همه‌چیز درباره برند پیاژه؛ از طراحی ساعت‌های فوق‌نازک تا جواهرات چشم‌نواز

پیاژه یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین برندهای لوکس ساعت و جواهر در جهان است. طرح‌های بدیع و باکیفیت جواهرات و ساعت‌های زیبای این برند که با اصول ساعت‌سازی سوئیسی ساخته شده است، نشان از تاریخچه غنی این برند دارد. در این مطلب تاریخچه و محصولات برند پیاژه را بررسی می‌کنیم.

روزهای آغازین برند پیاژه

برند پیاژه - تاریخچه برند پیاژه

برند پیاژه در دهکده کوچک و دورافتاده‌ای در منطقه ژورا در سوئیس پا گرفت. بنیان‌گذار آن، ژرژ ادوارد پیاژه، در سال ۱۸۷۴، زمانی که فقط ۱۹ سال داشت، این شرکت را با عنوان آتلیه کوته آکس فیز (Ateliers de la Côte-aux-Fées) راه‌اندازی کرد. او تلاش می‌کرد ساعت‌هایی چنان باکیفیت بسازد که فراتر از هر خواسته مشتریان باشد. شعار پیاژه این بود:

همیشه بهتر از آنچه لازم است انجام بده.

این همان اصلی است که خانه ساعت پیاژه را در دهه‌های بعد به‌سوی ساخت ساعت‌هایی بی‌نظیر و لوکس رهنمون شد. موتورهای ساعتی که پیاژه می‌ساخت آن‌قدر دقیق بودند که مشتریانی از معتبرترین برندها پیدا کرد. کسب‌وکار او به‌سرعت رشد کرد و شهرتش به فراتر از قله‌ها و کوه‌های اطراف نوشاتل گسترش یافت. افزایش تقاضای برندها برای موتورهای ساعت پیاژه که با دقتی کم‌نظیر ساخته شده بود، پایه‌های این کارگاه کوچک را محکم کرد. در سال ۱۹۱۱، پسر ژرژ، تیموته، مسئولیت کسب‌وکار را بر عهده گرفت؛ کسی که درست به‌اندازه پدرش به این کار علاقه نشان داد و به‌دنبال کیفیت بالاتر محصولات و موفقیت بیشتر بود.

شهرت پیاژه با ساعت‌های فوق‌نازک

برند پیاژه - ساخت ساعت‌های فوق نازک
کالیبر 9P، از نازک‌ترین ساعت‌های دستی جهان با ۲میلی‌متر ضخامت/ عکس برگرفته از سایت رسمی piaget

نسل دوم و سوم خانواده پیاژه این شرکت را به سطوح بالاتری از محبوبیت رساندند. سال ۱۹۴۳ برای آنها تغییرات قابل‌توجهی به همراه داشت. در این سال، نوه‌های بنیان‌گذار یعنی جرالد و والنتین تصمیم گرفتند از نام پیاژه یک برند بسازند. از اینجا به بعد، خلاقیت‌های خانه ساعت پیاژه امضای خودش را داشت. این دو گسترش جغرافیایی برند به کشورهای دیگر را آغاز کردند و تلاش کردند شهرت آن را در سطح بین‌المللی افزایش دهند. سیل سفارش‌ها به‌سمت شرکت سرازیر بود و شرکت با ظرفیت کامل در حال تولید بود. بااین‌حال، با وجود مدرن کردن کارگاه‌ها نمی‌توانستند از پس تقاضا برآیند. به همین دلیل در سال ۱۹۴۵، پیاژه یک مرکز تولیدی جدید ساخت که به‌زودی با پیشرفت‌های جدید در زمینه موتورهای ساعت بسیار نازک جایگاه متمایزی در بین ساعت‌سازان پیدا کرد.

در سال ۱۹۵۷، والنتین پیاژه موتور ساعت کالیبر 9P را که دستی بود و فقط ۲میلی‌متر ضخامت داشت ساخت. این کالیبر مکانیکیِ دستی توجه همه را در نمایشگاه هنر بازل سوئیس به خود جلب کرد. در همان سال اولین نسخه از امپرادور (Emperador) که از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های این برند است عرضه شد. سپس آنها در سال ۱۹۶۰، ساعت 12P را ساختند که ضخامت آن فقط ۲.۳میلی‌متر بود و در آن زمان نازک‌ترین ساعت با موتور خودکار در جهان به شمار می‌رفت. این ساعت نام پیاژه را در میان سازندگان ساعت‌های لوکس مردانه در سراسر جهان تثبیت کرد.

متمایل‌شدن برند به جواهرات در کنار ساعت‌سازی

در دهه ۱۹۶۰، ایو پیاژه هم به‌عنوان مدیر بازاریابی و ارتباطات به این کسب‌وکار خانوادگی پیوست. او بود که برند را به سوی جواهرات سوق داد ولی همچنان اولویت را روی ساعت‌سازی نگه داشت. با کمک ایده‌های خلاقانه او و مهارت ساخت موتورهای بسیار نازک سایر اعضای خانواده، دامنه محصولات برند گسترش یافت. آنها توانستند ساعت‌های سکه‌ای، ساعت‌دستبندها، ساعت‌های سنجاق‌دار و ساعت‌هایی با مقطع عرضی بسیار نازک را به بازار عرضه کنند که هیچ‌یک از نظر طراحی لوکس و گران‌قیمت خود، از مجموعه‌جواهرات سطح بالای بهترین جواهرسازان جهان چیزی کم نداشتند.

۱۰ مدل از مشهورترین ساعت‌های برند پیاژه

در این بخش، ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌های برند پیاژه را بررسی می‌کنیم. بررسی این ساعت‌ها از صحبت‌های ژان برنارد فورو (Jean-Bernard Forot)، رئیس بخش میراث پیاژه و مسئول آرشیو ۱۲۰۰ ساعت و ۲۵۰ قطعه جواهر این برند، انجام شده است.

۱. ساعت جیبی طلای زرد

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت طلای جیبی ساخت سال ۱۹۴۸/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

برند پیاژه این ساعت را در سال ۱۹۴۸ ساخت. درست است که این برند با ساخت ساعت بسیار نازک 9P در سال ۱۹۵۷ به شهرت رسید، زمزمه‌های ساخت موتورهای نازک از سال ۱۹۱۶ وجود داشت و پیاژه این موضوع را خوب می‌دانست. همین ساعت جیبی در نوع خود به اندازه کافی نازک است.

فورو می‌گوید:

وقتی گیره ساعت را می‌بندی، درست به‌اندازه یک سکه است، شاید کمی ضخیم‌تر. این به‌معنای تمام کلمه ساعت‌سازی فوق نازک را توصیف می‌کند. پیاژه هرگز ساعت‌های بزرگ تولید نکرده است.  این برند در سال ۱۹۴۲ و ۱۹۴۳ هم ساعت‌های سکه‌ای را تولید کرده بود که راه را برای موتورهای 9P هموار کرد.

۲. ساعت 9P از طلای سفید

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت طلای سفید 9P ساخت سال ۱۹۵۷/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

موتور ساعت 9P در سال ۱۹۵۷ با ضخامت ۲میلی‌متر این امکان را برای پیاژه فراهم کرد که ساعت‌های فوق‌العاده زیبایی طراحی کند که بسیار نازک‌تر از ساعت‌های موجود در بازار باشد. فورو می‌گوید:

آنها واقعا نازک بودند؛ اما ساعت‌های ما بسیار بسیار نازک‌تر به نظر می‌رسید. نازکی زیاد یک انتخاب عمدی بود. پیاژه می‌خواست متفاوت باشد. سال ۱۹۵۷ برای اولین ساعت از نظر کاربرد بسیار دیر بود و پیاژه تصمیم گرفت به‌جای تمرکز بر کاربرد، ساعتی بسازد که ویژگی متمایزی داشته باشد.

همین نشان می‌دهد که چرا تقریباً تمام ساعت‌های قدیمی پیاژه از طلای زرد یا سفید یا پلاتین بودند؛ مخصوصاً پلاتین که برای گران‌ترین ساعت‌ها در نظر گرفته می‌شد. البته رزگلد بسیار کمیاب بود. آقای فورو می‌گوید:

پیاژه تصمیم گرفت فقط از فلزات گرانبها استفاده کند؛ زیرا موتور جدید بسیار پیچیده بود.

تا قبل از سال ۱۹۵۷ که این موتور را نساخته بودند، پیاژه ساعت‌های فولادی هم تولید می‌کرد؛ اما بعد از آن دیگر تا سال ۲۰۰۰ از فولاد استفاده نکرد.

این ساعت طلای سفید مربوط به سال ۱۹۵۷ است و در آن تمام عناصر شیک و زیبای ساعت آلتیپلانو که بعدها به بازار آمد وجود دارد. در آن زمان هیچ‌کدام از ساعت‌های پیاژه نام خاصی نداشتند. بنابراین آنها را به‌عنوان ساعت بسیار نازک، ساعت جواهرنشان یا ساعت مچی خطاب می‌کردند.

۳. ساعت 12P برند پیاژه

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت 12P ساخت سال ۱۹۶۰/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

در سال ۱۹۶۰ یعنی سه سال بعد از 9P، برند پیاژه ساعت با موتور 12P را ساخت. این ساعت خودکار بود و کمی بزرگتر از ساعت قبلی، ۲.۳ میلی‌متر ضخامت داشت. درحالی‌که ساعت‌های خودکار در آن دوره حداقل ۴میلی‌متر ضخامت داشتند، ساعت پیاژه تقریبا دو برابر نازک‌تر بود. فورو می‌گوید:

در آن زمان کارشناسان ساعت‌سازی می‌گفتند 12P خیلی نازک است و نمی‌تواند کار کند. این واقعا یک انقلاب بود.

این در حالی است که هرجا این ساعت را تبلیغ می‌کردند، ۲.۳میلی‌متر را ذکر می‌کردند؛ یعنی واقعا توجه تبلیغ‌کنندگان را جذب کرده بود.

۴. ساعت با صفحه یاقوت سرخ

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت با صفحه یاقوت سرخ، ساخت سال ۱۹۶۳/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

در سال ۱۹۶۳، پیاژه این ساعت را با به‌کاربردن یاقوت سرخ برجسته در صفحه آن ساخت. این ساعت نقطه آغاز تولید ساعت‌هایی به حساب می‌آید که صفحه آنها از سنگ قیمتی است. یکی دیگر از نشانه‌های اساسی ساعت‌های پیاژه که رقبایش بلد نبودند بسازند.

فورو می‌گوید:

آقای پیاژه به من گفت در آن زمان رقبای او نمی‌دانستند چطور باید چنین صفحه‌ای برای ساعت بسازند. این دانش بسیار خاصی است. برندهای دیگر صفحات خود را با لاک‌الکل رنگ می‌کردند؛ ولی نمی‌دانستند چطور باید یک صفحه از سنگ قیمتی بسازند. شوپارد و دیگران بعدا این کار را یاد گرفتند اما آن زمان پیاژه اول بود.

۵. ساعت جکی کندی با صفحه یشم

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت ژاکلین کندی با صفحه یشم، ساخت سال ۱۹۶۷/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

در سال ۱۹۶۷، ژاکلین کندی، بانوی اول آمریکا در آن دوره، این ساعت بیضی‌شکل زیبا را که در لبه‌های آن الماس و چهار زمرد در چهارگوشه آن  به کار رفته بود، از برند پیاژه خریداری کرد. صفحه این ساعت سبز یشمی است و با طیف رنگ‌های سبز و خطوطی که دارد، ثابت می‌کند که آنها صفحه هریک از ساعت‌هایشان را به‌شکلی منحصربه‌فرد درست می‌کنند. صفحه‌های سنگی عقیق، مرجان و لاجورد، هریک رنگ‌های بی‌نظیری دارند.  به‌علاوه، ضخامت هر صفحه فقط ۰.۷ میلی‌متر است که آنها را باارزش‌تر می‌کند.

پیاژه تولید این مدل را از حدود سال ۱۹۶۵ آغاز کرد و تا دهه ۱۹۹۰ ادامه داد و در سال ۱۹۶۷ به ساعت جکی کندی معروف شد.

فورو اشاره می‌کند که روی یک مجله آمریکایی عکسی دیده بود که در آن هشت زن اهل دالاس همگی همین مدل ساعت را به دستشان بسته بودند. این ساعت واقعا به‌روز و شیک بود و افراد مشهوری مانند سوفیا لورن و الیزابت تیلور از طرفداران آن بودند.


حتما بخوانید: بررسی استایل ژاکلین کندی؛ فشن آیکون جذاب دهه‌های ۶۰ و ۷۰

۶. ساعت‌دستبند کاف، از مجموعه قرن ۲۱

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت پوست درختی، ساخت سال ۱۹۷۰/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

پیاژه در سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲، مجموعه قرن ۲۱ را به بازار عرضه کرد. نامی آینده‌نگر برای ساعت‌هایی با زیبایی‌شناسی جسورانه. پیاژه می‌خواست این مجموعه شامل ساعت‌هایی باشد که افراد آنها را با پیشروترین مدهای پاریسی ازجمله آندره کورژ، ایو سن لوران و پاکو رابان بپوشند. فورو می‌گوید پیاژه می‌خواست این خلاقیت‌ها در آن دوره با هم ادغام شوند، نه اینکه صرفا چیزی از ناکجاآباد خلق کنند.

پیاژه ساعت‌های این مجموعه را بیشتر از طلای زرد بافت‌دار با رنگ‌های تند و پررنگ مانند فیروزه‌ای و لاجوردی برای صفحه آن ساخت. این ساعت‌دستبند از طلای زرد حکاکی‌شده که شبیه به پوست درخت است یکی از نمونه‌های مشهور مجموعه است.

دلیل انتخاب این قطعه، طلاکاری و ترکیب دو سنگ زینتی در آن است. رنگ قوی آن به‌همراه طرح پوست درخت، به دو عنصر اصلی پیاژه یعنی مد و طبیعت اشاره می‌کند و گیره آن در پشت صفحات رنگی مخفی شده است تا ظاهری یکپارچه به آن بدهد. موتور تغذیه آن هم 9P است.

تولید این مجموعه فقط چند سال کوتاه ادامه داشت و امروزه موردعلاقه کلکسیونرهاست.

۷. ساعت‌جواهر برند پیاژه

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت‌جواهر پیاژه ساخت سال ۱۹۷۳/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

این قطعه که از مجموعه «لایم‌لایت گالا» پیاژه الهام گرفته است و در سال ۲۰۱۳ به‌مناسب ۴۰سالگی این ساعت عرضه شد، در اصل در سال ۱۹۷۳ ساخته شده بود. طرح آن به‌دلیل روکش طلایی حکاکی‌شده دستبند آن که به آن بُعد و بافت می‌بخشد، طرحی کاملا متمایز است.

این ساعت بسیار ظریف و براق است، اما نه خیلی زیاد. هنر حکاک این ساعت آن است که توانسته ساختار [پیوندهای دستبند] را ناپدید کند. نگین‌ها هم استادانه در جای خود قرار گرفته‌اند. هر الماس مستقل از بقیه است؛ به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید ساعت را صاف قرار دهید.

۸. ساعت پیاژه پولو

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت پیاژه پولو ساخت سال ۱۹۷۹/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

پیاژه این ساعت را در سال ۱۹۷۹ ساخت. دستبند یکپارچه این ساعت با خطوط تمیز و برجسته و صفحه خاص آن که از طلای زرد ساخته شده است، حسی ساتن‌مانند و صیقلی القا می‌کند.

داخل ساعت پولو هم به‌اندازه ظاهرش مدرن بود. موتور کوارتز 7P بسیار مسطح با ضخامت ۳.۱میلی‌متر که برند پیاژه آن را سه سال قبل طراحی کرده بود، باریک‌ترین موتور کوارتز در آن زمان به حساب می‌آمد. فورو می‌گوید:

در آن زمان داشتن ساعت کوارتز مد بود. وقتی ساعت را روی میز قرار می‌دادی کار می‌کرد، وقتی دوباره آن را به دستت می‌بستی کار می‌کرد [اشاره به اینکه ساعت‌های کوارتز نیازی به دست یا کوک‌کردن ندارند تا کار کنند]. این موتور به پیاژه کمک کرد بحران بزرگی را که ساعت‌های کوارتز ژاپنی به ساعت‌سازان سوئیسی وارد کردند از سر بگذراند.

پیاژه تصمیم گرفت ساعت کوارتز را با موتوری که خودش طراحی می‌کند بسازد. بنابراین پولوها موتورهای 7P و 8P داشتند که اولی در مدل‌های مردانه و دومی در مدل‌های زنانه به کار می‌رفت.

دو تا از محبوب‌ترین مدل‌ها یکی مربعی ۲۵میلی‌متری و دیگری مدل گرد ۳۴ میلی‌متری بود که حالت اسپرت و ورزشی داشتند.

فورو به یاد می‌آورد که نام پولو را به‌لطف بازار آمریکا به دست آوردند. پیاژه تصمیم نداشت نامی به ساعت بدهد؛ اما مشتری آمریکایی آن‌قدر خوب و قانع‌کننده صحبت کرد که پیاژه پولو را پذیرفتند. او همچنین یک سفارش بزرگ سالانه ۴۰٬۰۰۰ دستگاه ساعت به پیاژه داد و گفت ساعت‌ها را از فولاد و طلا بسازد، اما پیاژه نپذیرفت. به آنها گفت که فقط با طلا کار می‌کند؛ زرد، سفید یا دورنگ. فورو می‌گوید:

آنها هرگز قبول نکردند با فولاد کار کنند، حتی با سفارش ۴۰هزارتایی. آنها ایده‌ای داشتند و همان را ادامه دادند.

۹. پیاژه پولو مایلز دیویس

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت پولو مایلز دیویس، ساخت سال ۱۹۸۴/ عکس برگرفته از سایت: hodinkee

این قطعه به موسیقی‌دان افسانه‌ای، مایلز دیویس تعلق دارد و تکامل مجموعه پولو را نشان می‌دهد. پیاژه این ساعت را برای قدردانی از حضور منظم دیویس در جشنواره جاز مونترو به او هدیه کرد. دیویس عاشق ساعت بود. او همیشه یک جعبه با چند ساعت داشت که در پشت صحنه قرار می‌داد. قبل از اجرا، آن را باز می‌کرد و یکی از ساعت‌ها را انتخاب می‌کرد و بعد روی صحنه می‌رفت. یکی از ساعت‌هایش همین ساعت پیاژه بود.

این ساعت بسیار نازک است و دارای یک قاب الماس دوتایی است. بندهای آن صیقلی و زیبا هستند و صفحه آن که موتور ساعت از زیر آن پیداست، نوعی پیچیدگی به ساعت اضافه می‌کند. این نشان می‌دهد که درون ساعت به‌اندازه ظاهر آن اهمیت دارد.

۱۰. ساعت آلتیپلانو برند پیاژه

برند پیاژه - ۱۰ مدل از مهم‌ترین ساعت‌ها
ساعت آلتیپلانو، ساخت سال ۲۰۱۷

پیاژه ساعت آلتیپلانو را بیش از ۶۰ سال پیش ساخت و با آن، استاندارد ساعت‌های فوق‌العاده نازک را تعیین کرد. از آن زمان تاکنون هنوز این ساعت با طرح‌های مختلف از کلاسیک تا مدرن ساخته می‌شود. جنس این ساعت‌ها به‌شکل سنتی از طلای سفید یا رزگلد است. برخی از انواع آن موتور و قاب را با هم ادغام می‌کنند. مدلی که در تصویر می‌بینید، Altiplano Ultimate Concept (AUC) است که برای ادای احترام به اولین نمونه‌های اولیه این ساعت ساخته شده است. این ساعت اولین ضربه خود را در ساعت ۷:۴۷ صبح روز هفتم فوریه سال ۲۰۱۷ زد که تاریخی معنادار برای پیاژه است. قاب ۴۱ میلی‌متری آلیاژ کبالت آن با رنگ آبی تیره و روکش PVD به بندهای چرمی از پوست تمساح آبی متصل است.

گران‌ترین ساعت‌های مردانه در دیجی‌کالا

مجموعه لایم‌لایت گالا برند پیاژه

هیاهوی زیاد دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی تأثیر زیادی بر خلاقیت‌های پیاژه داشت و یکی از مجموعه‌های فوق‌العاده این برند در همین دوران رقم خورد. در سال ۱۹۶۷ بود که برند پیاژه تصمیم به ساخت ساعت‌هایی با سنگ‌های سخت رنگی مانند لاجورد، یشم، روبلیت، عقیق و چشم ببر و چشم شاهین و ترکیب آنها با فلزات گرانبها گرفت. مجموعه لایم لایت گالا، مجموعه‌ای از ساعت‌های نامتقارن با قاب و بندهای نگین‌دار است که پیاژه در اوایل دهه ۱۹۷۰ عرضه کرد.

ساعت‌های این مجموعه زنانه، ظریف و درعین‌حال جسورانه هستند. موتور این ساعت‌ها کوارتز است و با صفحات نقره‌ای یا مرواریدی و بندهای چرمی یا کاملا فلزی ساخته شده‌اند. تعداد برخی از قطعات آن محدود است و جواهراتی مانند یاقوت کبود آبی یا صورتی الماس‌های ساعت را تکمیل می‌کنند.

۱. پریشس لایم لایت گالا

برند پیاژه - مجموعه لایم‌لایت گالا
مجموعه لایم‌لایت گالا، مدل پریشس

این ساعت دارای صفحه مالاکیت است که انواع سنگ‌های زمردی و الماس در قاب نامتقارن آن به کار رفته است. هنر جفت‌کردن رنگ‌ها و سایه‌ها برای پیاژه بسیار مهم است و این گرادیان رنگی خاص را برای ارائه یک قاب ظریف اما چشمگیر برای صفحه مالاکیت انتخاب کرده است.

صنعت‌گران پیاژه این سنگ‌های نیمه‌قیمتی را با معیارهای سختگیرانه‌ای تهیه می‌کنند. برای مثال، مالاکیت باید رنگی سیر داشته باشد و دانه‌ها باید طوری کنار هم قرار بگیرند که کریستال در ساختار آن مشخص نشود. برای هر صفحه باید به‌دقت سنگ‌ها را به لایه‌های نازک برید.

موتور خودکار این مدل 501P1 است و قاب پشتی یاقوت کبود آن را محکم در خود نگه می‌دارد.

۲. ساعت‌جواهر لایم لایت گالا

برند پیاژه - مجموعه لایم‌لایت گالا
مجموعه لایم‌لایت گالا، مدل ساعت‌جواهر

این مدل با جواهرسازی و هنر طلاسازی پیاژه ساعتی بسیار شگفت‌انگیز است که از طلای سفید و با سنگ‌های برلیان تراش‌خورده، نور را به‌زیبایی منعکس می‌کند و درخشندگی زیادی به ساعت می‌بخشد.

قاب و دستبند و پایه‌های بزل الماس، با ۷۱ الماس برلیان، ۹۸ الماس باگت و ۸۷ الماس مارکیز که شبیه برگ‌های کوچک مچ دست را در آغوش می‌گیرند، نمایی زیبا از یک ساعت‌دستبند جواهرنشان ایجاد می‌کنند.

صفحه آن با ۱۹۰ الماس برلیان تزئین شده است. الگوی آن تصادفی ایجاد شده و حالت برفی به آن داده است. هدف این چیدمان آن است که تا حد امکان فلز کمتری را به نمایش بگذارد. هریک از ساعت‌های این مدل، چیدمان منحصربه‌فردی دارند و در زیر نور خورشید به‌زیبایی می‌درخشند.

نفیس‌ترین ساعت‌های مچی زنانه در دیجی‌کالا

برخی از جواهرات زیبای برند پیاژه

جواهرات برند پیاژه واقعا زیبا و منحصربه‌فرد هستند. در این بخش برخی از جذاب‌ترین جواهرات این برند را بررسی می‌کنیم.

گردنبندها و آویزها

اولین گردنبندی که می‌بینید، از طلای سفید است و یک الماس زرد گلابی‌شکل با وزن ۱۱.۸۵ قیراط دارد. پیداکردن این الماس ارزشمند بیش از ۸ ماه طول کشید. رنگ زیبا و اندازه و شکل چشمگیر آن که جزو ویژگی‌های این سنگ بسیار کمیاب است، این گردنبند را باارزش‌تر از چیزی که هست می‌کند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گردنبند طلای سفید با الماس زرد درشت با بیش از ۱۱ قیراط وزن/ عکس از سایت katerinaperez

دومین گردنبند از طلای سفید ۱۸عیار ساخته شده است و در وسط آن یک یاقوت کبود ۲۲.۶۸ قیراطی قرار دارد. اطراف آن با الماس‌ها و یاقوت‌های آبی پوشیده شده است.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گردنبند با الماس و یاقوت کبود/ عکس از سایت katerinaperez

سومین گردنبند از طلای ۱۸عیار و پلاتین ساخته شده است و در وسط آن یک لعل اشک‌شکل سرخ تانزانیایی قرار دارد. دور آن با الماس‌ها و سنگ‌های زرد و قرمز پوشیده شده است.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گردنبند از طلای ۱۸عیار و لعل قرمز با سنگ‌های رنگی و الماس/ عکس از سایت katerinaperez

چهارمین گردنبند یک زنجیر ساده طلای ۱۸عیار است که از یک سنگ فیروزه بزرگ و دو آویز فیروزه کوچک تشکیل شده است.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گردنبند آویز ساده با فیروزه

گوشواره‌های ساده و استیتمنت

گوشواره‌های زیبای برند پیاژه بسیار پیچیده و جذاب‌اند. در این گوشواره استیتمنت، سنگ‌های قیمتی رنگی با الماس‌های و رنگ‌های جذاب روی طلای زرد کار شده‌اند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گوشواره استیتمنت با سنگ‌های رنگی فراوان

در دومین گوشواره از شش عقیق تیره با شکل‌های خاص استفاده کرده‌اند. این عقیق‌ها در مجموع ۳۹.۴۸ قیراط وزن دارند و پیوند بین عقیق‌ها را الماس‌هایی در پایه‌نگین بزل تشکیل می‌دهد. در انتهای گوشواره هم از الماس و سنگ‌های آبی روشن استفاده کرده‌اند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
گوشواره از عقیق تیره و الماس

گوشواره سوم نامش سان‌لایت است و درست مانند پرتوهای خورشید آن را از شعاع‌های طلایی ساخته‌اند. ردیف‌های الماس با تعداد نامنظم جذابیت این گوشواره را نشان می‌دهد.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
سان‌لایت، گوشواره‌ای که شبیه پرتوهای خورشید است

گوشواره زیبای دیگری که پر از نگین‌های الماس و سنگ‌های رنگی است و شبیه بال فرشته است. دو الماس زرد مربعی درشت در مرکز این گوشواره قرار دارند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
یک جفت گوشواره جذاب شبیه بال فرشته

انگشترها

انگشترهای برند پیاژه هم در مدل‌های شلوغ و استیتمنت و هم در مدل‌های مینمالیستی ساده موجود هستند. این انگشتر جذاب حلقه روباز است که دایره کامل نیست و جنس آن از رزگلد ۱۸عیار است. در دو انتهای حلقه یک سنگ زینتی براق به کار رفته است و دور آن را با ردیفی از الماس پوشانده‌اند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
انگشتر جذاب با حلقه باز که در رنگ‌های سبز و آبی و قرمز موجود است/ عکس از سایت katerinaperez

برند پیاژه این انگشترها را در سه رنگ با مالاکیت سبز، فیروزه به‌رنگ آبی تخم‌مرغ رابین و کارنلین قرمز است. کارنلین یک سنگ نیمه‌شفاف زیباست که با رزگلد به‌خوبی ترکیب می‌شود.

دومین انگشتر از طلای ۱۸عیار است که آن را با لعل‌های قرمز، یاقوت کبود بنفش و الماس تزئین کرده‌اند. درون محفظه روی حلقه، الماس‌ها را به‌شکل گل چیده‌اند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
انگشتری با الماس و یاقوت کبود بنفش و سنگ صورتی/ عکس از سایت katerinaperez

 

سومین انگشتر از طلای سفید ۱۸عیار است که یک تانزانیت مربعی ۱۲.۷۴ قیراطی در وسط آن قرار دارد.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
تانزانیت زیبای درشتی که روی انگشتری از طلای سفید قرار دارد و از معادن تانزانیا به دست آمده است/ عکس از سایت katerinaperez

این حلقه زیبا هم از رزگلد ۱۸عیار است که یک الماس برلیان ۰.۰۲ قیراطی در مرکز آن قرار دارد. طراحان پیاژه برای اینکه این حلقه زیاد ساده نباشد، از طلای حکاکی‌شده در آن استفاده کرده‌اند. این حلقه نماد عشق و شور و شادی است.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
حلقه زیبایی از طلای طرح‌دار و نگین الماس در وسط آن

دستبندها

دستبند حلقه‌ای باز Possession با ۲۰ الماس برلیان یکی از دستبندهای جذاب پیاژه است. در دو انتهای این دستبند، گوی طلا یا سنگ‌های زینتی گرد مانند مالاکیت، فیروزه، کارنلین، الماس یا کلسدونی (chalcedony) به کار برده‌اند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
در این دستبند به‌جای سنگ از خود طلا در دو انتهای آن استفاده کرده‌اند

رنگ‌های مختلف این دستبند را می‌توانید با هم ترکیب کنید یا آنها را تکی به دستتان ببندید. برای نمونه تصویر زیر را ببینید:

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
ترکیب چند دستبند پیاژه با رنگ‌های مختلف

این دستبندها ست انگشتر هم دارند که می‌توانید هر رنگ را با انگشترش ست کنید:

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
ست دستبند و انگشتر پیاژه

دستبند دیگری از رزگلد که روحیه جسورانه برند پیاژه را نشان می‌دهد. خلاقیت پیاژه با حکاکی منحصربه‌فرد این برند روی بدنه طلایی آن مشخص است، تکنیکی که طلا را به ابریشم شبیه می‌کند. خطوط آبشاری این دستبند و الماس‌های برلیان آن نور را به‌زیبایی منعکس می‌کنند.

برند پیاژه - جواهرات زیبای پیاژه
دستبندی از طلا با الماس‌های شعاعی جذاب

برخی از سلبریتی‌های طرفدار برند پیاژه

خانم جسیکا چستین، هنرمند هالیوود، سفیر بین‌المللی برند پیاژه است. به‌جز او، بسیاری از هنرمندان مشهور هم با برند پیاژه همکاری می‌کنند و از مشتریان او هستند. خانم‌ها و آقایان در مراسم فرش قرمز و سایر رویدادهای رسمی از جواهرات، ساعت‌ها، گیره کراوات و گل سینه این برند لوکس استفاده می‌کنند. برخی از آنها را با هم ببینیم:

برند پیاژه - سلبریتی‌های طرفدار پیاژه
خانم جسیکا چستین، سفیر بین‌المللی برند پیاژه
برند پیاژه - سلبریتی‌های طرفدار پیاژه
اولیویا پالرمو، مدل آمریکایی
برند پیاژه - سلبریتی‌های طرفدار پیاژه
رایان رینولدز، سفیر ساعت‌های آلتیپلانو پیاژه

چند مدل جواهر نفیس و زیبا ببینید

سخن پایانی

برند پیاژه از برندهای لوکس تولیدکننده جواهرات و ساعت سوئیسی است که نزدیک به ۱۵۰ سال است در این زمینه فعالیت می‌کند. این برند همیشه ظرافت و خلاقیت را در اولویت قرار می‌دهد و در تمام این سال‌ها به شعار خود یعنی «همیشه بیشتر از آنچه لازم است انجام بده» پایبند مانده است. پیاژه همواره بهترین کیفیت را در محصولات خود به کار برده است. در این مطلب تلاش کردیم گوشه‌ای از روند موفق خانواده پیاژه در کسب‌وکارشان نشان دهیم.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ از کدام برندها می‌خواهید بیشتر بدانید؟ لطفا پیشنهادهایتان را با ما مطرح کنید.


در ادامه بخوانید: زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه؛ برای خانم‌ها و آقایان
منبع hautehorlogerie vogue hodinkee
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.