روش‌های اصولی ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها

دقت کرده‌اید که بعضی از آدم‌ها با دقت‌کردن به اکسسوری‌های ساده در استایل شیک و متفاوت می‌شوند؟ برای هم‌مسیرشدن با خوش‌پوش‌ها برایتان در این مقاله از ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها گفته‌ایم.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها؛ راه ساده شیک‌شدن

دستمال‌گردن‌ها در هر تیپ و استایلی به‌کار می‌آیند. هم می‌توانید تیپی رسمی با آنها ترتیب بدهید که برای موقعیت‌هایی مانند عروسی و سخنرانی مناسب است و هم در استایل اسپرت و غیررسمی کاربرد دارند.

البته برای اینکه شیک‌‌تر و جذاب‌تر شوید نیاز به کمی اطلاعات دارید. در این مقاله می‌خواهیم راه ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها را به شما بگوییم. آماده‌اید که با هم چند استایل شیک با دستمال گردن را مرور کنیم؟

۱. دستمال گردن را دور بند کیف بپیچید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
بستن دستمال گردن به دور بند کیف

دستمال گردن‌ها فقط برای بستن دور گردن که نیستند. گاهی می‌توانید با ابراز کمی خلاقیت، شکل‌وشیوه خاصی به استایلتان بدهید. برای نمونه، دستمال گردنی را که از نظر طرح و رنگ دوست دارید و با باقی اعضا و اجزای استایلتان در هماهنگی است، انتخاب کنید و به دور بند کیفتان ببندید.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
بستن دستمال گردن به کیف

می‌توانید به میل خودتان به این طرح مدل بدهید. برای مثال، دنباله آویزان دستمال گردن از کیف را به‌حالت پاپیون درآورید یا آن را مارپیچی دور بند کیف ببندید. دیگر میل و سلیقه خودتان است که با دستمال و بند کیفتان چه کنید. اما بدانید که همین کار ساده می‌تواند استایلتان را شیک‌تر کند.

۲. دستمال را به مچ دستتان ببندید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
ست‌کردن دستمال گردن در استایل رسمی-زنانه

یکی دیگر از راه‌های شیک ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها این است که آن را به مچ دست‌ها ببندید و مدل بدهید. اگر دستمالتان نرم و ابریشمی باشد، راحت‌تر دور دست پیچیده می‌شود و مدل می‌گیرد.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها

این ایده هم می‌تواند در تیپ‌های رسمی شیک و زیبا شود و هم در استایل‌های غیررسمی و اسپرت. همه‌چیز به شکل پارچه و نوع بستن دستمال بستگی دارد. دو مدل رسمی و اسپرت را به‌ترتیب در تصاویر بالا می‌بینید. نظرتان چیست؟ خوشتان می‌آید؟

۳. دستمال گردن را به دور سر ببندید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن در استایل زنانه

یکی دیگر از راه‌های ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها بستن آن به‌دور سر است. نامش دستمال گردن است اما همان‌طور که می‌بینید، دستتان را برای پوشیدن و بستن به سر و دست و… هم باز می‌گذارد. به مدل‌های مختلفی می‌توانید دستمال را روی سرتان قرار بدهید. تنوع زیادی در این کار وجود دارد و با یک دستمال ساده و رنگی می‌توانید استایل‌های متنوعی برای خود ترتیب بدهید.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن برای مو در استایل مردانه

این ایده برای آقایان و خانم‌ها خوب از کار درمی‌آید؛‌ به‌ویژه خانم‌ها یا آقایانی که موهای بلندی دارند. برای زیر شال هم می‌شود از ایده بستن دستمال‌گردن به‌دور سر استفاده کرد. در این صورت، شال روی سر بهتر می‌ایستد. به‌طور کلی، برای کسانی که می‌خواهند ضمن داشتن حجاب، استایل متفاوتی هم داشته باشند، استفاده از دستمال‌گردن‌ها برای پوشاندن موهای سر توصیه می‌شود.

۴. دستمال‌گردن را مدل روسری به سر کنید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
آدری هپبورن با استایلی با دستمال‌گردن به‌عنوان روسری

این روزها، استفاده از روسری‌های کوچک ترند و رایج شده است. این روسری‌ها که یادآور هنرپیشه‌های معروفی مانند آدری هپبورن هستند، استایلتان را خاص و دوست‌داشتنی می‌کنند. دستمال‌گردن را به سبک روسری بپوشید. جالب می‌شود.

گریس کلی هنرپیشه و بعدتر همسر پادشاه موناکو هم از این سبک استفاده از دستمال‌گردن برای پوشش سر استقبال زیادی می‌کرد. ملکه الیزابت هم به این مدل از استفاده از دستمال گردن‌ها علاقه زیادی دارد. تصویر او را ببینید.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
ملکه الیزابت و دستمال‌گردن به‌عنوان روسری

پس یکی دیگر از راه‌های پوشیدن دستمال‌های گردن، استفاده از آن‌ها در قالب روسری است. دقت کنید که اگر سرتان چندان بزرگ نیست و چهره‌ای استخوانی و ظریف دارید، پوشیدن دستمال‌گردن به این سبک به شما توصیه می‌شود. در غیراین‌صورت، امکان دارد که استایلتان دچار ناهم‌خوانی‌هایی شود که زیاد جالب نیستند.


حتما بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود

۵. دستمال گردن را مدل کابویی به‌دور گردن ببندید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن مدل کابویی در استایل مردانه

پوشیدن دستمال گردن با مدل کابویی هم فکر خوبی است. منظور چیست؟ منظور این است که مانند کابوی‌ها یا همان گاوچران‌های فیلم‌های وسترن، دستمال‌گردن را به‌حالت مثلثی تا کنید و دور گردن ببندید.

این مدل استایل جذابی به خانم‌ها و آقایان می‌دهد و بیشتر در تیپی اسپرت و غیررسمی کاربرد دارد. جذابیت آن هم در امکان استفاده‌اش در کنار لباس‌های مختلف است. برای مثال، هم با تی‌شرت‌های یقه‌گرد و یقه‌هفت، هم با پیراهن‌های دکمه‌دار می‌توانید از این دستمال‌های گردن استفاده کنید.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن کابویی در استایل زنانه

اگر تیپ چندلایه داشته باشید که دیگر استفاده از دستمال گردن در استایلتان عالی می‌شود. اگر از دستمال‌گردن همراه با پیراهن دکمه‌دار استفاده می‌کنید، باید حواستان باشد که دکمه‌های بالایی را برای جلوه‌کردن بهتر دستمال باز بگذارید.

۶. دستمال گردن را مشابه کراوات گره بزنید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن با استایل کراواتی

این مدل هم طرح و ایده جالبی برای ترتیب‌دادن استایل‌های نیمه‌رسمی و غیررسمی است. یادتان باشد که گره‌زدن دستمال‌گردن مشابه کراوات فکر خوبی است و به خوش‌تیپ‌شدن شما کمک زیادی می‌کند اما نمی‌توانید از دستمال‌گردن به این سبک به‌جای کراوات‌زدن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید که استایلی مرتب داشته باشید و در ضمن متفاوت و شیک هم جلوه کنید، این مدل را به‌خاطر بسپارید. پوشیدن دستمال گردن به این سبک می‌تواند همراه با کت‌های اسپرت، پیراهن، پولیور و ژاکت‌های مختلف باشد.

۷. دستمال‌گردن را به شکل ساده یا مدل‌دار دور گردن بپیچید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
ست کردن دستمال گردن در استایل غیررسمی زنانه

برای اینکه استایل غیررسمی شیک و متفاوتی داشته باشید، دستتان باز است که گره‌های مختلفی برای دستمال‌گردنتان انتخاب کنید و آن را دور گردن بپیچید؛ خانم و آقا هم ندارد. همه می‌توانند از این طرح برای داشتن استایلی شیک و جذاب استفاده کنند.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
ست کردن دستمال گردن در استایل مردانه

دستمال گردن‌ها می‌توانند استایل ساده‌ای را که فقط از یک تی‌شرت و شلوار تشکیل شده به‌راحتی از این‌رو به آن‌رو کنند و باعث شوند که صاحب استایل تیپی دیدنی پیدا کند. البته بستن ساده یا مدل‌دار دستمال‌گردن در استایل‌های رسمی هم کاربرد دارد که در بخش بعدی برایتان خواهیم گفت.

۸. دستمال‌گردن را برای استایل‌های رسمی هم استفاده کنید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن در استایل رسمی زنانه

دنیای دستمال‌گردن‌ها بسیار متنوع است. اگر کمی ابتکار به‌خرج بدهید، امکان این وجود خواهد داشت که استایل‌های متنوعی با یک تکه پارچه کوچک برای خودتان طراحی کنید. این دستمال‌ها برای تیپ‌های رسمی هم کاربرد دارند.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
دستمال گردن در استایل مردانه و رسمی

فقط یادتان باشد که اگر قرار است از دستمال‌های گردن در تیپ‌های رسمی بهره ببرید، باید گره‌های تروتمیزی بلد باشید. دستمال‌گردن در استایل رسمی باید ظاهر صاف‌واتوکشیده‌ای داشته باشد. استایل مردانه و زنانه هم ندارد؛ همه می‌توانند از این دستمال‌ها برای ترتیب‌دادن استایلی شیک و رسمی استفاده کنند.

۹. دستمال گردن را به شکل گردن‌بندهای چوکر به دور گردن ببندید

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
ست کردن دستمال گردن به سبک چوکر

یکی از ایده‌های بسیار شیک برای ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها استفاده از آن در قالب گردنبند است. گردنبندهای چوکر را دیده‌اید که دور گلو بسته می‌شوند؟ شما می‌توانید که دستمال گردن‌هایتان را شبیه آنها ببندید و استایلی زیبا داشته باشید.

ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
بستن دستمال گردن به شکل چوکر- استایل مردانه

البته این طرح برای آقایان می‌تواند کمی متفاوت‌تر اجرا شود. بهتر است که پیراهن‌های یقه‌دار بپوشند و بعد با بستن دستمال گردن به زیر یقه به حالت گرد و مطابق تصویر بالا استایلی دیدنی برای خود ترتیب بدهند.

شیک‌ترین انواع دستمال گردن را ببینید

در آخر

از روش‌های مختلف ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها خوشتان آمد؟ دقت کردید که یک تکه پارچه کوچک چقدر تنوع‌بخش است و می‌تواند استایلتان را خاص و شیک کند؟ ایده دیگری برای استفاده و پوشیدن دستمال گردن‌ در نظر دارید؟ از کدام مدل بیشتر خوشتان آمد؟


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب و ست کردن پاپیون مردانه؛ یک اکسسوری جذابِ خاص
منبع elizabetta.eu harpersbazaar.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.