راهنمای کامل ست کردن لباس چهارخانه؛ این استایل جذاب را دریابید

برای خانم‌ها و آقایان

لباس‌های چهارخانه همیشه جذاب بوده‌اند. بافت و طرح متنوع این پارچه‌ها باعث شده که حضور و نقش پررنگی در دنیای مد در فصول مختلف داشته باشند. در این مقاله از ست کردن لباس چهارخانه می‌خوانید. بعد از پایان خواندن مطمئن باشید که در ست‌کردن استایل چیره‌دست‌تر خواهید شد. آماده‌اید؟

دنیای چهارخانه‌ها را بهتر بشناسید

ست کردن لباس چهارخانه
استایل چهارخانه

زمانی که لباسی با طرح و رنگی شاخص به‌تن می‌کنید، نیاز به دقت بیشتری در طراحی استایلتان دارید. وقتی که حرف از خط‌وخطوط و نقش‌و‌رنگ پیش می‌آید، رسیدن به استایل مناسب دقت و صرف وقت بیشتری می‌طلبد. اگر از عهده این کار برآیید، نمره قبولی در خوش‌تیپی و خوش‌پوشی می‌گیرید و همه نگاه‌ها را به سمت تیپ و استایلتان جلب می‌کنید.

طرح‌ها و مدل‌های مختلفی برای پارچه‌ها وجود دارد اما چهارخانه‌ها اصیل و پرطرفدارند و قدمتشان به سالیان بسیار دور می‌رسد. چه زمانی؟ تاریخ این طرح از پارچه‌ها به گذشته‌های کشور اسکاتلند می‌رسد. همان زمان‌هایی که پارچه‌های چهارخانه به‌وفور تولید می‌شد و از آن دامن‌های معروفی را می‌دوختند که مردان هم علاوه‌بر زنان می‌پوشیدند.

حالا چهارخانه‌ها مرد و زن نمی‌شناسند و به دنیای مدوفشن به‌طور گسترده پا گذاشته‌اند. از این طرح در استایل‌های رسمی و غیررسمی مختلف، اکسسوری‌ها و حتی دکوراسیون خانگی به‌طور گسترده استفاده می‌شود. اجازه بدهید که برایتان از ست کردن لباس چهارخانه بیشتر بگوییم.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره پارچه پیچازی؛ مدی همیشه ماندنی

پوشیدن رنگ‌ها و طرح‌های خنثی در کنار چهارخانه

ست کردن لباس چهارخانه
پوشیدن پارچه‌های چهارخانه با پارچه‌های خنثی مانند جین

پارچه چهارخانه طرح شلوغی دارد؛ روی سطح این پارچه پُر است از خانه‌های کوچکی که گاهی از رنگ‌های مختلف‌اند و گاهی از رنگ‌هایی هم‌طیف و مشابه. در هر حال، با پارچه‌ای ساده و سرراست روبه‌رو نیستیم. پس باید در سِت‌کردن لباس‌های دیگر استایل در کنارش دقت کافی به‌خرج بدهیم.

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های خنثی در کنار پارچه چهارخانه لباس می‌تواند راهی برای دیدنی‌ترکردن بخش طرح‌دار باشد. یعنی استفاده از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده می‌تواند جلوه بخش چهارخانه استایل را بیشتر کند.

پس در نخستین گام از مرور شیوه ست کردن لباس چهارخانه حواستان باشد که از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده در کنار این طرح از پارچه استفاده کنید. برای نمونه، جین‌ها بهترین گزینه‌ها برای همراهی با چهارخانه‌ها هستند. جین که پارچه و طرحی خنثی به‌حساب می‌آید، جلوه چهارخانه را چندبرابر می‌کند.

استفاده از رنگ‌های زمینه پارچه چهارخانه برای باقی استایل

ست کردن لباس چهارخانه
ست کردن رنگ لباس بخش‌های دیگر با رنگی از پارچه چهارخانه

یکی دیگر از کارهای مهمی که می‌توانید در ست کردن لباس چهارخانه انجام بدهید، انتخاب رنگ باقی بخش‌های استایل به رنگی از زمینه پارچه چهارخانه‌تان است. برای نمونه، اگر شلواری چهارخانه می‌پوشید که رنگ‌های آبی، بنفش و سفید در آن به‌کار رفته، این امکان وجود دارد که شومیزی به یکی از این رنگ‌ها انتخاب کنید و بپوشید.

پس یادتان نرود که می‌توانید از رنگ‌های موجود در پارچه چهارخانه لباستان برای انتخاب رنگ بخش‌های دیگر استایل خود کمک بگیرید. در واقع، داشتن نگاهی که می‌خواهد میان رنگ‌های موجود در طرح چهارخانه و رنگ بخش‌های دیگر هماهنگی به‌وجود بیاورد، بسیار ضروری است.

حالا شاید، این هماهنگی از طریق روش‌های دیگر ست‌کردن رنگ‌ها و طرح‌ها هم به‌وجود بیاید؛ مثلا ست‌کردن رنگ باقی استایل با رنگ‌های موجود در زمینه پارچه چهارخانه براساس تضاد رنگی.

 شلوار چهارخانه برای ترتیب‌دادن استایلی نیمه‌رسمی

ست کردن لباس چهارخانه

استفاده از شلوارهای چهارخانه می‌تواند به شما در ترتیب‌دادن تیپی نیمه‌رسمی کمک کند. خیلی ساده و بی‌دردسر، شلواری چهارخانه انتخاب کنید و بعد آن را با رنگ‌های خنثی ست کنید یا اگر دوست دارید، رنگی از زمینه شلوار چهارخانه‌تان را برای ست‌کردن باقی بخش‌های استایل در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که سِتی از لباس‌ها داشته باشید که در موقعیت‌های مختلف به دردتان می‌خورد و شما را شیک می‌کند.

پوشیدن کت چهارخانه برای موقعیت‌های رسمی

ست کردن لباس چهارخانه
پوشیدن کت چهارخانه در استایل رسمی

درست است که پارچه چهارخانه بیشتر در استایل غیررسمی یا به‌قول فرنگی‌ها کژوال (casual) دیده می‌شود اما می‌توانید از آن در موقعیت‌های رسمی هم استفاده کنید. اگر کتی چهارخانه بپوشید، زیر آن پیراهنی رسمی و ساده به تن کنید و در انتخاب رنگ‌ها دقیق باشید، استایلتان به‌سادگی رسمی خواهد شد.

ست کردن لباس چهارخانه
پوشیدن کت چهارخانه با هودی

اگر هم می‌خواهید که از کت چهارخانه کمک بگیرید و استایلی غیررسمی داشته باشید، کافی است که زیر کت، پولوشرت بپوشید یا یک هودی زیر کت به تن کنید که کلاهش از پشت گردن کت بیرون می‌زند و به شما حال‌وهوایی جوانانه و اسپرت می‌دهد.

دامن چهارخانه و جذاب‌کردن استایل

ست کردن لباس چهارخانه
دامن چهارخانه و استایل اسپورت

پوشیدن دامن چهارخانه استایلتان را به سطح تازه‌ای از شیک‌بودن و جذابیت می‌برد. این دامن را می‌توانید در مدل‌های مختلف بپوشید و بعد متناسب با رنگش به‌سراغ شومیزها یا تی‌شرت‌های گوناگون بروید. دامن‌های چهارخانه بنا به مدل و بخش‌های دیگر استایلی که با آنها ست می‌شوند هم در تیپ‌های رسمی قابل‌استفاده‌اند و هم غیررسمی. همه‌چیز به شما وابسته است.

ست کردن لباس چهارخانه
دامن چهارخانه در استایل رسمی

اگر دامن چهارخانه کوتاه را با تی‌شرت و کتی چرمی یا سوئیشرتی از جنس جین بپوشید، استایلتان به‌طور قطع غیررسمی می‌شود. اما اگر پای یک شومیز ابریشمی به‌میان باشد که با دامن چهارخانه‌ بلندی سِت می‌شود و رنگ هردو یکسان است و در واقع، استایلی مونوکروم تشکیل می‌دهند، ماجرا فرق خواهد کرد و پا به دنیای رسمی‌پوشان خواهید گذاشت.

پوشیدن کفش‌های چهارخانه در استایل‌های رسمی و غیررسمی

ست کردن لباس چهارخانه
کفش چهارخانه رسمی

وقتی صحبت از کفش چهارخانه می‌شود، به‌احتمال زیاد احساس می‌کنید که درباره استایلی غیررسمی صحبت می‌کنیم اما این‌طور نیست. کفش‌های چهارخانه می‌توانند در هردو استایل ظاهر شوند. البته مدل و طرح کفش مهم است؛ یعنی اگر کتانی چهارخانه در اختیار دارید، بدیهی است که باید آن را در استایل غیررسمی استفاده کنید.

ست کردن لباس چهارخانه
کفش چهارخانه رسمی زنانه

اما اگر کفش‌های پاشنه‌بلند چهارخانه دارید، امکان استفاده‌اش در استایل رسمی وجود دارد. برای آقایان هم اوضاع به همین ترتیب است. شما با داشتن کفش رسمی که طرحی از چهارخانه دارد، امکان ترتیب‌دادن تیپی رسمی خواهید داشت و برای تدارک‌دیدن استایلی غیررسمی هم که باید به سراغ کتانی‌های چهارخانه (که معمولا پارچه‌ای‌اند) بروید.

ست‌کردن چهارخانه با چهارخانه

ست کردن لباس چهارخانه
ست‌کردن دو چهارخانه با هم

شاید به نظرتان عجیب بیاید اما پوشیدن چهارخانه با چهارخانه دیگر مانند گذشته‌ها از سوی دنیای مدوفشن کنار گذاشته نمی‌شود. این‌روزها، پوشیدن طرح‌های مختلف با هم از ترندهای روز و رایج است و البته بسیار هم شیک و خاص به‌شمار می‌رود.

البته دقت کنید که اگر می‌خواهید دو طرح چهارخانه را در استایلتان در کنار هم قرار بدهید، باید به نکاتی هم دقت داشته باشید. برای نمونه، به نکات زیر دقت کنید:

  • هیچ‌گاه بیشتر از دو طرح چهارخانه را با هم نپوشید.
  • اندازه چهارخانه بخش‌های مختلف استایل نباید یکسان باشد.
  • تِم رنگی چهارخانه بخش‌های مختلف باید تقریبا یکسان یا هماهنگ باشد.

لایه‌لایه‌پوشیدن با لباس‌های چهارخانه

ست کردن لباس چهارخانه
ست کردن چهارخانه در استایل لایه‌لایه

در ست کردن لباس چهارخانه می‌توانید از روش لایه‌لایه‌پوشیدن استفاده کنید. این روش برایتان استایلی اسپرت به‌همراه می‌آورد و بسیار جذاب است. برای نمونه، می‌توانید تی‌شرتی نازک بپوشید، بعد یک پیراهن مردانه چهارخانه زیبا و متناسب با تی‌شرت را روی آن به تن کنید. حالا نوبت کتی اسپرت از جنس جین، چرم یا کتان است که روی همه این‌ها پوشیده شود و استایلتان را تکمیل کند. این تیپ را امتحان کنید، بسیار شیک و جذاب است.

پوشیدن بلوزی از تِم رنگی شلوار چهارخانه

ست کردن لباس چهارخانه
ست‌کردن رنگ شلوار چهارخانه با بلوز

یکی از استایل‌های بسیار جذابی که می‌توان با چهارخانه‌ها ترتیب داد، انتخاب رنگ بخش دیگر استایل از رنگ غالب پارچه چهارخانه است. این مدل و طرح به شما کمک می‌کند که توازن بسیار زیادی را وارد استایلتان کنید و از نظر تعادل بخش‌های مختلف در تیپ و چشم‌نوازبودن به سطح خوبی برسید.

پوشیدن پیراهن‌های چهارخانه در استایل‌های مختلف

ست کردن پیراهن چهارخانه
پیراهن چهارخانه در استایل غیررسمی

دنیای پیراهن‌های چهارخانه به‌شدت متنوع است. این طرح به‌طور معمول برای استایل‌های اسپرت استفاده می‌شود اما نه به این معنی که امکان طراحی استایلی رسمی با آن وجود ندارد. پیراهن‌های پشمی چهارخانه برای فصل‌های سرد و چهارخانه‌های خنک در فصول گرم می‌توانند تیپی شیک و درجه‌یک برایتان بسازند.

اگر دکمه پیراهن را باز بگذارید و آن را روی یک تی‌شرت ساده یا حتی طرح‌دار بپوشید، استایلی غیررسمی و جذاب خواهید داشت. شلوارتان می‌تواند جین، کتان و جنس‌های دیگر اسپرت باشد.

ست کردن لباس چهارخانه
پیراهن چهارخانه در استایل رسمی

برای ترتیب‌دادن تیپی رسمی هم می‌توانید از پارچه‌های رسمی‌تر کمک بگیرید و با بستن تمام دکمه‌ها و ست‌کردن بالاتنه استایل با شلواری پارچه‌ای و اتوکشیده یا شلوار کتانی با دوخت مردانه و رسمی (فاق بلند و دوخت راسته در ناحیه ساق پا) تیپتان را کامل کنید.

ترتیب‌دادن تیپی جذاب با پیراهن چهارخانه و کت

پیراهن‌های چهارخانه می‌توانند رسمی و غیررسمی باشند. اگر دوختی ساده و جنسی خنک و نرم داشته باشند، بیشتر برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب خواهند بود. پیراهن‌های چهارخانه‌ای که بافت سفت دارند و ضخیم‌اند و بیشتر در فصول سرد پوشیده می‌شوند، حالت رسمی‌تری دارند.

ست کردن لباس چهارخانه
ست کردن پیراهن چهارخانه با کت جین

اگر پیراهنی چهارخانه را با کتی جین سِت کنید و بپوشید، استایل بسیار زیبایی خواهید داشت. این استایل می‌تواند در پاییز یا بهار، تیپتان را متفاوت و دیدنی کند. البته دقت داشته باشید که این مدل هم در دسته غیررسمی‌ها جای می‌گیرد. اگر پیراهنتان بلند و پوشیده باشد، این استایل برای خیابان هم مناسب خواهد بود.

جذاب‌ترین چهارخانه‌ای‌ها را ببینید

در آخر

ست کردن لباس چهارخانه را با هم مرور کردیم. دقت کردید که این پارچه چقدر متنوع است و در استایل‌های مختلف زنانه و مردانه کاربرد دارد. شما هم طرفدار پارچه‌های چهارخانه هستید؟‌ کدام استایل را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟


در ادامه بخوانید: اصول ست کردن لباس گلدار برای خانم‌ها و آقایان
منبع wikihow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.