چطور با کت جین زنانه استایلی خاص و دیدنی بسازیم؟

اغلب آدم‌ها لباس‌های جین را دوست دارند. حتی اگر اهل پوشیدن جین نباشند.‌ دلیل این محبوبیت، کاربردی‌بودن جین‌هاست. مثلا کت جین را در نظر بگیرید: با یک کت می‌توانید انواع گوناگونی لباس را هماهنگ کنید و استایل‌هایی متفاوت داشته باشید. در ادامه برایتان گفته‌ایم چطور با کت جین زنانه می‌توانید استایلی شیک و خاص بسازید.

۱. سر تا پا جین‌پوشی کنیم

کت جین

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن به دنیای شیک‌پوشی وارد شوید، استفاده از کت جین در همراهی با لباس‌های جین دیگر است. پس اگر کتی جین در اختیار دارید، شلوار جین هم بپوشید و استایلی خاص و زیبا برای خودتان تدارک ببینید. البته دقت کنید که بهتر است، جنس و رنگ جین‌تان در بخش‌های مختلف لباس با هم متفاوت باشد. مثلا کت جین روشن را با شلواری از جین تیره هماهنگ کنید. اگر هم دوست دارید، عیبی ندارد که کت جین و شلوارتان هم‌رنگ و هم‌جنس باشند. ولی چنین استایلی کمی خسته‌کننده می‌شود و حالت یونیفورم به خود می‌گیرد. در صورتی که پایین‌تنه‌تان چاق و بزرگ است، بهتر است شلوار جین تیره بپوشید.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن لباس خال‌خالی برای خانم‌ها؛ نکات مهمی که باید بدانید

۲. کت جین را با دامن یا پیراهن ماکسی بپوشیم

کت جین

پوشیدن کت جین روی پیراهنی ماکسی یا زمانی که دامنی بلند و تاپ به تن دارید، فکر بسیار خوبی است. این استایل هم شیک و زیباست و هم به شما اجازه می‌دهد که پیراهن باب میل و دامنی را که دوست دارید در خیابان هم به تن کنید. از آنجا که طرح جین با همه رنگ و طرحی هماهنگ می‌شود، در انتخاب پیراهن ماکسی یا بلوز و دامن دست‌تان کاملا باز است و می‌توانید موارد زیادی از لباس‌هایتان را در این ترکیب وارد کنید و چندین و چند استایل خاص و متنوع داشته باشید. طرح گل‌دار یا راه‌راه از جمله طرح‌های بسیار مناسبی هستند که می‌توانید همراه با کت جین به تن کنید. سادگی کت‌تان در کنار طرح‌های پیراهن یا دامن ترکیب خوبی را رقم می‌زند.

۳. به سراغ جین‌های اُورسایز برویم

کت جین

شاید اگر ۵ سال پیش به شما می‌گفتند که لباسی بزرگ‌تر از اندازه و سایز واقعی‌تان بپوشید، تعجب می‌کردید. اما این روزها دیگر چنین چیزی مطرح نیست. بله! پوشیدن لباس‌های اورسایز (oversize) یعنی لباس‌هایی بزرگ‌تر از اندازه‌تان و آنهایی که حالت گشاد و رها در تن دارند در دنیای مدوفشن حضوری پررنگ پیدا کرده‌ است.

برای پوشیدن کت جین هم می‌توانید به سراغ اورسایزها بروید. این استایل بیشتر موردعلاقه نوجوانان است. شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد اما امتحان‌کردنش جالب است و ضرری ندارد. شما هم امتحان کنید، شاید خوشتان آمد. این را هم فراموش نکنید که اگر قرار است، کت جینی بزرگ‌تر از سایز خود بپوشید، باقی بخش‌های استایل‌تان باید کاملا متناسب و اندازه انتخاب شوند.

۴. کت‌های جین رنگی را فراموش نکنیم

کت جین

در انتخاب کت جین فقط به‌دنبال رنگ‌های آبی و مشکی نباشید. به رنگ‌های دیگر هم فکر کنید. یادتان باشد که کت‌های جین در رنگ‌های متنوعی وجود دارند:‌ سبز ارتشی، سفید، قرمز و… . معجزه رنگ‌ها را نادیده نگیرید. برای مثال، کت جین زیتونی را با پیراهن ماکسی سفید بپوشید یا اگر اهل پوشیدن پیراهن نیستید، مانتویی سفید را با آن هماهنگ کنید. ترکیب جالبی می‌شود.

کت جین سفید هم انتخاب خوبی برای بهار و اوایل پاییز است. البته اگر اهل پوشیدن لباس‌های سفید هستید و در نگهداری از آنها دقت کافی به‌خرج می‌دهید، باید به سراغ جین سفید بروید. در غیر این صورت، رنگ سفید در استایل دردسر بزرگی خواهد بود. مزیت دیگر رنگ سفید، هماهنگی آن با تمام رنگ‌های دیگر است.

به‌طور کلی، استفاده از کت‌های جین رنگی، وقتی انتخاب خوبی خواهد بود که تمام لباس‌هایتان به یک رنگ است یا اصطلاحا استایل مونوکروم دارید. مثلا اگر مانتوشلواری یک‌رنگ سورمه‌ای به تن دارید، کت جین قرمز می‌تواند حسابی یکنواختی تیپ‌تان را بگیرد و آن را خاص و جذاب کند.

۵. ترکیب خالخالی و جین را دست‌کم نگیریم

کت جین

در بخش‌های قبلی گفتیم که جین را می‌توان با همه‌چیز هماهنگ کرد و پوشید؛ یعنی هر طرح و رنگی. اما در میان همه طرح‌ها و رنگ‌ها، ترکیب خالخالی و جین بسیار زیبا می‌شود. مثلا می‌توانید طرح پیراهن ماکسی‌تان را خالخالی انتخاب کنید و با کت جین بپوشید، مانتو یا تونیکی خالخالی با کت‌تان بپوشید یا دست‌کم شالی که به سر می‌کنید از این طرح باشد. خالخالی‌ها هم مانند دنیای جین‌ها بسیار متنوع و دوست‌داشتنی‌اند و هیچ‌وقت از دنیای مدوفشن کنار گذاشته نمی‌شوند.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن لباس خال‌خالی برای خانم‌ها؛ نکات مهمی که باید بدانید

۶. کت جین را در ترکیب با چرم بپوشیم

ترکیب جین و چرم که هر دو از قدیمی‌های دنیای مد هستند هم بسیار چشم‌نواز است. شلواری چرمی انتخاب کنید و بدانید که در کنار کت جین‌تان با آن به ترکیبی خاص خواهید رسید. کفش پاشنه‌بلند و عینک دودی بزرگ هم استایل‌تان را تکمیل خواهد کرد.

۷. کت جین بلند و مانتویی انتخاب کنیم

کت جین

کت جین بلند و مانتویی انتخاب مناسبی برای پاییز است. باوجود آن دیگر لازم نیست به فکر پوشیدن مانتو و تونیک باشید. کت‌های جین بلند هم مدل‌های مختلفی دارند که متناسب با اندام‌ باید به سراغ‌شان رفت. مثلا برخی از آنها راسته‌اند و برخی در بخش کمر بُرش می‌خورند و طرح اندام را بیشتر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید کت جین بلند روی تن‌تان به‌خوبی بنشیند و جلوه زیبایی داشته باشد، بهتر است، مدل اندام و کت را با هم تطبیق بدهید.

درباره مانتوهای جین هم می‌توانید نکات قبلی را رعایت کنید. مثلا حواستان باشد که اگر شلوار جین می‌پوشید، نوع و رنگش با پارچه مانتویتان متفاوت باشد تا جلوه بهتری در استایل‌تان ایجاد شود. اگر دوست‌دارید که تیپ‌تان تمام‌وکمال اسپورت و غیررسمی باشد، به خرید کت‌های زا‌پ‌دار فکر کنید. منظور از زاپ‌دار همان پارچه‌هایی است که حالت پارگی دارند.

در آخر

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید، شیک و متفاوت باشند اما دقیقا نمی‌دانند که برای ورود به دنیای شیک‌پوش‌ها باید از کجا شروع کنند، جین‌ها را جدی بگیرید. با خرید یک کت جین مناسب شروع کنید و مطمئن باشید که داشتن این کت می‌تواند استایل‌های متنوعی را برایتان فراهم کند. اصلا یکی از اصول شیک‌پوشی همین است که در کمد لباس‌هایتان، مواردی داشته باشید که امکان هماهنگ‌کردن آنها با تکه‌های مختلفی از لباس‌‌های دیگر وجود دارد. همین شما را شیک‌پوش می‌کند و باعث می‌شود که در موقعیت‌های گوناگون، استایل‌های گوناگونی برای خودتان طراحی کنید.


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ مشکی برای خانم‌ها؛ چطور با مشکی استایلی جذاب بسازیم؟
منبع 40plusstyle.com stylecraze.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.