چطور کفش مناسب برای مدرسه و دانشگاه بخریم؟

با فرارسیدن پاییز و آغاز خرید لباس‌های مدرسه و یا دانشگاه، همواره به دنبال زیباترین و در عین حال راحت‌ترین کفش‌ها هستیم. از آن‌جایی که کفش‌ها، نه‌تنها در استایل ما تاثیر زیادی دارند، بلکه از پاهای ما محافظت می‌کنند که قلب دوم ما هستند، نیاز است تا مناسب‌ترین کفش‌ها را انتخاب کنیم. این مطلب از کادنزا به شما کمک می‌کند تا بهترین کفش مدرسه دخترانه و یا کفش مناسب دانشگاه خود را انتخاب کنید.

ویژگی‌های کفش مناسب مدرسه و دانشگاه

دانش‌آموزان و دانشجویان، بیشترین زمان روز خود را در مدرسه و دانشگاه می‌گذرانند و به همین دلیل، باید لباس و کفش‌های راحتی داشته باشند. همچنین در سنین نوجوانی و جوانی، پاها بسیار حساس هستند و باید با مراقبت از آن‌ها، از بسیاری از بیماری‌ها و دردهای مزمن سنین میانسالی و پیری جلوگیری کنیم.

با توجه به دلایلی که توضیح دادیم، برای خرید کفش مدرسه دخترانه باید کفش‌هایی را انتخاب کنید که نه‌تنها زیبا هستند، بلکه کیفیت بالایی دارند و برای استفاده طولانی‌مدت نوجوانان و جوانان در طول روز مناسب هستند. در ادامه، ویژگی‌های کفش دخترانه مناسب باشگاه، دانشگاه و مدرسه را از دیدگاه کلسی گاستون، فیزیوتراپ، بررسی می‌کنیم.

کفشی انتخاب کنید که کفی آن محکم باشد

کفش‌ها برای بدن ما، همچون پی و پایه برای خانه عمل می‌کنند. اگر خانه‌ای بر روی پایه‌ای نرم و لطیف ساخته شود، متزلزل و غیرقابل سکونت می‌شود. بنابراین، اگر کفشی انتخاب کنید که کفی آن نرم و بیش از حد انعطاف‌پذیر باشد، همین اتفاق برای بدن شما خواهد افتاد. نوک پای خود را خم کنید تا محکم بودن کفی کفش خود را آزمایش کنید. اگر از وسط تا شود، این نشانه نرمی بیش از حد است. اگر تا حدودی خم شود؛ اما بخش عمده آن محکم باقی بماند، استحکام خوبی دارد.

مطمئن شوید که با قوس پای شما همخوانی دارد

برخی از کفش‌های مد روز هستند که کفی صافی دارند و همین موضوع سبب می‌شود که سبب ایجاد درد در پا شوند. بهترین کفش دخترانه مناسب باشگاه، دانشگاه و مدرسه، کفش‌هایی هستند که کفی‌ها آن، قوس کف پای فرزندان شما را پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه تعادل و ثبات بیشتری به آن‌ها می‌دهند.

برای خرید کفش مدرسه دخترانه بهتر است کفشی را انتخاب کنید که کفی آن دارای قوس توکار باشد و نیازی به قرار دادن کفی در آن نداشته باشید. با این‌حال، اگر کفی آن قوس ندارد، برای تبدیل کردن آن به یک کفش مناسب دانشگاه، از کفی‌های طب استفاده کنید.

کفش‌های دارای بند را انتخاب کنید

به طور کلی، کفش‌هایی که بند دارند، به آن‌هایی که بدون بند هستند ارجحیت دارند، زیرا پاهای فرزندان شما را محکم‌تر نگه می‌دارند و پای آن‌ها را روی کف کفش، محکم می‌کنند. به همین دلیل است که کفش‌هایی همچون کفش ورزشی یا حتی کفش‌های ساده پیاده‌روی، نسبت به کفش‌های تابستانی بدون بند و رویه، راحت‌تر هستند.

خرید کفش مدرسه

کفشی را بخرید که برای پای فرزندان شما راحت است

کفش را صرفاً به این دلیل نخرید که رنگ مورد علاقه فرزندان شماست، مد روز است یا یکی از دوستان آن را پیشنهاد کرده است. بلکه یک کفش مناسب دانشگاه و یا مدرسه برای فرزندان خود انتخاب کنید تا پای آن‌ها در طول روز احساس راحتی کند.

برای انتخاب بهترین کفش مدرسه دخترانه، باید اندازه دقیق پا را داشته باشید و شاید نیاز باشد چندین بار در سال این‌کار را انجام دهید. همچنین برای خرید کفش مدرسه دخترانه بهتر است برندها و سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا کفشی که مناسب فرزند خود است را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید، از کفش‌هایی که دارای پنجه باریک هستند و بین انگشت شست پا و لبه کفش فاصله‌ای وجود ندارد، خودداری کنید. به یاد داشته باشید که فرزندان باید بایستند و با کفش‌ها راه بروند تا ببینید هنگام راه رفتن چه احساسی دارند.

کفش‌های فرسوده را عوض کنید

کفش‌ها برای همیشه ماندگار نیستند، به همین دلیل، هنگامی که رویه کفش در اطراف پاشنه یا توپ های پای فرزندان‌ شما شروع به ساییدگی کرد، باید آن‌ها را عوض کنید. وقتی کفش‌های قدیمی‌ را دور می‌اندازید، از این فرصت استفاده کنید تا برندها و مدل‌های جدید را امتحان کنید. گاهی اوقات، کفش مورد علاقه فرزندتان هنوز هم برای او مناسب است و یا ممکن است کفشی را پیدا کنید که برای آن‌ها مناسب‌تر است.

در مورد کفش‌های پاشنه‌ بلند تجدید نظر کنید

این مسئله که کفش‌های پاشنه‌دار باعث ایجاد استرس در بدن می‌شوند را همه افراد می‌دانند. به‌خصوص زمانی که برای مدت طولانی پوشیده شوند، آسیب بیشتری ایجاد می‌کنند. در صورت امکان، کفش‌های بدون پاشنه بلند و نه خیلی صاف را انتخاب کنید. اگر قرار است برای یک مراسم در دانشگاه کفش پاشنه‌دار پوشیده شود، بهتر است فرزند خود را تا نزدیک محل مراسم با ماشین ببرید تا مسافت طولانی را پیاده‌روی نکند.

اگر پای فرزندان شما دچار درد یا مشکل شد، از یک متخصص کمک بگیرید

کفش نامناسب نه تنها در کف پاها، بلکه در ساق پا، زانو، باسن و کمر نیز می‌تواند ایجاد درد کند. اگر فرزند شما دچار درد در پاهای خود شد، بهتر است کفش‌های طبی را امتحان کنید و اگر این درد ادامه پیدا کرد، به فیزیوتراپ مراجعه کنید.

کفش کادنزا

کلام آخر

برای انتخاب بهترین کفش مدرسه دخترانه و یا کفش دخترانه مناسب باشگاه و دانشگاه بهتر است به نکاتی که گفته شد دقت کنید و سعی کنید تا خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که کفش‌های با کیفیت و قیمت مناسب دارند. اگر می‌خواهید کفش‌های جدید را امتحان کنید، از کادنزا کمک بگیرید تا احساس راحتی را در کنار زیبایی تجربه کنید.

هشدار! وب‌سایت «منومد» در قبال محتواهای تحت دسته‌بندی «رپورتاژ» مسئولیتی نمی‌تواند بپذیرد. اطلاعات اینگونه محتواها صرفا توسط تبلیغ‌دهنده تدوین و جمع‌آوری شده و در منومد به‌عنوان «تبلیغ» منتشر می‌شوند. بنابراین قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای استفاده از خدمات و محصول تبلیغ‌دهنده، لطفا به‌خوبی از منابع دیگر هم تحقیق و بررسی کنید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.