بررسی استایل تام کروز؛ کاملا مردانه، بسیار شیک

اگر بتوان با یک کلمه تام کروز را توصیف کرد، آن کلمه کاریزماتیک است. تام کروز جدا از بازیگری خوب، دانش عمیقی از استایل و مد دارد؛ چیزی که به او حتی در ۶۰ سالگی‌اش اندامی ورزشکاری و تیپی کاریزماتیک بخشیده است. به همین دلیل، این مطلب را به بررسی استایل تام کروز اختصاص داده‌ایم.

مختصری از روزهای زندگی تام کروز

زندگی تام کروز

تامس کروز ماپوتز چهارم با نام حرفه‌ای تام کروز، در تاریخ سوم ژوئیه سال ۱۹۶۲ در سیراکیوس نیویورک متولد شد. پدر او مهندس برق و مادرش یک بازیگر آماتور و یک آموزگار بود. والدین تام، زمانی که او فقط ۱۱ سال داشت از هم جدا شدند. او سه خواهر دارد که یکی از آنها به‌نام لی آن، مسئول امور تبلیغاتی تام است.

تام از کودکی، مانند سه خواهرش، اختلال خواندن را از مادرشان به ارث برده بود و به همین دلیل، برایش سخت بود در امور تحصیل خود موفقیتی کسب کند. درحالی‌که در برخی ورزش‌ها مانند دوومیدانی و کشتی حرفه‌ای استعداد داشت و حتی به‌صورت جدی کشتی را دنبال می‌کرد. متأسفانه در دوران دبیرستان، به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو دیگر نتوانست این رشته را ادامه دهد.

پیشنهاد سرنوشت‌ساز زندگی تام کروز

تام کروز، شانزده سال داشت که یکی از معلم‌هایش او را تشویق کرد تا برای تولید نمایش موزیکال و ساخت عروسک برای کودکان در مدرسه‌شان همکاری کند. بعد از این بود که او خیلی اتفاقی به‌سمت فعالیت‌های هنری جذب شد.

شروع فعالیت حرفه‌ای

زمانی که تام متوجه شد واقعا به بازیگری علاقه دارد، مدرسه را ترک کرد و به شهر نیویورک رفت. به‌محض ورود در چند تست بازیگری شرکت کرد؛ اما قبول نشد. چند سال به همین منوال گذشت تا اینکه بعد از تلاش‌های فراوان در سال ۱۹۸۱، توانست با حضور در فیلم «عشق بی‌پایان» در کنار بروک شیلدز، بازیگر و مدل معروف، خودش را به مخاطبان بشناساند. این فیلم آغاز مسیر موفقیت برای تام بود.

بعد از این فیلم، تام توانست نظر کارگردان‌ها و منتقدان را به خود جلب کند و برای بازی در فیلم‌های مهم پیشنهاد دریافت کرد. برای مثال، بازی در فیلم «کسب‌وکار مخاطره‌آمیز» که در سال ۱۹۸۳ اکران شد و ۶۵ میلیون دلار فروش گیشه داشت، از او یک ستاره ساخت. فیلم مهم بعدی او در دهه ۸۰ میلادی، فیلم «تاپ گان» بود که عنوان پر‌فروش‌ترین فیلم را در سال ۱۹۸۶ به خود اختصاص داد. بدین ترتیب، تام کروز در ۲۴ سالگی توانست به یک بازیگر فوق‌العاده معروف تبدیل شود.

بعدها تام کروز به موفقیت‌های بزرگ بیشتری دست یافت. بازی درخشان او در فیلم «چشمان کاملا بسته» استنلی کوبریک و مجموعه فیلم‌های «مأموریت غیرممکن»، شهرت بسیاری برای او به همراه آورد.

زندگی شخصی تام کروز

زندگی شخصی تام کروز
تام کروز درکنار همسر سابقش کیتی هلمز و دخترش سوری

تام در طول زندگی‌اش سه بار ازدواج کرده است؛ ازدواج اول او در سال ۱۹۸۷ با میمی راجرز، بازیگر آمریکایی، بود که سه سال بعد به جدایی ختم شد. ازدواج دومِ جنجالی و پرحاشیه او در سال ۱۹۹۰، بعد از آشنایی با نیکول کیدمن در فیلم «روز‌های تندر» اتفاق افتاد. این دو تا سال‌ها از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوود بودند؛ اما ازدواجشان تا سال  ۲۰۰۱ ادامه داشت و بعد از هم جدا شدند. آنها در طول ازدواجشان دو فرزند به سرپرستی گرفتند.

در نهایت، ازدواج سوم و آخر او در سال ۲۰۰۶ با کیتی هلمز بود، کیتی مادر تنها فرزند تنی تام کروز است؛ ولی این ازدواج هم تنها ۶ سال دوام داشت و در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت.

 تام کروز در سال‌های اخیر

تام کروز در طول ۴ دهه فعالیت هنری، کارنامه‌ای پربار دارد و با کارگردان‌های مهمی مانند استنلی کوبریک، استیون اسپیلبرگ و فرانسیس فورد کاپولا همکاری داشته است. او تاکنون ۴ بار نامزد دریافت جایزه اسکار و ۳ بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است. تام کروز یک بازیگر پول‌ساز است و بنابه ادعای مجله فوربز، میزان دارایی او در سال ۲۰۰۷ بیش از سی‌ویک میلیون دلار بوده است.

بررسی استایل تام کروز از گذشته تا حال

چه از نظر چهره، چه تیپ و استایل، تام کروز یکی از جذاب‌ترین بازیگران مرد هالیوود است. مانند بسیاری از بازیگران، استایل او در زندگی شخصی و هنگام حضور در انظار عمومی متفاوت است. بااین‌حال، به‌طور کلی خوب لباس می‌پوشد. با اینکه از قوانین مد نیز آگاه است، برایش چندان مهم نیست که در دنیای مد و فشن چه تغییراتی به وجود بیاید؛ چون او هرگز از اصول خود دست نمی‌کشد و بر این اساس استایل خود را طراحی می‌کند. این چیزی است که ما در طول ۴ دهه فعالیت هنری از تام کروز مشاهده کرده‌ایم. او بیشتر از هرچیزی، طرفدار استایل‌های کلاسیک و اصیل است. برخی از اصول او در طراحی استایل عبارت‌اند از:

۱. سادگی؛ تام طرفدار پروپاقرص سادگی است

اصل اول؛ سادگی

می‌توانیم بگوییم که سادگی مهمترین اصل در استایل تام کروز است؛ او هرگز سمت زرق‌وبرق نمی‌رود و اغلب استایلش از آیتم‌های ساده و بی‌پیرایه تشکیل شده است. حتی اگر کل عکس‌ها و مراسم‌ها را هم زیر و رو کنید، مطمئن باشید که تام کروز را در لباس‌های پرزرق‌وبرق نخواهید دید.

۲. تکنیک مونوکروم؛ تکنیک مورد علاقه تام است

اصل دوم؛ استایل مونوکروم

تکنیک مونوکروم به‌معنای استفاده از رنگ‌های یک طیف به‌صورت سایه روشن است. استایل تام کروز در ۹۵ درصد مواقع مبتنی بر تکنیک مونوکروم است. برخی منابع مدعی‌اند که تام کروز، به‌دلیل اینکه قد خود را بلندتر نشان بدهد، استایل مونوکروم را انتخاب می‌کند.

تام حتی برای رعایت‌کردن اصل مونوکروم، اغلب کراواتش را از رنگی انتخاب می‌کند که با کت و شلوارش مطابقت داشته باشد.

۳. رنگ‌های تیره؛ مشکی و سرمه‌ای رنگ‌های موردعلاقه او هستند

اصل سوم؛ رنگ‌های تیره

تام کروز از آن دسته بازیگرانی است که استایل خود را با رنگ‌های تیره طراحی می‌کند و تقریباً هیچ‌وقت او را در رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد یا سبز نمی‌بینیم. رنگ‌های موردعلاقه او بیشتر مشکی، سرمه‌ای و خاکستری یا طوسی هستند. البته گاهی کت‌وشلوارهای آبی تیره یا کاربنی هم می‌پوشد.

۴. لباس‌های خوش‌دوخت؛ درباره دوخت لباسش حساسیت دارد

اصل چهارم؛ لباس‌های خوش‌دوخت

تام به نحوه دوخت لباس‌هایش حساسیت زیادی دارد و همیشه لباس‌هایی می‌پوشد که شیک‌ترین برش و دوخت روی آنها انجام شده باشد. او دوست دارد سیلوئت‌ اندامش متقارن و بی‌نقص به نظر برسد و بنابراین، به برش لباسش اهمیت می‌دهد.

چند مدل کت‌وشلوار شیک مردانه در دیجی‌کالا

۵. کیفیت؛ پارچه لباس‌هایش برای او بسیار مهم‌اند

اصل پنجم؛ کیفیت پارچه

تام کروز برای کیفیت لباس‌هایش ارزش زیادی قائل است و بنابراین به کیفیت پارچه اهمیت زیادی می‌دهد. او هر لباسی را از هر پارچه‌ای نمی‌پوشد و روی پوشش و استایل خود سرمایه‌گذاری می‌کند. لباس‌هایی که شاید بارها آنها را بپوشد، بدون اینکه به کیفیت آنها خدشه‌ای وارد شود. یکی از پارچه‌های موردعلاقه او برای لباس‌هایش، پارچه‌های تولید ایتالیاست.

۶. تناسب؛ لباس‌های تام همیشه متناسب هستند

اصل ششم؛ تناسب

بررسی استایل تام کروز نشان می‌دهد او به همان اندازه که به دوخت و پارچه لباس‌هایش حساس است، به تناسب آنها هم اهمیت می‌دهد. دقیقا به همین دلیل است که به پوشیدن لباس‌های گشاد و شل‌وول علاقه‌مند نیست و چه در زندگی شخصی، چه در مراسم‌ها، لباس‌هایی می‌پوشد که متناسب اندامش باشند و سیلوئت او را بی‌نقص نشان دهند.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

۷. گاهی دکمه‌های بالایی پیراهن خود را باز می‌گذارد

اصل هفتم؛ باز گذاشتن دکمه پیراهن

این مورد را بیشتر در استایل سال‌های اخیر تام کروز مشاهده کرده‌ایم. زمانی که کراوات یا پاپیون نمی‌بندد، دو دکمه بالایی پیراهنش را باز می‌گذارد تا یقه پیراهن شکل V پیدا کند.

آیتم‌های مشخص در بررسی استایل تام کروز

تام کروز در استایل خود آیتم‌های مشخصی به کار می‌برد. برخی از این آیتم‌ها عبارت‌اند از:

شلوار راسته؛ تام با شلوار گشاد میانه خوبی ندارد

شلوار راسته

تام کروز به شلوارهای راسته علاقه زیادی دارد. هرچند لباس‌هایش همیشه متناسب اندامش هستند؛ اما شلوار را از نوع چسبان یا برعکس گشاد انتخاب نمی‌کند. خواه شلوار مجلسی باشد یا جین، بیشتر شلوارهایش راسته هستند.

موهای بلند؛ تام به موهای بلند مخصوصا روی پیشانی علاقه‌مند است

موهای بلند روی پیشانی

تام موهای بلند را دوست دارد. جز در مواقعی که مجبور باشد موهایش را کوتاه کند، در سایر موقعیت‌ها او را با موهای بلند می‌بینیم. همچنین، یکی از ویژگی‌های جالب در استایل تام کروز این است که دوست دارد موهایش روی پیشانی‌اش بریزد. اگر دست خودش باشد، همیشه موهایش را در همین حالت نگه می‌دارد. بااین‌حال، گاهی اوقات در مراسم رسمی سعی می‌کند آنها را بالا بکشد یا مرتبشان کند.

عینک‌های خلبانی؛ اکسسوری همیشگی تام است

عینک‌های خلبانی

در دهه ۸۰ میلادی، درست زمانی که عینک وی‌فارر ریبن با افت فروش مواجه شد، تام کروز یکی از کسانی بود که در فیلم‌هایش با استفاده از عینک‌های این برند، باعث شد میزان فروش آنها به‌شکل قابل‌توجهی افزایش یابد. بعد از آن، وقتی عینک‌های خلبانی ریبن ترند شدند، این اکسسوری به پای ثابت استایل تام کروز تبدیل شد. از آن زمان ما بیشتر مواقع تام کروز را با عینک‌های خلبانی به‌ویژه رنگ تیره آن می‌بینیم. از حق نگذریم، این عینک‌ها کاملا برای فرم صورت او مناسب‌اند.

عینک‌های جذاب برند ریبن را ببینید

ساعت؛ تنها زیورآلات موردعلاقه تام است

ساعت

بررسی استایل تام کروز نشان می‌دهد او معمولا به زیورآلات علاقه زیادی ندارد و تنها زیورآلاتی که در زمان متأهلی خود استفاده می‌کرد، حلقه ازدواجش بود. برعکس، همیشه ساعت می‌بندد و به‌شدت به ساعت‌های صفحه‌بزرگ استیل علاقه دارد. به‌طور کلی، تام کروز همه تلاشش را می‌کند که استایلی کاملا مردانه برای خود طراحی کند.

کفش‌های پاشنه‌دار؛ شاید برای بلندی قد

کفش‌های پاشنه‌دار

چه در استایل خیابانی چه در استایل رسمی، بیشتر مواقع کفش‌های تام کروز پاشنه‌دار هستند. شاید دلیل انتخاب این کفش‌ها این باشد که بلندتر به نظر برسد. او برای مراسم رسمی کفش‌های براق می‌پوشد؛ ولی در موقعیت‌های کژوال کفش‌های کتانی حجیم را ترجیح می‌دهد.

بررسی استایل تام کروز روی فرش قرمز و در مراسم رسمی

در این بخش برخی از بهترین استایل‌های تام کروز روی فرش قرمز و در مراسم رسمی را بررسی می‌کنیم.

اثر استیو جابز!

استایل رسمی شماره یک
عکاس: Pascal Le Segretain از GettyImage

گاهی اوقات یک بافتنی ساده ذغالی و یک جفت شلوار شیک با دوخت زیبا بدون هیچ زوایدی، برای مراسم رسمی کافی است. در این استایل تام کروز به‌خوبی می‌توان اثر مینیمالیستی استیو جابز را دید. تام در ۱۸ مه ۲۰۲۲، جشنواره فیلم کن، با این استایل ظاهر شد.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره برند نیوبالانس؛ کفش محبوب استیو جابز را بشناسید

معجزه تاکسیدو کلاسیک

استایل رسمی شماره دو
عکاس: سمیر حسین

در مه ۲۰۲۲، تام کروز در این استایل خود با تاکسیدوی کلاسیک و رسمی روی فرش قرمز نمایش «تاپ‌گان: ماوریک» در میدان لستر ظاهر شد. این لباس با دوخت شیک و تمیز خود از برند ایتالیایی بریونی بود که شیک‌ترین کت‌وشلوارها را تولید می‌کند. تام کروز آن را با پاپیون، یک پیراهن سفید و کفش‌های براق ست کرد.

حذف کراوات؛ تکنیک مردان خفن!

استایل رسمی شماره سه
عکاس: Kenta Harada از GettyImage

تام کروز را در مراسم فرش قرمز اولین اکران فیلم تاپ‌گان: ماوریک در ژاپن، به تاریخ ۲۴ مه ۲۰۲۲ می‌بینید. او تام کروز است و مانند بسیاری از مردانی که استایل خفنی دارند، اگر نمی‌خواهد با کت و شلوار سه تکه‌اش کراوات ببندد، هیچ‌کس نمی‌تواند مانعش شود. اشتباه است؟ بد است؟ به خودش ربط دارد!

به‌رخ‌کشیدن عضلات ورزشکاری

استایل رسمی شماره چهار
عکاس: Han Myung-Gu

مسلما شما هم اگر ساعت‌ها در باشگاه عرق ریخته باشید، دوست دارید عضلاتتان را به رخ بکشید درست است؟ تام کروز هم بعد از آن همه تلاشی که در باشگاه بدنسازی انجام داد، حق داشت این پولوشرت با آستین‌های بسیار تنگ را بپوشد تا ماهیچه‌هایش را به نمایش بگذارد.

قدرت کت و شلوار آبی

استایل رسمی شماره پنج
عکاس: Lionel Hahn

تام کروز به‌خوبی از قدرت کت و شلوار آبی آگاه است. اینجا جشنواره کن است و تام یک کت و شلوار کتانی آبی پوشید و زیر آن یک پیراهن به تن کرد که دکمه‌هایش باز بود و کراوات نبسته بود. کفش‌هایش دربی مشکی بودند. کروز می‌داند که کت‌وشلوار آبی دقیقا مانند مشکی و ذغالی انعطاف‌پذیر است و می‌توانید به‌راحتی آن را با لباس‌های مختلف ست کنید.

کت‌وشلوار آبی‌نفتی

استایل رسمی شماره شش

یکی از بهترین استایل‌های تام کروز این کت‌وشلوار دو تکه آبی نفتی در ویمبلدون لندن است. او با این استایل نشان داد می‌تواند از انواع آبی استفاده کند و چون این رنگ همه‌کاره است، می‌تواند به‌راحتی آنها را ست کند. تام برای تکمیل ظاهرش از کفش‌های مشکی، پیراهن سفید و کراوات طوسی استفاده کرد و یک پوشت به رنگ خنثا به آن افزود که هم‌رنگ کراوات بود و با رنگ پیراهن هم مطابقت داشت.

پولوشرت مخمل، برازنده مرد ۶۰ ساله!

استایل رسمی شماره هفت
تام واقعا ۶۰ ساله است؟/ عکاس: The Chosunilbo JNS

اگر یک مرد ۶۰ ساله وجود داشته باشد که با یک پولو شرت مخمل شبیه جوانان ۴۰ ساله شود، آن تام کروز است. تام این پولو شرت برند تام فورد را که به رنگ آبی بود، با یک شلوار راسته مشکی پوشید که به‌شدت جذاب و کاریزماتیک بود و با کفش‌های پاشنه‌دار همیشگی‌اش به زیبایی ست شده بود. تنها اکسسوری او ساعت فلزی نقره‌ای‌اش بود که با براق‌بودن پارچه مخمل همخوانی داشت. تام دقیقا می‌داند چطور آیتم‌ها را با هم ترکیب کند.

محبوب‌ترین پولوشرت‌های مردانه را ببینید

بررسی استایل تام کروز در موقعیت‌های کژوال و لباس‌های خیابانی

استایل زیبای تام کروز فقط به موقعیت‌های رسمی محدود نمی‌شود. او زمانی که در خیابان هم قدم می‌زند از اصول استایل خود فاصله نمی‌گیرد. بیایید برخی از لباس‌های او را در خیابان و موقعیت‌های کژوال بررسی کنیم.

کت خاکستری مایل به سبز

استایل خیابانی یک

کروز به‌دنبال ظاهری ساده است. در این استایل سراغ رنگی منحصربه‌فرد رفته است که ترکیبی از سبز و خاکستری است. زیر آن یک تی‌شرت سفید ساده پوشیده است؛ زیرا خیلی راحت می‌توان با هر چیزی ست کرد. یک شلوار جین راسته آبی و یک جفت بوت چرمی استایلش را تکمیل کرده‌اند. مثل همیشه، اکسسوری‌های زیادی ندارد. موهایش کوتاه و تمیز هستند و یک عینک خلبانی ریبن هم دارد.

پیراهن سفید ساده

استایل خیابانی

باز هم یک استایل ساده دیگر با پیراهن سفید دکمه‌دار که آستین‌های پهنش را تا نیمه بالا زده است. اگر آقایان می‌دانستند که تا زدن سر آستین‌های پیراهن مردانه چقدر جذابشان می‌کند، هرگز این نکته را از یاد نمی‌بردند! مثل همیشه، وقتی کراوات نمی‌بندد، دکمه بالایی پیراهن را باز می‌گذارد. برای تکمیل استایلش، کروز یک شلوار جین راسته آبی تیره و یک جفت کفش مشکی پوشیده است. باز هم نیازی به اکسسوری زیاد نیست، با چتری‌هایی که تام کروز دارد و لبه‌هایش به‌زیبایی روی خط عینک افتاده‌اند، یک جفت ریبن مشکی کافی است.

اسنیکرهای نایکی

استایل خیابانی دو

شاید تصور دیدن تام کروز با اسنیکر سخت باشد و واقعا هم به‌ندرت این کار را انجام می‌دهد. بااین‌حال، اینجا کمی در استایل خود تغییر ایجاد کرده و به‌سراغ یک کت سرمه‌ای رفته و آن را با شلوار جین راسته آبی تکمیل کرده است. پیراهن زیر کتش سفید است و اکسسوری‌های آن شامل یک حلقه نقره‌ای، یک کمربند مشکی و یک عینک تیره هستند. اسنیکرهای نایکی او ترکیبی از مشکی و قهوه‌ای است و بندهای آن سفید هستند.

در جای دیگری هم وقتی با فرزندانش در حال پیاده‌روی است، اسنیکرهای نایکی را این بار با پیراهن خاکی که آستین‌هایش را تا زده است و شلوار جین آبی تیره راسته ست کرده است. عینکش مانند همیشه به چشمش است و حلقه هم در دستش دیده می‌شود:

استایل خیابانی سه

انواع بافتنی‌های ساده و شیک

استایل خیابانی چهار

تام کروز به بافتنی‌های شیک هم علاقه دارد. در این استایل، یک بافتنی سرمه‌ای یقه گرد طرح‌دار پوشیده و آن را با شلوار جین آبی ست کرده است. باز هم تکنیک مونوکروم را در استایلش مشاهده می‌کنیم. یک کلاه تیره هم در دستش دارد.

در جای دیگری این بافتنی یقه هفت زیبای خاکستری و زیر آن یک تی‌شرت ساده سفید که یقه و انتهای آن از زیر بافتنی بیرون زده است، پوشیده است. برای تکمیل استایلش شلوار را مشکی انتخاب کرده است:

استایل خیابانی پنج

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی استایل تام کروز به رازهای لباس‌پوشیدن او پی بردیم. تام کروز یکی از خوش‌لباس‌ترین بازیگران هالیوود است که در عین سادگی، همیشه شیک می‌پوشد و توجهات را به خود جلب می‌کند. استایل او مردانه و کاریزماتیک است و برای همه افرادی که می‌خواهند در جمع بدرخشند، الهام‌بخش است.

نظرتان درباره استایل تام کروز چیست؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را در صورتی که طرفدار این استایل هستید با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل نیکول کیدمن؛ انتخاب پارچه‌هایی چشم‌نواز به‌همراه آرایشی ملیح
منبع gq-magazine holrmagazine
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.