استایل ایتالیایی چیست؟ اصول لباس پوشیدن با این سبک چشم‌نواز

استایل ایتالیایی، با تأثیر عمیق خود بر مد و زیبایی‌شناسی، جذابیتی بی‌پایان و محبوبیتی جهانی دارد. از هفته‌های مد میلان تا خیابان‌های رم، شکوه و ظرافت مد ایتالیایی فوق‌العاده است. در این مطلب می‌خواهیم تاریخ غنی، عوامل کلیدی، تکنیک‌ها و دلایل جذابیت طولانی‌مدت استایل ایتالیایی را بررسی کنیم.

پیشینه تاریخی استایل ایتالیایی

سبک ایتالیایی دارای تاریخچه‌ای غنی و تأثیرگذار است که در طول سال‌ها، نمای جهانی مد را شکل داده است. از رنسانس تا به امروز، ایتالیا مرکز خلاقیت و نوآوری در صنعت مد بوده است.

با ظهور رنسانس در قرن چهاردهم، ایتالیا به‌عنوان مرکز استایل جایگاه خود را تثبیت کرد. شهرهای ایتالیایی مانند فلورانس و ونیز با پارچه‌های مجلل گران‌قیمت، طراحی‌های استادانه و کارهای دستی حرفه‌ای خود مشهور بودند. اشراف ایتالیایی، در به‌نمایش‌گذاشتن لباس‌ها و اکسسوری‌های لوکس و فروش بین‌المللی آنها نقشی اساسی داشتند.

مد ایتالیایی در قرن بیستم شاهد موجی از خلاقیت و نوآوری بود. طراحانی افسانه‌ای مانند امیلیو پوچی (Emilio Pucci)، والنتینو گاروانی و جیانی ورساچه در همین دوره فعالیت می‌کردند. در دهه ۱۹۸۰، جورجیو آرمانی انقلابی در استایل مردانه ایجاد کرد، پرادا موجی از علاقه به مد لوکس به وجود آورد و دولچه و گابانا حس تفکر مدیترانه‌ای را معرفی کردند.

در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، طراحان ایتالیایی نفوذ جهانی خود را گسترش دادند؛ ورساچه به تصویری از زرق و برق ایتالیایی تبدیل شد و گوچی ایتالیا را به‌عنوان پایتخت مد جهان بازتعریف کرد.

سبک ایتالیایی با تغییر ترندها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان خود را سازگار کرده است. طراحانی مانند میوچیا پرادا، الساندرو میکله و پیرپائولو پاچولی، خرده‌فرهنگ‌ها را با مدرن‌گرایی ترکیب کرده‌اند. امروزه ایتالیا به‌عنوان یکی از مراکز اصلی مد جهان شناخته می‌شود. نسل‌های مختلفی از طراحان بزرگ ایتالیایی با خانه‌های مد خود سبک ایتالیایی را تعریف کرده و الهام‌بخش جهان شده‌اند.

عناصر کلیدی استایل ایتالیایی

حال بیایید ببینیم سبک ایتالیایی از چه عناصر اصلی تشکیل شده است.

۱. ظرافت و پیچیدگی

استایل ایتالیایی - عناصر اصلی استایل
استفاده از پارچه‌های لوکس و ظریف/ ورساچه با استایلی ایتالیایی

سبک ایتالیایی دارای ظرافت و زیبایی‌شناسی پیچیده‌ای است که مشخصه آن، استفاده از پارچه‌های مجلل، برش‌های استادانه و توجه دقیق به جزئیات است. به همین دلیل جذابیت لباس‌های این سبک طوری است که به‌راحتی توجه افراد را به خود جلب می‌کند:

استفاده از پارچه‌های لوکس: یکی از ویژگی‌های بارز سبک ایتالیایی، استفاده از پارچه‌های لوکس است. کیفیت پارچه و ظرافت آن در این مد حرف اول را می‌زند. ابریشم خالص، کشمیر و توری‌های نفیس از پرکاربردترین پارچه‌ها در استایل ایتالیایی هستند.

برش‌های تمیز و استادانه: در استایل ایتالیایی باید تناسب بی‌عیب‌ونقص و سیلوئت عالی رعایت شود. طراحان ایتالیایی در هنر تأکید بر انحنای طبیعی بدن مهارت و تسلط دارند و لباس‌هایی خلق می‌کنند که اندام فرد را به‌زیبایی به نمایش بگذارد. خواه یک کت‌وشلوار باشد یا یک لباس مجلسی، زیبایی ساختار و تناسب در آن کاملا خود را نشان می‌دهد.

توجه به جزئیات: درباره توجه به جزئیات، هیچ استایلی به پای استایل ایتالیایی نمی‌رسد. همه دوخت‌ها، گلدوزی‌های ظریف، دکمه‌ها و درزها با دقت دوخته می‌شوند و خطوط تمیز و صاف هستند.

بنابراین، استایل ایتالیایی چیزی فراتر از پوشیدن لباس است؛ بنابراین رویکرد این سبک به مد، ظرافت و پیچیدگی را در اولویت قرار می‌دهد.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

۲. استایل راحت و بی‌دردسر

استایل ایتالیایی - عناصر اصلی استایل
یک پیراهن سفید و شلوار مشکی؛ استایلی کاملا بی‌دردسر ولی شیک

استایل ایتالیایی از هنر اسپرزاتورا (Sprezzatura) پیروی می‌کند که به‌معنای بی‌دردسر جلوه‌دادن چیزهاست. مفهومی که می‌گوید باید بتوانید بدون تلاش و زحمت زیاد شیک بپوشید. این درواقع رسیدن به نوعی راحتی در ظاهر و رفتار است.

سبک ایتالیایی به‌دلیل توانایی خود در ترکیب یکپارچه عناصر رسمی و کژوال و درنتیجه ایجاد ظاهری شیک و آرام مشهور است. ایتالیایی‌ها استعدادی طبیعی در ترکیب مد سطح بالا با مد معمولی دارند. بنابراین خیلی راحت در استایل ایتالیایی می‌توان یک کت بلیزر بسیار شیک را با شلوار جین پوشید یا اینکه یک پیراهن مجلسی رسمی را با اسنیکرهای کژوال ست کرد.

داشتن یک نگرش بی‌دغدغه و کنارگذاشتن قوانین سختگیرانه مد، کلید ایجاد سبک ایتالیایی است. این سبک ماهرانه و درعین‌حال منحصربه‌فرد و آرام با ترکیب عناصر رسمی و غیررسمی میسر می‌شود. بنابراین راحتی در اولویت قرار می‌گیرد و اجازه امتحان‌کردن ترکیب‌های نامتعارف ولی کاملا شیک را به فرد می‌دهد.

۳. کیفیت تولید و کار ماهرانه

استایل ایتالیایی - عناصر اصلی استایل
کیفیت دوخت و پارچه یکی از مهم‌ترین عناصر استایل ایتالیایی است.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های استایل ایتالیایی، کیفیت لباس‌ها و مهارت استثنایی صنعتگران این کشور در تهیه آنهاست. این صنعتگران تخصص بی‌نظیری در تهیه پوشاک و اکسسوری‌های نفیس دارند. توجه دقیق آنها به جزئیات و تعهد به کیفیت، باعث می‌شود هر لباس یا اکسسوری که تولید می‌کنند باکیفیت و شیک باشد و در مدت زمان طولانی رنگ کهنگی به خود نگیرد. از تولید پارچه‌های لوکس تا دوخت لباس و سپس تزئین آن، همه جنبه‌ها با دقت طراحی می‌شوند تا محصول نهایی بی‌عیب‌ونقص باشد.

صنعتگران ایتالیایی از دانش نسل‌های گذشته و تکنیک‌های سنتی استفاده می‌کنند و هنر و میراث کیفیت ایتالیایی را زنده نگه می‌دارند. مهارت‌های فوق‌العاده و تعهد تزلزل‌ناپذیر آنها به برتری کیفیت، محصولات ساخت ایتالیا را متمایز می‌کند؛ محصولاتی که استایل ایتالیایی را تشکیل می‌دهند. خواه یک کت‌وشلوار باشد یا یک کیف چرمی دست‌ساز یا جواهرات، همگی با دقت فراوان ساخته می‌شوند. همه این اقلام خلاقانه طراحی می‌شوند. صنعتگران ایتالیایی بر این باورند که فقط مواد اولیهٔ باکیفیت برای ایجاد محصولات لوکس کافی نیست؛ کاری که روی این مواد انجام می‌شود باید با مهارت و دقت زیاد صورت گیرد تا نام محصول را بتوان لوکس گذاشت.

۴. طراحی جسورانه و منحصربه‌فرد

استایل ایتالیایی - عناصر اصلی استایل
پارچه پولکادات از الگوهای رایج در استایل ایتالیایی است

 

یکی از ویژگی‌های استایل ایتالیایی، رویکردی بی‌باکانه از مد است. انتخاب رنگ‌ها، الگوها و ترکیب‌های آنها همگی جسورانه و منحصربه‌فرد هستند:

رنگ‌ها: در استایل ایتالیایی رنگ‌ها بسیار زنده و چشمگیر انتخاب می‌شوند؛ رنگ‌هایی که انرژی و شخصیت فردی را نشان می‌دهند.

الگوها: الگوها هم نقش مهمی در استایل ایتالیایی دارند؛ از راه‌راه‌های کلاسیک و پولکادات گرفته تا طرح‌های گلدار و هندسی پیچیده.

از سوی دیگر، سبک ایتالیایی به ابراز وجود شخصی و پذیرش فردیت خود تأکید بسیار زیادی دارد. این سبک افراد را تشویق می‌کند هنجارهای اجتماعی را رها کنند و با امتحان‌کردن هر طرح و رنگی که به آنها می‌آید، شاد باشند. به این ترتیب، هرکسی با اعتمادبه‌نفس می‌تواند آنچه را که هست بپذیرد و به‌زور خودش را هماهنگ با ترندهای روز نکند. با استایل ایتالیایی هرکسی می‌تواند سبک منحصربه‌فرد خودش را داشته باشد.

از سوفیا لورن تا جورجیو آرمانی؛ نمادهای استایل ایتالیایی

در این بخش با نمادین‌ترین افرادی که همیشه به سبک ایتالیایی وفادار بوده‌اند و بر مد ایتالیایی تأثیر گذاشته‌اند، آشنا می‌شویم. این افراد چه در گذشته چه در حال حاضر، صنعت مد را ازطریق زیبایی‌شناسی متمایز و رویکردهای بی‌نظیر خود شکل داده‌اند. سبک‌های خاص آنها هنوز هم الهام‌بخش طراحان، علاقه‌مندان به مد و افراد پایبند به ترندها در سراسر جهان است و تأثیر پایدار ایتالیا را بر مد جهانی تثبیت می‌کند.

سوفیا لورن؛ نماد جاودانه استایل ایتالیایی

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
سوفیا لورن

سوفیا لورن، بازیگر مشهور ایتالیایی، که به‌خاطر استایل پر زرق‌وبرق و احساسی‌اش شهرت زیادی دارد، از دهه ۱۹۵۰، یکی از نمادهای تأثیرگذار سبک ایتالیایی بوده است. استایل مشخص او اغلب شامل لباس‌های خوش‌فرم، کمرباریک و لباس‌های شب بسیار شیک است. زیبایی بی‌انتهای مد بی‌عیب‌ونقص او تاکنون الهام‌بخش طراحان بی‌شماری بوده است و هنوز هم بر انتخاب استایل سلبریتی‌ها روی فرش قرمز تأثیر می‌گذارد.

جورجیو آرمانی؛ طراحی با رویکرد مینیمالیستی

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
آقای جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی یکی از طراحان بسیار مشهور مد ایتالیایی است. او تأثیر قابل‌توجهی بر روند مد جهانی داشته است. مشخصه استایلی که او طراحی می‌کرد، لباس‌هایی با دوخت تمیز، رنگ‌های خنثا و طرح‌های ظریف بود. رویکرد مینیمالیستی آرمانی انقلابی در لباس‌های مردانه ایجاد کرد؛ کت‌وشلوارهایی فوق‌العاده که اغلب انتخاب شماره یک صاحبان کسب‌وکارها در سراسر جهان است.

فرانکا سوزانی؛ سردبیر سابق وگ ایتالیا

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
فرانکا سوزانی

فرانکا سوزانی (Franca Sozzani) فقید که زمانی سردبیر مجله مد ووگ ایتالیا بود، نقشی اساسی در شکل‌دادن به صنعت مد داشت. بینش آوانگارد او برای جابه‌جایی مرزها، او را به نماد سبک تبدیل کرد. سوزانی استانداردهای زیبایی غیرمتعارفی را به وجود آورد و با حمایت از تنوع نژادها در صنعت مد، الهام‌بخش رویکردی فراگیرتر در این حوزه شد.

والنتینو گاروانی؛ مظهر ظرافت مجلل و زنانه

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
والنتینو گاروانی

آقای والنتینو گاروانی از مشهورترین طراحان دنیای مد است که به‌خاطر لباس‌های قرمز نمادین خود شهرت زیادی دارد. طرح‌های او مظهر ظرافت مجلل با رنگ و بوی زنانه هستند؛ به همین دلیل، انتخاب اول تعداد بی‌شماری از سلبریتی‌ها و چهره‌های تأثیرگذار در سراسر جهان است. او با استفاده از رنگ‌های باطراوت و زنده، جزئیات پیچیده و سیلوئت‌های پر زرق‌و‌برق تأثیری ماندگار بر لباس‌های شب و ترندهای مد در سطح جهان گذاشته است.

کیارا فراگنی؛ نماد استایل ایتالیایی مدرن

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
کیارا فراگنی

وقتی از نمادهای استایل ایتالیایی صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم کیارا فراگنی (Chiara Ferragni) را از قلم بیندازیم. کیارا ازطریق وبلاگ مد خود، سالاد بلوند (The Blonde Salad)، به شهرت رسید. او مشهورترین اینفلوئنسر جهان به شمار می‌رود و از اولین زنانی بود که با انتشار تصاویر مربوط به استایل و ظاهرش در شبکه‌های اجتماعی توانست به میلیون‌ها دنبال‌کننده برسد. استایل خیابانی منحصربه‌فرد او مد سطح بالا را با آیتم‌های در دسترس ترکیب می‌کند و نسل جدید علاقه‌مندان به مد را به خود جذب کرده است. نفوذ فراگنی فراتر از یک وبلاگ است؛ زیرا با برندهای معروف همکاری می‌کند و به سفیر جهانی مد ایتالیا تبدیل شده است.

الساندرو میکله؛ مدیر خلاق افسانه‌ای گوچی

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
الساندرو میکله

یکی از طراحان پرطرفدار و افسانه‌ای مد، الساندرو میکله است که در احیای گوچی نقش مهمی داشت. او با طرح‌های غیرعادی و گزینشی خود که گلچینی از عناصر خاص صنعت مد بودند توانست این برند را از نو بسازد. رویکرد ماکسیمالیستی میکله که مشخصه آن الگوهای چاپی جسورانه، ترکیب عناصر زیبایی‌شناختی و استفاده از آیتم‌های الهام‌گرفته از استایل وینتج (لباس‌های کلاسیک و جذاب قدیمی) است، تأثیر زیادی بر صنعت مد داشته است. او مد را بازتعریف کرد و ترندی جهانی از سبک‌های گزینشی و شخصی به وجود آورد.

توضیح: استایل گزینشی، استایلی است که آیتم‌های آن گلچینی از چند استایل دیگر است.

دوناتلا ورساچه؛ نماد خلاقیت جسورانه استایل ایتالیایی

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه بعد از برادر فقیدش، جیانی ورساچه، یکی از مشهورترین طراحان ایتالیایی است که خود را به‌عنوان نماد سبک و طراح تأثیرگذار مد تثبیت کرده است. دوناتلا که به‌خاطر خلاقیت‌های جسورانه و پرزرق‌و‌برق خود شناخته شده است، رنگ‌های زنده و باطراوت، الگوهای چشم‌نواز و برش‌های متهورانه را با هم ترکیب می‌کند و با این طراحی‌ها، استایل ایتالیایی را زنده نگه می‌دارد. طرح‌های او لوکس و جذاب هستند و تأثیری ماندگار بر مد و فرهنگ عامه در سراسر جهان به جا می‌گذارند.

جووانا باتاگلیا؛ مدیر خلاق سواروسکی

استایل ایتالیایی - نمادهای استایل ایتالیایی
جوانا باتاگلیا

کلاس و ظرافت استایل جوانا باتاگلیا (Giovanna Battaglia) را نمی‌توان انکار کرد. او از جوانی در مدلینگ فعال بود؛ اما به‌زودی به یک استایلیست در مجله وگ تبدیل شد و حالا مدیر خلاق سواروسکی است. لباس‌های شیک او با رنگ‌های تند و جسارتی که برای ترکیب سبک‌های مختلف دارد، نماد استایل ایتالیایی است. او شخصیت قدرتمند خود را با استایلش نشان می‌دهد.

اصول و آیتم‌های ضروری برای استایل ایتالیایی خانم‌ها

اگر می‌خواهید استایل ایتالیایی داشته باشید، این اقلام همیشه باید در کمد لباستان موجود باشند و اصول خاصی را هم همیشه رعایت کنید:

همیشه یک‌دست لباس تمام مشکی داشته باشید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
جوانا باتاگلیا با لباس‌های مشکی

لباس مشکی در استایل ایتالیایی عنصر اصلی به حساب می‌آید. کافی است یکی از لباس‌هایتان تمام مشکی باشند و بقیه را هرطور دوست دارید ترکیب کنید.

چند مدل پیراهن مشکی زنانه ببینید

الگوی حیوانی در استایل ایتالیایی محبوب است

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
کیارا فراگنی با لباس طرح لئوپارد

الگوی پلنگی، ببری یا سایر حیوانات در هر استایل دیگری هم وجود دارد، اما در استایل ایتالیایی پررنگ‌تر است. می‌توانید این الگو را هم در لباس بالاتنه و هم در لباس پایین‌تنه به کار ببرید تا سبکی جسورانه داشته باشید. اگر هم ظاهری متعادل‌تر و طبیعی‌تر می‌خواهید، یک لباس با طرح پلنگی را با شلوار سبز پایتون ترکیب کنید.

شلوار پارچه‌ای کلاسیک اهمیت زیادی دارد

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

شلوار پارچه‌ای کلاسیک یکی از مشخصه‌های اصلی استایل ایتالیایی است. در استایل ایتالیایی تأکید بیشتری روی شلوار پارچه‌ای کلاسیک وجود دارد و جین برای این استایل در اولویت دوم است.

چند مدل شلوار کلاسیک زنانه ببینید

کت بلیزر با جین ترکیبی بی‌دردسر می‌سازد

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

کت بلیزر هم برای استایل ایتالیایی ضروری است؛ اما به‌شرطی که آن را با جین ترکیب کنید. یادتان هست درباره ترکیبات شخصی و منحصربه‌فرد چه گفتیم؟ در استایل ایتالیایی تضادهای جسورانه حرف اول را می‌زنند. اگر در همه استایل‌های دیگر بلیزر را با شلوار یا دامن پارچه‌ای شیک می‌پوشند، در این استایل بلیزر با جین ترکیب می‌شود.

جامپر نازک بافتنی برای تغییر فصل لازم است

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
جامپر نازک بافتنی

در استایل ایتالیایی، جامپر نازک بافتنی هم یکی از عناصر کاملا قابل‌تشخیص است. این جامپرها دقیقا در نقطه تغییر دو فصل که هوا از گرمی به سردی می‌رود، عالی هستند. با هر شکل بدن، می‌توانید یک جامپر بافتنی بپوشید.

کیف‌ها در استایل ایتالیایی طراحی شیک دارند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

کیف در بیشتر استایل‌ها جزو اکسسوری‌های ضروری به حساب می‌آید؛ اما اگر استایل ایتالیایی می‌خواهید، باید از کیف‌های دارای طراحی‌های خاص و شیک استفاده کنید. کیف‌های خاص بی‌عیب‌ونقص ساخته شده‌اند و سابقه‌ای طولانی از زیبایی‌شناختی و کیفیت پشت آنهاست. برای مثال، کیف مدل جکی گوچی که اولین نمونه از آن به ۱۹۶۱ برمی‌گردد و کیف‌های مدل سال ۲۰۰۰ پرادا، کیف باگت کلاسیک برند فندی و کیف‌های شانه‌ای جورجیو آرمانی کیف‌هایی هستند که برای استایل ایتالیایی به کارتان می‌آیند.

چند مدل کیف مناسب مهمانی ببینید

حداقل یکی از لباس‌هایتان ابریشمی باشد

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

استایل ایتالیایی پیوندی ناگسستنی با ابریشم دارد. حداقل یکی از لباس‌ها یا اکسسوری‌هایتان باید ابریشمی باشند. اگر استایل مدروز می‌خواهید و ابریشم زیادی کلاسیک است، لباس یا اکسسوری ابریشمی خود را با الگوهای جسورانه انتخاب کنید. دامن‌شلواری‌های ورساچه و پیراهن گلدار با دامن فراگامو که از ابریشم تهیه شده‌اند، ظاهری شیک و بی‌دردسر که از مشخصه‌های استایل ایتالیایی است به شما می‌بخشند. طیف گسترده‌ای از اکسسوری‌ها را می‌توانید با این لباس‌ها ست کنید.

جواهرات را از نوع استیتمنت انتخاب کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
زندایا، بازیگر جوان هالیوود با جواهرات سرپنتی از برند بولگاری

هیچ‌چیز بیشتر از جواهرات چشمگیر و جسورانه نمی‌تواند استایل کلاسیک ایتالیایی را نشان دهد. جواهرات بولگاری یکی از مهم‌ترین جواهرات استایل ایتالیایی هستند. گردنبند و گوشواره سرپنتین بولگاری همان چیزی است که برای این سبک به آنها نیاز دارید. البته قیمت آنها بسیار بالاست، به همین دلیل می‌توانید از جواهرات استیتمنت مشابه استفاده کنید.

از جاذبه چرم لوکس غافل نشوید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
جیجی حدید، مدل، در هفته مد میلان/ کیفیت چرم و دوخت روی آن را ببینید

ایتالیایی‌ها جاذبه‌های چرم را می‌شناسند و می‌دانند که اگر یک ماده اولیه وجود دارد که می‌توان هم در استایل خیابانی هم در تعطیلات و حتی جاهای رسمی‌تر پوشید، چرم است. در استایل ایتالیایی چرم‌ها باید لوکس و شیک انتخاب شوند. یک لباس چرم را با کفش‌های شیک ست کنید تا ظاهری اداری و رسمی داشته باشید. شلوار چرمی با یک بلوز بافتنی، ترکیبی شیک و راحت ایجاد می‌کند. کت چرمی با جین یا دامن چرمی مینی، امضای استایل ایتالیایی است.


حتما بخوانید: ست کردن کت چرم برای خانم‌ها و آقایان؛ این لباس همیشه مد

کفش‌های پرزرق‌وبرق زنانه مهم‌اند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

برای استایل ایتالیایی در مهمانی، کفش‌های پرزرق‌وبرق زنانه بسیار مهم هستند. می‌توانید آنها را با لباس‌های طرح حیوانی مانند پلنگی یا چرم‌های رنگی ست کنید. دامن یا شلوار چرم و جواهرات پرزرق‌وبرق هم برای ترکیب با این کفش‌ها مناسب‌اند.

دامن‌های کوتاه مینی همیشه مد هستند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

دامن‌های کوتاه مینی متعلق به دوره رنسانس هستند. در اواسط دهه ۲۰۰۰ دامن‌های ماکسی جای آنها را گرفتند ولی دوباره مد شدند. برای استایل ایتالیایی دامن مینی بهتر است پرزرق‌وبرق باشد. برای مثال، دامن صورتی ایتالیایی از برند ورساچه یا دامن آبی الکتریکی از بالمین؛ البته منظور این نیست که حتما از این برند انتخاب کنید زیرا بسیار گران‌قیمت هستند. کافی است از این طرح‌ها الگو بگیرید. برای ظاهر کژوال این دامن را با تاپ سفید ساده ترکیب کنید ولی برای مهمانی، آن را با اکسسوری‌ها و جواهرات با طرح‌های پیچیده بپوشید.

عینک‌های آفتابی باید بزرگ و جسورانه باشند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

در روزهای آفتابی، چه در تابستان و چه در زمستان، به عینک آفتابی نیاز داریم و بیشتر ما با فریم‌های ساده و کژوال خود راحت هستیم؛ اما برای استایل ایتالیایی عینک‌ها باید بزرگ و جسورانه باشند. مخصوصا یک زنجیر عینک زیبا به آن وصل کنید تا جذابیتی دو چندان به شما بدهد.

چند مدل عینک آفتابی زنانه زیبا ببینید

لباس مهمانی باید شیک و پیچیده باشد

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
کیارا فراگنی؛ عکاس: تایلر جوئی

برای لباس مهمانی به سبک ایتالیایی، به لباسی نیاز دارید که شیک و پیچیده باشد و با سلیقه شخصی شما مطابقت داشته باشد. عناصر زیبایی‌شناسی مد ایتالیایی از پولک‌دوزی‌ها، رنگ‌های جسورانه و برش‌های فوق‌العاده تمیز باید در لباس‌هایتان دیده شوند. کفش‌های زیبا و چشمگیر با روکش‌های متالیک بپوشید و جواهرات استیتمنت بردارید.

بوت‌های بلند تا زانو را با لباس‌های راحت ست کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

در استایل ایتالیایی، بوت‌های بلندی که انتخاب می‌کنید باید دارای سگک‌های برجسته، الهام‌گرفته از بوت سوارکاری باشند. البته فقط این نیست؛ زیرا این بوت‌ها در همه استایل‌های دیگر به کار می‌روند. مهم این است که لباس‌های راحت ولی شیک با آنها بپوشید. بوت‌ها را قرمز انتخاب کنید و یک دامن میدی چرم، ژاکت بافتنی راحت و یک تی‌شرت ساده زیر آن، همان چیزی است که می‌خواهید.

لباس خیابانی هم در استایل ایتالیایی جسورانه است

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

برای ایجاد سبک ایتالیایی، می‌توانید کت، بارانی یا سایر لباس‌ها را از رنگ‌ها و الگوهای جسورانه انتخاب کنید. مهم این است که لباس‌های انتخابی شما از مواد اولیه لوکس و برش‌های تمیز و شیک تهیه شده باشند.

یک روسری، شال‌گردن یا دستمال‌گردن ابریشمی داشته باشید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
روسری ابریشمی

یکی از مشخصه‌های استایل ایتالیایی روسری ابریشمی است. روسری ابریشمی کلاسیک روشی عالی و هوشمندانه برای ایجاد ظاهری ماندگار به سبک ایتالیایی است. چیزی که مریلین مونرو و جکی کندی به آن علاقه زیادی داشتند. می‌توانید این روسری را به موهایتان ببندید و از آن به‌عنوان اکسسوری مو استفاده کنید.

با لباس‌های استاندارد شروع کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
لباس‌های استاندارد در استایل ایتالیایی پرطرفدارند

معمولا ترندهای روز باعث می‌شوند اصول پایه لباس‌پوشیدن فراموش شوند. برای داشتن استایل ایتالیایی داشتن یک لباس استاندارد با کیفیت خوب که از مد نمی‌رود ضروری است. چرا هر سال چیزی را بخرید که فقط برای مدت کوتاهی بپوشید؟

منظور ما از لباس استاندارد، بلوز، پیراهن، شلوارهای دوخته‌شده یا دامن‌های عادی است. برای برخی، این لباس‌های معمولی ممکن است کسل‌کننده به نظر برسند. بااین‌حال، وقتی آنها را از مواد درجه یک مانند کتان، پنبه، ابریشم و ترمه می‌خرید، بیشتر آنها را خواهید پوشید.

از لباس‌های یقه‌باز خودداری کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
لباس‌های زنان در استایل ایتالیایی اغلب یقه‌های بسته‌تر دارند

این نکته ممکن است برای برخی مناسب نباشد. بااین‌حال، وقتی به استایل کلاسیک ایتالیایی نگاه می‌کنید، هیچ یقه بازی در آن دیده نمی‌شود. اگرچه زنان ایتالیایی عاشق لباس‌های خوش فرم هستند، اما یقه همیشه سینه آنها را می‌پوشاند.

یقه‌های آفشولدر یا یقه دلبری بهترین یقه‌هایی هستند که در استایل ایتالیایی به کار می‌روند.


حتما بخوانید: انواع یقه لباس زنانه؛ ویژگی‌ها و تصاویر دقیق

از کمترین رنگ‌ها استفاده کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
از تعداد رنگ‌های کم در استایل ایتالیایی استفاده کنید

خانم‌های ایتالیایی از رنگ‌های بژ تا کرم‌های گرم و حتی رنگ سفید زیاد استفاده می‌کنند و کمتر به تکنیک کالربلاکینگ با رنگ‌های زیاد وابسته‌اند. اگر هم از رنگ‌ها استفاده کنند کمترین تعداد رنگ را در نظر می‌گیرند. لباس‌های تمام‌مشکی، سفید، شرابی، رژگونه‌ای و آبی ملایم محبوب‌ترین رنگ‌ها در استایل زنان ایتالیایی هستند.

در استایل ایتالیایی لباس زیر هم مهم است

شاید از این مورد تعجب کنید و حق هم دارید؛ زیرا لباس زیر دیده نمی‌شود. بااین‌حال، در استایل ایتالیایی لباس زیر کاملا جدی است! لباس‌های زیر باید کاملا خوش‌دوخت و شیک باشند. بحث بر این است که کیفیت لباس زیر باعث می‌شود لباس‌ها روی آن تمیز و مرتب قرار گیرند. محبوب‌ترین رنگ‌های آن هم رنگ خنثا هستند؛ بااین‌حال چون دیده نمی‌شوند مهم نیست چه رنگی باشند.

لباس‌های سرهمی برای تابستان عالی هستند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
سرهمی کاملا سفید برای تابستان

یکی از ملزومات تابستانی استایل ایتالیایی لباس سرهمی کلاسیک است. پوشیدن آن راحت است، به‌راحتی با اکسسوری‌ها ترکیب می‌شود و وقتی برای اندامتان مناسب باشد، می‌تواند شما را به‌شدت خوش‌تیپ نشان دهد.

اغلب شلوار این سرهمی‌ها گشاد است و بالای مچ پاست که صندل‌هایتان را نپوشاند.

اصول و آیتم‌های ضروری برای استایل ایتالیایی آقایان

اگر آقا هستید و دوست دارید استایل ایتالیایی داشته باشید به این نکات و آیتم‌ها دقت کنید:

لباس‌های راحت و بدون ساختار بپوشید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
لباس‌های راحت و بدون ساختار مثل پد شانه

یکی از اصول تعیین‌کننده استایل ایتالیایی استفاده از لباس‌های خوش‌دوخت ولی بدون ساختار است. منظور کت یا بلیزری است که آستر، لایه کتی محکم و پد شانه ندارد. این باعث می‌شود لباس سبک‌تر و راحت‌تر باشد و ظاهری طبیعی‌تر به شما ببخشد. باتوجه‌به تابستان‌های گرم ایتالیا، دلیل این کار کاملا مشخص است.

کت‌وشلوار را متفاوت با هم انتخاب کنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
کت و شلوار سپریت

این همان ترکیبی است که به آن سپریت (Separate) می‌گویند. سپریت به‌معنای کت و شلوار یا کت و دامن است که با هم ست نیستند. در استایل ایتالیایی به‌راحتی می‌توانید سبکی اسمارت کژوال داشته باشید و در آن لباس رسمی و غیررسمی را ترکیب کنید. برای تابستان کت کتانی سبک با اسنیکرهای سفید ترکیبی عالی هستند. در زمستان هم پارچه‌های تویید، هرینگبون یا پیردوپل عالی است.

محبوب‌ترین کت‌های تک مردانه در دیجی‌استایل

کلاه را فراموش نکنید

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
جانی دپ با کلاه فدورا

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، مردان بدون کلاه از خانه بیرون نمی‌رفتند؛ طوری که انگار بخشی لاینفک از لباس روزانه آنها بود. امروز هم بعضی از مردان از کلاه استفاده می‌کنند؛ اما بیشتر کلاه لبه‌دار برمی‌دارند. خیلی کم مردانی را می‌بینید که از فدورا یا تریلبی استفاده کنند. در استایل ایتالیایی، پوشش دامنه بیشتری از ناحیه سروگردن اهمیت دارد. چطور است یک کت‌وشلوار کژوال با کلاه فلت، فدورا یا تریلبی را امتحان کنید؟ یک فدورا نمدی زیبا، با یک کت و شلوار فلانل عالی است.

کراوات در استایل ایتالیایی ضروری نیست

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
برای شیک‌بودن نیاز به کراوات ندارید/ میکله مورونه، بازیگر و مدل ایتالیایی در فستیوال فیلم رم

بسیاری از ایتالیایی‌های شیک عادت دارند کراوات را به‌کلی کنار بگذارند. فقط یادتان باشد یقه مردانه پیراهنتان شیک قرار بگیرد تا ظاهری بی‌نظیر به شما ببخشد. البته این بدان معنا نیست که در استایل ایتالیایی کراوات استفاده نمی‌شود. بحث بر این است که نبود آن با شیک‌پوشی منافات ندارد.

کفش‌های لوفر بسیار مهم هستند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

در استایل ایتالیایی لوفرها بسیار مهم هستند. به‌طورکلی لوفر برای آب‌وهوای ایتالیایی مناسب‌تر از آکسفورد یا دربی است. لوفرها دارای آمیزه‌ای منحصربه‌فرد از استایل اسمارت کژوال و کژوال است که سبک اسپرزاتورا را تکمیل می‌کند.

فرقی نمی‌کند کدام مدل از لوفر را انتخاب کنید؛ مدل منگوله‌دار یا لوفر پنی که روی رویه آن یک تکه چرمی دوخته می‌شود. می‌توانید آن‌ها را با کت و شلوار لوکس، شلوار یا شلوارک‌های خوش‌دوخت بپوشید. برای یک لباس تابستانی شیک، مدل‌های برنزی‌رنگ لوفر را با شلوار چینو سفید امتحان کنید. اگر برای ست‌کردن با کت‌و‌شلوار به لوفر شیک‌تری نیاز دارید، می‌توانید مدل لوفر دابل مانک را که دارای دو سگک روی رویه کفش است انتخاب کنید.

رنگ‌های خنثا بیشترین کاربرد را دارند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

درست است که استایل ایتالیایی ترکیب خوبی از رنگ‌ها و تضادها ارائه می‌دهد، بااین‌حال پالت خنثا را هم حفظ می‌کند تا تعادل برقرار شود. رنگ‌های محافظه‌کارانه خنثا در استایل ایتالیایی برای دستمال‌گردن، پوشت یا کروات به کار می‌روند و البته کیفیت همچنان حرف اول را می‌زند.

برای ایجاد کنتراست با رنگ‌های تیره‌تر یا پررنگ‌تر کافی است از رنگ‌های پاستلی، خاکستری و بژ استفاده کنید.

کمی ژولیدگی در استایل ایتالیایی طبیعی است

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی
استایل ایتالیایی برخلاف ظاهر بیش از حد صیقلی است

در تعریف استایل ایتالیایی همان‌طور که گفتیم، انتخاب آیتم‌ها آزادانه و منحصربه‌فرد صورت می‌گیرد. یعنی انتخابی کاملا بی‌دردسر که درست مخالف ظاهر بیش‌ازحد صیقلی است. به‌قول هاردی امیز (Hardy Amies)، طراح مد انگلیسی:

مرد باید طوری به نظر برسد که انگار لباس‌هایش را با هوش خریده، آنها را با احتیاط پوشیده و سپس همه چیز را درباره آنها فراموش کرده است.

بسیاری از ایتالیایی‌های شیک، لباس‌های کژوال خود را با عناصر شیک ترکیب می‌کنند که حالت خاص مدیترانه‌ای را ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای از گردنبندها، سرآستین‌های پیراهن تا زده، و موهای کمی به‌هم‌ریخته می‌تواند به شما استایلی جذاب ببخشد.

بلیزر سرمه‌ای جزء مهمی از استایل ایتالیایی است

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

بلیزر سرمه‌ای لباسی کاملا مردانه است که در شیک‌بودن آن شکی نیست؛ اما وقتی از صحبت از استایل ایتالیایی می‌شود، باید جایگاه ویژه‌ای در کمد لباس شما داشته باشد. کت‌وشلوار سرمه‌ای چه عادی و چه چهاردکمه، یادآور سبک یونیفرم نظامی است و ظاهری رسمی به شما می‌بخشد.

با این حال، چرا به‌جای پوشیدن آن به‌عنوان کت‌وشلوار، آن را با شلوار سفید امتحان نمی‌کنید؟ ایتالیایی‌های باهوش کت بلیزر سرمه‌ای را با شلوار چینو به رنگ خنثا ترکیب می‌کنند که تضادی جالب هم از نظر رنگ و هم از این نظر که کت رسمی است و چینو کژوال، ایجاد می‌کند. استایلی اسمارت کژوال که کافی است با یک پیراهن به‌رنگ پاستلی و کراوات ابریشمی بافتنی ست شود.

البته حالا که کت بلیزر را از رسمیت خارج می‌کنید، مدل بدون ساختار آن را انتخاب کنید تا نرم و طبیعی باشد. سرشانه‌های پد دار ساختارمند تضادی شدید با شلوار چینو دارند که باعث می‌شود استایلتان هوشمندانه به نظر نرسد. اگر مدل چهاردکمه را انتخاب می‌کنید، یقه‌های با برگردان تیزتر بهترند. برای زمستان از جنس پشمی یا بافتنی و در تابستان از جنس پنبه‌ای یا کتان استفاده کنید.

جزئیات، استایل شما را تکمیل می‌کنند

استایل ایتالیایی - آیتم‌های ضروری در استایل ایتالیایی

وقتی صحبت از استایل ایتالیایی می‌شود، جزئیات بسیار مهم هستند. حتی جزئیات کوچک می‌توانند اصالتی را که مستلزم این سبک است به شما بدهند. بنابراین آنها را دست‌کم نگیرید. یک پوشت در جیب سینه کت بلیزر، یک دستمال‌گردن، ست دستبند و گردنبند، ساعت شیک با بند زیبا؛ همه اینها بر زیبایی‌شناسی ایتالیایی تأکید می‌کند. آنها نشان می‌دهند که شما به چیزهای کوچک اهمیت می‌دهید بدون اینکه خودنمایی کنید.

مطابق تصویر، یک پیراهن آبی، شلوار سفید و یک تی‌شرت سفید زیر پیراهن بپوشید و فقط یک گردنبند مهره‌ای با دستبندی از همان مدل و عینک آفتابی صدف لاکپشتی به آن اضافه کنید تا ببینید چطور با همین جزئیات کوچک استایلی کامل و جذاب پیدا می‌کنید. تناسب پیراهن و شلوار را هم فراموش نکنید. پیراهن گشاد با شلوار شیک و مرتب استایلی ایتالیایی برایتان ایجاد می‌کند. سرآستین‌ها را هم تا بزنید عالی است.

کراوات‌های شیک مردانه ببینید

سخن پایانی

در این مطلب درباره استایل ایتالیایی و عناصر زیبایی‌شناختی آن صحبت کردیم. دیدیم که در این استایل چطور می‌توانید با راحتی خیال، هر آیتمی را که به شما می‌آید بی‌دردسر انتخاب کنید و اصلا توجهی به مد روز نداشته باشید. در این استایل می‌توانید لباس‌های کژوال و رسمی را به‌راحتی با هم ترکیب کنید و استایل اسمارت کژوال داشته باشید.

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که دقیقا از چه استایلی پیروی می‌کنید؟ یا فقط بر اساس مد روز لباس می‌پوشید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره کفش مری جین، این کلاسیک دوست‌داشتنی را دریابید
منبع customerlifestyle mensflair 40plusstyle
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.