همه‌چیز درباره برند تیفانی اند کو؛ پادشاه الماس جهان

برند تیفانی اند کو یکی از نمادین‌ترین برندهای جواهرات در جهان است. این برند با قدمت بیش از ۱۸۰ سال، همچنان در عرصه ساخت جواهر می‌درخشد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این برند جذاب و آن حلقه‌های الماس نامزدی‌اش بدانید، این مطلب را بخوانید.

راه‌اندازی شرکت تیفانی اند کو

برند تیفانی اند کو - چارلز تیفانی
چارلز لوییس تیفانی، بنیانگذار تیفانی اند کو

شرکت تیفانی اند کو (Tiffany & Co.) را چارلز لوئیس تیفانی ۲۵ساله و دوستش جان بی. یانگ در سال ۱۸۳۷ در نیویورک راه‌اندازی کردند. آنها برای راه‌اندازی این شرکت فقط  شهزار دلار پول داشتند که پدر چارلز از سود حاصل از کارخانه نخ‌ریسی‌اش به آنها داده بود. این فروشگاه کوچک نوشت‌افزار و کالاهای فانتزی می‌فروخت و به همین دلیل خیلی زود جایش را بین زنان شیک‌پوش که به‌دنبال جواهرات و ساعت‌هایی با سبک آمریکایی و متمایز از لوازم لوکس دوران ویکتوریایی بودند باز کرد.

یک سال بعد آنها با شخص دیگری به نام جی. ال. الیس شریک شدند و شعبه‌ای در خیابان ۲۵۹ برادوی، منهتن جنوبی تحت عنوان «تیفانی، یانگ و الیس» بازگشایی کردند. سرمایه‌ای که الیس به شرکت آورد، به آنها کمک کرد مغازه مجاور را هم اجاره کنند و فضای فروشگاه دوبرابر شود. الیس تجربه خوبی از بازار جواهرات اروپا داشت و به‌عنوان نماینده این شرکت در خارج از کشور انتخاب شد. در سال ۱۸۴۴، آنها جواهراتی باکیفیت ایتالیایی و انگلیسی وارد می‌کردند و به این دلیل شهرت زیادی به دست آوردند. ازآنجاکه تقاضا برای این جواهرات وارداتی گران‌قیمت با کیفیت بالا بسیار زیاد بود، به‌ناچار خط تولید جواهرات خودشان را متوقف کردند.

گسترش محصولات برند و اولین کاتالوگ پستی

برند تیفانی اند کو - گسترش محصولات برند
اولین کاتالوگ پستی تیفانی اند کو

در سال ۱۸۴۵، شرکت که تمرکز کمتری بر جواهرات داشت، اولین کاتالوگ سفارش پستی خود را در سال با عنوان «کتاب آبی» منتشر کرد؛ کاتالوگی که انتشار آن هنوز هم ادامه دارد. آن‌طور که می‌گویند این کاتالوگ اولین کاتالوگ پستی آمریکا بوده است. در این سال تیفانی تولید جواهرات لباس را متوقف کرد و فروش جواهرات واقعی و کامل‌ترین خط نوشت‌افزار شهر را آغاز کرد.

دو سال بعد، در سال ۱۸۴۷، ظروف نقره را به محصولاتشان اضافه کردند. حالا علاوه بر این موارد اصلی، ساعت، انواع زیورآلات، عطر، لوازم مربوط به پوست و مو، موکاسین، کمربند و شلاق اسب و سگ هم می‌فروختند.

در  سال ۱۸۴۸ که سلطنت فرانسه سرنگون شد، یانگ برای خرید جواهرات به پاریس سفر کرد و برخی از جواهرات سلطنتی و یک کرست جواهرنشان متعلق به ماری آنتوانت را خرید. به‌زودی یک شعبه از شرکت را در پاریس تأسیس کردند.

در سال ۱۸۵۰، تیفانی فروشگاه دیگری در پاریس افتتاح کرد و جان سی مور، نقره‌ساز معروف، را برای ساخت ظروف نقره انحصاری برای شرکت استخدام کرد. به این ترتیب شرکت نقره استرلینگ را به آمریکا آورد.

تغییر نام برند به برند تیفانی اند کو

در سال ۱۸۵۳، تیفانی سهم شرکای خود را خرید و نام شرکت را به «تیفانی اند کو» تغییر داد. از زمانی که چارلز به‌تنهایی کنترل شرکت را در دست گرفت، بیشتر بر تولید جواهر تمرکز کرد. برخلاف سایر فروشگاه‌های آن دوران، تیفانی قیمت کالاها را به‌وضوح مشخص می‌کرد تا از هرگونه چانه‌زدن سر قیمت‌ها جلوگیری کند. او به هیچ عنوان خرید با کارت اعتباری را اجازه نمی‌داد و فقط پرداخت‌ها را به‌شکل نقدی می‌پذیرفت.

تیفانی مهارت زیادی در تبلیغات داشت و شرکت را به‌سمت رشد بیشتر در دهه ۱۸۵۰ هدایت کرد. در سال ۱۸۶۱، شرکت مسئولیت طراحی یک ظرف جواهرنشان را برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آبراهام لینکلن بر عهده گرفت. آقای لینکلن به‌زودی یک ست جواهر مروارید از تیفانی را برای همسرش مری تاد لینکلن خرید.

در سال ۱۸۶۲ که آمریکا درگیر جنگ داخلی بود، تیفانی اند کو مسئول تهیه اقلامی ازجمله پرچم، مدال، ابزار جراحی و شمشیر در حمایت از نیروهای ارتش شد و فروشگاه خود را به‌عنوان انبار تجهیزات نظامی تبدیل کرد. همچنین شمشیرهایی جواهرنشان برای ژنرال گرانت و شرمن طراحی کرد. در سال ۱۸۶۷ تیفانی به‌عنوان اولین شرکت آمریکایی، برنده جایزه برترین تولیدکننده ظروف نقره در نمایشگاه جهانی پاریس شد.

در همین سال آنها یک فروشگاه در لندن باز کردند و به تولید ساعت و ساعت‌مچی روی آوردند. بعد از آن شرکت کارگاه مور را به شرکت تیفانی ملحق کرد.

سه سال بعد شرکت ساختمان جدیدش را در منهتن ساخت. ساختمانی که جان کلوم، معمار معروف، آن را طراحی کرد و نیویورک تایمز آن را «کاخ جواهرات» نامید. تیفانی تا سال ۱۹۰۶ در همین مکان ماند.

تمرکز بر جواهرات و سفر برای کشف سنگ‌های قیمتی

برند تیفانی اند کو - الماس تیفانی
الماس تیفانی؛ بزرگ‌ترین الماس زرد جهان

چارلز تیفانی برای به‌دست‌آوردن سنگ‌های قیمتی فوق‌العاده، به سراسر جهان سفر کرد. در سال ۱۸۷۸ یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد جهان را از معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی به دست آورد. سنگی که بعد از تراش، ۱۲۸.۵۲ قیراط بود و ۸۲ وجه داشت. این الماس «تیفانی» نام دارد و همان الماسی است که در گردنبند آدری هپبورن در عکس‌های تبلیغاتی فیلم صبحانه در تیفانی در سال ۱۹۶۱ می‌درخشید. تیفانی با این فیلم و آن الماس زیبا شهرتی جهانی پیدا کرد:

برند تیفانی اند کو - الماس تیفانی
گردنبندی که آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی به گردن داشت.

این الماس هنوز هم در فروشگاه اصلی این برند در نیویورک قرار دارد و بعد از آدری، روی گردن گل گدوت و لیدی گاگا هم نشسته است:

برند تیفانی اند کو - الماس تیفانی
همان گردنبند الماس تیفانی با ساختاری جدید که به گردن گل گدوت است.

پایه‌نگین تیفانی و تحولی بزرگ در انگشترهای نامزدی

برند تیفانی اند کو - پایه نگین تیفانی
پایه نگین تیفانی با شش شاخک، طوری الماس را نگه می‌دارد که کل آن را بتوان دید

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها و نمادین‌ترین طرح‌های تیفانی اند کو به سال ۱۸۸۶ بازمی‌گردد، زمانی که این برند با پایه‌نگین تیفانی انقلابی در حلقه نامزدی ایجاد کرد. تا پیش از آن، تمام حلقه‌های نامزدی دارای پایه‌نگین بزل بودند که در آن فقط قسمت بالای الماس قابل‌مشاهده بود. چارلز تیفانی حلقه نامزدی سنتی را به‌شکلی ساخت که الماس را به‌طور کامل به نمایش بگذارد. پایه‌نگین تیفانی دارای شش شاخک است که سنگ را روی حلقه نگه می‌دارد و اجازه ورود نور بیشتر به الماس می‌دهد تا به‌شکلی شگفت‌انگیز بدرخشد. هر زنی آرزوی داشتن حلقه تک‌نگین تیفانی را داشت.

فرانکلین روزولت در سال ۱۹۰۴ برای همسرش النور یک انگشتر نامزدی تیفانی خرید.

جعبه‌های آبی‌رنگ تیفانی و قانون سخت‌گیرانه آنها

برند تیفانی اند کو - جعبه‌های تیفانی
جعبه‌های تیفانی با رنگ آبی اختصاصی/ / عکس برگرفته از سایت رسمی تیفانی

در سال ۱۸۸۶، طراحان برند جعبه‌های آبی کوچکی برای قراردادن جواهرات طراحی کردند که جذابیت آنها به اندازه خود جواهرات تیفانی است. این جعبه‌ها امضاشده هستند و بلافاصله می‌توان آنها را تشخیص داد. از همان زمان طراحی این جعبه‌ها، افراد زیادی تلاش کرده‌اند تیفانی را متقاعد کنند که این جعبه‌ها را به آنها بفروشد؛ اما تیفانی با هرقیمتی پیشنهاد فروش را رد می‌کند. این سنت هنوز هم ادامه دارد و به نوعی قانون تبدیل شده است. چارلز این قانون را وضع کرد که جعبه‌های آبی‌رنگ فقط در اختیار کسانی قرار گیرند که از تیفانی جواهر خریداری کنند. رنگ آبی این جعبه‌ها اختصاصی خود برند تیفانی است و به آبی ۱۸۳۷ (سال تأسیس شرکت) معروف است. البته با نام‌های آبی تخم‌مرغ رابین و آبی فراموشم مکن نیز شناخته می‌شود.

برخی از انواع آن با روبان سفیدی بسته می‌شوند که واقعا زیبا هستند:

برند تیفانی اند کو - جعبه‌های تیفانی
جعبه‌های زیبای تیفانی با روبان سفید/ عکس برگرفته از سایت رسمی تیفانی

نیویورک سان بعدها در سال ۱۹۰۶ نوشت:

تیفانی چیزی در انبار دارد که نمی‌توانید با هیچ پولی از او بخرید؛ مگر آنکه جواهری خریداری کنید که آن را در این جعبه‌ها تقدیمتان کنند. این جعبه بدون جواهر هرگز از آن ساختمان خارج نمی‌شود.

جالب‌تر اینکه درطول فیلمبرداری «صبحانه در تیفانی» در فروشگاه این شرکت در نیویورک، ۴۰ نگهبان مسلح جلوی در حاضر بودند تا کسی نتواند جعبه آبی بدزدد!

درگذشت چارلز تیفانی

در سال ۱۹۰۲، چارلز درگذشت و دارایی ۳۵میلیون دلاری برای پسرش گذاشت. او آخرین کسی از خاندان تیفانی بود که این شرکت را اداره کرد. لویی کامفورت، بزرگ‌ترین پسر چارلز بود؛ هنرمندی ماهر که جواهر می‌ساخت ولی بیشتر به‌خاطر کارهای شیشه‌ای رنگی خود با هنر آر نوو (Art Neuvo) شناخته‌شده بود. این جنبش هنری نوین بود که تازه پا گرفته بود و لویی که برای ساخت جواهرات نوآورانه‌اش از طبیعت الهام می‌گرفت و از موادی مانند شیشه، سنگ‌های قیمتی و مینا استفاده می‌کرد، به پیشگام این جنبش تبدیل شد. او بخش جواهرات هنری تیفانی را در فروشگاه این شرکت در خیابان پنجم راه‌اندازی کرد تا جواهرات و اشیای گرانبهای خود را در همان محل تولید کند. تقریبا دو سال بعد، نوه جان. سی مور هم ریاست شرکت را بر عهده گرفت.

برند تیفانی اند کو به‌عنوان پادشاه الماس‌ها

در دهه ۱۹۰۰ بود که برند تیفانی لقب «پادشاه الماس» گرفت و البته این نام برازنده آن بود؛ زیرا مدیران آن در تاریخ فعالیت خود سنگ‌های قیمتی زیادی را کشف و به جهان معرفی کرده‌اند. در سال ۱۹۰۲ این برند سنگ قیمتی کونزیت را کشف کرد که به‌افتخار جواهرشناس افسانه‌ای تیفانی، جورج کونز (George Kunz)، نام‌گذاری شده است. این جواهر رنگی صورتی مایل به ارغوانی دارد و چارلز آن را در کالیفرنیا کشف کرد.

در سال ۱۹۱۰، مورگانیت را در ماداگاسکار کشف کردند و آن را به‌افتخار یکی از وفادارترین مشتریان تیفانی، جی‌پی‌مورگان، بانک‌دار معروف، نام‌گذاری کردند. سنگ دیگر تانزانیت است که در سال ۱۹۶۷ کشف شده و رنگ آبی لاجوردی بسیار زیبایی دارد. تساوریت (tsavorite) را هم در سال ۱۹۷۴ به جهان معرفی کردند و رنگ آن سبز تند است. هنوز هم گوهرشناسان تیفانی به دورافتاده‌ترین نقاط جهان سفر می‌کنند تا بی‌نظیرترین سنگ‌های قیمتی را کشف کنند. در زیر تمام سنگ‌هایی که معرفی کردیم مشاهده می‌کنید.

سنگ کونزیت

برند تیفانی اند کو - سنگ‌های قیمتی تیفانی
الماس کونزیت به‌افتخار جورج کونز

سنگ مورگانیت

برند تیفانی اند کو - سنگ‌های قیمتی تیفانی
انگشتری از سنگ مورگانیت. این سنگ به‌افتخار جی.پی مورگان، مالک بانک بزرگ جی.پی مورگان چیس نام‌گذاری شده است

سنگ تانزانیت

برند تیفانی اند کو - سنگ‌های قیمتی تیفانی
گوشواره‌ای از سنگ تانزانیت

سنگ تساوریت

برند تیفانی اند کو - سنگ تساوریت
انگشتری از سنگ سبز تساوریت

افول برند تیفانی در دوران جنگ جهانی دوم و احیای دوباره

در جنگ جهانی دوم برند تیفانی که تا قبل از آن دوران طلایی خود را سپری می‌کرد، با کاهش درآمد روبه‌رو شد. یک سال بعد، در سال ۱۹۴۰، این برند برای ششمین و آخرین بار به بالای شهر نیویورک در خیابان پنجم نقل مکان کرد و با ۲٫۵میلیون دلار ساختمانی هفت‌طبقه به سبک آرت دکو ساخت. این اولین ساختمان در نیویورک بود که به تهویه هوا مجهز بود.

در سال ۱۹۴۹، تیفانی تاحدودی احیا شد و دوباره به درآمد رسید. در آن زمان هری میدمن که یک مشاور املاک بود، بی‌سروصدا حداقل ۲۰درصد سهام شرکت را خرید، اما بعد در سال ۱۹۵۵ سهام خود را به شرکت بولووا واچ فروخت. وارثان تیفانی برای جلوگیری از تسلط بولووا، ۵۱درصد از سهام شرکت را به شرکت هاوینگ (Hoving corp.) که مالک ساختمانی در همسایگی بونویت تلر (مغازه معروفی که معماری آن نوعی شاهکار به شمار می‌رفت) فروختند.

رشد شرکت و فروش به شرکت اوان پروداکتس

کسب‌وکار تیفانی همچنان به رشد خود ادامه می‌داد و سود خوبی از تجارت به دست می‌آورد. در نوامبر ۱۹۷۸ مالکان شرکت آن را به شرکت بزرگ اوان پروداکتس (Avon Products Inc.) که یک تولیدکننده آمریکایی لوازم آرایشی و جواهرات در سطح بین‌المللی بود فروختند. بااین‌حال هاوینگ تا پایان سال ۱۹۸۰ که بازنشسته شد، به‌عنوان رئیس و مدیراجرایی شرکت باقی ماند.

اوان ۵۳میلیون دلار که بخشی از آن را با فروش مقداری از موجودی الماس‌های تراش‌نخورده جمع‌آوری کرده بود برای افتتاح فروشگاه‌های تیفانی در دالاس و کانزاس‌سیتی، گسترش سفارش‌های پستی مستقیم و معرفی کارت‌های اعتباری تیفانی و نیز دیجیتالی‌کردن عملیات پشتیبانی شرکت هزینه کرد. این کار باعث شد سود شرکت کاهش یابد. به همین دلیل در سال ۱۹۸۴ اوان موافقت کرد تیفانی را به یک گروه سرمایه‌گذار به مدیریت ویلیام آر چِینی (William R. Chaney) بفروشد.

کاهش سود شرکت و سرقت از فروشگاه

در دهه ۱۹۹۰ دو اتفاق بزرگ برای برند تیفانی اند کو اتفاق افتاد. یکی کاهش ۳۵درصدی فروش دو بوتیک میتسوکوشی در ژاپن در سال ۱۹۹۲ بود که تا از آن بیشترین فروش برند تیفانی را رقم می‌زدند. مصرف‌کنندگان ژاپنی به‌دلیل رکود اقتصادی به‌شدت آسیب دیده بودند و ترجیح داده بودند مخارج خود را کاهش دهند. تیفانی مسئولیت مستقیم فروش، بازاریابی و تجارت را در این بوتیک‌ها بر عهده گرفت که حدود ۱۶میلیون دلار از زیان را جبران کرد.

بعد از آن در ۴ سپتامبر ۱۹۹۴، در یکی از فروشگاه‌های برند در نیویوک سرقتی اتفاق افتاد که در آن شش نفر ۱.۹میلیون دلار جواهرات را به سرقت بردند. نه گلوله‌ای شلیک شد و نه هیچ‌گونه خرابکاری رخ داد. دو هفته بعد از سرقت هر ۶ نفر دستگیر شدند و جواهرات را بازگرداندند.

فروشگاه‌های بزرگ تیفانی در کشورهای مختلف

برند تیفانی اند کو - فروشگاه‌های تیفانی
طبقه اول فروشگاه بزرگ تیفانی در سیدنی، استرالیا

در سال ۲۰۰۰، از ۴۱درصد سود خالص برند تیفانی اند کو، ۲۸درصد آن از فروشگاه‌های این برند در ژاپن تأمین می‌شد. با اینکه آنها شعبه‌هایی در لندن و پاریس داشتند، بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۸۶ دیگر هیچ شعبه‌ای را در اروپا راه‌اندازی نکردند. به همین دلیل آگاهی از برند تیفانی در اروپا به اندازه آمریکا یا ژاپن نبود. تا سال ۲۰۰۰، این شرکت تقریباً ۴۲ فروشگاه در آمریکا، ۴ فروشگاه در کانادا، ۸ فروشگاه در مکزیک، ۴۴ فروشگاه در ژاپن و ۲۱ فروشگاه در جاهای دیگر داشت. دو بوتیک معروف میتسوکوشی در ژاپن بیشترین فروش محصولات تیفانی را به خود اختصاص داده بودند. شرکت در سال ۲۰۰۱ برنامه‌ریزی کرد که سه بوتیک جدید در ژاپن، یکی در ملبورن استرالیا، یکی در سائوپائولو برزیل، یکی در رم و یک شعبه هم در لندن بازگشایی کند.

مجموعه‌های محبوب برند تیفانی اند کو

برند تیفانی مجموعه جواهرات بسیار زیبایی در طول تاریخ پرافتخار خود به جهان ارائه کرده است. بااین‌حال برخی از آنها معروف‌ترند. در ادامه به برخی از مجموعه‌های محبوب و کارهای مهم این برند اشاره کرده‌ایم.

سرویس چینی برای کاخ سفید

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
سرویس چینی کاخ سفید به سفارش لیدی برد جانسون

در سال ۱۹۶۸، لیدی برد جانسون، بانوی اول آمریکا در آن زمان، به تیفانی سفارش داد سرویس ظروف چینی برای کاخ سفید با طرح ۹۰ گل مختلف طراحی کند.

مجموعه بازگشت به تیفانی

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
گردنبندی از مجموعه بازگشت به تیفانی

در سال ۱۹۶۹، برند تیفانی اند کو مجموعه بازگشت به تیفانی (Return to Tiffany) را که محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مجموعه تیفانی در سراسر جهان بود ارائه کرد. به هریک از اقلام این مجموعه بعد از فروش، یک شماره سریال اختصاص می‌یافت که درصورت گم‌شدن کافی بود آن را به فروشگاه اصلی تحویل دهند و تیفانی آن را به صاحبش برمی‌گرداند.

سکه نقره یادبود طراحی برند تیفانی اند کو

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
سکه نقره یادبود که تیفانی طراحی کرده است

در سال ۱۹۹۹، هیلاری کلینتون در مراسمی از سکه نقره یادبود دالی مدیسون که تیفانی آن را طراحی کرده بود رونمایی کرد.

مجموعه تیفانی لیس

در سال ۲۰۰۱، جولیا رابرتز جواهرات پلاتین و الماس از مجموعه جدید تیفانی با عنوان تیفانی لِیس (Tiffany Lace) را پوشیده بود.

تلفن‌های همراه حاوی الماس

در سال ۲۰۰۸ برند تیفانی اند کو با همکاری سافت‌بنک شرکت اپراتور تلفن‌همراه ژاپنی ده نسخه تلفن‌همراه هریک حاوی بیش از ۴۰۰ الماس در مجموع بیش از ۲۰ قیراط طراحی کردند که قیمت هریک از آنها صدمیلیون ین معادل ۷۸۱هزار پوند است.

مجموعه جواهرات مردانه برند تیفانی اند کو

در اوت ۲۰۱۹ این شرکت اولین مجموعه جواهرات اختصاصی مردانه خود را راه‌اندازی کرد که رید کراکوف مدیریت آن را بر عهده داشت.

مجموعه لیگیسی

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
انگشتری از مجموعه لیگیسی

در سال ۲۰۱۲ این برند برای جشن ۱۷۵ سالگی‌اش از مجموعه لیگیسی (Legacy) خود رونمایی کرد که مجموعه‌ای باشکوه از الماس و سنگ‌های قیمتی رنگی است. برخی از اقلام آن شامل ست گردنبند با مورگانیت ۱۷۵.۷۲ قیراطی کوسنی شکل و یک حلقه تانزانیت آبی مخملی با طراحی پیچیده الماسی است.

سایر مجموعه‌های محبوب برند تیفانی اند کو

السا پرتی (Elsa Peretti)

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی

اطلس (Tiffany Atlas) که اندی گارسیا از ساعت و دکمه سردست آن در مراسمی استفاده کرد

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی

تیفانی کیز (Tiffany Keys) که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی

تیفانی تی (Tiffany T)

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
برخی از اقلام مجموعه تیفانی تی

ویکتوریا  (Tiffany Victoria)

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
برخی از اقلام مجموعه تیفانی ویکتوریا

اشلامبرگر (Schlumberger)

برند تیفانی اند کو - مجموعه‌های محبوب تیفانی
برخی از اقلام مجموعه اشلامبرگر

نحوه تشخیص جواهرات تیفانی اصل از تقلبی

ازآنجاکه تیفانی یکی از معتبرترین برندهای لوکس در جهان است، طبیعی است که جواهرات تقلبی آن به‌وفور در بازار وجود داشته باشند. روش‌هایی هست که با آنها می‌توان جواهر تیفانی تقلبی را از اصل تشخیص داد.

۱. جواهرات اصل تیفانی سنگین‌تر از تقلبی‌ها هستند؛ زیرا با مواد اصل شامل نقره و طلای ۱۸عیار ساخته شده‌اند.

۲. جواهرات واقعی با لوگوی این برند مهر خورده‌اند. لوگو درست در مرکز قرار دارد و واضح و بدون غلط املایی است.

۳. فقط چهار نام هستند که روی جواهرات تیفانی اند کو حک می‌شوند: السا پرتی، پالوما پیکاسو، ژان اشلامبرگر و فرانک گری. نام طراحان روی مجموعه مربوط به خودشان حک خواهد شد.

۴. مهر فلز همیشه روی جواهرات اصل تیفانی هست: نقره استرلینگ با مهر ۹۲۵، طلای ۱۸عیار با ۷۵۰ و پلاتین با مهر ۹۵۰.

برند تیفانی اند کو - نحوه تشخیص جواهرات اصل از تقلبی
نسخه اصل که نام و کد فلز با خط واضح روی آن حک شده است
برند تیفانی اند کو - نحوه تشخیص جواهرات اصل از تقلبی
نسخه تقلبی که حکاکی روی آن تمیز و واضح نیست

۵. تیفانی فقط از الماس‌های واقعا استثنایی استفاده می‌کند؛ بنابراین جواهرات با الماس‌های با کیفیت پایین بعید است معتبر باشند. سنگ‌های قیمتی آن همیشه ازنظر اندازه و رنگ کاملا هماهنگ هستند.

۶. از سال ۲۰۰۴، تیفانی روی الماس‌های خود شماره سریالی را به‌صورت لیزری حکاکی می‌کند؛ زیرا ممکن است متقلبان پایه‌نگین واقعی تیفانی را استفاده کنند؛ اما الماس را عوض کرده باشند.

۷. پیوندها در جواهرات تیفانی کاملا لحیم‌کاری شده‌اند، درحالی‌که در تقلبی‌ها خطی واضح در محل اتصال وجود دارد.

۸. جواهرات تیفانی همیشه در جعبه آبی با امضای تیفانی و لوگوی آنها قرار دارد. برخی از جواهرات ممکن است در کیسه آبی قرار داشته باشند اما باز هم باید نشان آنها روی آن درج شده باشد:

برند تیفانی اند کو - نحوه تشخیص جواهرات اصل از تقلبی
رنگ جعبه جواهر آبی اختصاصی تیفانی است
برند تیفانی اند کو - نحوه تشخیص جواهرات اصل از تقلبی
رنگ و نشان کیسه‌ها هم کاملا مشخص است. بندها از هر دو سمت گره دارند

این شرکت در سال ۲۰۰۴ از ای‌بی با ادعای فروش جواهر تقلبی شکایت کرده بود، اما هم در دادگاه و هم در دادگاه تجدیدنظر شکست خورد.

کلید رشد برند تیفانی اند کو

کلید رشد شرکت تیفانی اند کو، بازاریابی، توزیع و خدمات مشتری هستند. توسعه محصولات بخش مهمی از راهبرد این شرکت است. این برند به‌شدت به ساخت و توزیع برخی از محصولات نمادینش ازجمله حلقه نامزدی الماس، حلقه‌های سه‌نگینی و حلقه‌های ازدواج ساده در سراسر جهان اهمیت می‌دهد. تمام تلاش تیفانی این است که «محترم‌ترین جواهرساز جهان» باشد و بر این باور است که تیفانی فقط یک برند نیست، بلکه پایگاهی فیزیکی است که مشتریان می‌توانند شخصا برای انتخاب و خرید جواهر موردنظرشان به آن مراجعه کنند و از خدمات عالی شرکت بهره‌مند شوند.

شعار تیفانی همیشه این بوده است:

ما هرگز نخواسته‌ایم محصولات مد روز یا زودگذر طراحی کنیم یا در تجمل‌گرایی زیاده‌روی کنیم. کار ما طراحی قطعات ماندگار است.

بنیاد تیفانی برای کمک‌های انسان‌دوستانه

بنیاد تیفانی اند کو در سال ۲۰۰۰ به‌منظور ارائه کمک‌های مالی به سازمان‌های غیرانتفاعی فعال در زمینه‌های محیط‌زیست و هنر تأسیس شده است و همچنان به فعالیت‌های انسان‌دوستانه و تلاش‌هایش برای پایداری زیست‌محیطی و نیز حمایت از هنر اصیل ادامه می‌دهد.

روزگار فعلی برند تیفانی اند کو

برند تیفانی اند کو - روزگار فعلی تیفانی
خانم ابو نیما، مدیر خلاقیت فعلی برند تیفانی

اوایل ژوییه سال ۲۰۱۳، یک گزارش رسانه‌ای فاش کرد که اینگرید لدرهاس اوکون، نایب‌رئیس سابق برند تیفانی اند کو، به سرقت بیش از ۱.۳میلیون دلار دستبند الماس، گوشواره و سایر جواهرات متهم و دستگیر شده است. در همان سال، فرانچسکا آمفی‌تئاتروف (Francesca Amfitheatrof) مدیر خلاق این برند شد و اولین مدیر خلاق زن این شرکت بود. او توانست تیفانی را در مسیر جدیدی قرار داده و درعین‌حال جوهر نمادین برند را حفظ کند. بااین‌حال، مدتی بعد جایش را به روبا ابو نیما (Ruba Abu-Nimah) داد و حالا خانم روبا مدیریت خلاق این برند را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت هم آنتونی لدرو است که از سال ۲۰۲۱ به ریاست این شرکت منصوب شده است. قبل از او، در ژوییه ۲۰۱۷، الساندرو بوگلیولو (Alessandro Bogliolo) که در بولگاری کار می‌کرد مدیرعامل شرکت بود که امید می‌رفت فروش کاهش‌یافته شرکت را افزایش دهد و مخاطبانی جوان‌تر جذب کند.

در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰، گروه LVMH که برای خرید تیفانی اند کو با آنها مذاکره کرده بود، به این نتیجه رسید که باید تصمیمش را لغو کند؛ ظاهرا به این دلیل که فهمیده بود مدیران برند در طول همه‌گیری کرونا، با وجود ضررهای مالی، همچنان سود سهام سهامداران را تمام‌وکمال پرداخت می‌کنند و باعث زیان بیشتر می‌شوند. او این کار را نشانه سوءمدیریت در تیفانی دانست. به‌دنبال شکایت تیفانی از این گروه، با هم بر سر قیمت کمتر برای هر سهم به توافق رسیدند و این معامله در ۷ ژانویه ۲۰۲۱ بسته شد.

محصولات تیفانی را در دیجی‌کالا ببینید

سخن آخر

در این مطلب تاریخچه و رازهای موفقیت برند تیفانی اند کو را بررسی کردیم. برندی کلاسیک که از دهه ۱۸۰۰ تاکنون جواهراتی مدرن و درعین‌حال جاودانه به دنیا عرضه می‌کند. با اینکه محصولات آن متنوع هستند، ۷۵درصد درآمد آن از فروش جواهرات تأمین می‌شود. طراحان این برند همچنان تلاش می‌کنند پیشگامی خود را در زمینه نوآوری در صنعت جواهرسازی حفظ کنند و موفق هم بوده‌اند؛ در جشن ۱۷۵سالگی برند، آنها از آلیاژ فلزی منحصربه‌فرد روبیدو (RUBEDO) رونمایی کردند که رنگ رژگونه‌ای زیبا و ساختار بسیار ظریفی دارد.

دوست دارید از کدام برندها بیشتر بدانید؟ لطفا در دیدگاه‌ها پیشنهادهایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ترکیب جذابی از خلاقیت و زیبایی
منبع thejewelleryeditor mygemma zippia
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.