بررسی استایل ویکتوریا بکهام؛ جسور، شیک و با امضای شخصی

ویکتوریا بکهام همسر دیوید بکهام، ستاره سابق فوتبال انگلیس، و طراح مد با استایلی جذاب در لباس‌پوشیدن است. در این مطلب می‌خواهیم با او و سبک لباس‌پوشیدنش آشنا شویم.

ویکتوریا بکهام؛ طراح مد و صاحب‌سبک در لباس‌پوشیدن

ویکتوریا کارولین آدامز بکهام، در هفدهم آوریل سال ۱۹۷۴ در بریتانیا به دنیا آمده است. قبلا فقط خواننده بود؛ اما امروز طراح مد و مالک برند ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham) در زمینه لباس و پوشاک است. پیش از ازدواج با دیوید بکهام با نام ویکتوریا آدامز شناخته می‌شد؛ اما بعد از سال ۱۹۹۹ و ازدواج با دیوید، همه او را با فامیلی شوهرش می‌شناسند. ویکتوریا از کودکی رویای شهرت داشت و همین موضوع مسیر زندگی‌اش را ساخت. از درس‌خواندن در مدرسه تئاتر و موسیقی گرفته تا آموختن رقص و آواز، همگی از انتخاب‌های او در راستای همین هدف بودند. درنهایت ۱۸ساله بود که بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش رقم خورد و رویای کودکی‌اش به واقعیت تبدیل شد.

آگهی فراخوان مجله استیج، بلیت شانس ویکتوریا

در سال ۱۹۹۴، هفته‌نامه هنر‌های نمایشی و موسیقی استیج (The Stage)، با انتشار یک آگهی اعلام کرد که به پنج دختر برای تشکیل گروه آواز و حرکات موزون نیاز دارد. این آگهی، اولین سکوی پرتاب ویکتوریا به دنیای شهرت بود. از بین گزینه‌های فراوان، ویکتوریا به‌‌همراه چهار دختر دیگر انتخاب شدند و نام اسپایس گرلز (The Spice Girls) را برای گروه آنها انتخاب کردند. از همان زمان، کاملا مشهود بود که استایل ویکتوریا با استایل آن چهار دختر تفاوت دارد. همین متمایزبودن باعث می‌شد که نگاه‌ها بیشتر به‌سمت او کشیده شود.

لباس‌های چرم براق

از همان اولین روزهای تشکیل آن گروه موسیقی ۵نفره، ویکتوریا بیشتر تمایل داشت پارچه‌های چرم و ساتن را در قالب لباس‌های تنگ بپوشد. البته این بدان معنا نیست که او فقط چرم می‌پوشید، بلکه در بیشتر مواقع این انتخاب اصلی‌اش بود. کمد لباس او، برای دختران نوجوان و جوان آن دوره به الگو تبدیل شده بود و تنها یک روز بیرون‌رفتنش با لباس جدید کافی بود تا هزاران نفر از همان مدل لباس تقلید کنند. جالب اینجاست که در آن زمان ویکتوریا درمقایسه‌با امروز، استایل خود را چندان هم جدی نمی‌گرفت!

ازدواج با دیوید بکهام و مدکردن ست‌های دونفره‌شان

استایل ویکتوریا بکهام - ازدواج با دیوید بکهام
ویکتوریا و دیوید بکهام و ست‌های دونفره‌شان.

از سال ۱۹۹۷ که ویکتوریا با دیوید بکهام آشنا شد، اغلب لباس‌هایش را با او ست می‌کرد یا اینکه انتخابی نزدیک به هم داشتند. به همین دلیل به‌شدت توجه رسانه‌ها را جلب کردند؛ تا حدی که استایل ست این زوج، اغلب پربحث‌ترین موضوع صنعت مد بوده و هست. آنها معمولا چرم براق و رنگهای تیره را ترجیح می‌دادند؛ برای مثال هردو باهم از استایل مونوکروم (استایل تک‌رنگ) چرم پیروی می‌کردند یا لباسشان را به‌شکل مکمل با هم ست می‌کردند. تصویر زیر از معروف‌ترین استایل ست چرم آنهاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این زوج بعد از بیست‌وچند سال هنوز هم گه‌گاهی لباس‌های خود را با هم ست می‌کنند؛ البته طبیعی است که تغییراتی اساسی نسبت‌به اوایل ازدواجشان دارد.

تغییر استایل ویکتوریا بکهام از آغاز دهه ۲۰۰۰

در سالهای پایانی دهه نود، بعد از اینکه ویکتوریا مادر شد، استایل خود را به‌طرز قابل‌توجهی تغییر داد. او به‌مرور از لباس‌هایی که می‌پوشید فاصله گرفت و به سبک مینیمالیستی و بسیار شیک نزدیک شد. کمد لباس او از لباس‌های تنگ و کوتاه با رنگ‌های تیره و مشکی خالی شد و لباس‌های رنگی، گشاد و بلند جای آنها را گرفتند. اواخر دهه ۲۰۰۰ بود که او با راه‌اندازی برند لباس و پوشاک همنام خود در مدار بین‌المللی مد قرار گرفت و به‌تدریج به یکی از طراحان مد بااستعداد حال حاضر تبدیل شد. امروزه ما او را به‌عنوان یک الگوی مد مدرن می‌شناسیم که نه‌تنها در تولید و طراحی پوشاک بسیار موفق است، بلکه در انتخاب نوع و ترکیب رنگ لباس‌های خودش بسیار هوشمندانه و نکته‌سنج عمل می‌کند و به همین دلیل نمی‌توان نسبت‌به استایل خاص او بی‌توجه بود.

برخی از نکات استایل ویکتوریا بکهام در لباس‌پوشیدن

حال بیایید ببینیم استایل ویکتوریا بکهام در لباس‌پوشیدن چه اصول خاصی دارد.

۱. رنگ‌ها را به‌شکلی جسورانه ترکیب می‌کند

استایل ویکتوریا بکهام - ترکیب جسورانه رنگ‌ها
ترکیب جسورانه معروف زرد، قرمز، سبز از ویکتوریا بکهام.

ویکتوریا در انتخاب و ترکیب رنگ‌های لباسش به‌شدت جسورانه عمل می‌کند. برایش مهم نیست این رنگ‌ها با هم مطابقت داشته باشند یا نه. او هر رنگی که دوست داشته باشد انتخاب می‌کند و استادانه با هم ترکیب می‌کند. او با این کار یکی از کلیشه‌های مد را که می‌گوید هرگز بیشتر از سه رنگ در لباس‌هایتان به کار نبرید می‌شکند. برای نمونه ترکیب بلوز قرمز و مشکی، شلوار زرد و کیف سبزرنگ او، چندان با آن کلیشه مطابقت ندارد و ترکیبی جسورانه و درعین‌حال شیک از رنگ‌هاست.

۲. کت‌وشلوار امضای استایل ویکتوریا بکهام است

استایل ویکتوریا بکهام - کت‌وشلوار
کت‌وشلوار ویکتوریا با پارچه‌های نازک‌تر برای فصول گرم‌تر.

کت‌های یقه انگلیسی، شلوارهای گشاد یا راسته با یک کیف‌دستی مستطیلی نسبتا کوچک که معمولا آن را زیر بازوی خود می‌گیرد، خاص‌ترین استایل ویکتوریاست. معمولا رنگ کت و شلوارهای او ست است و ترجیح می‌دهد پیراهن زیر کت را سفید انتخاب کند. نکته جالب‌توجه این است که او هرگز هنگام پوشیدن کت و شلوار موهایش را رها نمی‌کند و همیشه آنها را به‌حالت نیمه‌باز پشت سرش جمع می‌کند.

استایل غالب او هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال کت و شلوار است. با این تفاوت که در فصول گرم هم از کت‌های نازک‌تر با طرح‌های ساده‌تر استفاده می‌کند و در فصل زمستان، کت‌های بلندتر و ضخیم‌تری می‌پوشد که معمولا در قالب اورکت، بارانی یا پالتو هستند و زیر آنها بلوز یقه‌اسکی می‌پوشد.

مدل‌های کت رسمی زنانه اینجاست

استایل ویکتوریا بکهام - کت‌وشلوار
استایل زمستانی ویکتوریا بکهام

۳. معمولا شلوارهایش کفش‌هایش را می‌پوشانند

استایل ویکتوریا بکهام - شلوارهای بلند
شلوارهای ویکتوریا معمولا تمام کفشش را مخفی می‌کنند.

یکی از مشخصه‌های استایل ویکتوریا این است که در بیشتر مواقع کفش‌هایش را زیر شلوار، خواه گشاد باشند یا تنگ، مخفی می‌کند. به همین دلیل اغلب شلوارهایش بلندتر از حد معمول هستند. احتمالا دلیل او برای این کار، این است که پاهایش از آنچه هستند کشیده‌تر و بلندتر به نظر برسند. شلوار او را در تصویر زیر ببینید که با وجود تنگ و راسته بودن باز هم بخش زیادی از کفشش را پوشانده است:

استایل ویکتوریا بکهام - شلوارهای بلند

۴. استایل مونوکروم را هوشمندانه ایجاد می‌کند

استایل ویکتوریا بکهام - استایل مونوکروم
استایل مونوکروم ویکتوریا

ویکتوریا به همان اندازه که در ترکیب رنگ‌ها مهارت دارد، در انتخاب لباس‌های تک‌رنگ و استایل مونوکروم هم نهایت دقت را به خرج می‌دهد. یکی از مهم‌ترین استایل‌های مونوکروم او لباس‌های چرمی مشکی هستند؛ بااین‌حال رنگ‌های دیگر ازجمله سفید را هم از نظر دور نمی‌کند. در این استایل او ممکن است لباس‌های یک‌تکه مانند سرهمی و پیراهن یا لباس‌های چندتکه بپوشد.

۵. به تا کردن لبه شلوار یا پیراهن علاقه دارد

استایل ویکتوریا بکهام - تا کردن لبه شلوار

یکی از مشخصه‌های استایل ویکتوریا بکهام این است که وقتی کت و پالتو روی لباسش نمی‌پوشد، آستین‌های بلوز یا پیراهنش را تا می‌زند. البته به تا کردن لبه شلوار جین یا شلوارهای دیگر هم علاقه دارد. مخصوصا اگر کفش‌های تخت یا صندل پوشیده باشد اغلب این کار را انجام می‌دهد که شلوارهای بلندش مانع راه‌رفتنش نشوند.

۶. از کفش‌های پاشنه‌بلند رنگارنگ استفاده می‌کند

استایل ویکتوریا بکهام - کفش‌های رنگی
ترکیب کفش قرمز با شلوار جین و بلوز شکلاتی رنگ.

هرچند ویکتوریا معمولا کفش‌هایش را زیر شلوارهایش مخفی می‌کند، در مواقعی که دامن یا شلوار تنگ پوشیده است از کفش‌های پاشنه‌بلند یا صندل‌های رنگارنگ استفاده می‌کند. از سوی دیگر، برخلاف اینکه همیشه استایل خاصی را برای لباس‌هایش در نظر می‌گیرد، درباره کفش‌هایش بی‌توجه به سبک، هرچه دوست دارد می‌پوشد؛ حتی اگر رنگ آنها با رنگ لباس‌هایش مطابقت ندارد برایش مهم نیست، او ترکیبی جسورانه و جذاب ایجاد می‌کند.

۷. رنگ آبی روشن را با هر چیزی ترکیب می‌کند

استایل ویکتوریا بکهام - استفاده از رنگ آبی روشن
ترکیب آبی روشن با قرمز. ترکیب عجیب اما زنده و شاد.

یکی از رنگ‌های پاستلی موردعلاقه ویکتوریا رنگ آبی روشن جیغ بود که مدت‌های طولانی از آن در لباس‌هایش استفاده می‌کرد. ترکیب جسورانه این رنگ با رنگ‌های روشن و گرم مانند قرمز برای تأثیرگذاری بیشتر از هنرهای ویکتوریاست. هنوز هم گاهی در لباس‌هایش از این رنگ استفاده می‌کند، شاید کمی ملایم‌تر از قبل. در این تصویر هم شلوار آبی روشن را با کیف قرمز ترکیب کرده است:

استایل ویکتوریا بکهام - استفاده از آبی روشن
باز هم آبی روشن با قرمز ولی با ترکیبی ملایم‌تر.

۸. بافتنی‌هایش یقه‌های بزرگی دارند

استایل ویکتوریا بکهام - بافتنی با یقه بزرگ
بافتنی‌های ویکتوریا اغلب یقه بزرگی دارند و گشاد هستند.

ویکتوریا می‌داند که یقه اسکی و بافتنی‌های گشاد موهایش را به بهترین شکل نشان می‌دهند. این یکی از تیپ‌هایی است که او به آن علاقه‌مند است.

۹. در بسیاری از لباس‌هایش طرح جفتی دیده می‌شود

استایل ویکتوریا بکهام - طرح‌های جفتی
ویکتوریا طرح‌های جفتی را در لباس‌هایش دوست دارد. در این لباس نوارهای جفتی را می‌بینیم.

یکی از جالب‌ترین تکنیک‌های ویکتوریا انتخاب لباس‌هایی است که در آنها دو آیتم دقیقا یکسان یا متناسب هستند. برای مثال، این لباس سرتاسر از دو نوار قرمز و آبی تیره روی زمینه سفید پوشیده شده است.

۱۰. از لایه‌بندی لباس‌ها لذت می‌برد

استایل ویکتوریا بکهام - لایه‌بندی لباس‌ها

استایل ویکتوریا بکهام اغلب از لایه‌های زیادی تشکیل می‌شود؛ یعنی چند لباس را روی هم می‌پوشد. ازآنجاکه در فرمول‌بندی لباس‌ها استاد است، همه لایه‌ها را هم از نظر رنگ و هم از نظر سبک با هم به‌خوبی ترکیب می‌کند.

۱۱. اغلب کیفش را زیر بغل نگه می‌دارد

استایل ویکتوریا بکهام - مدل نگه داشتن کیف

ویکتوریا هم مانند بسیاری از افراد ممکن است از هر مدل کیفی استفاده کند؛ اما در بیشتر مواقع او را در حالی می‌بینید که کیفش را زیر بازویش نگه داشته است. مخصوصا اگر کت‌وشلوار بپوشد حتما این کار را انجام می‌دهد.

۱۲. با پیراهن سفید به دامن فانتزی جلوه بیشتری می‌دهد

استایل ویکتوریا بکهام - دامن فانتزی با لباس سفید

ویکتوریا زنی باهوش است و می‌داند چطور یک دامن فانتزی را با تأکید بیشتر به نمایش بگذارد. برای این کار او فقط یک لباس سفید ساده را با آن ست می‌کند.

انواع مدل‌های شومیز سفید اینجاست

۱۳. تکنیک کالربلاکینگ را با طرح مینیمال ترکیب می‌کند

استایل ویکتوریا بکهام - ترکیب تکنیک کالربلاکینگ با طرح مینیمال

ویکتوریا به‌شیوه‌ای هوشمندانه از تکنیک کالربلاکینگ یا همان ترکیب رنگ‌های متضاد استفاده می‌کند. برای این کار او سیلوئت لباس‌هایش را ساده و مینیمال نگه می‌دارد تا رنگ‌های متضاد به‌خوبی خودشان را نشان دهند.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

۱۴. به‌ندرت سبک عینک آفتابی‌اش را تغییر می‌دهد

استایل ویکتوریا بکهام - عینک آفتابی بزرگ و مشکی
عینک آفتابی او اغلب مشکی با قاب هندسی است.

عینک‌های آفتابی بزرگ با قاب هندسی مخصوصا مستطیلی بخش جدایی‌ناپذیر استایل ویکتوریا هستند. او عینکش را همیشه طوری انتخاب می‌کند که کل چشم‌ها و ابروهایش را بپوشاند. بیشتر دوست دارد عینکش مشکی باشد تا بتواند آنها را با هر چیزی ست کند.

۱۵. اکسسوری‌ها در استایل ویکتوریا بکهام ساده‌اند

استایل ویکتوریا بکهام - اکسسوری‌های ساده
یک کیف ساده با کفش‌های ساده تنها اکسسوری‌های او هستند.

به‌نظر ویکتوریا اکسسوری‌های ساده و ظریف شیک‌ترند و سبک مینیمال او را بهتر منعکس می‌کنند. از صندل و کیف گرفته تا جواهرات، معمولا اکسسوری‌هایش ساده و شیک هستند.

اکسسوری‌های زیبای نقره اینجاست

۱۶. کمر دامن میدی‌اش را پایین‌تر می‌بندد

استایل ویکتوریا بکهام - پایین بستن کمر دامن میدی

بااینکه بسیاری از ما فکر می‌کنیم کمر دامن میدی باید در ناحیه کمر بسته شود که جذاب‌تر باشد، ویکتوریا دامن میدی را طوری انتخاب می‌کند که کمرش پایین‌تر قرار بگیرد. این ترکیب هم مدرن‌تر است و هم او را لاغرتر نشان می‌دهد؛ مخصوصا وقتی آن را با پیراهن گشاد و کفش‌های پاشنه‌دار ست می‌کند.

مدل‌های کفش پاشنه‌بلند را ببینید

۱۷. لباس‌هایش اغلب پوشیده هستند

استایل ویکتوریا بکهام - لباس‌های پوشیده
استایل ویکتوریا از دهه ۲۰۰۰ به بعد اغلب در پوشیده‌ترین حالت ممکن بوده است.

ویکتوریا مدت‌هاست سعی می‌کند لباس‌های پوشیده بپوشد. از زمانی که تغییر بزرگی در استایلش ایجاد کرد، به‌ندرت لباس‌های یقه باز یا کوتاه از او دیده‌ایم.

۱۸. کیف و کفش هم‌رنگ از نظر او نشانه استایل لوکس است

استایل ویکتوریا بکهام - ترکیب کفش و کیف
ست‌کردن کیف و کفش می‌تواند استایل را لوکس‌تر نشان دهد.

ویکتوریا ست‌کردن کیف و کفش را نشانه لوکس‌بودن استایل می‌داند. به نظر او حتی با پوشیدن لباس‌های ارزان‌قیمت، اگر کیف و کفش را هم‌رنگ انتخاب کنید، تیپ‌تان لوکس و گران‌قیمت به نظر خواهد رسید.

۱۹. استایل آندروژنی یا دوجنسیتی را ترجیح می‌دهد

استایل ویکتوریا بکهام - استایل آندروژنی
ویکتوریا درکنار دیوید شوهرش و بروکلین پسرشان.

استایل ویکتوریا بکهام اغلب آندروژنی است. اگر دقت کنید او بیشتر لباس‌هایش را طوری انتخاب می‌کند که هم مردانه به نظر برسند هم زنانه.


حتما بخوانید: مد بدون جنسیت چیست؟ تاریخچه و داستان جذاب این تحول بزرگ جهان مد

۲۰. طرح مینیمال و ساده را بیشتر از طرح‌های شلوغ می‌پسندد

استایل ویکتوریا بکهام - طرح‌های مینیمال

در بسیاری از مواقع ویکتوریا طرح‌های مینیمال را ترجیح می‌دهد. به‌ندرت می‌بینیم او با لباس‌های شلوغ یا پرزرق‌وبرق در خیابان، مجالس و رویدادهای مختلف ظاهر شود. او بر این باور است با این کار راحت‌تر می‌تواند آیتم‌های مختلف کمد لباسش را با هم ترکیب کند.

سخن آخر

ویکتوریا بکهام یکی از افراد صاحب‌سبک در طرز لباس‌پوشیدن است. او همیشه لباس‌هایی را می‌پوشد که کاملا با ظاهر او مطابقت داشته باشند؛ ولی تکراری هم به نظر نرسند. این بدان معناست که او از یک سو به اصول سبکش وفادار است و از سوی دیگر، ترکیب‌های نوآورانه‌ای به وجود می‌آورد؛ نوعی تعادل که دسترسی به آن واقعا دشوار است و خلاقیت و ذکاوت ویکتوریا را نشان می‌دهد. برای نمونه، یک کفش جدید ترند می‌شود، ویکتوریا آن را طوری با ظاهرش مطابقت می‌دهد که کاملا به او می‌آید. حتی اگر هرگز کسی تصور نمی‌کرد او چنان کفشی را بپوشد. اگر قصد دارید مانند ویکتوریا بکهام لباس بپوشید، باید کمد لباستان ترکیبی از مد و عملکرد باشد. یعنی هر جفت از لباس‌هایتان را بتوانید با هم ترکیب کنید.

شما استایل ویکتوریا بکهام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟‌ اگر می‌خواستید از استایل او پیروی کنید، ولی باتوجه‌به شخصیت خودتان چیزی را به آن اضافه یا از آن حذف کنید، آن کدام بخش از سبک او بود؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: لباس کوکتل چیست؟ انواع و روش‌های ست کردن این لباس
منبع whowhatwear mikadopersonalstyling
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.