برند استی لادر؛ بیوگرافی و داستان جذاب موفقیت این برند کم‌نظیر

برند و شرکت مادر استی لادر، یک شرکت گسترده تولید و توزیع لوازم آرایشی، مراقبت‌های پوستی و عطر است. طبق آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲،‌ این شرکت امروز مالک ۲۵ برند معتبر است و از سال تأسیس آن تاکنون امتیاز کامل شرکت و برند متعلق به خانواده ثروتمند لادر است. این مطلب را به بررسی هرآنچه مربوط به برند استی لادر است، اختصاص داده‌ایم.

زندگی‌نامه خانم استی لادر؛ مؤسس برند

برند استی لادر - خانم استی لادر

کودکی و نوجوانی استی

خانم ژوزفین استر منتزر معروف به استی لادر در تاریخ اول ژوئیه سال ۱۹۰۸ در منطقه کوئینز شهر نیو‌یورک متولد شد. او فرزند دوم خانواده یهودی منتزر بود؛ مادرش رز در سال ۱۸۹۸ با پنج فرزند خود از کشور مجارستان به ایالات متحده مهاجرت کرد تا به همسرش آبراهام روزنتال بپیوندد. متأسفانه مدتی بعد این ارتباط به جدایی ختم شد و رز در سال ۱۹۰۵ با مکس منتزر ازدواج کرد و سه سال بعد دخترشان استی متولد شد.

با اینکه نام او ژوزفین استر بود، از همان دوران کودکی والدینش او را استی صدا می‌زدند. استی دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در تلاش برای تأمین مخارج زندگی گذراند. او همراه خواهر و برادرانش در فروشگاه سخت‌افزار والدینشان فعالیت می‌کرد؛ جایی که برای اولین بار مفهوم تجارت و خرده‌فروشی را درک کرد و قوانین مربوط به کار را یاد گرفت. بااین‌حال، همراه کار کردن درسش را هم می‌خواند. جالب است بدانید که نخستین رویای کودکی استی درباره شغل آینده‌اش آرایشگری بود. برای مثال، او مو‌های مادرش را شانه می‌زد و دوست داشت که صورت او را آرایش کند.

همکاری با عموی شیمی‌دان، اولین جرقه تولید محصولات آرایشی

استی نوجوان چندان به شغل خود علاقه‌مند نبود؛ از‌این‌رو تصمیم گرفت که با عموی خود که یک مغازه کوچک خرده‌فروشی لوازم‌ آرایشی داشت کار کند. عموی استی شیمی‌دان بود و برخی از محصولات مغازه‌اش را خودش تولید می‌کرد. می‌توان گفت علاقه استی به تولید محصولات آرایشی در این دوره از زندگی‌اش شکل گرفت. عموی او کار تولید را از سینک ظرفشویی خانه‌اش شروع کرده بود و به‌مرور این کار را در آزمایشگاه انجام می‌داد. زمانی که استی به عموی خود ملحق شد، او به‌تازگی در یک آزمایشگاه کوچک کار تولید خود را آغاز کرده بود.

استی با عموی خود توافق کرد که بازاریابی محصولات را انجام بدهد. به‌طوری که عمو محصولات را تولید کند و استی برای فروش محصولات به‌صورت حضوری در مکان‌های مختلف کار بازاریابی را انجام بدهد. در پی این تصمیم، اولین گزینه مکانی، سالن‌های زیبایی نزدیک به محل مغازه و آزمایشگاه بود.

هدف نخستین استی، پیدا کردن مشتریان دائمی برای محصولات بود. یعنی کسانی که به‌صورت مداوم از آنها خرید کنند تا مقدار مشخصی از درآمد برای استی و عمویش تأمین شود. او بعد از مدت کوتاهی کار ساخت لوازم آرایشی را از عمویش یاد گرفت؛ اما برای اینکه بتواند میزان فروش خود را افزایش بدهد، تصمیم گرفت سبک بازاریابی خود را تغییر دهد.

تغییر سبک بازاریابی و فروش

استی چهار محصول آرایشی مصرف روزانه را به روشی جدید بسته‌بندی کرد و نام محصولات را نیز تغییر داد. او این محصولات را روی صورت زنانی که در سالن‌های زیبایی زیر سشوار نشسته بودند و کاری برای انجام‌دادن نداشتند امتحان می‌کرد. درواقع همراه بازاریابی آرایشگری می‌کرد تا مشتری خود را به خرید ترغیب کند. به‌طور معمول استی به‌سراغ کسانی می‌رفت که قصد رفتن به یک مهمانی یا دورهمی را داشتند و آراستگی و زیبایی برایشان مهم بود. در نهایت کسانی که کار او را می‌پسندیدند از او خرید می‌کردند.

ازدواج با جوزف لوتر در سال ۱۹۳۰

برند استی لادر - جوزف و استی لادر

استی در سال ۱۹۲۷ از دبیرستان نیوتاون کوئینز نیویورک فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن بود که با همسر آینده‌اش جوزف لوتر ملاقات کرد. دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۰ با هم ازدواج کردند و به منطقه منهتن نقل مکان کردند. استی بعد از ازدواج نیز همچنان کار فروش و بازاریابی را ادامه‌ می‌داد. همسرش نیز در کار تولید و فروش او را همراهی می‌کرد. با این تفاوت که آنها این بار لوازم تولیدی خود را در سالن‌های زیبایی منهتن می‌فروختند. بسیاری از مشتریان از محصولات راضی بودند و استی را به آشنایان خود نیز معرفی می‌کردند و این موضوع، تعداد مشتریان را افزایش می‌داد. طولی نکشید که آوازه محصولات آنها در سالن‌های زیبایی منهتن پیچید و استی بعد از سال‌ها تلاش و کار سخت توانست به یک موفقیت نسبی دست یابد.

نکته ۱: جوزف لوتر مدتی بعد از ازدواج نام خانوادگی خود را به لادر تغییر داد.

نکته۲: اولین فرزند این زوج به‌نام لئونارد لادر در سال ۱۹۳۳ متولد شد.

راه‌اندازی غرفه‌های معرفی محصول در سالن‌های زیبایی

بعد از اینکه شمار درخواست محصولات از سمت مشتریان سالن‌های زیبایی افزایش یافت، استی لادر تصمیم گرفت تعدادی از محصولات خود را در اختیار مسئول سالن‌ها قرار بدهد؛ این کار در ابتدا با تعداد محدودی از محصولات آغاز شد که شامل لوازم آرایشی و مراقبت‌های پوستی بود؛ اما به‌مرور تعداد بیشتر شد و استی تصمیم گرفت در برخی سالن‌ها یک غرفه راه‌اندازی کند. او حتی به کمک همین سالن‌ها محصولات پرطرفدار خود را به آرایشگاه‌های نزدیک منهتن نیز می‌فرستاد.

جدایی و ازدواج مجدد با جوزف لادر

در سال ۱۹۳۹، در حالی که نه سال از آغاز زندگی مشترک استی و جوزف لادر می‌گذشت، به‌دلیل تفاهم‌نداشتن از هم جدا شدند. این جدایی فقط سه سال طول کشید؛ زیرا در سال ۱۹۴۲ بعد از تغییراتی که  جوزف در سبک زندگی‌اش ایجاد کرد، استی به‌خاطر فرزندش یک فرصت دوباره به جوزف داد؛ فرصتی که بزرگ‌ترین شانس زندگی آنها را برایشان به ارمغان آورد. فرزند دوم استی و جوزف لادر، به‌نام رونالد در سال ۱۹۴۴، دو سال پیش از تاریخ تأسیس برند استی لادر به دنیا آمد.

تأسیس برند استی لادر در سال ۱۹۴۶

برند استی لادر - تاسیس برند
اولین محصولات رسمی برند استی لادر

در این سال‌ها مسیر به طور کامل برای استی مشخص بود. او می‌خواست خط تولید اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و از سال‌ها قبل برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کرد. درنهایت در سال ۱۹۴۶ با راه‌اندازی یک خط تولید شامل محصولات آرایشی و مراقبتی به‌همراه همسرش جوزف لادر با تغییر نام محصولات به استی لادر، نام تجاری خود را به‌عنوان یک برند تولید لوازم آرایشی و مراقبتی تأسیس کردند. بلافاصله نیز فروش گسترده و عمده محصولات خود را در تمام سالن‌های زیبایی و هتل‌های نیویورک آغاز کردند.

افتتاح دفتر مرکزی برند استی لادر در نیویورک

هدف دوم استی لادر بعد از تأسیس برند هم‌نام خود، افتتاح دفتر مرکزی در خیابان ساکس پنجم شهر نیویورک بود که به آن نیز جامه عمل پوشاند. جالب است بدانید که خانم استی لادر در مورد موفقیت‌ خود این عقیده را داشت:

من هرگز برای موفقیت رویا‌پردازی نکرده‌ام، من برای رسیدن به آن سخت تلاش کردم.

سفارش نافرجام منتهی به موفقیت

بعد از اینکه مشتریان محصولات استی لادر در نیویورک تثبیت شدند، استی تصمیم گرفت بعد از آن با فروشگاه‌های لوکس لوازم آرایشی نیویورک قرارداد امضا کند. همچنین بعد از تأسیس برند، استی قصد داشت که  محصولات خود را فقط در این طیف فروشگاه‌ها در دسترس عموم قرار بدهد؛ از‌این‌رو بعد از تلاش‌ها و بازاریابی‌های فراوان، درنهایت در سال ۱۹۴۷ توانست اولین سفارش خود را از یک فروشگاه واقع در خیابان ساکس پنجم، با رقمی معادل ۱۰هزار دلار امروز دریافت کند. این سفارش شامل  لوازم آرایشی، مراقبت‌های پوستی و عطر بود.

برخی منابع مدعی‌اند هنگام تحویل محصولات، مالک فروشگاه از پذیرش آنها خود‌داری می‌کند و اصرار‌های استی لادر هم فایده‌ای نداشته است. به‌همین دلیل استی عصبانی می‌شود و یکی از شیشه‌های عطر را روی زمین می‌کوبد! شیشه می‌شکند و بوی عطر آن در فضای مغازه می‌پیچد. تا چندین روز تمام مشتریان فروشگاه به‌محض ورود خود مجذوب بوی آن می‌شوند و از فروشندگان می‌خواهند که آنها را برای خرید این عطر راهنمایی کنند. به این ترتیب صاحب فروشگاه مجبور می‌شود عطر استی لادر را مجدد سفارش بدهد.

رویداد‌های مهم برند استی لادر در دهه ۱۹۵۰

برند استی لادر - ارتباط مستقیم با مشتری

در سال ۱۹۵۱، با اینکه استی لادر دیگر فراتر از یک آرایشگر یا بازاریاب محصولات لوازم آرایشی بود، همچنان دوست داشت با مشتریانش ارتباط مستقیم برقرار کند. او با حضور در فروشگاه‌هایی که با آنها قرارداد کاری داشت، محصولات خود را به مشتری معرفی می‌کرد و حتی در صورت نیاز، آنها را روی پوست مشتری نیز امتحان می‌کرد. مشتریان هم از این برخورد او رضایت داشتند. حتی می‌توانیم بگوییم یکی از دلایل موفقیت اولیه استی لادر مشتری‌مداری صحیح او بود. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

تمرکز بیشتر برند استی لادر بر تولید عطر

در دو سال اول دهه ۱۹۵۰، خانم استی روی تولید کرم‌ها و رژلب‌های برند متمرکز بود؛ اما اعتراض مشتریان به عطر‌های برند باعث شد استی لادر در روش تولید عطر‌های خود تجدیدنظر کند.

مشتریان به دو دلیل اعتراض داشتند:

۱. ماندگار نبودن رایحه عطر

۲. گران‌بودن قیمت عطر‌ها نسبت‌به کیفیت آنها

با این ماجرا استی لادر متوجه شد با اینکه زنان اغلب هنگام حضور در موقعیت‌های خاص از عطر استفاده می‌کنند، خرید عطر خوب برایشان مهم است. به همین دلیل، درصدد تولید رایحه‌های متنوع و بادوام برآمد تا رضایت کامل مشتری‌هایش را جلب کند.

استی لادر با کمک کارکنان خود فرمول‌های جدیدی را امتحان کرد و نوعی عطر ساخت که برای مصرف روزانه مناسب بود و ۲۴ ساعت ماندگاری داشت. عطری به نام شبنم جوانی که در سال ۱۹۵۳ با قیمت نزدیک به نه دلار در اختیار مشتری قرار گرفت. به‌دلیل بسته‌بندی‌های خلاقانه و ماندگاری زیاد این عطر‌ها، در یک هفته حدود ۵۰۰۰ عدد از آنها به فروش رسید که به‌نوبه خود یک رکورد و موفقیت بزرگ برای استی لادر نوپا محسوب می‌شد.

تولید کرم جوان‌سازی Re-Nutriv

در سال ۱۹۵۶، برند با ترکیب مفید‌ترین و باارزش‌ترین ترکیبات خط تولید خود، نوعی کرم مراقبت از پوست که خاصیت ضدپیری و جوان‌سازی داشت راه‌اندازی کرد. استی لادر معتقد بود که مشتریانش باید بعد از استفاده این محصول احساس سبکی تجربه کنند و از خرید خود لذت ببرند که همین اتفاق نیز افتاد. این محصول در کمترین زمان توجه مشتریان را به خود جلب کرد و با وجود گران‌بودن قیمت با ۱۱۵ دلار به فروش ‌رسید. لازم به ذکر است این محصول از آن زمان تاکنون برای شرکت استی لادر بسیار باارزش است و در فهرست پر‌فروش‌ترین محصولات برند قرار دارد.

کرم‌های جوان‌ساز استی‌لادر در دیجی‌کالا

پیوستن پسر خانواده به برند استی لادر

در سال ۱۹۵۸، لئونارد پس از یادگیری مهارت‌های مدیریت و رهبری و همچنین بعد از اتمام خدمت سربازی خود در نیروی دریایی ایالات متحده، در ۲۴سالگی به‌صورت رسمی به والدین خود پیوست. در اصل او فعالیت خود در استی لادر را از سال‌های نوجوانی‌اش آغاز کرده بود. برای مثال، هنگام جابه‌جایی محصولات به سالن‌های زیبایی، او هم با دوچرخه‌اش به والدینش کمک می‌کرد. حتی تا قبل از ۲۴ سالگی، در بسیاری از قرارداد‌های کاری مهم همراه مادرش بود.

خانم استی لادر به توانایی‌های فرزندش در این زمینه ایمان داشت؛ چون تلاش‌ها و مدیریت بحران لئونارد مانند عملکرد خودش بود. لئونارد بعد از آغاز فعالیت رسمی‌اش هم شرکت را بر اساس سیاست‌های مادرش اداره می‌کرد؛ از‌این‌رو هرچه سن مادرش بالاتر می‌رفت، او زمام بیشتر امور را به دست می‌گرفت. با اینکه عملکرد برادر کوچکش رونالد نیز در رشد و پیشرفت شرکت تاثیر‌گذار بود، بخش مهمی از دستاورد‌های شرکت استی لادر بعد از خود استی، حاصل تلاش‌های لئونارد لادر است.

نکته مهم: در سال‌های پایانی دهه ۱۹۵۰، شرکت استی لادر به درآمد بالای ۸۰۰ هزار دلار رسید.

رویداد‌های مهم برند استی لادر در دهه ۱۹۶۰

برند استی لادر - کلینیک

معرفی برند آرامیس (Aramis)

در سال ۱۹۶۴، استی لادر برند آرامیس را به مشتریان جهانی خود معرفی کرد. محصول اولیه این برند یک عطر مردانه بود که ترکیبات آن شامل عصاره مرکبات، گیاهان معطر و چند نوع از ادویه‌ها بود و نتیجه نهایی این ترکیب رایحه‌ای نزدیک به بوی چوب را به مشام مخاطب انتقال می‌داد. مشتریان استی لادر از این محصول برند جدید بسیار استقبال کردند. برند آرامیس تا همین امروز نیز در حال فعالیت است و از برند‌های مهم شرکت استی لادر به‌شمار می‌رود.

مرگ دو تن از بزرگان صنعت لوازم آرایشی

در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶، استی لادر به‌دلیل مرگ هلنا روبنشتاین و الیزابت آردن وارد یک رقابت تنگاتنگ با دیگر شرکت‌ها شد. برای مثال، شرکت Revlon که به‌تازگی خط تولید عطر مردانه را راه‌اندازی کرده بود، یک عطر با نام Braggi تولید کرد و ازآنجاکه این رایحه نیز بسیار پرطرفدار بود، رقابت بین دو برند به اوج خود رسید.

معرفی برند محصولات مراقبتی کلینیک

می‌توان گفت مهم‌ترین اتفاق شرکت استی لادر در دهه ۱۹۶۰، معرفی برند کلینیک بود. استی لادر بعد از آن توانست جایگاه خود را در صنعت آرایشی و بهداشتی محکم‌تر کند. ماجرا از این قرار بود:

در اوت سال ۱۹۶۷، سردبیر بخش زیبایی مجله ووگ، به‌نام کارول فیلیپس، مقاله‌‌ای منتشر کرد که موجب شد اولین جرقه تأسیس برند کلینیک ذهن عروس خانواده لادر، یعنی اولاین لادر را روشن کند. مقاله کارول فیلیپس، در واقع یک مصاحبه مکتوب با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی، دکتر نورمن اورنتریچ با این عنوان بود: آیا ممکن است پوستی بی‌نقص داشته باشیم؟

نورمن، پزشک آمریکایی، در پاسخ به این سؤال، یک برنامه روتین سه‌مرحله‌ای برای مراقبت و حفاظت از پوست به خوانندگان توصیه کرده بود که شامل استفاده از پاک‌کننده‌ها، لایه‌بردار‌ها و مرطوب‌کننده‌ها بود. خواندن همین چند‌ سطر برای اولاین لادر، کافی بود تا توجه مادرشوهرش را نیز به آن جلب کند و موفق هم شد؛ زیرا این ایده از نظر گروه استی لادر بسیار کاربردی و جذاب بود. از‌این‌رو بلافاصله از نورمن و فیلیپس برای تشکیل جلسه کاری دعوت کردند.

معرفی سیستم سه‌مرحله‌ای روتین پوست

بررسی سیستم سه‌مرحله‌ای دکتر اورنتریچ در این جلسه، دوره جدیدی را در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست این شرکت آغاز کرد؛ زیرا این اولین بار بود که محصولات مراقبت از پوست با نظارت مستقیم یک پزشک متخصص در آن زمینه تولید می‌شد و یک اقدام تاریخی به شمار می‌آمد. بعد از یک‌سال، یعنی در سال ۱۹۶۸، درنهایت تیم استی لادر و دکتر اورنتریچ با آزمایش‌های دقیق، یک مجموعه‌ کامل طراحی و تولید کردند که قرار بود برای اولین‌بار به‌ مردم سراسر جهان معرفی شود.

این مجموعه با ۱۱۷ محصول و  صد‌در‌صد بدون استفاده از عطر‌های مصنوعی، دارای تست آلرژی برای انواع پوست‌ها و همچنین با بسته‌بندی‌های متنوع طراحی شده بودند. همه آنها با افتتاح اولین شعبه برند در خیابان ساکس پنجم شهر نیویورک در اختیار مشتریان قرار گرفتند. به این ترتیب، برند کلینیک به‌عنوان سومین برند شرکت استی‌ لادر، بعد از برند آرامیس، به‌طور رسمی افتتاح شد. از زمان تأسیس تا امروز، مالکیت کامل آن به‌عهده شرکت استی لادر بوده و دفتر مرکزی آن نیز هم‌اکنون در شهر نیویورک قرار دارد.

نکته: تأسیس برند‌ کلینیک، شرکت استی لادر را وارد بحران کرد؛ بحرانی که ریسک‌های زیادی برای محصولات انحصاری برند استی لادر به‌همراه داشت. برای مثال، تنها چند سال بعد از تأسیس کلینیک، برند با سه میلیون دلار ضرر مالی مواجه شد. از‌این‌رو خانم لادر تصمیم گرفت خط تولید محصولات برند استی لادر و همچنین برند آرامیس را گسترش بدهد. همچنین استی لادر به تلاش‌های خود برای حفظ این خط تولیدی ادامه داد و توانست سود کلینیک را به بالاترین حد ممکن برساند. کلینیک امروزه یکی از موفق‌ترین برند‌های مراقبت پوستی است.


حتما بخوانید: راهنمای کامل انجام روتین روزانه پوست؛ برای انواع پوست + جدول

رویداد‌های مهم برند استی لادر در دهه ۱۹۷۰

برند استی لادر - خانواده لادر
خانواده لادر

همکاری با مدل معروف کارن گراهام برای تبلیغات

کارن گراهام

در سال ۱۹۷۱، برند استی لادر در نهایت یک تصویر شاخص از خود به مشتریانش معرفی کرد. ازآنجاکه در آن دوران هزینه تبلیغات رنگی بسیار بالا بود و شرکت توانایی پرداخت این طیف هزینه‌ها را نداشت، اتاق فکر برند تصمیم گرفت که از تصویر سیاه و سفید استفاده کنند. همچنین همکاری برند با کارن گراهام که یک تصویر آرامش‌بخش و ظریف را به مردم معرفی می‌کرد هم در این زمینه مؤثر بود. همکاری کارن با برند بسیار موفقیت‌آمیز بود؛ به‌همین دلیل استی لادر قرارداد کاری او را تمدید کرد و این همکاری تا پانزده سال دیگر نیز ادامه داشت. جالب است بدانید که بسیاری از مردم تا سال‌ها تصور می‌کردند که این تصویر مربوط به خود استی لادر است.

انتخاب لئونارد لادر به‌عنوان رئیس برند استی لادر

در سال ۱۹۷۲، لئونارد لادر بعد از دوازده سال فعالیت رسمی به‌عنوان رئیس برند انتخاب شد. او بعد از آغاز فعالیت خود در سمت ریاست، بیشتر روی حفظ روابط خوب با خریداران محصولات برند تمرکز داشت؛ به همین دلیل روش‌های سیستماتیک و هدف محور جدیدی را در این زمینه اتخاذ کرد. خود استی لادر نیز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره برند، صبح‌ها از خانه و بعد‌ از ظهر‌ها در دفتر مرکزی به‌طور مستقیم روی فعالیت برند نظارت داشت. جوزف لادر نیز بر تولید کارخانه‌های ملویل کانادا و منطقه لانگ آیلند نیویورک نظارت می‌کرد.

شکست در رقابت با شرکت رولون

در سال ۱۹۷۵، درست زمانی که برند استی لادر توانست به فروش یک میلیارد دلار برسد، شرکت رولون به فروش بالای ۱.۲ میلیارد دلار رسید و در این رقابت از استی لادر پیشی گرفت. با اینکه انتظار می‌رفت رولون بعد از مرگ رهبر خود یعنی چارلز روسون افت فروش داشته باشد، برخلاف انتظار‌ها توانست قدرت خود را حفظ کند و استی لادر را شکست دهد.

راه‌اندازی خط تولید جدید محصولات مراقبت از پوست

در سال ۱۹۷۹، استی لادر یک خط جدید برای تولید محصولات مراقبتی راه‌اندازی کرد. با اینکه سبک محصولات آن شبیه به سبک برند کلینیک بود، فناوری به‌کار برده شده در این خط تولید از کلینیک پیشرفته‌تر بود. محصولات اولیه این خط، همراه مشاوره‌های رایگان یک ساعته در اختیار مشتریان قرار گرفت. لازم به ذکر است که این مجموعه با استقبال چندان زیادی مواجه نشد.

همچنین در ۱۹۷۸، درآمد کل برند استی لادر به رقم ۱۷۰ میلیون دلار رسید. فروش محصولات کلینیک ۸۰ میلیون دلار و فروش محصولات آرامیس که بیش از ۴۰ نوع محصول داشت، فروش ۴۰ میلیون دلاری را برآورد کرد. در نتیجه، محصولات مردانه درآمد کمتری برای استی لادر به همراه داشت و ازآنجاکه قیمت محصولات گران بود، شرکت تصمیم گرقت قیمت‌ها را تا حدودی کاهش دهد تا نمودار فروش صعودی شود. بعد از موفقیت اولین محصول رالف لورن در ماه‌های آخر سال ۱۹۷۸، استی لادر تصمیم گرفت یک محصول مردانه جدید معرفی کند.

رویداد‌های مهم برند استی لادر در دهه ۱۹۸۰

برند استی لادر - لئونارد لادر

انتخاب لئونارد لادر به‌عنوان مدیر عامل شرکت

در سال ۱۹۸۲، به‌عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شد و فرزند دیگر خانواده نیز یعنی رونالد لادر به‌عنوان رئیس عملیات بین‌المللی انتخاب شد. این بخش از برند، بیش از نیمی از میزان فروش شرکت را تشکیل می‌داد. البته تغییرات مذکور بر ریاست خود استی لادر و همسرش جوزف لادر بر فعالیت بخش‌های اجرایی مهم دیگر تأثیری نداشت.

مرگ جوزف لادر

در سال ۱۹۸۳، جوزف لادر که یکی از بنیان‌گذاران برند بود، در سن هشتاد سالگی درگذشت. این اتفاق به‌شدت استی لادر را تحت‌تأثیر قرار داد؛ تا جایی که حتی ماه‌ها بعد از این اتفاق غمگین بود و نمی‌توانست مانند سابق کار کند. او برای اولین بار در زندگی کاری‌اش احساس ناتوانی داشت.

رویداد‌های مهم برند در دهه ۱۹۹۰

انتخاب رابین برنز به‌عنوان مدیر اجرایی برند

با اینکه تمام اعضا و کارکنان شرکت منتظر بودند سمت آقای جی بارنز به‌عنوان مدیر اجرایی بخش داخلی تمدید شود، در کمال تعجب این سمت به رابین برنز رسید و جی بارنز به‌عنوان مشاور بخش بین‌المللی برند به کار خود ادامه داد. رابین برنز کار خود را در سال ۱۹۷۴ آغاز کرد، درحالی‌که فقط ۲۱ سال داشت. بعد از آن در سال ۱۹۸۳ به کارکنان برند کلوین کلاین پیوست. برنز در معرفی دو عطر مهم برند نقش اساسی داشت.

اولین سرمایه‌گذاری جهانی برند استی لادر

در سال ۱۹۹۳، استی لادر طی امضای یک قرارداد با طراح مد مطرح، تامی هیلفیگر برای اولین‌بار وارد بازار سرمایه‌گذاری جهانی شد. همچنین دو سال بعد، برند آرامیس عطر مردانه تامی را روانه بازار کرد. بعد از آن به‌دلیل درخواست‌های متعدد مشتریان، برند عطر زنانه تامی گرل را نیر تولید کرد. زوج‌های جوان استفاده همزمان این دو عطر را دوست داشتند و به‌همین دلیل این محصول استی لادر نیز استقبال خوبی از سمت مشتریان دریافت کرد.

افزایش درآمد سالانه برند استی لادر

در سال ۱۹۹۶، برند استی لادر با رسیدن به سود ۳.۱۹ میلیارد دلار، درآمد سالانه خود را افزایش داد. این رقم نسبت به درآمد سال قبل بیشتر بود.

گسترش سرمایه اصلی بعد از افزایش درآمد

در سال ۱۹۹۷، درآمد سالانه به اوج خود رسید و استی لادر توانست مالکیت ساسابی و آودا کورپوریشن را خریداری کند. تا آن زمان محصولات سطح معمولی استی لادر فقط در فروشگاه‌های لوکس در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت؛ اما بعد از آن تمام محصولات برند در داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های دارای تخفیف مانند والمارت نیز عرضه شد. این اتفاق یک مسیر بازاریابی جدید را برای برند فراهم کرد که دو نتیجه مهم به‌دنبال داشت: نخست افزایش مجدد سود سالانه و دوم جلب رضایت مشتری.

خرید برند‌های مک و بابی براون

قبل از خرید‌های سال ۱۹۹۷، تصور بر این بود که استی لادر به‌دلیل تمرکز بر خرده‌فروشی در مراکز خرید بزرگ، جنبه‌های دیگر تجارت را نادیده می‌گیرد؛ اما با خرید برند‌های محبوبی مانند مک و بابی براون ثابت کرد که از تمامی ابعاد، تجارت خود را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و هرگز بدون برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود.

توجه ویژه به تبلیغات

برخلاف سال‌های گذشته، شرکت استی لادر از سال ۱۹۹۸ برنامه‌های تبلیغاتی را در مرکز توجه خود قرار داد. به‌اندازهای که در اواخر سال مذکور ۲۸ درصد از سود خالص سالانه خود را برای تبلیغات هزینه کرد که حدود ۱.۳ میلیارد دلار بود! همچنین استی لادر قصد داشت که هر سال، تعداد برند‌های تحت مالکیت خود را نیز افزایش دهد؛ از‌این‌رو در سال ۱۹۹۹ با مالک برند محصولات آرایشی و بهداشتی استیلا کازمتیک برای خرید کامل سهام آن وارد مذاکره شد و نگاه مثبتی به خرید برند داشت.

رویداد‌های مهم برند در دهه ۲۰۰۰

دریافت عنوان رهبری جهانی

با آغاز سال ۲۰۰۰، شرکت استی لادر با کارکنانی به شمار ۴۸۰۰۰ نفر و داشتن بیش از ‍۱۵۰۰ فروشگاه مستقل در سراسر جهان، عنوان رهبری جهانی محصولات زیبایی و بهداشتی را از آن خود کرد.  بر اساس گزارش نشریه فوربز، استی لادر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید لوازم آرایشی در جهان محسوب می‌شود.

درگذشت خانم استی لادر

در سال ۲۰۰۴، استی لادر در سن ۹۷ سالگی درگذشت. با اینکه این فقدان برای خانواده لادر بسیار سخت بود، ازآنجاکه برند و شرکت استی لادر برای استی ارزش بسیاری داشت، خانواده او اجازه ندادند که این غم آنها را از پای درآورد. به‌همین دلیل لئونارد لادر وظایف مادر را تمام و کمال عهده‌دار شد، سپس مسئولیت ریاست اجرایی را به فرزند خود ویلیام سپرد تا شرکت افت نکند.

امضای قرارداد با برند تام فورد

در سال ۲۰۰۵، شرکت استی لادر و برند تام فورد برای تولید عطر و لوازم آرایشی باهم وارد مذاکره شدند و یک قرارداد کاری با هم امضا کردند. این همکاری تاکنون ادامه دارد.

استخدام مدیر عملیاتی جدید

در سال ۲۰۰۸، فابریزیو فردا، به‌عنوان رئیس و مدیر عملیاتی استی لادر استخدام شد. او بیشتر بر مدیریت مالی و درآمد سالانه برند تمرکز کرد و عملکرد خوبی در شرکت داشت.

تمرکز بر تجارت خانوادگی برند استی لادر

در سال ۲۰۰۹، اتاق فکر برند تصمیم گرفت که سمت‌های اصلی را فقط به اعضای خانواده واگذار کند. از‌این‌رو ویلیام لادر، فرزند ارشد لئونارد و اولاین لادر، ریاست هیئت مدیره برند را عهده‌دار شد. در اواخر سال مذکور، جین لادر فرزند رونالد لادر نیز به هیئت مدیره پیوست.

رویدادهای مهم برند در دهه ۲۰۱۰

گسترش دید‌گاه زیبایی‌شناسی

با آغاز سال ۲۰۱۰، استی لادر به‌عنوان تنها شرکت محصولات زیبایی که منحصرا روی آرایش صورت و مراقبت‌های پوستی تمرکز داشت، معروف شد. به‌گونه‌ای که در کنار محصولات آرایشی بر پوست شاداب و سالم نیز تمرکز دارد. استی لادر بر این باور است که یک زن، همراه داشتن دغدغه زیبایی، در مورد پوست سالم و شاداب خود هم باید دغدغه‌مند باشد. و در نهایت زنان و مردان با خرید خوشبو‌کننده‌ها، عطر‌ها و محصولات دیگر باید به بهداشت شخصی خود اهمیت بدهند.

خرید برند اسمش باکس

در اواخر سال ۲۰۱۰، استی لادر برند اسمش باکس را خرید. این برند در اصل متعلق به نوه‌های مکس فکتور بود که امتیازات کامل آن به استی لادر واگذار شد.

رکورد جدید درآمد سالانه

در سال ۲۰۱۲، درآمد خالص استی لادر برای اولین‌بار از مرز ده میلیارد دلار فراتر رفت و رکورد جدید خود را در این زمینه نیز ثبت کرد.

معرفی برند جدید آرین

در سال ۲۰۱۲، آرین لادر، فرزند رونالد لادر برند همنام اختصاصی خود را بر اساس توصیف یک سبک زندگی لوکس، محصولات آرایشی لوکس، عطر و لوسیون‌های بدن مختلف را روانه بازار کرد. فعالیت برند آرین تاکنون ادامه دارد.

تمرکز بر فضای کاری مدرن

استی لادر از گذشته تاکنون، سبک لوکس و مدرن را به مشتریان خود معرفی می‌کند. برای مثال با آغاز سال ۲۰۱۵، تمام فروشگاه و دفاتر خود را در کشور‌های مختلف به‌صورت مد روز طراحی می‌کند. اتاق فکر برند معتقد است که فضای کاری باید منحصر‌به‌فرد و مدرن باشد تا کارمندان برای انجام کار و پرورش ایده‌های خلاقانه انگیزه بالایی داشته باشند.

خرید شرکت دکتر جارت

در سال ۲۰۱۹، استی لادر با خرید شرکت جهانی مراقبت از پوست دکتر جارت، مجموعه محصولات مراقبتی خود را تکمیل کرد. این شرکت که به‌دلیل تولید باکیفیت‌ترین محصولات مراقبتی مشهور است، از موادی مانند سیکاپایر و سرامیدین در تولیدات خود استفاده می‌کند. همچنین دفتر مرکزی شرکت در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد.

نکته: سیکاپایر باعث تسکین پوست می‌شود و سرامید نیز نوعی لیپید است که به‌عنوان آبرسان برای مو‌های خشک کاربرد دارد و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

رویداد‌های برند استی لادر در چند سال اخیر

توجه به پاکیزگی طبیعت

در سال ۲۰۲۰، شرکت استی لادر و نمایندگی‌های آن در سراسر جهان برای تولید ۱۰۰ درصد برق تجدید‌پذیر و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای وارد عمل شدند. این شرکت مدعی است که این نوع فعالیت را برای همیشه در برنامه کاری خود قرار خواهد داد.

تصمیم جدی به ایجاد تغییر در عملکرد

در سال ۲۰۲۱، شرکت استی لادر با آماندا گورمن، شاعر جوان و فعال آمریکایی قرارداد همکاری امضا کرد تا فعالیت شرکت را به‌سمت برابری جنسیتی سوق دهد. آماندا گورمن اولین کسی است که جایزه ملی شاعران جوان را برنده شده است.

برگزاری جشن سالگرد تأسیس

در سال ۲۰۲۱، شرکت استی لادر هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. این شرکت همچنان بر حفظ میراث استی لادر و جوزف لادر تاکید دارد و از سال‌ها قبل به قوانینی که خانم استی لادر وضع کرده بود پایبند است.

بررسی عوامل موفقیت برند استی لادر

در این بخش برخی از عوامل موفقیت برند استی لادر را معرفی می‌کنیم.

استراتژی متفاوت استی در معرفی محصولات

استی هنگام معرفی محصولات آرایشی و مراقبتی مربوط به پوست، به روش خاصی محصول را روی صورت مشتری امتحان می‌کرد. برای مثال همراه پخش کرم صورت مشتری را ماساژ می‌داد تا علاوه بر جذب درست،‌ مخاطب از تجربه خرید خود لذت ببرد.

تحلیل روان‌شناختی مشتریان

استی گه‌گاه مانند مشتریان ثابت خود لباس می‌پوشید، مدل مو‌های خود را نیز مانند آنها درست می‌کرد تا مشتری با او احساس صمیمیت کند و تفاوت طبقاتی چندان مشخص نشود. این کار او باعث شد تا در کمترین زمان، تمام اقشار جامعه برای دیدن او و خرید محصولاتش مشتاق شوند.

تغییر مجدد روش بازاریابی برند استی لادر

برای اینکه مشتریان کیفیت واقعی محصولات استی لادر را درک کنند، خانم استی لادر تصمیم گرفت محصولات خود را فقط در فروشگاه‌های بزرگ عرضه کند.

برندهای زیرمجموعه برند استی لادر

همانطور که گفتیم، این شرکت مالکیت ۲۵ برند را برعهده دارد که شامل، آرامیس، کلینیک، آرین، آودا، بابی براون، بامبل و بامبل، دارفین، دکتر جارت، فردریک میل، استی لادر، گلم گلو، جو مالون، کیلیان، لامر، ب سریز، له لابو، مک، نیود، اوریجینز، اسمش باکس، اوردینری، تام فورد و تو فیسد است.

قیمت محصولات استی‌لادر در دیجی‌کالا

سخن پایانی

امروزه شرکت استی لادر به‌عنوان یکی از سردمداران محصولات زیبایی است و یک میراث برای این صنعت به‌شمار می‌رود. طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و روز‌به‌روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. دراین مطلب سعی داشتیم تمام ابعاد مربوط به این شرکت را بررسی کنیم، اگر شما از محصولات استی لادر استفاده می‌کنید، نظرات خود را درباره کیفیت محصولات با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه‌چیز درباره برند مک؛ ستاره‌ای درخشان در صنعت زیبایی
منبع elcompanies referenceforbusiness elcompanies
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.