محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور؛ ۱۰ رایحه‌ای که عاشقشان می‌شوید

دیور برند معروف و محبوبی است. مدل‌های متنوع دارد و تولیدات گوناگونی در حوزه عطر ارائه می‌دهد. پس اگر قصد آشنایی و خرید از این برند را داشته باشید، خوب است که با محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور آشنا شوید. در این مقاله راهنمایی‌تان می‌کنیم.

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور را می‌شناسید؟

دیور از آن برندهایی است که تلاش می‌کند برای تمام سلیقه‌ها محصولاتی طراحی و تولید کند. در میان عطرهای این برند انواع طیف‌های بو و رایحه‌ها وجود دارد. کریستین دیور (Christian Dior) خالق این برند از افراد پیش‌رو در صنعت مدوفشن بود که در دهه ۱۹۴۰ میلادی نقش مهمی در توسعه صنعت مد در پاریس داشت.

دقت او به جزئیات و سلیقه‌های مختلف از شاخصه‌هایش در طراحی و تولید محصولات بود. اگرچه او در سال ۱۹۵۷ میلادی ذرگذشت اما نامش هنوز زنده است و برندی از او به یادگار مانده که تمام دنیا تحسینش می‌کنند. عطرهای این برند از محبوب‌ترین‌ها در دنیا هستند. اجازه بدهید که مواردی از محبوب‌های خوش‌بوی آن را برایتان معرفی کنیم.

۱. ژَدور(J’Adore)؛ عاشقی؟

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
عطر ژدور(jadore)

نام عطرهای فرانسوی معمولا به‌درستی از سوی فروشنده‌ها و مشتری‌ها تلفظ نمی‌شود. خب! گاهی هم حق با آنهاست. بعضی‌وقت‌ها، تلفظ‌ها به این زبان عجیب‌وغریب است. برای مثال، عطر معروف برند دیور که در سال ۲۰۰۰ روانه بازار شد، ژدور نام دارد.

ژَدور یا به‌عبارت دقیق‌تر، ژَدوق به فرانسوی یعنی من عاشقم. فلسفه این نام‌گذاری را نمی‌دانیم اما می‌دانیم که عطر ژدور برند دیور از محبوب‌ترین‌هاست و رایحه سبک و ظریفی دارد. نخستین پاف‌های این عطر بوی خوش مرکبات را به مشام می‌رسانند و زمانی که از اسپری‌کردن آن می‌گذرد، بوی گل رز احساس می‌شود.

طراحی بصری عطر هم مانند رایحه‌اش رمانتیک و لطیف است؛ اگر دقت کنید، شیشه عطر ژدور شبیه یک قطره است. این عطر برای تمام فصول و زمان‌ها در طول شبانه‌روز مناسب است و در فرمولاسیون آن از پرتقال خونی، روغن شکوفه نارنج و گل محمدی استفاده می‌شود.

عطر جادور را ببینید

۲. میس دیور(Miss Dior)؛ ورود خانم دیور

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
میس دیور (Miss Dior)

میس دیور نخستین عطری است که کریستین دیور در سال ۱۹۴۷ میلادی روانه بازار کرد. این عطر تا امروز یکی از پرفروش‌ترین‌های دیور بوده است. رایحه میس‌دیور وام‌گرفته از عطر گل‌هاست. البته نُت‌هایی از آن هم بوی مرکبات را یادآوری می‌کنند.

نعنای هندی هم در فرمولاسیون میس دیور حضور دارد. اگر به دنبال استفاده از عطری با رایحه کلاسیک هستید، حتما میس دیور را به خاطرتان بسپارید. جعبه و بطری میس دیور هم بسیار زیبا و ظریف است؛ پاپیون معروف دور دهانه بطری و چین‌وشکن‌های زیبای روی شیشه‌اش آن را دوست‌داشتنی می‌کنند.

میس دیور بیشتر مناسب استفاده در طول روز است و وجود اسانس و رایحه یاس رازقی و پاچولی یا همان نعنای هندی باعث شده که بویی ماندگار و همه‌پسند داشته باشد. اگر همه‌پسند نبود از سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون در میان محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور قرار نمی‌گرفت.

ادکلن میس دیور اصل

 

۳.  پویزن(Dior Poison)؛ رمزآلود مثل سَم

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
عطر پویزن ـ Poison

پویزن یکی دیگر از محبوب‌ترین عطرهای دیور است که در سال ۱۹۸۵ میلادی به بازار آمد. شاید برایتان جالب باشد که پویزن در زبان فرانسوی به معنی سم است و این‌طور تلفظ می‌شود: پواَزون. طراحان عطر آن را سلاحی برای اغواکردن معرفی کرده‌اند.

رایحه‌های متنوع و جذابی در کنار هم از پویزن یا پواَزون به مشام می‌رسند؛ تلفیقی از رایحه ادویه‌جات تند با بوی میوه‌ها در کنار عطر عسل و مُشک. طراحی رازآلود بطری این محصول دیور هم با نامش در هماهنگی است. انگار یک شیشه پررمزوراز می‌بینیم که جذابیتی اغواگرانه و تاریک دارد.

استفاده از پویزن در شب بیشتر توصیه می‌شود. در فرمولاسیون آن از گشنیز، گل سرخ و ترکیباتی از گل بابونه استفاده شده است و از محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور به شمار می‌رود.

دیور پویزن را ببینید

۴. بواَ دَرژان(Bois D’Argent)؛ چوب نقره‌ای خوش‌بو

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
عطر بواَ دَرژانـ (bois d’argent)

این عطر هم از آن مواردی است که نام چالش‌برانگیزی دارند. بواَ درژان تلفظ صحیح فرانسوی این عطر است و معنای عبارت هم می‌شود: چوب نقره‌ای. بوا درژان در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و نکته جالب‌توجهی دارد: این عطر هم مردانه است و هم زنانه؛ درست مانند تی‌شرتی سفید که می‌تواند روی تن هرکسی بنشیند و جذاب شود.

در رایحه عطر مذکورِ خوش‌تلفظ (واقعا؟) بوی انواعی از توت و گل به مشام می‌رسد. کمی که دقیق‌تر شوید، عطر چوب‌های معطر، وانیل و مُشک را هم حس خواهید کرد. بواَ درژان هم برای استفاده در شب مناسب است و هم روز. در موقعیت‌های مختلف رسمی و غیررسمی هم می‌توانید رویش حساب کنید.

اگر بخواهیم از مواد به‌کاررفته در فرمولاسیونش بگوییم، فهرست بلندبالایی ایجاد می‌شود:

  • عسل؛
  • زنبق؛
  • نعنای هندی؛
  • صمغ مر؛
  • عنبر؛
  • وانیل؛
  • مُشک؛
  • چرم و چوب؛
  • و… .

۵. عود اسپهان(Oud Ispahan)؛ روایتی شرقی

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
عطر عوداسپهانـOud Ispahan

در سال ۲۰۱۲ میلادی، دیور عود اسپهان را معرفی و رونمایی کرد. این رایحه مناسب مردان و زنان است و با استشمام آن ترکیبی از عطر گل و چوب در حال‌سوختن به مشام می‌رسد. عوداسپهان عطر خوشش را مدیون بوی خوب سرو و چوب صندل است.

رایحه گل رز موجود در آن هم که به ترکیب برنده و خاص آن اضافه می‌شود و عطری همه‌پسند می‌سازد. همان‌طور که گفته شد، این محصول دیور یونیسِکس(unisex) است؛ یعنی هم خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند و هم آقایان.

این موضوع در طراحی ساده شیشه آن هم دیده می‌شود. برای کسی که در محیط‌های باز فعالیت می‌کند، استفاده از این عطر بیشتر توصیه می‌شود چون هم حال‌وهوایی طبیعی دارد و هم در فضای باز بهتر منتشر می‌شود. در ترکیب آن از نعنای هندی و چوب آگار هم استفاده می‌شود.

ادکلن عود اسپهان

۶. اَمبرنویی(Ambre Nuit)؛ باد در شب و آوردن بوی عنبر

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
عطر امبر نویی(ambre nuit)

امبرنویی که به معنای شب عنبر است هم در سال ۲۰۰۹ میلادی رونمایی شد. این عطر تلفیقی از بوی ادویه‌های خوشایند، گل رز و مرکبات را در خود دارد. این محصول دیور هم در دسته یونیسکس‌ها قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن فرقی نمی‌کند که آقا هستید یا خانم.

بطری ساده امبرنویی و رایحه همه‌پسندش از ویژگی‌های شاخص آن هستند. امبرنویی به‌سادگی خوشایند و محبوب است و رایحه‌ای دوست‌داشتنی دارد. در ترکیبات آن از عطر گل رز ترکی و ترنج هم استفاده شده است.

ادکلن آمبر نویی

۷. گری دیور(Gris Dior)؛ بوی گل، عطر مرکبات

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
گری دیور(gris dior)

گری دیور هم در دسته عطرهای یونیسکس دیور قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شده است. این عطر از محبوب‌ترین‌هاست و مانند بیشتر عطرهای دیور در درجه نخست، رایحه‌ای از مرکبات به مشام می‌رسانَد و بعد کم‌کم بوی خوش یاس و رز را در هوا پراکنده می‌کند.

بوی عنبر و نعنای پاچولی در آن هم به خوشایندی شیرینش کمک شایانی می‌کنند. گری یا گیقی به زبان فرانسوی به معنای خاکستری است و علت نام‌گذاری این عطر ادای احترامی به خانه مد دیور در خیابان مونتَنیه است که دری خاکستری داشت.

گری دیور مردانه و زنانه ندارد و همیشه و در تمام فصول استفاده می‌شود اما بهتر است که آن را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز استفاده کنید. در ترکیبات این عطر ترنج، چوب صندل، خزه درخت بلوط و… هم به کار رفته است.

ادکلن گری دیور

۸. جوی(Joy)؛ نمادی از لذت و زیبایی

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور

جوی در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این عطر نخستین عطر جدید دیور از سال ۱۹۹۹ میلادی بود. رایحه جوی رمانتیک و نشاط‌آور است. در فرمولاسیون آن از ترکیب برنده رز، یاس، ترنج، نارنگی و چوب صندل استفاده کرده‌اند.

بطری آن هم حالتی ساده و دوست‌داشتنی دارد. برای مهمانی‌های مجلل در شب روی این بو حساب کنید. ماندگاری و پخش بوی جوی در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر از زمان‌های دیگر است.

ادکلن دیور جوی

۹. دون(Dune)؛ رایحه صلح و خیال

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
دون، dune

دون عطر رمانتیک و ملایمی است که در میان محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور جایگاه خوبی برای خودش دست‌وپا می‌کند. تیمی از بوهای خوشایند در کنار هم قرار می‌گیرند و حاصل اتحادشان رایحه‌ای فراموش‌نشدنی می‌سازد.

حتما کنجکاو هستید که بدانید ترکیبات دون چیست؟ در این عطر از ترنج، گل پیونی (همان صدتومانی خودمان)،نارنگی و وانیل استفاده شده است. بطری عطر دون هم جذاب است و طرحی رویایی و رمانتیک دارد. بهتر است که این عطر را برای مراسم شب استفاده کنید.

ادکلن دیور دون

۱۰. ادیکت اُ فرش( Addict Eau Fraiche)؛ بازی نارنج و ترنج

محبوب‌ترین عطرهای زنانه برند دیور
اُدوفرش، eau de fraiche

ادیکت اُ فرش محبوب کسانی است که از عطرهایی با رایحه مرکبات خوش‌شان می‌آید. در فرمولاسیون آن از تلفیق بوی ترنج و گریپ‌فروت استفاده شده است. در ساختارش مشک و چوب‌های معطر هم وجود دارد.

این عطر دیور همه‌پسند است و بانوان را در هر سن و جایگاهی شیفته خودش می‌کند. بهتر است که آن را در روزهای گرم تابستانی استفاده کنید چون ماندگاری و پخش بویش مناسب چنین مقطعی از سال است.

ادکلن ادیکت افرش

در آخر

بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها لزوما همان عطری نیستند که شما دوست دارید و خوشتان می‌آید. اما آشنایی با آنها می‌تواند برای رسیدن به گزینه برترتان به شما ایده بدهد. البته شاید هم آشنایی با عطرهایی که از نظر طیف وسیعی از آدم‌ها خوش‌بو و خوشایند است، کار شما را در خرید و انتخاب راحت‌تر کند. از میان عطرهای دیور کدام را استفاده کرده‌اید؟ کدام نظرتان را جلب کرده و دوست دارید که آن را داشته باشید؟


در ادامه بخوانید: عطرهای زنانه شنل؛ ۱۵ عطر زنانه جذاب و دلفریب این برند را بشناسید
منبع everfumed.com stylecraze.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    متاسفانه دیور از تست‌های حیوانی استفاده می‌کنه. ای کاش به این مورد هم اشاره می‌کردین

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      من به دیدگاه شما درباره این موضوع احترام میذارم و اصلا موافق تست حیوانی نیستم اما فکر می‌کنم که صنعت بالاخره به بخشی از طبیعت ضرر میزنه. شاید باید تراز سودوزیان همه‌جانبه رو در مقوله تولید بازار در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.