بررسی استایل مریل استریپ؛ ۱۳ نکته استایل از این هنرپیشه درخشان

مریل استریپ یکی از بازیگران ارزشمند هالیوود و یکی از باوقارترین زنان سینماست. از زمانی که وارد این عرصه شد تا به امروز که هفتاد و چند سال از عمرش می‌گذرد، اغلب بهترین و شیک‌ترین لباس‌ها را پوشیده است. در این مطلب، می‌خواهیم استایل مریل استریپ را بررسی کنیم.

زندگی‌نامه کوتاهی از مریل استریپ

مریل استریپ

مریل استریپ (Meryl Streep) با نام کامل مری لوئیز استریپ، بازیگر آمریکایی است که در ۲۲ ژوئن ۱۹۴۹ در سامیت ایالت نیوجرسی به دنیا آمد. پدرش، هری ویلیام استریپ، آلمانی‌سوئیسی تبار بود و مدیریت یک شرکت داروسازی را بر عهده داشت. مادرش مری ویلکینسون استریپ، هنرمندی انگلیسی، آلمانی و ایرلندی بود. او از کودکی همیشه به مریل اعتماد داشت و توانایی‌های او را به او گوشزد می‌کرد. مریل که شخصیتی تقریبا درونگرا داشت، گاهی برای افزایش اعتمادبه‌نفس خود با مادرش مشورت می‌کرد.

در سن ۱۲ سالگی، مریل آموزش آواز خواندن را آغاز کرد و اپرا آموخت. با اینکه استعداد زیادی در این کار داشت، متوجه شد در حال آموزش چیزی است که نه آن را می‌فهمد و نه احساسی نسبت به آن دارد. در نتیجه، تصمیم گرفت آن را رها کند و دنبال چیزی برود که هم درک و هم احساس آن برایش میسر باشد. به این ترتیب، تصمیم گرفت در دبیرستان بازیگری را آغاز کند.

در سال ۱۹۷۱، مریل استریپ از کالجی در نیویورک با مدرک هنرهای درام و طراحی صحنه و لباس فارغ‌التحصیل شد و به دانشگاه ییل رفت. در سال ۱۹۷۵ مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را از این دانشگاه دریافت کرد و به نیویورک رفت تا در آنجا بازیگری را به‌شکل حرفه‌ای آغاز کند.

اولین فیلم بلند مریل استریپ، جولیا (محصول ۱۹۷۷) بود؛ اما چیزی که باعث شناخته‌شدن او شد، نقش کوتاهی بود که در شکارچی گوزن (۱۹۷۸) ایفا کرد. در همان سال او در مینی سریال تلویزیونی هولوکاست بازی کرد که جایزه امی را برایش به ارمغان آورد.

رکورد بیشترین نامزدی جوایز اسکار در تاریخ

طی ده سال بعد، استریپ شهرت خود را به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران زن دراماتیک هالیوود تثبیت کرد. او برای هر دو فیلم کرامر علیه کرامر (۱۹۷۹) و انتخاب سوفی (۱۹۸۲) جایزه اسکار گرفت. بااین‌حال، او توانست در فیلم‌های «زن ستوان فرانسوی» و «سیلک‌وود»، دامنه استعدادهای خود را برای ارائه حالات عاطفی پیچیده و شخصیت‌پردازی یکپارچه نشان داد.

در سال ۲۰۰۳ استریپ سیزدهمین نامزدی اسکار را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم اقتباس (۲۰۰۲) به دست آورد و رکورد کاترین هپبورن با ۱۲ نامزدی را شکست. او در سال ۲۰۱۱ یک‌بار دیگر برنده جایزه اسکار و این بار برای فیلم «بانوی آهنی» شد. استریپ تا به امروز رکورد ۲۱ بار نامزدی اسکار را در اختیار دارد که ۱۷ بار آن برای بهترین بازیگر نقش اول زن و چهار بار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن بوده است. بااین‌حال، فقط اسکار نیست، فهرست جوایز مریل استریپ واقعا بی‌انتهاست!

درس‌هایی از استایل مریل استریپ

مریل استریپ درباره استایل خود بسیار دقیق عمل می‌کند. او می‌داند چه لباس‌هایی برای اندامش مناسب است و از اینکه سبک خود را تکرار کند نمی‌ترسد. بااین‌حال این بدان معنا نیست که هر از گاهی ریسک نمی‌کند. بیایید ببینیم چه درس‌هایی از استایل مریل استریپ می‌توانیم، بیاموزیم.

درس اول: ترکیب رنگ مناسب

درس اول از استایل مریل استریپ

مریل استریپ می‌داند چه رنگ‌هایی برای پوست او مناسب است. بنابراین، وقتی ترکیب رنگ مناسب خود را یافتید، به همان بچسبید. مهم نیست گاهی آن را تغییر دهید، بیشتر مواقع سعی کنید از همان رنگ‌ها استفاده کنید تا شما را با آن رنگ‌ها بشناسند.

ترکیب رنگی که خود مریل استریپ برای خود مناسب می‌داند، سیاه و سفید است. او برای اولین اکران فیلم Ricki and The Flash در نیویورک در اوت ۲۰۱۵، این استایل سیاه و سفید را انتخاب کرد. لباس شامل یک پیراهن با دامن پنل‌دار بود که پنل‌های آن یک در میان مشکی و سفید بودند. او با یک عینک و گوشواره‌های مشکی حلقه‌ای بزرگ، کلاچ مشکی و کفش‌های سیاه‌وسفید، استایلش را تکمیل کرد؛ در حالی که موهایش را پشت سرش جمع کرده بود.

درس دوم: جادوی کت

درس دوم از استایل مریل استریپ

مریل استریپ بر این باور است که اگر یک کت زیبا انتخاب کنید، واقعا مهم نیست که زیر آن چه لباسی می‌پوشید. هرچیزی تحت‌الشعاع زیبایی آن کت قرار می‌گیرد.

چند مدل کت رسمی زنانه ببینید

درس سوم: تأثیر شگفت‌انگیز عینک

درس سوم از استایل مریل استریپ

عینک یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای تکمیل استایل است؛ به‌شرطی که درست انتخاب شود و به صورتتان بیاید. اغلب تأثیر عینک را نادیده می‌گیرند.

درس چهارم: تم‌های مشخص

درس چهارم از استایل مریل استریپ

 

مریل استریپ می‌گوید از انتخاب تم‌های مشخص در استایل خود نترسید. برای مثال، اگر دوست دارید لباسی با الهام از الهه‌های یونانی بپوشید، تردید نکنید و انجامش دهید.

در سال ۲۰۰۷ مریل استریپ یک لباس یونانی کرم‌طلایی که به نرمی افت داشت، از برند کارولینا هررا پوشید و موهایش را مانند الهه‌های یونان باستان گنبدی درست کرد. یک کمربند طلایی نازک هم دور کمرش بسته بود که سبک لباس را تکمیل می‌کرد. این ظاهر واقعا برازنده شخصیت برجسته او بود.

درس پنجم: شیک‌پوشی با لباس‌های سرهمی

درس پنجم از استایل مریل استریپ

بسیاری از افراد در انتخاب لباس‌های سرهمی با تردید روبه‌رو می‌شوند. این در حالی است که برخی از سرهمی‌ها به‌شدت راحت، شیک و خاص هستند و می‌توانند زیبایی اندام شما را به‌خوبی نشان دهند.

درس ششم: زیبایی شانه‌های ساختارمند

درس ششم از استایل مریل استریپ

 

در دهه ۱۹۸۰ اپل‌های شانه بسیار رایج بودند؛ اما متأسفانه از یادها رفتند! هرچند ما دهه‌شصتی‌ها خاطره خوشی از اپل نداریم، مریل استریپ بر این باور است که هنوز هم باید از آنها استفاده کرد.

درس هفتم: مشخص‌کردن سیلوئت با کمربند

درس هفتم از استایل مریل استریپ

وقتی یک لباس راحت و اورسایز می‌پوشید، سیلوئت اندامتان در آن پنهان می‌شود. یک کمربند کافی است تا این مشکل را حل کند و شکل کمرتان را به زیبایی مشخص کند.


حتما بخوانید: سیلوئت لباس چیست و انواع سیلوئت لباس کدامند؟

درس هشتم: امتحان کردن مدل‌های دراپه

درس هشتم از استایل مریل استریپ

لباس‌های دراپه از هر مدلی که باشند، می‌توانند جذابیت زیادی به شما ببخشند. گاهی لباس‌های دراپه را امتحان کنید.

درس نهم: معجزه گردنبندهای استیتمنت

درس نهم از استایل مریل استریپ

 

یک گردنبند استیتمنت می‌تواند لباس‌های ساده مخصوصا مشکی را به‌تنهایی و بدون کمک هیچ اکسسوری دیگری، به‌زیبایی تکمیل کند. اگر ساده‌پوشی را دوست دارید ولی می‌خواهید یک سطح استایل خود را بالاتر ببرید، یک گردنبند استیتمنت کافی است.

درس دهم: استایل سرتاپا سفید

درس دهم از استایل مریل استریپ

 

مریل استریپ هر از گاهی سرتاپا سفید می‌پوشد؛ خواه یک پیراهن ماکسی سفید باشد، کت و دامن سفید یا کت و شلوار. در هر صورت، هر از گاهی استایل یکسره سفید را امتحان کنید.

درس یازدهم: موفقیت استایل طلایی

درس یازدهم از استایل مریل استریپ

یک آمار جالب که اعتبار آن مشخص نیست، ظاهرا نشان داده است ۵۰ درصد از زنانی که در گذشته در مراسم اسکار طلایی پوشیده‌اند، در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ جوایز بزرگی به دست آورده‌اند. آیا این رنگ شانس می‌آورد؟ البته این یک شوخی است؛ آن را جدی نگیرید. در هر صورت، مریل استریپ بارها نشان داده است که به رنگ طلایی علاقه‌مند است و البته با موهای بلوند و پوست روشنش جور در می‌آید.

این لباس طلایی رنگ را مریل در مراسم اسکار برای فیلم «انتخاب سوفی» در سال ۱۹۸۳ پوشید. لباس طراحی پیچیده‌ای نداشت و با سادگی خود زیبایی طبیعی مریل را بهتر نشان داد. او در این مراسم باردار بود و لباس گشاد و راحت انتخاب مناسبی برایش بود.

درس دوازدهم: استایل همیشه‌سبز کلاسیک

درس دوازدهم از استایل مریل استریپ
مریل استریپ با استایل کلاسیک در فیلم کرامر علیه کرامر/ عکس از ووگ

استایل کلاسیک، مخصوصا یک ترنچ کت سبک کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتد. همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید؛ به‌ویژه اگر رنگ بژ یا زیتونی باشد.

مدل‌های جذاب بارانی زنانه ببینید

درس سیزدهم: هماهنگی رنگ‌ها

درس سیزدهم از استایل مریل استریپ

استایل مونوکروم یکی از استایل‌های بسیار عالی است که با انتخاب آن هرگز اشتباه نمی‌کنید. رنگ مناسبی را پیدا کنید و کل استایلتان را با آن بسازید. نهایتا یکی از اکسسوری‌ها را از یک رنگ متفاوت ولی نزدیک به آن انتخاب کنید تا زیاده‌روی نکرده باشید. به استایل مریل استریپ نگاه کنید: لباس طلایی که رگه‌های مشکی دارد و کیف طلایی‌رنگ که با آن هماهنگ است. جواهرات طلا هستند و موهای مریل استریپ هم بلوند است. فقط دکمه‌های کت و دستکش‌ها از مخمل مشکی انتخاب شده‌اند که چون براق به نظر می‌رسند، با لباس مطابقت دارند. این استایل، مریل استریپ را کاملا قدرتمند نشان می‌دهد.

بررسی استایل مریل استریپ در گذر زمان

در این بخش بررسی استایل مریل استریپ را از نظر نمادین بودن از گذشته تا امروز می‌خوانید.

کت کراپ و دامن پیلی‌دار

استایل اول
عکاس: Bertrand Rindoff Petroff

مریل استریپ در مراسم اسکار سال ۱۹۸۰، که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم کرامر علیه کرامر دریافت کرد، این کت کراپ و دامن پیلی‌دار سفید را پوشیده بود که روی آن با دکمه‌های رنگی تزئین شده بود. این لباس را طراح معروف، پائولین ترایگر، برایش طراحی کرد. مریل موهایش را با حلقه‌های درشت در انتهای آن آراسته بود و آرایش بسیار سبکی داشت که زیبایی طبیعی او را با شادی عمیقی که در چشم‌هایش موج می‌زد، نشان می‌داد.

لباس آف شولدر مشکی با چوکر مروارید

استایل دوم
عکس از GettyImage

در مراسم اسکار سال ۱۹۸۹ برای فیلم «گریه در تاریکی»، مریل استریپ لباسی کاملا مشکی از برند دونا کاران پوشید. بسیاری از منتقدان گفتند لباس بسیار زیبا بود؛ اما بیش از حد سیاه به نظر می‌رسید و زیبایی طبیعی مریل را کم‌رنگ می‌کرد. مریل تلاش کرد با یک چوکر مروارید چهاررشته‌ای که در مرکز آن یک سنگ قیمتی آبی روشن تعبیه شده بود، تأثیر لباس کاملا مشکی را کاهش دهد.

پیراهن یاسی حریر و دانتل

استایل سوم
عکاس: SGranitz

مریل استریپ در مراسم اسکار سال ۱۹۹۹ با لباسی به رنگ اسطوخودوسی رنگ‌پریده (کم‌رنگ‌تر از یاسی) از برند والنتینو ظاهر شد. دامن لباس کلوش و از جنس حریر بود و بالاتنه آن از دانتل و به‌صورت آفشولدر دوخته شده بود. یک کلاچ همرنگ و گوشواره‌های آویز کوتاه، تنها اکسسوری‌های مریل استریپ بودند.

پیراهن ماکسی سفید طوسی با شال طلایی بلند

استایل چهارم
عکاس: JIM SMEAL

در جوایز امی سال ۲۰۰۴، مریل استریپ این لباس ماکسی سفید را با یقه آفشولدر پوشید. روی کمر این لباس یک شال طلایی ساتن بلند بسته بود و یک گردنبند مهره‌ای استیتمنت به گردن داشت. این لباس در اصل سه رنگ بود: بالاتنه سفید، دامن طوسی و شال طلایی.

کت تاکسیدو با تزئینات ساتن

استایل پنجم

در مراسم گلدن گلاب سال ۲۰۰۴، مریل استریپ یک کت تاکسیدو مشکی با یقه حاشیه‌دار ساتن پوشید. زیر آن یک تاپ مشکی پوشیده بود و دو گوشواره الماس برای تکمیل آن به کار برده بود. نکته جذاب استایل مریل استریپ، موهای او بود که به‌زیبایی کوتاه شده بود و آرایش طبیعی ملایمش با یک رژلب صورتی، ساختار استخوانی کلاسیک صورت او را به‌خوبی نشان می‌داد.

کت و دامن سفید از برند والنتینو

استایل ششم
عکاس: Evan Agostini

در سال ۲۰۰۵، در مراسم «شب ستارگان»، مریل استریپ این کت و دامن سفید رنگ از برند والنتینو را انتخاب کرد. اکسسوری مریل صرفا شامل یک گوشواره مروارید کوچک، یک کلاچ به رنگ خنثا و یک انگشتر بسیار ظریف بود تا زیبایی لباس خود را به‌خوبی نشان دهد. فقط مریل استریپ می‌توانست طراح بزرگی مانند والنتینو را متقاعد کند که در فیلم مربوط به طراح بزرگ دیگری (پرادا در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد) ظاهر شود.

پیراهن بنفش با دامن پر از گل

استایل هفتم

یکی از لباس‌های جذاب مریل استریپ که در مراسم اسکار سال ۲۰۰۶ پوشید، این لباس بنفش تیره از برند روگلیو ولاسکو است که با سنگ‌هایی به رنگ آلویی و بنفش سلطنتی به‌شکل گل تزئین شده بود. مدل لباس از نوع امپایر با آستین سه‌ربع بود و دامنش دنباله بلند و سنگینی داشت.

لباس مشکی با شال ساتن سبز

استایل هشتم

مراسم اسکار بدون مریل استریپ انگار هرگز کامل نیست. او در سال ۲۰۰۷ برای فیلم شیطان پرادا می‌پوشد، نامزد دریافت بهترین بازیگر زن شد. او در این مراسم این لباس مشکی را پوشید که ساده بود و با یک شال ساتن سبز که به‌عنوان کمربند دور کمرش بسته بود آن را تزئین کرد. نکته جالب استایل او گردنبند استیتمنت بلندی بود که از آیتم‌های موردعلاقه مریل استریپ به شمار می‌رود.

لباس کاملا سفید با دامن دراپه

استایل نهم

در سال ۲۰۱۰ در مراسم اسکار برای فیلم «جولی و جولیا»، مریل استریپ کمی ریسک در استایل خود به خرج داد. این لباس سفید دامنی دراپه داشت که با مدل یقه آن جور بود. صندل‌های ظریف نقره‌ای او و کلاچ نقره‌ای به همراه یک دستبند توری، اکسسوری‌های او را تشکیل می‌دادند. طراح لباس کریس مارچ بود.

کت کرم‌سفید از استلا مک کارتنی

استایل دهم

سفید رنگ مریل است. او این کت کرم سفید را زمانی که در حال انجام یک مصاحبه مطبوعاتی در سال ۲۰۱۱ برای فیلم «بانوی آهنی» بود پوشید و آن را با یک پیراهن طلایی بلند و بوت‌های پاشنه‌دار قهوه‌ای  تکمیل کرد.

لباس طلایی سازگار با محیط زیست

استایل یازدهم

مریل استریپ این لباس مجلسی طلایی پولک‌دار را که به‌شدت براق و چشم‌نواز بود، از برند لانوین در مراسم اسکار ۲۰۱۲ پوشید. این لباس او را مانند یک ملکه درخشان نشان می‌داد. نکته جذاب لباس این بود که پارچه آن گواهی سازگار با محیط زیست داشت.

لباس یقه‌شل و دامن ماکسی از لانوین

استایل دوازدهم
عکاس: Steve Granitz

مریل در مراسم اسکار در مارس ۲۰۱۴، این لباس جذاب با یقه شل را پوشید که یکی از شانه‌هایش را در معرض دید قرار می‌داد. دامن مشکی بلندش دنباله داشت و روی زمین کشیده می‌شد. اکسسوری‌هایش شامل گوشواره‌های مروارید، یک کلاچ مشکی و دستبند زنجیری نقره‌ای در هر دو دستش بودند.

چند مدل گوشواره مرواریدی زیبا

کت و دامن مشکی به سبک تاکسیدو

استایل سیزدهم
عکاس: Jason Merritt

مریل استریپ در مراسم اسکار در مارس ۲۰۱۵، یک کت و دامن مشکی به سبک تاکسیدو پوشید. لباسی که زیر آن به تن داشت بلوزی از حریر سفید‌رنگ بود که با کمربند پهن تزئین شده بود. مریل استایلش را با گوشواره‌های استیتمنت و کلاچ مشکی تکمیلش کرد.

لباس آبی گلدار از ژیوانشی

استایل چهاردهم

مریل استریپ در سال ۲۰۱۹، در جشنواره فیلم ونیز، این لباس آبی رنگ با گل‌های رنگی را که برند ژیوانشی طراحی کرده بود پوشید. طرح لباس کاملا بهاری بود و مریل آن را با گوشواره‌های حلقه‌ای، کفش‌های قرمز بورگوندی و عینک آفتابی ست کرد. همچنین این لباس ادای احترامی بود به همسر فقیدش دان گامر، که به رنگ آبی علاقه زیادی داشت.

پیراهن مجلسی سرمه‌ای

استایل پانزدهم
عکاس:Kevin Winter

مریل استریپ در سال ۲۰۱۷ با لباسی لاجوردی از برند الی صعب وارد فرش قرمز آکادمی اسکار شد. ماجرای این لباس جالب است: در آن سال، کارل لاگرفلد که طراح شنل بود، به رسانه‌ها گفت که مریل از پوشیدن لباس شنل که ۱۰۵هزار دلار بوده است خودداری کرده و لباس طراحی را می‌پوشد که برای پوشیدن لباس‌هایش به مریل پول می‌دهد. مریل استریپ به‌شدت آن را تکذیب کرد و لباسی از طراح معروف، الی صعب، را پوشید. این لباس آفشولدر سرمه‌ای که با جواهرات تزئین شده بود، دامنی گشاد داشت که جلو باز بود و باید یک شلوار کوتاه زیر آن پوشیده می‌شد.

کت و دامن مشکی با حاشیه‌دوزی به‌شکل X

استایل شانزدهم

استایل مریل استریپ در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلاب در سال ۲۰۱۷، یک کت و دامن مجلسی مشکی زیبا بود که روی شانه‌های آن تزئینات رنگی داشت و امتداد آن، به‌شکل ضربدری حاشیه‌دوزی شده بود که بر فرم ساعت‌شنی اندام او تأکید می‌کرد. دامن او چاک‌دار بود و دنباله بلند آن به‌زیبایی روی زمین می‌ریخت.

پیراهن پیچ‌دار آبی درباری

استایل هفدهم

مریل استریپ در مراسم جوایز SAG در لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۷، این لباس آبی درباری را پوشید که از برند والنتینو بود. یقه لباس با یک پیچ به‌صورت هفت طراحی شده بود. اکسسوری‌های او شامل گوشواره‌های استیتمنت طلایی و یک کلاچ نارنجی بودند.

لباس قرمز از برند دیور

استایل هجدهم
عکاس: Kevin Mazur

برای مراسم اسکار ۲۰۱۸، استریپ با این لباس قرمز روشن از برند دیور ظاهر شد که یقه هفت باز داشت و با یک کمربند نازک روی خط کمر بسته می‌شد. مریل با گوشواره‌های طلایی، یک دستبند مشابه آن و یک کلاچ ساتن صورتی، سعی کرد اکسسوری‌هایش را ساده نگه دارد تا لباس در کانون توجه قرار بگیرد.

لباس آبی روشن با یقه نامتقارن

استایل نوزدهم

مریل این لباس را در سال ۲۰۱۸ برای اولین نمایش ماما میا (Mamma Mia) در لندن پوشید. مدل لباس یقه نامتقارن داشت و آستین‌های آن بلند بودند. اکسسوری‌های او شامل دو گوشواره حلقه‌ای بزرگ، عینک گربه‌ای و کمربند سنگ‌دوزی‌شده به همراه یک کلاچ مخملی نارنجی و یک جفت کفش مشکی نگین‌دار بودند.

استایل کاملا مشکی اندامی

استایل بیستم

مریل استریپ این لباس مشکی اندامی میدی را در اولین اکران فیلم جولی و جولیا در فستیوال فیلم رم پوشید. اکسسوری‌های او شامل یک کلاچ مشکی، دو سنجاق‌سینه زیبا و گوشواره‌های میخی بودند. برای تکمیل این استایل شیک، مریل جوراب مشکی با کفش جیر مشکی انتخاب کرد.

سخن پایانی

مریل استریپ یکی از محترم‌ترین و مشهورترین بازیگران هالیوود است که با وقار و زیبایی طبیعی خود با هر استایلی که انتخاب می‌کند، می‌درخشد. این بازیگر پرافتخار رکورددار نامزدی جوایز اسکار برای بهترین بازیگر زن و نقش مکمل است. در این مطلب با بررسی استایل مریل استریپ نشان دادیم که چطور این بانوی هنرمند در انتخاب لباس مناسب دقت می‌کند و گاهی هم ریسک پوشیدن لباس‌های جدید و متفاوت را به جان می‌خرد. اگر تمایل دارید از استایل مریل استریپ ایده بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

نظرتان درباره استایل مریل استریپ چیست؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور؛ ۱۰ رایحه‌ای که عاشقشان می‌شوید
منبع huffpost huffpost brides
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.