نکات طلایی برای خرید رنگ مو که باید بدانید

رنگ مو از زمان اولین نمونه‌ها تا به امروز راهی تقریبا صد ساله طی کرده است؛ از رنگ‌های ساده و تیره، تا تنوع بی پایان و هیجان انگیز رنگ موهای فانتزی این روزها. اما برای انتخاب رنگ مو توجه به چه فاکتورهایی مهم است؟ مواد شیمیایی تشکیل دهنده فرمولاسیون رنگ مو تا چه اندازه می‌تواند روی سلامت موها تاثیر بگذارد؟با ما همراه باشید تا در مورد انتخاب رنگ موی مناسب بیشتر بدانید.

اهمیت انتخاب و خرید رنگ موی مناسب

رنگ کردن موها از دیدگاه روانشناختی و زیبایی، راهکاری مفید برای ایجاد تنوع و افزایش روحیه است. اما همه اینها به شرطی است که نتیجه کار با توقع و انتظارات شما هم‌خوانی داشته باشد. برای تضمین نتیجه رنگ موهایتان، پیشنهاد می‌شود نکات حرفه‌ای و مهم این عرصه را رعایت نمایید. با توجه به تحقیقات انجام شده و جمع بندی نظر تجربه افرادی که مرتب از رنگ مو استفاده کرده‌اند، این نکات مهم گردآوری شده است:

تناسب رنگ مو و تناژ پوست

اولین و مهم‌ترین گام برای خرید رنگ مو، انتخاب تناژ رنگی متناسب است. رنگ موی مناسب را باید با توجه به تناژ پوست، رنگ پوست، رنگ چشم، پایه مو و حالت چهره‌تان انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که رنگ موهای مختلفی که روی موهای اطرافیانتان زیبا به نظر می‌رسد، ممکن است مناسب شما نباشد و برعکس. با این رویکرد، می‌توانید از راهنمای زیر برای یافتن رنگ موی منحصر به فرد خودتان کمک بگیرید:

ابتدا تناژ پوستی خود را پیدا کنید. اگر تناژ طبیعی پوستتان گرم است، می‌توانید از کنتراست جذاب رنگ موهایی با تناژ سرد استفاده نمایید. تنالیته بنفش، آبی و دودی از جمله انتخاب‌های مناسب برای شما است. اما در صورتی که تناژ پوستتان سرد است، پیشنهاد می‌شود به سراغ تنالیته‌های گرم زیتونی، قهوه‌ای و برنز بروید.

در مرحله بعد، رنگ موی مورد نظرتان را با رنگ طبیعی پوستتان تطابق دهید. انتخاب طیف رنگ‌های برنز، نارنجی، قهوه‌ای برای افرادی که پوست سبزه دارند معمولا نتیجه جالبی در پی ندارد. در حالی که این دست از رنگ‌ها به خوبی با پوست روشن هارمونی ایجاد می‌کنند. رنگ مو کاراملی، استخوانی و پایه‌های بلوند پلاتینه و دودی از گزینه‌های جذاب برای پوست گندمی و تیره است.

وضعیت سلامت موهایتان را در نظر بگیرید. اگر موهایتان در اثر رنگ و دکلره پی در پی دچار آسیب شده بهتر است مدتی دست نگه دارید. در غیر این صورت، به سراغ رنگ‌هایی بروید که نیاز به دکلره نداشته باشند.

فرمول ترکیب رنگ مو دلخواهتان را پیدا کنید

پیش از اینکه به سراغ خرید رنگ موها بر اساس کاتالوگ رنگ بروید، چند دقیقه دست نگه دارید. اگر تجربه رنگ کردن مو در خانه را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که نتیجه کار در مقایسه با رنگ کاتالوگ، گاهی زمین تا آسمان فرق می‌کند. به این دلیل که رنگ موهای داخل کاتالوگ، روی موهای دکلره شده با پایه 9 و 10 اجرا شده است. فرایندی که انجام آن در برخی مواقع، حتی به دست کارآمدترین آرایشگران نیز غیر ممکن است. چرا که این فرایند با توجه به جنس و وضعیت عمومی موهای شما، می‌تواند سلامت آنها را به شدت تهدید کند.

به همین دلیل، بهتر است پیش از خرید رنگ مو به سراغ یافتن فرمولاسیون ترکیب آن بروید. بیشتر انواع رنگ مو، فرمول ترکیبی خاصی دارند که برای اجرا و داشتن رنگ دلخواهتان، باید آنها را پیدا کنید. برای این کار، می‌توانید به سراغ سایت‌های معتبر بروید. یا در صورت امکان با آرایشگر و متخصص این حوزه مشورت نمایید.

انتخاب رنگ مو با کیفیت

بعد از پیدا کردن فرمول ترکیبی رنگ موی مورد نظرتان، احتمالا به یک یا چند تیوپ رنگ با کد و طیف مشخص نیاز دارید. نکته مهم در این مرحله، انتخاب برند رنگ موی مناسب و مرغوب است. رنگ موها، ترکیباتی شیمیایی هستند که با جایگزینی رنگدانه‌های کوتیکول، رنگ تار مو را تغییر می‌دهند. برای این کار، ذرات شیمیایی به عمق کوتیکول نفوذ می‌کنند و ساختمان طبیعی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با توجه به فرایند شرح داده شده، می‌توان نتیجه گرفت که رنگ موها سلامت کوتیکول و فولیکول موهایتان را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهند. استفاده از رنگ موی بی کیفیت و غیر استاندارد، معمولا باعث خشکی، وز شدن و حتی سوختن کوتیکول مو می‌شود. درحالی که با انتخاب محصول مطمئن، می‌توانید از بروز تمام این مشکلات جلوگیری نمایید. اگر برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه مراجعه می‌کنید، حتما برند رنگ مو و اکسیدان آنها را بررسی نمایید. در صورت نیاز، توصیه می‌شود خودتان رنگ موهای مورد نیاز را تهیه کنید و به آرایشگاه ببرید.

چه رنگی بزنم؟

انتخاب رنگ مو

با پیشرفت تکنولوژی در عصر مدرن امروز، تنوع رنگ موها نیز مانند دیگر محصولات آرایشی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. تا جایی که شما می‌توانید هر طیف از رنگ مو را که بخواهید برای اجرا انتخاب کنید. از آبی و بنفش و صورتی گرفته تا طیف‌های طبیعی یا تناژهای مدرن پلاتینه و دودی، همه چیز در اختیار شما است. رنگ موها با توجه به طیف رنگ، فرمولاسیون و مدت زمان ماندگاری به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

رنگ موهای معمولی

این مدل رنگ مو، فرمولاسیونی مشابه با نخستین نمونه‌های رنگ تولید شده دارند. آمونیاک، ماده اصلی ساختار شیمیایی آنها به شمار می‌رود. ماندگاری طولانی مدت آنها باعث شده که این مدل رنگ مو را با لقب رنگ موی دائمی نیز بشناسند. درواقع تا زمانی که ریشه طبیعی موهای خودتان رشد نکند، این رنگ مو روی موهایتان باقی خواهد ماند.

رنگ موهای بدون آمونیاک

همان‌طور که اشاره شد رنگ موهای معمولی، با ماندگاری طولانی مدت و پایه آمونیاک تولید می‌شوند. اما آزاد شدن گاز آمونیاک در فرایند رنگ کردن مو، برای برخی از افراد با ایجاد حساسیت‌ و مشکلات ثانویه همراه است. مشکلات تنفسی، سرفه، بیماری ریوی، تحریک حساسیت پوستی، تاول و سوزش از رایج‌ترین نشانه‌های حساسیت به آمونیاک موجود در رنگ مو هستند.

اگر شما هم جز این دسته هستید، رنگ مو بدون آمونیاک گزینه عالی و ایمنی برای شما است. رنگ موهای بدون آمونیاک، از ترکیبات روغنی و شیمیایی به عنوان جایگزین آمونیاک استفاده می‌کنند. راهکاری کاربردی که باعث انقلابی بزرگ در دنیای زیبایی شده است. البته این مدل رنگ مو در مقایسه با رنگ موی معمولی، ماندگاری کمتر و کاتالوگ رنگ محدودتری دارد. با این حال، گزینه‌ای مطمئن برای مصرف توسط افراد حساس، خانم‌های باردار و شیرده به شمار می‌آید.

رنگ موهای فانتزی

طیف رنگ‌های فانتزی را می‌توان جدیدترین محصولات دنیای رنگ مو دانست. این مدل از رنگ مو، امکان اجرای رنگ‌های فوق العاده جذابی را فراهم کرده‌اند که پیش از این فقط در کتاب داستان و فیلم‌های کارتونی دیده می‌شدند. رنگ موی فانتزی در انواع تیوپی، شامپویی و ژله‌ای موجود هستند. توجه داشته باشید که برای انتخاب این دسته از رنگ مو، باید موهایتان را تا پایه 8-9 دکلره نمایید. از نظر ماندگاری نیز، رنگ موهای فانتزی به صورت نیمه دائم هستند و در حد 3 تا 5 هفته ماندگاری دارند.

رنگ موهای موقت

رنگ موهای موقت، مخصوص کسانی است که دوست دارند در حد چند ساعت یا چند روز رنگ موهایشان را تغییر دهند. پیگمنت‌های این مدل رنگ مو، به صورت سطحی روی کوتیکول قرار می‌گیرند. رنگدانه‌های موقت، ساختار کوتیکول و ملانین اصلی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. رنگ موهای موقت، بعد از هربار شستشو کمرنگ‌تر می‌شوند و در نهایت پس از 3 تا 7 روز کاملا از بین می‌روند.

بررسی نهایی رنگ مو

پیش از پرداخت مبلغ و خرید رنگ مو، بهتر است بررسی‌های نهایی را نیز انجام دهید. بسیاری از کلاهبرداران، ممکن است با عرضه محصولات فیک و تقلبی، از اعتماد شما سو استفاده نمایند. این دست از محصولات، بیش از هر چیز سلامت شما را به خطر می‌اندازند و ممکن است عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشند. از نکات در هنگام انتخاب رنگ مو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته بندی محصول را با دقت بررسی کنید. اگر متوجه هرگونه عدم تطابق با نمونه اصلی شدید، بهتر است از خرید آن صرف نظر نمایید.

تاریخ تولید و انقضا را روی جعبه یا تیوپ رنگ مو چک کنید. مصرف محصولات تاریخ گذشته، می‌تواند عوارض خطرناکی برای ریشه و ساقه موهایتان به دنبال داشته باشد.

بررسی هولوگرام یا بارکد اصالت محصول را از یاد نبرید.

برای اطمینان از اصالت کالا، از سایت و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

هشدار! وب‌سایت «منومد» در قبال محتواهای تحت دسته‌بندی «رپورتاژ» مسئولیتی نمی‌تواند بپذیرد. اطلاعات اینگونه محتواها صرفا توسط تبلیغ‌دهنده تدوین و جمع‌آوری شده و در منومد به‌عنوان «تبلیغ» منتشر می‌شوند. بنابراین قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای استفاده از خدمات و محصول تبلیغ‌دهنده، لطفا به‌خوبی از منابع دیگر هم تحقیق و بررسی کنید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.