استایل ملکه الیزابت دوم؛ سبکِ خاصِ ملکهِ خوش‌پوش جهان مد

ملکه الیزابت دوم یکی از خوش‌پوش‌ترین و به‌یاد ماندنی‌ترین نمادهای سلطنت در جهان بود که به مدت ۷۰ سال در بریتانیا حکمرانی کرد. از دوران ۹۶ ساله زندگی او تصاویر گوناگونی به‌جا مانده که همگی از سلیقه منحصر به‌فردش حکایت دارند. در این مطلب، قصد داریم درباره استایل ملکه الیزابت دوم صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

استایل ملکه الیزابت دوم چه ویژگی‌هایی داشت؟

استایل ملکه الیزابت دوم چه ویژگی‌هایی داشت؟
سادگی، شیک بودن و تمرکز بر ظرافت و زنانگی از ویژگی‌های بارز استایل ملکه الیزابت دوم به حساب می‌آید.

استایل ملکه الیزابت دوم نمایان‌گر شخصیت منحصر به‌فردش بود. در طول هفتاد سال سلطنت، او سبک پوشش خود را به یک نماد تبدیل کرد. او رنگ‌ها، نقوش پارچه و اکسسوری‌های خود را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کرد که نمایان‌گر رویداد یا دیدارهای مهم‌اش باشند. برای مثال، در هنگام ملاقات با رئیس جمهور کشورهای مختلف یا در هنگام سفر به مناطق گوناگون دنیا سعی می‌کرد نمادهای آن کشور به‌خصوص را نیز در لباس خود بگنجاند. استفاده جسورانه ملکه بریتانیا از رنگ‌ها یکی از اصلی‌ترین عواملی بود که حتی از کیلومترها دورتر هم شناسایی و تشخیص او را در میان جمعیت ساده‌تر می‌کرد.

استایل ملکه الیزابت دوم چه ویژگی‌هایی داشت؟
استفاده از کلاه‌های زیبا و آراسته با انواع تزئینات و همچنین، چترهای شفافی که لبه آن‌ها با رنگ کلاه ست شده بود از جالب‌ترین مشخصات استایل ملکه الیزابت دوم است.

ملکه الیزابت دوم یکی از معدود سلاطین زن دنیا بود که در دوران طولانی‌مدت حکومت خود به‌ویژه در نخستین سال‌های تصدی، به‌عنوان یک سیاست‌مدار مقتدر در کنار انبوهی از مردان ظاهر شد و به‌همراه آن‌ها سفرهای متعددی را انجام داد. با این حال، همواره روح زنانه خود را حفظ کرده و آن را در نحوه پوشش خود متجلی کرد. در سال ۱۹۵۰، یعنی درست زمانی که الیزابت دوم تاج‌وتخت بریتانیا را از پدرش به ارث برد در دنیایی مردسالار به‌جای الگوبرداری از سبک و سیاق آقایان از استایلی بسیار زنانه پیروی کرد و ظرافت و زیبایی را با اقتدار در هم آمیخت.

استایل ملکه الیزابت دوم چه ویژگی‌هایی داشت؟
در برخی مواقع از جمله در هنگام رانندگی، ملکه الیزابت دوم عادت داشت یکی از روسری‌های نفیس خود از برند هرمس را بر سر کند.

ملکه الیزابت دوم در صنعت مد میراث ارزشمند سادگی در عین شیک بودن و توجه به ظرائف زنانه در عین جدیت را از خود به‌جا گذاشت. استایل کلاسیک و منحصر به‌فرد او این روزها به نمادی برای تجسم بخشیدن به قدرت زنانه تبدیل شده است. از مهم‌ترین عناصر به‌کار رفته در استایل ملکه الیزابت دوم می‌توان به جواهرات مرواریدنشان، کلاه‌های باشکوه، کیف‌های دستی کلاسیک، رنگ‌های چشمگیر و کفش‌های شیک و در عین حال راحت اشاره کرد.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره برند هرمس؛ لوکس، محبوب و پر از جزییات

نگاهی به استایل ملکه الیزابت دوم از ابتدا تاکنون

نگاهی به استایل ملکه الیزابت دوم از ابتدا تا کنون
الیزابت دوم از دوران جوانی و سال‌ها پیش از ملکه شدن از اهمیت انتخاب لباس و تاثیر آن در انتقال پیام‌های دلخواه به افراد آگاهی داشت.

دهه 1940

دهه 1940
الیزابت در ابتدای جوانی با حضور در ارتش تلاش کرد به رزمندگان بریتانیا برای پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کند.

در دهه ۱۹۴۰ میلادی، الیزابت یک پرنسس جوان و وارث بی‌قید و شرط سلطنت بود. بنابراین، علاوه بر در نظر گرفتن سبک‌های مورد علاقه خود لباس‌های‌اش را طوری انتخاب می‌کرد که با وظایف دولتی او هم‌خوانی داشته باشند. برای مثال، تصاویر متعددی از الیزابت دوم وجود دارند که در خلال جنگ او را در یونیفورم ساده نیروهای مسلح نشان می‌دهند. در سال ۱۹۴۴، الیزابت در سن ۱۸ سالگی برای کمک در مناطق جنگی ثبت‌نام کرد و وارد هنگ مخصوص خانم‌ها شد. در طول این مدت، او اغلب با لباس نظامی دیده می‌شد. اما در مواقع عادی پوشش خود را طوری انتخاب می‌کرد که در عین زنانه بودن، ساده، کاربردی و راحت هم باشد.

جذاب‌ترین روسری‌های ابریشم اینجاست

دهه 1950

دهه 1950
لباس تاجگذاری ملکه الیزابت دوم توسط یک طراح مشهور و به شکلی بسیار با شکوه تهیه شده بود.

دهه ۱۹۵۰ میلادی مقارن با زمانی بود که شاهزاده جوان در سن ۲۵ سالگی به سلطنت رسید. الیزابت دوم و سایر سیاست‌مداران آن دوران اصلا انتظار نداشتند این اتفاق به این زودی بیفتد. با آغاز حکمرانی، استایل ملکه الیزابت دوم هم تا حدودی تغییر کرد. حالا دیگر می‌شد او را دید که با جواهرات مرواریدنشان، سبک‌وسیاق زنانه‌تر و مدل موی آراسته‌تر و در عین حال متفاوتی در انظار ظاهر می‌شود. با انتخاب استایل متفاوت، ملکه قصد داشت در عین زنانگی بر بلوغ فکری و رفتاری خود تاکید کند و قدرت ذهنی‌اش را به نمایش بگذارد.

دهه 1950
استایل ملکه الیزابت دوم پس از تاجگذاری تقریبا به همان شکل پیشین باقی ماند؛ با این تفاوت که حالا او دیگر باید به‌شیوه‌ای تاثیرگذارتر و برازنده‌تر در انظار ظاهر می‌شد.

به این ترتیب، استایل الیزابت که اکنون دیگر به‌عنوان ملکه شناخته می‌شد رنگ‌وبویی سلطنتی به‌خود گرفت. آغاز حکومت و پایان یافتن جنگ جهانی دوم باعث شد الیزابت ظاهر یک سرباز ساده را کنار بگذارد و از دستکش‌های سفید، اکسسوری‌های متنوع، جواهرات چشمگیر و دامن‌ها و پیراهن‌های زنانه فاخر استفاده کند. واقعیت این است که از همان زمان تا انتهای زندگی، الیزابت دوم از اهمیت انتخاب لباس برای انتقال پیام مناسب آگاهی داشت.

دهه 1960

دهه 1960
با تغییر شرایط اجتماعی، استایل ملکه الیزابت دوم هم تا اندازه‌ای تحت تاثیر ترندها قرار گرفت.

دهه ۱۹۶۰ میلادی با ترند شدن دامن‌های کوتاه و لباس‌های هیپی‌وار هم‌زمان بود. به همین دلیل، با تماشای فیلم‌ها و عکس‌های به‌جا مانده از آن دوران می‌توان تغییرات قابل توجهی را در استایل ملکه الیزابت دوم مشاهده کرد. در این سال‌ها، او از کت‌ها و دامن‌های کوتاه‌تر، کلاه‌های متنوع و طرح‌ها و رنگ‌های چشمگیرتری بهره می‌گرفت. به جرات می‌توان گفت که استایل معروف الیزابت دوم به‌شیوه‌ای که می‌شناسیم از همین سال‌ها شکل گرفت.

دهه 1970

دهه 1970
تاکید الیزابت دوم بر سادگی، زنانگی، استفاده از رنگ و شیک بودن را می‌توان در همه تصاویر به‌جا مانده از دوران سلطنت او مشاهده کرد.

با گذشت سال‌ها مشخص شد که استایل ملکه الیزابت دوم از نظر زیبایی همچنان ثابت باقی می‌ماند. سلیقه کلاسیک، ساده و زنانه او که در طول چند دهه به کمال رسیده بود حالا دیگر تنها بهبود می‌یافت. در طول دهه ۷۰ میلادی، تنوع رنگ‌های مورد استفاده ملکه اندکی تغییر یافت و کمی ملایم‌تر شد. در تصاویر به‌جا مانده از این سال‌ها می‌توان الیزابت دوم را دید که لباس‌هایی به رنگ سبز، خردلی، قهوه‌ای و گل‌دار به‌تن کرده است. همچنین، ملکه بریتانیا در این دوره پوشیدن انواع مانتوها و شنل‌ها را نیز آغاز کرد. اما با وجود همه تغییرات کوچک و بزرگی که در نحوه لباس پوشیدن الیزابت دوم مشهود بود تنها یک اصل ثابت ماند؛ ملکه همچنان از استایل خود برای برقراری ارتباط با مردم بهره می‌جست.

دهه 1980

دهه 1980
به‌محض متولد شدن نخستین نوه، ملکه الیزابت دوم به سرعت نقش تازه خود را به‌عنوان مادربزرگ پذیرفت و رویکردش را تا اندازه‌ای نسبت به انتخاب لباس تغییر داد.

دهه ۸۰ میلادی مقارن با زمانی بود که نخستین نوه الیزابت دوم به‌دنیا آمد و او مادربزرگ شد. به این ترتیب، استایل ملکه الیزابت دوم تا حدودی تغییر کرد. هم‌زمان با تولد اولین نوه، او به‌سرعت نقش خود را به‌عنوان مادربزرگ پذیرفت و دیگر کفش‌هایی را به‌پا کرد که دارای پاشنه‌های کوتاه‌تری بودند. در همین دوران بود که کیف‌های دستی سیاه رنگ و لوکس برند Launer London به بخش جدایی‌ناپذیری از پوشش او تبدیل شدند.

با این حال، سبک‌وسیاق کلی ملکه تفاوت چندانی با گذشته نداشت. با این فرق که به‌فراخور تغییر مد می‌توان تصاویر ملکه را دید که در این سال‌ها از آستین‌های پف‌دار، پارچه‌های گل‌درشت و شومیزهای یقه کراواتی استفاده کرده است. یکی دیگر از مواردی که موجب شد ملکه استایل محافظه‌کارانه‌تری را برای خودش برگزیند این بود که در این بازه زمانی، مارگارت تاچر (نخست وزیر انگلستان) و پرنسس دایانا (همسر ولیعهد انگلستان) هم در مرکز توجه عموم قرار داشتند. بنابراین، هر یک از این ۳ زن با سبک پوشش‌شان پیام خاصی را به مردم منتقل می‌کردند.

گران‌قیمت‌ترین شومیزهای زنانه دیجی‌استایل

دهه 1990

دهه 1990
ملکه الیزابت دوم با وجود همه مشکلات موجود در این دهه همچنان به استفاده از رنگ در پوشش خود تاکید داشت.

استایل ملکه الیزابت دوم در همه دوران‌ها با انواع رنگ‌ها آمیخته بود. با این حال، در دهه ۹۰ میلادی بود که مردم دنیا لقب «ملکه رنگ‌ها» را به او اختصاص دادند. جالب است بدانید سال‌های دهه ۹۰ با اتفاقات بسیار نامبارکی همراه بود که برای نخستین بار در تاریخ، بدنامی فزاینده الیزابت دوم را در پی داشت. از طلاق هر ۳ فرزند گرفته تا آتش‌سوزی قلعه ویندزور و مرگ غم‌انگیز پرنسس دایانا همگی موجب کاهش محبوبیت ملکه بریتانیا شدند. این اولین بار بود که اغلب انگلیسی‌ها با او خصومت می‌ورزیدند. در همین زمان بود که او به‌جای منزوی شدن، بیش از پیش به استفاده از لباس‌های پررنگ پرداخت و با اتخاذ تصمیمات مناسب در آسیب‌پذیرترین دوره سلطنت‌اش جلوه‌ای نمادین یافت.

دهه 2000

دهه 2000
ملکه الیزابت دوم تا آخرین روزهای زندگی و سلطنت خود از استایل منحصر به فردی پیروی کرد.

از آغاز دهه 2000 میلادی تا آخرین روزهای زندگی، رنگ‌های تند، کلاه‌های بزرگ، جواهرات مرواریدنشان، سنجاق سینه‌های چشمگیر، دامن‌های توئید (نوعی پارچه پشمی) و کیف‌های دستی مشکی از عناصر جدایی‌ناپذیر استایل ملکه الیزابت دوم به حساب می‌آمدند. به‌ویژه در دو دهه پایانی سلطنت، الیزابت دوم برای انتخاب لباس استاندارد بسیار روشنی داشت. از این طریق، او تلاش می‌کرد تعهد چشمگیر و قدرت فکری و عملی خود را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر بکشد.

جواهرات مرواریدی زیبا را ببینید

استایل ملکه الیزابت دوم در دو دهه پایانی زندگی چگونه بود؟

استایل ملکه الیزابت دوم در دو دهه پایانی زندگی چگونه بود؟
الیزابت دوم در دهه‌های پایانی زندگی و سلطنت خود هم حس شوخ‌طبعی و نشاط خود را حفظ کرده و این احساسات را در استایل‌اش هم منعکس کرد.

در طول همین سال‌ها بود که ملکه انگلستان به سوگ مادر، خواهر و همسرش نشست. تصویر او در لباس سیاه عزاداری برای همسرش در حالی که به تبعیت از محدودیت‌های ناشی از گسترش بیماری کرونا ماسک مشکی رنگی را به چهره زده می‌تواند یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ سلطنت‌اش باشد. چراکه تماشاگر در این عکس، چهره‌ای متفاوت از او را مشاهده می‌کند؛ تصویر زنی تنها، عزادار، آسیب‌پذیر، غمگین و در عین حال، همچنان متعهد. در دو دهه پایانی زندگی، ملکه الیزابت دوم از هر زمان دیگری محبوب‌تر بود. به جرات می‌توان گفت در این سال‌ها او به مادربزرگ بریتانیا تبدیل شد و ۲ مراسم عروسی سلطنتی، ۲ جوبیلی (مراسم بزرگداشت سالگردهای خاص) و برگزاری یک المپیک را جشن گرفت.

استایل ملکه الیزابت دوم در دو دهه پایانی زندگی چگونه بود؟
در این تصویر، ملکه الیزابت دوم با ظاهری متفاوت و آسیب‌پذیر به سوگ همسرش نشسته است.

ملکه الیزابت دوم تا واپسین دقایق زندگی از روحیه بسیار بالا و شوخ‌طبعی قابل توجهی برخوردار بود؛ به‌اندازه‌ای که در آخرین سال‌ها، به‌همراه جیمز باند از هلیکوپتر بیرون پرید؛ به خرس معروف پدینگتون (نام یکی از ایستگاه‌های قطار لندن) ساندویچ داد؛ و طی یک سخنرانی تلویزیونی از مردم انگلستان بابت مصائب ناشی از کووید-19 دلجویی کرد و به آن‌ها امید داد که به‌زودی زندگی عادی را از سر می‌گیرند. در این سخنرانی، الیزابت دوم به نشانه امیدواری و شروعی تازه لباسی سبز رنگ را به‌تن کرده بود. آخرین عکس به‌جا مانده از ملکه الیزابت دوم او را در حالی نشان می‌دهد که در منزل مورد علاقه‌اش واقع در Balmoral اسکاتلند قرار دارد و یک دامن پیچازی (الگوی چهارخانه و محبوب اسکاتلندی) بسیار زیبا بر تن کرده است.

استایل ملکه الیزابت دوم در دو دهه پایانی زندگی چگونه بود؟
این یکی از آخرین تصاویر به جا مانده از ملکه الیزابت دوم است که در اسکاتلند تهیه شده است.

بررسی استایل ملکه الیزابت دوم در برخی از مناسبت‌های مهم

بررسی استایل ملکه الیزابت دوم در برخی از مناسبت‌های مهم
ملکه بریتانیا در مراسم و مناسبت‌های مهم تلاش می‌کرد با انتخاب نوع لباس، پیام مناسبی را به مردم انتقال دهد.

ازدواج الیزابت دوم با پرنس فیلیپ

ازدواج الیزابت دوم با پرنس فیلیپ
منحصر به‌فرد بودن استایل ملکه الیزابت دوم در طراحی پیراهن عروسی هم کاملا مشهود بود.

در نوامبر سال ۱۹۴۷، کلیسای وست‌مینستر میزبان مراسم ازدواج الیزابت دوم با «پرنس فیلیپ» بود. لباس عروسی الیزابت با استفاده از پارچه‌های ابریشم سفید و ساتن دوشس دوخته شده و با بیش از ۱۰ هزار قطعه مروارید و کریستال تزئین شده بود. طراحی این پیراهن باشکوه برعهده یک طراح مشهور بریتانیایی به‌نام «نورمن بیشاپ هارتنل» بود. در این مراسم، عروس جوان تاج مادربزرگش یعنی ملکه مری را بر سر گذاشته و گردنبند الماس اهدایی ملکه ویکتوریا را بر گردن آویخت.

تاجگذاری ملکه

تاجگذاری ملکه
جشن تاجگذاری ملکه بریتانیا از شکوه بسیار زیادی برخوردار بود.

در ژوئن ۱۹۵۳، مراسم تاجگذاری ملکه برگزار شد. طراحی لباس تاجگذاری توسط «سِر نورمن هارتنل» انجام شد و کاملا با استایل ملکه الیزابت دوم مطابقت داشت. آماده‌سازی این لباس باشکوه حدود ۹ماه به‌طول انجامید. تزئینات این پیراهن از گلدوزی‌های رنگی، مروارید، ۴ نشان ملی و قطعات کریستال تشکیل شده و بافت پارچه ابریشم به‌کار رفته برای دوخت این پیراهن کار برند مشهور Warner & Sons بود.

اکران فیلم «لورنس عربستان»

اکران فیلم «لورنس عربستان»
ملکه بریتانیا به‌گونه‌ای لباس‌های خود را انتخاب می‌کرد که تا مدت‌ها درباره آن گفت‌وگو می‌شد.

در دسامبر ۱۹۶۲، ملکه الیزابت دوم در حالی در مراسم اکران فیلم «لورنس عربستان» حضور یافت که پیراهن نسبتا مدرنی را به‌تن داشت. این پیراهن بسیار زیبا هم از کارهای «سِر نورمن هارتنل» بود و با استفاده از پارچه‌های تافته، ساتن و اُرگانزا تهیه شده بود. در سال ۲۰۲۱ میلادی، «پرنسس بئاتریس»، نوه ملکه همین پیراهن را در مراسم ازدواج خود بر تن کرد.

حضور در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک

حضور در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک
پیراهن ساتن مرجانی رنگ ملکه الیزابت دوم به شکل قابل توجهی برازنده او بود.

در نوامبر سال ۱۹۶۴، ملکه بریتانیا برای تماشای یک نمایش در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک حاضر شد. در این مراسم، ملکه جوان پیراهنی از جنس ساتن و به رنگ مرجانی بر تن کرده و الماس‌های به‌یادگار مانده از مادربزرگش (ملکه مری) را نیز زینت‌بخش استایل‌اش کرده بود.

مراسم اکران فیلم در منطقه «وِست اِند»

مراسم اکران فیلم در منطقه «وِست اِند»
انعکاس جسارت، شوخ‌طبعی و اعتماد به‌نفس ملکه الیزابت دوم را می‌توان در انتخاب سبک پوشش او مشاهده کرد.

در ژانویه ۱۹۷۳، ملکه الیزابت دوم در مراسم اکران یک فیلم در منطقه «وِست اِند» حاضر شد و پیراهن منحصر به‌فردی را به‌تن کرد که سر آستین‌های‌اش با انواع صدف و همچنین، با پارچه‌ها، نخ‌ها و سنگ‌های رنگی تزئین شده بود. این لباس چشمگیر با اکسسوری‌های نفیسی از قبیل دستکش‌های سفید، یک کیف دستی به رنگ رز گُلد، دستبند الماس، تاج ارزشمند و یک قطعه خز زیبا تکمیل شده بود.

سفر به مکزیک

سفر به مکزیک
در سفرهای متعدد به اقصا نقاط دنیا، ملکه بریتانیا همچنان از رنگ‌های متنوع و عناصر محلی استفاده می‌کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۵، ملکه الیزابت دوم برای بازدید از مکزیک به این کشور سفر کرد. در تصاویر به‌یادگار مانده از این مسافرت می‌توان او را دید که با لباسی تابستانی به رنگ زرد روشن و با کلاه توربان‌شکل در مقابل مردم ظاهر شده؛ یک کمربند سفید با سگک طلایی هم زینت‌بخش پیراهن او بوده است.

سفر به نیوزیلند

سفر به نیوزیلند
ملکه الیزابت دوم به ویژه در سفرهای خود به شکلی لباس می‌پوشید که در عین سادگی و راحتی بتواند تاثیرگذار باشد.

در ماه مارس سال ۱۹۷۷، ملکه بریتانیا برای بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد سلطنت‌اش راهی نیوزیلند شد. استایل ملکه الیزابت دوم در این سفر هم دیدنی است. او با پوشیدن پیراهنی خنک و گل‌دار باز هم مانند همیشه سلیقه منحصر به‌فردش را به رخ تماشاگران ‌کشید. به‌کار بردن کلاهی هماهنگ با لباس و همچنین، استفاده از کیف و کفش و دستکش سفید و گوشواره‌های مروارید به شکلی باورنکردنی مکمل این پوشش زیبا بوده است.

لوکس‌ترین کیف‌های زنانه را ببینید

جشن تولد ملکه مادر

جشن تولد ملکه مادر
پیراهن گلداری که الیزابت دوم در جشن تولد ملکه مادر به تن داشت، تصویر یک مادربزرگ ساده و مقتدر را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

در سال ۱۹۹۰، الیزابت دوم به‌همراه سایر اعضا خانواده سلطنتی در جشن تولد ملکه مادر شرکت کرد. در این مراسم، ملکه بریتانیا با یک پیراهن گل‌دار تابستانی در میان جمع ظاهر شد.

نمایش اسب‌های سلطنتی

نمایش اسب‌های سلطنتی
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ملکه همیشه لباس‌های پر زرق‌وبرق بر تن نداشت و بسته به شرایط پوشش کژوالی را برای خودش انتخاب می‌کرد.

در سال ۱۹۹۱، ملکه بریتانیا برای حضور در نمایش اسب‌های سلطنتی که در شهر Windsor برگزار می‌شد یک لباس کاملا کژوال شامل دامن پیچازی با رنگ‌های قرمز، مشکی و یشمی و همچنین، یک ژاکت سبز به‌تن کرد.

ضیافت سلطنتی در بوداپست

ضیافت سلطنتی در بوداپست
استایل ملکه الیزابت دوم در ضیافت سلطنتی بوداپست کاملا چشمگیر بود.

در سال ۱۹۹۳، ملکه به‌همراه همسرش «پرنس فیلیپ» به بوداپست سفر کرد و در یک ضیافت سلطنتی حاضر شد. در این مراسم، الیزابت دوم با یک پیراهن صورتی زیبا و یک تاج جواهرنشان چشمگیر حضور یافت.

اجرای واریته سلطنتی

اجرای واریته سلطنتی
این لباس ملکه الیزابت دوم تا اندازه زیادی با سایر پیراهن‌های او تفاوت داشت و به مراتب جسورانه‌تر و شادتر طراحی شده بود.

در سال ۱۹۹۹ و هم‌زمان با صدمین سالگرد تاسیس سالن تئاتر شهر بیرمنگهام، ملکه بریتانیا با پوششی متفاوت در انظار عمومی ظاهر شد. لباس او از بالاتنه‌ای رنگارنگ و پولک‌دوزی شده و یک دامن ابریشمی زرد رنگ تشکیل شده بود. خوب است بدانید، واریته سلطنتی یک نمایش تلویزیونی است که به‌منظور جمع‌آوری پول برای انجمن‌های خیریه هر سال در بریتانیا برگزار می‌شود.

ملاقات با «نلسون ماندلا»

ملاقات با «نلسون ماندلا»
با یک نگاه به این تصویر می‌توانید جلال و شکوه و همچنین، ظرافت طبع ملکه بریتانیا را مشاهده کنید.

در سال ۲۰۰۰ میلادی، الیزابت دوم در حالی‌که پیراهن بی‌نظیر و بسیار ظریفی پوشیده و مجموعه‌ای از جواهرات زمرد را بر خود آویخته بود در کاخ باکینگهام از «نلسون ماندلا» استقبال کرد.

مراسم ازدواج «پیتر فیلیپ»

مراسم ازدواج «پیتر فیلیپ»
در مراسم ازدواج «پیتر فیلیپ» ملکه مثل همیشه مقتدر، شیک و ریزبین جلوه کرد.

در سال 2008 میلادی، الیزابت دوم در کاخ ویندزور حاضر شد تا در مراسم ازدواج نوه‌اش «پیتر فیلیپ» شرکت کند. در این جشن، ملکه بریتانیا یک کت ابریشمی گل‌برجسته بسیار زیبا را روی پیراهنی با همین خصوصیات از برند «آنجلا کلی» به‌تن کرده و گل‌سری متشکل از پرهای دست‌ساز همسان و به شکل تاج را بر سر گذاشته بود.

رونمایی از مجسمه ملکه مادر

رونمایی از مجسمه ملکه مادر
پالتوی هلویی رنگ الیزابت دوم به قدری زیبا و ظریف بود که نظر جهانیان را به خود جلب کرد.

در سال 2009 میلادی، الیزابت دوم در مراسم رونمایی از جدیدترین تندیس‌ ملکه مادر در لندن حاضر شد. در این رویداد، او یک پالتوی هلویی رنگ بسیار ظریف و زیبا به‌تن داشت که سر آستین‌های آن تماما با خز مرغوب تزئین شده و یک کلاه خزدار و بسیار نفیس نیز بر سر نهاده بود.

مراسم ازدواج «پرنس ویلیامز» و «کیت میدلتون»

مراسم ازدواج «پرنس ویلیامز» و «کیت میدلتون»
در مراسم ازدواج «پرنس ویلیامز» و «کیت میدلتون» به سادگی می‌شد آثار خوشحالی و رضایت خاطر را در نگاه، رفتار و استایل ملکه مشاهده کرد.

در سال 2011، مراسم ازدواج «پرنس ویلیامز» و «کیت میدلتون» در کلیسای «وست مینستر» برگزار شد. در این مراسم، ملکه بریتانیا یکی دیگر از پیراهن‌های طراحی‌شده توسط «آنجلا کلی» را به‌همراه کلاهی تزئین شده با گل‌های ابریشمی و کیف‌وکفش سفید بسیار زیبا بر تن کرده بود.

جشن تولد 90 سالگی

جشن تولد 90 سالگی
با پوشیدن لباسی به رنگ سبز نئون در این مراسم، ملکه الیزابت دوم به دنیا ثابت کرد تا آخرین روز زندگی قصد دارد شاد، با قدرت و منحصر به‌فرد باقی بماند.

در سال 2016، ملکه الیزابت دوم در جشن تولد 90 سالگی خود یک کت به رنگ سبز نئون و کلاه هماهنگ با آن را از برند «استوارت پروین» به‌تن کرد. این لباس چشمگیر نظر بسیاری از جهانیان را به خود جلب کرد.

سخنرانی سالانه در افتتاحیه پارلمان ایالتی

سخنرانی سالانه در افتتاحیه پارلمان ایالتی
با انتخاب لباسی که یادآور پرچم اتحادیه اروپا بود، ملکه اطرافیان خود را به گمانه‌زنی‌های متعددی واداشت.

در سال 2017، ملکه بریتانیا با پوشیدن یک کت ژاکارد به رنگ آبی سلطنتی و کلاه همسان در پارلمان ایالتی بریتانیا حضور یافت و با سخنرانی خود آن را افتتاح کرد. به دلیل، تزئینات زرد رنگ کلاه و همچنین، وجود گل‌هایی به همین رنگ در پیراهن ملکه بسیاری از افراد این پوشش را به شکل مشکوکی با پرچم اتحادیه اروپا مرتبط دانستند.

هفته مد لندن

هفته مد لندن
ملکه بریتانیا در کت و دامن توئید نفیس خود جلوه خاصی به مراسم هفته مد لندن داده بود.

در سال 2018، ملکه بریتانیا با پوشیدن یک کت‌ودامن آبی کم‌رنگ که با سنجاق سینه مروارید تزئین شده بود در نمایش هفته مد لندن حضور یافت و نخستین جایزه طراحی ملکه الیزابت دوم را به یکی از طراحان جوان به‌نام «ریچارد کویین» اهدا کرد.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم استایل ملکه الیزابت دوم را بررسی کرده و برخی از دیدنی‌ترین لباس‌های او را در 70 سال گذشته به شما معرفی کنیم. نظر شما چیست؟ آیا شما هم سبک پوشش ملکه تازه درگذشته بریتانیا را می‌پسندید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های خود را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: مروری بر تاریخچه مروارید؛ قدیمی‌ترین گوهر لوکس دنیا
منبع www.harpersbazaar.com www.elle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.