راهنمای ست کردن لباس خال‌خالی برای خانم‌ها؛ نکات مهمی که باید بدانید

دنیای خال‌خالی‌ها خیلی زیبا و متنوع است. اما برای پوشیدن‌ آنها باید دقت کنید و نکاتی را به‌خاطر بسپارید. در ادامه از توصیه‌ها و نکاتی خواهید خواند که شما را به خال‌خالی‌پوشی حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

۱. پوشیدن لباس خال‌خالی با طرح‌ گل‌دار

لباس خالخالی

شاید فکر کنید که اگر یک بخش از لباستان خال‌خالی است، باید بخش‌های دیگر را ساده انتخاب کنید. اگر این‌طور است، باید بگوییم که شما در میان ورق‌های کتابی قدیمی در سال‌ها پیش جا مانده‌اید. این ایده و اصل متعلق به سالیان پیش است. در این روزها، کارشناسان مد و فشن به شما توصیه می‌کنند که طرح‌های مختلفی مانند گل‌دار را با لباس‌های خال‌خالی هماهنگ کنید. برای مثال، دامنی گل‌دار با بلوزی خال‌خالی بسیار جذاب و متفاوت خواهد شد.

۲. خال‌خالی در ترکیب با جین

یکی از ترکیبات جذابی که می‌توانید برای لباس خال‌خالی خود تدارک ببینید، پوشیدن آن با جین است. شلوار جین، دامن یا شلوارک یا حتی کت جین در همراهی با خال‌خالی چشم‌نواز می‌شود. این استایل ساده اما شیک و جذاب است. پس اگر به دورهمی عصرانه می‌روید و تونیک یا تاپی خال‌خالی دارید، سِت‌کردن آن با شلوار جین را به خاطر داشته باشید. در نهایت سادگی می‌توانید ترکیبی بسازید که همه دوستش دارند.

۳. لباس خال‌خالی و چهارخانه‌ها

لباس خالخالی

انتخاب لباس‌هایی با طرح چهارخانه در کنار لباس‌های خالدار هم فکر خوبی است. این همراهی زمانی خوب و مطلوب خواهد بود که ترکیب رنگی پارچه‌ها با هم متناسب باشد. مثلا اگر لباس خالدارتان ترکیبی از خال‌های سفید و  زمینه آبی است، پارچه چهارخانه‌ای به رنگ آبی می‌تواند مکمل زیبایی برایش باشد.


حتما بخوانید: استایل وینتیج چیست؟ اصول صحیح لباس پوشیدن در این سبک خاص را بدانید

۴. پوشیدن خال‌خالی‌هایی از رنگ‌های مختلف با هم

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای ترتیب‌دادن استایلی شیک و خال‌خالی در نظر بگیرید، استفاده از خال‌خالی‌هایی با رنگ‌های مختلف در کنار هم است. مثلا دامن‌تان را به رنگ خال‌خالی صورتی-مشکی انتخاب کنید و برای بلوز به سراغ خال‌خالی سفید-مشکی بروید. استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف خال‌خالی در کنار هم چشم‌نواز می‌شود. مثلا اگر بالاتنه پیراهن‌تان خال‌خالی‌های درشت دارد و در بخش دامن، اندازه و رنگ خال‌ها فرق می‌کند، یعنی ترکیبی جذاب از خال‌ها را روی پارچه لباستان جا داده‌اید.

۵. ترکیب خال‌خالی و راه‌راه

لباس خالخالی

پوشیدن لباس‌های خال‌خالی با لباس‌هایی که طرح راه‌راه دارند، ترکیب فانتزی و بامزه‌ای است. مثلا فرض کنید که دامنی خال‌خالی به تن دارید و بلوزتان هم راه‌راه است. کمربندی به رنگ زرد پررنگ هم روی کمر دامن بسته‌اید. عالی نیست؟ البته دقت کنید که اندامتان چه شکلی دارد. اگر اضافه‌وزن دارید، باید توجه داشته باشید که خال‌خالی‌های درشت نپوشید و در انتخاب راه‌راه هم به سراغ مواردی بروید که خطوط باریک و نزدیک به هم دارند. اگر هم پیراهن یا سرهمی‌تان یک‌دست خال‌خالی است از کیف و اکسسوری‌های راه‌راه در کنار آن غافل نشوید.

۶. دقت‌کردن به اندازه خال‌های پارچه

اگر اندامتان بزرگ است و هیکلی محسوب می‌شوید یا اضافه‌وزن دارید، بهتر است که لباس خال‌خالی‌تان دارای خال‌های ریز باشد. خال‌های درشت روی تن‌تان نمود جالبی پیدا نخواهد کرد. اما اگر بسیار لاغر هستید یا قدتان بلند است و کشیده به نظر می‌رسید، بهتر است که خال‌خالی‌هایی با خال‌های درشت انتخاب کنید.

۷. اضافه‌کردن دستمال‌گردن خال‌خالی به استایل

لباس خالخالی

خال‌خالی دنیای وسیعی است. هم به‌عنوان پارچه و طرحی اسپورت کاربرد دارد و هم به‌راحتی می‌تواند طرح پیراهن ماکسی شما در مجلسی فوق‌رسمی باشد. این ظرفیت و قابلیت دوگانه باعث شده که سالیان سال، خال‌خالی‌ها در دنیای مد و فشن جولان بدهند. اگر پیراهنی ساده برای مجلسی رسمی پوشیده‌اید، با اضافه‌کردن دستمال‌گردنی خال‌دار به استایل‌تان شخصیت و جذابیت اضافه خواهید کرد.

اگر هم تیپی اسپورت زده‌اید و مثلا پلیوری ساده با شلوار به تن دارید، باز هم پوشیدن دستمال‌گردنی خال‌خالی می‌تواند تیپ‌تان را منحصربفرد و زیباتر کند. پس اگر خود لباس‌تان هم خال‌خالی نیست، دست‌کم در تنظیم اکسسوری‌ها و بخش‌های جانبی کار به این طرح فکر کنید.

۸. ترکیب لباس خال‌خالی با رنگ‌های شاد

همان‌طور که گفتیم و می‌دانید، لباس خال‌خالی را می‌توان با طرح‌های مختلفی از پارچه و رنگ‌های گوناگونی هماهنگ کرد و پوشید. اما اگر رنگ‌های شادتر را در ترکیب با خال‌خالی به تن کنید، استایل‌تان بسیار خاص‌تر و به‌یادماندنی‌تر می‌شود.

۹. پوشیدن پیراهن خال‌خالی چین‌دار

لباس خالخالی

برخی از افراد فکر می‌کنند که لباس خال‌خالی طرحی کودکانه دارد و برای بچه‌هاست. این فکر درستی نیست. چون اگر روش پوشیدن خال‌خالی‌ها را بدانید، دیگر چنین جلوه‌ای در ظاهرتان ایجاد نمی‌شود. برای مثال، یکی از کارهایی که می‌توانید در انتخاب لباس خالدار انجام بدهید و خود را از چنین طرز فکری دور نگه دارید یا به‌عبارت دقیق‌تر، زنانگی بیشتری به لباس خال‌خالی اضافه کنید، استفاده از پارچه‌های چین‌دار است. پوشیدن دامن یا پیراهن خال‌خالی که چین هم دارد، ترکیبی زنانه و زیبا ایجاد می‌کند.

در آخر

اضافه‌کردن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به استایل می‌تواند روحیه‌تان را شاد نگه دارد. تنوع رنگ‌ها و مدل‌ها را دست‌کم نگیرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به پوشیدن لباس‌های طرح‌دار مردد هستند و همیشه ترسی از این بابت در دل دارند، به لباس خال‌خالی نیم‌نگاهی داشته باشید. زیبایی و کاربردی ‌بودن این طرح به شما کمک می‌کند تا با دنیای متنوع مد و فشن آشتی کنید و ساد‌ه‌پوشیِ صِرف را کنار بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ مشکی برای خانم‌ها؛ چطور با مشکی استایلی جذاب بسازیم؟
منبع liveabout.com pulse.ng
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.