گوشواره استیتمنت چیست؟ ایده‌هایی شیک و جذاب برای ست کردن این گوشواره

گوشواره استیتمنت به گوشواره‌های بزرگ، رنگی و با طراحی خاص می‌گویند؛ گوشواره‌هایی که به‌سرعت توجه دیگران را جلب می‌کنند. البته ازآنجاکه این گوشواره کمی غیرمتعارف است و ست‌کردن آن کمی چالش‌برانگیز است، بسیاری از افراد درباره استفاده از آن تردید دارند. در این مطلب درباره گوشواره استیتمنت و ست‌کردن آن با لباس‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

تعریف دقیق گوشواره استیتمنت

گوشواره استیتمنت - تعریف دقیق گوشواره استیتمنت
گوشواره استیتمنت باید رنگ، بزرگ و جسورانه باشد

گوشواره استیتمنت را به‌طور خلاصه می‌توان با چند واژه توصیف کرد: چشمگیر، دارای اندازه غیرمتعارف، مواداولیه منحصربه‌فرد، رنگ‌های درخشان و روشن و طراحی جسورانه. بااین‌حال این تعریف کمی مبهم است. دلیلش آن است که می‌توان درباره مواد اولیه و اندازه این گوشواره به‌روشنی نظر داد؛ اما آیا می‌توانید بگویید چطور باید چیزی را چشمگیر یا جسورانه توصیف کرد؟ شاید چیزی که به نظر من جسورانه است، به نظر شما کاملا معمولی باشد.

سبک‌های مختلفی از طراحی وجود دارد. به‌عنوان مثال، طرحی به سبک مینیمال بیشتر اوقات دارای شکل‌های تمیز و مشخص مانند خطوط گرد، مستقیم و هندسی است. اگر هم رنگی باشد، معمولا رنگ‌های زیادی در آن ترکیب نشده‌اند. گوشواره‌های کلاسیک به این صورت هستند؛ یعنی بیشتر ما انتظار داریم گوشواره چیزی طلایی‌رنگ، با شکل‌های ظریف و جزئیات دقیق باشد یا اگر از فلز ساخته نشده است، رنگ آن ملایم یا کمرنگ باشد. بنابراین اگر در گوشواره‌ای از رنگ‌های روشن و درخشان زیادی استفاده شده است، آن را نمی‌توان در دسته طرح‌های مینیمال دسته‌بندی کرد یا اگر حجیم است و خطوط آن ظریف نیستند، آن را جزو گوشواره‌های کلاسیک نمی‌دانیم.

بنابراین گوشواره استیتمنت در هیچ‌یک از این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد و خودش به‌تنهایی یک دسته‌بندی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، اندازه این گوشواره‌ها بسیار بزرگ است یا طراحی آنها متفاوت از گوشواره‌های دیگر است. علاوه‌برآن، به‌راحتی خودشان را نشان می‌دهند و اتفاقا به همین دلیل آنها را استیتمنت (statement) می‌نامند؛ یعنی چیزی‌که خود را درمعرض دید قرار می‌دهد.

نوع قفل گوشواره استیتمنت

در گوشواره‌های بسیار قدیمی، معمولا از یک گیره برای بستن گوشواره استفاده می‌کردند. منشأ آن به قرن بیستم برمی‌گردد، زمانی که سوراخ‌کردن لبه گوش معمول نبود. امروزه در گوشواره‌ها استیتمنت هم از گیره استفاده می‌کنند؛ به این دلیل که این گوشواره‌ها سنگین هستند و اگر از سوراخ گوش برای آویزان‌کردن آن استفاده کنید، ممکن است نرمه گوش را پاره کند. بنابراین با اینکه انواع دیگر قفل هم در گوشواره استیتمنت وجود دارد، بهتر است دنبال گوشواره‌هایی باشید که با گیره به گوش وصل می‌شوند.

نکاتی برای استفاده از گوشواره استیتمنت

گوشواره استیتمنت - نحوه استفاده از گوشواره استیتمنت
گوشواره استیتمنت باید متناسب با موقعیت، هماهنگ با لباس یا سایر اکسسوری‌ها باشد/ در اینجا گوشواره و تاج با هم ست هستند.

برای اینکه بدانید چطور باید گوشواره استیتمنت را با لباس‌هایتان ست کنید، به نکات زیر توجه کنید:

گوشواره استیتمنت به‌عنوان نقطه کانونی استایل

در این روش، باید ابتدا گوشواره استیتمنت را انتخاب کرده و آن را به آیتم اصلی استایلی که می‌خواهید داشته باشید تبدیل کنید. بعد از انتخاب گوشواره، سایر لباس‌ها را با توجه به آن در نظر می‌گیرید؛ طوری که گوشواره برجسته‌ترین بخش لباس‌هایتان باشد.

ترکیب و ست کردن گوشواره استیتمنت

رویکرد ترکیب و ست، به شما کمک می‌کند مواد اولیه، رنگ‌ها یا الگوهای خاصی را در هر لباس با لباس یا اکسسوری دیگر ترکیب کنید. برای مثال، اگر گوشواره استیتمنت از پارچه جین تهیه شده است، می‌توانید آن را با یک شلوار جین همرنگ آن ترکیب کنید. به‌عنوان مثالی دیگر، اگر رنگ گوشواره صورتی است، می‌توانید یک کیف‌دستی صورتی پاستلی با آن ترکیب کنید.

گاهی می‌توانید گوشواره استیتمنت را با سایر اکسسوری‌ها مانند تاج، گردنبند یا دستبند و حتی انگشتر ست کنید.

تشخیص موقعیت مناسب برای استفاده از این گوشواره

یکی از نکات مهم درباره استفاده از گوشواره استیتمنت این است که بدانید دقیقا در چه موقعیت‌هایی باید از آن استفاده کنید. گوشواره استیتمنت برای رویدادهای رسمی، مهمانی‌های شب و مراسم عروسی به‌شرطی که بیش‌ازحد رسمی باشد مناسب نیستند. این گوشواره‌ها را در موقعیت‌های کژوال و نیمه‌رسمی می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، هنگامی‌که با دوستان برای گردش به پارک، پیاده‌روی یا خرید می‌روید، در مهمانی‌های دوستانه، مهمانی‌های فشن شو و جشن‌تولدهای غیررسمی، می‌توانید از یک جفت گوشواره استیتمنت زیبا استفاده کنید. البته ناگفته نماند که این مورد درباره نوعی از گوشواره استیتمنت که هندی‌ها در مراسم استفاده می‌کنند، صدق نمی‌کند. همه زنان هندی در مراسم‌های رسمی و غیررسمی خود از چنین گوشواره‌هایی استفاده می‌کنند.

چند نمونه برای ست‌کردن گوشواره استیتمنت با انواع لباس

در اینجا نمونه‌هایی از ترکیب این گوشواره جذاب را با لباس‌های مختلف آورده‌ایم که می‌توانید از آنها ایده بگیرید:

۱. گوشواره استیتمنت با لباس مشکی ساده

گوشواره استیتمنت - با لباس مشکی
گوشواره استیتمنت با لباس مشکی ساده، شلوار جین مشکی و یک کیف بزرگ مشکی

لباس‌های مشکی هرگز از مد نمی‌افتند. برای اینکه به لباس مشکی ساده کمی رنگ یا درخشندگی اضافه کنید، لزومی ندارد حتما از یک کیف‌دستی رنگی پاستلی یا کفش براق و رنگی استفاده کنید. گاهی یک‌جفت گوشواره استیتمنت روشن و براق از هرچیزی زیباتر است.

به‌عنوان نمونه‌ای دیگر، می‌توانید یک‌جفت گوشواره استیتمنت فیروزه‌ای را با رنگ مشکی ترکیب کنید:

گوشواره استیتمنت - با تیپ مشکی
ترکیب لباس‌های مشکی با رنگ فیروزه‌ای گوشواره

گوشواره‌های نگین‌دار بزرگ با لباس کاملا مشکی و آرایش تند، ظاهری کاریزماتیک به شما می‌بخشد:

گوشواره استیتمنت - با لباس مشکی ساده
آرایش تند، گوشواره‌های نگین‌دار بزرگ و لباس مشکی ظاهری کاملا کاریزماتیک ایجاد می‌کنند

۲. با پیراهن چمبری برای روزهای بهاری

گوشواره استیتمنت - با پیراهن چمبری
پیراهن چمبری با گوشواره‌های آبی و شلوار چرمی

این ست برای فصل بهار عالی است. یک پیراهن چمبری با یک شلوار چرمی مشکی، باعث می‌شود باهوش و شیک به نظر برسید. این ترکیب‌های جذاب را کافی است با یک جفت گوشواره استیتمنت تکمیل کنید. می‌توانید به‌جای شلوار چرم دامن میدی سفید بپوشید.

گوشواره‌های جذاب نقره را ببینید

۳. با دامن میدی مشکی و کت جین

گوشواره استیتمنت - با کت جین و دامن مشکی
گوشواره‌های صورتی با کت جین و دامن مشکی

اگر به‌جای پیراهن و دامن سفید، دامن مشکی میدی و کت جین را ترجیح می‌دهید، می‌توانید آن را با یک گوشواره استیتمنت صورتی‌رنگ ترکیب کنید. این گوشواره نقطه کانونی رنگ مجموعه لباس شما را تشکیل می‌دهد.

۴. با پیراهن لینن سفید

گوشواره استیتمنت - با پیراهن لینن سفید
گوشواره فیروزه‌ای با پیراهن لینن سفید، مناسب برای بهار

رنگ فیروزه‌ای با لباس سفید بسیار جذاب است. یک‌جفت گوشواره استیتمنت کلاسیک فیروزه‌ای را با لباس سفیدتان ست کنید. این لباس برای روزهای تابستانی مناسب‌تر است.

۵. با لباس سفید و یک پیراهن مردانه اورسایز

گوشواره استیتمنت - با پیراهن سفید و پیراهن سبز روشن
گوشواره نگین‌دار بزرگ با پیراهن سفید و پیراهن مردانه سبز روشن

پارچه لینن برای روزهای گرم بسیار مناسب است. لباس سفید و خنک با یک پیراهن مردانه اورسایز سبز، ترکیب جذابی با یک گوشواره استیتمنت بزرگ و چشمگیر برای رویدادهای کژوال ایجاد می‌کند.

۶. با بلوز و شلوار جین

گوشواره استیتمنت - با شلوار جین و بلوز آفشولدر
گوشواره استیتمنت به بلوز آفشولدر و شلوار جین

یک بلوز آفشولدر به‌اضافه یک شلوار جین شیک می‌تواند ظاهری راحت و درعین‌حال زیبا به شما ببخشد. سه چیز وجود دارد که می‌توانید به این ترکیب اضافه کنید، کفش‌های پلتفرمی بزرگ، گوشواره استیتمنت و کیف بزرگ رودوشی. یک نمونه دیگر را ببینید:

گوشواره استیتمنت - با شلوار جین
گوشواره‌های سرخابی با شلوار جین و بلوز سفید

این یکی هم تاپ توری و شلوار جین را با گوشواره استیتمنت ست کرده است:

گوشواره استیتمنت - با شلوار جین
پیراهن توردار سفید با شلوار جین تیره در ترکیب با گوشواره‌های کریستالی

۷. با تاپ‌ها و لباس‌های طرح‌دار

گوشواره استیتمنت - با پیراهن طرح‌دار
گوشواره‌های نگین‌دار بزرگ با لباسی که طرح شلوغ دارد

بسیاری از کارشناسان مد می‌گویند با لباس‌های طرح‌دار بهتر است از اکسسوری استفاده نکنید. برخی دیگر هم می‌گویند نباید گوشواره و گردنبند استیتمنت را با هم استفاده کنید. این ترکیب را ببینید؛ قبول دارید که همه آنها در اشتباه هستند؟ اگر واقعا به ترکیب زیبایی در استایلتان رسیده‌اید، شجاع باشید و آن را به نمایش بگذارید.

این گوشواره‌های منگوله‌ای هم به‌زیبایی با تاپ طرح‌دار ترکیب شده‌اند. گوشواره منگوله‌ای همیشه آدم را یاد زنان کولی آزاده در فیلم‌ها می‌اندازد. امتحانش کنید!

گوشواره استیتمنت - با پیراهن طرح‌دار
گوشواره منگوله‌ای با لباس طرح‌دار

۸. با لباس مشکی ساده کوتاه (LBD)

گوشواره استیتمنت - با پیراهن کوتاه و ساده مشکی
LBD از قدرتمندترین لباس‌هایی است که هر زنی می‌تواند داشته باشد

یکی از قدرتمندترین لباس‌های زنانه که هم پوشیدن آن راحت است، هم وقاری فوق‌العاده به یک خانم می‌بخشد. برای چنین لباس شیکی به جواهری زیبا نیاز دارید. گوشواره‌های استیتمنت می‌توانند ظاهرتان را به‌خوبی تکمیل کنند.

۹. با لباس‌های جین و کفش پاشنه‌بلند

گوشواره استیتمنت - با لباس جین
اگر سرتاپا جین با کفش پاشنه‌بلند می‌پوشید، یک گوشواره استیتمنت برایتان عالی است

یک‌دست لباس جین کامل با گوشواره‌های استیتمنت براق بزرگ ترکیب شیک و زیبایی ایجاد می‌کند.

گوشواره‌های طلای زنانه اینجاست

۱۰. با پیراهن ساده پاستلی

گوشواره استیتمنت - با لباس‌های پاستلی‌رنگ
گوشواره هندسی با رنگ شاد و روشن در ترکیب با پیراهن تک‌رنگ پاستلی.

اگر دوست دارید ظاهری دخترانه و دوست‌داشتنی پیدا کنید، می‌توانید یک گوشواره استیتمنت را با لباس‌های پاستلی ترکیب کنید. این مدل، پیراهن ساده گل‌بهی را با گوشواره‌های هندسی با رنگ‌های پاستلی ترکیب کرده است. ترکیبی از رنگ‌های شاد و روشن که با عینک رنگی تکمیل شده است.

۱۱. با لباس‌های ابریشمی

گوشواره استیتمنت - با پیراهن ابریشمی
سلنا گومز با پیراهن ابریشمی تک‌رنگ و گوشواره‌های رنگی زیبایش

گوشواره‌های استیتمنت بزرگ و درخشان می‌توانند برای بسیاری از رویدادهای مختلف مناسب باشند. یک لباس ابریشمی تک‌رنگ بپوشید و برای اینکه ظاهری شاداب پیدا کنید، یک جفت گوشواره استیتمنت رنگی به آن اضافه کنید.

۱۲. با لباس اورسایز و شلوار چرمی

گوشواره استیتمنت - با پیراهن اورسایز و شلوار چرم
پیراهن اورسایز و شلوار چرم برای تکمیل‌شدن به یک گوشواره استیتمنت طلایی نیاز دارند

یکی از استایل‌های بسیار جذاب، پوشیدن لباس اورسایز با شلوار چرم است. یک گوشواره استیتمنت طلا یا از جنس بدلیجات می‌تواند این ظاهر شیک را تکمیل کند.

۱۳. با بلیزر صورتی کم‌رنگ

گوشواره استیتمنت - با پیراهن راه‌راه و کت بلیزر
موهای روشن، لباس روشن و کت بلیزر صورتی رنگ‌پریده، گوشواره‌ای با رنگ تند می‌خواهد

این ترکیب خاص دوست‌داشتنی از رنگ‌های بهاری تشکیل شده است. یک بلوز راه‌راه زیبا با یک بلیزر صورتی کم‌رنگ بپوشید و یک گوشواره استیتمنت صورتی پررنگ به آن اضافه کنید، ترکیبی شیک و جذاب به دست می‌آورید. رنگ تند گوشواره به رنگ روشن لباس‌ها شادابی می‌بخشد.

۱۴. با لباس چهارخانه

گوشواره استیتمنت - با لباس چهارخانه
گوشواره‌های سفید در شلوغی طرح چهارخانه لباس محو نشده‌اند

یک پیراهن چهارخانه جذاب را با یک گوشواره استیتمنت زیبا ست کنید. می‌توانید ترکیبی از رنگ‌های مشابه یا مکمل آن را امتحان کنید. البته چون لباس چهارخانه طرحی شلوغ دارد و ممکن است گوشواره را تحت‌تأثیر قرار دهد، در انتخاب طرح گوشواره دقت کنید.

۱۵. با لباس سیاه‌وسفید

گوشواره استیتمنت - با تیپ سیاه و سفید
گوشواره منگوله‌ای قرمز با لباس‌های سیاه‌وسفید عالی هستند

لباس سیاه‌وسفید جزو لباس‌های همیشه مد است و معمولا همه افراد می‌توانند از این دورنگ در لباس‌هایشان استفاده کنند. گوشواره‌های منگوله‌ای در ترکیب با این لباس می‌توانند جذابیت شما را دوبرابر کنند.

۱۶. با کت سرخابی و بلوز یقه‌ایستاده مشکی

گوشواره استیتمنت - با کت سرخابی
ترکیب رنگ کت و گوشواره استایلی با کلاس و شیک ایجاد کرده است

این کت پولک‌دورزی سرخابی با بلوز یقه‌ایستاده مشکی به‌خوبی با گوشواره‌های بزرگ رز شکل متناسب هستند و ظاهری قدرتمند و مجکم به شما می‌بخشند.

۱۷. با تاپ ساده از رنگ خنثا

گوشواره استیتمنت - با تاپ ساده خاکستری
رنگ خاکستری هم می‌تواند با گوشواره‌های مرمری بزرگ از سادگی دربیاید

این مورد نشان می‌دهد که چطور یک‌جفت گوشواره استیتمنت می‌تواند حتی با تی‌شرت خاکستری معمولی همخوانی داشته باشد. ساده‌ترین تاپ را با یک شلوار جین بپوشید و گوشواره‌های پاستلی به آن اضافه کنید تا ترکیبی ساده و زیبا داشته باشید.

۱۸. با لباس‌های چرمی مشکی

گوشواره استیتمنت - با پیراهن مشکی و کت چرم
گوشواره‌های منگوله‌ای روشن که تیپ مشکی را متعادل می‌کند

لباس مشکی با کت چرم ترکیبی عالی ایجاد می‌کند. برای تکمیل ظاهرتان به هیچ‌چیز جز گوشواره‌های استیتمنت نیاز نخواهید داشت.

به‌عنوان نمونه‌ای دیگر، این گوشواره‌های منگوله‌ای سبز را ببینید که چطور به کت چرم نمای زیبایی داده‌اند:

گوشواره استیتمنت - با لباس‌های چرمی
کت چرمی و زیر آن یک لباس تیره، با گوشواره‌های منگوله‌ای سبز

مدل‌های گوشواره منگوله‌ای اینجاست

۱۹. با پیراهن‌های رنگی

گوشواره استیتمنت - با پیراهن رنگی
گوشواره‌های به‌شکل گل که به‌خوبی با ترکیب رنگ لباس جور هستند

با پیراهن‌های رنگی می‌توانید گوشواره‌های استیتمنت از همان رنگ ست کنید. این بلوز راه‌راه سبز و سفید با گوشواره‌ای به شکل گل رنگی جذاب شده است.

۲۰. با بلوز یقه هفت یا وی‌شکل

گوشواره استیتمنت - با پیراهن یقه هفت
گوشواره‌های مروارید اشکی برای هماهنگی با یقه تیز هفت عالی است.

یقه هفت (V) جزو یقه‌های زیبا و دوست‌داشتنی است که بیشتر از هر یقه دیگری زیبایی گردن را به نمایش می‌گذارد. اگر بلوز یقه هفت می‌پوشید، آن را با گوشواره‌های اشکی مروارید ست کنید. ظاهری شیک در انتظار شماست.

پرفروش‌ترین گوشواره‌های استیل اینجاست

سخن پایانی

اگر در بسیاری از مواقع گوشواره‌های استیتمنت را در استایل دیگران دیده و تحسین کرده‌اید، اما خودتان جسارت استفاده از آن را نداشته‌اید، وقت آن است که دیدگاهتان را تغییر دهید. در مهمانی‌ها و رویدادهای رسمی می‌توانید وقار همیشگی‌تان را داشته باشید و از کوچک‌ترین و ظریف‌ترین گوشواره‌ها استفاده کنید؛ اما در رویدادهای کژوال، بیرون‌رفتن‌ها، کافه‌گردی و پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، به استایلتان کمی انرژی و شادابی اضافه کنید و با گوشواره‌های بزرگ و حجیم، با رنگ‌های درخشان و طرح‌های جسورانه، از بودن در جمع دوستان لذت ببرید.

آیا تاکنون از گوشواره استیتمنت استفاده کرده‌اید؟ اگر نه، دلیلتان برای استفاده‌نکردن از آن چیست؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: راه‌های تشخیص مروارید اصل از تقلبی
منبع heyhappiness live-to-express
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.