اصول لباس پوشیدن برای اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی، بهترین فرم شناخته‌شده اندام خانم‌هاست و تقریبا آرزو و رویای هر زنی است که چنین اندامی داشته باشد. اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که این نوع اندام را دارید، پس مراقب باشید لباسی بپوشید تا این ظاهر زیبا را حفظ کند. این مقاله از «منومد»، در این خصوص راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

اندام ساعت‌شنی چه نوع اندامی است؟

ساعت شنی

زنانی‌که نواحی سینه و باسن‌شان هم‌اندازه و کمرشان باریک است، اندام ساعت شنی دارند. درواقع این نوع بدن، شبیه ساعت شنی است. از ویژگی‌های این نوع اندام باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • شانه‌ها و باسن گرد؛
  • کمر منحنی و باریک؛
  • متناسب بودن پاها و بالاتنه؛
  • ران‌های بزرگ.

درضمن این افراد وقتی دچار اضافه‌وزن می‌شوند، وزن در کل بدن‌شان به‌طور یکنواخت توزیع می‌شود.

استایل مناسب اندام ساعت شنی چگونه است؟

انحنای کمر افرادی که اندام ساعت شنی دارند، کاملا مشخص است و بدن‌شان به‌طور طبیعی متناسب است. بنابراین آنها باید لباس‌هایی بپوشند که این ظاهر را حفظ کرده و روی کمرشان تاکید و توجه بیشتری داشته باشد.

اگر اندام ساعت شنی دارید، مراقب باشید با انتخاب لباس اشتباه، این تعادل را بهم نزنید. لباس‌هایی که فقط قسمت بالا یا پایین بدن را برجسته نشان دهند، تعادل ظاهری اندام‌تان را از بین می‌برند.

با چه لباس‌هایی می‌شود، تعادل اندام  ساعت‌شنی را حفظ کرد؟

اندام ساعت‌شنی

اگر اندام ساعت شنی دارید، باید به‌گونه‌ای لباس بپوشید که توجه‌ها فقط به بالا یا پایین‌تنه‌تان جلب نشود. موقع انتخاب لباس به موارد زیر توجه کنید:

  • سوتین مناسب انتخاب کنید. (البته هر نوع سوتینی به این نوع اندام‌ها می‌آید.)
  • لباس‌هایی که انحنای کمرتان را به‌خوبی نشان دهد، بپوشید.
  • به دنبال لباس‌های شلوغ و پرزرق و برق نباشید. بهترین لباس‌ها، لباس‌های ساده و بی‌آلایش‌اند.
  • لباس‌هایی نپوشید که توجه‌ها را به شانه‌ها یا باسن‌تان جلب کند.
  • از پوشیدن لباس‌هایی که انحنای کمرتان را مخفی می‌کنند، بپرهیزید.

درضمن از لباس‌هایی که گشاد هستند و شکل خاصی ندارد دوری کنید. همچنین لباس‌هایی که تزئینات درشت و شلوغ دارند، مناسب شما نیست. مراقب باشید با انتخاب لباس مناسب، تعادل زیبای بدن‌تان را از بین نبرید.

به انحنای کمرتان توجه کنید

موقع پوشیدن لباس، نباید توجه‌ها از کمرتان را به بخش دیگری از بدن‌تان معطوف کنید. توجه به انحنای کمرتان، در انتخاب لباس مناسب به شما کمک می‌کند.

یقه لباس

لباس‌هایی نپوشید که قسمت یقه آنها، شانه‌هایتان را کوچکتر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. این نوع لباس‌ها، تعادل بدن‌تان را بهم می‌ریزند.

لباس‌هایی که یقه‌های گرد، بیضی و هفتی دارند، مناسب‌تان هستند. این نوع یقه‌ها بسیار باز یا باریک نیستند که تعادل بدن‌تان را از بین ببرند. اما یقه‌های باریکتر یا پهن‌تر از این نوع یقه‌ها، مثل یقه دلبری یا قایقی قسمت بالاتنه‌تان را بیشتر به رخ می‌کشند و تعادل اندام‌تان را بهم می‌ریزند.

لباس یقه هفت
لباس یقه هفت، مناسب اندام ساعت شنی

در تصویر زیر، یقه‌های شماره یک و دو، توجه‌ها را به سمت بالاتنه جلب می کند و ظاهر اندام‌ ساعت‌شنی‌تان را از بین می‌برد. اما بهترین یقه، یقه لباس شماره ۳ است که گرد بوده و تعادل‌ بدن‌تان را بهم نمی‌ریزد.

یقه‌های مناسب و نامناسب اندام ساعت شنی

لباس‌های زیر هم که یقه‌های بسیار باز دارند، مناسب اندام‌تان نیستد:

یقه‌های نامناسب برای اندام‌های ساعت شنی
لباس بدون شانه (۱)/یقه دلبری (۲)/ یقه قایقی (۳)/ یقه اسکوپ (۴)

آستین‌ها

آستین‌های لباس‌تان هم مانند یقه‌ها نباید به‌گونه‌ای باشند که شانه‌هایتان را پهن‌تر نشان دهند. مثلا، آستین‌های پفی یا چین‌دار مناسب نیستند. آستین‌هایی که کاملا متناسب شانه و دست‌هایتان باشند را انتخاب کنید تا تعادل بالاتنه و پایین‌تنه‌تان را بهم نریزند.

آستین‌ها

همچنین از آستین‌هایی که تزئین شده‌اند و توجه‌ها را به بالا‌تنه‌تان جلب می‌کنند، دوری کنید.

تی‌شرت و دیگر لباس‌های بالاتنه

موقع انتخاب بلوز و تی‌شرت، لباس‌هایی بخرید که ظاهر اندام‌ ساعت‌شنی‌تان را به‌خوبی حفظ کند. اگر ناحیه سینه‌تان کوچک نیست، پس لباس‌هایی بپوشید که کاملا مناسب بالاتنه‌تان باشد. لباس‌هایی که قسمت کمر آنها تنگ می‌شوند یا کمربند دارند، عالی هستند. این لباس‌ها باریکی و انحنای کمرتان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

تی‌شرت برای اندام ساعت شنی

درضمن برای اینکه پایین‌تنه‌تان را هم نپوشانید، بلوز‌ی انتخاب کنید که قد آن تا خط کمرتان باشد. لباس‌های گشاد هم که ظاهر اندام ساعت‌شنی‌تان را بهم‌می‌ریزد، به تن نکنید.

با پوشیدن لباس‌های متناسب،‌ لاغری طبیعی کمرتان را نشان دهید.

لباس بافتنی

موقع پوشیدن لباس‌های بافتنی باز هم باید به انحنای کمرتان توجه کنید و مراقب باشید، تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه را از بین نبرید.

بافتنی برای اندام شنی

پوشیدن لباس‌های بافتنی یا ژاکت‌های نازک و سبک، منحنی‌های بدن‌تان را برجسته نشان می‌دهند و البته اگر مجبورید لباس‌های بافتنی ضخیم بپوشید، کمربند را فراموش نکنید. در غیراینصورت در حد امکان از پوشیدن لباس‌های بافتنی ضخیم، سنگین و گشاد دوری کنید تا ظاهر زیبای ساعت‌شنی‌تان از بین نرود.

کت و اورکت

کت و اورکتی که تهیه می‌کنید باید خطوط طبیعی بدن‌تان را نشان دهند. کت‌های خوش‌فرم و کمربنددار عالی هستند. کت‌های دو دکمه، از آنجایی‌که قسمت سینه را بسیار برجسته نشان نمی‌دهند بهتر از کت‌های چهاردکمه هستند. درضمن اگر اندام ریزی دارید، از کت‌هایی استفاده کنید که قد آن تا روی خط کمر و بالای باسن‌تان باشد.

اندام شنی

کت‌های راسته یا ضخیم و کلفت نپوشید. این نوع لباس‌ها ظاهرتان را زمخت و بدشکل نشان می‌دهند. درضمن کت‌هایی انتخاب کنید که تزئینات زیادی نداشته باشد. هرچه لباس‌هایتان ساده‌تر باشد، اندام‌تان بهتر دیده می‌شود.

اورکت برای اندام ساعت‌شنی

لباس‌های پایین‌تنه

شلوار و دامن‌هایی که به تن می‌کنید باید ظاهر اندام ساعت‌شنی‌تان را کاملا حفظ کنند.

شلوارهای پارچه‌ای

همیشه شلوارهایی بپوشید تا با بلوز و تی‌شرت‌هایتان هماهنگ باشند. شلوارهای گشاد یا دمپاگشاد که صف هستند برای اندام ساعت‌شنی عالی‌اند. کمر شلوارهایی که تهیه می کنید باید روی خط کمترتان قرار گیرد و قد آن به‌گونه‌ای نباشد که تا زیر خط کمترتان کشیده شود.

از شلوارهای پلیسه‌ای، ساسون‌دار و آن دسته شلوارهایی که اطراف باسن، تزئینات دارد، نپوشید. تا جایی‌که می‌توانید شلوارهای باریک‌تر انتخاب کنید. بدین‌ترتیب تعادل پایین‌تنه با بالا‌تنه بهم نمی‌ریزد.

این موضوع در مورد شلوارهای جیب‌دار هم صدق می‌کند، بهترست از شلوارهایی که در نواحی باسن جیب‌های بزرگ دارند دوری کنید.

شلوارهای جین

شلوارهای جین هم باید مانند شلوارهای پارچه‌ای تعادل بالاتنه و پایین‌تنه اندام ساعت‌شنی را بهم نریزد. بنابراین شلوارهای جین فاق‌کوتاه هرگز نپوشید. زیرا در این صورت، بالاتنه‌تان بزرگتر از پایین‌تنه‌تان به‌ نظر خواهد رسید و زیبایی اندام‌تان به‌سرعت از بین می‌رود. بهترین حالت این است که کمر شلوار روی کمرتان قرار بگیرد.

شلوارهای جین

 

دامن

دامن مناسب اندام ساعت‌شنی، دامن‌هایی با کمر چسبان است و  قسمت پایین دامن کمی برجسته‌تر می‌شود. معمولا دامن‌هایی که به بدن می‌چسبند و تمام انحنای پایین‌تنه را به‌خوبی نشان می‌دهند برای افراد دارای اندام‌ ساعت‌شنی مناسب‌اند. دامن‌های خمره‌ای و تنگ بهترین دامن برای این افراد هستند.

دامن خمره‌ای جین

دامن کلوش یا دامن لاله هم از دامن‌هایی‌اند که با اندام ساعت‌شنی سازگاری دارند. اگر اندام ساعت‌شنی دارید، از دامن‌هایی که جیب‌های بزرگ و حجیم یا تزئینات درشت دارند، دوری کنید. این دامن‌ها، ظاهرتان را ناخوشایند می‌کنند.

پیراهن (لباس سرهمی)

پیراهن برای اندام ساعت شنی

لباس‌های سرهمی مناسب فرم اندام ساعت‌شنی باید تعادل طبیعی این اندام را حفظ کنند. با توجه به توضیحات مربوط به یقه، آستین، دامن مربوط به اندام ساعت‌شنی، پیراهن سرهمی مناسب خود را انتخاب کرده و ظاهر زیبایتان را به رخ بکشید.

کلام آخر

برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب، لازم نیست حتما لباس‌های گرانقیمت بپوشید. فقط کافی است لباس متناسب با نوع اندام‌تان انتخاب کنید. شما چگونه لباس می‌پوشید؟ آیا پیشنهادی در این مورد دارید که با ما در میان بگذارید؟ خوشحال می‌شویم، نظرتان را بدانیم.

منبع theconceptwardrobe bebeautifu lookiero.co.uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.