عطرهای زنانه شنل؛ ۱۵ عطر زنانه جذاب و دلفریب این برند را بشناسید

کوکو شنل طراح مد معروفی است که به او افسانه دنیای مدوفشن می‌گویند.  عطرهای برند شنل هم که آوازه‌ای جهانی دارند. اگر اهل دنیای عطر باشید، حتما با عطرهای شنل آشنا هستید. اگر هم نه، بالاخره از یکی از مدل‌های عطر این برند خوشتان خواهد آمد. در این مقاله با تعدادی از بهترین عطرهای زنانه شنل آشنا خواهید شد.

عطرهای زنانه شنل؛ دنیای رایحه‌های خوش و متفاوت

کوکو شنلِ معروف گفته که دو چیز برای خانم‌ها ضروری‌ است: کلاسیک‌ و افسانه‌ای‌بودن. البته شاید این نقطه‌نظر به مذاق خانم‌های امروزی و طرفداران حقوق زنان خوش نیاید. در دنیای امروز بسیاری از افراد طرفدار برداشتن مرزکشی‌ها میان زنان و مردان‌اند. پس در ادبیاتشان جایی برای قوانین جذابیت زنانه یا مردانه به‌طور جدا وجود ندارد.

در هر حال، کوکو در دنیای امروز زندگی نمی‌کند و اگر تحلیل‌های اجتماعی را کنار بگذاریم، می‌توانیم روی حرف‌هایش به عنوان متخصصی درجه‌یک در دنیای مد و استایل حساب کنیم. کلاسیک‌بودن و جذابیت یا همان افسانه‌ای‌بودن با پوشیدن لباس‌های کلاسیک مقدور می‌شود؟ بله! حتما.

اما یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای صرف گرامر جذابیت این است که خوش‌بو ظاهر شوید؛ با عطری معروف، شیک و جذاب. دنیای عطرها به‌شدت متنوع و سلیقه‌ای‌ است. اما شنل از آن برندهایی است که رگ خواب آدم‌ها با سلیقه‌های مختلف را در دست دارد. در این مقاله به سراغ معروف‌ترین‌ها و بهترین عطرهای این برند رفته‌ایم.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

خرید عطرهای شنل

عطرهای شنل با رایحه‌های خوش و متنوع و البته طراحی بطری‌های شیک و زیبا مانند این هستند که جذابیت را به شکل مایع در یک شیشه زیبا ریخته‌اید. در مقاله پیش روی شما عطرهای شنل با ویژگی‌های ساختاری و البته تِم و حال‌وهوایی که دارند، معرفی شده‌اند.

۱. شنل پاریس بیاریتز؛ بهترین برای استفاده روزانه

بهترین عطرهای شنل
شنل مدل پاریس بیاریتز

اگر دوست دارید که رایحه عطرتان از آن بوهای مست‌کننده‌ باشد به شنل پاریس بیاریتز فکر کنید. این عطر پرآوازه شنل هم به اندازه کافی شیک و جذاب است و هم سنگینی عجیب‌وغریب عطری کلاسیک را ندارد.

رایحه پاریس بیاریتز(Chanel Paris Biarritz) یادآور طبیعت خوش‌بوست. در ساختار آن هم از انواع گل استفاده شده است. در فرمول تهیه این عطر هم بوی گل‌هایی مانند موگه به مشام می‌رسد و هم مرکباتی مانند نارنگی.

نعنای هندی یا پاچولی هم در پاریس بیاریتز غوغا می‌کند. اگر به‌دنبال عطری هستید که هر روز استفاده کنید و ضمن اینکه خوش‌بوست، سنگین و خسته‌کننده نباشد، انتخاب این مدل از عطرهای شنل فکر خوبی خواهد بود.

۲. شنل گابریل؛ محبوب طرفداران بوی گل

بهترین عطرهای شنل
عطر شنل گابریل

اگر از غالب‌بودن بوی گل در عطر لذت می‌برید، شنل گابریل ( Chanel Gabrielle) می‌تواند گزینه محبوبتان در میان مدل‌های شنل باشد. این عطر از عطرهای زنانه شنل بوی شکوفه‌های درخت پرتقال، گل یاس و رزهای سرخ ابریشمی را در کنار هم دارد؛ انگار باغچه‌ای پر از گل‌های زیبا و خوش‌بو را در بطری عطر جای داده‌اند.

اگر این عطر را زدید، هیچ تعجب نکنید که رهگذران در خیابان صدایتان کنند و نام عطر را بپرسند. رایحه شنل گابریل همه‌پسند است و تقریبا کسی نیست که با استشمامش اذیت شود یا نظری منفی داشته باشد.

قیمت شنل گابریل را ببینید

۳. شنل کریستال؛ مناسب موقعیت‌های خاص

شنل کریستال
شنل کریستال

کنار هم بودنِ رایحه خوش مرکبات (مثلا بوی بهارنارنج را در اوج اردیبهشت زیبا استشمام کرده‌اید؟)، پیچ امین‌الدوله و گل زیبای یاس مساوی تیم برنده‌ای است که چند-هیچ از عطرهای مختلف جلوتر می‌ایستد. این تیم درجه‌یک در مجموع رایحه یکی از بهترین عطرهای زنانه شنل یعنی شنل کریستال ( Chanel Cristalle) را می‌سازد.

بوی شنل کریستال بوی پیچیده‌ای نیست؛ یعنی برای درک اینکه در آن از چه بوهای خوشی استفاده شده، نیاز به فکر و زحمت زیادی نیست. این خوشایندبودنِ ساده باعث می‌شود که در مراسم و موقعیت‌های مهم، شنل مدل کریستال از بهترین گزینه‌ها باشد. چون هم رایحه‌ای پذیرفتنی از سوی آدم‌های مختلف است و هم ماندگاری بالایی دارد.

۴. شنل نامبر 5؛ رایحه‌ای پرُ از رمزوراز

شنل نامبر 5
شنل نامبر 5

شنل نامبر فایو (Chanel No. 5) از محبو‌ب‌های سلبریتی‌پسند است. چرا؟ چون آدم‌های معروفی مانند سلین‌ دیون، ویکتوریا بکام و کامرون دیاز طرفدار سرسخت آن هستند. اما اجازه بدهید که درباره منشأ تولید این عطر هم مروری بر تاریخ داشته باشیم.

ماجرا از این قرار است که کوکو شنل در سال ۱۹۲۱، به سراغ عطرساز روسی یعنی ارنست بو (Ernest Beaux) می‌رود و از او می‌خواهد که عطری بسازد ترکیبی. یعنی چه؟ یعنی به جای اینکه با استشمام عطر بوی خاص و غالبی به مشام برسد، ترکیب نهایی رایحه خوشایند باشد و نیاز به کشف عناصر موجود در آن وجود داشته باشد. حالا متوجه شدید که چرا به شنل نامبر فایو رایحه‌ای پر از رمزوراز گفته‌ایم؟

۵. شنل پاریس ونیز؛ Chanel Paris Venise

بهترین عطرهای شنل
عطر شنل پاریس ونیز

عطر شنل پاریس ونیز (Chanel Paris Venise) ادای احترامی است از سوی کوکو شنل به شهرهای موردعلاقه‌اش. این عطر در ابتدا بوی خوش مرکبات و بعد رایحه دوست‌داشتنی وانیل را به مشام می‌رساند. البته دقت کنید که این ترکیب بیش از حد شیرین نیست.

ماندگاری شنل پاریس ونیز زیاد است و از ترکیبات دیگر بوی آن هم باید به قطراتی از روغن نرولی (اسانس تولیدشده از شکوفه نارنج)، گل زیبای شمعدانی و بنفشه اشاره کرد. با اسپری‌کردن یک پاف از این عطر می‌توانید تا مدت‌ها بوی خوشش را روی پوست یا لباستان حس کنید.

۶. شنل پاریس ریویرا؛ بوی شاد تابستان

بهترین عطرهای شنل
شنل پاریس ریویرا

شاید بگویید که بویی شبیه بوی شاد تابستان دیگر چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که تابستان پر از شور و رنگ است. لحظات شادی و تفریح زیادی دارد و گرمایی دارد که دل را گرم می‌کند. شنل پاریس ریویرا (Chanel Paris Riviera) با بوی شیرین، گرم و رگه اندکی از تلخی می‌تواند یادآور رایحه فصل تابستان باشد.

در ترکیب این عطر از رایحه پرتقال، اسانس شکوفه نارنج، چوب صندل و عصاره معطر بنزوئین (صمغ درختی به همین نام) استفاده شده است. طرفداران بوهایی که پخش می‌شوند و تمام محیط را پُر می‌کنند از پاریس ریویرا یعنی یکی از معروف‌ترین عطرهای زنانه شنل خوششان خواهد آمد.

۷. شنل نامبر فایو لُو؛ خوشبوی ماندگار

بهترین عطرهای شنل
شنل نامبر فایو لو

شنل نامبر فایو لو (Chanel No. 5 L’eau) از هم‌گروه‌های عطر شنل نامبر فایو است اما انگار نسخه جدیدتر و مدرن‌تری از آن به حساب می‌آید. در ساختار بوی گرم و ماندگار این عطر، رایحه لیمو، نارنگی و پرتقال در کنار عطر گل‌های رز و یاس به مشام می‌رسد.

رگه‌هایی از عطر چوب سدار و بوی گل ترکیب درجه‌یکی می‌سازند. شنل نامبر فایو لو هم مانند عطرهای دیگر شنل در بسته‌بندی و بطری لوکس و زیبا قرار دارد و انتخاب کسانی است که ماندگاری عطر برایشان اهمیت دارد.

۸. شنل الور؛ بهترین برای دوستداران عطر وانیل

بهترین عطرهای شنل
شنل الور

شنل الور (Chanel Allure) بوی گرمی دارد و عطر صادقی است. منظور چیست؟ مگر عطرهای دیگر اهل دوز و کلک‌اند؟‌ نه! اما بیشتر عطرها با گذشت زمان اسپری‌کردنشان تغییر بو دارند؛ یعنی بعضی نُت‌ها و رگه‌های بو در ابتدای اسپری‌کردن به مشام می‌رسند و برخی با گذشت زمان.

اما شنل الور این‌طور نیست. از همان ابتدای اسپری‌کردن تا زمانی که روی پوست یا لباستان می‌ماند، بوی ثابتی دارد. این عطر هم مانند شنل پاریس ونیز از وانیل واقعی و نه ساخارین و شربت وانیل بهره می‌برد. بوی خوش گل صدتومانی (پیونی) و پوست پرتقال هم به جذابیتش اضافه کرده است. این عطر از سال ۱۹۹۶ تولید می‌شود و هنوز طرفداران سینه‌چاک زیادی دارد. همین نشان می‌دهد که عطر اصیل و قابل‌تأملی است.

ادکلن‌های اصل شنل اینجاست

۹. شنل ۱۹۳۲؛ صرف‌کردن گرامر جذابیت

بهترین عطرهای شنل
عطر شنل ۱۹۳۲

عطر شنل ۱۹۳۲(Chanel 1932) هم‌زمان به انتشار نخستین کلکسیون یا همان مجموعه جواهرات کوکو شنل راهی بازار شد. می‌گویند که با اسپری‌کردن یک پاف از این عطر، احساس فردی قدرتمند و به‌شدت شیک به شما دست خواهد داد. این تمجید مبالغه‌آمیز از شنل ۱۹۳۲ به‌خاطر چیست؟

دلیل این است که رایحه خاص گلابی و گریپ‌فروت در کنار بوی گل‌ها و البته علف خوش‌عطر وتیور(Vetiver) از این عطر شنل گزینه‌ای خوشبو و خاص می‌سازد.

۱۰. شنل کریستال او وِرت؛ مناسبِ طبیعت‌دوستان

عطرهای زنانه شنل
شنل کریستال او ورت

شنل کریستان او ورت (Chanel Cristalle Eau Verte) بوهای خوش طبیعت را یادآور می‌شود. رایحه خوش مرکبات در این عطر جاری است و با استشمام آن، انگار بوی چمن‌های شاداب روح و روان را تازه می‌کنند.

از ترکیبات دیگر شنل کریستال او ورت می‌توان به عطر شکوفه نارنج، بوی لیمو و ترنج هم اشاره کرد. البته اجازه بدهید که نکته مهم دیگری هم درباره این عطر با شما درمیان بگذاریم. تلفظ صحیح عطر مذکور به فرانسه این‌طور است: شنل کقیستال اُو وِقت. اگر طبیعت‌دوست هستید و از زبان فرانسوی خوشتان می‌آید، این عطر از بهترین عطرهای زنانه شنل را بخرید و یادتان نرود که به آن شنل کقیستال اُو وقت بگویید.

۱۱. شنل کوکو مادمازل؛ مناسب شب و روز

عطرهای زنانه شنل
شنل کوکو مادمازل

شنل کوکو مادمازل (Chanel Coco Mademoiselle) هم برای روز مناسب است و هم شب؛ برای همین است که به آن عطری چندمنظوره می‌گویند. در ابتدای اسپری‌کردن، کوکو مادمازل بوی شیرینی دارد. اما هر چقدر که می‌ماند، رایحه‌های دیگری با تِم تند و فلفلی و گیاهان معطر هم از آن به مشام می‌رسد.

رز ترکی، عطر خوش پرتقال و پاچولی هم از عناصر سازنده دیگر این عطر هستند. تصویری که برای تولید کوکو مادمازل در ذهن طراح بوده چنین پرسونایی داشته است: جوانی اهل مُد و پاریسی. البته خوشایندبودن این عطر باعث شده که جوانان دنیا از پاریس تا نقاط دیگر از آن بهره ببرند.

۱۲. شنل چَنس؛ رمانتیک‌ترین عطر ممکن

عطرهای زنانه شنل
شنل شانس

شنل چَنس(Chanel Chance) از آن رایحه‌های به‌شدت شیکی است که نه چندان شیرین است و نه چندان پُر از رایحه گلی. شباهت بوی این عطر به کوکو مادمازل به‌گونه‌ای است که می‌توان به آن لقب خواهر کوکو مادمازل را تقدیم کرد.

اگر کوکو مادمازل را مناسب مهمانی و قرار شامی عاشقانه بدانیم، شنل شانس می‌تواند چیزی شبیه نخستین قرار عاشقانه باشد. شنل چنس بویی شاد و زنده دارد و در آن رایحه فلفل صورتی (واقعا صورتی است)، یاس و زنبق به کار رفته است. رایحه ملایمی از وانیل هم در این عطر استشمام می‌شود.

شنل چنس عطر موردعلاقه نویسنده این خطوط (یعنی بنده) هم هست و به شما توصیه می‌کند که اگر قصد خرید عطری از عطرهای شنل را دارید، حتما بوی شنل شانس را هم استشمام کنید.

۱۳. شنل چنس اُو تندر؛ رایحه‌ای پر از بوهای ظریف و ماندگار

عطرهای زنانه شنل
شنل شانس

شنل چنس او تندر (Chanel Chance Eau Tendre) که در فرانسوی شنل شانس اُو تاندق گفته می‌شود، تلفیقی از بوی گل و مرکبات را در خود دارد. بوی این عطر ابتدا رایحه مرکبات و بِه را پراکنده می‌کند و هرچقدر که بیشتر می‌ماند، بوی بِه و گریپ‌فروت در آن کمرنگ می‌شود و جایشان را عطر گل یاس پُر می‌کند.

این عطر هم از بهترین عطرهای زنانه شنل است و ماندگاری بالایی دارد. بطری زیبا، رایحه خوش و همه‌پسند و دوام این عطر باعث می‌شود که همیشه در فهرست بهترین‌ها جای داشته باشد.

۱۴. شنل کوکو نوآر؛ بهترین انتخاب برای شب‌

عطرهای زنانه شنل
شنل کوکو نوآر

شنل کوکو نوآر (Chanel Coco Noir) ترکیبی است از عطر گل یاس مصری، پاچولی، رز صدپَر و لوبیای تونکا (تعجب نکنید این لوبیا برخلاف دوستانش که با بوی خوش رابطه‌ای ندارند در صنایع عطرسازی پرکاربرد است). گرمای عطر چوب صندل، وانیل و مُشک در کنار گروه قبلی از رایحه‌ها که گفتیم از کوکو نوآر عطری درجه‌یک برای شب می‌سازد.

شنل کوکو نوآر بطری سیاه و جذابی هم دارد که نگاهتان را در میان ویترین عطرهای شنل به خود جذب می‌کند. با اسپری‌کردن این عطر روی پوست و لباستان نسخه جذاب‌تری از خودتان خواهید ساخت.

۱۵. شنل کامبون رو ۳۱؛ ساده اما پیچیده

شنل کامبون رو ۳۱
شنل کامبون رو ۳۱

شنل کامبون رو ۳۱ (Chanel 31 Rue Cambon) عطری ساده اما پیچیده است. صبر کنید! نویسنده مقاله دچار جنون نشده است. شنل کامبون واقعا چنین رایحه‌ای دارد. منظور این است که رایحه این عطر طوری است که در عین کلاسیک‌بودن و تجملی که به‌ شکلی اصیل در تاروپود بویش تنیده شده، به‌شدت و به‌سادگی خوشایند و همه‌پسند هم هست.

در ترکیب شنل کامبون از عطر ترنج، پاچولی، زنبق و اسانس مرکبات استفاده می‌شود. رگه‌هایی از عطر فلفل سیاه هم به این عطر معروف شنل گرما و شادابی می‌بخشد. راستی! فرانسوی‌ها به این عطر هم شنل کامبون قو تخانته‌اَن می‌گویند. سخت شد، نه؟

ادکلن‌های اصل شنل اینجاست

در آخر

برند شنل از معروف‌ترین‌های دنیای مدوفشن است. با هر سلیقه‌ای که باشید، از میان عطرهای مختلف این برند می‌توانید گزینه‌ای موردعلاقه برای خودتان پیدا کنید. اگر تجربه استفاده از هریک از این موارد را دارید، حتما با ما از عطر موردنظر بگویید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره برند شنل؛ نکات جذابی که نمی‌دانستید
منبع fragrancex.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.