مینی بگ چیست؟ روش استایل کردن این ترند مینیاتوری

شاید وقت‌اش رسیده که با کیف‌های بزرگ و جادار خداحافظی کرده و کیف‌های کوچک و ترندی را جایگزین کنید. احتمالا بارها عکس‌های سلبریتی‌های مختلف را در حال حمل این مینی‌بگ‌ها دیده‌اید. ممکن است حتی خودتان نیز حداقل یکی از این کیف‌ها را در کمدتان داشته باشید. در این مقاله، می‌خواهیم برایتان بگوییم که مینی بگ چیست؟ این ترند از کجا آمده و تاریخچه آن کدام است؟ همچنین، همراهتان بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن این آیتم را با لباس‌ها و استایل‌های گوناگون ست کرد. با ما همراه باشید.

مینی بگ چیست؟

مینی بگ چیست؟
مینی بگ‌ها با وجود گنجایش کمی که دارند اکسسوری‌های جذابی به حساب می‌آیند.

شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده که با بزرگ‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، اسنیکرهای ورزشی و لنز دوربین‌ها چرا کیف‌ها روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. همان‌طور که از اسم‌اش پیداست، مینی بگ یک اکسسوری مینیاتوری و کوچک است که در قالب کیف ساخته شده و انتظار می‌رود بتواند برخی از آیتم‌های روزانه‌تان را در خودش جا دهد. اما واقعیت این است که در عمل، فقط تعداد محدودی از اقلام مورد نیازتان در آن جا می‌گیرد. با این حال، این کیف‌ها به‌اندازه‌ای زیبا و ترندی هستند که به سختی می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

معایب مینی بگ چیست؟

معایب مینی بگ چیست؟
یک مینی بگ نهایتا می‌تواند یک تلفن همراه، یک دسته کلید، کارت بانکی و یک رژلب را در خود جا دهد.

این مدل کیف مدتی است در دنیای مد دیده می‌شود و سلبریتی‌ها هم از آن استقبال کرده‌اند. شاید تنها ایرادی که بر این آیتم وارد باشد گنجایش آن است. اگر شما عادت دارید کیف‌های بزرگ همراه داشته باشید، احتمالا با این اکسسوری ترندی دچار مشکل خواهید شد. در یک مینی بگ شما فقط می‌توانید آیتم‌های بسیار ضروری مانند کلید، تلفن همراه، کارت بانکی و شاید یکی دو قلم وسیله کاربردی دیگر را حمل کنید. این امر می‌تواند یک مشکل جدی باشد. گاهی افرادی را می‌بینیم که در عین به‌همراه داشتن یک مینی بگ، ناچار شده‌اند یک توت بگ یا یک کوله‌پشتی را هم این‌طرف و آن‌طرف ببرند تا همه لوازم مورد نیازشان را با خود داشته باشند.

مزایای مینی بگ چیست؟

مزایای مینی بگ چیست؟
این اکسسوری از جذابیت زیادی برخوردار است و به استایل فرد جلوه‌ای آزاد و رها می‌بخشد.

با نگاهی خوش‌بینانه به مینی بگ، شاید هم بد نباشد تمام خرت‌و‌پرت‌های غیرضروری که با دائما با خودتان حمل می‌کنید را کنار بگذارید و فقط به چند مورد محدود اکتفا کنید. در هر حال، ظاهر جالب و متفاوت این محصول، گنجایش محدودش را تا حدود زیادی جبران می‌کند.

در فصل‌های اخیر، این کیف‌های مینیاتوری در بسیاری از فشن شوها دیده شده‌اند. بسیاری از برندهای بزرگ و بنام از این ترند در طراحی استایل‌های خود استفاده کرده‌اند. به‌همراه داشتن مینی بگ معمولا حس رها بودن، پیروی از مینیمالیسم، سبک سفر کردن و وابسته نبودن به انواع و اقسام آیتم‌ها را القا می‌کند. سلبریتی‌هایی همچون کندال جنر (Kendall Jenner)، بلیک لایولی (Blake Lively)، کایلی جنر (Kylie Jenner) و دوآ لیپا (Dua Lipa) به استفاده از این آیتم علاقه زیادی دارند.

تاریخچه مینی بگ چیست؟

تاریخچه مینی بگ چیست؟

تا اواخر قرن هجدهم، کیف‌های دستی اصولا لوازم جانبی بسیار کوچکی بودند که برای خانم‌ها و آقایان به یک شکل طراحی می‌شدند. هدف از به‌همراه داشتن این اکسسوری هم چیزی نبود به‌جز حمل پول. حتی در دربار قرن هجدهمی فرانسه و کاخ ورسای، کسی زحمت حمل کیف پول را هم به خودش نمی‌داد. درباریان معمولا کیسه‌های مخملی کوچکی داشتند که لوگوی سلطنتی یا نشان خانوادگی خود را بر روی آن گلدوزی کرده و آن را به کمربندشان آویزان می‌کردند.

تاریخچه مینی بگ چیست؟
کیسه‌های مخملی کوچک در دربار فرانسه قرن هجدهم حکم مینی بگ را داشتند.

در آن دوران، خانم‌ها هم برای حمل سکه‌های‌شان از همین کیسه‌های مخملی استفاده می‌کردند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توانستند دیگر لوازم ضروری‌شان را به‌همراه داشته باشند؟ پاسخ به پرسش را باید در طراحی کت‌ها و پیراهن‌های قدیمی پیدا کرد. این تن‌پوش‌های زنانه دارای جیب‌های بسیار بزرگی بودند که در اطراف کمر تعبیه می‌شدند و از کتاب گرفته تا بطری نوشیدنی، عطر، عینک و لوازم دوخت‌ودوز را در خود جای می‌دادند.

در اواخر قرن هجدهم و هم‌زمان با شدت گرفتن روند انقلاب فرانسه، دنیای مد و فشن هم دستخوش تحولات چشمگیری شد. طبیعی است که لباس‌ها و اکسسوری‌های زنانه هم از این قاعده مستثنا نبودند. بنابراین، با وجود تغییراتی که در ساختار پوشاک خانم‌ها ایجاد شد، به‌تدریج پای کیف‌های دستی کوچک یا همان مینی بگ هم به دنیای مد باز شد. مینی بگ‌های آن دوران ظاهر ساده‌ای داشتند و ممکن بود دارای بند یا بدون بند باشند. با گذشت زمان، در ساخت این نوع کیف از انواع پارچه‌های توری، گلدوزی شده، منجوق دوزی شده یا قلاب‌بافی شده استفاده شد.

تاریخچه مینی بگ چیست؟
پس از انقلاب فرانسه، کم‌کم استفاده از کیف‌های کوچک جذاب به ترند جالبی تبدیل شد.

در ابتدا، طنزپردازان این اکسسوری‌های جدید را وسایل تجملاتی غیر ضروری و بی‌فایده‌ای می‌دانستند و به آن‌ها می‌خندیدند. اما با گذشت زمان، به‌همراه داشتن یک مینی بگ جذاب به بخشی از Dress Code روزانه خانم‌های فرانسوی تبدیل شد و کم‌کم جای خود را در فضای سیاسی و اقتصادی پس از انقلاب فرانسه باز کرد. در آن زمان، استفاده از مینی بگ به‌نوعی نماد استقلال، اشرافیت، بی‌قیدی و رها بودن از مشغله‌های فکری رایج به حساب می‌آمد.


حتما بخوانید: کد پوششی یا درس کد (dress code) چیست؟ ۷ درس کد معروف کدامند؟

داستان ترند شدن دوباره مینی بگ چیست؟

داستان ترند شدن دوباره مینی بگ چیست؟
برند فندی برای نخستین بار پای مینی بگ را دوباره به دنیای فشن باز کرد.

در سال ۲۰۱۵، کارل لاگرفیلد طراح اصلی برند «فندی» نخستین فردی بود که مینی بگ را در کالکشن بهار و تابستان همان سال جا داد. با این حال، این کار با بازخورد قابل توجهی مواجه نشد. تا سال ۲۰۱۷ میلادی که سیمون پورت، دیزاینر برند مشهور و لوکس «ژاکموس» (Jacquemus) در لاین پاییزه‌اش کیف‌هایی را با نام le chiquito طراحی کرده و از آن‌ها رونمایی کرد. بعدها مشخص شد این کار بیش‌تر جنبه شوخی داشته؛ چرا که مینی بگ‌های ياکموس نهایتا یک بسته آدامس یا خوشبو کننده دهان را در خود جای می‌دادند. اما در کمال ناباوری، برندهای معتبری مانند «لویی ویتون» و «پرادا» و همچنین، بسیاری از تماشاگران از این طرح نسبتا تازه استقبال کردند. بنابراین، شهرت دوباره مینی بگ را تا اندازه بسیار زیادی می‌توان مدیون این برند فرانسوی دانست.

استقبال مخاطبان از این محصول تا اندازه‌ای بود که درست بعد از این نمایش، سلبریتی‌هایی مانند خواهران «جنر» شروع به استفاده از این کیف‌ها کردند. این‌جا بود که توجه قشر جوان و دنبال کنندگان این چهره‌های مشهور هم به مینی بگ جلب شد. درست بعد از این موج توجه، برند ژاکموس در سال ۲۰۱۸ و در کالکشن پاییز و زمستان خود به طراحی انواع دیگری از این محصول پرداخت. در این فشن شو، هر یک مدل‌هایی که روی Run Way حرکت می‌کردند یک نمونه از این کیف‌ها را به‌همراه داشتند.

داستان استقبال دنیای مد و سیر تکاملی مینی بگ چیست؟

داستان استقبال دنیای مد و سیر تکاملی مینی بگ چیست؟
ژاکموس یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده کیف و به‌ویژه مینی بگ است.

سیمون پورت برای تولید مینی بگ‌های محبوب‌اش از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کرد. در مدت زمان کوتاهی، این کیف‌های کوچک به نمادی از برند ژاکموس تبدیل شدند. جالب است بدانید، به‌تدریج انداره آن‌ها باز هم کوچک‌تر شد. به این ترتیب، برخی از مدل‌های آن صرفا جنبه تزئینی داشت و فقط برای تکمیل استایل شخص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با وجود غیر کاربردی بودن این محصول جدید، بسیاری از برندها قیمت‌های نجومی را برای آن‌ها تعیین کردند. گسترش این طرح در بین برندهای گوناگون به‌اندازه‌ای بود که برند شنل در سال ۲۰۱۹ با ایجاد تغییراتی در طراحی این محصول، مینی بگ‌هایی با نام Side Pack را در کالکشن بهار و تابستان خود جای داد. چنان‌که پیش‌تر هم گفتیم، برند «فندی» نیز جزو اولین تولیدکنندگانی بود که این طراحی را به بازار عرضه کرد.

نگاه دنیای مد به جایگاه نمادین مینی بگ چیست؟

کیت میدلتون با مینی‌بگ
کیت میدلتون با مینی‌بگ

از اوایل قرن بیستم میلادی، استفاده از کیف‌های کوچک و اغلب شانه‌ای در میان خانم‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار بود. در آن زمان، این کیف‌ها معمولا توسط زنان مرفه و ثروتمند استفاده می‌شدند چون بسیار الگانت و جمع‌و‌جور بودند. تا مدت‌ها این اکسسوری نماد قشر خاصی از جامعه بود، و حتی امروزه نیز تا حدودی این رسم به‌جا مانده است. تا جایی که اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا از جمله «کیت میدلتون» و «مگان مارکل» به ندرت با خودشان کیف حمل کرده و در صورت به‌دست گرفتن کیف هم معمولا از مینی بگ استفاده می‌کنند.


حتما بخوانید: بهترین استایل‌های کیت میدلتون، دوشس خوش‌پوش کمبریج

دلایل محبوبیت مینی بگ‌ها چیست؟

دلایل محبوبیت مینی بگ ها چیست؟

 

• استفاده از این کیف‌ها هنوز هم حس اشرافی بودن را به شما القا می‌کنند.
• مینی بگ محصولی با ابعاد کوچک است که جلوی حرکت آزادانه شما را نمی‌گیرد و مانند کیف‌های بزرگ برایتان مزاحمت ایجاد نمی‌کند.
• وقتی مینی بگ را حمل می‌کنید و تصمیم می‌گیرید در گوشه‌ای بنشینید نیازی نیست دنبال جای مناسبی برای قرار دادن آن باشید.
• زمانی که به چیزی نیاز پیدا می‌کنید لازم نیست مدت‌ها کیفتان را زیر و رو کنید.
• درست است که مینی بگ گنجایش چندانی ندارد؛ اما تمام اقلام واقعا ضروری را در خودش جا می‌دهد.
• مینی بگ یک کالای ترندی است که حس شیک بودن و به‌روز بودن را به شما منتقل می‌کند.
• اغلب سلبریتی‌ها این محصول را دوست دارند و در استایل روزمره‌شان از آن استفاده می‌کنند.

کدام سلبریتی‌ها از مینی بگ استفاده می‌کنند؟

کدام سلبریتی‌ها از مینی بگ استفاده می‌کنند؟

پس از گذشت چند سال از آغاز این ترند، بسیاری از سلبریتی‌ها همچنان از مینی بگ در استایل روزمره خود استفاده می‌کنند. از این جمله، می‌توان به افراد مشهوری مانند کندال و کایلی جنر، کورتنی کارداشیان، ریانا، بلا و جیجی حدید، کایا گربر و بسیاری دیگر از افراد شناخته شده اشاره کرد. در ادامه، چند نمونه از موارد به‌کارگیری مینی بگ توسط برخی از این سلبریتی‌های معروف را بررسی می‌کنیم:

• کندال جنر (Kendall Jenner)

کندال جنر (Kendall Jenner)

کندال جنر یکی از هوادارن پر و پا قرص مینی بگ‌هاست. او به دفعات از این ترند در استایل خود استفاده کرده است. در سال ۲۰۱۸ و درست یک روز پس از برگزاری مراسم مت گالا در شهر نیویورک، او برای صرف شامی مجلل با خانواده و دوستان‌اش بیرون رفت. در این گشت‌وگذار دوستانه، کندال سر تا پا سفید پوشیده بود و تنها رنگ قابل رویت در استایل‌اش کفش‌های پاشنه‌دار نارنجی او بودند. مینی بگ ژاکموس سفید رنگی هم این استایل را تکمیل می‌کرد. این کیف به‌قدری کوچک بود که درست همان شب و پس از انتشار اولین عکس‌ها موجی از نظرات مثبت و منفی و انتقادات را برانگیخت. البته تجربه نشان داده است که کندال جنر کم‌تر به چنین انتقاداتی توجه می‌کند.

• بلا حدید (Bella Hadid)

بلا حدید (Bella Hadid)

 

بلا حدید یکی دیگر از طرفداران این ترند است. او که به‌خوبی می‌داند چگونه باید از این مینی بگ‌ها استفاده کرد در هر فرصتی این آیتم را در استایل خود به‌کار می‌برد. در سال ۲۰۱۷ و در یک روز تابستانی زیبا، او در حالی در خیابان‌های نیویورک دیده شد که یک جامپسوت نارنجی را با بوت‌های کوتاه و پاشنه‌دار سفید رنگ‌اش استایل کرده و یک مینی بگ سفید را هم چاشنی ظاهر فریبنده‌اش کرده بود.

• ریانا (Rihanna)

ریانا (Rihanna)

ریانا نیز از جمله سلبریتی‌هایی است که از این ترند بارها استفاده کرده است. او که به استایل خاص و متفاوت‌اش مشهور است در هیچ شرایطی بد به‌نظر نمی‌رسد. در سال ۲۰۱۷، ریانا در مراسمی که در باربادوس برگزار شده بود از سر تا پا از رنگ خردلی استفاده کرد. البته، با انجام این کار انتقادات بسیاری را متوجه خودش کرد. با این حال، او همراه با این استایل مونوکروم اکسسوری‌های مناسبی را به‌کار برد. از این میان، می‌توان به مینی بگ برند ژاکموس اشاره کرد که درست هم‌رنگ لباس‌اش انتخاب شده بود.

• پریانکا چوپرا (Priyanka Chopra)

پریانکا چوپرا (Priyanka Chopra)

پریانکا چوپرا یک هنرپیشه و تهیه‌کننده هندی است که در سال ۲۰۱۸ با خواننده پرطرفدار پاپ، «جو جوناس» ازدواج کرد. پریانکا هم یکی دیگر از هواداران این ترند است. او بارها علاقه خود را به مینی بگ نشان داده است. از جمله بهترین استایل‌های او با این کیف‌های کوچک، می‌توان به فستیوال فیلم کن سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. پریانکا بعد از حضور بر روی فرش قرمز، با انتشار عکس‌هایی در صفحه ایسنتاگرام خود، استایل مونوکروم سفیدش را به رخ مخاطبان کشید. او برای تکمیل این استایل از یک مینی بگ سفید استفاده کرده و این چاشنی شیک و الگانت را به پوشش‌اش اضافه کرد. پریانکا چوپرا بارها با مینی بگ‌های برندهای معتبری مانند ژاکموس و والنتینو دیده شده است.

روش استایل کردن مینی بگ چیست؟

روش استایل کردن مینی بگ چیست؟

شما می‌توانید مینی بگ را به روش‌های متعددی استایل کنید. این کیف‌ها به دلیل کوچک بودن‌شان راحت‌تر از کیف‌های بزرگ با دیگر لباس‌های‌تان استایل می‌شوند. با بررسی سبک‌وسیاق لباس پوشیدن سلبریتی‌ها و الهام گرفتن از آن ها نیز می‌توانید روش استفاده از این کیف‌ها را یاد بگیرید و به مرور از خلاقیت خودتان هم در این زمینه استفاده کنید. مینی بگ‌ها در استایل‌های روزمره و کژوال و همچنین، در مراسم رسمی و رویدادهای مجلل کاربرد دارند. برخی از بهترین روش‌های استایل کردن آن‌ها به قرار زیر است:

• مینی بگ را با بالاتنه سفید و پایین تنه جین ست کنید

مینی بگ را با بالاتنه سفید و پایین تنه جین ست کنید

پوشیدن تاپ سفید با شلوار یا دامن جین از ساده‌ترین استایل‌هایی است که با یک مینی بگ زیبا تکمیل می‌شود. ترکیب شلوار جین و تاپ سفید یک ترکیب کلاسیک است که هیچگاه از مد نمی‌افتد. با اضافه کردن کفش رنگی یا سفید و به‌همراه داشتن یک مینی بگ به رنگ دلخواه می‌توانید این استایل کژوال را ساده و کلاسیک نگهدارید.

• مینی بگ رنگی را با لباس‌های زمستانی ست کنید

مینی بگ با لباس زمستانی

 

یکی از ساده‌ترین روش‌های استایل کردن مینی بگ‌ها استفاده از آن‌ها با استایل بسیار کژووال زمستانی است. به این ترتیب، کیف کوچک و محبوب‌تان هم کاملا به چشم می‌آید. در روزهای سرد سال، شما می‌توانید یک پوشش روزمره و بسیار ساده را با اضافه کردن یک مینی بگ رنگی متحول کنید. برای این کار، بهتر است لباس‌هایی را به‌تن کنید که رنگ خنثی دارند. به این ترتیب، مینی بگ رنگی شما با آزادی کامل خودنمایی خواهد کرد.

• در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی هم از مینی بگ استفاده کنید

در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی هم از مینی بگ استفاده کنید

درست مانند استایل بلا حدید که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید یک استایل نیمه رسمی یا حتی رسمی را با استفاده از یک مینی بگ تکمیل کنید. کافی است یک پیراهن زیبا یا یک جامپسوت شکیل را به‌تن کرده و آن را با کیف و کفش مناسب ست کنید. اگر به‌دنبال استایلی جسورانه هستید می‌توانید روی رنگ لباس‌تان مانور دهید. در چنین شرایطی، خوب است از کیف و کفشی به رنگ خنثی استفاده کنید. توجه داشته باشید، به‌خاطر مینیمال بودن مینی بگ، دست‌تان در انتخاب مدل کفش به مراتب بازتر است. نگران نباشید؛ مینی بگ‌ها به‌راحتی با بیش‌تر مدل‌ها ست می‌شوند.

• مینی بگ‌تان را با کت چرمی ست کنید

مینی بگ‌تان را با کت چرمی ست کنید

استفاده از کت چرمی به‌همراه یک شلوار پارچه‌ای خوش کوپ و خوش دوخت، شلوار جین یا حتی شلوار چرم از جمله استایل‌های کژوالی است که با مینی بگ ترکیبی عالی پیدا می‌کند. اگر باور نمی‌کنید، کافی است به آرشیو عکس‌های بسیاری از  سلبریتی‌ها نگاه کنید. خواهید دید آن‌ها در شرایط مشابه، مینی بگ‌های لویی ویتون، ژاکموس، فندی، والنتینو و دیگر برندهای مشهور خود را با کت چرمی و انواع لباس‌های کژوال ست کرده‌اند.

مدل‌های زیبای کیف زنانه اینجاست

سخن آخر

چنان‌که گفتیم، مینی بگ اکسسوری کوچکی است که برای دهه‌ها در دنیای فشن دیده شده است. از ابتدا تا کنون، این کیف‌ها به‌شدت مورد پسند سلبریتی‌ها قرار گرفته‌اند. حتی برخی معتقدند که این کیف‌های کوچک از مرحله ترند خارج شده و به‌طور کامل و دائمی وارد دنیای مد شده‌اند. در این مطلب، ضمن بیان تاریخچه پیدایش این اکسسوری سعی کردیم برایتان بگوییم که مینی بگ چیست؟ و چگونه می‌توان آن را به بهترین روش ممکن ست کرد؟ به جز مواردی که به آن‌ها اشاره شد، به‌نظر شما عامل محبوبیت این کیف‌ها چیست؟ چرا روز به روز کوچک‌تر می‌شوند؟ آیا شما هم از این نوع کیف در استایل خود استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، چه چیزی مانع‌تان می‌شود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: اصول انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن؛ مدل مناسبتان کدام است؟
منبع www.vogue.in fashionmagazine.com daily.jstor.org
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.