یقه آف شولدر چیست؟ روش‌هایی جذاب برای ست کردن لباس‌های آف‌ شولدر

لباس‌های دارای یقه آف شولدر از جذاب‌ترین لباس‌هایی هستند که یک خانم می‌تواند بپوشد. مدل‌های متنوعی دارند و استایل‌کردن آنها نه زیاد دشوار است و نه زیاد آسان. اگر دوست دارید بدانید لباس یقه آف شولدر چیست و چطور می‌توان آن را استایل کرد، این مطلب را بخوانید.

یقه آف شولدر چیست؟

یقه آف شولدر چیست؟

یقه آف شولدر به یقه‌ای گفته می‌شود که بسیار عریض است، به‌طوری که تا روی بازو پایین می‌آید و شانه‌ها و استخوان ترقوه را در معرض دید قرار می‌دهد. مدل‌های مختلفی از آن وجود دارد؛ ولی رایج‌ترین آنها مدل ساده و مدل کش‌دوزی‌شده است. به لباس‌هایی که دارای یقه آف شولدر هستند، لباس آف شولدر می‌گویند که می‌تواند شامل تاپ، پیراهن، بلوز و موارد دیگر باشد.

لباس‌های آف شولدر در اصل لباس‌هایی کژوال هستند؛ بااین‌حال برخی از مدل‌های آن را می‌توانید در برخی مجالس که بیش از حد رسمی نیستند بپوشید.

اصول پوشیدن لباس‌های یقه آف شولدر چیست؟

در دنیای مد هرلباسی قوانین و اصول مخصوص به خودش را دارد که هرچند سفت و سخت نیست و لزومی ندارد رعایت شوند، اگر آنها را رعایت کنید، زیبایی بیشتری خواهند داشت. حال بیایید ببینیم اصول پوشیدن لباس‌های دارای یقه آف شولدر چیست.

۱. هر سوتینی برای آنها مناسب نیست

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر
سوتین بنددار برای لباس آفشولدر مناسب نیست.

برای لباس‌هایی که یقه آف شولدر دارند، هر سوتینی مناسب نیست. مناسب‌ترین سوتین برای این لباس‌ها، مدل بدون بند آن است؛ زیرا اگر سوتین معمولی بپوشید، بند آن روی شانه مشخص می‌شود که زیبایی لباستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بااین‌حال، چیزی که در اولویت است راحتی شماست. بسیاری از خانم‌ها با سوتین بدون بند راحت نیستند و ترجیح می‌دهند حتی اگر بند از یقه بیرون می‌زند، سوتین بنددار بپوشند.

اگر این‌طور است، حداقل از سوتین‌های برالت (bralette) استفاده کنید. این سوتین‌ها بندهای توری زیبایی دارند که نه‌تنها نمای بدی ندارد، ظاهری زنانه و مد روز به لباس آف شولدر شما می‌بخشد.

پرفروش‌ترین سوتین‌های دکلته در دیجی‌کالا

۲. تناسب لباس را باتوجه‌ به اندامتان انتخاب کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر

با اینکه لباس‌های آف شولدر در مدل‌های مختلفی وجود دارند، نمای کلی آنها شبیه هم است. تفاوت عمده آنها در گشادی یا تنگی آنهاست. بنابراین دقت کنید که آیا مدل‌های گشاد آن با اندام شما متناسب است یا مدل‌هایی که قالب تن هستند. البته ترجیح خود شما و استایل شخصی که دارید نیز مهم است.

به‌طور کلی، لباس‌های آف شولدر تنگ‌تر سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهند؛ بنابراین برای افرادی که قسمت پایین‌تنه آنها از سینه پهن‌تر است، مناسب خواهد بود. این انتخاب باعث می‌شود بین بالاتنه و پایین‌تنه شما تعادل برقرار شود.

در مدل‌های گشاد آف شولدر، بهتر است لبه زیر لباس کش‌دوزی نشده باشد؛ زیرا حالت چتر نجات به خود می‌گیرد که اصلا جذاب نیست.

۳. می‌توانید با آن استایل وینتیج طراحی کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر

درست است که لباس‌های آف شولدر جزو لباس‌های مدرن به حساب می‌آیند، دلیلی ندارد که نتوانید از آنها برای ایجاد ظاهری کلاسیک و قدیمی استفاده کنید. یک تاپ گشاد آف شولدر را را با دامن مدل ای‌لاین و کفش‌های پاشنه‌بلند بپوشید تا استایلی وینتیج پیدا کنید. مدل‌های رافل‌دار یا بنددار آف شولدر برای این استایل مناسب‌ترند.

نکته: استایل وینتیج، استایل اصیل و جذابی است که لباس‌های آن از لباس‌های قدیمی و کلاسیک الهام گرفته می‌شوند.


حتما بخوانید: استایل وینتیج چیست؟ اصول صحیح لباس پوشیدن در این سبک خاص را بدانید

۴. اگر آف شولدر چندمنظوره می‌خواهید آن را ساده انتخاب کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر
لباس آف شولدر ساده را با همه چیز می‌توانید ست کنید.

لباس‌های آف شولدر هرچه ساده‌تر باشند راحت‌تر استایل می‌شوند. این لباس‌ها می‌توانند ظاهری کژوال و درعین‌حال مد روز به شما ببخشند.

تاپ آف شولدر گشاد را با شلوار جین مام استایل و صندل‌های تخت ست کنید تا ظاهری زنانه و غیررسمی داشته باشید. برعکس اگر تاپ را قالب تن انتخاب می‌کنید، با شلوار جین فاق بلند و کفش‌های پاشنه‌بلند آن را ست کنید تا استایلی شیک برایتان ایجاد کند. اگر برای اوقات فراغت ظاهری ساده‌تر و راحت‌تر می‌خواهید، یک تی‌شرت آف شولدر راحت و زیر آن یک برالت بپوشید و استایلتان را با شلوار ساپورت، بوت یا صندل بسته به آب‌وهوا تکمیل کنید.

۵. به رنگ پوست شانه‌هایتان توجه کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر

با تاپ آف شولدر پوست شانه‌هایتان در معرض دید قرار می‌گیرد. بنابراین دقت کنید بخشی از سرشانه و ترقوه که قابل‌رویت است، رنگی یک‌دست داشته باشد. با لباس‌های معمولی، اغلب فقط ناحیه گردن و دست‌ها در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و احتمالا باید تیره‌تر از نواحی شانه و ترقوه باشند.

لباستان را بپوشید و ببینید پوستتان تا کجا مشخص است. شاید لازم باشد از کانتور یا رنگ برنزه استفاده کنید و تضاد رنگ پوست شانه‌هایتان را برطرف کنید و درخششی طلایی به آنها ببخشید.

۶. به موقعیت توجه کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر
لباس خوش‌رنگی که برای طبیعت کاملا مناسب است.

همان‌طور که گفتیم، لباس‌های آف شولدر کژوال هستند؛ بنابراین برای مهمانی‌های غیررسمی یا جشن‌های دوستانه در ساحل مناسب است. بااین‌حال، می‌توان برخی از مدل‌های آن را در لباس شب پیاده کرد و برای مجالس رسمی‌تر پوشید. فراموش نکنید این لباس مناسب مراسم بیش از حد رسمی نخواهد بود؛ زیرا در چنین مراسم‌هایی معمول نیست که پوست بدن زیاد در معرض دید قرار گیرد.

۷. آن را روی بازو محکم کنید

یقه آف شولدر چیست؟ - محکم‌کردن لباس آف شولدر

یکی از مشکلات مربوط به تاپ‌های آف شولدر که اغلب آزاردهنده است، سُر خوردن آنها از شانه به‌سمت پایین یا برگشتن آنها به‌سمت بالاست؛ به‌ویژه زمانی که دست‌هایتان را بالا می‌برید. هیچ‌یک از این دو حالت خوشایند نیستند؛ اما راه‌حل دارد. دو عدد کش الاستیک مو و چهار سنجاق قفلی بردارید. از ایمنی و محکم‌بودن سنجاق‌ها مطمئن شوید تا در تن‌تان فرو نروند. مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا دو عدد سنجاق قفلی را در دو طرف کش مو وصل کنید؛
  • این کار را با کش موی دوم هم انجام دهیم؛
  • آنها را به دو طرف درز داخلی، نزدیک زیر بغل وصل کنید؛
  • اطمینان حاصل کنید که سنجاق‌ها از بیرون قابل‌مشاهده نیستند؛
  • کش موها را طوری انتخاب کنید که نرم باشد و بست فلزی نداشته باشد.

فرم بدن مناسب یقه آف شولدر چیست؟

یقه آف شولدر چیست؟ - اصول پوشیدن لباس‌های آف شولدر

این مدل لباس برای خانم‌هایی با سینه‌های کوچک تا متوسط و شانه‌های باریک برازنده‌تر است. بنابراین افراد با فرم بدن گلابی‌شکل، ساعت‌شنی و ریزنقش می‌توانند به‌راحتی آف شولدر بپوشند. اندام‌های سیب‌شکل و مثلث وارونه اگر لباس آف شولدر بپوشند، قسمت بالاتنه آنها از آنچه هست، سنگین‌تر و پهن‌تر جلوه می‌کند و تعادلی بین بالاتنه و پایین‌تنه آنها برقرار نخواهد بود.

چطور هر مدل لباس آف شولدر را استایل کنیم؟

یقه آف شولدر فقط روی تاپ طراحی نمی‌شود، می‌توان آن را روی هر لباس دیگری پیاده کرد. بیایید آنها را بررسی کنیم و ببینیم هریک از آنها را چطور باید استایل کنیم:

۱. پیراهن مشکی ساده آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - لباس ساده مشکی

پیراهن مشکی ساده (LBD) از آن لباس‌هایی است که معمولا اغلب خانم‌ها یک‌دست از آن را در کمد لباسشان دارند. این لباس به‌خودی‌خود جذاب است، وقتی آف شولدر هم باشد، تمام نگاه‌ها را به‌سمت خود جلب خواهد کرد. لباسی کاملا شیک و برازنده که برای مهمانی مناسب است. با این لباس یک کیف کلاچ پرزرق‌وبرق و یک جفت کفش پاشنه‌متوسط قرمز کافی است.

محبوب‌ترین پیراهن‌های زنانه دیجی‌استایل

۲. تاپ آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - تاپ

رایج‌ترین لباسی که یقه آف شولدر روی آن پیاده می‌شود، تاپ است. تاپ‌های آف شولدر را می‌توانید بسته به مدل آن با هر چیزی از شلوارهای جین گرفته تا پارچه‌ای، شلوارک‌های کوتاه و بلند و انواع دامن ست کنید. شلوارها و دامن‌ها می‌توانند گشاد یا راسته و حتی چسبان باشند. تاپ آف شولدر برای مهمانی‌های کژوال و دوستانه مناسب‌اند.

۲. پیراهن مردانه آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - پیراهن مردانه

پیراهن مردانه همان button-down shirt است که ما در ایران به آن پیراهن مردانه می‌گوییم؛ ولی درواقع جنسیت ندارد و به آن پیراهن دکمه‌دار می‌گویند. شاید باورتان نشود؛ ولی طرح یقه آف شولدر را روی این پیراهن‌ها هم پیاده می‌کنند و بسیار جذاب می‌شود. آنها استایلی شیک و متفاوت به شما می‌بخشند. بهترین چیزی که می‌توانید با آن ست کنید شلوارک، دامن جین یا شلوار جین است. نکته آن در این است که شلوارتان چسبان باشد.

این پیراهن‌ها برای خانم‌هایی بهتر است که لاغر هستند ولی ممکن است کمی چربی روی شکم داشته باشند. اگر می‌خواهید کمرتان را مشخص کنید یک کمربند نازک ببندید. برعکس، اگر می‌خواهید توجه را از بخش کمر و شکم بردارید، لباستان را با یک چوکر ست کنید.

۳. پیراهن زنانه آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - پیراهن زنانه

پیراهن‌های زنانه آف شولدر مخصوصا با پارچه سبک گلدار، برای تابستان عالی است. رنگ‌های شاد آن را انتخاب کنید، یک کیف با بند زنجیری کوتاه بردارید و یک جفت کفش کژوال با آن بپوشید تا استایلی زنانه و جذاب به شما ببخشد. کیف‌های با بند شانه‌ای زیاد مناسب نیستند، زیرا جذابیت لباستان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. چند مدل با هم ببینیم:

یقه آف شولدر چیست؟ - پیراهن زنانه
پیراهن کوتاه دخترانه

چند مدل کیف جذاب کلاچ ببینید

۴. لباس شب آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - لباس شب

آیا هربار که می‌خواهید به مهمانی بروید دنبال لباس ساده مشکی می‌گردید؟ عالی است، اما شاید بهتر باشد گاهی از این استایل کلیشه‌ای فاصله بگیرید و مدل‌های دیگری را امتحان کنید. اگر مهمانی عادی در پیش دارید که زیاد رسمی نیست، یک پیراهن آف شولدر زرد با کمربند پهن امتحان کنید. یک جفت کفش ساده یا صندل مشکی و یک کلاچ استیتمنت آن را تکمیل خواهد کرد:

یقه آف شولدر چیست؟ - لباس شب

فراموش نکنید به‌طور کلی، لباس آف شولدر کژوال به حساب می‌آید، بااین‌حال می‌توان آن را برای مهمانی‌هایی که بیش از حد رسمی نیستند پوشید.

۵. لباس ماکسی آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - لباس ماکسی

به‌جرأت می‌توان گفت ترکیبی بهتر از لباس ماکسی با یقه آف شولدر پیدا نمی‌کنید. چه ساده باشد چه گلدار، چه با طرح گرافیکی یا ساده، چاک‌دار باشد یا راسته، طرح‌های بسیار زیادی برای لباس‌های ماکسی وجود دارد که می‌توانید یقه آنها را از نوع آف شولدر انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمر باریکی داشته باشید، یک کمربند باریک ببندید. برای اکسسوری، یک جفت نیم‌بوت و زیورآلات ساده مانند یک گردنبند زنجیر ظریف با آن ست کنید. این لباس برای جشن تولد، سالگرد ازدواج و مهمانی شام خوب است.

۶. لباس عروس آف شولدر

لباس عروس آف شولدر

 

اگر به نظرتان لباس‌عروس دکلته بدون بند، مدل آستین‌دار یا کاپ‌دار کلیشه‌ای و کسل‌کننده است، خوب است یقه آف شولدر را هم امتحان کنید. این لباس شما را رویایی، شیک و خاص نشان می‌دهد. جزئیات توری پیچیده، گلدوزی‌های ظریف، روبان‌ها و تزئینات جذاب می‌توانند لباس عروس آف شولدر شما را به‌زیبایی تکمیل کنند.

۷. تاپ کراپ آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - کراپ

تاپ کراپ هم با یقه آف شولدر بسیار زیبا می‌شود؛ مخصوصا برای دخترخانم‌های جوان که اندام ظریفی دارند، استایلی شیک ایجاد خواهد کرد. می‌توانید این تاپ را با دامن‌های کوتاه، شلوار جین و حتی دامن ماکسی ست کنند. واقعا امتحانش کنید، از پوشیدن آن سیر نمی‌شوید.

محبوب‌ترین کراپ‌تاپ‌های دیجی‌استایل

یک مدل تاپ کراپ آف شولدر دیگر را ببینیم:

یقه آف شولدر چیست؟ - تاپ آف شولدر

۸. سرهمی آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - سرهمی آف شولدر

سرهمی‌ها هرگز از مد نمی‌روند. نوع آف شولدر سرهمی یکی از راحت‌ترین لباس‌هایی است که می‌توانید در مهمانی‌های دوستانه و تولدها بپوشید. یک کفش ساده زنانه و یک کیف کلاچ آن را تکمیل می‌کند. با این استایل به هیچ اکسسوری نیاز نخواهید داشت یا فقط یکی دو تا اکسسوری ظریف و ساده مانند گوشواره میخی کافی است.

نکته: سرهمی به‌راحتی می‌تواند قد شما را بلندتر نشان دهد. کافی است موهایتان را دم‌اسبی ببندید یا کفش‌های پاشنه‌بلند متناسب با رنگ لباستان بپوشید تا اندامی کشیده‌تر از آنچه هست داشته باشید:

یقه آف شولدر چیست؟ - سرهمی آف شولدر

۹. لباس کوکتل با یقه آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - لباس کوکتل آف شولدر

در مهمانی‌های کوکتل، می‌توانید از لباس‌های دارای یقه آف شولدر استفاده کنید. این مهمانی‌ها خیلی رسمی نیستند. می‌توانید از گوشواره استیتمنت یا گردنبند چوکر استفاده کنید. بیشتر از آن نیازی ندارید، وگرنه لباستان دیگر به چشم نخواهد آمد.

۱۰. بلوز آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - بلوز آف شولدر

بلوزهای آف شولدر برای اولین بار در دهه ۲۰۰۰ مد شدند. تفاوت مهم بین بلوزهای امروزی و بلوزهای دهه ۲۰۰۰ این است که بلوز آف شولدر امروزی هر دو شانه را در معرض دید قرار می‌دهد؛ اما در آن زمان یقه بلوز به اندازه‌ای باز بود که فقط یکی از شانه‌ها بیرون می‌افتاد و دیگری پوشیده می‌ماند. البته در حال حاضر این یقه‌های آف شولدر هم همچنان مد هستند.

یک مدل بلوز آف شولدر دیگر:

یقه آف شولدر چیست؟ - بلوز آف شولدر
بلوز آف شولدر سرمه‌ای که با شلوار جین سفید ست شده است.

۱۱. تی‌شرت آف شولدر

یقه آف شولدر چیست؟ - تی‌شرت آف شولدر

تی‌شرت‌های آف شولدر را می‌توانید با شلوار جین چسبان یا شلوار چرم ست کنید. بسته به‌رنگ آن می‌توانید رنگ کفش را هم انتخاب کنید. تی‌شرت آف شولدر برای ناهار با دوستان بهترین گزینه است. بااین‌حال، اگر می‌خواهید آن را برای مهمانی شام بپوشید، رنگ آن را قرمز انتخاب کنید و با شلوار مشکی و کفش پاشنه‌بلند مشکی تکمیلش کنید.

اکسسوری‌های مناسب برای یقه آف شولدر چیست؟

یقه آف شولدر چیست؟ - اکسسوری مناسب آف شولدر
گوشواره استیتمنت مناسب لباس‌های آف شولدر است.

با اینکه در هر بخش توضیح دادیم که اکسسوری‌های مناسب برای یقه آف شولدر چیست، در این بخش می‌خواهیم نگاهی اجمالی به این موضوع داشته باشیم.

یقه آف شولدر منحصربه‌فرد است. خط آن درست روی سینه و بالای بازوها قرار دارد. بنابراین نباید کاری کنید این خط محو شود. اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید باید طوری باشند که توجهات را به گردن و شانه جلب کنند ولی بر ظاهر یقه غالب نباشند. برای مثال، گردنبندهای چوکر ضخیم از جنس پارچه یا جواهر عالی هستند. گوشواره‌ها را استیتمنت انتخاب کنید.

اگر استایلی بوهمیایی می‌خواهید، گردنبندهای کوتاه چندلایه با یک کلاه این کار را برایتان انجام می‌دهند. اگر دنبال ظاهری کژوال هستید، یک عینک آفتابی، ساعت و دستبندهای ظریف مناسب‌اند. بهترین کیف هم کلاچ یا کیف‌های دستی است. کیف‌هایی که بند آنها روی شانه قرار بگیرد، زیبایی لباس آف شولدر شما را از بین می‌برند:

یقه آف شولدر چیست؟ - اکسسوری مناسب آف شولدر
کیف مناسب آف شولدر بهتر است بند شانه‌ای نداشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره لباس‌هایی صحبت کردیم که یقه آف شولدر دارند. متوجه شدیم که یقه آف شولدر چیست و چطور می‌تواند استایلی جذاب برایمان ایجاد کند. با انواع مختلف لباس‌های آف شولدر و شیوه‌های استایل کردن آنها آشنا شدیم و دانستیم که با چه اکسسوری‌هایی می‌توان این لباس را ست کرد تا بر ظاهر زیبای آن غلبه نکنند. این لباس می‌تواند جایگزین خوبی برای تمام لباس‌هایی باشد که در مهمانی‌های کژوال و نیمه‌رسمی می‌پوشیم و از بس تکرارشان کرده‌ایم به کلیشه تبدیل شده‌اند.

نظر شما درباره لباس‌های دارای یقه آف شولدر چیست؟ آیا تاکنون آنها را امتحان کرده‌اید؟ به نظر شما چه مدل مویی با این لباس‌ها مناسب‌تر است؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: چطور استایل شخصی خودمان را بسازیم؟
منبع bewakoof thetrendspotter stylecraze
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.