همه چیز درباره برند هری وینستون؛ بهترین جواهری که می‌تواند وجود داشته باشد

برند جواهرات «هری وینستون» یکی از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین خانه جواهرات دنیاست. در مجلل و اشرافی بودن جواهرات هری وینستون همین بس که در سال ۲۰۰۰ میلادی قیمت ارزان‌ترین جواهر هری وینستون را ۶ هزار دلار برآورد کرده بودند. بیش از هشت دهه نام هری وینستون مترادف بود بهترین چیزی که از جواهر می‌تواند وجود داشته باشد. در این مقاله به بررسی تاریخچه برند هری وینستون و هر آن‌چه باید درباره مشهورترین جواهرات ساخته دست مردی که به «جواهرساز ستارگان» مشهور است، می‌پردازیم.

هری وینستون که بود؟

در همان سن 12 سالگی، وینستون جوان سنگ سبز رنگی را در سینی جواهرات لباس در یک مغازه می‌بیند. در حالی که صاحب مغازه فکر می‌کرد این فقط یک تکه شیشه است، وینستون با همان یک نگاه متوجه شد که آن سنگ سبز‌رنگ یک زمرد است.

هری وینستون در سال ۱۸۹۶ از والدین مهاجر اوکراینی و طلاساز در شهر نیویورک متولد شد. والدین هری زندگی ساده‌ای داشتند و او از سال ۱۹۰۸ و زمانی که فقط ۱۲ سال داشت در مغازه طلافروشی پدرش مشغول به کار شد. شغلی که انگار با پوست و خون او درآمیخته بود.

در همان سن 12 سالگی، وینستون جوان سنگ سبز رنگی را در سینی جواهرات یک مغازه می‌بیند. در حالی که صاحب مغازه فکر می‌کرد این فقط یک تکه شیشه است، وینستون با همان یک نگاه متوجه شد که آن سنگ سبز‌رنگ یک زمرد است. وینستون 25 سنت برای خرید آن به همراه یک سنگ دیگر می‌پردازد تا به صاحب مغازه انعام ندهد. وقتی وینستون خرید خود را به پدرش نشان می‌دهد، وینستون بزرگ مطمئن است که سنگ فقط یک تکه شیشه است و می‌خواهد آن را دور بیندازد که هری این اجازه را به او نمی‌دهد.

تنها دو روز پس از کشف سنگ زمرد، وینستون جوان زمرد را به قیمت 800 دلار دوباره می‌فروشد، یعنی ۳ هزار و دویست برابر قیمتی که خریده بود و این نخستین موفقیت وینستون جوان در امر خرید و فروش جواهر بود. خانواده وینستون در سال ۱۹۰۹ به لس آنجلس نقل مکان می‌کنند و مغازه طلا و جواهر خود را در این منطقه راه می‌اندازند.

تاریخچه برند هری وینستون

هری وینستون تا ۲۰ سالگی از تجربیات پدر در زمینه جواهرسازی بهره می‌برد تا این‌که در سال ۱۹۲۰ و زمانی که فقط ۲۴ سال داشت نخستین مغازه طلا و جواهرفروشی خود را در نیویورک افتتاح کرد: «شرکت الماس برتر»، واقع در خیابان پنجم 535، جایی‌که به‌عنوان یک تازه‌وارد در کسب‌و‌کاری تک‌نفره، او باید منابع مالی و روابط خود را گسترش دهد و شبانه‌روز برای توسعه تجارت خود تلاش کند.

در اواخر دهه 1920، هری وینستون در قطاری که به آتلانتیک سیتی می‌رود، با زنی جذاب به نام «ادنا فلیشمن» ملاقات می‌کند که در‌نهایت با او ازدواج می‌کند. کمی بعدتر و در سال ۱۹۲۶ هری وینستون کلکسیون جواهرات خانم «آرابلا هانتینگتون» را خرید. خانم هانتینگتون که زمانی ثروتمندترین زن آمریکا بود، صاحب یکی از مهم‌ترین کلکسیون جواهرات قرن بود که به خاطر رشته‌های مرواریدش مشهور بود. این معامله به قیمت ۱.۲ میلیون دلار انجام شد. هری وینستون قطعات مجموعه را جدا کرد تا سنگ‌ها و مرواریدهای بی‌نظیر جواهراتش را که از مد افتاده بودند در طراحی‌های جواهر خودش به‌کار بگیرد.

تقریبا ۹۰ سال بعد، جواهرات هانتینگتون الهام‌بخش مجموعه خانه «Belle» بود. طی سال‌های بعد، هری وینستون ۳۰ سنگ قیمتی و جواهرات معروف دیگر را هم به مجموعه خود اضافه کرد. تا سال ۱۹۳۲، وینستون شهرت بی‌نظیری به دست آورد و کسب‌و‌کارش به رده بالای تجارت جواهرات نیویورک رسید. با تقاضای عمومی، او شروع به تولید جواهرات به نام خود کرد و درهای شرکت «هری وینستون» را به روی عموم باز کرد.

در سال ۱۹۳۳ سرانجام هری وینستون و ادنا فلیشمن بعد از یک دوره نامزدی طولانی ازدواج کردند. تاثیر حضور ادنا در زندگی هری در طراحی‌های جواهرات وینستون هم خودش را کم‌کم نشان می‌دهد؛ به‌خصوص استعداد زیبایی‌شناسی مدرن و شیک ادنا فلیشمن در تبلیغات برند وینستون آشکار است. در سال ۱۹۵۲ مجله Life گزارش داد که هری وینستون صاحب دومین مجموعه بزرگ جواهرات تاریخی جهان است. بزرگ‌ترین مجموعه جواهرات متعلق به خانواده سلطنتی بریتانیاست. این در حالی است که اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، از جمله دوک و دوشس ویندزور، چندین قطعه از جواهرات هری وینستون مانند سرویس جواهرات اصل را برای مجموعه خود خریداری کرده بودند.

نام هری وینستون بر زبان همه است

مرلین مونرو در ترانه فیلم «مردها بلوندها را ترجیح می‌دهند» درباره برند هری وینستون می‌خواند.

«مرلین مونرو» ستاره مشهور هالیوود، قبلاً نام خود را به‌عنوان یک افسانه در سال 1953 در فیلم نه‌چندان موفق «مردها بلوندها را ترجیح می‌دهند» بر سر زبان‌ها انداخته بود. در آهنگ اصلی فیلم یعنی «الماس‌ها بهترین دوست یک دختر» هستند، او ترانه «Talk to me Harry Winston» را می‌خواند. در بخشی از متن ترانه آمده بود: «همه‌اش را برایم تعریف کن! از نیویورک، لندن، پاریس و ژنو گرفته تا توکیو، هنگ کنگ و شانگهای، نام هری وینستون بر سر زبان همه است!»


حتما بخوانید: بررسی استایل مرلین مونرو؛ ستاره همیشه درخشان هالیوود چه می‌پوشید؟

هری وینستون برخی از مشهورترین الماس‌های دنیا را خریداری کرد

۱- الماس امید؛ ملغمه‌ای از بدبیاری‌ها

آقای وینستون از وقتی‌که الماس امید را همراه دیگر جواهرات اِوِلین با خود به خانه برد، درگیر اتفاقات بدی شد. یک تصادف وحشتناک و یک‌بار هم آتش‌سوزی منزلش.

هری وینستون در سال ۱۹۴۹ میلادی الماس Hope (امید) را خرید. «الماس امید» که به پادشاه الماس دنیا مشهور است و چهار قرن قدمت دارد با وزن تقریبی ۴۵.۵ قیراط جزو گران‌قیمت‌ترین جواهرات دنیاست. هری وینستون در سال ۱۹۵۴ این الماس را به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد. اگر دوست دارید کمی بیشتر درباره این الماس آبی‌رنگ که بزرگ‌ترین الماس دنیاست بدانید این نکته جالب‌‌توجه است که از زمان‌های دور شایعه شده این الماس نفرینی با خود به همراه دارد. نمونه‌اش «ژان باتیست تاورنیه»، تاجری که الماس را بعدها به لویی چهاردهم فروخت و در اثر تب شدید و قانقاریا درگذشت. لویی چهاردهم که صاحب بعدی این الماس بود هم سرنوشتی بهتر از ژان باتیست تاورنیه نداشت و لویی پانزدهم و لویی شانزدهم هر کدام به شکلی غیرمنتظره از دنیا رفتند. صاحبان بعدی الماس امید ماری آنتوانت و شاهزاده لمبالی بودند که آن‌ها هم اعدام شدند.

صاحب بعدی الماس، «هنری فیلیپ هوپ» بود. هیچ‌وقت معلوم نشد که هوپ این الماس را چگونه به‌ دست آورده است. اما در سال ۱۸۳۹ جواهری را در لیست جواهراتش ثبت کرد که یک الماس ۴۵.۵ قیراطی روی آن بود. از همین‌جا این الماس به «الماس هوپ» یا «الماس امید» معروف شد و تا به‌امروز نیز به همین نام شناخته می‌شود. این ماجراها و مرگ‌های عجیب‌و‌غریب و اتفاقات غیرمنتظره برای صاحبان بعدی الماس امید هم ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۴۹ الماس امید به دست هری وینستون رسید. آقای وینستون از وقتی‌که الماس امید را با خود به خانه برد، درگیر اتفاقات بدی شد؛ یک تصادف وحشتناک و یک‌بار هم آتش‌سوزی منزلش. در نهایت در سال ۱۹۵۹ هری وینستون تصمیم گرفت الماس امید را به موزه «اسمیتسونیِن» اهدا کند. در حال‌ حاضر الماس امید سوار بر یک گردنبند از برند کارتیه در موزه اسمیتسونین آمریکا نگهداری می‌شود.

۲- الماس گران‌بهای Jonker در دستان هری وینستون

خرید الماس جونکر چنان شور و هیجانی را در میان مردم آمریکا ایجاد کرد که آقای وینستون در سراسر ایالات متحده این الماس را به نمایش درآورد و در این مدت با ستارگان برجسته هالیوود از جمله «شرلی تمپل» و «کلودت کولبر»، ستاره فیلم «یک شب اتفاق افتاد» عکس گرفت.

در سال ۱۹۳۲ معمامله یک الماس ۷۲۶ قیراطی در سرتاسر جهان خبرساز می‌شود. پس از بحث‌های فراوان، آقای وینستون تصمیم می‌گیرد که سنگ را از طریق پست سفارشی به قیمت ۰.۶۴ دلار به نیویورک بفرستد. جونکر یک الماس خشن بود که از آن دوازده الماس کوچک‌تر به‌ دست آمد؛ بزرگ‌ترین آنها ۱۲۵.۳۵ قیراط وزن دارد. بد نیست بدانید خرید الماس جونکر چنان شور و هیجانی را در میان مردم آمریکا ایجاد کرد که آقای وینستون در سراسر ایالات متحده این الماس را به نمایش درآورد و الماس در این آمریکا‌گردی با ستارگان برجسته هالیوود از جمله «شرلی تمپل» و «کلودت کولبر»، ستاره فیلم «یک شب اتفاق افتاد» عکس گرفت. الماس جونکر همچنین موضوع فیلم کوتاهی بود که توسط MGM در سال ۱۹۳۶ تولید شد.

۳- زمرد استوتزبری

هری وینستون یکی از مهم‌ترین جواهرات رنگی دوران حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۴۳ به دست آورد: زمرد استوتزبری، زمرد کلمبیایی شش‌ضلعی شکل با وزن قابل‌توجه ۳۴.۴۰ قیراط. این سنگ به نام صاحبش، «اوا استوتزبری»، یک فرد ثروتمند و همسر یک سرمایه‌دار برجسته، نام‌گذاری شده است.

۴- الماس بریولت

آقای هری وینستون در سال ۱۹۴۶ یک الماس بریولت به شکل D و با وزن ۹۰.۳۸ قیراط از بیوه یک خیر آمریکایی خریداری کرد. وینستون چندین بار این الماس را خرید و فروش کرد و به کلکسیونرهای مهم در سراسر جهان فروخت.

۵- الماس تیلور-برتون

این الماس شکیل و بی‌نظیر در نهایت توسط «ریچارد برتون» بازیگر مشهور برای همسرش الیزابت تیلور، بازیگر مشهور، خریداری و به الماس تیلور-برتون تغییر نام داد.

در سال ۱۹۶۶ هری وینستون یک قطعه الماس ۲۴۱ قیراطی خریداری می‌کند که آن را به‌صورت الماس گلابی‌شکل (تراش اشک) بی‌عیب‌و‌نقص ۶۹.۴۲ قیراطی برش می‌دهد. این الماس شکیل و بی‌نظیر در نهایت توسط «ریچارد برتون» بازیگر مشهور برای همسرش الیزابت تیلور، یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود، خریداری و به الماس تیلور-برتون تغییر نام داد. در ابتدا این الماس روی یک حلقه انگشتر قرار داشت. الیزابت که دید این الماس آن‌قدر بزرگ است که نمی‌تواند آن را به‌عنوان حلقه استفاده کند (علیرغم‌ اینکه الیزابت دستان پهن و بزرگی داشت)، آن را به برند کارتیه داد و کارتیه یک گردنبند آبشاری با الماس‌های گلابی‌شکل طراحی کرد و این الماس بزرگ را در مرکز آن نصب کرد. الیزابت تیلور این گردنبند لوکس را در مراسم اسکار ۱۹۷۰ پوشید.


حتما بخوانید: معروف‌ترین جواهرات الیزابت تیلور؛ از ست یاقوت کارتیه تا زمرد چشم‌نواز بولگاری

۶- الماس وینستون لگاسی؛ میراث وینستون

الماس وینستون لگاسی کامل ترین الماسی که تا به حال برای فروش در حراجی عرضه شده است

در سال ۲۰۱۳ خانه جواهرات هری وینستون، الماس ۱.۱.۷۳ قیراطی «وینستون لگاسی» را خریداری می‌کند. در آن زمان خانه حراج «کریستیز» این الماس شگفت‌انگیز گلابی شکل بی‌عیب‌و‌نقص‌ را به عنوان «کامل‌ترین الماسی که تا‌به‌حال برای فروش در حراجی عرضه شده است» توصیف کرد.

۷- الماس وینستون بلو

الماس «وینستون بلو» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین الماس‌ها در نوع خود توصیف شده است.

در سال ۲۰۱۴ خانه جواهرات هری وینستون، یک الماس کمیاب ۱۳.۲۲ قیراطی و بی‌عیب‌و‌نقص آبی را در یک حراجی خریداری کرد. این سنگ گلابی‌شکل باشکوه که «وینستون بلو» نام دارد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین الماس‌ها در نوع خود توصیف شده است.

۸- میراث صورتی وینستون؛ Legacy Diamond

الماس نادر و باورنکردنی وینستون پینک «Legacy Diamond» را خانه جواهرات هری وینستون در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۸ خانه جواهرات هری وینستون الماس نادر و باورنکردنی وینستون پینک «Legacy Diamond» که یک الماس صورتی رنگارنگ فانتزی ۱۸.۹۶ قیراطی نوع IIa بود را خریداری کرد.

مجموعه جواهرات بی‌نظیر برند هری وینستون

۱- زمرد راکفلر-وینستون

زمرد راکفلر-وینستون یکی از بی‌نظیرترین سنگ‌های جواهر برند هری وینستون

در سال ۲۰۱۹ خانه جواهرات هری وینستون از زمرد راکفلر-وینستون پرده‌برداری کرد، زمرد فوق‌العاده ۱۸.۰۳ قیراطی که زمانی متعلق به خانواده مشهور راکفلر بود. این جواهر استثنایی شامل یک سنگ زمرد کلمبیایی با برش امرالد در مرکز با ورن ۱۸.۰۳ قیراط، ۱۰۸ الماس گرد درخشان و اشک که در مجموع تقریباً ۱۰.۷۰ قیراط وزن دارند و همگی روی گیره‌ها و حلقه‌ای از طلای زرد ۱۸ عیار سوار شده‌اند از مجموعه جواهرات بی‌نظیر برند هری وینستون است.

۲- انگشتر الماس صورتی The Winston Pink Legacy

این الماس صورتی شگفت‌انگیز ۱۸.۹۶ قیراطی به همراه ۲ سنگ الماس بی‌رنگ برش‌دار یکی از جواهرات استثنایی برند هری وینستون محسوب می‌شود.

پیش‌از‌این درباره الماس صورتی Legacy Diamond صحبت کردیم. این الماس صورتی شگفت‌انگیز ۱۸.۹۶ قیراطی به همراه ۲ سنگ الماس بی‌رنگ برش‌دار با وزن تقریبی ۳.۵۵ قیراط، با طلای رزگلد ۱۸ عیار و پلاتین روی یک انگشتر بی‌نظیر سوار شده و حالا یکی از جواهرات استثنایی برند هری وینستون محسوب می‌شود.

۳- انگشتر الماس آبی وینستون بلو Winston Blue

انگشتر الماس آبی وینستون بلو Winston Blue یکی از بی‌نظیرترین جواهرات برند هری وینستون است.

الماس کمیاب ۱۳.۲۲ قیراطی و بی‌عیب‌و‌نقص آبی‌رنگی که خانه جواهرات هری وینستون در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد روی پایه انگشتری نشست که ترکیبی از الماس و پلاتین است و به زیبایی با هاله‌ای از الماس‌های کوچک‌تر تکمیل شده است تا زیبایی شکل گلابی این الماس آبی خوش‌رنگ را برجسته‌تر کند.

۴- گردنبندی با الماس زرد Yellow Diamond

امضای برند هری وینستون قرار دادن چشمگیرترین الماس در مرکز جواهرات است، درست مثل این گردنبند تماما الماس که به yellow diamond مشهور است.

در مرکز این گردنبند باشکوه تماما الماس یک الماس زرد‌رنگ و براق ۴۰.۸۱ قیراطی آویزان است. اطراف این الماس زردرنگ استثنایی با 126 الماس گرد درخشان، اشک و مارکیز با وزن تقریبی ۴۰.۰۹ قیراط و با طلای زرد ۱۸ عیار و پلاتین احاطه شده است.

۵- گردنبند زمرد و الماس کلیسای جامع (Cathedral Emerald and Diamond)

گردنبند کلیسای جامع از برند هری وینستون منعکس‌کننده معماری چشمگیر نئوگوتیک «کلیسای جامع سنت پاتریک نیویورک» است که دقیقاً روبروی اولین دفتر مرکزی هری وینستون در خیابان ۵۱ قرار دارد.

۵ سنگ زمرد گلابی‌شکل کلمبیایی با وزن تقریبی ۶۵.۶۳ قیراط و ۱۲۲ الماس گلابی شکل، باگت و مارکیز با وزن کل ۴۶.۸۳ قیراط، به همراهی پلاتین و طلای زرد ۱۸ عیار گردنبند زمرد و الماس مشهور به «کلیسای جامع» از برند هری وینستون را تشکیل داده‌اند. بد نیست بدانید این گردنبند منعکس‌کننده معماری چشمگیر سبک نئوگوتیک «کلیسای جامع سنت پاتریک نیویورک» است که دقیقاً روبروی اولین دفتر مرکزی هری وینستون در خیابان ۵۱ قرار دارد. آقای وینستون هر روز در حین کار از منظره این کلیسا لذت می‌برد و برای طراحی این گردنبند مشهور از معماری کلیسا الهام گرفت؛ کلیسایی که معماری چشمگیر و تناسبات عالی آن همچنان منبع عظیمی از الهام برای بسیار از طراحان و هنرمندان است.

۶- گردنبند آویز براون استون (The Brownstone pendant necklace)

گردنبند «براون استون» المان‌های خود را از سنگ‌های قهوه‌ای زیبای ساختمان «Upper West Side» در شهر نیویورک گرفته است.

مجموعه هندسی گردنبند «براون استون» المان‌های خود را از سنگ‌های قهوه‌ای زیبای ساختمان «Upper West Side» نیویورک، جایی که آقای وینستون متولد شد، گرفته است. این گردنبند آویز با الماس‌های برش گرد، مارکیز و باگت و یاقوت‌های کبود و آبی فیروزه‌ای جان گرفته است.

۷- گردنبند City Lights

هری وینستون در طراحی گردنبند City Lights با الماس‌های رنگارنگ و سنگ‌های قیمتی درخشان به رنگ‌های آبی سلطنتی، قرمز تیره و سبز از تئاتر برادوی الهام گرفته است.

گردنبند City Light «نورهای شهر» از عشق آقای وینستون و همسرش به تئاتر الهام گرفته شده است. گردنبند City Lights با الماس‌های رنگارنگ و سنگ‌های قیمتی درخشان به رنگ‌های آبی سلطنتی، قرمز تیره و سبز، تصویری بازیگوش از نورهای درخشان و چشمک‌زن سالن تئاتر «برادوی» است.

۸- حلقه موزاییک سنترال پارک (The Central Park Mosaic ring)

طراحان خانه جواهرات هری وینستون برای طراحی حلقه جواهر مشهور «سنترال پارک موزائیک» از این پارک مشهور در شهر نیویورک الهام گرفته است.

آقای وینستون و تیم طراحانش برای طراحی جواهرات خود معمولا از طبیعت الهام می‌گرفتند. حلقه جواهر مشهور «سنترال پارک موزائیک» که متشکل از یک یاقوت کبود و بیضی‌شکل، ۴ آکوامارین گرد، ۱ زمرد برش خورده و ۳ زمرد گرد با وزن تقریبی ۱.۰۵ قیراط با ۵۴ الماس با برش مربع، الماس باگت و گرد با وزن تقریبی ۰.۷۹ قیراط است، الهامی زیبا و مدرن از سنترال پارک نیویورک است.

۹- مجموعه عشق (Love)

مجموعه عشق از برند هری وینستون شامل چهار فصل است که هر فصل نماد یکی از مراحل عشق است و نام هر فصل با هر یک از چهار حرف LOVE شروع می‌شود.

خانه جواهرات هری وینستون در تابستان سال ۲۰۲۱ از مجموعه جدید جواهرات خود با عنوان «عشق» رونمایی کرد. این مجموعه جواهرات لوکس شامل ۳۹ قطعه جواهر متشکل از الماس و سنگ‌های قیمتی دیگر است. مجموعه عشق شامل چهار فصل است که هر فصل نماد یکی از مراحل عشق است و نام هر فصل با هر یک از چهار حرف LOVE شروع می‌شود. در هر فصل شدت عشق بیشتر می‌شود: از اولین جرقه‌های دوست داشتن، تا وسواس پرشور عشق، احساس عشق و ابدیت و ماندگاری عشق.

هری وینستون این مجموعه را این‌گونه توصیف کرده است:

قدرت عشق بی‌نظیر است و ما این تجربه تکرار نشدنی را با جواهرات نشان داده‌ایم، عشق نیروی طبیعت است بی‌دریغ آن را هدیه کنید.

همان‌طور که گفتیم این مجموعه جواهرات شامل ۳۹ قطعه از سنگ‌های قیمتی و مدرن است به‌صورت طراحی بی‌نظیری از حلقه‌ها، گوشواره‌ها و گردنبندهای جواهر است. این چهار فصل عبارتند از:

  •  L – Winston Light
  • O – Winston Obsession
  • V – Winston Vow
  • E – Winston Eternal
۲۵ قیراط یاقوت قرمز با برش گرد به همراه ۲۵ قیراط الماس در برش‌های گرد و اشکی و مارکیز در این گردنبند به هم تنیده شده‌اند تا ابدیت و ماندگاری عشق را نمایش دهند.

برای مثال اسم چهارمین فصل از این مجموعه Eternal است به معنی ابدیت و ماندگاری. این گردنبند یک نمایش زیبا از در‌هم‌تنیدگی دو روح است که از یکی از طرح‌های قدیمی وینستون الهام گرفته است. ۲۵ قیراط یاقوت قرمز با برش گرد به همراه ۲۵ قیراط الماس در برش‌های گرد و اشکی و مارکیز در این گردنبند به هم تنیده شده‌اند تا ابدیت و ماندگاری عشق را نمایش دهند.

جواهراتی که در این بخش معرفی کردیم تنها بخشی از جواهرات استثنایی برند هری وینستون است که ویژگی اصلی آن‌ها استفاده از الماس‌ است. برخی دیگر از مشهورترین جواهرات این برند لوکس عبارتند از: حلقه یاقوت برمه «Ruby and Diamond»، گردنبند الماس و تورمالین پارائیبا «Paraiba and Diamond» و … .

مشهورترین حلقه‌های ازدواج دنیا با الماس‌های برند هری وینستون

۱- الماس کروپ؛ حلقه ازدواج الیزابت تیلور

یکی دیگر از گرانقیمت‌ترین الماس‌های مجموعه هری وینستون «الماس کروپ» بود که ۳۳.۱۹ قیراط وزن داشت. این الماس روی حلقه ازدواج الیزابت تیلور کار شد. که بعدها در سال ۲۰۱۱ و بعد از درگذشت او، الماس الیزابت تیلور نام گرفت. این سنگ یک الماس کمیاب از نوع IIa است که نمونه‌های معروف دیگری از این الماس‌ها «کوه نور» و «کولینان» هستند. در آن زمان ریچارد برتون این الماس را به قیمت ۳۰۵ هزار دلار خریداری کرد که در حال حاضر ۸.۸ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

۲- حلقه ازدواج جنیفر لوپز با مارک آنتونی

سنگ اصلی حلقه ازدواج جنیفر لوپز با مارک آنتونی یک الماس آبی و درشت ۸.۵ قیراطی از برند هری وینستون بود.

الماس درشت ۸.۵ قیراطی جنیفر لوپز که در حال حاضر ۴.۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است یک حلقه ازدواج منحصر‌به‌فرد از الماس آبی و از برند هری وینستون است. این حلقه الماس بی‌نظیر نشان نامزدی جی لو با مارک آنتونی، خواننده مشهور آمریکایی و گران‌ترین حلقه نامزدی جنیفر لوپز تاکنون است. گفته می‌شود که جنیفر لوپز تمام جواهرات ازدواجش با آنتونی را فروخته اما شاهدی مبنی بر فروخته شدن این حلقه الماس استثنایی وجود ندارد.

۳- حلقه ازدواج پاریس هیلتون با پاریس لاتسیس

دومین حلقه ازدواج پاریس هیلتون با نامزد یونانی‌اش شامل یک قطعه الماس ۲۴ قیراطی از برند هری وینستون بود.

دومین حلقه نامزدی پاریس هیلتون با پاریس لاتسیس، وارث یونانی شرکت‌های کشتیرانی مارلا و لاتسکو یک انگشتر با الماس ۲۴ قیراطی بود به قیمت ۴.۷ میلیون دلار از برند هری وینستون.

۴- حلقه ازدواج ژاکلین کندی؛ برشی از الماس لسوتو

حلقه ازدواج ژاکلین کندی برشی از الماس لسوتو از برند هری وینستون بود

هری وینستون، آخرین الماس خام خود، «لسوتو» را با وزن ۶۰۱ قیراط خریداری کرد. لسوتو سرانجام هجده جواهر باشکوه از جمله یک سنگ زمرد ۷۱.۷۳ قیراط و یک الماس مارکیز ۴۰.۴۲ قیراط از این الماس بی‌نظیر تولید کرد که «ارسطو اوناسیس» همسر دوم «ژاکلین کندی» به‌عنوان حلقه نامزدی این الماس را برای ژاکلین خریداری کرد. این انگشتر الماس در یک حراجی در سال ۱۹۹۶ به ارزش ۲.۶ میلیون دلار فروخته شد، اما امروز، حدود ۲۰ میلیون دلار ارزش دارد.

جواهرات هری وینستون روی فرش قرمز؛ سنتی دیرینه میان چهره‌های مشهور

الیزابت تیلور از مشهورترین هواداران برند هری وینستون بود. نمادین‌ترین و شناخته شده‌ترین جواهر او از این برند الماس تیلور-برتون است. تیلور این الماس را در اسکار ۱۹۷۰ با لباس آبی پودری از برند «ادیت هد» پوشید.

هری وینستون یک برند اشرافی الماس و جواهرات در دنیاست و طبیعتا اشراف و ثروتمندان مشهور خریداران جواهرات این برند لوکس. با این‌همه هر سال چهره‌های مشهوری مثل جنیفر لوپز، مدونا، جولی اندروز و ناتالی پورتمن جواهرات لوکس و گران‌قیمت برند هری وینستون را برای حضور در مرسم اسکار و فرش قرمز کرایه می‌کنند یا افرادی مثل الیزابت تیلور از مجموعه جواهرات شخصی خود از این برند روی فرش قرمز استفاده می‌کردند. به‌هر‌حال این رسمی است که سایر برندهای جواهر مشهور دنیا هم برای مراسم مشهوری مثل اسکار دارند اما برای اولین بار در سال ۱۹۴۳ این برند هری وینستون بود که به‌عنوان اولین برند جواهرسازی برای مراسم اسکار به یک هنرپیشه زن جواهراتی قرض داد.

در آن سال هری وینستون با قرض دادن جواهرات لوکس خود به «جنیفر جونز»، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن اسکار، دنیای جدیدی را در استایل جواهرات مهم‌ترین مراسم سینمایی دنیا رقم زد. این ابتکار نه‌تنها باعث محبوبیت بیش از پیش برند هری وینستون نزد ستارگان مشهور هالیوود شد بلکه سایر برندهای لوکس جواهرات را هم بر آن داشت که از این طریق نام خود را بیش‌از‌پیش بر سر زبان‌ها بیندازند.

در این میان ستارگان مشهوری چون جنیفر لوپز، مدونا، امل کلونی، هلن میرن، ناتالی پورتمن، جسیکا آلبا، الیزابت تیلور، شارلیز ترون، مارگو رابی، ریس ویترسپون، جنیفر گارنر و لیلی راینهارت نام‌های بزرگی بودند که پرچم وینستون را در مراسم مهم سینمایی به اهتزاز درآوردند.

جنیفر لوپز در مراسم اسکار ۱۹۹۹، از هری مجموعه جواهرات خوشه وینستون، گردنبند تاج گل الماس را استفاده کرد و در آن مراسم جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی را اهدا کرد.

برای مثال جنیفر لوپز در مراسم اسکار ۱۹۹۹، از مجموعه جواهرات خوشه وینستون، گردنبند تاج گل الماس را استفاده کرد و در آن مراسم جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی را اهدا کرد. این گردنبند درخشان دارای مجموعه‌ای خیره‌کننده از الماس‌های گلابی، مارکیزی و گرد است که ۱۰۰ قیراط وزن دارد. وزن گوشواره‌های خوشه‌ای الماس این مجموعه هم ۱۰ قیراط بود. لوپز جواهرات خیره‌کننده خود را با لباس مجلسی از برند Badgley Mischka ست کرد.

«ناتالی پورتمن» هم در مراسم اسکار ۲۰۱۲ یک لباس خال‌خالی قرمز و مشکی کریستین دیور پوشیده بود. او این لباس را با یک گردنبند خوشه‌ای الماس V شکل هری وینستون و یک جفت گوشواره الماس بیضی‌شکل ۵.۷۶ قیراطی از همین برند تکمیل کرد.

ناتالی پورتمن در مراسم اسکار ۲۰۱۲ گردنبند خوشه‌ای الماس V شکل هری وینستون و یک جفت گوشواره الماس بیضی‌شکل ۵.۷۶ قیراطی از همین برند را استفاده کرد.

«الیزابت تیلور» هم از مشهورترین طرفداران جواهرات برند هری وینستون بود، بنابراین جای تعجب نیست که او در صدر فهرست ۱۰ تا از مشهورترین ستارگان فرش قرمز برند هری وینستون قرار دارد. در حالی که مجموعه خصوصی بزرگ او شامل انواع جواهرات هری وینستون بود، همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم نمادین‌ترین و شناخته شده‌ترین آنها الماس تیلور-برتون است. تیلور این الماس را در اسکار ۱۹۷۰ با لباس آبی پودری از برند «ادیت هد» پوشید.

جواهرات هری وینستون در موزه جواهرات ایران

نیم‌تاج نورالعین به همراه سایر جواهرات سلطنتی اکنون در موزه جواهرات ایران در بانک مرکزی نگهداری می‌شوند.

بد نیست بدانید جواهرات عروسی «فرح دیبا» هم توسط برند هری وینستون ساخته شد، از جمله حلقه عروسی با برش امرالد کات که اطلاعی از سرنوشت این حلقه در دست نیست. همچنین به مناسبت مراسم ازدواج فرح دیبا و محمدرضا پهلوی نیم‌تاجی منقش با الماس صورتی نورالعین که در مجموع شامل ۳۲۴ قطعه الماس صورتی، زرد و سفید رنگ بود (که برخی از آن‌ها ۱۴ تا ۱۹ قیراط وزن دارند) به هری وینستون سفارش داده شد.

این تاج همراه با یک گردنبند الماس و گوشواره‌های الماس زرد با برش اشک ست شدند و اغلب در مراسم رسمی و دیدار با مقامات کشورهای دیگر که از این تاج و ست جواهر استفاده می‌شد. نیم‌تاج نورالعین به همراه سایر جواهرات سلطنتی اکنون در موزه جواهرات ایران در بانک مرکزی نگهداری می‌شوند.

ساعت‌های الماس برند هری وینستون

قیمت پایه ساعت‌های برند هری وینستون از ۱۰ هزار دلار شده و برخی از آن‌ها تا ۱ میلیون دلار قیمت دارند.

از سال ۱۹۳۲ ساخت ساعت‌های جواهر برند هری وینستون با همکاری دامادش، «ادوارد جافه»، آغاز شد. ساعت‌های الماس برند وینستون خیلی زود به قدری محبوب شدند که لقب «جواهرات زمان» را از آن خود کردند. این ساعت‌ها به خاطر کیفیت بالای موتور و جزییات هنرمندانه در تراش انواع سنگ‌های قیمتی، الماس، طلا و پلاتین‌های باکیفیت مشهور هستند. قیمت پایه این ساعت‌ها از ۱۰ هزار دلار شده و برخی از آن‌ها تا ۱ میلیون دلار قیمت دارند.

این شرکت سابقه همکاری با طراحان و برندهای دیگر از جمله لویی ویتون و تیفانی را در زمینه ساخت ساعت‌های جواهری لوکس دارد. Premier اولین مجموعه ساعتی بود که توسط هری وینستون در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و حالا به امضای ساعت‌های برند هری وینستون تبدیل شده است. این مجموعه ساعت زنانه، ترکیبی از خلاقیت بصری و پیچیدگی‌های فنی است. برند هری وینستون خیلی زود جایگاه ممتازی در میان دیگر برندهای مشهور مانند پیاژه، کارتیه، شوپارد و دیگر کمپانی‌ها که در زمینه ساخت ساعت‌های لوکس جواهر دارند به‌دست آورد. برای مثال مجموعه هری وینستون اوپوس (Opus) یک ساعت لوکس و منحصر‌به‌فرد است. Midnight، Avenue و Ocean هم جزو لوکس‌ترین ساعت‌های این برند گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

هری وینستون کسب و کار خود را در سال ۱۹۲۰ میلادی آغاز کرد و اولین فروشگاه خود را در شهر نیویورک در سال ۱۹۳۲ افتتاح کرد. امپراتوری جواهرات وینستون در سال ۱۹۲۶ با خرید کلکسیون جواهرات «آرابلا هانتینگتون» به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار آغاز شد. در سال ۱۹۵۲ مجله لایف گزارش داد که هری وینستون صاحب دومین مجموعه بزرگ جواهرات تاریخی جهان است، این در حالی است که بزرگ‌ترین مجموعه جواهرات متعلق به خانواده سلطنتی بریتانیا است. هری وینستون در سال ۱۹۴۹ میلادی الماس Hope (امید) را خرید.

الماس امید که به پادشاه الماس دنیا مشهور است و چهار قرن قدمت دارد با وزن تقریبی ۴۵.۵ قیراط جزو گران‌قیمت‌ترین جواهرات دنیاست. هری وینستون در سال ۱۹۵۴ این الماس را به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد. همچنین خانه جواهرات هری وینستون صاحب برخی از ارزشمندترین و باشکوه‌ترین الماس‌های دنیاست. «پادشاه الماس» لقب هری وینستون است و این در حالی است که تخصص منحصر‌به‌فرد سنگ‌شناسی آقای وینستون همواره فراتر از سنگ‌های بی رنگ و الماس‌ها بود و برخی از گرانبهاترین جواهرات خانه جواهرات هری وینستون با یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت کبود ساخته شده است. امروزه خانه جواهرات هری وینستون با همان خلاقیت و کیفیتی که از ابتدا مشخصه کارهایش بود با شعبه‌هایی لوکس در نیویورک، لندن، پاریس، ژنو، توکیو، هنگ کنگ و شانگهای با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.


در ادامه بخوانید: همه‌چیز درباره برند شوپارد؛ داستان موفقیت و محبوب‌ترین مجموعه جواهرات این برند لوکس
منبع harrywinston telegraph
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.