چطور استایل سفید و مشکی را مثل سلبریتی‌ها ست کنیم؟

انتخاب استایل سفید و مشکی شما را در هیچ سن و موقعیتی ناامید نخواهد کرد. شما می‌توانید از ترکیب این دو رنگ انواع استایل‌های کلاسیک، رسمی و کژوال برای هر فردی خلق کنید و خیالتان از شیک بودن راحت باشد. در این مطلب درباره علت محبوبیت استایل سفید و مشکی و اکسسور‌ی‌های مناسب آن به شما می‌گوییم و چند نمونه از آن را بررسی خواهیم کرد.

استایل سفید و مشکی، همیشه شیک و مناسب

یک استایل شیک با رنگ‌های سیاه و سفید
یک استایل شیک با رنگ‌های سیاه و سفید

رنگ سفید نمایانگر خلوص، تمیزی و کمال است و رنگ سیاه قدرت، ظرافت و رمز و راز را می‌رساند. به کار بردن این دو رنگ علاوه بر تکمیل یکدیگر، مجموع تمام خصوصیات گفته‌شده را به استایل اضافه می‌کند. کارل لاگرفلد -یکی از مشهورترین طراحان و مدیر اجرایی سابق شنل- درباره استایل سفید و مشکی می‌گوید:

«سفید و مشکی همواره مدرن به نظر می‌رسد، هر معنایی که این کلمه داشته باشد».

بیان ویژگی‌های یک ظاهر بی‌نقص در کلام سخت است اما همه ما یک استایل شیک را به محض دیدن تشخیص می‌دهیم. تضاد بالای رنگ‌های سفید و مشکی، نتیجه‌ای جذاب و چشم‌نواز ارائه می‌دهد و اضافه‌کردن جزئیاتی مانند اکسسوری‌ها به این استایل آسان است.

سفید و مشکی مناسب افراد محافظه‌کار

کیت میدلتون با استایل سفید و مشکی
کیت میدلتون با استایل سفید و مشکی

تا به حال برایتان پیش آمده به مراسمی دعوت شوید اما دقیقا ندانید چه لباسی برای شرکت در آن مناسب است؟ مثلا قرار است به عنوان همراه در یک مراسم شام حضور پیدا کنید و نمی‌دانید آن مراسم تا چه حد رسمی یا دوستانه است. استایل سفید و مشکی در چنین موقعیت‌هایی می‌تواند راه نجات از دودلی باشد. کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید یا شومیز سفید با دامنی مشکی یکی از بایدهای کمد لباس هر آقا و خانمی است که می‌خواهد شیک و خوش‌پوش به نظر برسد.

جذاب‌ترین شومیزها را ببینید

استایل سفید و مشکی برای آقایان
استایل سفید و مشکی برای آقایان

مهم نیست به دنبال ظاهری پر زرق‌ و برق باشید یا استایلی مینیمال، با ترکیب سفید و مشکی رسیدن به هر استایلی ممکن است. از طرفی برای ساختن یک استایل سفید و مشکی لازم نیست استایلیست باشید یا اصول رنگ‌ها را بدانید. همین دلیل باعث شده تا این استایل مورد علاقه تمام اقشار قرار بگیرد.

کافی است اجزای استایل و جزئیات آن را به درستی انتخاب کنید. از مراسم‌های کاملا رسمی گرفته تا موقعیتی مانند یک دورهمی دوستانه، با پوشیدن این رنگ‌ها مطمئن باشید با موقعیت کاملا هماهنگید.

استایل سفید و مشکی در سلبریتی‌ها

این استایل کاربردی در اکثر فرش قرمزها و رویدادهای مهم ایرانی و خارجی دیده می‌شود. در گذشته نزدیک که کمک گرفتن از استایلیت امر رایجی بین بازیگران و هنرمندان داخلی محسوب نمی‌شد، بیشتر شاهد ترکیب‌های مشکی و سفید بودیم. زیرا این ترکیب‌ها به دانش چندانی برای هماهنگی نیاز ندارند. البته این استایل همچنان یک انتخاب پرطرفدار است. در ادامه چند نمونه زیبا از استایل سفید و مشکی را در سلبریتی‌های ایران و جهان بررسی می‌کنیم.

استایل شارلیز ترون در مت گالا ۲۰۱۴
استایل شارلیز ترون در مت گالا ۲۰۱۴

یک پیراهن شب زیبا به رنگ سفید که برش‌های عمودی به رنگ مشکی دارد. این خطوط روی بالاتنه منحنی هستند و برجستگی‌های اندام شارلیز ترون زیبا را به رخ می‌کشند و از کمر به پایین عمودی می‌شوند تا بر بلندی قد تاکید کنند. استفاده از یک کت بلیزر روی این پیراهن به نوعی زنانگی و قدرت را ترکیب می‌کند.

ویکتوریا بکهام با استایل کلاسیک سفید و مشکی
ویکتوریا بکهام با استایل کلاسیک سفید و مشکی

وقتی صحبت از فشن کلاسیک باشد،‌ ویکتوریا بکهام یکی از الهام‌بخش‌ترین‌ها خواهد بود. در این تصویر او را با استایل سیاه و سفید و اکسسوری‌های مینیمال مانند ساعت و عینک آفتابی می‌بینید. شما نیز می‌توانید از ترکیبی همین‌قدر کاربردی و شیک در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

اما واتسون در مراسم اکران یک فیلم
اما واتسون در مراسم اکران یک فیلم

استایل اما واتسون را در یک مطلب دیگر به طور کامل بررسی کرده‌ایم و او نیز یکی از طرفداران پر و پا قرص سفید و مشکی است. او بارها این رنگ‌ها را برای حضور بر فرش قرمز انتخاب کرده و هربار جزو خوش‌پوش‌ها بوده است.

نیکی کریمی در جشنواره ونیز
نیکی کریمی در جشنواره ونیز

گفتیم که این استایل مورد استقبال بازیگران ایرانی نیز قرار گرفته است. نیکی کریمی که برای حضور در اختتامیه جشنواره ونیز سال ۲۰۱۵ این استایل سفید و مشکی چشم‌نواز را انتخاب کرده بود که با ساعت و جواهرات نقره‌ای و رژ لبی قرمز تکمیل می‌شد.

یکی از جذابیت‌های سفید و مشکی، پترن‌های متعدد آن است. پارچه‌های راه‌راه، چهارخانه، خال‌خالی و پیردوپل از رایج‌ترین طرح‌های سفید و مشکی هستند. صابر ابر با انتخابی متفاوت و زیبا یک اورکت چهارخانه سفید و مشکی را با بلوز بافت مشکی و شلوار جین ذغالی هماهنگ کرده است. انتخاب جوراب قرمز استایل او را از یکنواختی درآورده و ترکیب را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

ماه چهره خلیلی در جشنواره حافظ
زنده‌یاد ماه چهره خلیلی در جشنواره حافظ

مانتوی کتی با برش‌های زیبا و گل‌های گیپوری که روی آن دوخته شده انتخاب ماه چهره خلیلی برای جشنواره حافظ سال ۹۷ او بود. انتخاب شلوار ساده با دمپای گشاد و شالی مشکی و بدون طرح توانسته به خوبی استایل را به تعادل برساند و زیبایی مانتو را به خوبی نمایش دهد.

آزاده صمدی در جشنواره حافظ
آزاده صمدی در جشنواره حافظ

باز هم جشنواره حافظ و یک استایل سفید و مشکی دیگر. آزاده صمدی یک کت کوتاه سفید را با سارافونی بلند و روسری مشکی هماهنگ کرده است. پوشت قرمز رنگ او را می‌بینید که به زیبایی به جزئیات استایل افزوده و آن را از یکنواختی درآورده است.

اکسسوری مناسب استایل سفید و مشکی

همان‌طور که گفتیم یکی از مزیت‌های ترکیب سفید و مشکی این است که دست شما را برای انتخاب اکسسوری باز می‌گذارد. اما اضافه‌ کردن بعضی رنگ‌ها و طرح‌ها به این استایل نتیجه بهتری خواهد داشت.

سحر دولتشاهی با کیف و گوشواره قرمز
سحر دولتشاهی با کیف و گوشواره قرمز

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی مکمل استایل سفید و مشکی، رنگ قرمز است. با وجود یک آیتم قرمز رنگ در استایل خود به خوبی نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهید کرد. این رنگ را می‌توانید در کیف، کفش، کمربند یا جزئیاتی مانند لاک و رژ لب خود به کار ببرید. برای آقایان نیز کراوات، پاپیون، دستمال گردن یا پوشت (دستمال داخل جیب کت) به رنگ قرمز انتخاب خوبی خواهد بود.


حتما بخوانید: بررسی استایل جانی دپ؛ یک استایل خاص شخصی
کمربند طلایی با پیراهن سفید و مشکی
کمربند طلایی با پیراهن سفید و مشکی

اگر قرار است در یک مراسم رسمی‌تر حاضر شوید و می‌خواهید در عین ظرافت، شیک به نظر برسید سراغ رنگ‌های طلایی و نقره‌ای بروید. لازم نیست حتما کیف یا کفشی به این رنگ داشته باشید. کافی است ساعت، جواهرات یا حتی یک کمربندی با سگک طلایی یا نقره‌ای رنگ استفاده کنید تا استایل شما تکمیل شود.

رنگ زرد در ترکیب با سفید و مشکی
رنگ زرد در ترکیب با سفید و مشکی

رنگ زرد به خوبی با هر دو رنگ سفید و مشکی هماهنگ می‌شود و می‌توانید آن را در کنار ترکیب آنها هم به کار ببرید. رنگ خردلی هم در طیف رنگی زرد قرار دارد و برای آیتم‌هایی مانند کیف و کفش بسیار مناسب است.

ترکیب صورتی با سفید و مشکی
ترکیب صورتی با سفید و مشکی

اگر به دنبال استایلی متفاوت و خلاقانه هستید رنگ‌های شاد و نئونی مانند نارنجی و صورتی را با استایل سفید و مشکی ترکیب کنید. به کار بردن این رنگ‌ها به ویژه زمانی که از پارچه‌های دارای پترن استفاده کرده‌اید، ظاهری جذاب و مدرن خلق خواهد کرد.

نظر شما درباره استایل سفید و مشکی چیست؟ در چه موقعیتی از آن استفاده می‌کنید؟ کدام یک از موارد گفته‌شده برایتان الهام بخش بود؟


در ادامه بخوانید: روانشناسی رنگ مشکی؛ از جسارت تا مسئولیت‌پذیری و اعتماد
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    مقاله بسیار جذابی بود و عکس‌های فوق‌العاده‌ای داشت. ممنون

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون که همراه منومد شدین.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.