اصول آرایش به سبک فرانسوی؛ چطور مثل زنان فرانسوی زیبا و شیک آرایش کنیم؟

استایل فرانسوی یکی از محبوب‌ترین سبک‌های پوشش و آرایش را ارائه می‌د‌هد. بسیاری از افراد با دنبال کردن تغییر و تحولات فشن فرانسه از استانداردهای مد این کشور تبعیت می‌کنند. تکنیک آرایش فرانسوی در عین سادگی، خاص و بسیار شیک است. در این مطلب، قصد داریم اصول آرایش به سبک فرانسوی را با شما به‌اشتراک بگذاریم. اگر شما هم به آشنایی با این روش‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

مهم‌ترین اصول آرایش به سبک فرانسوی چیست؟

مهم‌ترین اصول آرایش به سبک فرانسوی چیست؟
سادگی، ارائه چهره نچرال و مینیمالیسم را می‌توان از مهم‌ترین اصول آرایش به سبک فرانسوی دانست./ عکس از: CoffeeAndMilk

وقتی صحبت از اصول آرایش به سبک فرانسوی به میان می‌آید، نکته مهم این است که تا جای ممکن به سلامت و کیفیت پوست‌تان اهمیت دهید. با کمک این تکنیک شما با استفاده از کم‌ترین محصولات، آرایشی مینیمال و نچرال را تجربه کرده و ساختار چهره خود را به طبیعی‌ترین شکل ممکن بهبود می‌بخشید. استایل و آرایش خانم‌های فرانسوی از دیر باز مورد توجه جهانیان بوده است.

چهره‌های درخشان، زیبا و غیرتصنعی سلبریتی‌های فرانسوی همیشه از آرایشی ساده، شیک و منحصربه‌فرد برخوردار بوده و از اعتماد به‌نفس بالای آن‌ها حکایت می‌کند. در این سبک آرایش، به‌هیچ عنوان قرار نیست شما ویژگی‌های چهره‌تان را تغییر دهید؛ بلکه، اصل مهم این است که اعتماد به‌نفس‌تان را حفظ کرده، مشکلات پوست‌تان را برطرف کنید و زیبایی‌های خود را به سالم‌ترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن نشان دهید.

رمز و رازهای اصول آرایش به سبک فرانسوی که هر خانمی باید بداند

رمز و رازهای اصول آرایش به سبک فرانسوی که هر خانمی باید بداند
عکس از: mihailomilovanovic

۱. پوست‌تان را به خوبی پاک‌سازی کنید

پوست‌تان را به خوبی پاک‌سازی کنید
پاکسازی عمقی و سطحی پوست موجب می‌شود پوستی تمیز، نرم، یک‌دست و ابریشمی داشته باشید که هم از سلامت خوبی برخوردار است و هم محصولات آرایشی به خوبی روی آن می‌نشینند./ عکس از: svetikd

تمیز کردن پوست و پاکیزه نگهداشتن سطح و منافذ آن از مهم‌ترین اصول آرایش به سبک فرانسوی است. پاک‌سازی سطحی و عمقی به شکل قابل توجهی در زدودن آلودگی‌ها و مواد آرایشی، از بین بردن قشر مرده و شاخی شده و همچنین، بهبود کیفیت پوست تاثیر دارد. اغلب میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند، روزی دو بار (صبح و شب) با استفاده از محصولات پاک‌کننده متناسب با نوع پوست‌تان صورت‌ خود را به دقت تمیز کنید و هرگز با آرایش به رختخواب نروید.

محبوب‌ترین ژل‌های شست‌وشوی صورت

۲. مراقبت از پوست را جدی بگیرید

مراقبت از پوست را جدی بگیرید
مراقبت از پوست به معنای استفاده از محصولات مناسب با نوع پوست و سن‌وسال مصرف‌کننده و همچنین، تغذیه و استراحت درست است./ عکس از: svetikd

برای داشتن یک آرایش عالی حتما باید پوست خوبی داشته باشید. برای بهبود کیفیت پوست‌تان در وهله اول لازم است آب کافی بنوشید؛ به اندازه کافی استراحت کنید، و مراقب وضعیت روحی و روانی‌تان باشید. در مرحله بعد، لازم است روتین مناسب پوست خود را دنبال کنید. برای این منظور، بسته به نوع پوست و نیازهای آن باید به‌صورت روزانه از کرم‌ها، سرم‌ها و لوسیون‌های آب‌رسان، ضد سالخوردگی و تغذیه‌کننده استفاده کنید. یادتان باشد، هدف نهایی آرایش به سبک فرانسوی این است که پوست تا حد امکان شفاف و درخشان به‌نظر برسد و زیبایی شما جلوه‌ای کاملا طبیعی داشته باشد.

۳. از ضد آفتاب استفاده کنید

از ضد آفتاب استفاده کنید
استفاده از ضد آفتاب بهترین راهکاری است که از سالخوردگی زودرس، ایجاد لک و بروز انواع بیماری‌های خطرناک پوستی جلوگیری می‌کند./ عکس از: bymuratdeniz

استفاده از ضد آفتاب از مهم‌ترین بخش‌های اصول آرایش به سبک فرانسوی است. با انجام این کار، علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان پوست از ایجاد لکه‌های پوستی هم جلوگیری می‌کنید و روند سالخوردگی پوست را به تعویق می‌اندازید. معروف‌ترین میکاپ آرتیست‌های فرانسوی توصیه می‌کنند، در تمام روزهای سال و بدون توجه به آفتابی بودن یا نبودن هوا از محصولات ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. یادتان باشد، کرم و لوسیون ضد آفتاب‌تان را باید براساس ویژگی‌ها و ساختار پوست‌تان انتخاب کنید. برای کسب بهترین نتیجه ممکن، توصیه می‌کنیم هر دو ساعت یک‌بار کرم ضد آفتاب‌تان را تجدید کنید.

محبوب‌ترین کرم‌های ضدآفتاب را ببینید

۴. رطوبت‌رسانی پوست را فراموش نکنید

رطوبت‌رسانی پوست را فراموش نکنید
استفاده منظم از محصولات مرطوب‌کننده مناسب با ساختار پوست به تامین سلامت آن کمک کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند./ عکس از: PeopleImages

برای آن‌که آرایش شما به طبیعی‌ترین شکل ممکن بر روی صورت‌تان بنشیند، لازم است به‌طور منظم از محصولات مرطوب‌کننده مناسب نوع پوست‌تان استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید، تامین رطوبت لب هم به اندازه پوست صورت اهمیت دارد. بنابراین، لازم است روزانه چندین بار از بالم لب استفاده کرده و از خشک شدن و ترک خودن آن جلوگیری کنید.

علاوه بر روتین منظم روزانه، قبل از آرایش لازم است پوست‌تان را به خوبی تمیز و مرطوب کنید. با انجام این کار، نه تنها پایه نرم و درخشانی را برای آرایش ایجاد می‌کنید بلکه از تشکیل چین‌وچروک‌ها تازه جلوگیری کرده و به تقویت پوست‌تان کمک می‌کنید. در صورت تمایل، پس از تکمیل آرایش می‌توانید مقدار کمی کرم مرطوب‌کننده را روی استخوان گونه و شقیقه‌های‌تان بمالید تا درخشندگی طبیعی‌تری را تجربه کنید.

۵. مشکلات پوست‌تان را شناسایی کنید

مشکلات پوست‌تان را شناسایی کنید
شناسایی مشکلات، نخستین گام در مسیر برطرف کردن آن‌هاست./ عکس از: GMint

برای آن‌که به بهترین شکل ممکن از پوست‌تان مراقبت کنید، لازم است مشکلات‌اش را بشناسید و از محصولاتی استفاده کنید که به رفع آن‌ها کمک می‌کنند. آکنه، خشکی بیش از اندازه، لک و سالخودگی زودهنگام از رایج‌ترین مشکلات پوستی به حساب می‌آیند. مراجعه به پزشکان متخصص از بهترین روش‌هایی است که تشخیص نیازهای پوست را امکان‌پذیر می‌کند.

۶. چهره‌تان را طبیعی نگهدارید

چهره‌تان را طبیعی نگهدارید
به اعتقاد یک خانم فرانسوی، آرایش نچرال و ساده با تمرکز بر ویژگی‌های منحصر به‌فرد هر شخص بهترین روش آراستن صورت است./ عکس از: svetikd

برجسته کردن زیبایی‌های طبیعی چهره از مهم‌ترین مفاد اصول آرایش به سبک فرانسوی است. طبیعی است که زنان فرانسوی هم درست مانند خانم‌های دیگر نقاط جهان تلاش می‌کنند سیاهی زیر چشم و آکنه‌های صورت‌شان را بپوشانند. با این حال، آن‌ها این نکته را فراموش نمی‌کنند که قرار نیست به شکلی ساختگی و دروغین، کامل و بی‌عیب‌ونقص به‌نظر برسند. بنابراین، به جای به‌کار بردن حجم بالایی از محصولات متنوع و رنگارنگ فقط از تولیداتی مانند یک کانسیلر عالی استفاده می‌کنند. به این ترتیب، با کم‌ترین هزینه و تلاشی می‌توانند پوستی یک‌دست و طبیعی را به‌نمایش بگذارند.

۷. تعادل چهره‌تان را حفظ کنید

تعادل چهره‌تان را حفظ کنید
برای حفظ تعادل چهره، لازم است از آرایش شلوغ اجتناب کنید./ عکس از: CoffeeAndMilk

حفظ تعادل و سادگی چهره از مهم‌ترین بخش‌های اصول آرایش به سبک فرانسوی است. بنابراین، اگر به این روش علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم تا جای ممکن از رنگ‌های خنثی، خطوط ملایم و محصولات سبک استفاده کنید. در مراسم رسمی و شب‌نشینی‌ها هم بهتر است تنها روی یکی از بخش‌های چهره متمرکز شوید.

برای مثال، اگر آرایش اسموکی یا خط چشم واضح و مشکی را به‌همراه سایه‌های قهوه‌ای تیره یا آبی برای چشم‌های‌تان انتخاب کرده‌اید خوب است لب‌های خود را با رنگ‌های خنثی و طبیعی بیارایید. از سوی دیگر، ترکیب رژلب قرمز با چشم‌های طبیعی و بدون آرایش می‌تواند ظاهری ملایم و در عین حال، پیچیده را برایتان ایجاد کند.


حتما بخوانید: همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز

۸. زیبایی چشم‌ها را به‌نمایش بگذارید

زیبایی چشم‌ها را به‌نمایش بگذارید
عکس از: CoffeeAndMilk

بیش‌تر خانم‌های فرانسوی به‌طور روزانه از سایه چشم، کرم پودر یا رژلب پررنگ استفاده نمی‌کنند. برای آن‌که آرایش کلاسیک به سبک فرانسوی را تجربه کنید، کافی است کمی ریمل، کانسیلر و بالم لب را به‌کار ببرید. در واقع، هدف اصلی این است که ضمن ساده نگهداشتن ترکیب چهره تا جای ممکن زیبایی طبیعی چشم‌ها را به نمایش بگذارید. برای این منظور، در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر ریمل از فر مژه هم استفاده کنید. در مراسم رسمی و شب‌نشینی‌ها، می‌توانید خط چشم و هایلایتر را هم به این ترکیب اضافه کنید تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشید.

۹. روی لب‌ها تمرکز کنید

روی لب‌ها تمرکز کنید
عکس از: narik

رژلب قرمز نماد آرایش به سبک فرانسوی است. با این حال، استفاده از آن تکنیک خاص خودش را دارد. خانم‌های فرانسوی از رنگ‌هایی مانند قرمز برای تمرکز بیش‌تر بر لب‌های‌شان استفاده می‌کنند. برای زیباتر شدن چهره، آن‌ها فقط کمی ریمل و هایلایتر را به این ترکیب اضافه کرده یا از آرایش چشم صرف‌نظر می‌کنند.

برای رعایت اصول آرایش به سبک فرانسوی به چه محصولاتی نیاز داریم؟

برای رعایت اصول آرایش به سبک فرانسوی به چه محصولاتی نیاز داریم؟
عکس از: Ivan-Bajic

۱. کانسیلر

کانسیلر
کانسیلر اگر منطبق با رنگ پوست انتخاب شود با ایجاد لایه‌ای مناسب می‌تواند بسیاری از ناهماهنگی‌های پوستی را به شیوه‌ای طبیعی بپوشاند./ عکس از: VladimirFLoyd

کانسیلر یکی از لوازم مهمی است که در روتین آرایش به سبک فرانسوی کاربرد دارد. امروزه، برخی از برندهای مشهور این محصول را با اپلیکاتورهای پیشرفته و طراحی ارگونومیک به بازار ارائه می‌دهند. شما با استفاده از کانسیلر می‌توانید آکنه، جای جوش، کبودی زیر چشم و لکه‌های پوستی را بپوشانید. در عین حال، با کمک این محصول می‌توانید چهره خود را کانتور کنید.

جدیدترین مدل‌های کانسیلر را ببینید

۲. رژ گونه

رژ گونه
عکس از: triocean

رژ گونه یکی دیگر از اجزای ضروری است که به برجسته کردن گونه‌ها و برخی دیگر از بخش‌های چهره مانند چانه و تیغه بینی کمک می‌کند. این یکی از ترفندهای آرایشی است که سلبریتی‌هایی مانند «کیت ماس» و «سیندی کرافورد» سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین ٰرژگونه‌ها را ببینید

۳. کرم پودر سبک

کرم پودر سبک
عکس از: TanyaRow

بسیاری از خانم‌ها فرانسوی حتی در مراسم رسمی هم از کرم پودر استفاده نمی‌کنند. با این حال، اگر شما دوست دارید این محصول را به‌کار ببرید توصیه می‌کنیم از کرم پودرهایی استفاده کنید که فرمولاسیون سبکی دارند. به‌علاوه، محصولاتی از قبیل BB Cream یا CC Cream در عین برخورداری از پوشانندگی مناسب دارای ترکیبات مرطوب‌کننده بوده و ظاهر طبیعی‌تری را ایجاد می‌کنند. مهم است رنگ کرم پودرتان را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بیش‌ترین تشابه ممکن را با رنگ پوست‌تان داشته باشد.

محبوب‌ترین کرم‌های بی‌بی اینجاست

۴. ریمل

ریمل
براساس اصول آرایش به سبک فرانسوی، هرگز نباید از مقدار زیادی ریمل استفاده کرد و فرم مژه‌ها را به صورتی چسبناک، چسبنده و مصنوعی درآورد./ عکس از: Prostock-Studio

یک ریمل عالی را می‌توان سنگ بنای آرایش به سبک فرانسوی دانست. میکاپ آرتیست‌های فرانسوی توصیه می‌کنند برای فرم بخشیدن و بلند کردن مژه‌ها از مقدار اندکی ریمل استفاده کنید. چرا که مژه‌های فشرده و سنگین جذابیت زیادی ندارند. در صورت تمایل، با استفاده از مداد چشم می‌توانید بن مژه‌ها را به‌شکلی دراماتیک پر رنگ‌تر کرده و زیبایی چشمان‌تان را دو چندان کنید.

جدیدترین مدل‌های ریمل اینجاست

۵. رژلب قرمز

رژلب قرمز
رژلب قرمز اگر به‌طور مناسب و در هماهنگی با سایر محصولات آرایشی به‌کار برود می‌تواند ظاهری شیک و کلاسیک ایجاد کند./ عکس از: puhhha

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، رژلب قرمز از ضروریات آرایش به سبک فرانسوی به حساب می‌آید. برای ایجاد جلوه‌ای طبیعی‌تر، پیشنهاد می‌کنیم رژلب محبوب‌تان را با استفاده از قلم‌موی مخصوص روی لب‌ها پخش کنید.

۶. هایلایتر

هایلایتر
با کمک هایلایتر می‌توانید چهره‌تان را درخشان‌تر و شاداب‌تر از همیشه نشان دهید./ عکس از: bonetta

با کمک هایلایتر شما می‌توانید پوست خود را درخشان‌تر و شاداب‌تر از آن‌چه که هست به‌نمایش بگذارید. در عین حال، این محصول در افزایش جذابیت چشم‌ها، برجسته کردن گونه‌ها و باریک‌تر نشان دادن بینی تاثیرگذار است.

پرفروش‌ترین هایلایترها را ببینید

۷. فر مژه

فر مژه
عکس از: heckmannoleg

فر مژه ابزاری است که برای حالت‌دادن به مژه‌ها کارایی دارد. این امر یکی از اصول آرایش به سبک فرانسوی است که کم‌تر کسی به آن اهمیت می‌دهد. با این حال، خانم‌های فرانسوی قدر مژه‌های سالم، بلند، پر پشت و خوش‌حالت را به‌خوبی می‌دانند و از نقش آن در افزایش گیرایی چشم‌ها آگاهی دارند.

جدیدترین مدل‌های فرمژه اینجاست

۸. بالم لب

بالم لب
عکس از: Prostock-Studio

بالم لب یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی است که از لب‌های شما در برابر آلودگی‌های زیست محیطی محافظت کرده و با تامین رطوبت مورد نیاز لب و همچنین، به لطافت و نرمی آن کمک می‌کند. برخی از انواع این محصول حاوی SPF بوده و وظیفه مراقبت از لب را در برابر تابش زیان‌بار نور خورشید برعهده می‌گیرند.

پرفروش‌ترین مدل‌های بالم لب

۹. مداد چشم قهوه‌ای

مداد چشم قهوه‌ای
با استفاده از مداد چشم قهوه‌ای بسته به دلخواه می‌توانید آرایش نچرال یا دراماتیک داشته باشید./ عکس از: Dutko

آرایش چشم با استفاده از مداد چشم قهوه‌ای در عین طبیعی بودن، شیک و دراماتیک خواهد بود. با کمک این محصول، به‌سادگی، بدون هیچ‌گونه اغراق و به طبیعی‌ترین شکل ممکن به چشم‌های‌تان حالت می‌بخشید و جذابیت ذاتی آن‌ها را دو چندان می‌کنید.

انواع رنگ‌های مداد چشم اینجاست

نبایدهای آرایش به سبک فرانسوی

نبایدهای آرایش به سبک فرانسوی
عکس از: Rohappy

• از کرم پودرهای سنگین و غلیظ استفاده نکنید

یکی از مهم‌ترین اصول آرایش به سبک فرانسوی این است که هرگز نباید از محصولاتی استفاده کرد که ظاهر طبیعی پوست را کدر یا سنگین ‌کنند. کرم پودرهای غلیظی که پوشش غیر طبیعی و ماسک مانندی را بر روی پوست ایجاد می‌کنند هم از همین گروه به حساب می‌آیند. استفاده از کرم پودر سنگین بیش‌تر در میان افرادی رایج است که از سلامت پوست‌شان رضایت ندارند. خوب است بدانید، به‌کار بردن چنین محصولاتی نه تنها مشکل را برطرف نمی‌کند، بلکه به دلیل مسدود کردن منافذ ممکن است آن را شدت بخشند.

• کانتورینگ واضح و بیش از حد را فراموش کنید

کانتورینگ بیش از اندازه و ایجاد سایه روشن‌های واضح نشان‌دهنده تکنیک ضعیف آرایش‌گر و کیفیت بد محصولات مورد استفاده است. در ضمن، انجام این کار چهره شما را مصنوعی و کاملا نقاشی شده جلوه خواهد داد.

• از ترکیب آرایش غلیظ چشم با رژلب قرمز صرف‌نظر کنید

به‌کار بردن رژلب قرمز به‌همراه آرایش غلیظ چشم، ترکیبی شلوغ و غیر طبیعی را به‌وجود می‌آورد که با اصول آرایش به سبک فرانسوی همخوانی ندارد. توصیه می‌کنیم در هنگام آراستن صورت، تمرکزتان را روی یکی از این بخش‌ها گذاشته و دیگری را در طبیعی‌ترین حالت ممکن و با ساده‌ترین روش‌ها بیارایید.

• از تلاش برای بی‌عیب‌ونقص بودن دست بردارید

بی‌تفاوتی و اعتماد به‌نفس بالا را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل جذابیت خانم‌های فرانسوی به حساب آورد. آن‌ها هرگز نگران آن نیستند که صورتی ایده‌آل و بی‌عیب‌ونقص داشته باشند. البته، تا جایی که به سلامت پوست و بدن مربوط می‌شود همه آن‌ها تلاش‌شان را می‌کنند تا از خودشان مراقبت کنند. اما در حوزه آرایش دوست دارند ویژگی‌های منحصر به‌فرد صورت‌شان را حفظ کنند و آن‌ها را به رخ بکشند. بنابراین، تقریبا هیچ‌یک از این افراد سعی نمی‌کنند بینی خود را کوچک‌تر از آن‌چه هست نشان دهند؛ یا کک‌ومک‌های‌ صورت‌شان را با لایه غلیظی از محصولات آرایشی بپوشانند.

آموزش مرحله به مرحله آرایش به سبک فرانسوی

آموزش مرحله به مرحله آرایش به سبک فرانسوی
عکس از: CoffeeAndMilk

۱. پوست خود را آماده کنید

اگر می‌خواهید از اصول آرایش به سبک فرانسوی پیروی کنید، لازم است قبل از آرایش صورت‌تان را به‌دقت تمیز کرده و سپس از تونر و کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای آماده‌سازی پوست صورت، ابتدا آن با ژل‌ها و فوم‌های شوینده مناسب نوع پوست‌تان شست‌وشو دهید و پس از به‌کار بردن تونر و اطمینان از خشک شدن صورت می‌توانید کرم مطوب‌کننده را روی پوست بمالید. یادتان باشد که حتما به پوست لب‌ها هم رسیدگی کرده و قبل از آرایش با استفاده از بالم لب آن‌ها را هیدراته کنید.

۲. حالت‌دهی مژه‌ها را فراموش نکنید

مژه‌های زیبا با ظاهری طبیعی از جذابیت زیادی برخوردارند. پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را با کمک فر مژه حالت دهید و با استفاده از یک مداد چشم قهوه‌ای حد فاصل پلک و مژه را رنگی کنید. در نهایت، می‌توانید با کمک مقداری کمی ریمل در عین محافظت از زیبایی طبیعی چشم‌ها آن‌ها را دراماتیک‌تر جلوه دهید.

۳. به ابروهای‌تان رسیدگی کنید

ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره و طبیعی نشان دادن آن برعهده دارند. بنابراین، رسیدگی به آن‌ها مرحله مهمی از اصول آرایش به سبک فرانسوی را به خود اختصاص می‌دهد. برای این منظور، می‌توانید از یک برس مخصوص، ریمل ابرو یا صابون ابرو استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید ظاهری تمیز، مرتب و نچرال داشته باشید.

۴. استفاده از کانسیلر را جدی بگیرید

با استفاده از یک کانسیلر عالی که با رنگ پوست‌تان مطابقت دارد می‌توانید کبودی یا سرخی زیر چشم، لکه‌های قهوه‌ای یا سفید و دیگر ناهماهنگی‌های پوستی را یک‌دست کنید. مزیت کانسیلر این است که یک پوشش طبیعی را بر روی پوست ایجاد کرده و با به‌وجود آوردن ظاهری نچرال عیوب آن را از نظر مخفی می‌کند.

یادتان باشد که مینیمالیسم جوهره آرایش فرانسوی است. در نتیجه، نیاز چندانی به برس نخواهید داشت و می‌توانید این محصول را با کمک سرانگشتان‌تان بر روی نواحی مختلف صورت پخش کنید. در صورت نیاز برای پوشانندگی بیش‌تر یا در هنگام آماده شدن برای حضور در مراسم رسمی، علاوه بر کانسیلر می‌توانید از BB Cream استفاده کنید.

۵. شادابی چهره‌تان را با هایلایتر بیش‌تر کنید

با استفاده از یک هایلایتر ملایم به‌سادگی می‌توانید چهره خود را درخشان‌تر و شاداب‌تر نشان دهید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم استخوان گونه، گوشه داخلی چشم‌ها، تیغه بینی و کمان کوپید (قوس دو بخشی لب بالایی) را به هایلایتر آغشته کنید.

تفاوت‌های اصول آرایش به سبک فرانسوی با آرایش به سبک آمریکایی چیست؟

تفاوت‌های اصول آرایش به سبک فرانسوی با آرایش به سبک آمریکایی چیست؟

سبک‌های آرایش فرانسوی و آمریکایی به دلیل برخورداری از رویکردهای متضاد در رابطه با زیبایی، تفاوت‌های چشمگیری با هم دارند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

• آرایش به سبک فرانسوی روی طبیعی نشان دادن چهره و احترام به ویژگی‌های منحصر به‌فرد هر شخص تمرکز دارد. این در حالی است که شیوه آرایش آمریکایی به‌گونه‌ای است که چهره فرد بی‌عیب‌ونقص نشان داده شود.
• فرانسوی‌ها دستیابی به زیبایی و محافظت از آن را یک سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌دانند. اما آمریکایی‌ها، بیش‌تر روی راهکارهای سریع تمرکز می‌کنند.
• آرایش به سبک فرانسوی بیش از هر چیز درباره رسیدگی به پوست از سنین پایین تاکید می‌کند. این در حالی است که در آرایش آمریکایی ترجیح بر این است که هر بار مدت زمان زیادی را صرف آراستن صورت و پوشاندن عیوب آن کنید.
• آرایش فرانسوی از ظرافت بیش‌تری برخوردار است و تلاش می‌کند چهره‌ای شیک، ساده و نچرال را به نمایش بگذارد. اما آرایش آمریکایی دارای زرق و برق و قواعد پیجیده‌تری است و از محصولات متنوع‌تری بهره می‌برد.

کدام سلبریتی‌ها به آرایش به سبک فرانسوی علاقه دارند؟

«ژولیت بینوش»، «کیت بلانشت» و «جنیفر لارنس» تنها چند نفر از سلبریتی‌های مشهوری هستند که بیش‌تر مواقع از آرایش به سبک فرانسوی پیروی می‌کنند.

کدام سلبریتی‌ها به آرایش به سبک فرانسوی علاقه دارند؟
در این تصویر، کیت بلانشت را مشاهده می‌کنید که در یک مراسم رسمی با آرایشی به سبک فرانسوی می‌درخشد.
کدام سلبریتی‌ها به آرایش به سبک فرانسوی علاقه دارند؟
این هم عکسی از جنیفر لارنس است که او را با آرایشی به سبک فرانسوی‌ها نشان می‌‌دهد.
کدام سلبریتی‌ها به آرایش به سبک فرانسوی علاقه دارند؟
ژولیت بینوش هم در با آرایش فرانسوی خود مثل همیشه زیبا، ساده، طبیعی و با اعتماد به نفس به نظر می‌رسد.

سخن آخر

در این مطلب، برایتان از اصول آرایش به سبک فرانسوی، محصولات مناسب برای انجام این کار و باید و نبایدهایی گفتیم که در زمینه رعایت این تکنیک دارای اهمیت هستند. نظر شما چیست؟ آیا این روش آرایش را دوست دارید؟ شما چگونه آرایش می‌کنید؟ در خلال آرایش از چه محصولاتی بیش‌ترین استفاده را می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: اصول آرایش کلاسیک؛ چطور یک میکاپ همیشه شیک داشته باشیم؟
منبع insidr.co www.stylecraze.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.