روانشناسی رنگ سبز؛ سمبل‌ها و معانی این رنگ همیشه زیبا

رنگ سبز یکی از رنگ‌های زیبای طبیعت است که با آرامش و صلح ارتباط مستقیم دارد. آیا می‌دانید افرادی که بیشتر از دیگران به رنگ سبز علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند، چه ویژگی‌های شخصیتی دارند؟ در این مطلب، با روانشناسی رنگ سبز و کاربرد آن در مد آشنا می‌شویم.

روان‌شناسی رنگ‌ها؛ معیاری قوی برای نشان‌دادن شخصیت افراد

رنگ ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط است و رنگ‌هایی که برای لباس‌هایمان انتخاب می‌کنیم، می‌تواند شخصیت و حتی خواسته‌های ما را نشان دهد. آنها پیام‌های ظریفی به اطرافیان ما ارسال می‌کنند. به همین دلیل، قرن‌هاست نظریه‌پردازان تلاش می‌کنند معنای مرتبط با رنگ‌های مختلف را درک کنند.

تاریخ، قوانین و مقررات از گذشته‌های دور، بر ممنوعیت یا الزام پوشیدن پالت‌های خاص رنگی تأثیر داشته‌اند. برای نمونه، رنگ‌هایی که در لباس‌های فرم پزشکان، پرستاران و جراحان می‌بینیم همگی تعیین‌شده هستند. به‌عنوان یک نمونه دیگر، در طول دوره تودورها در انگلستان، پوشیدن لباس زرشکی برای همه افراد با رتبه پایین‌تر از شوالیه گارتر، ممنوع بود. فقط افرادی بالاتر از این درجه می‌توانستند این رنگ گران‌قیمت را بپوشند.

معانی رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. برای مثال، در هند قرمز را برای عروسی و سفید را برای عزاداری می‌پوشند. در بسیاری از کشورهای دیگر، مشکی برای عزاداری است ولی در یک‌سری از کشورها برای عروسی به کار می‌رود.

به‌لحاظ تاریخی هم با معانی متفاوتی در رنگ‌ها مواجه هستیم. برای مثال، زمانی ستاره‌های سینما در مراسم گلدن گلاب سیاه پوشیدند تا آگاهی از جنبش می‌تو (#MeToo) را افزایش دهند. در دوره دیگری هم، زنانی مانند ریانا، ویولا دیویس و بیانسه با پوشیدن رنگ زرد در جنبش #BlackWomenInYellow سعی کردند از زنان سیاه‌پوست حمایت کنند. بنابراین رنگ سبز هم معانی خاص خود را دارد.

روانشناسی رنگ سبز

در روانشناسی رنگ، رنگ‌هایی که از طول موج‌های بلند تشکیل شده‌اند، به‌عنوان «رنگ گرم» در نظر گرفته می‌شوند، در حالی‌که رنگ‌هایی مانند سبز که طول موج‌های کوتاه‌تری دارند، «آرام‌بخش یا سرد» هستند. چشم‌های ما برای دیدن رنگ‌هایی با طول موج‌های بلندتر باید خودشان را تنظیم کنند؛ اما برای دیدن رنگ‌های سرد مثل سبز نیازی به تنظیم ندارند. به همین دلیل است که می‌گویند وقتی چشم‌هایتان خسته است، مدتی به چیزی سبزرنگ نگاه کنید.

سبز ترکیبی از شادی زرد و آرامش آبی است که هماهنگی و تعادل را در مغز ما تحریک می‌کند. این رنگ اغلب با سلامتی، طبیعت، آرامش و حتی ثروت همراه است. این رنگ را در بیمارستان‌ها، اسپاها، استودیوهای یوگا و مکان‌های دیگری که زندگی سالم یا آرامش را ترویج می‌کنند، پیدا خواهید کرد. سبز همچنین نماد طبیعت است، بنابراین شرکت‌های دوست‌دار محیط زیست اغلب از این رنگ در برند خود استفاده می‌کنند. بیایید برخی از جنبه‌های روانشناسی سبز را بررسی کنیم:

سبز آرامش‌بخش است

دکوراسیون سبز می‌تواند به افراد آرامش ببخشد

سایه‌های رنگ سبز می‌توانند به آرامش ما کمک کنند. به همین دلیل، طراحان در فضاهای عمومی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها بیشتر اوقات از رنگ سبز استفاده می‌کنند.

یک مطالعه اثر ورزش در فضای سبز را روی شرکت‌کنندگانی که در داخل خانه ورزش می‌کردند، نشان داد. برای این مطالعه، افراد دو دسته شدند: یک گروه همزمان با ورزش، ویدیویی از فضای بیرون با پوشش گیاهی سبز تماشا می‌کردند و گروه دیگر، ویدیویی با رنگ‌های خاکستری می‌دیدند. نتایج نشان داد گروه اول اختلال خلق و خوی کمتری دارند و خستگی کمتری احساس می‌کنند.

سبزهای تیره تسکین‌دهنده هستند؛ بنابراین اگر عصبی یا مضطرب هستید، لباس‌های با رنگ سبز تیره بپوشید تا احساس آرامش کنید. تصور می‌شود که این اثر به‌دلیل ارتباط سبز در طبیعت باشد.

سبز با سلامتی مرتبط است

رنگ سبز و سلامتی
رنگ سبز در مراکز درمانی رایج است

به‌طور کلی، رنگ سبز تصویری از سلامت و شادابی ارائه می‌دهد و می‌تواند بر سلامت جسمانی ما تأثیر مثبت بگذارد. به‌عنوان مثال، ژاپنی‌ها بر این باورند مدتی را در طبیعت محاصره‌شده با پوشش گیاهی سبز سپری‌کردن، ممکن است باعث شود کمتر به فشار خون بالا مبتلا شویم. همچنین، به نظر می‌رسد رنگ سبز باعث کاهش استرس و التیام جسمی می‌شود. دلیل استفاده از رنگ سبز در مراکز پزشکی همین موضوع است.

سبز با طبیعت ارتباط دارد

ارتباط سبز با طبیعت

اثرات آرام‌بخش رنگ سبز احتمالاً به‌دلیل ارتباط آن با طبیعت حاصل می‌شود؛ زیرا افراد طبیعت را آرامش‌بخش و باطراوت می‌دانند. برخی از محققان می‌گویند ارتباط مثبت با رنگ سبز از تکامل در مغز ما شکل گرفته است: انسان‌های اولیه می‌دانستند که رنگ سبز در طبیعت نشان‌دهنده غذا، آب و سرپناه است. بودن در محیط‌های سبز طبیعی یا تماشای تصاویری از مناظر سرسبز، می‌تواند با کاهش استرس، کنترل بهتر رفتارهای تکانشی و بهبود تمرکز مرتبط باشد.

پیوندهای قوی رنگ سبز با طبیعت حتی ممکن است باعث شود چیزی سبز را سالم و طبیعی بدانیم، حتی اگر این‌طور نباشد. برای نمونه، یک مطالعه نشان داد بسیاری از افراد ممکن است یک آب‌نبات با برچسب را گزینه سالم‌تری نسبت‌به یک آب‌نبات با برچسب رنگ دیگر در نظر بگیرند، حتی زمانی که ارزش غذایی هر دو یکسان باشد.

سبز به ما انگیزه می‌دهد

سبز و انگیزه
رنگ سبز می‌تواند به افراد انگیزه دهد

برخی افراد رنگ سبز را انگیزه‌بخش می‌دانند. یک مطالعه نشان داد افرادی که به‌دنبال موفقیت‌های بیشتر هستند، اغلب رنگ سبز را به رنگ‌هایی مانند قرمز ترجیح می‌دهند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه حتی کلمات مربوط به موفقیت را با رنگ سبز و کلمات مربوط به شکست را با رنگ قرمز مرتبط می‌کردند.

سبز نشانه خوش‌بینی است

سبز و خوش‌بینی
سبز نشانه بازارهای صعودی است

در بازارهای مالی، وقتی بازار صعودی و خوش‌بینانه است، رنگ نمودارهای مربوط به قیمت دارایی‌ها را با رنگ سبز نشان می‌دهند. این در حالی است که بازار صعودی با رنگ قرمز نشان داده می‌شود.

در یک مطالعه، مشخص شد شرکت‌کنندگانی که در معرض رنگ سبز قرار می‌گیرند، احساس خوش‌بینی و امیدواری بیشتری پیدا می‌کنند و ترس از شکست در آنها کاهش می‌یابد.

سبز با تقویت حافظه مرتبط است

رنگ سبز ممکن است در هنگام به‌خاطرسپردن اطلاعات، کمک‌کننده باشد. در یک مطالعه، فهرستی از واژه‌هایی را که بار عاطفی داشتند و به رنگ‌های مختلف نوشته شده بودند، به افراد ارائه کردند. سپس از آنها خواستند کلمات خاصی را به خاطر بیاورند. بسیاری از آنها کلماتی را که به‌رنگ سبز نوشته شده بودند، سریع‌تر به یاد می‌آوردند. این مطالعه سبب شد محققان این نظریه را مطرح کنند که رنگ سبز باعث تقویت حافظه می‌شود.

معانی نمادین رنگ سبز

معنای رنگ‌ها ارتباط محکمی با تجربیات شخصی و موارد فرهنگی دارد. بااین‌حال، هر رنگ دارای معانی خاصی است که می‌توان آنها را بین همه افراد از ملل و فرهنگ‌های مختلف مشترک دانست. در این بخش، معانی نمادین رنگ سبز را بررسی می‌کنیم. برخی از آنها مثبت هستند و برخی از آنها منفی.

معانی مثبت سبز

۱. سبز نماد هماهنگی، آرامش و صلح است. اصطلاح «چراغ سبز نشان دادن» تأیید را می‌رساند و در چراغ راهنمایی هم سبز نشان‌دهنده رفتن و ایمنی است؛ درحالی‌که قرمز به‌معنای ایست است:

اتاق سبز
اتاق سبز در بک استیج برنامه‌های تلویزیونی باعث آرامش مهمان برنامه می‌شود

اصطلاح «اتاق سبز» هم به اتاقی گفته می‌شود که آن را به رنگ سبز رنگ‌آمیزی می‌کنند و افرادی که قرار است در یک برنامه تلویزیونی حضور یابند، مدتی در آنجا سپری می‌کنند تا تمرکز و آرامش اعصاب خود را به دست آورند.

۲. سبز نشانه باروری است. در اساطیر باستان، رنگ سبز را معمولاً نشان‌دهنده باروری می‌دانستند. با توجه به همین مفهوم، در قرن پانزدهم لباس عروس را سبز انتخاب می‌کردند. ایرانیان باستان آخرین ماه زمستان را با توجه به همین باروری طبیعت اسفند می‌نامیدند؛ چرا که بر این باور بودند در ماه اسفند، بهار و سرسبزی به زمین باز می‌گردد. یونانیان باستان، خدای دنیای زیرین یعنی اوزیریس را با تولد دوباره و کشاورزی و باروری مرتبط می‌دانستند و به همین دلیل، چهره او را با رنگ سبز به تصویر می‌کشیدند.

سبز در لباس عروس
سبز نماد باروری است و در گذشته برای لباس عروس کاربرد داشته است

۳. سبز می‌تواند نشانه هیجان باشد. به‌ویژه سایه‌های باطراوت از رنگ سبز که می‌تواند فصل بهار را تداعی کند، حس تازه‌ای از نو شدن بعد از سردی زمستان القا می‌کند. برخی افراد وقتی با سبزهای روشن مواجه می‌شوند، انرژی می‌گیرند و حس می‌کنند مملو از الهام و انگیزه شده‌اند.

۴. برخی تصور می‌کنند سبز نماد شفقت است. بنابراین، کسانی که سبز می‌پوشند افرادی مفید، مهربان و دلسوز هستند.

چند مدل لباس مردانه شیک سبز رنگ

معانی منفی سبز

رنگ سبز می‌تواند نشان‌دهنده حسادت و خودخواهی باشد؛ به‌ویژه سایه‌های تیره‌تر آن. همچنین آن را نماد بیماری جسمی می‌دانند؛ مانند زمانی که چهره فردی رنگ سبز مایل به زرد به خود می‌گیرد.

موارد استفاده از روانشناسی رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز در محصولات
روانشناسی رنگ سبز در همه جنبه‌های زندگی ما نقش دارد.

روانشناسی رنگ سبز در سراسر زندگی روزمره ما خودش را نشان می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱. تولیدکنندگان، تبلیغ‌کنندگان و بازاریاب‌ها برای انتقال پیام سلامتی و ارتباط با محیط‌زیست از رنگ سبز استفاده می‌کنند. برای مثال، بسته‌بندی محصولات پایدار، اغلب دارای رنگ سبز است. در محصولات تمیزکننده هم ترکیب رنگ آبی و سبز برای انتقال طراوت و پاکی به کار می‌رود.

۲. در تجهیزات و پوشاک نظامی علاوه بر استتار با طبیعت، از رنگ سبز برای ایجاد آرامش در سربازان و رفع خستگی چشم استفاده می‌کنند.

۳. مفاهیم مربوط به نگرانی‌های زیست‌محیطی را اغلب با عنوان سبز می‌شناسیم.


حتما بخوانید: همه چیز درباره مد پایدار؛ از کمک به حفظ زمین برای آیندگان تا کاهش فرهنگ مصرف‌گرایی

رنگ سبز در کسب‌وکار و تجارت

رنگ سبز در تجارت
رنگ سبز برند استارباکس نماد طبیعتی است که قهوه از آن به دست می‌آید

با توجه به روانشناسی رنگ سبز می‌توان گفت این رنگ در کسب‌وکار، نماد پول، شفافیت و رفاه است. انتخاب رنگ سبز برای نشان‌دادن یک کسب‌وکار، حس اعتماد را القا می‌کند و ظرفیت آن را دارد که به افراد احساس امنیت دهد. برخی برندها از این رنگ برای نشان‌دادن نگرانی خود بابت مسائل زیست‌محیطی استفاده می‌کنند. بیشتر کسب‌وکارهایی که در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و صنایع غذایی فعالیت دارند، به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های تجاری خود به رنگ سبز متکی هستند. آنها از رنگ سبز برای ترویج سبک زندگی سالم استفاده می‌کنند.

رنگ سبز در برندسازی و بازاریابی

رنگ سبز در فروشگاه‌ها
یک فروشگاه لباس به رنگ سبز باعث آرامش خاطر خریداران می‌شود

رنگ سبز یکی از رنگ‌های سرد و آرامش‌بخش است. براساس روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌های سرد افراد را آرام‌تر می‌کند و اضطراب آنها را کاهش می‌دهد. بنابراین، برندهای برتر، که به‌دلیل گنجاندن رنگ سبز در طرح‌های رنگی خود شناخته شده‌اند، معمولاً محصولاتی با قابلیت اطمینان و کیفیت بالا عرضه می‌کنند.

اگر صاحب یک بوتیک لباس هستید، سبز ممکن است رنگ بسیار خوبی برای استفاده در برند شما باشد، زیرا در آرامش خاطر خریداران نقش مهمی ایفا می‌کند. فروشگاه‌های موادغذایی ارگانیک، می‌توانند از این رنگ استفاده کنند؛ زیرا سبز طبیعت را تداعی می‌کند. اگر کسب‌وکار شما با سرمایه‌گذاری مرتبط است که هدف آن ارتقای ثروت برای مشتریان شماست، سبز نیز یک انتخاب عالی برای برندسازی است.

کدام کسب‌وکارها باید از رنگ سبز دوری کنند؟

هر کسب‌وکاری که می‌خواهد مشتریان را به اقدام فوری تشویق کند، باید از رنگ سبز در برندسازی خود دور بماند. سبز همچنین ممکن است مفاهیمی از حسادت و طمع را به همراه داشته باشد، بنابراین باید تصمیم بگیرید که این رنگ در برند شما مفهوم آرامش و طبیعت را منتقل می‌کند یا تمرکز بیش‌ازحد بر پول را نشان می‌دهد.

تایپ شخصیتی سبز

تایپ شخصیتی سبز افرادی هستند که بیشتر از دیگران از رنگ سبز استفاده می‌کنند. این افراد اغلب تمایل دارند تحلیلگر، آرام و منطقی باشند و عطش آنها برای دانش آموختن زیاد است. گاهی اوقات می‌توان آنها را به‌عنوان متفکران استراتژیک و آینده‌نگر توصیف کرد که آفریده شده‌اند تا رهبر باشند. سبزها معمولاً مسئولانه رفتار می‌کنند و تصمیمات‌شان مبتنی بر علم و حقایق است.

معمولا می‌توان این افراد را قابل‌اعتماد، باهوش، بادرایت و مستقل دانست. آنها به‌سرعت خودشان را با موقعیت‌های جدید سازگار می‌کنند و در درک ایده‌ها و مفاهیم انتزاعی مشکلی ندارند، عاشق طبیعت و اغلب خانواده‌محور هستند، متواضع و سخاوت‌مندند و نیاز آنها به صمیمیت، باعث می‌شود دوست و شریک عاطفی خوبی باشند. روابط آنها بر اساس احترام و وفاداری است.

از جنبه منفی، ممکن است دوست‌داران رنگ سبز، بی‌حوصله باشند و در شراکت‌های عاشقانه اشتیاق کمی از خود نشان دهند. استقلال بیش‌ازحد آنها ممکن است باعث شود نتوانند تعامل اجتماعی با دیگران برقرار کنند و طرف مقابل خود را ناامید کنند. ممکن است گاهی ناپخته و بی‌تجربه رفتار کنند و البته حسادت هم در سبزهای منفی دیده می‌شود.

نمادگرایی رنگ سبز در فرهنگ‌های مختلف

رنگ سبز - نمادگرایی رنگ سبز
امیلیا کلارک با لباس سبز مخصوص کریسمس در فیلم «کریسمس گذشته»

رنگ سبز می‌تواند حس آرامش و امنیت را ایجاد کند و از دیرباز، نماد باروری و شانس بوده است. احتمالا درباره چشم‌زاغ شنیده‌اید؛ از گذشته، «هیولای چشم سبز» را به‌عنوان استعاره‌ای برای انتقال حس حسادت به کار می‌بردند. البته این باورها امروزه دیگر منسوخ شده‌اند و خرافات به حساب می‌آیند.

سبز به‌عنوان رنگ طبیعت دارای شکوه و جلال خاصی است و نشان‌دهنده صلح، رشد و تعادل است. حتی در لباس و مد هم همین معانی دارد. بااین‌حال، تغییر در سایه، ته‌رنگ یا میزان اشباع آن، می‌تواند معنای لباس سبز را تغییر دهد.

در فرهنگ شرق، سبز با زندگی ابدی، باروری، سلامتی، جوانی و رفاه همراه است. در چین، گذاشتن کلاه سبز بر سر برای مردان ممنوع است، زیرا این کلاه در فرهنگ چینی، مردی را نشان می‌دهد که همسرش در حال خیانت به اوست.

فرهنگ‌های غربی رنگ سبز را نماد پول، تازگی، ناپختگی و متأسفانه حسادت می‌دانند. البته با رفاه، خوش‌شانسی و ثروت هم مرتبط است و نماد کریسمس هم هست.


حتما بخوانید: بررسی استایل امیلیا کلارک؛ زیباترین استایل‌های هنرپیشه دوست‌داشتنی

معنای سایه‌های مختلف سبز در لباس‌ها

رنگ سبز - روانشناسی سبز
افرادی که رنگ سبز را دوست دارند، می‌توانند دوست‌دار طبیعت باشند.

افرادی که بیشترین لباس‌های کمدشان به‌رنگ سبز است، به دیگران نشان می‌دهند که دارای اعتمادبه‌نفس هستند و طرفدار صلح و دوستی‌اند. این افراد شخصیتی آرام را به دیگران القا می‌کنند. همچنین از آن جهت که سبز رنگ طبیعت است، اعلام می‌دارند که دوست‌دار محیط زیست هستند.

این رنگ برای حس هم‌بستگی با طبیعت و زمین ایدئال است. همچنین حالت صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند و بنابراین در هنگام ملاقات با دیگران می‌تواند سودمند باشد. سبز برای شروع یک پروژه یا شروع فصل جدیدی در زندگی هم عالی است.

معنی لباس‌های سبز خالص

رنگ سبز - معنای لباس‌های سبز
لباس سبز خالص

سبز خالص، سبز کاملا سیر است که معمولا به‌عنوان سبز چمنی شناخته می‌شود. این سبز حاوی هیچ رنگ دیگری جز دو رنگ اصلی خود نیست. این نوع سبز به‌وفور یافت می‌شود؛ زیرا رنگ طبیعت است و در مزارع، جنگل‌ها و هرجایی که گیاه هست آن را می‌بینیم. وقتی لباس سبز خالص می‌پوشید، با اعتمادبه‌نفس بیشتری به نظر می‌رسید و حسی القا می‌کنید که انگار طرفدار محیط زیست هستید. بنابراین، تعجبی ندارد که بتوان گفت افرادی که بیشتر از هرکس دیگری لباس سبز خالص می‌پوشند، افرادی هستند که می‌خواهند محبوب جامعه باشند و دیگران آنها را بپذیرند.

پوشیدن سبز خالص ضمن اینکه ظاهری سالم و طبیعی به شما می‌بخشد، نشان می‌دهد که به خودتان اعتماد دارید. ازآنجاکه این رنگ بیشتر به‌سمت ساکت و آرام چرخ رنگ متمایل است، همیشه باید به‌دنبال برقراری تعادل بین آن و رنگ‌های دیگر باشید. به‌طورکلی، خیلی کم پیش می‌آید ببینید مردی با کت‌وشلوار سبز خالص در خیابان راه می‌رود. این رنگ بیشتر برای خانم‌ها معمول است.

معنی لباس‌های سبز روشن

رنگ سبز - معنای لباس‌های سبز
لباس سبز روشن

دو نوع سبز روشن داریم: سبز روشن و سبز کم‌رنگ. از بین این دو، سبز روشن دارای اثرات مثبت و نمادین است؛ ولی سبز کم‌رنگ بیشتر به‌صورت منفی درک می‌شود.

سبز روشن نشان‌دهنده جوانی، بازیگوشی و بی‌قیدی است و نسبت‌به سبزهای دیگر انرژی بیشتر و مثبت‌تری دارد. سبز کم‌رنگ که رنگ گیاهان درحال رشد است، نشان‌دهنده بی‌تجربگی، ناپختگی و همچنین جوانی است. می‌تواند به‌معنای شروعی تازه در زندگی باشد.

معنی لباس‌های سبز تیره

رنگ سبز - معنای لباس‌های سبز
معنای لباس سبز تیره

انواع تیرهٔ رنگ سبز شامل سبز تیره، سبز جنگلی، سبز یشمی و سبز زمردی هستند. هریک از این رنگ‌ها معانی مختلفی دارند.

سبز تیره: این سبز بیشترین حس منفی را ایجاد می‌کند. نه تنها نشان‌دهنده حسادت و کینه است، بلکه حرص و آز، جاه‌طلبی بیش از حد و تمایلات خودخواهانه را هم نشان می‌دهد.

سبز جنگلی: تیره‌ترین سایه سبز است و رنگ نماد صلح است. سبز جنگلی نماد غلبه بر تضادها و چالش‌هاست. همچنین نشان‌دهنده همدلی و توجه به احساسات اطرافیان است.

با‌این‌حال، سبز جنگلی می‌تواند نشان‌دهنده فریب و خیانت هم باشد. البته بیشتر سایه زیتونی رنگ سبز را دارای این معانی می‌دانند؛ یعنی سبزی که با کمی زرد مخلوط شده است و درواقع زرد مایل به سبز تیره است.

سبز یشمی: شاداب‌ترین نوع سبز تیره است. این رنگ نماد اعتماد، دیپلماسی، سخاوت معنوی و رازداری است. البته ویژگی‌های روشنگری، خرد و دانش را هم در فردی که به این رنگ لباس می‌پوشد تقویت می‌کند.

سبز زمردی: زمردی نماد الهام و ثروت است و حس مثبت و انگیزه را ایجاد می‌کند. نماد تجمل و نیز خوشحالی در زندگی عاطفی است.

معنی لباس‌های سبز خنثا

معنای لباس‌های به رنگ سبز خنثا
لباس به رنگ سبز خنثا یا مریم گلی

این سبز را سبز مریم‌گلی هم می‌نامند. سبزی که کم‌رنگ است و به خاکستری نزدیک است. در درجه اول، بیانگر خرد، هوش و تجربه است. البته به‌خاطر ته‌رنگ سبزی که دارد، نشانه طبیعت‌دوستی هم هست.

تنوع جذابی از لباس‌های سبز زنانه

سخن پایانی

در این مطلب درباره روانشناسی رنگ سبز صحبت کردیم و با معنای نمادین آن در حوزه‌های سلامت، کسب‌وکار، بازاریابی و برندسازی آشنا شدیم. در ادامه معنای رنگ سبز در لباس‌های مختلف را یاد گرفتیم. این رنگ آرامش‌بخش جزو رنگ‌های سرد است و ارتباطی قدرتمند با طبیعت و محیط‌زیست دارد. به همین دلیل، بیشتر برندها یا افرادی که دغدغه محیط زیست دارند، از این رنگ به‌صورت نمادین استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره روانشناسی رنگ سبز چیست؟ چه برندهایی را می‌شناسید که در لوگو و محصولات خود از رنگ سبز استفاده می‌کنند؟


در ادامه بخوانید: رنگ سبز در استایل؛ روش‌های اصولی ست کردن این رنگ زیبا
منبع verywellmind colorpsychology londonimageinstitute
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.