بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود

آدری هپبورن را با چهره معصوم و زیبایی بی‌بدیلش می‌شناسند. این بازیگر استایلی مخصوص به خود دارد که الهام‌بخش بسیاری از بازیگران امروزی بوده است. برای آشنایی با لباس‌ها و استایل آدری هپبورن با منومد همراه شوید.حتی اگر اهل سینمای کلاسیک نباشید، به احتمال زیاد با چهره آدری هپبورن آشنا هستید. این بازیگر انگلیسی در سال ۱۹۲۹ میلادی در بلژیک به دنیا آمد و هنگام فوت ۶۴ سال داشت. او اولین بازیگر زنی بود که توانست برای ایفای یک نقش برنده هر سه جایزه بفتا، اسکار و گلدن گلوب شود. استایل آدری هپبورن از ماندگارترین چیزهایی است که از او به جا مانده و همچنان طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

آدری را می‌توان یک فشن آیکون به تمام معنا نامید. درک بالا از مد، نوآوری و هنجارشکنی، استایل او را به استایلی بدون تاریخ انقضا تبدیل می‌کنند. طی سال‌های مختلف استایل آدری همواره الگوی زنان زیادی از جمله سلبریتی‌ها بوده است. در ادامه برخی از انتخاب‌های همیشگی او را بررسی می‌کنیم.

 روسری و دستمال سر

روسری‌های کوچک و ابریشمی را هم فیلم‌ها و هم در استایل‌های روزمره آدری هپبورن می‌توان دید. او با پوشیدن روسری روی موهای پوش‌داده علاوه بر ایجاد ظاهری لوکس از به هم ریختن مدل موهایش جلوگیری می‌کرد. علاقه او به روسری‌ آنقدر زیاد بود که در مراسم ازدواج خود با آندریا دوتی نیز، یک روسری همرنگ با لباس صورتی‌اش بر سر داشت. او از روسری‌های ابریشمی به عنوان دستمال گردن نیز استفاده می‌کرد.

اگر می‌خواهید مانند آدری هپبورن روسری سر کنید، باید روسری‌ کوچکی را زیر چانه گره زده و بخشی از چتری یا جلوی مویتان را روی پیشانی بریزید.

پیراهن مشکی

پیراهن‌های مشکی امضای استایل آدری هپبورن محسوب می‌شوند. ترکیب پیراهن ساتن مشکی‌رنگ به همراه دستکش بلند، عینک آفتابی و گردنبند چند ردیفی مروارید در فیلم «صبحانه در تیفانی»، یکی از استایل‌های نمادین اوست. این پیراهن که توسط ژیوانشی به صورت شخصی برای او طراحی و دوخته شده بود، هنوز هم به نام «پیراهن مشکی آدری هپبورن» فروخته می‌شود.

انواع پیراهن‌ مشکی با یقه‌ قایقی، گرد و هفتی و قد متوسط یا کوتاه بر تن این بازیگر دیده شده‌اند. ویژگی تمام این پیراهن‌ها وجود تنگ‌شدن در ناحیه کمر لباس است که باریکی کمر او را به رخ می‌کشند. داشتن یک پیراهن مشکی که بلندی آن تا ساق پا برسد، در موقعیت‌های گوناگونی به کارتان می‌آید. بنابراین بد نیست در این زمینه از آدری ایده بگیرید.


حتما بخوانید: این ۵ مدل لباس زنانه هرگز از مد نمی‌افتند

شلوار‌ کوتاه

یکی دیگر از اجزای پرتکرار استایل آدری هپبورن شلوارهای کوتاه بودند. از شلوارهای کاپری (تا زیر زانو) گرفته تا شلوارهای کراپ (تا بالای مچ)، به خوبی توسط آدری استایل شده‌اند. البته امروزه این شلوارها آیتمی پرطرفدار محسوب می‌شوند، اما باید درنظر بگیرید آدری زمانی آنها را می‌پوشید که پوشیدن شلوار بین زنان اصلا مرسوم نبود.

این بازیگر استایل‌هایی الهام بخش با شلوار در پرونده خود دارد؛ شلوارهای چهارخانه به همراه شومیز سفید، شلوار مشکی و بالاتنه همرنگ، شلوار کوتاه با رنگ‌های شاد تابستانی به همراه بلوز سفید. امروز نیز می‌توانید از این ترکیب به همراه کت یا شومیز بلند و کفش پاشنه‌دار یا انواع کالج استفاده کنید.

کفش‌ تخت

احتمالا هیچ مدل کفشی به اندازه کفش‌های تخت و بدون پاشنه در استایل آدری تکرار نشده‌ است. این انتخاب با توجه به سابقه او در رقص باله عجیب به نظر نمی‌رسد. او انواع لوفر و کفش‌ باله را با پیراهن، دامن‌های چین‌دار، شلوار ست می‌کرد. قد آدری هپبورن ۱۷۰ سانتی‌متر بود و به ندرت کفشی با پاشنه بلند می‌پوشید. زمانی که بخشی از وسایل و لباس‌های او توسط «خانه حراج کریستیز» به حراج گذاشته شد،‌ انواع کفش‌های تخت با رنگ‌های متنوع در آن به چشم می‌خوردند.

کمربند

داشتن کمری باریک برای زنان در دهه شصت میلادی، یکی از لازمه‌های زیبایی محسوب می‌شد. با نگاهی به لباس‌های زنان در این دهه این نکته را متوجه می‌شوید. پیراهن‌هایی با آستین‌های پفی و دامن‌های چین‌دار که با در کمر تنگ می‌شدند. در بیشتر مواقع از یک کمربند پهن نیز برای تاکید بر باریکی کمر استفاده می‌شد. این بازیگر نیز از ترند آن روزها مستثنی نبوده و کمربندهای ظریف یا پهن را در اکثر لباس‌های آدری هپبورن دیده می‌شوند.

پیراهن چپ و راستی

این مدل پوشیدن پیراهن مردانه یا شومیز یک روش جالب برای بخشیدن مدل جدید به یک لباس قدیمی است. آدری هپبورن با چپ و راست کردن پایین شومیز و گذاشتن آن در کمر دامن‌ها و شلوارها، استایل خاص خودش را خلق می‌کرد. شما نیز می‌توانید از این کار ایده بگیرید و با یک پیراهن قدیمی و شلوار جین (یا حتی دامن) استایلی زیبا بسازید.

عینک آفتابی گربه‌ای

وقتی‌ به عکس‌های آدری هپبورن نگاه می‌کنید، عینک‌ آفتابی از مواردی است که توجه شما را جلب می‌کند. عینک گربه‌ای که آدری در فیلم «صبحانه در تیفانی» بر چشم داشت، از برند «منهتن» بود. به نظر می‌رسد او به عینک‌هایی با فریم گربه‌ای علاقه داشته و البته که این مدل با صورت او بسیار همخوانی دارد.

یقه اسکی و قایقی

پوشیدن لباس یقه اسکی گردن را کشیده و باریک نشان می‌دهد. مدل موهای کوتاه یا جمع‌شده به همراه یقه اسکی باعث می‌شود صورت و به ویژه ناحیه فک و چانه بیشتر به چشم بیاید. آدری هپبورن به خوبی از این مدل در استایل خود استفاده می‌کرد. البته او بر خلاف بیشتر ما برای انتخاب لباس‌هایی با یقه اسکی منتظر زمستان نبود و در تابستان هم به سراغ تاپ با این مدل یقه می‌رفت.

مدل یقه دیگری که در لباس‌های آدری هپبورن به وفور دیده می‌شود یقه قایقی است. آدری ظریف و لاغراندام اما چهارشانه بود و این باعث می‌شد لباس‌هایی با یقه قایقی به خوبی بر تن او بنشیند.

اکسسوری‌های آدری هپبورن

چیز دیگری که استایل این بازیگر را خاص می‌کند، اکسسوری‌های اوست. برای مثال جواهرات مرواریدی از شاخصه‌های استایل آدری هستند. گردنبند چندرشته‌ای مرواریدی که او در استایل معروف صبحانه در تیفانی بر گردن دارد، الهام‌بخش بسیاری از سلبریتی‌ها و حتی افراد سلطنتی بوده است. گوشواره‌های آویزی یا تک‌ نگین، گردنبند یک رشته‌ای بلند و تل موی مرواریدی نیز در مجموعه اکسسوری‌های او دیده می‌شود.

یکی از بهترین چیزهایی که می‌تواند استایلی با موی کوتاه یا جمع و یقه بسته را کامل کند، گوشواره است. این بازیگر خوش‌سلیقه هم احتمالا این نکته را به خوبی می‌داند. گوشواره‌هایی حلقه‌ای، مروارید و الماس را در عکس‌های او می‌توانید ببینید. او از گردنبند نیز استفاده می‌کرد اما تنها زمانی که لباس‌هایی با یقه باز بر تن داشت.

جذاب‌ترین اکسسوری‌های مرواریدی را ببینید

شما کدام استایل آدری را بیشتر می‌پسندید؟ در کدام فیلم آن را پوشیده بود؟ خوشحال می‌شویم برای ما و دیگران بنویسید.


در ادامه بخوانید: انواع مروارید و همه نکاتی که باید درباره آنها بدانید
منبع vogue whowhatwear graziadaily
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    لطفا از استایل گریس کلی هم بنویسید. ممنون

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      سلام. ممنون از اینکه با ما همراه شدین. حتما می‌نویسیم و پیشنهاد جذابی بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.