بررسی استایل و لباس‌های الیزابت تیلور؛ یک کلاسیک‌پوش تمام‌عیار

الیزابت تیلور یکی از معدود ستارگان سینماست که می‌تواند ادعای داشتن ظاهری واقعا نمادین را داشته باشد. استایل او از سه جزء مهم تشکیل می‌شد: موهای آرایش‌شده، آرایش کامل و جواهرات بسیار زیاد. الیزابت همیشه دوست داشت درست مانند یک زن واقعی به نظر برسد و هرگز تی‌شرت و شلوار جین نپوشید. در این مطلب، بررسی استایل الیزابت تیلور را می‌خوانید.

بررسی استایل الیزابت تیلور

الیزابت در دهه ۱۹۵۰ به‌عنوان زیباترین زن جهان انتخاب شد و با ۱۱ باری که تصویرش روی جلد مجله لایف (Life) منتشر شد، در این زمینه رکورددار است. کمد لباس او پر از کت‌های خز و جواهرات مجلل بود. امروزه بسیاری از بازیگران روی فرش قرمز از استایلیست‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند، درحالی‌که در آن زمان الیزابت خودش خوب می‌دانست چطور باید در مراسم اولین اکران فیلم‌هایش پرزرق‌وبرق ظاهر شود.

در دوران مدرن امروزی که وسواس شدیدی برای مدهای سریع، لباس‌های اینستاگرامی و چرخه بی‌پایان مد وجود دارد، کاوش در آرشیو فشن آیکون‌های صاحب‌سبکی مانند الیزابت تیلور به ما نشان می‌دهد که هنوز می‌توانیم چیزهای زیادی از هنر لباس‌پوشیدن زنان دوران کلاسیک یاد بگیریم.

الیزابت به مدهای جسورانه و درعین‌حال شیک علاقه‌مند بود. او به‌گونه‌ای لباس می‌پوشید که سیلوئت زنانه‌اش را تقویت کند. او با انتخاب دکلته‌های باز و لباس‌های آفشولدر، با الماس‌های درخشان و کت‌های خز در زمستان ترکیبی بین یک الهه سینما و یک زن عادی خانه‌دار ایجاد می‌کرد.

نکته کلیدی سبک الیزابت، تمرکز بر پارچه‌های کلاسیک مانند ابریشم، تور، شیفون و تزئینات و طرح‌های جذاب است. حال بیایید برخی از نکات مهم در لباس‌های او را بررسی کنیم.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

۱. لباس یقه هفت آفشولدر

بررسی استایل الیزابت تیلور - یقه هفت آفشولدر

امضای سبک الیزابت تیلور لباس‌های دکلته باز با یقه‌های بلند است. او بلندی یقه را طوری انتخاب می‌کرد که قفسه سینه به‌زیبایی مشخص باشد؛ نه بیش از حد باز که حالت مبتذل بگیرد و نه خیلی بسته که زیبایی شکل هفت یقه خود را نشان ندهد. یقه هفت برای نشان‌دادن آویز الماس بسیار عالی بود و الیزابت همیشه از این ویژگی یقه هفت برای نمایش جواهرات شیک خود استفاده می‌کرد.

۲. لباس‌های یقه مربعی با بندهای پهن

بررسی استایل الیزابت تیلور - یقه مربعی با بند پهن

تقریبا هیچ لباسی به ماندگاری لباس‌های زنانه با یقه‌های چهارگوش با بندهای پهن نیست. چند دهه بعد از الیزابت تیلور، پرنسس دیانا عاشق این یقه زیبا شد. سبک این لباس کاملا زنانه و فراتر از زمان است. امروزه هم بسیاری از خانم‌های شیک‌پوش به لباس‌های یقه‌مربعی با بندهای پهن علاقه دارند.

۳. پیراهن‌های سفید با پارچه ترد

بررسی استایل الیزابت تیلور - پیراهن شومیز سفید

پیراهن  و شومیز سفید، که بسیاری از فشن‌آیکون‌های دیگر ازجمله آدری هپبورن و گریس کلی هم از آن استقبال می‌کردند، موردعلاقه الیزابت تیلور بود. پیراهن سفید شفاف ساده برای افرادی که مانند الیزابت تیلور تمایلی به پوشیدن تی‌شرت ندارند مناسب است.

شومیز‌های سفید زیبا را دیجی‌استایل ببینید

۴. استفاده از رنگ‌ها

بررسی استایل الیزابت تیلور - رنگ‌های شاد و روشن

الیزابت تیلور از رنگ‌های شاد و روشن در استایل خود استقبال می‌کرد. او دوست داشت لباس‌های رنگی خود را به‌شکل جسورانه‌ای با هم ترکیب کند. این رنگ‌ها اغلب تند بودند و با آرایش او جور درمی‌آمدند.

۵. کلاه‌های کوچک و بزرگ

بررسی استایل الیزابت تیلور - کلاه‌های متنوع

استایل الیزابت بدون کلاه تقریبا کامل نیست. او از انواع کلاه ازجمله کلاه‌های حصیری بزرگ و کلاه‌های بافتنی استفاده می‌کرد. او حتی زمان‌هایی که کسی از کلاه استفاده نمی‌کرد کلاه به سر می‌گذاشت. امروزه در دوران مدرن کمتر کسی از کلاه استفاده می‌کند، بااین‌حال هنوز هم افرادی هستند که عاشق این اکسسوری باشند.

۶. توربان‌های مختلف

بررسی استایل الیزابت تیلور - توربان

یکی از جذاب‌ترین اجزای استایل الیزابت تیلور توربان‌هایی بود که به سر می‌گذاشت. این احتمالا یکی از اکسسوری‌های موردعلاقه بسیاری از خانم‌های ایرانی هم هست.

چند مدل توربان ببینید

۷. تزئینات فراوان روی لباس

بررسی استایل الیزابت تیلور - تزئینات روی لباس

الیزابت تیلور چه در پرده سینما و چه در زندگی روزمره، تمایل زیادی داشت که لباس‌هایش پر از تزئینات و زرق‌وبرق باشند. او همیشه لباس‌هایی با پارچه‌های پولک‌دوزی، پر، مهره و گل و شکوفه را ترجیح می‌داد. این لباس‌های سفارش او همه نگاه‌ها را به سوی او می‌کشاند.

۸. جواهرات زیبا و گران‌قیمت

بررسی استایل الیزابت تیلور - جواهرات گران‌قیمت

ارزش جواهرات الیزابت تیلور در زمان مرگش به ۱۵۰میلیون دلار رسید. دستبندها، انگشترها، گردنبندها و گوشواره‌های بی‌نظیری که الیزابت مخصوصا از برند بولگاری می‌خرید، از ساده تا مدل استیتمنت، همگی باشکوه و جذاب بودند.

شاید فکر کنید استفاده از جواهرات زیاد جذاب نیست. بااین‌حال، الیزابت می‌دانست چطور از آنها استفاده کند. الماس‌ها و مرواریدهایی که در استایلش به کار می‌برد، لباس‌هایش را تکمیل می‌کردند. حتی یک لباس ساده او با یک گردنبند استیتمنت بسیار زیبا می‌شد.

جواهرات نفیس در دیجی‌کالا را ببینید

۹. کت‌های جذاب از خز و چرم

بررسی استایل الیزابت تیلور - کت‌های خز و چرم

الیزابت تیلور عاشق خز بود و چرم را هم می‌پسندید. در آن زمان بهترین لباس‌های خز در کمد لباس او موجود بودند. البته در آن زمان استفاده از خز و چرم طبیعی ایرادی نداشت؛ اگر دوست دارید از این استایل الیزابت ایده بگیرید و یک کت یا پالتو باارزش بپوشید، از نوع مصنوعی آن استفاده کنید که هم از حقوق حیوانات حمایت کرده باشید و هم قیمت کمتری پرداخت کنید.

۱۰. لباس‌های راحتی درجه‌یک

الیزابت هرگز نمی‌توانست تصور کند در حیاط خانه‌اش لباس ورزشی یا هودی بپوشد؛ به همین دلیل روی لباس‌های باکیفیت برای مثال، یک بافتنی نرم یقه‌دار با شلوارک کتان می‌پوشید و جوراب‌های توری زیر آن به پا می‌کرد.

بررسی لباس‌های عروسی الیزابت تیلور

الیزابت تیلور ۸ بار ازدواج کرد. هربار لبا‌س‌های عروسی او بسیار زیبا و خوش‌استایل بودند. در این بخش می‌خواهیم درباره لباس‌عروس‌های الیزابت صحبت کنیم.

با کنراد هیلتون در ۶ مه ۱۹۵۰

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر اول

شوهر اول الیزابت ۱۸ ساله، کنراد هیلتون نام داشت. لباس عروس او سنتی بود با دامن بلند و کامل و پارچه آن مرواریددوزی شده بود. طراح لباسش هلن رز، که لباس عروس گریس کلی، بازیگر مشهور هالیوود، را طراحی کرد، لباسی زیبا برای او دوخته بود که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۲۲هزار پوند فروخته شد.

با مایکل وایلدینگ، ۲۱ فوریه ۱۹۵۲

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر دوم

تیلور برای ازدواج با بازیگر انگلیسی، مایکل وایلدینگ که ۲۰سال از او بزرگ‌تر بود، باز هم به هلن رز سفارش داد. هلن این بار برایش کت‌ودامن ای‌لاین به‌جای پیراهن سنتی عروسی طراحی کرد. گل‌های روی کت با شکوفه‌های روی موهایش مطابقت داشت و گردنبندی ساده از مروارید روی گردنش خودنمایی می‌کرد.

با مایک تاد، ۲ فوریه ۱۹۵۷

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر سوم

الیزابت در ۲۴سالگی با سومین همسرش مایک تاد در یک مراسم عروسی کوچک ازدواج کرد. برای این مراسم، الیزابت یک لباس مجلسی ابریشمی سفید با یک شال زیبا به تن داشت. حلقه نامزدی او الماسی با تراش زمرد داشت.

با ادی فیشر، ۱۲ مه ۱۹۵۹

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر چهارم

پس از مرگ ناگهانی مایک تاد در یک سانحه هوایی، الیزابت به یهودیت گروید و با شوهر چهارمش ادی فیشر که بهترین دوست مایک به حساب می‌آمد ازدواج کرد. او لباس عروسی به رنگ سبز تیره پوشیده بود که شال حریر داشت. قسمت کمر لباسش چسبان بود و به یک دامن کامل ختم می‌شد. روی مچ دست عروس دستبندی دیده می‌شد که فیشر به‌جای حلقه نامزدی به او داده بود.

با ریچارد برتون، ۱۵ مارس ۱۹۶۴

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر پنجم

الزابت تیلور در بهار سال ۱۹۶۴ با همبازی خود در فیلم کلئوپاترا، ریچارد برتون، در مونترال ازدواج کرد. این بار هم سنت‌های عروسی را برای لباس عروس کنار گذاشت و یک پیراهن امپایر تا روی زانو به رنگ زرد پوشید که طراح لباس کلئوپاترا، ایرنه شراف، آن را دوخته بود. موهایش را دم‌اسبی بستند و با شکوفه‌های بهارنارنج تزئین کردند. این زوج هنوز حلقه نامزدی انتخاب نکرده بودند، بنابراین تیلور یک سنجاق سینه از برند بولگاری را روی لباسش نصب کرد که داماد به او هدیه کرده بود.

با ریچارد برتون، ۱۰ اکتبر ۱۹۷۵

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر ششم

الیزابت مدتی بعد از ازدواج با ریچارد برتون از او طلاق گرفت، ولی مجددا در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. این بار الیزابت یک لباس با رنگ آمبره (رنگی که از بالا به‌تدریج به پای دامن تغییر می‌کرد و روشن‌تر می‌شد) پوشید. این لباس را جینا فراتینی (Gina Fratini)، طراح لباس بریتانیایی، دوخته بود. موهای الیزابت به‌شکل پر بالای سرش جمع شده بودند. این لباس در حراجی سال ۲۰۱۱ به قیمت ۶۲هزار و پانصد دلار فروخته شد.

با جان وارنر، ۴ دسامبر ۱۹۷۶

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر هفتم

الیزابت برای بار هفتم این بار با سناتور جان وارنر ازدواج کرد. عروسی آنها خصوصی بود و الیزابت یک کت ترمه پوشید و یک توربان به سر گذاشت.

با لری فورتنسکی، ۶ اکتبر ۱۹۹۱

بررسی استایل الیزابت تیلور - شوهر هشتم

الیزابت در نهایت در یک جشن پر از افراد مشهور در مزرعه نورلند مایکل جکسون، با لری فورتنسکی ازدواج کرد. او در اینجا یک لباس لیمویی‌رنگ با دامن چند طبقه توری پوشیده بود. درآمد حاصل از عکس‌های عروسی به‌مبلغ یک میلیون دلار به مجله پیپل فروخته شد و از این پول برای راه‌اندازی بنیاد ایدز الیزابت تیلور استفاده کردند.

سخن پایانی

استایل زنان کلاسیک استایل زیبایی است که هنوز هم بسیاری از خانم‌هایی که از مد روز دوری می‌کنند، پیرو آن هستند. این استایل معمولا با لباس‌های متناسب، سیلوئت‌های خوش‌ترکیب و سادگی همراه است، اما زرق‌وبرق هم در آن دیده می‌شود. الیزابت تیلور عاشق چیزهای براق، جواهرات گران‌قیمت و لباس‌های شیک و پرزرق‌وبرق بود. او هرگز با لباس‌های مد روز که استایل او را به استایلی مردانه تبدیل کند میانه خوبی نداشت. الیزابت تشنه این بود که به دنیا نشان دهد من یک زن هستم.

کدام لباس الیزابت تیلور نظرتان را جلب کرده است و چه دلیلی برای آن دارید؟ لطفا دلایل خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: معروف‌ترین جواهرات الیزابت تیلور؛ از ست یاقوت کارتیه تا زمرد چشم‌نواز بولگاری
منبع breakfastwithaudrey vogue
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.