استایل پانک چیست؟ روش‌های ست کردن این استایل جسورانه

برای خانم‌ها و آقایان

احتمالا اسم استایل پانک به گوش‌تان خورده است. این استایل از یک سبک موسیقی به همین نام سرچشمه گرفته است. ظاهر جسورانه و سبک‌وسیاق متفاوت طرفداران پانک از نظر منتقدان همیشه مورد بحث بوده و در طول تاریخ، برداشت‌های متنوعی را ایجاد کرده؛ در این مطلب، قصد داریم استایل Punk را بررسی کرده و روش‌های ست کردن آن را به شما معرفی کنیم. با «منومد» همراه باشید.

استایل پانک چیست؟

استایل پانک چیست؟
استایل پانک در واقع، نوعی نگرش است که به دنیای موسیقی و فشن هم راه یافته و از تفکری اعتراضی ناشی می‌شود./ عکس از: Klubovy

استایل پانک از رویکردی آزادی‌خواهانه، اعتراضی و جویای برابری جنسی و نژادی ناشی می‌شود و همه ابعاد ظاهری و زندگی فردی شخص را در برمی‌گیرد. یعنی، پانک را نمی‌توان فقط نوعی سبک لباس پوشیدن به حساب آورد. این طرز تفکر از مدل موها گرفته تا انتخاب اکسسوری، روش آرایش و جلوه‌های فیزیکی فرد را تحت تاثیر قرار داده و ظاهر او را به وسیله‌ای برای بیان عقاید و دیدگاه‌های معترضانه‌اش تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های استایل پانک چیست؟

ویژگی‌های استایل پانک چیست؟
استفاده از آیتم‌های غیر متعارف و اغراق‌آمیز در استایل پانک از ویژگی‌هایی است که موجب جلب توجه عموم مردم می‌شود و نادیده گرفتن آن را غیرممکن می‌کند./ عکس از: Khosrow-Rajab-Kordi

جسارت صادقانه، تلاش برای ایجاد ظاهری متفاوت و اغراق‌آمیز و همچنین، به چالش کشیدن کلیشه‌های رایج اجتماعی و فردی و البته، مبارزه با مصرف‌گرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های استایل پانک به حساب می‌آیند. طرفداران این سبک پوشش به‌طور کلی از لباس‌های چرمی، شلوارهای زاپ‌دار، پوشاک وصله‌دار و تزئین شده با زنجیر و گل‌میخ استفاده می‌کنند. در واقع، پانک‌ها با انتخاب نوع لباس و آرایش‌شان می‌خواهند کاملا جلب توجه کنند تا هیچ‌کس نتواند آن‌ها را نادیده بگیرد.
به همین دلیل است که رنگ و مدل موی این افراد معمولا با عرف جامعه به‌شدت تفاوت دارد. به‌علاوه، در هنگام آرایش صورت هم از رنگ‌های تند و مبالغه‌آمیزی استفاده کرده و از این طریق، ظاهرشان را به ابزاری برای به‌گوش رساندن صدای‌شان تبدیل می‌کنند. ناگفته نماند که استایل پانک هم مانند بسیاری دیگر از سبک‌های فکری و اجتماعی مدت‌هاست به یک ابزار تجاری تبدیل شده؛ تا جایی که برندهای معتبری مانند «ژان پل گوتیه» برای طراحی و تولید بسیاری از محصولات‌شان از این استایل الهام گرفته‌اند.

تاریخچه استایل پانک چیست؟

تاریخچه استایل پانک چیست؟
عکس از: track5

نیویورکی‌ها ادعا می‌کنند که این استایل به رهبری گروه‌هایی مانند «نیویورک دالز» و در صحنه موسیقی آن‌ها متولد شده؛ اما لندنی‌ها با این ایده موافق نیستند و بر این باورند که پانک از نوعی ذهنیت خاص بریتانیایی ناشی شده است. در طول سال‌های پس از جنگ، بریتانیا شاهد ظهور انبوهی از خرده فرهنگ‌هایی بوده که زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. تدها (Teds)، مودها (Mods)، اسکین هدها (Skinheads) و پانک از جمله انشعابات فرهنگی قابل توجهی به حساب می‌آیند که به‌عنوان شیوه‌ای برای بیان مخالفت‌ها و اعتراضات سیاسی-اجتماعی به‌وجود آمدند. پانک‌ها مخالف مفاهیم سنتی جنسیت، خانواده و سلسله مراتب اجتماعی بودند و استایل Punk را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین نمادهای این مخالفت می‌دانستند.

از همان ابتدا، پانک مظهر نگرش D.I.Y یا (خودت انجام‌اش بده) بود. این رویکرد به مد به‌عنوان واکنشی در برابر مصرف‌گرایی پست مدرنیسم دهه ۷۰ به‌وجود آمد. بنابراین، با ظهور این طرز تفکر پانک‌های جوان کم‌کم برای خرید لباس به فروشگاه‌های خیریه مراجعه کردند و با به‌تن کردن لباس‌های بازیافتی بیانیه خود را علیه پوشاک شیک، پرهزینه و چشم‌نواز قشر مرفه ارائه دادند.

طبیعتا اغلب لباس‌هایی که از فروشگاه‌های خیریه خریداری می‌شدند مستعمل بودند؛ بنابراین، خیلی زود پاره می‌شدند و گاهی نیاز به وصله داشتند. در اصل، شلوارهای زاپ‌دار و کت‌های وصله شده از همان زمان به یادگار مانده‌اند. زنجیرهای وصل شده به لباس‌ها هم برای پانک‌ها نماد اسارت جنسی بود که باید با آن مقابله می‌شد. زنان پانک با رویکردی ضد مد به فشن نگاه کردند و برای به چالش کشیدن تفکرات جنسیت‌زده در تکمیل استایل‌شان از تور ماهیگیری، سنجاق قفلی و بوت‌های Dr. Martens (بوت‌هایی شبیه به پوتین‌های سربازی) استفاده کردند.

به جرات می‌توان گفت، طرفداران این استایل در همه دوران‌ها قصد داشته‌اند مقبولیت اجتماعی را به چالش بکشند و درست مقابل جریانی رفتار کنند که آموزه‌های زیبایی و جامعه‌پسندانه را به مخاطبان‌اش تلقین می‌کند. انتخاب مدل موهای افراطی، آرایش‌های غلیظ و اغراق‌آمیز، تتوهای گسترده، پیرسینگ بدن و بسیاری اقدامات دیگر هم در همین راستا انجام می‌گرفت. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت که از نگاه یک پانک سرزنش شدن درباره رعایت نکردن معیارهای اجتماعی به‌نوعی افتخارآمیز بوده است.

نام نخستین برندهای حمایت‌کننده از استایل پانک چیست؟

نام نخستین برندهای حمایت‌کننده از استایل پانک چیست؟
ویوین وست وود یکی از معتبرترین طراحان بریتانیایی است که برای نخستین بار طرح‌های خود را با استایل پانک هماهنگ کرد./ عکس از: Samir-Hussein

بلافاصله پس از ظهور پانک، یعنی در همان دهه ۷۰ میلادی، طراحانی مانند «ویوین وست‌وود» و «مالکوم مک لارن» شروع به تولید لباس‌های الهام‌گرفته از پانک برای فروشگاه خود در خیابان کینگز لندن کردند. به این ترتیب، این زوج هنرمند مدهایی از قبیل تی‌شرت‌های اسلوگان (حاوی شعارهای آنارشیستی) را ابداع و ترند کردند. اما این کار در واقع، تبدیل فلسفه پانک به یک نسخه تجاری نمادین و البته پرهزینه‌ بود. با این حال، موجب رسمیت بخشیدن به بیانیه‌های فرهنگی این استایل شد. حالا سوال اصلی این است که آیا این لباس‌های آماده گران‌قیمت، دست اول و تولید شده توسط برندهای معتبر همچنان به عنوان پانک D.I.Y شناخته می‌شوند؟

نام نخستین برندهای حمایت‌کننده از استایل پانک چیست؟
ژان پل گوتیه در طراحی بسیاری از آثارش از استایل پانک الهام گرفته است./ عکس از: Matthew-Lloyd

جالب است بدانید، در سال ۱۹۹۲ ملکه بریتانیا از «ویوین وست وود» و فعالیت‌های ساختارشکنانه‌اش تجلیل کرد. بنابراین، او که پیش‌تر از طرف مردم و رسانه‌ها لقب ملکه پانک را به خود اختصاص داده بود، عنوان سلطنتی Dame را از درباره انگلیس دریافت کرد. این در حالی است که این رویکرد از نوعی تفکر سیاسی-اجتماعی ناشی شده و با تمام معیارهای جامعه‌پسند مغایر بود. اما با وجود مصادره شدن نگرش پانک توسط جریان اصلی مد، هرگز نمی‌توان تاثیر آن را بر دنیای فرهنگ، هنر و به‌ویژه فشن نادیده گرفت.

آیتم‌های ضروری استایل پانک چیست؟

آیتم‌های ضروری استایل پانک چیست؟
عکس از: ShotPrime

• بوت‌ Dr. Martens

South_agency
عکس از: South_agency

بوت‌های Dr. Martens و اصولا چکمه بلند یا کوتاه چرمی از آیتم‌های ضروری استایل پانک به حساب می‌آیند. به‌ویژه، مدل‌هایی که با انواع گل میخ تزئین شده‌اند در بین طرفداران این استایل محبوبیت زیادی دارند. ظاهر زمخت، دوام بالا و در عین حال، راحتی این نوع کفش از مهم‌ترین دلایلی است که نظر هواداران پانک را به آن جلب کرده است.

• بوت موتورسواری

بوت موتورسواری

 

بوت‌های مخصوص موتورسواری در سراسر دنیا با استفاده از بهترین انواع چرم تولید می‌شوند و از دوام زیادی برخوردارند. پوشیدن این نوع کفش در شرایط عادی و خارج از مواقع موتورسواری نوعی حس تهاجمی، ساختارشکنانه و تمایل برای مقابله با عرف معمول جامعه را به بیننده منتقل می‌کند.

• پوتین نظامی

پوتین نظامی
عکس از: evemilla

پوشیدن پوتین‌های نظامی هم در بین پانک‌ها رایج است. اصولا این افراد با ظرافت و قرار گرفتن در قالب‌های مورد پسند جامعه میانه خوبی ندارند. به همین دلیل، معمولا از آیتم‌هایی استفاده می‌کنند که هم از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و مصرف‌گرایی را ترویج ندهند و هم از تعریف معمول زیبایی فاصله داشته و بیان‌گر رویکرد خشن و معترضانه آن‌ها باشند.

• اسنیکر یا کانورس

اسنیکر یا کانورس
عکس از: Bernat-Bacete

پانک‌ها هم درست مانند بسیاری از افراد امروزی تمایل زیادی به راحت بودن دارند. به همین دلیل است که اغلب از کفش‌های اسنیکر یا کانورس استفاده کرده و آن را با همه لباس‌های‌شان ست می‌کنند.

مدل‌های جذاب کفش کانورس اینجاست

• باندانا و مینی اسکارف

باندانا و مینی اسکارف
عکس از: DAVID-MCNEW

بسیاری از پانک‌ها در استایل‌شان از باندانا و مینی اسکارف استفاده می‌کنند. استفاده از این آیتم، به‌ویژه در بین پانک‌های موتورسوار رواج دارد. این افراد بانداناها و مینی اسکارف‌های محبوب‌شان را علاوه بر روی موها در مقابل بینی و دهان و همچنین، دور گردن یا حتی دور مچ دست‌شان می‌بندند.

• لباس‌های چرمی

لباس‌های چرمی
عکس از: David-Turnley

لباس‌های چرمی از قبیل کت، شلوار و دامن‌هایی که خصوصا از پارچه چرم مشکی درست شده‌اند بخش جدایی‌ناپذیری از استایل پانک به حساب می‌آیند. این افراد به‌ویژه از لباس‌های چرمی منحصر به‌فردی استفاده می‌کنند که با گل میخ و زنجیر تزئین شده باشند.

• زنجیر و گل میخ

زنجیر و گل میخ
عکس از: Vasilina-Popova

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، زنجیر و گل میخ در استایل پانک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. قبلا برایتان توضیح دادیم که زنجیر در این استایل به‌عنوان نمادی برای مخالفت با اسارت جنسی و محدود شدن در قالب‌های جنسیت‌زده به‌کار می‌رود. این در حالی است که استفاده از گل میخ به نمادی برای جسارت و سرسختی تبدیل شده است.

• جین پاره و وصله‌دار

جین پاره و وصله‌دار
عکس از: hobo_018

پیش‌تر هم گفتیم که با توجه به علاقه پانک‌ها برای استفاده از لباس‌های بازیافتی، اغلب آن‌ها در طول مدت کوتاهی پاره می‌شدند یا به وصله نیاز پیدا می‌کردند. امروز هم استفاده از جین‌های وصله‌دوزی شده و زاپ‌دار به نمادی از بی‌توجهی به قواعد جامعه و مقابله با مصرف‌گرایی تبدیل شده است.

• پارچه تارتان

پارچه تارتان
عکس از: Siri-Stafford

پارچه پیچاری یا تارتان (tartan) با طرح چهارخانه مدت‌هاست توجه دوست‌داران مد و فشن را به خود جلب کرده است. استایل پانک هم از این قاعده مستثنا نیست. تارتان در اصل، نوعی پارچه چهارخانه است که در تولید لباس‌های اسکاتلندی کاربرد دارد و به نمادی برای وحدت، مقابله با سیطره حاکمان و شورش علیه ظالمان تبدیل شد. ناگفته نماند که بعدها این طرح نیز با رنگ‌های مختلف به‌صورت تجاری به بازار عرضه شد و به‌ویژه ترکیب رنگ قرمز و سبز آن به نمادی برای تعلق خاطر به خانواده سلطنتی انگلستان به‌کار رفت.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره پارچه پیچازی؛ مدی همیشه ماندنی

• تی‌شرت گرافیتی یا اسلوگان

تی‌شرت گرافیتی یا اسلوگان
تی‌شرت‌های گرافیتی و اسلوگان به تی‌شرت‌هایی گفته می‌شود که حاوی تصاویر و شعارهای آنارشیستی هستند. این لباس در بین پانک‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. حتی برخی از آن‌ها با استفاده از ماژیک یا رنگ مخصوص پارچه این شعارها و تصاویر را شخصا روی پیراهن‌ها و تی‌شرت‌های ساده خودشان می‌کشند یا می‌نویسند و با انجام این کار، آن‌ها را منحصر به‌فرد می‌کنند.

محبوب‌ترین تیشرت‌های زنانه اینجاست

• چوکر

چوکر
عکس از: David-Sacks

چوکرها هم از زیورآلات محبوبی هستند که استفاده از آن‌ها در استایل پانک رواج دارد. طرفداران این سبک، به‌ویژه به چوکرهایی علاقه دارند که با گل میخ‌های تیز و حلقه‌های فلزی تزئین شده باشند.

روش آرایش مو در استایل پانک چیست؟

روش آرایش مو در استایل پانک چیست؟
در استایل پانک، روش آرایش مو هم درست مانند آراستن صورت و نحوه لباس پوشیدن اغراق‌آمیز است./ عکس از: Caia-Image

• برخی از پانک‌ها موهای‌شان را کاملا می‌تراشند

برخی از پانک‌ها موهای‌شان را کاملا می‌تراشند
عکس از: Ian-Ross-Pettigrew

تراشیدن مو و اسکینی کردن پوست سر در بین دوست‌داران استایل پانک رواج دارد. بسیاری از این افراد اعم از زن و مرد موهای خود را می‌تراشند و از این طریق با قواعد رایج در اجتماع مقابله می‌کنند.

• مدل موی کرو کات (Crew Cut) هم در بین پانک‌ها محبوبیت دارد

مدل موی کرو کات (Crew Cut) هم در بین پانک‌ها محبوبیت دارد
عکس از: Shestock

کروکات یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو در بین دوستداران استایل پانک است و به مدلی گفته می‌شود که در آن موهای اطراف سر کاملا محو شده و حجم موهای بالای سر به مراتب بیش‌تر از کناره‌ها باشد.

• موهاک (Mohawk) از دیگر مدل موهای محبوب پانک‌هاست

موهاک (Mohawk) از دیگر مدل موهای محبوب پانک‌ها است
عکس از: South_agency

موهاک اسم یکی از مدل‌های موست که در آن هر دو طرف سر کاملا تراشیده یا کوتاه می‌شوند و بخش میانی آن از پیشانی تا انتهای سر بلند باقی می‌ماند. خوب است بدانید، موهاک در اصل، نام یک قبیله سرخ‌پوستی است که در ایالات متحده، شمال نیویورک و در دره‌ای به همین نام زندگی می‌کردند. بسیاری از پانک‌ها موهای باقی‌مانده در بخش میانی سر را با کمک ژل و دیگر محصولات آرایش مو به‌صورت کاملا ایستاده و دراماتیک تزئین می‌کنند.

معنای نمادین سنجاق قفلی در استایل پانک چیست؟

معنای نمادین سنجاق قفلی در استایل پانک چیست؟
در اواخر دهه ۷۰ میلادی و هم‌زمان با ظهور پدیده پانک راک، سنجاق قفلی به بخش قابل توجهی از استایل پانک تبدیل شد و به‌عنوان نمادی برای همبستگی با قربانیان خشونت نژادی و بیگانه هراسی تبدیل شد. برخی ادعا می‌کنند پانک‌های بریتانیایی به‌کار بردن سنجاق قفلی در این استایل را ابداع کرده و علاوه بر استفاده‌های کاربردی از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای تزئین لباس‌های خود و بیان تفکرات‌شان بهره برده‌اند.

روش ست کردن استایل پانک چیست؟

روش ست کردن استایل پانک چیست؟
عکس از: Predrag-Popovski

۱. خانم‌ها

خانم‌ها
عکس از: kamisoka

• شلوار جین تنگ مشکی بپوشید.
• دامن‌های طرح‌دار به‌ویژه با طرح پلنگی را با تاپ یا تی‌شرت‌های گرافیتی مشکی ست کنید.
• از کمربند و دیگر اکسسوری‌هایی استفاده کنید که با گل میخ تزئین شده باشند.
• لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌های‌تان را با تسمه‌های بندی و زنجیر تزئین کنید.
• تا جای ممکن از لباس‌ها و اکسسوری‌های چرمی استفاده کنید.
• پوشیدن لباس‌های پاره، وصله‌دار و مشبک (شبیه تور ماهیگیری) از بهترین نمادهای استایل پانک به حساب می‌آید.
• یادتان باشد، رنگ مشکی اصلی‌ترین رنگی است که در استایل پانک کاربرد دارد. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید آن را با جزئیاتی به رنگ صورتی، قرمز، زرد و هر رنگ نئونی ترکیب کنید.
• کانورس، بوت Dr. Martens یا پوتین‌های سبک نظامی از مناسب‌ترین کفش‌هایی هستند که استایل پانک شما را تکمیل می‌کنند.

۲. آقایان

آقایان
عکس از: Darren-Robb

• شلوار جین مشکی و آبی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استایل پانک به حساب می‌آیند.
• کمربندهای چرمی با تزئینات فلزی و ترجیحا گل میخ را انتخاب کنید.
• کت و جلیقه‌های چرمی را با تی‌شرت‌های ساده یا گرافیتی ست کنید.
• تا جای ممکن از بوت‌های Dr. Martens و پوتین‌های سبک نظامی استفاده کنید.

محبوب‌ترین تیشرت‌های مردانه اینجاست

روش‌های کلی ست کردن استایل پانک چیست؟

روش‌های کلی ست کردن استایل پانک چیست؟
عکس از: South_agency

• استایل‌تان را شخصی‌سازی کنید

استایل‌تان را شخصی‌سازی کنید
با استفاده از خلاقیت ذاتی‌تان استایل پانک خود را منحصر به‌فرد و شخصی‌سازی کنید. یادتان باشد، فلسفه پانک مقابله با مصرف‌گرایی است. بنابراین، برای آن‌که یک پانک خوش‌تیپ باشید لازم نیست چیزهای زیادی را خریداری کنید. برای مثال، برای ایجاد ظاهری متفاوت می‌توانید کت یا شلوارتان را با پچ‌های رنگارنگ و متنوع تزئین کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از تعداد قابل توجهی سنجاق قفلی روی تی‌شرت، شلوار یا کوله‌پشتی خود استفاده کرده یا پیکسل‌های کوچک و بزرگ را به‌کار برید. نوشتن شعارهای رنگی روی تی‌شرت‌های ساده هم از دیگر کارهایی است که در عین آسان بودن استایل‌تان را متفاوت می‌کند.

• از لباس‌های ساده استفاده کنید

از لباس‌های ساده استفاده کنید
عکس از: harpazo_hope

متاسفانه یا خوشبختانه، لباس‌های شیک و آراسته جایی در استایل پانک ندارند. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید ساده‌ترین نوع پوشاک را انتخاب کرده و آن‌ها را به‌تن کنید. نگران چروک بودن یا اور سایز بودن تی‌شرت یا شلوارتان نباشید. چرا که پانک‌ها همواره تلاش می‌کنند نگاه بی‌قیدشان را به رخ جامعه کشیده و مقررات و قواعد آن را به چالش بکشند.

• از آیتم‌های غیر متناسب استفاده کنید

از آیتم‌های غیر متناسب استفاده کنید
عکس از: PATRICK-KOVARIK

هیچ پانکی را پیدا نمی‌کنید که نگران هماهنگی آیتم‌های مختلف لباس‌اش با هم باشد. بنابراین، در این استایل دست‌تان باز است که از هر آیتمی و هر ترکیبی که می‌خواهید استفاده کنید. برای مثال، ممکن است شخصی را ببینید که یک تی‌شرت پاره را با کراوات ست کرده است؛ یا ممکن است فردی را ببینید که با وجود آرایش مو به شیوه پانک یک کت‌وشلوار رسمی را به‌تن کرده است. شاید هم دختری را ببینید که با یک دامن چرم یا پلنگی و یک کراپ تاپ تنگ، پوتین نظامی و جوراب شلواری پاره پوشیده است.

• منحصر به‌فرد باشید

منحصر به‌فرد باشید
عکس از: Mikhail-Reshetnikov

بسیاری از دوست‌داران استایل پانک برای ایجاد تمایز از تتو و پیرسینگ بدن استفاده کرده یا موهای‌شان را سبز، آبی، بنفش و قرمز رنگ می‌کنند. واقعیت این است که در این استایل، شما می‌توانید هر کاری دل‌تان می‌خواهد را با موهای‌تان انجام دهید و آن‌ها را با مدل‌ها و رنگ‌هایی آرایش کنید که با عرف جامعه فاصله دارد.

کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟

لیدی گاگا (Lady Gaga)، مدونا (Madonna)، مایلی سایرس (Miley Cyrus)، آوریل لاوین (Avril Lavigne) و تیلور مامسن (Taylor Momsen) از مشهورترین زنانی هستند که به استایل پانک علاقه دارند.

کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
لیدی گاگا در کنسرت AT&T میامی/ عکس از: Kevin Mazur
کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
مدونا در یکی از مراسم موزه متروپولیتن/ عکس از: WWD
کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
مایلی سایرس در یکی از مراسم موزه متروپولیتن با استایل پانک/ عکس از: WWD
کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
آوریل لاوین در آخرین کنسرت خود در برزیل/ عکس از: Buda-Mendes
کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
تیلور مامسن خواننده آمریکایی با استایل پانک/ عکس از: Jason-Mendez

ماشین گان کلی (Machine Gun Kelly) و یانگ بلاد (YUNGBLUD) هم از جمله مردان شناخته شده‌ای هستند که استایل پانک را دنبال می‌کنند.

کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
ماشین گان کلی، خواننده، رپر و هنرمند هیچ هاپ آمریکایی/ عکس از: Matt-Winkelmeyer
کدام سلبریتی‌ها به استایل پانک علاقه دارند؟
یانگ بلاد در یکی از کنسرت‌های خود در لس آنجلس/ عکس از: Scott-Dudelson

محبوب‌ترین بوت‌های مردانه دیجی‌کالا را ببینید

سخن آخر

در این مطلب، برایتان گفتیم که استایل پانک چیست؟ و چگونه می‌توان آن را ست کرد؟ در ضمن، تاریخچه این سبک را نیز به شکلی مختصر به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ آیا به این سبک لباس پوشیدن علاقه دارید؟ آیا رویکرد پانک را در مقابله با مسائل اجتماعی می‌پسندید؟ شما چه استایلی را ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های خود را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: شلوار کارگو یا شش جیب را چطور ست کنیم؟ خانم‌ها و آقایان
منبع www.businessupturn.com www.roundhouse.org.uk fashion.allwomenstalk.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.