بررسی لباس‌ها و استایل گریس کلی؛ ستاره زیباروی سینمای کلاسیک

گریس کلی بازیگر و مدل آمریکایی، از زیبارویانی است که علاوه بر سینما، دنیای فشن نیز او را فراموش نخواهد کرد. در این مطلب از منومد نگاهی به لباس‌ها و استایل گریس کلی خواهیم داشت.گریس پاتریشیا کلی در سال ۱۹۲۹ میلادی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به آمد. او پس از اتمام تحصیلاتش در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا در سال ۱۹۴۹، فعالیت در آثار تئاتر شهر نیویورک را شروع کرد. این بازیگر آثار موفق متعددی دارد، اما عمده شهرتش به بازی در آثار آلفرد هیچکاک برمی‌گردد. گریس کلی یکی از آیکن‌های تاثیرگذار دنیای مد به شمار می‌رود. طراحان برجسته‌ای مانند هلن رز (Helen Rose) و ادیت هد (Edith Head) برای او لباس طراحی کرده و برندهایی همچون کریستین دیور و هرمس در استایل او دیده شده‌اند.

گریس در ۲۶ سالگی برای ازدواج با شاهزاده موناکو بازیگری را کنار گذاشت. ورود به دنیای سلطنت و گرفتن لقب «گریس موناکو»، پوشش گریس را نیز تحت تاثیر قرار داد. در ادامه سبک و سیاق گریس کلی در انتخاب لباس و استایل‌های به یادماندنی او را مرور می‌کنیم.

 مراسم اسکار

مراسم اسکار ۱۹۹۵
مراسم اسکار سال ۱۹۹۵

بازی در فیلم دختر روستایی (Country Girl) بردن بهترین بازیگر زن در اسکار را برای او به دنبال داشت. لباس گریس کلی در مراسم اسکار، پیراهن ساتن بندی به رنگ سبز روشن بود. این لباس را ادیت هد، طراح افسانه‌ای هالیوود برای او طراحی کرد. لباسی که آن سال به عنوان بهترین لباس نیز انتخاب شد. این پیراهن در کمر تنگ می‌شد و از کمر به پایین چین‌هایی افقی داشت. مدل دامن آن راسته بود و دنباله‌ای متصل شکوه آن را بیشتر می‌کرد.

پیراهن‌های ساتن در طول سال‌ها همواره از انتخاب‌های رایج برای شرکت در مراسم رسمی بوده‌اند. لباسی مشابه با این لباس گریس کلی را احتمالا بر تن بازیگران و مدل‌های بسیاری دیده‌اید. گرچه مرتب نگه‌داشتن ساتن بر تن دشوار است، اما به جلوه فوق‌العاده آن می‌ارزد.

مراسم اسکار سال ۱۹۵۶

لباس‌های که گریس کلی برای حضور در فرش قرمز اسکار انتخاب می‌کرد، همیشه بی‌نقص بودند. این لباس را هلن رز برای او طراحی کرده بود و گریس آن را در فرش قرمز بیست و هشتمین مراسم اسکار بر تن داشت. پارچه این پیراهن توری با گل‌های پراکنده و ریز بود و از روی سینه به صورت ضربدری به پشت می‌رفت. البته او هنگام قدم گذاشتن بر فرش قرمز، از یک شال بزرگ برای پوشاندن شانه‌های خود استفاده کرده بود. این مراسم آخرین حضور عمومی او در هالیوود محسوب می‌شود.

لباس عروس گریس کلی

لباس عروس گریس کلی

احتمالا لباس عروس دوشس کمبریج، کیت میدلتون را به خاطر دارید. شاید برایتان جالب باشد بدانید به عقیده طراحان، طراح لباس کیت از لباس عروس گریس کلی الهام گرفته است. لباسی که از شیک‌ترین و به یادماندنی‌ترین لباس عروس‌ها در تمام دوره‌ها محسوب می‌شود. طراح این لباس نیز هلن رز است که قبل از آن لباس‌های دیگری برای گریس طراحی کرده بود.

دامن این لباس از پارچه ابریشم عاجی‌رنگ بود و توسط سه لایه ژپون (زیردامنی) حالت پفی ملایمی به خود می‌گرفت. بالاتنه لباس از کرستی تا بالای سینه تشکیل می‌شد. پارچه بالاتنه توری مروارید‌ دوزی شده بود. جزئیات مانند آستین‌های بلند، کمر کرستی، مدل یقه و تور برای سال‌ها جزو محبوب‌ترین ترندهای لباس عروس بوده‌ و هستند.


حتما بخوانید: جدیدترین مدل‌های لباس عروس ۲۰۲۱؛ از لباس شنل‌دار تا پاپیون‌های بزرگ

یقه دکلته و هفتی

صحنه‌ای از فیلم «پنجره پشتی»

گریس کلی شانه‌هایی زیبا و ظریف داشت و با پوشیدن لباس‌های دکته، یقه قایقی و یقه هفتی باز آن را به نقطه قوت استایل خود تبدیل می‌کرد. چه در زمان بازیگری و چه بعدها به عنوان پرنسس موناکو، این مدل یقه‌ها را در لباس‌های او می‌توان دید. این مدل یقه برای استفاده از گردنبند و دستمال گردن بهترین انتخاب است و گریس نیز گاهی با اضافه کردن جزئیاتی مانند گردنبد مروارید یا دستمال گردن ابریشمی جلوه بیشتری به ظاهرش می‌بخشید.

استایل کژوال اما ظریف

استایل کژوال گریس کلی

حتی اگر ملکه باشید هم گاهی استایل کژوال و راحت را ترجیح می‌دهید. گرچه گریس را با پیراهن‌های شب و استایل زنانه کلاسیک به یاد می‌آورند اما او در طراحی استایل کژوال نیز موفق بود. این عکس دقیقا پیش از سفر گریس به موناکو برای برگزاری جشن ازدواجش گرفته شده است. او معمولا با چند ترفند ساده لباس‌های به اصطلاح مردانه را به استایلی متناسب با ظرافت شخصی‌اش تبدیل می‌کرد: تا زدن آستین‌ها، بستن کمربندی پهن و استفاده از یک روسری یا دستمال سر برای اضافه‌کردن جزئیات.

توربان و کلاه‌های خاص

کلاه‌ خاص و مدرن

بر سر داشتن کلاه در مراسم رسمی یکی از الزامات زنان در بیشتر خانواده‌های سلطنتی است. گریس کلی نیز با استفاده از کلاه‌های زیبا به همراه پیراهن‌ یا کت و دامن، استایلی شیک خلق می‌کرد. با این تفاوت که او سابقه درخشانی در هالیوود داشت و به خوبی می‌توانست مدل‌های خاص و مدرن‌تر را با استایل کلاسیک ترکیب کند.

گریس کلی با توربان

یکی دیگر از انتخاب‌های او برای موقعیت‌های مشابه، استفاده از هدبند و توربان بود. او به سادگی تمام موها را در یک توربان جمع می‌کرد یا از یک هدبند پهن روی موهای باز خود استفاده می‌کرد. پرنسس زیبای موناکو گاهی هم از روسری برای مرتب نگه‌داشتن موهایش کمک می‌گرفت.

رنگ سبز در استایل پرنسس موناکو

بازدید از کاخ سفید

به نظر می‌رسد یکی از رنگ‌های مورد علاقه پرنسس زیبای موناکو، سبز بوده است. رنگی که آن را در موقعیت‌های متعددی از اسکار گرفته تا ملاقات‌های رسمی پس از ازدواج بر تن او می‌بینیم. رنگ سبز با پوست سفید، موهای بلوند و چشم‌های آبی‌ رنگ او انتخاب بسیار شایسته‌ای است که زیبایی‌اش را دوچندان می‌کند. پدر گریس مهاجری ایرلندی بود و آنها طبق سنت ایرلند، هرسال در روز سنت پاتریک لباسی به رنگ سبز می‌پوشیدند.

کیف کلی هرمس

کیف هرمس کلی
کیف هرمس کلی

برند هرمس را می‌شناسید؟ این برند لوکس فرانسوی در زمینه طراحی و تولید محصولات چرمی، ساعت، جواهرات و عطر فعالیت می‌کند. البته محبوب‌ترین تولیدات آن کیف‌های فوق‌العاده گران قیمتی هستند. ماجرای آشنایی گریس کلی با این کیف جالب است. به گفته ادیت هد، هنگامی که برای خرید اکسسوری‌های گریس برای فیلم «گرفتن یک دزد» بوده‌اند، ناگهان پشت ویترین فروشگاه این برند متوقف شده‌اند. او می‌گوید: «ما مانند دو بچه در بستنی فروشی بودیم».

به این ترتیب این مدل کیف هرمی به جزئی جدانشدنی از استایل او تبدیل شد. گریس به ویژه در دوران بارداری از این کیف استفاده می‌کرد تا برجستگی شکم خود را بپوشاند. برند هرمس نیز با مشاهده عشق پرنسس به این مدل، نام آن را به هرمس کلی تغییر داد و امروز می‌توانید آن را با این نام پیدا کنید.

شیک‌ترین‌های برند هرمس را ببینید

عینک‌‌های شاخص

عینک مربعی

عینک از جمله اکسسوری‌های پرکاربردی است که علاوه بر محافظت از چشم‌ها می‌تواند ظاهر فرد را دگرگون کند. این موضوع را به روشنی در استایل گریس می‌بینید. استفاده از یک عینک بزرگ با فریم گربه‌ای یا مربعی هاله‌ای شیک و لوکس به چهره آرام او اضافه می‌کند. اگر دوست دارید مانند گریس کلی شیک باشید، از فریم‌های بزرگ یا خاص نترسید و امتحانشان کنید.

مدل موی پرنسس موناکو

مدل موی محبوب گریس
مدل موی محبوب گریس

در بیشتر عکس‌هایی که از گریس در دوران بازیگری و بعدها به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی موناکو به جا مانده، موهای او را با مدل‌های جمع‌شده می‌بینیم. پیچیدن و حالت‌دادن موها به شکل موج‌های درشت از ترندهای آن سالهاست که این بازیگر زیبا نیز از آن پیروی می‌کرده است. این مدل مو علاوه بر به نمایش گذاشتن صورت، جلوه‌ای از آراستگی و شیک‌بودن به چهره می‌بخشد. از طرفی اگر قصد استفاده از گوشواره و گردنبند را داشته باشید، خیالتان راحت است که آنها به خوبی دیده خواهند شد.

گریس موناکو با موی بافته
گریس موناکو با موی بافته

این مدل بافت در عین سادگی موها را زیباتر کرده و حالتی اشرافی به ظاهر می‌دهد. گریس کلی را می‌توانید در عکس‌های مختلفی با این مدل مو ببینید، به ویژه زمانی که سن او بالاتر رفته بود. او با اضافه کردن روبان،‌ مروارید و مهره به موهایش، آنها را با لباس و دیگر اجزای استایل خود هماهنگ می‌کرد. این مدل همچنین فضایی مناسب برای استفاده از نیم‌ تاج فراهم می‌کند.

برایمان بگویید

استایل گریس کلی برای شما الهام بخش بود؟ کدام یکی از آیتم‌های استایل این پرنسس زیبا را برای استفاده خود مناسب می‌دانید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    عالی بود؛ مثل همیشه. لطفا از استایل کلاسیک بازیگران هالیوود مثل مریلین مونرو و اینگرید برگمان و سوفیا لورن هم بنویسید. سپاس

  2. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

    سلام. ممنون از توجهتون. حتما می‌نویسیم و خوشحالیم که با ما همراه شدین.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.