بررسی استایل تام فورد؛ خوش‌استایل، کاریزماتیک و حرفه‌ای

وقتی صحبت از برجسته‌ترین طراحان صنعت مد به میان می‌آید، بیشترِ افراد مردانی با موهای نقره‌ای با لهجه ایتالیایی یا فرانسوی را در ذهنشان تصور می‌کنند. درواقع کمتر کسی به ذهنش می‌رسد یکی از شناخته‌شده‌ترین طراحان مد جهان و نابغه‌ای بی‌تکرار در این صنعت، ممکن است آمریکایی و اهل تگزاس باشد. این مرد خوش‌استایل با شخصیتی کاریزماتیک، کسی نیست جز تام فورد؛ مردی که گوچی را از ورشکستگی به ارزش میلیارد دلاری رساند. اگر به بررسی استایل تام فورد علاقه دارید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

سیر زندگی تام فورد؛ از تولد تا نوجوانی

در ۲۷ اوت ۱۹۶۱، شرلی برتون و همسرش توماس دیوید فورد، صاحب پسری شدند که او را توماس کارلایل نامیدند. از همان موقع که این کودک در قلب تگزاس بزرگ می‌شد، هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که این پسر کمال‌گرای کاریزماتیک هنرمند، روزی به مردی تأثیرگذار با شهرتی جهانی تبدیل شود. فقط نزدیکانش می‌دانستند که او چه شخصیت خاصی دارد.

تام از همان دوران جوانی می‌دانست که باید روی طراحی تمرکز کند. او به‌محض آنکه پدرومادرش برای چند ساعت از خانه بیرون می‌رفتند، اسباب و اثاثیه خانه را جابه‌جا می‌کرد و اگر از کفش‌ها یا مدل موهای مادرش خوشش نمی‌آمد، بی‌رودربایستی به او می‌گفت. جالب اینجاست که او درباره کفش و لباس خودش وسواسی نبود.

تام به‌شدت کمال‌گراست. او کمال‌گرایی خود را به‌عنوان نوعی بیماری توصیف می‌کند، چیزی که برای کنترل آن به‌شدت تلاش کرده است. بااین‌حال از مدتی پیش تلاش می‌کند با این باور که ما نمی‌توانیم بر همه‌چیز اطرافمان کنترل داشته باشیم، دنیای خود را زیباتر کند.

مسیر تحصیلی‌اش؛ از تاریخ هنر تا معماری

تام بیشتر اوقات فراغتش را در مزرعه پدربزرگ و مادربزرگش در براون‌وود تگزاس می‌گذراند. او واقعا خوشبخت بود که والدینش از تمام علایق و تلاش‌های او حمایت می‌کردند و به او اطمینان می‌دادند که اگر بخواهد هدفی را دنبال کند، آنها همه ابزارهای لازم را در اختیار او قرار خواهند داد.

تام در ۱۱ سالگی، همراه با خانواده‌اش از حومه تگزاس به سانتافه، نیومکزیکو، نقل‌مکان کردند. او بعد از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۷۹، به نیویورک سیتی رفت تا در آنجا تاریخ هنر بخواند؛ اما مدتی بعد تصمیم گرفت بازیگری را دنبال کند. بااین‌حال ازآنجاکه طراحی برایش بسیار مهم بود، حتی با وجود لذتی که از بازیگری می‌برد و در تبلیغات تلویزیونی هم کاملا موفق عمل می‌کرد، خیلی زود تصمیم گرفت مسیرش را تغییر دهد و معماری را دنبال کند. او در نیویورک در پارسونز ثبت‌نام کرد؛ ولی به‌سرعت متوجه شد که علاقه‌ای به معماری ندارد. به همین دلیل در آخرین سال تحصیلش آمریکا را ترک کرد و برای یک سال به پاریس رفت. در آنجا نزد کلوئه کار کرد و دوباره به پارسونز برگشت تا درسش را تمام کند.

مسیر شغلی‌اش؛ از گوچی و ایو سن لوران تا برند تام فورد

بررسی استایل تام فورد - مسیر شغلی تام فورد
یکی از شیک‌ترین کت‌وشلوارهای تام فورد با ساکی که کاملا با ظاهرش مطابقت دارد

تام با مدرک معماری از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. بااین‌حال دلش می‌خواست در زمینه طراحی کار کند. مشکل اینجا بود که او علاقه زیادی به طراحی داشت؛ اما آن را به‌صورت جدی و حرفه‌ای یاد نگرفته بود. بنابراین در اولین تقاضای شغلی‌اش به کارفرما گفت به‌تازگی از پارسونز فارغ‌التحصیل شده؛ ولی نگفت رشته‌اش معماری بوده است. آنها به این دلیل که پارسونز یکی از مدارس برتر در زمینه هنر شناخته می‌شد، تصور کردند رشته‌اش طراحی مد بوده است.

تام به‌شدت تمایل داشت در مد لوکس و سطح بالا فعالیت کند و به همین دلیل هر روز به‌مدت یک‌ماه با کتی هاردویک، طراح نیویورکی تماس می‌گرفت و سعی می‌کرد او را قانع کند که شغلی به او بدهد. در نهایت کتی تصمیم به مصاحبه با او گرفت.

هاردویک از تام می‌خواهد که برای شروع یک مدل دامن طراحی کند. ازآنجاکه تام تجربه‌ای اصولی در طراحی نداشت، نمی‌دانست چطور باید انجامش دهد. درنتیجه به یک فروشگاه بزرگ محلی می‌رود و تمام دامن‌ها را از داخل بررسی می‌کند تا ببیند چطور آنها را طراحی کرده‌اند. وقتی درزها و دوخت آنها را بررسی کرد، برگشت و کارش را انجام داد. او زمان زیادی را با خیاط‌ها گذراند و این کار به او در یادگیری طراحی کمک کرد. تام بر این باور است که شباهت طراحی مد به معماری باعث شد این فرایند برای او نسبتا آسان باشد.

پس از دو سال کارکردن با هاردویک، مارک جیکوبز و رابرت مک‌دونالد که مدیریت برند پری الیس (Perry Ellis) را بر عهده داشتند تام را استخدام کردند. دوسال بعد به اروپا نقل‌مکان کرد.

نجات برند گوچی از ورشکستگی

در سال ۱۹۹۰، تام فورد با داون ملو، مدیر خلاق گوچی، ملاقات کرد. در آن زمان گوچی در مضیقه مالی قرار داشت. ابتدا تام فورد به‌عنوان طراح اصلی لباس زنانه این خانه مد استخدام شد و در عرض شش‌ماه پوشاک مردانه و سپس بخش کفش را هم در اختیار گرفت. در سال ۱۹۹۲، فورد به‌عنوان مدیر طراحی و بخش پوشاک آماده، عطر، تبلیغات و طراحی فروشگاه‌های برند منصوب شد. فورد در سال ۱۹۹۳ یازده خط تولید راه‌اندازی کرد و به‌طور متوسط ۱۸ ساعت در روز در دفترش مشغول به کار بود.

با وجود پیشرفت‌های چشمگیر گوچی به‌خاطر تام فورد، همیشه بین تام و مائوریتزیو گوچی اختلاف‌نظر وجود داشت. مثلا اگر گوچی طرح‌های گرد و قهوه‌ای می‌خواست، تام نمی‌پذیرفت و طرح‌های مربعی مشکی خلق می‌کرد. گوچی می‌خواست فورد را به‌دلیل تمایل‌نداشتن او به پیروی از دستورات اخراج کند؛ اما دومینیکو دی سوله، مدیرعامل گوچی اجازه نداد و گوچی را تحت‌فشار قرار داد تا فورد را در تیم نگه دارد.

در سال ۱۹۹۴ فورد به‌عنوان مدیر خلاق برند معرفی شد و بلافاصله طرح‌های جدیدی به بازار ارائه کرد که با موفقیت روبه‌رو شد. در عرض یک‌سال، او از ماریو تستینو، عکاس معروف و کارین روتفلد، استایلیست فرانسوی، برای ایجاد کمپین تبلیغاتی جدید و جذاب گوچی دعوت کرد. تنها در یک‌سال فورد موفق شد فروش گوچی را ۹۰درصد افزایش دهد تا اینکه در سال ۱۹۹۹، ارزش این شرکت ورشکسته را به بیش از ۴ میلیارد دلار رساند.

عطرهای برند گوچی اینجاست

خرید برند ایو سن لوران

در همان سال، گوچی ایو سن لوران را خرید و فورد را به‌عنوان مدیر خلاق خود معرفی کرد. جالب اینجاست که همان‌طور که گوچی فورد را تحقیر می‌کرد، ایو سن لوران هم از این جوان آمریکایی خوشش نمی‌آمد. بااین‌حال هرچند رابطه آن دو خوب نبود، فورد در طول مدت تصدی خود در این برند، جوایز متعددی برای طراحی‌هایش دریافت کرد و توانست محبوبیت ایو سن لوران را به این برند بازگرداند.

در آوریل ۲۰۰۴، فورد برند گوچی را که پانزده‌سال برایش زحمت کشیده بود ترک کرد و البته واقعا بابت این موضوع ناراحت بود. گوچی در این زمان ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت و درنهایت ناچار شد چهار مدیر اجرایی استخدام کند تا کاری را که تام فورد به‌تنهایی از عهده‌اش برمی‌آمد انجام دهند!

تولد برند تام فورد

همزمان با تام، دی سوله هم که پتانسیل این جوان را درک کرده بود، گوچی را ترک کرد. او بود که تام را تشویق کرد برند تام فورد را راه‌اندازی کند. آنها در سال ۲۰۰۶ این کار را انجام دادند و فورد دی سوله را به‌عنوان رئیس شرکت انتخاب کرد، درحالی‌که خودش کار طراحی روزمره را انجام می‌داد. فورد ابتدا بر لباس مردانه و سپس روی لباس‌های زنانه تمرکز کرد و به‌زودی به موفقیت رسید.

زندگی شخصی تام فورد و همسرش

بررسی استایل تام فورد - زندگی شخصی
تام فورد و همسرش ریچارد باکلی

تام فورد با شریک قدیمی‌اش ریچارد باکلی، روزنامه‌نگار مد و سردبیر سابق مجله وگ هوم اینترنشنال، ازدواج کرده است. او همجنس‌گراست و به‌گفته خودش، از زمانی که در سال ۱۹۸۶ عاشق باکلی شد، می‌دانست که تمام عمرش را با او سپری خواهد کرد. آنها پسری هم دارند که متولد سپتامبر ۲۰۱۲ است. او با خانواده‌اش در ایتالیا زندگی می‌کند؛ اما گاهی هم در لس‌آنجلس، سانتافه و لندن اقامت می‌کنند.

بررسی استایل تام فورد و انتخاب‌های او

تام فورد یکی از جذاب‌ترین و شیک‌پوش‌ترین مردان جهان است. استایل تام فورد بسیار شیک و خاص است و به جزئیات توجه زیادی دارد. او توانایی منحصربه‌فردی در دیدن چیزهایی دارد که دیگران نمی‌توانند ببینند. بازیگرانی که با او کار کرده‌اند می‌گویند چشمی را که او برای دیدن جزئیات دارد، هرگز در هیچ کارگردان یا فیلم‌ساز دیگری ندیده‌اند.

تام فورد آن‌قدر کت‌وشلوار دارد که انگار از اول با کت‌وشلوار به دنیا آمده است؛ بااین‌حال او در خانه یا مزرعه‌اش یا حتی هنگام خرید با خانواده‌اش در شهر، یک تی‌شرت ساده با شلوار کژوال می‌پوشد.

استایل مونوکروم مخصوصا رنگ مشکی

بررسی استایل تام فورد - استایل مونوکروم و رنگ مشکی
تام فورد عاشق رنگ مشکی است. این کت‌وشلوار مشکی زیبا شخصیت کاریزماتیک او را به‌خوبی برجسته کرده است

تام فورد بیشتر به‌خاطر استایل مونوکروم و مخصوصا استفاده بیش‌ازحد از رنگ مشکی برای سبک شخصی‌اش معروف است. او تقریبا در هر مجلس یا رویدادی می‌تواند با کت‌وشلوار مشکی، پیراهن با سرآستین فرانسوی و کراوات مشکی یا با یقه باز بدون کراوات حضور یابد. می‌توان گفت این لباس به‌نوعی به امضای او تبدیل شده است. سرآستین‌هایش گاهی پایین‌تر از مچ و کاملا باز بدون دکمه سردست هستند؛ اما این راز جذابیت تام فورد است.

کت و شلوارهای مشکی مردانه را ببینید

انتخاب هوشمندانه جزئیات استایل

بررسی استایل تام فورد - دقت به جزئیات
تام هوشمندانه جزئیات استایلش را انتخاب می‌کند. ریش کوتاه و مرتب، پوشت، کراوات، دکمه سردست و بقیه اجزای استایلش کاملا هماهنگ‌اند

تام فورد جزئیات استایلش را به‌شیوه‌ای هوشمندانه و کاملا هدفمند انتخاب می‌کند. برای مثال، معمولا از عینک‌های آفتابی پررنگ استفاده می‌کند و موهای صورتش را کوتاه، مشخص و مرتب نگه می‌دارد. پوشت مربعی با طرحی یکنواخت در جیبش قرار می‌دهد و گل‌سینه‌اش (بوتونیر) زیبا و شکیل است. فورد همه اینها را آگاهانه انتخاب می‌کند و تعجبی هم ندارد؛ او به‌شدت کمال‌گراست و همه‌چیز در استایل او باید کامل باشد.

عینک‌های آفتابی زنانه تام فورد اینجاست

عینک‌های آفتابی مردانه تام فورد اینجاست

برگردان یقه بزرگ و کراوات‌های پهن

بررسی استایل تام فورد - کراوات و یقه پهن
معمولا تام فورد از کراوات‌ها و برگردان یقه پهن در کت‌هایش استقبال می‌کند

چیزی که بیشتر افراد در تام فورد دوست دارند این است که ترجیح می‌دهد برگردان یقه‌اش بزرگ و پهن باشد؛ برخلاف بسیاری از طرح‌های جدید امروزی که برگردان یقه در آنها باریک است. کراوات‌های تام فورد هم همیشه پهن هستند و هرگز آنها را باریک‌تر از ۹ سانتی‌متر انتخاب نمی‌کند. حجیم‌بودن گره کراواتش به‌خاطر ضخیم‌تر بودن آستری کراوات اوست نه اینکه خود گره کراوات را بزرگ زده باشد.

پارچه مخمل برای کت‌وشلوار

تام عاشق پارچه مخمل است. اگر بخواهد چیزی متفاوت از کت‌وشلوار معمولی همیشگی‌اش بپوشد، حتما کت کت مخمل به‌رنگ شرابی، قهوه‌ای یا سرمه‌ای می‌پوشد.

طرح کلاسیک برای یقه پیراهن

بررسی استایل تام فورد - یقه پیراهن
یقه پیراهن تام فورد نه بزرگ است نه کوچک؛ وقتی آنها را باز می‌گذارد جذابیتش دوچندان می‌شود

تام یقه پیراهنش را کلاسیک انتخاب می‌کند؛ یعنی نه زیاد بزرگ و نه خیلی کوچک. این مدل یقه به فرم صورت او می‌آید. اگر بخواهد یقه پیراهنش را باز بگذارد، برخلاف بیشتر مردان که با بازگذاشتن دو دکمه راحت‌اند، تام ۳ دکمه‌اش را باز می‌گذارد و موهای سینه‌اش کاملا پیداست.

انتخاب تام فورد برای رویدادهای کراوات سیاه و سفید

رویدادهای کراوات سیاه و کراوات سفید هردو به‌معنای مراسم رسمی هستند؛ با این تفاوت که رویداد کراوات سیاه رسمیت کمتری نسبت به رویداد کراوات سفید دارد. برخلاف بسیاری از مردان که دانش کافی درباره اصول لباس‌پوشیدن در چنین رویدادهایی ندارند، تام فورد از راه‌های متعددی برای طراحی استایلش در این مراسم‌ها استفاده می‌کند و ترکیبی منحصربه‌فرد و عالی به وجود می‌آورد.

بررسی استایل تام فورد در رویدادهای کراوات سیاه

بسیاری از مردان در تمام طول عمرشان یک‌دست تاکسیدو بیشتر ندارند؛ اما تام فورد حداقل یک دوجین تاکسیدو دارد. از تاکسیدو کلاسیک تک‌دکمه با برگردان نوک‌تیز یا یقه شال گرفته تا کت‌های چهاردکمه ۶×۲ یا ۶×۱ و حتی کت‌های مخمل، تام فورد هرگز برای مراسم کراوات سیاه، کت‌وشلوار کم نخواهد آورد. او در توجه به جزئیات استاد است و برای هر لباسش گل‌یقه، پوشت، پاپیون مشکی، گل‌میخ‌های گران‌قیمت الماس و دکمه‌های سردست که با آنها هماهنگ هستند دارد. واقعا هیچ فرد مشهوری را نمی‌شناسیم که به‌اندازه تام فورد گل‌میخ یا دکمه سردست داشته باشد.

انواع مدل‌های دکمه سردست اینجاست

۱. کت مخمل قرمز دو دکمه
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سیاه
کت‌وشلوار مخمل قرمز تیره تام فورد

این کت مخمل به‌رنگ قرمز سوخته است و یقه پهن معمولی دارد. به سرآستین کت او توجه کنید؛ ۵ دکمه خاکستری‌رنگ دارد که تام فورد چهارتای آن را بسته و آخری را را باز گذاشته است. پوشت مربعی در جیبش الگوی ریز سیاه‌سفید دارد که با رنگ سفید پیراهنش و پاپیون مشکی بزرگ ست شده است. سرآستین‌های پیراهنش هم از نوع دوبل فرانسوی هستند که با دکمه‌های سردست الماس و سنگ‌های سیاه بسته شده است. تام همه اینها را با یک شلوار تاکسیدو مشکی تکمیل کرده که گزینه‌ای عالی برای مراسم کراوات سیاه به شمار می‌رود.

۲. کت‌وشلوار چهاردکمه با چیدمان ۶ × ۲
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سیاه
کت‌وشلوار تاکسیدو تام فورد با چیدمان دکمه ۶×۲

در اینجا تام یک تاکسیدو با برش فوق‌العاده تمیز ۶ × ۲ به‌رنگ مشکی پوشیده است که یقه آن از جنس ساتن ابریشمی مشکی است و سرآستین‌های آن هم برگردان دارند و از ساتن ابریشم مشکی هستند. جیب کت از نوع دوفیلتابی بدون نقاب است و دکمه‌ها از پارچه کت تهیه شده‌اند. توجه داشته باشید که جیب‌ها لزوما با دکمه‌ها هم‌راستا نیستند و به‌عمد طوری برش خورده‌اند که در بین دکمه‌ها قرار بگیرند. این یک نکته زیبایی‌شناختی است که اغلب طراحان نادیده می‌گیرند. تام این کت را با یک پاپیون ابریشمی ساتن مشکی، یک گل‌یقه بزرگ سفید و یک پوشت سفید ست کرده است. گل‌میخ‌های الماس پیراهن او مربعی هستند. با اینکه طرح کتش با چنین برش‌هایی مد روز نیست، شکل کلاسیک بسیار زیبایی و تمیزی دارد.

تام این کت را با شلوار مشکی دارای خطِ تا و کفش‌های آکسفورد چرمی مشکی تکمیل کرده است.

۳. کت دو دکمه کرم بژ با یقه‌های برگردان نوک تیز
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سیاه
کت کرم بژ تام فورد

این کت کرم بژ با برگردان یقه نوک‌تیز دو دکمه، از لباس‌های موردعلاقه تام فورد است. یقه آن بیش‌ازحد بزرگ نیست و رویه ابریشمی ندارد. برگردان سرآستین آن هم ابریشمی نیست. شاید هرکس دیگری بود، می‌توانستید بگویید که طراح کت هیچ اطلاعاتی درباره آداب استایل کلاسیک مردان نداشته است که کت مراسم شام را از رنگی غیر مشکی و بدون برگردان‌های ابریشمی طراحی کرده است؛ اما او تام فورد است و با آن نبوغ و پیشینه‌ای که درباره طراحی لباس و خیاطی مردانه دارد، نمی‌توان چنین ادعایی درباره او به زبان آورد.

گل‌میخ‌های این لباس همان هستند که با کت مخمل قرمز خود می‌پوشید، پاپیون مشکی‌اش زیاد بزرگ نیست، گل‌یقه‌اش کرم‌رنگ است و درمجموع، ظاهری متمایز برای خود ایجاد کرده است که اگر در جمع خوش‌تیپ‌ترین‌های هالیوود قرار بگیرد، همه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

۴. کت مخمل آبی سرمه‌ای
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سیاه
تام در کت مخمل آبی سرمه‌ای

تام فورد از طرفداران کت‌های مخمل آبی است که یقه آنها از نوع شال یا انگیسی نوک‌تیز است.

یقه این کت پهن است، برگردان یقه تیز است و گل‌میخ‌های پیراهنش بزرگ و مشخص هستند. پاپیون بزرگ مشکی روی پیراهن سفیدش خودنمایی می‌کند و یک پوشت سفیدرنگ هم با پیراهن ست شده است. تام این کت مخمل سرمه‌ای را با شلوار مشکی و کفش‌های مشکی براق تکمیل کرده است.

۵. تاکسیدو یقه شال تک‌دکمه
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سیاه
تام فورد با تاکسیدو یقه شال تک‌دکمه/ سال ۲۰۱۰

یک کت تاکسیدو مخمل دیگر با یقه شال که واقعا زیباست. امروزه در بیشتر کت‌ها یقه شال را طوری طراحی می‌کنند که به‌سمت دکمه‌ها باریک‌تر می‌شود. این در حالی است که تام فورد یقه شال کتش را طوری طراحی می‌کند که کل طول یقه تقریبا یکسان باشد و به‌یکباره در قسمت دکمه‌ها کوتاه می‌شود. این طرح سیلوئت زیبایی ایجاد می‌کند. تام فورد این کت را با سرآستین‌های زیبا، پاپیون بزرگ، گل‌یقه، پوشت و گل‌میخ‌ها ترکیب کرده است تا استایلی کاملا کلاسیک برای خود درست کند.


حتما بخوانید: کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ همه نکات درباره این استایل رسمی را بدانید

بررسی استایل تام فورد در رویدادهای کراوات سفید

تام فورد از معدود آقایانی است که دقیقا می‌داند چطور استایلی جذاب برای مراسم کراوات سفید ایجاد کند.

۱. کت دنباله‌دار از برند اندرسون اند شپرد
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سفید
کت تام فورد از برند اندرسون اند شپرد

در اینجا تام کتی دنباله‌دار از برند اندرسون اند شپرد با یقه پهن، گل‌یقه سفید، پاپیون کلاسیک سفید و دستکش‌های چرمی سفید پوشیده است.

۲. کت رسمی با جلیقه ابریشمی سفید
بررسی استایل تام فورد - رویداد کراوات سفید
تام فورد سمت چپ در کنار بندیکت کامبربچ/ تام فورد با کت و شلوار مشکی و جلیقه ابریشمی سفید و پاپیون سفید

در این تصویر هم تام فورد یک جلیقه ابریشمی، پاپیون سفید ابریشمی با پیراهن سفید و گل‌میخ‌های زیبا که با دکمه‌های جلیقه‌اش هماهنگ است پوشیده است و البته یک گل‌یقه، پوشت سفید و دستکش‌های چرمی سفید هم برای تکمیل استایلش به کار برده است.

استایل کژوال و غیررسمی تام فورد

همان‌طور که گفتیم تام فورد در زندگی روزمره‌اش از شلوار جین و سایر لباس‌های کژوال هم استفاده می‌کند. برای مثال می‌توانید استایل کژوال او را در تیپ سراسر جین او ببینید:

بررسی استایل تام فورد - استایل کژوال او
استایل کژوال تام فورد با لباس‌های جین

در اینجا هم می‌توانید او را با پیراهن و شلوار جین ببینید. دکمه‌های یقه پیراهن او باز است و شالی به گردن بسته است. شلوار جین ساده‌ای هم پوشیده است و مانند همیشه عینک رنگی به چشم دارد.

بررسی استایل تام فورد - استایل کژوال او
استایل غیررسمی تام فورد با لباس جین و شالی که به گردن بسته است

ادکلن‌های تام فورد اینجاست

سخن پایانی

تام فورد عاشق این است که مردم لباس‌های زیبا بپوشند. او از اینکه دیگران از لباس‌های طراحی‌شده او شاد می‌شوند لذت می‌برد. با اینکه بسیاری او را فردی مغرور و خودپسند می‌دانند، درواقعیت او مردی مهربان، کاریزماتیک و نجیب‌ است که به‌شدت به کارش عشق می‌ورزد.

با اینکه تام فورد استایلی بی‌نهایت جذاب دارد، خودش لاپو الکان (Lapo Elkann)، تاجر ایتالیایی و وارث شرکت خودروسازی فیات، را شیک‌ترین و خوش‌تیپ‌ترین مرد جهان می‌داند.

فورد در خلق زیبایی به‌شدت منحصربه‌فرد عمل می‌کند. او به‌خاطر دقت به جزئیات در طراحی مشهور است. او همان‌طور که برای بسیاری از مردان و زنان خوش‌استایل هالیوود از جمله جانی دپ، تام هنکس، رایان گاسلینگ، هیو جکمن، هنری کویل، بیانسه، جنیفر لوپز، گوئینث پالترو و آن هاتاوی لباس‌هایی بی‌نظیر طراحی کرده است، جزئیات استایل خودش را هم به زیباترین شکل انتخاب می‌کند. با همه اینها، چیزی که از تام فورد یک جنتلمن ساخته است، نه کت‌وشلوارهای مشکی، نه توانایی‌اش در احیای برندها و نه حتی برند گران‌قیمت اوست؛ بلکه شخصیت کاریزماتیک و دانش عمیقی است که درباره سبک دارد.

نظرتان درباره استایل تام فورد چیست؟ شما استایل رسمی و کلاسیک تام فورد را می‌پسندید یا استایل کژوال و اسمارت کژوال را ترجیح می‌دهید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل آنا وینتور؛ سردبیر خوش‌پوش و قدرتمند دنیای مد
منبع gentlemansgazette
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.