بررسی استایل سوفیا لورن؛ نماد زیبایی ایتالیایی چه می‌پوشد؟

سوفیا لورن یکی از بازیگران برجسته سینمای کلاسیک و از خوش‌استایل‌ترین فشن‌آیکون‌های صنعت مد است. سوفیا بر این باور بود که هرکسی باید خودش باشد و از اصل خود فاصله نگیرد. در این مطلب، درباره استایل سوفیا لورن و درس‌هایی که می‌توانیم از شیوه لباس‌پوشیدن او و نحوه انتخاب اکسسوری‌هایش بیاموزیم صحبت می‌کنیم.

کوتاه از زندگی‌نامه سوفیا لورن

استایل سوفیا لورن - زندگی‌نامه کوتاه سوفیا لورن

سوفیا لورن مظهر زیبایی ایتالیایی بود. از موهای مشکی پرکلاغی و اندام ظریف زنانه گرفته تا جذابیت غیرقابل‌انکارش، هرچه برای یک بازیگر مزیت بود، همه را با هم داشت. البته قدرت بازیگری او را هم نباید دست‌کم گرفت؛ سوفیا به‌عنوان موفق‌ترین و مشهورترین بازیگر ایتالیایی شناخته می‌شود. او در طول زندگی خود بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی کرده است که برای بسیاری از آنها نامزد یا برنده جوایز معتبر شده است.

سوفیا لورن در ۱۴سالگی در یک مسابقه زیبایی در ناپل شرکت کرد و به فینال راه یافت؛ اما برنده نشد. بعد از آن در کلاس‌های بازیگری ثبت‌نام کرد و برای اولین بار در فیلم کو وادیس (Quo Vadis) به ایفای نقش پرداخت. با اینکه در سطح بین‌المللی او را به‌عنوان استعداد بازیگری تحسین کردند، تا زمانی که در فیلم «پسری روی دلفین» بازی نکرده بود، تأثیر لازم را بر هالیوود نگذاشت. این فیلم راه او را برای همبازی‌شدن با فرانک سیناترا و کری گرانت هموار کرد.

حس زنانگی سوفیا لورن را به آدری هپبورن تشبیه می‌کنند؛ اما سوفیا ظاهری اغواکننده‌تر دارد. قد بلند و کشیده او، با استایلی چشمگیر که همیشه حس ظرافت و پیچیدگی خود را حفظ می‌کند، تصویری منحصربه‌فرد از او به نمایش می‌گذارد.

او برای طرفدارانش و طراحان لباس مانند الهه‌ای در دنیای مد بود. جورجیو آرمانی یک مجموعه کامل با الهام از سوفیا لورن طراحی کرد. سوفیا سیزی، طراح معروف و و سایر طراحان هم علاقه زیادی به سوفیا لورن داشتند. دلیلش ساده است؛ لورن ذوقی جاودانه داشت و مظهر زن کلاسیک ایتالیایی بود. او کت‌های خز و لباس‌های طراحی‌شده را دوست داشت و همیشه در گوش یا روی گردنش، الماس‌هایی می‌درخشید.

نکات استایل سوفیا لورن

حال بیایید نکاتی که سوفیا لورن درباره استایل به آنها اهمیت می‌داد بررسی کنیم.

۱. هرچه کمتر باشد بهتر است

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
بازی یقه، تعداد اکسسوری‌ها و سایر آیتم‌های استایل به نظر سوفیا باید متعادل باشند

سوفیا لورن یک قانون داشت، هرجنبه‌ای از استایل باید متعادل باشد و نباید در هیچ‌بخشی از آن زیاده‌روی کرد. برای مثال، از نظر او یقه‌های بسیار باز، دامن‌های بسیار کوتاه و جواهرات بسیار زیاد، همگی افراط‌گری بودند. او بر این باور بود که همیشه باید بخش‌هایی از بدن پنهان بماند تا ظاهری متین و متواضع داشته باشید.

۲. در استایل سوفیا لورن اکسسوری‌ها بسیار مهم‌اند

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
یک تاج کوچک، گوشواره‌های ظریف و دستکش‌های بلند؛ سوفیا اکسسوری‌هایش را با دقت انتخاب می‌کرد

با اینکه لورن همیشه در لباس‌های طراحان بی‌عیب‌ونقص به نظر می‌رسید، در انتخاب اکسسوری‌ها هم مهارت زیادی داشت. لورن در جشنواره فیلم کن ۱۹۶۶، از توربان ابریشمی و عینک آفتابی رنگی استفاده کرد. در آن سال، رئیس کمیته داوران بود و در حالی که انبوهی از ستارگان سینما برای جشنواره سالانه در کن گرد هم آمده بودند، منتقدان متفق‌القول بودند که یک سلبریتی اگر وجود دارد که در حد و اندازه ستارگانی همچون گاربو، کلارک گیبل و همفری بوگارت است، سوفیا لورن است.

سوفیا همیشه جواهرات استیتمنت، روسری و عینک آفتابی‌هایش را جسورانه انتخاب می‌کرد، اما کلاه‌های بزرگ از هرچیزی برایش مهم‌تر بود. او به‌خاطر کلکسیون کلاه‌هایش شناخته‌شده بود. بیشتر کلاه‌های لورن از طراح ژان بارت، که یکی از پرطرفدارترین کلاه‌دوزهای زنانه در پاریس بود، بود. ژان بارت برای بریژیت باردو، فرح دیبا ملکه ایران، الیزابت تیلور و پرنسس گریس کلی هم کلاه می‌دوخت. سوفیا لورن هم به‌شکل عمده از این طراح کلاه می‌خرید.

سوفیا همیشه حواسش بود که چون قد بلندی دارد، کلاهی بر سر بگذارد که پهنای لبه آن متناسب با قدش باشد. برای مثال، کلاه‌های فلاپی با لبه‌های بزرگ برایش مناسب‌تر بود:

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
اندازه و طرح کلاه برای سوفیا بسیار مهم بود

۳. بهتر از هرکسی می‌داند چه آرایشی به او می‌آید

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
زیبایی طبیعی سوفیا لورن و آرایش چشم‌هایش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سوفیا لورن این بود که خودش خودش را آرایش می‌کرد. او خط چشمش را بلند می‌کشید تا آرایشی چشم‌گربه‌ای داشته باشد. از طرفداران ابروهای کمانی بود و بیشتر مواقع موهایش را کوتاه و پفی می‌کرد. آرایش او دقیقا به اندازه کمد لباس او نمادین بود. سوفیا همیشه می‌گفت:

من خودم را آرایش می‌کنم و دوست دارم همانی باشم که هستم. موها، چشم‌ها و آرایش لب همه کار خودم است.

سوفیا با مادر تنهایش در اوج فقر بزرگ شد. اولین رژلب او گل‌های شمعدانی باغچه‌شان بود. او وقتی ۱۳ ساله بود این کار را انجام داد. می‌گفت:

من حتی نمی‌دانستم فردا چه باید بخورم چه رسد به این که رژلب داشته باشم. بااین‌حال یک باغ بسیار زیبا داشتیم که شمعدانی‌های قرمز و صورتی داشت و من همیشه گل‌های آن را به لب‌هایم می‌مالیدم.

۴. به‌نظر سوفیا، اعتمادبه‌نفس سرچشمه جوانی است

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
سوفیا لورن هرگز زیر بار جراحی نرفت؛ حتی وقتی می‌گفتند بینی‌اش را جراحی کند

یکی از مهم‌ترین نکات در استایل سوفیا لورن، جوان‌نگه‌داشتن خود به‌صورت طبیعی بود. او جراحی پلاستیک انجام نمی‌داد و همیشه خودش را همان‌طور که هست پذیرفته است. یک رژیم غذایی متعادل و ورزش روزانه، تناسب اندام و سلامتی سوفیا را تضمین کرده است.

سوفیا می‌گوید:

خوب می‌دانستم که زیبایی من نتیجه بی‌نظمی‌های زیادی است که همه با هم در چهره من ترکیب شده‌اند. برنده یا بازنده، این نسخه اصلی من است. زیبایی احساسی است که از درون آن را دریافت می‌کنید. هیچ‌چیز به اندازه باور زن به اینکه زیباست او را زیبا نمی‌کند. برای قلب جوان، سن یک عدد است.

۵. سیلوئت متناسب از اصول استایل سوفیا لورن است

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
لباس‌های اندامی، به سیلوئت ساعت‌شنی سوفیا لورن برازنده بودند

لباس‌های اندامی برای سیلوئت‌های ساعت‌شنی مانند اندام سوفیا لورن مناسب هستند. این لباس‌ها انحناهای زیبای اندام را نمی‌پوشاند و آنها را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. این لباس‌ها را از پارچه‌های کشسانی تهیه می‌کنند که سیلوئت اندام را به‌شکلی یکپارچه نشان دهد. سوفیا معمولا به قد لباس‌های اندامی‌اش بسیار اهمیت می‌داد. آنها باید ۲ تا ۴ سانتی‌متر زیر زانو یا بالای زانو قرار می‌گرفتند تا بدون تلاش زیاد ظرافت پاها را نشان دهند.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

۶. از امتحان‌کردن ظاهر جدید واهمه ندارد

استایل سوفیا لورن - نکات مهم در استایل سوفیا لورن
ظاهری متفاوت با موهای متفاوت؛ سوفیا از امتحان‌کردن استایل جدید نمی‌ترسید

سوفیا لورن بر این باور است که نباید از امتحان‌کردن ظاهر جدید ترسید. با اینکه او مدت‌ها از آرایش چشم‌گربه‌ای و مدل موی پفی استفاده می‌کرد، با گذشت زمان بسیاری از آیتم‌های استایل خود از آرایش گرفته تا لباس را تغییر داد. ترندها می‌آیند و می‌روند، بنابراین خوب است که لباس‌های خود را با مد روز تغییر دهید یا اینکه آرایش جدید را امتحان کنید. همه ترندها مناسب همه افراد نیستند، اما اگر چیزی شیک است از امتحان‌کردن آن نترسید.

بررسی برخی از لباس‌ها و آرایش‌های استایل سوفیا لورن

در ادامه برخی از بهترین لباس‌ها و آرایش‌های سوفیا لورن را در گذر زمان بررسی می‌کنیم.

لباس پری دریایی؛ سال ۱۹۵۴

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا لورن در این لباس شبیه یک پری دریایی شده بود. رافل‌های ضخیم به‌شکل صدف روی لباس قرار گرفته بودند و تاجی بسیار شیک موهای او را زینت می‌داد. این لباس را امیلیو شوبرت که یکی از بزرگ‌ترین طراحان اوت کوتور ایتالیا بود طراحی کرد.

شوبرت طراح لباس عروس ماریا پیا، دختر پادشاه سابق ایتالیا، بود و بسیاری از ستاره‌های سینما ازجمله جینا لولوبریجیدا، سوفیا لورن و اوا گاردنر به او به‌عنوان طراح لباس شخصی خود سفارش می‌دادند. سوفیا لورن برای اولین بار قبل از اولین سفرش به هالیوود با شوبرت آشنا شد. آنها برای اولین سفر سوفیا به تینسل تاون، ۴۲ لباس طراحی کردند.

این مجموعه همه‌چیز داشت؛ از روسری نازک حریر تا لباس‌زیر زنانه، لباس‌های مجلسی باشکوه و لباس شب. بیشتر آنها دکلته‌های بدون بند بودند. با اینکه رنگ موردعلاقه سوفیا لورن مشکی بود، فقط ۵ لباس مشکی با خودش به این سفر برد. سایر لباس‌ها از رنگ‌های صورتی، سفید، فیروزه‌ای، شامپاینی و سبز روشن انتخاب شده بودند. دلیلش این بود که سوفیا می‌دانست اگر در مراسم رسمی حضور یابد، لباسش هم‌رنگ همه مردان حاضر در مراسم خواهد بود و این اصلا جالب نبود.

لباس پرنسسی؛ جشنواره کن سال ۱۹۵۵

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا لورن ۲۱ساله در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۵۵، این لباس پرنسسی را پوشیده بود. این لباس از تور و حریر تهیه شده بود. یک خز سفید دور شانه‌های سوفیا بود و یک استیتمنت از الماس و یاقوت کبود به گردنش دیده می‌شد.

سوفیا لورن به‌شدت مراقب شیوه حضورش روی فرش قرمز بود. او بر این باور بود که همه دفعات اول از خود می‌پرسند چه باید بپوشند؛ اما مدتی بعد دیگر می‌دانند باید چگونه این کار را انجام دهند. سوفیا می‌گفت:

من دیگر به آن فکر نمی‌کنم؛ همانی هستم که هستم. مرا بپذیری یا نپذیری، برای تغییر خیلی دیر است.


حتما بخوانید: گردنبند استیتمنت چیست؟ چطور آن را به‌ زیبایی ست کنیم؟

لباسی به سبک شیک در میانه قرن؛ سال ۱۹۵۵

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا با این لباس در سال ۱۹۵۵، مد کلاسیک اواسط قرن را به نمایش گذاشت. لباس سوفیا از لباس‌های سنگین زمخت و آهاردار که با مجموعه نیولوک دیور محبوبیت یافتند ساده‌تر بود و فقط از یک دامن ای‌لاین کلوش با تاپ بدون آستین تشکیل شده بود.

لورن در این فیلم نقش لینا استروپیانی را بازی می‌کرد که یک دزد بود و با مارچلو ماسترویانی، بازیگر معروف ایتالیایی، همبازی بود. طراح صحنه و لباس این فیلم، ماریا دی متیس (Maria De Matteis)، طراحی معروف بود که برای بیش از ۹۰ فیلم در فاصله سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۸۵ طراحی لباس انجام داد. بلوز خوش‌فرم و دامنی که کمر سوفیا را به‌زیبایی نشان می‌داد برای این فیلم کاملا مناسب بود.

لباس طلایی در کنفرانس مطبوعاتی در لندن

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

این لباس را سوفیا برای فیلم «پسری روی دلفین» در یک برنامه مطبوعاتی در لندن پوشید. لباسی طلایی و متالیک که او را شبیه مجسمه اسکار کرده بود. در همین زمان، همسرش، کارلو پونتی، در ایتالیا بود و قصد داشت مشکل ازدواجشان را حل کند.

داستان این ازدواج جذاب است. او اولین بار کارلو را که ۲۲ سال از او بزرگ‌تر بود، در رم ملاقات کرد. پونتی ۳۸ساله، متاهل و پدر دو فرزند بود. او در رستوران نشسته بود و توجهش به سوفیا جلب شد. از پیشخدمت خواست یادداشتی برای سوفیا بفرستد با این مضمون که در باغ بیرون از رستوران با هم ملاقات کنند. به این ترتیب، عشق بین آنها طلوع کرد.

شاید بخشی از جذابیت کارلو برای سوفیا، شخصیت پدرانه او بود. سوفیا پدر نداشت و این در دوران کودکی به‌شدت عذابش می‌داد. بنابراین پونتی به‌نحوی هم عشق او بود و هم برایش پدری می‌کرد. مشکل این بود که آنها در ایتالیای کاتولیک زندگی می‌کردند و طلاق برای پونتی غیرممکن بود. بنابراین مجبور بودند ازدواج وکالتی انجام دهند. آنها هرجایی زن و شوهر به حساب می‌آمدند؛ اما نه در ایتالیا. واتیکان این ازدواج را محکوم کرد و حکم بازداشت آنها صادر شد. آنها ۸ سال جنگیدند تا ازدواج خود را قانونی کنند.

لباس اوت کوتور در لندن؛ سال ۱۹۵۸

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا در اولین اکران فیلم «کلید» در لندن این لباس اوت کوتور را پوشید و برای اکسسوری موهایش از گیره مو الماس‌نشان استفاده کرد. او از چند ماه قبل درگیر انتخاب اکسسوری موهایش بود؛ زیرا تصمیم داشت تاج بگذارد و این خیلی برایش مهم بود. در آخرین لحظه به او گفتند اگر ملکه الیزابت در آن مراسم حضور یابد، باید تاجش را بردارد؛ اما دیگر دیر شده بود. سوفیا ایتالیایی بود و از مقررات آداب سلطنتی که می‌گفت هیچ‌کس نباید دربرابر اعضای خاندان سلطنتی تاج به سر بگذارد، اطلاع نداشت. البته این موضوع ظاهراً ملکه را ناراحت نکرده بود؛ اما روزنامه‌ها حسابی به این موضوع میدان دادند. آنها درواقع با تیترهایشان کاری کردند بازدید فیلم بیشتر شود!

لباس نعنایی‌رنگ؛ سال ۱۹۶۰

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

در سال ۱۹۶۰، سوفیا لورن تمایل زیادی به رنگ‌های پاستلی پیدا کرد. بهار بود و این لباس شب نعنایی‌رنگ برای این فصل عالی به نظر می‌رسید. سیلوئت سوفیا ساعت‌شنی بود و این لباس هم به‌خوبی انحناهای اندام او را نشان می‌داد. از این زمان به بعد سوفیا که همیشه لباس‌های والنتینو، دیور و بالنسیاگا را ترجیح می‌داد، به طراحی‌های برند جورجیو آرمانی هم علاقه‌مند شد.

لباس به‌سبک ویکتوریایی؛ سال ۱۹۶۱

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

در سال ۱۹۶۱، سوفیا روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن لباسی از دیور انتخاب کرد. این لباس که بلندی آن به مچ پایش می‌رسید، از تور سفید دوخته شده بود و یقه‌ای مربعی داشت. دامن آن ویکتوریایی و در قسمت باسن پف‌دار بود. سوفیا با این لباس و گردنبندی از برند بولگاری، بسیار باوقار بود و به‌زیبایی می‌درخشید.

مارک بوهان، طراح افسانه‌ای، که در سال ۱۹۶۱ به‌عنوان رئیس طراحی دیور انتخاب شد، این لباس را طراحی کرد.

تاپ کراپ و دامن حبابی؛ سال ۱۹۶۱

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا لورن همیشه با مدهای در حال تغییر روز هماهنگ بود. این استایل او هم که از یک تاپ کراپ و دامن حبابی تشکیل شده است متعلق به سال ۱۹۶۱ است. مدل موی پفی او هم با دامنش مطابقت داشت.

کت خز تیره با کلاه کرکی روشن

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

با اینکه بسیاری از ستارگان سینما امروزه برای رفتن به فرودگاه گرمکن و چکمه می‌پوشند، لورن به‌عنوان نماد سبک کلاسیک همیشه از لباس‌های خز و شیک استفاده می‌کرد. در اینجا در پرواز از پاریس به لندن که برای فیلمبرداری فیلم لیدی ال (Lady L) می‌رفت، یک کت خز تیره، یک کلاه کرکی روشن و عینک آفتابی رنگی استایل سوفیا لورن را تشکیل می‌دهند.

استایل سوفیا لورن در فیلم‌ها؛ ۱۹۶۴

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا لورن حتی زمانی که نقش یک رومی باستان را بازی می‌کرد، لباسی شیک و امروزی به تن می‌کرد. لباس‌ها و جواهرات او در این فیلم به اندازه‌ای شیک بودند که حتی در دوران مدرن هم می‌توان آنها را پوشید. جان مور و ونیرو کولاسانتی طراحان صحنه و لباس این فیلم بودند و ۱۲ لباس سلطنتی برای سوفیا طراحی کردند. همه لباس‌ها متناسب با اندام سوفیا تهیه شده بود و آنها را از بهترین پارچه‌های گلدوزی‌شده با دست در ایتالیا دوخته بودند.

از بین آن لباس‌ها، سوفیا لورن یک شنل تمام‌قد با کلاه را می‌پسندید که از خز سفید کمیاب سیاهگوش ایبری تهیه شده بود. این خز کمیاب نه‌تنها بسیار لوکس و زیبا بود، دربرابر برف و سرمای کوه‌های گواداراما که بسیاری از صحنه‌های فیلم در آن فیلمبرداری شد سوفیا را گرم نگه می‌داشت.

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا
لباسی از خز سیاهگوش ایبری که بسیار کمیاب است

استایل سوفیا لورن در دهه ۷۰ میلادی، سال ۱۹۷۱

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا با لباس کوتاه گلدار خود با چکمه‌هایی از همان پارچه، مدهای در حال تغییر دهه ۱۹۷۰ را به تصویر کشید. او این لباس را در مجموعه همسر کشیش پوشید.

در حالی‌که سوفیا در بیشترین سال‌های زندگی‌اش یک فشن آیکن بود، یک منتقد داشت که همیشه به او التماس می‌کرد متفاوت باشد. در سال ۱۹۷۱، آقای بلک‌ول، طراح مد، در فهرست سالانه بدتیپ‌ترین سلبریتی‌ها در ژانویه، سوفیا لورن را به‌عنوان اولین نفر در صدر جدول قرار داد.

البته شاید دلیل بلک‌ول برای این کار، مخالفت او با سبک لباس دهه ۱۹۷۰ باشد که در استایل سوفیا لورن هم دیده می‌شد. او می‌گفت سال ۱۹۷۰ بدترین سال مد در ۱۵ سال قبل از آن بوده است. کسانی که او در فهرست خوش‌تیپ‌ترین‌ها قرار داد، شامل شاهزاده موناکو، نانسی ریگان، جولی آیزنهاور و لورن باکال بودند.

بلیزر پیردوپل؛ دهه ۱۹۷۰

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

هرچند سوفیا بیشتر برای لباس‌های اندامی زیبا و پرزرق‌وبرق خود شناخته شده است، به همان اندازه هم لباس‌های رسمی و ساده می‌پوشید. اینجا در انگلستان یک کت پیردوپل ساده با بلوز یقه‌اسکی و یک عینک آفتابی مدروز استایل سوفیا لورن را تشکیل می‌دهند.

لورن عینک‌هایش را به‌اندازه کلاه‌هایش با دقت انتخاب می‌کرد. او عینک‌ها را مانند مدل مو و جواهرات می‌دانست و عقیده داشت مردم قبل از هر چیز متوجه این آیتم‌ها در استایل ما می‌شوند؛ بنابراین بسیار مهم است که آنها را با دقت انتخاب کنیم.

سوفیا پیشنهاد می‌کند که همیشه از فریم‌های متنوع استفاده کنیم. مثلا اگر عصرها با عینک بیرون می‌رویم، حتما فریم‌های مخصوص شب داشته باشیم. فریم‌های فلزی ظریف با سنگ‌های طلایی یا نقره‌ای برای این منظور عالی هستند. فریم‌های شفاف یا اوپالین هم می‌توانند با جواهرات مروارید ست شوند.

جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی زنانه

لباس قرمز با سرشانه‌های تزئینی؛ سال ۱۹۸۳

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

در دهه ۱۹۸۰ سوفیا ظاهری جدید را امتحان کرد. او با لباسی قرمزرنگ که روی سرشانه‌هایش مهره‌ها و منگوله‌های زیادی دوخته شده بود، دو چوکر طلایی در گردن و گوشواره‌های آویز چلچراغی، زرق‌وبرق بیشتری به استایل خود داد.

سوفیا این لباس را در مراسم شامی که در رژه روز کلمبوس به افتخار او ترتیب داده شده بود پوشید. این رژه هرساله برای بزرگ‌داشت ایتالیایی‌آمریکایی‌های نیویورک برگزار می‌شود و اتفاقا سوفیا لورن اولین زنی بود که در تاریخ ۳۹ساله این روز مهم، رژه را رهبری می‌کرد. او بعدا به نیویورک تایمز گفت:

من قبلا هرگز رهبر رژه نبودم. ما در ایتالیا فقط برای مقدسات رژه برگزار می‌کنیم که آن هم خیلی کوچک است. سال‌ها دلم می‌خواست در رژه روز کلمبوس شرکت داشته باشم ولی همیشه آن را از تلویزیون تماشا می‌کردم. به من گفته‌اند چندصدهزار نفر در آنجا حضور خواهند داشت. واقعا به ایتالیایی بودنم افتخار می‌کنم.

قبل از سوفیا، لوچیانو پاواروتی، فرانک سیناترا و فرانک کاپرا چنین رژه‌ای را رهبری کرده بودند.

لباس آستین‌پفی قرمز؛ سال ۱۹۸۳

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

استایل سوفیا لورن همیشه بیشترین جاذبه مغناطیسی را روی فرش قرمز داشته است؛ بااین‌حال همیشه درباره شهرت خود فروتن بوده است. به نظر او، افراد ستاره نمی‌شوند، ستاره به دنیا می‌آیند.

او این لباس را در جشنواره فیلم کن ۱۹۸۳ پوشید. آستین‌های پف‌دار او در دهه ۱۹۸۰ مد بودند و محبوبیت بسیار زیادی هم داشتند.

لباسی از کرینولین با دنباله بلند؛ سال ۱۹۸۷

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

در دهه ۱۹۸۰، لورن دیگر لباس‌های اندامی خود را کنار گذاشته بود و دامن‌های پفی را ترجیح می‌داد که مد روز بودند. او در اینجا یک دامن کرینولین آهاردار قرمز و دکلته مشکی تزئین‌شده به تن دارد و روی کمرش یک پاپیون مخملی مشکی بسته است که با کل لباس هماهنگی دارد. برای تکمیل استایلش، از یک چوکر دورشته‌ای و گوشواره‌های استیتمنت که با آن ست شده‌اند، استفاده کرده است.

گوشواره‌های جذاب نقره را ببینید

لباس پلنگی؛ سال ۱۹۸۸

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

لورن در اولین اکران مینی‌سریال «مسافر خوش‌شانس» در سال ۱۹۸۸ یک لباس یوزپلنگی نارنجی روشن پوشید که بازهم آستین‌هایش پف‌دار بودند. او به داستان مسافر خوش‌شانس که درباره روزهای زندگی یک مادر بیوه است، علاقه زیادی داشت و او را مشابه مادر خودش می‌دانست. او بر این باور بود که شجاعت و فداکاری زنانی مانند مادرش تحسین‌برانگیز است.

لباس طلایی شنل‌دار؛ سال ۱۹۹۰

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا در مراسم مجللی در کشتی کروز ولیعهد ایتالیا، لباسی الهه‌مانند پوشید که طلایی‌رنگ بود و شنلی طلایی هم داشت. یکی از بهترین طراحان آن زمان، نولان میلر، این لباس مدل امپایر را برای او طراحی کرده بود. به نظر میلر، همه نمی‌توانند مانند لورن باشند. زنی که لباس پرزرق‌وبرق می‌پوشد، اول باید خودش احساس کند که درخشان است و خودش را برجسته بداند. در مرحله بعد، لباسش این درخشندگی را نشان می‌دهد.

لباس مشکی بسیار جذاب سوفیا، سال ۱۹۹۴

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سوفیا با این لباس فوق‌العاده‌اش طوری به نظر می‌رسید که انگار از صفحات مجله مد ووگ بیرون آمده است. پاپیون بزرگ خال‌خالی و کلاه بزرگش او را شبیه اشراف خیابان شانزه‌لیزه کرده بود. این لباس هم از طراحی‌های دیور بود. سوفیا همیشه از طرفداران بزرگ دیور بوده است. مسیو کلود در دیور که لباس او را برش می‌زد، درباره سوفیا لورن گفت:

او هرروز صبح ۴۰دقیقه ورزش می‌کند، هرروز پاستا می‌خورد و اندازه‌هایش در تمام این مدت حتی یک سانتی‌متر هم تغییر نکرده است.


حتما بخوانید: همه چیز درباره برند دیور؛ حقایقی خواندنی درباره این برند محبوب

لباس توری کوکتل؛ سال ۱۹۹۴

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا

سن و سال سوفیا لورن هرگز روی لباس‌پوشیدن او تأثیری نگذاشته است. در سال ۱۹۹۴، در اولین اکران فیلم Ready to Wear با لباس توری مشکی کوکتل خود که بسیار جسورانه بود ظاهر شد. درباره ظاهرش این‌چنین گفت:

زندگی یعنی زندگی. از زمان خود لذت ببرید. پیری هم بخشی از این زمان است. پس از آن هم لذت ببرید. من سنم را احساس نمی‌کنم. من احساس نمی‌کنم ۱۶ سال دارم، ولی وقتی به ۸۰ سالگی می‌رسی، حتی با وجود ۸۰ سالگی آن را باور نمی‌کنی. انگار زمان پرواز می‌کند.

مانند تندیسی طلایی؛ اسکار سال ۲۰۰۹

 

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیاسوفیا لورن حتی در سال ۲۰۰۹ هم می‌دانست چطور فرش قرمز را تحت‌الشعاع قرار دهد. در مراسم اسکار سال ۲۰۰۹، او لباسی رافل‌دار و پرچین از پارچه طلایی پوشید که طراح آن جورجیو آرمانی پرایو بود.

سوفیا برای اولین بار با آرمانی در پاریس ملاقات کرد. آرمانی به‌مدت شش سال از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۰ تحت حمایت نینو چروتی (Nino Cerruti)، طراح بزرگ مد اهل ایتالیا، بود و از همان زمان سوفیا از بزرگ‌ترین طرفداران جورجیو آرمانی شد.

سوفیا لورن همیشه در رویدادهای آرمانی ظاهر می‌شود و در سال ۲۰۱۶ هم به نیویورک تایمز گفت برای خوشحال‌کردن جورجیو در آنجا حضور دارد و می‌خواست به او نشان دهد که چقدر به او افتخار می‌کند. جورجیو برای سوفیا و ایتالیا اهمیت زیادی دارد.

اصرار کارگردان‌ها به تغییر استایل سوفیا لورن

استایل سوفیا لورن - برخی از بهترین لباس‌های سوفیا
سوفیا هرگز به خواست کارگردان‌ها برای جراحی زیبایی اهمیت نداد. چرا او باید چنین ظاهر زیبایی را تغییر می‌داد؟

با این‌که سوفیا لورن به‌عنوان یکی از زیباترین زنان هالیوود شناخته می‌شود، در دهه ۱۹۵۰ تقریبا بازیگری را کنار گذاشته بود. دلیلش این بود که کارگردان‌ها از او می‌خواستند ظاهر غیرمعمول خود را تغییر دهد.

او در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۴ گفت:

آنها می‌گفتند دهان من خیلی بزرگ است. از من خواستند بینی‌ام را جراحی کنم و دندان‌هایم را صاف‌تر کنم. خیلی سخت بود. به پوتزولی (کارگردان معروف) گفتم من به خانه‌ام برمی‌گردم. پوتزولی، نمی‌خواهم چهره‌ام را تغییر دهم. در صنعت فیلم، اگر فتوژنیک نباشی به این معنی است که نمی‌توانی بازیگر باشی. مرد و زن هم ندارد.

سوفیا از ویتوریو دسیکا هم صحبت می‌کند؛ کارگردانی که فقط پتانسیل‌های او را می‌دید. سوفیا به‌شدت خجالتی بود و در آزمون‌ها مشکل داشت. دسیکا به او گفت نمی‌خواهد از او آزمون بگیرد. سوفیا می‌گوید:

نمی‌دانستم به این مرد فوق‌العاده چه بگویم. نزدیک بود درجا بیهوش شوم.

در سال ۱۹۵۴، دسیکا فیلم «طلای ناپل» را ساخت و سوفیا را به یک ستاره تبدیل کرد.

جدیدترین مدل‌های پیراهن زنانه را ببینید

سخن پایانی

سوفیا لورن از بازیگران بسیار مشهور ایتالیایی و از زیباترین افراد صاحب‌سبک در صنعت مد و زیبایی است. با اینکه سختی‌های زیادی در دوران کودکی و در دوران بازیگری‌اش متحمل شد، حاضر نشد به خواسته‌های نامعقول کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی که از او می‌خواستند از استایل همیشگی خود فاصله بگیرد و به جراحی‌های زیبایی تن بدهد پاسخ مثبت دهد. او همیشه به سبک خود پایبند ماند و به همین دلیل، یکی از زنان تاریخ سینما با زیبایی طبیعی شناخته می‌شود. به‌قول نشریه «فری پرس شیکاگوین»، جاذبه مغناطیسی سوفیا تا حدی است که هر ظاهری برای خود می‌سازد غوغا می‌کند.

نظرتان درباره باورها و دیدگاه‌ها و استایل سوفیا لورن چیست؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل کیت ماس؛ ستاره درخشان و جذاب جهان مد
منبع crunchytales itsrosy
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.