیت اولین آنها بود و ارزش بیشتری داشت. بنابراین دستمزدش به‌شدت افزایش یافت.

پردرآمدترین مدل در سال ۲۰۰۰

بررسی استایل کیت ماس - مجسمه کیت ماس
مجسمه طلایی کیت ماس که مارک کویین ساخته است.

کیت ماس اولین درآمد میلیون دلاری خود را در ۲۰ سالگی به دست آورد. او در سال ۲۰۰۰ پردرآمدترین مدل جهان بود. تنها یک قرارداد ۴ ساله با شنل،

۵میلیون دلار برای کیت به ارمغان آورد. طبق گزارش مجله فوربس، در آن سال درآمد او ۱۴.۸ میلیون دلار بوده است.

کیت در سال ۲۰۰۵ با برند تاپ شاپ به‌عنوان طراح همکاری کرد. این اولین تجربه او در طراحی بود و توانست خط تولید لباس خودش را راه‌اندازی کند. آنها در مجموع ۱۴ کالکشن ارائه کردند که ۵.۲ میلیون دلار به سرمایه کیت اضافه کرد.

یک سال بعد، مجسمه‌ساز بریتانیایی، مارک کویین (Marc Quinn)، مجسمه برنزی کیت را ساخت که او را در حال انجام حرکات یوگا نشان می‌داد.

در سال ۲۰۰۷، کیت تاپ شاپ را ترک کرد و بسیاری از برندها از او برای شرکت در نمایش مد دعوت کردند. برخی از این برندهای معروف لویی ویتون، دولچه و گابانا، بربری، گوچی، شنل، دیور و ورساچه بودند.

در بهار سال ۲۰۰۸، کیت به‌عنوان مدل با چندین برند جهانی ازجمله ایو سن لوران، روبرتو کاوالی و دونا کاران به‌شکل همزمان کار کرد. بعد از همکاری‌اش با برند کوتی (Coti)، این برند عطر مخصوص کیت را ساخت. در همین سال، مارک کویین بار دیگر با الهام از زیبایی غیرمعمول این مدل بریتانیایی، مجسمه طلایی «سیرن» را که به‌معنای زن دلفریب است، ساخت. این مجسمه در نمایشگاه اصلی موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.

همکاری کیت با برندهای آرایشی

بررسی استایل کیت ماس - همکاری کیت با برند ریمل
خط تولید لوازم آرایشی ریمل بای ماس.

در سال ۲۰۱۱، کیت با همکاری برند ریمل، خط تولید رژلب مخصوص خودش را راه‌اندازی کرد که بازخوردهای بسیار مثبتی برایش به همراه داشت. به‌گفته مصرف‌کنندگان، این رژلب نه به‌دلیل نام کیت ماس، که به‌دلیل رنگ سیر، روشن و غیرمعمول آن محبوب بود؛ رنگی که اصلا جیغ نبود و می‌شد از آن برای آرایش روزانه استفاده کرد. طرفداران برند ریمل، ریمل بای ماس (Rimmel by Moss) را مروارید درخشان این برند می‌دانند.

رسوایی‌های زندگی کیت ماس

کیت یکی از درخشان‌ترین سوپرمدل‌های دوران حرفه‌ای‌اش بود؛ اما شاید به‌دلیل جوانی، شاید هم به‌دلیل شهرت سریع و بی‌اندازه، متأسفانه بارها شغلش را به خطر انداخت و در زندگی شخصی‌اش هم موفق نبود. شیک هروئینی که کیت نماد آن بود، او را به‌سمت شیوه زندگی نامناسبی سوق داد که همیشه در این صنعت رواج داشت؛ اما کیت زیاده‌روی می‌کرد. او آن‌قدر در مصرف الکل و موادمخدر پیش رفته بود که مجبور شد برای ترک آنها به کلینیک خصوصی روانپزشکی برود. جالب اینجاست که اعلام کردند او به‌دلیل خستگی و فرسودگی در کار، برای درمان به این کلینیک مراجعه کرده است.

بعد از درمان، کیت ۴ کیلو وزن اضافه کرد و نسبتا شاداب و سالم به نظر می‌رسید. رژیم‌های سخت غذایی را کنار گذاشت و با لذت تمام چیپس، سوسیس، اسپاگتی، پودینگ و ماهی می‌خورد. سبک زندگی سالم او را خیلی زود خسته کرد و متأسفانه این بار سراغ کوکائین رفت. اعتیاد او به کوکائین بسیار شدید بود و باعث شد خانه‌های مد یکی پس از دیگری قراردادهایشان را با او فسخ کنند. کیت این بار برای بهبودی به کلینیک آریزونا رفت. پس از توان‌بخشی، برخی از همکارانش مانند استلا مک کارتنی و التون جان، از او حمایت کردند و دوباره کارش را از سر گرفت. بااین‌حال، یکی از بزرگ‌ترین برندهای صنعت مد را از دست داد؛ کلوین کلاین، که خودش این سوپرمدل را به جهان مد معرفی کرده بود، همکاری‌اش را با او قطع کرد.

در اکتبر ۲۰۱۵، کیت که در یک مهمانی شرکت کرده بود، طعمه پاپاراتزی‌ها شد. آنها عکس‌هایی از او منتشر کردند که کیت را با لکه‌های کاملا واضح پودری سفیدرنگ روی لباس مشکی‌اش نشان می‌داد. رسانه‌ها اعلام کردند که کیت به زندگی سابق خود بازگشته است.

زندگی عشقی کیت ماس

بررسی استایل کیت ماس - زندگی عشقی کیت ماس
جانی و کیت؛ زوجی که هیچ‌کس جدایی آنها را نمی‌خواست.

کیت در ابتدای کارش، چند سال با عکاسی به‌نام ماریو سورنتی زندگی می‌کرد که با هم ارتباط حرفه‌ای و خصوصی داشتند؛ اما بعد از آشنایی با جانی دپ، بازیگر معروف آمریکایی، ماریو را ترک کرد. کیت عاشق جانی بود و به‌گفته خودش، جانی همیشه از او حمایت و مراقبت می‌کرد. بااین‌حال، اعتیاد به الکل و مواد روی حرفه هردو آنها تأثیر گذاشته بود. جانی در آن زمان نمی‌توانست فیلم بازی کند و درتلاش برای بهبودی بود، اما در کنار کیت این امکان وجود نداشت. بنابراین تصمیم گرفتند از هم جدا شوند و جانی با ونسا پارادی آشنا شد که به او کمک کرد به زندگی برگردد و سلامتش را بازیابد. کیت هنوز هم با شور و حرارت از خاطراتش با جانی یاد می‌کند. چندماه پیش هم وقتی از او پرسیدند چرا در دادگاه به‌نفع جانی شهادت داد، گفت: «من می‌دونستم حقیقت چیه. باید می‌رفتم و حقیقت رو می‌گفتم».

کیت بعد از جانی روزهای سختی را گذراند، اما دوباره با مردان دیگری ارتباط برقرار کرد. برخی از آنها آنتونی لنگدون، بیلی زین و جک نیکلسون بودند. در سال ۲۰۰۲، با جفرسون هک، ناشر و سردبیر مجله Dazed Media آشنا شد و صاحب دختری به نام لیلا گریس شدند. رابطه آنها خیلی زود از هم پاشید.

در سال ۲۰۰۵، کیت رابطه عشقی دیگری را با پیت دوهرتی آغاز کرد. مهمانی‌های نامناسب، مصرف بی‌رویه الکل و موادمخدر محور رابطه آنها را شکل می‌داد. حتی عکس‌هایی از آن دو در حال مصرف موادمخدر منتشر شد. سه‌سال دعواها و آشتی‌های پرسروصدای آنها که همگی دربرابر چشم‌های پاپاراتزی‌ها صورت می‌گرفت، باعث شد رابطه آنها به‌شکل بدی به پایان برسد. در سال ۲۰۰۷، کیت با جیمی هینس، نوازنده انگلیسی‌آمریکایی آشنا شد و در سال ۲۰۱۱ با هم ازدواج کردند. خیلی زود این گیتاریست هم کیت را به‌خاطر مدل دیگری به نام جسیکا استم (Jessica Stam) ترک کرد.

بررسی استایل کیت ماس

جدا از زندگی نه‌چندان درخشان، کیت ماس استایل جذاب و منحصربه‌فردی دارد. سبک نمادین کیت، بی‌تفاوتی و معصومیت چهره‌اش، همراه با نوعی نگرش بی‌خیالی، باعث شده او یکی از مشهورترین مدل‌های دنیای مد باشد. بررسی استایل کیت ماس، بینشی عمیق برای افرادی که می‌خواهند سبکی متفاوت داشته باشند به ارمغان می‌آورد؛ زیرا کیت دانش زیادی درباره سبک و لباس‌پوشیدن دارد.

۱. شلوار جین انتخاب همیشگی اوست

بررسی استایل کیت ماس - شلوار جین
شلوار جین پای ثابت استایل کیت ماس است.

بررسی استایل کیت ماس نشان می‌دهد شلوار جین، مخصوصا شلوار جین چسبان یکی از آیتم‌های ثابت کمد لباس اوست. بسیاری از زنان ممکن است در کمد لباسشان شلوار جین چسبان داشته باشند، اما هیچ‌کس به‌اندازه کیت به آن وابسته نیست. او حتی در مهمانی‌ها هم می‌تواند شلوار جین تنگ بپوشد. درطول سال‌ها او باعث محبوبیت شلوار جین فاق‌کوتاه چسبان، شلوارهای باریک دیزل، شلوار گشاد جی‌برند (J-Brand) و جین دم‌پاگشاد کم‌رنگ بوده است. نکته جالب اینکه کیت همیشه درست برعکس سبک رایج در جامعه لباس می‌پوشید. برای مثال، وقتی همه داشتند شلوار جین فاق‌کوتاهی را که خود کیت مد کرده بود می‌پوشیدند، او شلوار جین فاق‌بلند را مد می‌کرد. طرفدارانش هم به‌سرعت از او پیروی می‌کردند!

انواع مدل‌های شلوار جین زنانه را ببینید

۲. برای طراحی سبکش به خود زحمت نمی‌دهد

کیت برای لباس‌پوشیدن و طراحی سبک خودش را به زحمت نمی‌اندازد. او لباس کوکتل خود را با کمربند شل می‌پوشد، در مراسم فرش قرمز موهایش را شانه نمی‌زند، لباس‌ها و اکسسوری‌های قدیمی را که کهنه شده‌اند می‌خرد. بدون هیچ دردسری، همه‌چیز را جذاب و خاص طراحی می‌کند. این استایل را به‌وضوح در ویکتوریا بکهام هم می‌بینیم.


حتما بخوانید: لباس کوکتل چیست؟ انواع و روش‌های ست کردن این لباس

۳. به کیفیت توجه زیادی دارد

کیت به‌ندرت از فروشگاه‌های گران‌قیمت در خیابان‌های بزرگ خرید می‌کند. حتی زمانی که نوجوان بود، پولوشرت کشمیر دست‌دوم، لباس‌خواب ابریشمی متعلق به دهه ۱۹۳۰ و لباس‌های اصل دهه ۱۹۴۰ را از بازار پورتوبلو می‌کرد. او بر این باور است که لباس‌های قدیمی پارچه‌های بسیار باکیفیتی دارند و دوخت آنها بسیار زیباست. البته این لباس‌ها قیمتی بسیار کمتر نسبت‌به لباس‌های طراحان مدرن دارند.

۴. خلاف جهت ترند حرکت می‌کند

بررسی استایل کیت ماس - خلاف جهت ترند حرکت می‌کند
کیت در سالن متروپولیتن نیویورک

با بررسی استایل کیت ماس به‌وضوح می‌بینیم که او دقیقا برعکس آنچه انتظار می‌رود لباس می‌پوشد. این ترفند تضمین می‌کند که کیت هرجا می‌رود در مرکز توجه جمع قرار بگیرد. از لباس خاکستری‌اش روی فرش قرمز جشنواره کن و شلوار چرم تنگ و کت تاکسیدو در سالن متروپولیتن بال در نیویورک گرفته تا موهای دم اسبی و لباس مجلسی زیبایش در مراسم جوایز موسیقی NME و شلوار سفید برای عروسی، کیت همیشه ترند روز را نادیده می‌گیرد. اتفاقا همیشه موفق شده است دیگران را وادار کند که فکر کنند آنها اشتباهی لباس پوشیده‌اند نه او.

۵. لباس‌های طرح‌دار مخصوصا طرح پلنگی را دوست دارد

بررسی استایل کیت ماس - لباس‌های طرح‌دار
کت لئوپارد از آیتم‌های ثابت کمد لباس کیت است.

کیت عاشق لباس‌های طرح‌دار است؛ اما طرح‌های ساده و کلاسیک را بیشتر می‌پسندد. یکی از طرح‌هایی که همیشه می‌پوشد یا لااقل در یکی از اکسسوری‌هایش به کار می‌برد، طرح پلنگی (لئوپارد) است. کیت به‌ندرت دنبال طرح‌های مدرن غیرمعمول است. تاپ راه‌راه کلاسیک یا پانکی، پیراهن‌های چهارخانه، پیراهن‌های گلدار به‌سبک دهه ۱۹۴۰ همگی از جمله طرح‌های موردعلاقه کیت هستند.

چند مدل لباس پلنگی اینجاست

۶. پالت رنگی استایلش اغلب خنثاست

بررسی استایل کیت ماس - استایلی با پالت خنثا
کیت به رنگ‌های خنثا مخصوصا مشکی و خاکستری علاقه دارد.

بررسی استایل کیت ماس نشان می‌دهد پالت رنگی انتخابی او برای لباس‌هایش معمولا از رنگ‌های خنثا شامل مشکی، خاکستری و سرمه‌ای تشکیل شده است. به همین دلیل است که حتی عکس‌های ۲۰ سال پیش او شیک و امروزی به نظر می‌رسند.

۷. اغلب از لباس‌های قالب تن استفاده می‌کند

بررسی استایل کیت ماس - اغلب لباس‌هایش قالب تن هستند
کیت می‌داند چطور لباسی بپوشد که انگار فقط برای اندام خودش ساخته شده است.

سال‌ها مطالعه طراحان و استایلیست‌های برتر دنیا به کیت آموخته است که لباس باید طوری باشد که تناسب اندام را نشان دهد. او هرچند برای مدل بودن قد متوسط و اندام ریزنقشی دارد، اما لباس‌هایش را طوری انتخاب می‌کند که سیلوئت زیبایی از او به نمایش بگذارند. به همین دلیل لباس‌های کیت همیشه طوری هستند که انگار برای خودش ساخته شده‌اند و کس دیگری نمی‌تواند آنها را بپوشد.

۸. لباس‌های اورجینال برایش مهم هستند

بررسی استایل کیت ماس - کیت لباس اورجینال را ترجیح می‌دهد
بوت‌های حاشیه‌دار مینه‌تونکا که کیت اغلب می‌پوشد.

معتبربودن و اصل‌بودن لباس برای کیت اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر بخواهد بوت‌های به سبک هیپی بپوشد، بوت جیر حاشیه‌دار مینه‌تونکا (Minnetonka) اورجینال می‌خرد. اگر بخواهد پانکی بپوشد، تی‌شرت ویوین وست‌وود متعلق به دهه ۱۹۷۰ را می‌خرد، نه‌اینکه به تاپ شاپ برود و یک تی‌شرت جدید امروزی را خریداری کند که روی آن شعار پانک‌استایل نوشته شده است. لباس‌های کیت ماس به‌معنای تمام کلمه «لباس» هستند.

۹. برای کیت ماس لباس مهم‌تر از مد است

بررسی استایل کیت ماس - استایل کلاسیک
کیت به مدروز اهمیت زیادی نمی‌دهد و استایل کلاسیک را بیشتر دوست دارد.

برای کیت ماس لباس به‌معنای مد نیست، دقیقا خود لباس است. با بررسی استایل کیت ماس به این نتیجه می‌رسیم که فقط باید روی لباسی که برای اندام و صورتمان مناسب است تمرکز کنیم و به ترندها و مد روز کاری نداشته باشیم. در این صورت است که هرگز اشتباه نخواهیم کرد و بهترین انتخاب را خواهیم داشت. کیت می‌گوید: «لباس‌ها مد می‌شوند و از مد می‌روند؛ اما این درباره استایل درست نیست. استایل باید کلاسیک باشد». او بر این باور است لباس باید از همان نگاه اول زیبا به نظر برسد و هرکه آن را می‌بیند، تأیید کند که آن لباس برازنده کسی است که آن را پوشیده است.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

۱۰. لباس‌ها را ترکیب می‌کند و هماهنگی آنها برایش مهم نیست

بررسی استایل کیت ماس - کیت لباس را ترکیب می‌کند ست نمی‌کند
پوشیدن پالتو لئوپارد با شلوار جین آبی روشن عجیب است؟ کیت می‌تواند به‌زیبایی آن دو را با هم ترکیب کند.

کیت ماس بر این باور است ترکیب درست لباس هرگز به‌معنای ست‌کردن آنها نیست. او می‌تواند دو لباس را که اصلا هماهنگ نیستند با هم ترکیب کند. برای مثال، کیت گاهی یک شنل توری ویکتوریایی را با شلوار جین پی‌وی‌سی، بوت پانکی را با لباس پولک‌دوزی و حتی لباس مجلسی را با کت پلنگی می‌پوشد. او قوانین معمول سبک را زیر پا می‌گذارد و ترندهای جدیدی ایجاد می‌کند. او دانش این کار را دارد و این‌طور نیست که لباس‌ها را بی‌دلیل با هم ترکیب کند.

۱۱. اغلب از دستمال‌گردن استفاده می‌کند

بررسی استایل کیت ماس - دستمال گردن
گردن کیت بلند و لاغر است و دستمال‌گردن برایش مناسب است.

کیت ماس گردن بلند و لاغری دارد و دستمال گردن برای او کاملا مناسب است. از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون او اغلب لباس‌هایش را با یک روسری شیک دور گردنش تکمیل می‌کند. دستمال‌گردن‌هایی که انتخاب می‌کند اغلب نازک و طرح‌دار هستند. در تصویری که می‌بینید او دستمال‌گردنش را رنگی انتخاب کرده تا به لباس‌هایش که همگی از رنگ خنثا هستند کمی رنگ ببخشد.

چند مدل دستمال گردن زیبا ببینید

۱۲. برای مراسم رسمی پیراهن ساتن یا تاکسیدو می‌پوشد

بررسی استایل کیت ماس - پیراهن ساتن یا تاکسیدو
کیت در مراسم رسمی لباس ساتن را ترجیح می‌دهد.

لباس‌های ساتن برای مراسم رسمی موردعلاقه کیت هستند. او اولین بار در سال ۲۰۰۷ لباس مجلسی ساتن آستین بلند پوشید، از آن زمان این پارچه را در بسیاری از مراسم فرش قرمز می‌پوشد.

اگر زمانی نخواهد پیراهن ساتن بپوشد، کت‌وشلوار تاکسیدو را جایگزین آن می‌کند. معمولا ترجیح می‌دهد زیر تاکسیدو یک بلوز شفاف بپوشد و با یک کیف کلاچ و صندل بنددار استایلش را تکمیل کند:

بررسی استایل کیت ماس - تاکسیدو
کت‌وشلوار تاکسیدو که کیت آن را با بلوزی شفاف و صندل‌های مشکی و یک کیف کوچک دستی ست کرده است.

۱۳. بلوزهای گلدوزی‌شده زیادی دارد

بررسی استایل کیت ماس - بلوز گلدوزی‌شده
بلوز گلدوزی‌شده زیبای کیت که با شلوار جین مشکی ست شده است.

کیت اغلب در موقعیت‌هایی که خارج از محل کارش است یک بلوز گلدوزی‌شده با شلوار جین گشاد یا چسبان ست می‌کند که بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.

۱۴. به بوت‌های سگک‌دار علاقه‌مند است

بررسی استایل کیت ماس - بوت‌های سگک دار
کیت بوت‌های زیادی دارد؛ اما بوت‌های سگک‌دار را به همه آنها ترجیح می‌دهد.

یکی از عناصر تقریبا ثابت استایل کیت، بوت مشکی سگک‌دار است. به‌جز موقعیت‌های رسمی که کفش مجلسی می‌پوشد، در بسیاری از موقعیت‌های کژوال بوت مشکی را ترجیح می‌دهد.

۱۵. کت‌های چرمی به‌شدت او را برازنده نشان می‌دهند

بررسی استایل کیت ماس - کت‌های چرم
کت چرم زیبای کیت که کاملا برازنده اوست. در لاندرس، مه ۲۰۱۳

هنگام بررسی استایل کیت ماس، واقعا نمی‌توان از لباس‌های چرمی او به‌سادگی عبور کرد. کت‌های چرمی به‌شدت برازنده کیت ماس هستند و از زیباترین و بهترین اجزای استایل او به شمار می‌روند. کت چرم به‌خوبی اندام او را پوشش می‌دهد؛ مخصوصا وقتی آن را با شلوار جین مشکی می‌پوشد. در زمان ارتباطش با جانی دپ آنها اغلب کت‌های چرم‌شان را با هم ست انتخاب می‌کردند که به‌شدت موردتوجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت:

بررسی استایل کیت ماس - کت چرم
کت چرمی رنگ‌ورورفته‌ای که در آن زمان مد بود و کیت و جانی با هم ست می‌کردند.

 مدل‌های کت چرم زنانه

۱۶. اکسسوری‌ها را ظریف و ساده انتخاب می‌کند

کیت می‌داند که هیچ‌چیز مانند اکسسوری‌های ظریف و زیبا لباس‌های ساده را جذاب نشان نمی‌دهد. کیت می‌گوید هروقت شک داشتید از کدام اکسسوری باید استفاده کنید، الماس را انتخاب کنید. الماس با هر لباسی ترکیب می‌شود. کیت جواهرات زیادی دارد؛ از گوشواره‌های اشکی الماس متعلق به قرن نوزدهم تا مجموعه‌ای از النگوها و گلوبندهای الماس، یاقوت کبود و یاقوت سرخ که دوناتلا ورساچه به او داده است.

برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس

لباس‌های شب بلند و راسته که اندامش را کشیده و قدش را بلندتر نشان می‌دهند:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
کیت در رونمایی از کالکشن خودش در تاپ شاپ/ نیویورک، سال ۲۰۰۹

لباس ساتن نقره‌ای کیت با سربند همرنگ آن:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
کیت به همراه مارک جیکوبز، طراح معروف، در مراسم گالا در سال ۲۰۰۹

لباس‌های بولرو؛ کیت آنها را زمانی می‌پوشید که همه فکر می‌کردند مال مادربزرگ‌هاست:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
لباس بولرو

لباس مشکی ساده کوتاه؛ از زمان آدری هپبورن کسی قدرت LBD (Little Black Dress) را ثابت نکرده بود تا اینکه کیت ماس آمد:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
کیت ماس با لباس LBD/ نمایش مد ایو سن لوران

لباس‌های خز مصنوعی که کیت به آنها علاقه زیادی دارد:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
کتی از خز مصنوعی/ از معدود زمان‌هایی که کیت موهایش را به‌شکل پیکسی کوتاه کرده است.

لباس صورتی؛ چه کسی گفته است کیت فقط استایل مردانه دارد و نمی‌تواند لباس صورتی زنانه بپوشد؟

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
پیراهن صورتی و بنفش گلدار کیت

کت‌وشلوار مشکی؛ کیت چه روی صحنه و چه در زندگی شخصی، عاشق رنگ مشکی است:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
رنگ مشکی از رنگ‌هایی است که واقعا به کیت می‌آید/ نمایش مد شنل؛ ۱۹۹۰

مدل‌های لباس مجلسی مشکی را ببینید

لباس عروسی کیت که جان گالیانو طراحی کرده است:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
مراسم عروسی کیت با جیمی هینس

لباس متالیک و پولکی نقره‌ای کیت که با کیف و شنلش هماهنگ است:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
پیراهن متالیک نقره‌ای کیت/ مراسم مت گالا، ۲۰۱۹

کت چرم زیبای کیت با تی‌شرتی در حمایت از ویوین وست‌وود، طراح بریتانیایی:

بررسی استایل کیت ماس - برخی از زیباترین لباس‌های کیت ماس
تی‌شرتی از ویوین وست‌وود که کیت ماس، جورج کلونی، ریتا اورا و تام هیدلستون برای حمایت از این طراح پوشیدند.

جمع‌بندی

کیت ماس یکی از مدل‌های دوست‌داشتنی و درعین‌حال پرحاشیه صنعت مد است. او در سال‌های قبل از دهه ۲۰۰۰ پردرآمدترین مدل در این صنعت بود و حتی از بزرگان آن دوران پیشی گرفت. بااین‌حال زندگی حرفه‌ای او همیشه تحت‌تأثیر اتفاقات جنجالی زندگی شخصی‌اش قرار می‌گرفت. دنیای بی‌رحم مد بارها او را کنار گذاشت؛ اما نتوانست این مدل جذاب و متفاوت را به دست فراموشی بسپارد. با همه این اوصاف، استایل کیت چیزی است که هرگز تحت‌تأثیر زندگی پرفرازونشیب او قرار نگرفته است. او دانش زیادی از لباس و استایل دارد و اصول خاص خودش را در لباس‌هایش پیاده می‌کند. به‌تازگی مصاحبه‌ای از او با مجله ووگ منتشر شد که در آن کیت خاطراتش را از دوران فعالیتش مرور کرد. بررسی استایل کیت ماس می‌تواند بینشی درباره سبک و لباس به افرادی بدهد که دوست دارند در هر جمعی بدرخشند.

مدل‌های کت رسمی زنانه را ببینید

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ دوست دارید درباره کدام مدل در صنعت مد بیشتر بدانید؟ لطفا در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود
منبع whowhatwear vogue whowhatwear
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.