بررسی استایل ماریون کوتیار؛ ستاره زیبای فرانسوی چه می‌پوشد؟

در این مطلب، قصد داریم استایل ماریون کوتیار را بررسی کرده و آیتم‌های مورد علاقه او را به شما معرفی کنیم. با «منومد» همراه باشید.

ماریون کوتیار کیست؟

ماریون کوتیار کیست؟
ماریون یک بازیگر فرانسوی است که علاوه بر استعداد بالا و چهره زیبا استایل خاص و قابل توجهی دارد./ عکس از: Bauer-Griffin

پیش از بررسی استایل ماریون کوتیار، خوب است با او بیش‌تر آشنا شوید. مایون کوتیار (Marion Cotillard) هنرپیشه فرانسوی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی در یکی از شهرهای کوچک فرانسه متولد شده و به‌خاطر بازی در فیلم‌های مستقل و همچنین، نقش‌آفرینی در بلاک‌باسترها (فیلم‌های پرفروش و گیشه‌پسند) شهرت دارد.

«ماریون» دوران کودکی‌اش را در یک خانواده هنری سپری کرد. پدر و مادر او هر دو بازیگر بودند. این در حالی است که پدرش به‌عنوان کارگردان تئاتر هم فعالیت می‌کرد. بزرگ شدن در چنین جمعی موجب شد او هم به حرفه هنرپیشگی علاقه‌مند شود. سرانجام، «ماریون» که در کودکی طعم بازی در نمایشنامه‌های پدرش را چشیده بود در سن ۱۶ سالگی عازم پاریس شد تا حرفه بازیگری را دنبال کند.

«کوتیار» در سال ۱۹۹۸ و زمانی که تنها ۲۳ سال داشت برای نخستین بار در یک نقش برجسته بازی کرد. فیلمی که او در آن نقش‌آفرینی کرد در اصل، یک مجموعه سه قسمتی به نام «تاکسی» بود که به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های فرانسه تبدیل شد. ماریون کوتیار که در سال ۲۰۰۷ میلادی با ارائه یک بازی درخشان در فیلم La Môme به شهرت جهانی رسیده بود در طول فعالیت حرفه‌ای‌ خود موفقیت‌های متعددی را تجربه کرد.

دریافت چندین جایزه سزار، اسکار، بفتا و گلدن گوب از جمله دستاوردهای هنری این بازیگر توانمند به حساب می‌آید. در طول فعالیت حرفه‌ای، او در کنار سلبریتی‌های مشهور فرانسوی و آمریکایی از قبیل، دنیل دی لوئیس، راسل کرو، پنه لوپه کروز، نیکول کیدمن، سوفیا لورن، کیت هادسون و بسیاری دیگر از هنرمندان بزرگ نقش‌آفرینی کرده و نظر علاقه‌مندان به دنیای سینما را به خود جلب کرده است. «کوتیار» علاوه بر شهرت سینمایی در رابطه با مسائل محیط زیستی هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و از سال ۲۰۰۱ تا کنون به‌عنوان سخنگوی سازمان غیر انتفاعی «صلح سبز» فعالیت کرده است.


حتما بخوانید: بررسی استایل نیکول کیدمن؛ انتخاب پارچه‌هایی چشم‌نواز به‌همراه آرایشی ملیح

همکاری ماریون کوتیار با کمپین تبلیغاتی برند شنل

همکاری ماریون کوتیار با کمپین تبلیغاتی برند شنل
اخیرا عطر معروف Chanel N°5 صد ساله شده است. به همین مناسبت، کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای برای این محصول قدیمی و پر طرفدار راه‌اندازی شده و ماریون به‌عنوان چهره‌ای سرشناس در آن ایفای نقش کرده است.

جذابیت استایل ماریون کوتیار به‌اندازه‌ای است که برند معتبری مانند Chanel برای برگزاری کمپین صد سالگی معروف‌ترین عطرش یعنی Chanel N°5 با او همکاری کرده است. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد، در سالیان گذشته تبلیغات این عطر برعهده ستارگان مشهوری مانند مرلین مونرو بوده است. در حال حاضر، «ماریون» علاوه بر فعالیت‌های سینمایی به‌عنوان چهره و نماد این عطر ایفای نقش می‌کند.

ویژگی‌های استایل ماریون کوتیار چیست؟

ویژگی‌های استایل ماریون کوتیار چیست؟
ماریون کوتیار آینه تمام نمای یک زن فرانسوی است./ عکس از: Ben-Pruchnie

استایل ماریون کوتیار کاملا فرانسوی، شیک و ساده است. جذابیت او با سبک پوشش بی‌ادعا و در عین حال، قدرتمندش دوچندان می‌شود. او لباس‌های خود را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کند که بی‌اختیار دوران سادگی و معصومیت هالیوود در ذهن بیننده زنده می‌شود. این ویژگی، ماریون کوتیار را از اغلب سلبریتی‌های مشهور کنونی متمایز می‌کند.

آیتم‌های ضروری استایل ماریون کوتیار در زندگی روزمره چیست؟

آیتم‌های ضروری استایل ماریون کوتیار در زندگی روزمره چیست؟
عکس از: Lionel-Hahn

استایل ماریون کوتیار در زندگی روزمره هم مانند رویدادها و مراسم رسمی خاص و در عین حال، ساده است. موارد زیر از آیتم‌های پر کاربرد در استایل روزانه او به حساب می‌آیند:

• پیراهن زنانه کوتاه

پیراهن زنانه کوتاه

پیراهن‌های زنانه کوتاه با طراحی وینتیج بخش جدایی‌ناپذیری از استایل ماریون کوتیار را به خود اختصاص می‌دهند. او معمولا پیراهن‌های کلاسیکی را انتخاب می‌کند که دامن چین‌دار و بالاتنه چسبانی داشته باشند. با پوشیدن این نوع لباس، ماریون کوتیار سبک‌وسیاق دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی را یادآوری می‌کند. او این استایل جذاب را معمولا با آرایش به سبک فرانسوی و مدل موی ساده ترکیب می‌کند و به شکل قابل توجهی بر طرفداران‌اش تاثیر می‌گذارد.

انواع مدل‌های پیراهن زنانه اینجاست

• دامن کلوش کوتاه

دامن کلوش کوتاه
عکس از: Vera-Anderson

دامن‌های کلوش کوتاه هم از جمله آیتم‌هایی هستند که ماریون کوتیار به‌شدت به آن‌ها علاقه دارد. او بسته به فصل و موقعیت این لباس را با تی‌شرت، کراپ تاپ، دیگر انواع تاپ، پلیور و انواع کت ست می‌کند.

مدل‌های دامن کلوش را ببینید

• انواع تاپ

انواع تاپ
عکس از: Toni-Anne-Barson

تاپ زنانه یکی از ضروریات استایل ماریون کورتیار است. او که در روزهای گرم سال این آیتم را به‌تن می‌کند معمولا آن را با انواع دامن‌ها و شلوارها ست کرده و علاوه بر تامین آسایش‌اش تلاش می‌کند مانند همیشه ساده و بی‌آلایش به‌نظر برسد.

• کت جین

کت جین

کت جین در استایل ماریون کوتیار جایگاه ویژه‌ای دارد. این بازیگر با استعداد در بسیاری از روزهای سال با انواع مدل‌های کت جین در کوچه و خیابان ظاهر می‌شود. جالب این‌جاست که «ماریون» پارچه جین رنگی را هم درست به اندازه جین آبی دوست دارد. بنابراین، در مواقع مختلف از کت جین در رنگ‌های مختلفی از قبیل، سفید و مشکی هم استفاده می‌کند.


حتما بخوانید: چطور با کت جین زنانه استایلی خاص و دیدنی بسازیم؟

• پیراهن دکمه‌دار

پیراهن دکمه‌دار
پیراهن‌های دکمه‌دار در استایل ماریون کوتیار جایگاه ویژه‌ای دارند. او این نوع پیراهن را با شلوار جین، کتان یا کرپ به‌تن کرده و بسته به موقعیت، آن‌ها را با انواع کفش‌ها ست می‌کند.

• شلوار جین

شلوار جین

با اطمینان کامل می‌توان «ماریون» را طرفداران پر و پا قرص شلوارهای جین به حساب آورد. شلوارهای اسکینی، راسته و مام استایل از محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که او به پوشیدن‌شان عادت دارد.

محبوب‌ترین شلوار جین‌های زنانه

• تی‌شرت آستین بلند

تی‌شرت آستین بلند

وقتی صحبت از استایل ماریون کوتیار به میان می‌آید، کلیه آیتم‌های ساده و کاربردی مطرح می‌شوند. تی‌شرت‌های آستین بلند هم از جمله عناصر ساده و پر کاربردی هستند که این هنرپیشه دوست‌داشتنی به‌سادگی آن‌ها را با انواع شلوار و دامن ست می‌کند.

• شلوار واید

شلوار واید
عکس از: Pablo Cuadra

شلوار واید یکی از آیتم‌های محبوبی است که هرگز قدیمی نمی‌شود. با توجه به علاقه بسیار زیاد ماریون کوتیار به استایل رترو، در بسیاری از مواقع او را می‌بینید که با پوشیدن یک شلوار واید زیباتر از همیشه می‌درخشد و اعتماد به‌نفس و جذابیت ذاتی‌اش را به رخ بیننده می‌کشد.


حتما بخوانید: شلوار واید چیست؟ چطور آن را ست کنیم؟

• شلوار کوتاه

شلوار کوتاه
عکس از: Alexander Tamargo

شلوارهای کوتاه هم در استایل ماریون کوتیار کاربرد زیادی دارند. او این شلوارها را با انواع تونیک‌های گشاد، تی‌شرت، تاپ و کت‌های مختلف ست می‌کند.

• انواع جامپسوت

انواع جامپسوت
عکس از: Stephane-Cardinale-Corbis

لباس‌های جامپسوت‌ و سرهمی از آیتم‌های کلاسیک، جذاب و بسیار راحتی هستند که به‌ویژه در بین خانم‌ها محبوبیت دارند. پوشیدن این آیتم علاوه بر تامین آسایش شما قدتان را هم بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. با نگاهی به عکس‌های ماریون کوتیار می‌توان فهمید که او هم به این آیتم علاقه دارد و به‌صورت روزمره یا در موقعیت‌های رسمی از این نوع لباس استفاده می‌کند.

• عینک آفتابی

عینک آفتابی
عکس از: Jacopo-Raule

عینک آفتابی یکی از آیتم‌های پر تکراری است که فارغ از فصل و موقعیت در استایل ماریون کوتیار به چشم می‌خورد. او در انتخاب این آیتم جسورانه عمل کرده و عموما مدل‌های متفاوت و منحصر به‌فردی را انتخاب می‌کند که ساخت برندهای مشهوری مانند استلا مک کارتنی و شنل هستند. فریم این عینک‌های آفتابی معمولا بزرگ‌تر از حالت عادی بوده و از طراحی خاصی برخوردارند.

• کفش لژدار

کفش لژدار
استایل ماریون کوتیار معمولا با یک جفت کفش لژدار کامل می‌شود. او که می‌خواهد قد بلندتر از حالت عادی جلوه کند به‌ویژه در استایل‌های روزمره از این نوع کفش استفاده می‌کند.

• مینی بگ

• مینی بگ مایون کوتیار مینی بگ‌های محبوب‌اش را تقریبا با هر نوع لباسی ست می‌کند. تفاوتی ندارد که به سبک دوشیزگان و خانم‌های فرانسوی یک پیراهن چین‌دار به‌تن کرده باشد یا به روش آمریکایی‌ها یک پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین؛ او در هر حال، یک مینی بگ کاربردی را با این لباس‌ها همراه می‌کند.
مایون کوتیار مینی بگ‌های محبوب‌اش را تقریبا با هر نوع لباسی ست می‌کند. تفاوتی ندارد که به سبک دوشیزگان و خانم‌های فرانسوی یک پیراهن چین‌دار به‌تن کرده باشد یا به روش آمریکایی‌ها یک پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین؛ او در هر حال، یک مینی بگ کاربردی را با این لباس‌ها همراه می‌کند.

استایل ماریون کوتیار در برخی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی

استایل ماریون کوتیار در برخی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی
عکس از: Toni-Anne-Barson

• نشست مطبوعاتی فستیوال فیلم کن، ۲۰۲۲

نشست مطبوعاتی فستیوال فیلم کن، ۲۰۲۲
عکس از: Edward-Berthelot

در نشست مطبوعاتی فیلم «خواهر و برادر» (Brother and Sister) که در هفتاد و پنجمین دوره فستیوال فیلم کن جریان داشت، ماریون کوتیار یک پیراهن دکلته کوتاه از برند شنل (Chanel) پوشیده بود. پارچه این پیراهن زیبا به‌طور کامل با جزئیات نقره‌ای پوشیده شده بود. «ماریون» برای تکمیل استایل بی‌ادعا و صمیمی خود یک جفت بوت مشکی چرمی از همین برند را به پا کرده بود.

• مراسم اهدای جوایز فستیوال فیلم کن، ۲۰۲۱

• مراسم اهدای جوایز فستیوال فیلم کن، ۲۰۲۱

استایل ماریون کوتیار در فستیوال فیلم کن به‌ویژه در شب برگزاری مراسم اهدای جوایز خیره‌کننده و نفس‌گیر بود. او پیراهن زیبایی از برند شنل (Chanel) را به‌تن کرده بود که از لایه‌های توری و نقره‌ای تشکیل شده بود. به گفته طراحان اصلی برند شنل، این اثر زیبا و هنرمندانه حاصل ۳۲۲ ساعت کار مداوم یک تیم خلاق بود. برای تولید این لباس از سه نوع پارچه توری متفاوت، یک پارچه ابریشمی و برخی مواد سیلیکونی استفاده شده بود.

• مراسم فتوکال جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷

مراسم فتوکال جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷استایل ماریون کوتیار در مراسم فتوکال فیلم «ارواح اسماعیل» (Ismael’s Ghosts) که در خلال جشنواره کن سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شد بسیار جالب و دیدنی بود. او که درست مانند همیشه پا را از مرزهای تعریف شده و عرف معمول فراتر گذاشته بود، یک پیراهن نخی بلند به‌تن کرده بود که به کفتان شباهت زیادی داشت. در سمت چپ این تونیک کژوال یک چاک بزرگ دیده می‌شد. «ماریون» این سبک پوشش را با یک شلوار جین وصله‌دار و یک جفت صندل نارنجی بنددار تکمیل کرده بود.

• فرش قرمز جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷

فرش قرمز جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷

در این مراسم، ماریون کوتیار یک پیراهن چسبان، ماکسی و دنباله‌دار را به‌تن کرده بود. این لباس با استفاده از پارچه براق و اصطلاحا دیسکویی توسط یک طراح جوان طراحی شده بود که شهرت زیادی نداشت. او که صورت خود را به سبک فرانسوی و بسیار ساده آراسته بود، استایل‌اش را با جواهرات بی‌نظیری از برند Chopard تکمیل کرده و درست مانند همیشه چون ستاره تابناکی می‌درخشید.

• مراسم اهدای جوایز جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷

مراسم اهدای جوایز جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۷
عکس از: Anadolu-Agency

استایل ماریون کوتیار در شب اهدای جوایز هفتادمین دوره فستیوال کن باز هم نظر همه منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد. او که پیراهن ماکسی دکلته و سنگ‌دوزی شده‌ای به رنگ مشکی را به‌تن داشت دوباره با جواهرات برند Chopard در مقابل دوربین رسانه‌ها ظاهر شد. موها و صورت او در این مراسم به شکلی کاملا ساده آراسته شده بود.

• هشتادمین دوره مراسم اسکار، ۲۰۰۸

هشتادمین دوره مراسم اسکار، ۲۰۰۸
عکس از: Steve-Granitz

در هشتادمین دوره مراسم اسکار، ماریون کوتیار در پیراهنی از برند ژان پل گوتیه همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد. این لباس زیبا به‌طور سفارشی برای «ماریون» طراحی شده و سراسر پوشیده از فلس‌هایی بود که اندام یک پری دریایی را در ذهن بیننده تداعی می‌کرد. این پیراهن دنباله‌دار در فهرست بهترین لباس‌های اسکار در همه دوران‌ها جا گرفت.

• هشتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار، ۲۰۱۵

هشتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار، ۲۰۱۵
عکس از: Steve-Granitz

استایل ماریون کوتیار در این دوره از مراسم اسکار با کمک برند دیور (Dior) مانند همیشه زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسید. پیراهن ماکسی این هنرمند محبوب که همواره با ظرافت تمام لباس می‌پوشد از پارچه‌ای سرشار از جزئیات تشکیل شده بود. پشت این لباس هم طراحی جالبی داشت و در قسمت زیر باسن دارای چین‌هایی بود که در ادامه، دنباله نسبتا وسیع پیراهن را تشکیل می‌داد.

• مراسم بفتا (BAFTA)، ۲۰۱۳

مراسم بفتا (BAFTA)، ۲۰۱۳
عکس از: Mark Cuthbert

ماریون کوتیار در این مراسم پیراهن زرد رنگی از برند دیور را به‌تن کرده و استایل‌اش را با جواهرات Chopard زینت بخشیده بود. جلوی این پیراهن دکته و ماکسی به شکل جالبی دراپه بوده و غنچه نیمه شکفته یک گل سرخ زیبا را در ذهن بیننده تداعی می‌کرد. بخشی از پارچه به‌کار رفته در این لباس از جنس تور بوده و این‌طور به‌نظر می‌رسید که بالاتنه و دامن از یکدیگر مجزا هستند و با دشواری و به شکلی نه چندان جدی به هم متصل شده‌اند.

• مراسم گلدن گلوب، ۲۰۱۳

مراسم گلدن گلوب، ۲۰۱۳
عکس از: George-Pimentel

در این دوره از مراسم گلدن گلوب، پیراهن حریر سرخ رنگ از برند دیور زینت‌بخش استایل ماریون کوتیار بود. این پیراهن زیبا با رنگ پوست «ماریون» هماهنگی دلنشینی داشت و با یک کمربند مشکی تکمیل شده بود. این هنرمند خوش‌پوش، پیراهن دکلته بسیار زیبای‌اش را با کفش‌هایی به رنگ قرمز متالیک ست کرده بود.

• مراسم گلدن گلوب، ۲۰۱۰

مراسم گلدن گلوب، ۲۰۱۰
عکس از: Jason Merritt

در فرش قرمز این دوره از مراسم گلدن گلوب، ماریون کوتیار با لباسی ابریشمی از برند دیور در مقابل دوربین رسانه‌ها ظاهر شد. این پیراهن ماکسی از طراحی رومی برخوردار بود. اصطلاح رومی معمولا به لباس‌های تک آستین اختصاص داده می‌شود. با این حال، پیراهن ماریون کوتیار هیچ آستینی نداشت و تنها بند نسبتا پهنی به‌صورت مایل از سمت چپ و زیر سینه لباس آغاز می‌شد و تا روی شانه راست امتداد پیدا می‌کرد. این استایل با جواهرات Chopard، کفش‌های پاشنه‌دار بندی و یک کیف کلاچ تکمیل شده بود.

سخن آخر

در این مطلب، ضمن بررسی استایل ماریون کوتیار در زندگی روزمره و همچنین، در جشنواره‌ها تلاش کردیم این هنرپیشه با استعداد و فعالیت‌های هنری‌اش را به خلاصه‌ترین شکل ممکن به شما معرفی کنیم. نظر شما چیست؟ آیا استایل این بازیگر محبوب فرانسوی را می‌پسندید؟ شما چه سبک پوششی را بیش‌تر دوست دارید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های خود را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل کیرا نایتلی؛ سفیر عطر و جواهر شنل چه می‌پوشد؟
منبع www.britannica.com www.vogue.com www.harpersbazaar.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.