بررسی استایل بندیکت کامبربچ؛ همیشه برندپوش و شیفته استایل کلاسیک

بندیکت کامبربچ یکی از بازیگران انگلیسی هالیوود است که دانش زیادی درباره سبک و استایل دارد و قوانین لباس‌پوشیدن در هر مراسمی را به‌خوبی می‌داند. در این مطلب، استایل بندیکت کامبربچ را که ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است بررسی می‌کنیم.

مختصری درباره زندگی بندیکت کامبربچ

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - درباره زندگی شخصی بندیکت
بندیکت جوان و خوش‌استایل در خانواده‌ای هنرمند بزرگ شده است.

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ (Benedict Timothy Carlton Cumberbatch) در ۱۹ ژوئیه ۱۹۷۶ در لندن به دنیا آمد. خانواده او با هنر بازیگری بیگانه نیستند. پدرش، تیموتی کارلتون، سابقه‌ای طولانی در تئاتر، تلویزیون و سینما داشت و مادرش وندا ونتهام، بازیگر موفق سریال علمی‌تخیلی یوفو (UFO) در نقش سرهنگ ویرجینیا لیک بود. البته این تنها شهرت خاندان او نبوده است؛ پدربزرگ بندیکت، هنری، افسر نیروی دریایی در هر دو جنگ جهانی و عضوی از جامعه عالی‌رتبه لندن بود. به همین دلیل است که بندیکت همیشه می‌گوید در دنیایی از امتیازات و افتخارات بزرگ شده است.

بندیکت ۱۲ سال بیشتر نداشت که برای اولین بار در مدرسه نقش تیتانیا را در تئاتر «رویای شبانه نیمهٔ تابستان» بازی کرد. معلم او، مارتین تایرل، گفت تا آن روز هرگز با بازیگری به خوبی بندیکت در بین بچه‌های مدرسه کار نکرده بود.

قبل از اینکه بندیکت تحصیلات دانشگاهی‌اش را در منچستر ادامه دهد، یک‌سال داوطلبانه در یک صومعه تبتی در هند، زبان انگلیسی تدریس کرد. بعد از آن مدرک کارشناسی ارشد را در رشته هنر کلاسیک در لامدا (آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن) گرفت.

محبوبیت بندیکت در زندگی حرفه‌ای

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - زندگی حرفه‌ای بندیکت
بندیکت در نقش استیون هاوکینگ؛ دانشمند فقید

در ابتدای دوران بازیگری حرفه‌ای‌اش، در دهه اول سال ۲۰۰۰، بندیکت اغلب در تلویزیون بازی می‌کرد. بااین‌حال اولین موفقیتش را در سال ۲۰۰۴ و با فیلم تلویزیونی «هاوکینگ» که درباره سال‌های اولیه حضور استیون هاوکینگ، «دانشمند بزرگ فیزیک»، در کمبریج بود به دست آورد. بعد از آن در سال ۲۰۱۰ در نقش ونگوگ و مدت کوتاهی بعد از آن در نقش شرلوک هلمز بازی کرد که محبوبیتی کم‌نظیر برایش به همراه داشت. در سال ۲۰۱۱، بندیکت در نقش فرانکشتاین، هیولای معروف رمان مری شلی، ظاهر شد که به‌خاطر بازی فوق‌العاده‌اش جایزه اولیویه را که تاج سه‌گانه تئاتر لندن نامیده می‌شود دریافت کرد. او خیلی سریع توانست به بازیگری محبوب تبدیل شود.

آشنایی‌اش با سوفی هانتر و ازدواجی موفق

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - سوفی هانتر همسر بندیکت
بندیکت در کنار همسرش سوفی هانتر.

در سال ۲۰۰۹، بندیکت سر صحنه فیلم پری‌های برلسک (Burlesque Fairytales) با سوفی هانتر ملاقات کرد. سوفی که متولد ۱۹۷۸ است، در پاریس در رشته تئاتر آوانگارد تحصیل کرده و در مؤسسه بین‌المللی تئاتر ساراتوگا در نیویورک آموزش دیده است. سوفی به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی مسلط است. او و بندیکت در ۱۴ فوریه ۲۰۱۵ با هم ازدواج کردند و دو پسر به نام‌های کریستوفر کارلتون و هال اودن دارند.

یکی از مهم‌ترین افتخارات زندگی شخصی بندیکت کامبربچ، دریافت نشان فرمانده با عالی‌ترین درجه در امپراتوری بریتانیا (CBE) از شخص ملکه الیزابت است. در انگلستان این عنوان را به کسانی اعطا می‌کنند که دستاوردهای درخورتوجهی در هنر، دانش و خیریه دارند.


حتما بخوانید: استایل ملکه الیزابت دوم؛ سبکِ خاصِ ملکهِ خوش‌پوش جهان مد

بررسی استایل بندیکت کامبربچ

با اینکه استایل یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که یک بازیگر بهتر است داشته باشد، این‌طور نیست که همه بازیگران سبکی منحصربه‌فرد داشته باشند. برخی از بازیگران شناخت فوق‌العاده‌ای از آیتم‌های سبک دارند و آقای کامبربچ یکی از آنهاست. او استعداد فوق‌العاده‌ای در ترکیب سبک کلاسیک با جزئیات سبک مدرن دارد. برای بررسی استایل بندیکت کامبربچ ابتدا به برخی از اصولی که در ظاهر و پوشش خود رعایت می‌کند اشاره می‌کنیم و سپس بعضی از بهترین لباس‌هایی را که در رویدادهای مختلف پوشیده است با هم خواهیم دید.

۱. به‌طورکلی به سبک کلاسیک گرایش دارد

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استایل او بیشتر کلاسیک است
بندیکت به استایل کلاسیک بیشتر گرایش دارد.

بندیکت به‌طورکلی سبک کلاسیک را می‌پسندد و به‌ندرت سعی می‌کند با انتخاب‌های خود توجه دیگران را جلب کند. او به‌خوبی قوانین سبک کلاسیک را درک می‌کند و می‌داند در مراسم‌های مختلف مانند کراوات سیاه و کراوات سفید چه آیتم‌هایی را باید رعایت کند. لباس‌های کلاسیک و همیشه‌مناسب او، از او یک جنتلمن مدرن ساخته است.

۲. با سبک رسمی راحت‌تر است تا غیررسمی

استایل بندیکت کامبربچ
کت‌وشلوارهای شیک از مهم‌ترین لباس‌های بندیکت هستند.

بندیکت با لباس‌های رسمی راحت‌تر است تا غیررسمی. برای مثال، وقتی برای رویدادی از او دعوت می‌کنند، اگر واقعا نداند چه باید بپوشد، یک کت‌وشلوار رسمی انتخاب می‌کند و خودش را به دردسر نمی‌اندازد. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که او تمایلی برای پوشیدن لباس‌های راحتی و کژوال ندارد. او در سال ۲۰۱۶ با یک تی‌شرت خاکستری اورسایز و شلوار و کفش ورزشی که با آن ست کرده بود ترکیب جذابی ایجاد کرد. ازآنجاکه بندیکت به سبک کلاسیک تمایل دارد و تیپ رسمی را بیشتر می‌پسندد، طبیعی است که کت‌وشلوار برایش بسیار مهم باشد. کت‌وشلوار برند اسپنسر هارت مخصوصا در رنگ‌های تیره ازجمله مشکی، سرمه‌ای و خاکستری از لباس‌های موردعلاقه اوست. در مراسم رسمی هم کت‌وشلوارهای فراک با دنباله بلند را ترجیح می‌دهد.

پرفروس‌ترین کت‌وشلوارهای مردانه اینجاست

۳. لباس‌های متناسب با اندامش را می‌شناسد

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - پوشیدن لباس‌های اندامی
لباس‌های او کاملا متناسب با اندامش هستند.

بندیکت تیپ بدنی خود را می‌شناسد و می‌داند کدام لباس‌ها یا اکسسوری‌ها مناسب او هستند. او مردی لاغر و قدبلند است و به همین دلیل ترجیح می‌دهد لباس‌هایی متناسب با اندامش بپوشد تا گشادی لباس‌ها او را در خود غرق نکنند. با همین تفکر، یقه کت‌ها و کراوات‌هایش را اغلب باریک انتخاب می‌کند. بیشتر کت‌وشلوارهای او شیک و خوش‌ترکیب هستند.

محبوب‌ترین کراوات‌های مردانه

۴. به دستمال‌گردن یا شال‌گردن علاقه زیادی دارد

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - شال‌گردن یا دستمال‌گردن را دوست دارد
دستمال‌گردنی که به‌خوبی گردن بلند او را پوشش داده است.

یکی از آیتم‌هایی که در بسیاری از مواقع در استایل بندیکت می‌بینیم دستمال‌گردن یا شال‌گردن است. او گردن بلندی دارد و به همین دلیل دستمال‌گردن جذابیت زیادی به او می‌بخشد.

۵. از انواع کلاه در هر فصل استفاده می‌کند

واقعا به‌سختی می‌توان بندیکت را بدون کلاه‌های محبوبش تصور کرد. بندیکت به‌خوبی می‌داند که کلاه چه آیتم قدرتمندی برای جذاب‌ترکردن استایل افراد است. او هم در تابستان و هم در زمستان کلاه بر سر می‌گذارد.

در این تصویر می‌بینید که او در فینال مسابقه تنیس در فرانسه در سال ۲۰۱۴، لباسی از برند لاکوست با عینک آفتابی پرسول، شلوار خاکستری و کلاه حصیری آبی و نیز کفش تنیس سفید پوشیده است:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ -استفاده از کلاه

بندیکت در نمایشگاه گل چلسی هم در سال ۲۰۱۴، یک کلاه حصیری سفید با کت‌وشلوار خاکستری روشن و پیراهن نارنجی به تن کرده است:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از کلاه

در اینجا هم کلاه فدورا خاکستری تیره با کت چرم مشکی، شلوار خاکستری بدون کمربند و ساسبند و کفش مشکی پوشیده است که ظاهری آرام و جذاب به او داده است:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از کلاه

در رقابت‌های ویمبلدون سال ۲۰۱۵ هم یک کلاه پانامایی و یک کت راه‌راه را با پیراهن سفید لینن ترکیب کرده است:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از کلاه

۶. حتی لباس‌های کژوالش خوش‌ترکیب‌اند

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - انتخاب لباس‌های کژوال خوش‌فرم

بندیکت لباس‌های کژوالش را هم خوش‌ترکیب و شسته‌رفته انتخاب می‌کند.حتی اگر جین یا چرم بپوشد، سعی می‌کند همچنان شیک و خوش‌دوخت باشند. هرگز نمی‌بینید که او لباسی شل‌وول با ظاهری عجیب‌وغریب پوشیده باشد. اصلا با روحیات او سازگار نیست! برای نمونه یکی دیگر از لباس‌های کژوال او را ببینید:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - لباس کژوال شیک بندیکت

۷. فقط از برندهای کلاسیک استفاده می‌کند

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از برندهای کلاسیک
عینک بندیکت از برند ریبن.

بندیکت فقط به برندهای کلاسیک اهمیت می‌دهد. بررسی استایل بندیکت کامبربچ نشان می‌دهد او فقط از برندهای کلاسیک استفاده می‌کند. برای مثال، عینکش را از برند ریبن، عطرش را از برند هرمس، پولوشرت را از لاکوست و کت‌های کتانش را از باربور تهیه می‌کند و به همین دلیل بعید است هرگز او را با لباس یا اکسسوری از برندهای جدید مانند برند کانیه وست ببینیم.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

۸. گاهی قوانین سبک را زیرپا می‌گذارد

یک نکته مهم در طراحی سبک هست و آن این است که اگر قوانین لباس‌پوشیدن در هر مراسمی را بدانید و به آنها مسلط باشید، حتی اگر زمانی قوانین را بشکنید، این کار را به‌زیبایی انجام خواهید داد. بندیکت از آن افرادی است که گاهی در استایلش قانون را نقض می‌کند ولی این کار را استادانه انجام می‌دهد. برای مثال، او می‌داند اگر قرار است رسمی بپوشد، باید با کت‌وشلوارش کراوات و پوشت داشته باشد و اگر بدون کراوات یا پاپیون باشد باید کتی کژوال به‌تن کند.

در این پریمیر هم که مربوط به فیلم «هابیت: نبرد پنج ارتش» است و در میدان لِستر لندن برگزار شد، بندیکت یک کت جورجیو آرمانی با برگردان یقه ابریشمی انتخاب کرد و یک کراوات معمولی به گردنش بست؛ درحالی‌که این کت را در اصل باید با پاپیون مشکی می‌پوشید:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - نقض قوانین مربوط به استایل
کت‌وشلواری که بندیکت باید با پاپیون مشکی می‌پوشید ولی از کراوات استفاده کرده است.

۹. رنگ‌های خنثا را ترجیح می‌دهد

بندیکت به‌ندرت ممکن است لباس‌های رنگارنگ بپوشد. هرچند امروزه افراد بسیاری طرفدار استفاده از رنگ‌ها و مخصوصا تکنیک کالربلاکینگ هستند، افرادی مانند بندیکت نمی‌توانند با لباس‌های رنگارنگ کنار بیایند و بیشتر طرفدار استایل مونوکروم هستند. معمولا پالت رنگی لباس‌های کمد بندیکت به مشکی، سرمه‌ای، سفید و خاکستری روشن یا تیره محدود می‌شود. در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای فیلم «بازی تقلید»، کت و شلوار خاکستری از برند دولچه و گابانا و پیراهن ریچارد جیمز شرابی پوشید:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - رنگ‌های خنثا را ترجیح می‌دهد
کت‌وشلوار خاکستری و پیراهن شرابی بندیکت که اتفاقا با جوراب‌هایش ست بود.

در پریمیر فیلم «۱۲ سال بردگی» در تورنتو در سال ۲۰۱۳، انتخاب بندیکت یک کت‌وشلوار خاکستری دو دکمه با پیراهن سفید و کفش مشکی و بدون کراوات بود:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از رنگ‌های خنثا

کت تویید سرمه‌ای و شال پل اسمیت که یکی از اکسسوری‌های موردعلاقه اوست هم به‌خوبی نشان می‌دهد که بندیکت واقعا به رنگ‌های خنثا علاقه دارد:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از رنگ‌های خنثا
کت تویید خاکستری تیره و شال‌گردن سرمه‌ای علاقه او به رنگ‌های خنثا را نشان می‌دهد.

در برنامه جیمی فالون در سال ۲۰۱۶ هم یک کت و شلوار سرمه‌ای بربری با یک پیراهن همرنگ آن به تن کرد:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - استفاده از رنگ‌های خنثا
در شوی جیمی فالون در سال ۲۰۱۶ که نشان از علاقه بندیکت به استایل مونوکروم دارد.

۱۰.  لباس‌های مناسب برای هر مراسم را به‌خوبی می‌شناسد

همان‌طور که گفتیم، بندیکت در لباس رسمی کاملا راحت به نظر می‌رسد و به‌خوبی می‌داند چه آیتم‌هایی را باید در هر مراسم یا رویدادی رعایت کند. هنگامی که در سال ۲۰۱۴ در مراسم مت گالا که نوعی رویداد کراوات سفید محسوب می‌شود، کت‌وشلواری شیک از برند تام فورد پوشید، آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ آمریکا، درباره او گفت: «بندیکت تنها کسی بود که تم کراوات سفید را به‌درستی رعایت کرد». در تصویر خود تام فورد هم درکنار بندیکت ایستاده است:

بررسی استایل بندیکت کامبربچ -
بندیکت در کنار تام فورد.

۱۱. گاهی لباس‌هایش را با همسرش ست می‌کند

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - ست‌کردن با همسر
سالن اپرا هاوس، بندیکت تاکسیدوی مشکی‌اش را با لباس مشکی همسرش ست کرده است.

گاهی اوقات، او تیپش را با همسرش سوفی ست می‌کند. برای مثال، در اینجا او در کنسرت رویال اپرا هاوس در فوریه ۲۰۱۵، چند روز قبل از ازدواجش این کت‌وشلوار تاکسیدو مشکی را با دکمه کوچکی که روی آن نشان کمپین «Save Soho» برای حمایت از اجرای نمایش در میراث خلاقیت لندن دیده می‌شد را با همسرش ست کرد.

برخی از لباس‌های جالب‌توجه بندیکت

کت‌وشلوار، پیراهن و کراوات ریچارد جیمز با دکمه ویمبلدون در تورنمنت تنیس

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - برخی از بهترین لباس‌های بندیکت کامبربچ

کت تابستانی زیبا با یقه شال و پوشت سیاه‌سفید در مراسم اسکار

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - برخی از بهترین لباس‌های بندیکت کامبربچ

تاکسیدو مخملی آبی برای پریمیر فیلم «هابیت: نابودی اسماگ» در سال ۲۰۱۳ در برلین

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - برخی از بهترین لباس‌های بندیکت کامبربچ

کت‌وشلوار مورنینگ با کراوات خاکستری و یک سنجاق سینه میناکاری در هنگام دریافت نشان CBE

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - برخی از بهترین لباس‌های بندیکت کامبربچ

نکات مهم در بررسی استایل بندیکت کامبربچ

بررسی استایل بندیکت کامبربچ - نکات مهم در استایل بندیکت
از معدود زمان‌هایی که بندیکت لباس‌های رنگی و جین پاچه‌گشاد پوشیده است.

اگر استایل بندیکت کامبربچ را دوست دارید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • هروقت شک دارید چه بپوشید، از بین دو لباس آنکه رسمی‌تر است را انتخاب کنید؛
  • قوانین طراحی سبک را یاد بگیرید. در این صورت می‌توانید برخی از آنها را هوشمندانه نقض کنید بدون اینکه به مراسمی که در آن هستید بی‌احترامی کرده باشید؛
  • یک‌دست کت یا پالتوی زمستانی ازجمله کت ترنچ، پالتوی ساده، کت تویید، چرم یا کت باربور برای زمستان داشته باشید؛
  • دستمال‌گردن، کلاه‌های تخت، عینک‌های ضخیم و کلاه شاپو از اکسسوری‌های محبوب بندیکت هستند. اگر برایتان مناسب هستند حتما از آنها استفاده کنید؛
  • برای رویدادهای کژوال، پیراهن‌های دکمه‌دار و ژاکت‌های پشمی با شلوار چینو می‌توانند مناسب باشند. این لباس‌ها با اینکه غیررسمی هستند، استایلی تروتمیز و شیک به شما می‌بخشند؛
  • لایه‌بندی کلاسیک لباس‌ها را فراموش نکنید؛
  • همیشه چیزی بپوشید که مناسب شما باشد. بندیکت چون قدبلند و لاغر است، می‌داند که چین، پیلی و ساسون در لباس بر اندام او غلبه می‌کنند. به همین دلیل از آنها اجتناب می‌کند؛
  • رنگ‌های سرمه‌ای، خاکستری، سفید، آبی و سبز برای آقایان دوست‌دار سبک کلاسیک بهترین است؛
  • اگر دوست ندارید استایلتان سنتی به نظر برسد، می‌توانید از لباس‌های کلاسیک با برش‌ها و طرح‌های امروزی و مدرن استفاده کنید.

 

مدل‌های کلاه فلت مردانه را ببینید

سخن پایانی

بندیکت یک جنتلمن مدرن است. نقطه قوت او مهارت و تسلطی است که در دستورالعمل‌های لباس‌پوشیدن دارد و استعدادی که به او کمک می‌کند گاهی قوانین را طوری زیر پا بگذارد که جذاب‌ترش کند نه اینکه ظاهری نامأنوس برایش بسازد. هنگام بررسی استایل بندیکت کامبربچ می‌توان کاملا متوجه شخصیت خاص او و علاقه‌ای که برخلاف بیشتر هم‌سن‌وسال‌هایش به لباس‌های کلاسیک دارد شد. بااین‌حال او برای اینکه خیلی سنتی و قدیمی به نظر نرسد، نکات این سبک را با جزئیات مدرن و امروزی ترکیب می‌کند.

نظر شما درباره استایل بندیکت چیست؟ آیا این نوع سبک لباس‌پوشیدن را می‌پسندید؟ لطفا در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل کیانو ریوز؛ جذابیت بی‌اندازه در عین سادگی
منبع gentlemansgazette
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.