مراقبت و نگهداری از موهای خاکستری با ۱۰ روش مفید و موثر

اگر رنگ موهایتان خاکستری است، به مراقبت و توجه خاص نیاز دارد. با روش‌هایی که در این مقاله از «منومد» آورده‌ایم، می‌توانید از آنها مراقبت کنید.

همانطور که سن‌مان بالا می‌رود، در کنار تغییراتی که در بدن‌مان می‌بینیم، شاهد تغییر رنگ موهایمان به خاکستری هم خواهیم شد. در این مرحله باید  با مراقبت از موهای خود و تغییر سبک آن، زیبایی موهایمان را حفظ کنیم. با استفاده از محصولاتی چون ماسک مو، نرم‌کننده و شامپو می‌توانیم طراوت موهای خاکستری‌مان را حفظ کنیم.

چرا موها خاکستری می‌شوند؟

موهای خاکستری۲

ملانوسیت‌ها (سلول‌های تولید‌کننده ملانین)، مسئول حفظ رنگ طبیعی موها هستند و وقتی این سلول‌ها دیگر ملانین تولید نمی‌کنند، به‌مرور ذخایر ملانین تحلیل رفته و موها خاکستری یا سفید می‌شوند.

ژنتیک، تا حد زیادی در خاکستری شدن رنگ موها نقش دارد. اما استرس بالا هم بی‌تاثیر نیست. وقتی موها خاکستری شوند، معکوس کردن روند آن دیگر ممکن نخواهد بود. اما با استفاده از مصرف اسیدفولیک می‌توانید از سرعت خاکستری شدن موها بکاهید. همچنین با افزودن کمی آنتی‌اکسیدان به روتین مراقبت از موهایتان می‌توانید از آن دسته سلول‌های ملانوسیت که هنوز فعال هستند، مراقبت کنید.

از موهای خاکستری چگونه باید مراقبت کرد؟

وقتی رنگ خاکستری موهایتان را بپذیرید،‌ مطمئن باشید، راحت‌تر از قبل می‌توانید از آنها مراقبت کنید. البته تا اندازه‌ای روتین مراقبت از موهای خاکستری با موهای غیرخاکستری فرق خواهد دارد.

در اینجا چند راهنمایی برای مراقبت از موهای خاکستری آورده‌ایم:

۱. متناسب‌ترین کوتاهی مو را انتخاب کنید

مراقبت از موی خاکستری

موهایتان، بلند یا کوتاه باشد فرقی نمی‌کند، آنها را همیشه مرتب و منظم نگهدارید. وقتی موها خاکستری می‌شوند، شکل و بافت کوتاهی موهایتان تحت تاثیر نوع اصلاح موهایتان قرار می‌گیرد. بنابراین باید انواع متفاوتی از کوتاهی مو را امتحان و بهترین نوع را برای خود انتخاب کنید. یک مدل موی خوب و مد روز، ظاهرتان را زیبا و جوان نشان می‌دهد. همچنین ببینید کدام یک از موهای موج‌دار و مجعد یا صاف، برایتان بهتر است. هر مدلی که انتخاب می‌کنید باید ساختار موهایتان را بهتر نشان دهد.


حتما بخوانید: بهترین روتین موی فر برای داشتن فرفری‌هایی سالم و جذاب

۲. به ساختار و بافت موهایتان اهمیت بدهید

وقتی موهایتان، ملانین از دست می‌دهند،‌ شفاف و سفید/ بی‌رنگ‌تر دیده می‌شود. علاوه‌بر این بی‌رنگی، بافت آن هم تغییر می‌کند و شکننده، خشک و وز می‌شود. درضمن اگر موهایتان قبل از اینکه خاکستری شوند، زبر بودند،‌ زبرتر هم می‌شوند. اما نگران این موضوع نباشید. اولا می‌توانید با استفاده از محصولاتی مانند نرم‌کننده‌ها، موهایتان را منعطف‌تر کنید. همچنین یادتان باشد موهای خاکستری طبیعی معمولا درخشان و زیبا هستند و باید با استفاده از نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌‌ها، آنها را در وضعیت مناسب نگهدارید.

۳. از تونر مو استفاده کنید

موی خاکستری، استفاده از تونر

مواد سازنده کرم‌های ضدآفتاب، کرم و پماد‌های صورت و همچنین آلوده‌کننده‌های زیست‌محیطی و مواد معدنی موجود در آب، همگی روی بی‌رنگ کردن موهای خاکستری طبیعی تاثیر دارند. برای حفظ درخشندگی رنگ طبیعی خاکستری موهایتان بهتر است، از محصولات مراقبتی خوب و باکیفیت استفاده کنید. برای اینکه بتوانید درخشندگی و طراوت موهای خاکستری رنگ‌تان را حفظ کنید، بهتر است نگاهی به تونرهای مو داشته باشید. تونرها حاوی مواد مغذی مو هستند و می‌توانند درخشش و زیبایی موهایتان را حفظ کنند.

۴. مراقب نور خورشید باشید

حقیقتی غیرقابل انکار درباره موهای خاکستری این است که رنگ آنها زیر نور خورشید تغییر کرده و متمایل به زرد می‌شود. بنابراین خیلی مهم است که وقتی بیرون از خانه هستید، موهایتان را از نور خورشید دور نگهدارید.

۵. از حرارت بالا دوری کنید

موهای خاکستری به دلیل بافت و تخلخلی که دارد، در برابر حرارت بسیار آسیب‌پذیرست. بنابراین موقع حالت دادن به موهایتان، از ابزارهایی که بسیار داغ می‌شوند، استفاده نکنید. درواقع باید از وسایلی استفاده کنید که بتوانید دما و حرارت آنها را کنترل کنید. مراقب باشید دمای آنها از ۱۷۰درجه بیشتر نشود و همچنین موقع استفاده، بیش از چند ثانیه موهایتان را حرارت ندهید.

برای مراقبت از موهای خاکستری‌تان، بهتر است پس از شستشوی آنها، به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند. حرارت، بزرگترین دشمن موهای خاکستری است، پس مراقب باشید موهایتان را کمتر در معرض حرارت قرار دهید.

۶. از بالش با روکش ساتن استفاده کنید

مورد دیگری که کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد، جنس روکش بالشی است که شب‌ها سرشان را روی آن می‌گذارند. در واقع نباید اجازه دهید موهایتان روی بالش کشیده شود. مثلا، می‌توانید موهایتان را طوری ببندید که روی بالش پخش نشود و البته نباید موهایتان را آنقدر محکم ببندید که احساس کنید آنها کشیده می‌شوند. اگر نمی‌توانید موهای بسته‌شده در شب را تحمل کنید، پس بهترست روبالشی‌ ابریشمی داشته باشید. ابریشم، اصطکاک کمتری دارد و از موهایتان در برابر شکنندگی، موخوره ناخواسته و وزشدن موها محافظت می‌کند. با وجود چنین روبالشی، مدل و بافت موهایتان به‌خوبی حفظ می‌شود.

پرفروش‌ترین روبالشی‌های ساتن اینجاست

۷. موهایتان را با احتیاط بشویید

پیشگیری از زرد شدن موهای خاکستری

موقع شستشوی موها از شامپویی استفاده کنید که ظاهر موها را بهبود بخشد. درواقع همانطور که گفتیم، نبود رنگدانه کافی در موهای خاکستری و تجمع آلودگی‌ها روی موها، رنگ خاکستری را متمایل به زرد می‌کند. استفاده از محصولات یا شامپوی ضدزردی مو می‌تواند جلوی زرد شدن موهای خاکستری را بگیرد.

۸. مرطوب‌کننده‌ و ماسک‌های بهبود‌دهنده را فراموش نکنید

پس از شستشوی موها به سراغ نرم‌کننده‌ها بروید. یادتان باشد موهای خاکستری بیش از موهای غیرخاکستری به مرطوب‌کننده نیاز دارند. موقع انتخاب شامپو، نرم‌کننده‌ای متناسب با شامپوی مورد استفاده‌تان خریده و در کنار آن حتما از ماسک‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. این ماسک‌ها پس از چند بار استفاده، موهای خشک و صدمه‌دیده را درمان می‌کنند.

برای عملکرد بهتر ماسک‌ها روی موهایتان، هفته‌ای یک تا دو بار از ماسک مو استفاده کنید. هر بار که ماسک به موهایتان می‌مالید، ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را آبکشی کنید.

درضمن باید تا حد امکان موهای خاکستری را تقویت کرد. بنابراین استفاده از ماسک‌های بهبوددهنده و تقویت‌کننده هم ضروری است.

محبوب‌ترین ماسک‌های نرم‌کننده مو

۹. سرم‌های مو را در روتین مراقبت از موهای خاکستری خود بگنجانید

برای افرادی که موهای خاکستری دارند، سالم نگهداشتن موها از پوست سر شروع می‌شود. برای حفظ رطوبت، مراقبت از سر و تارهای مو بهتر است از سرم‌های مو استفاده کنید. این سرم‌ها جلوی خشکی،‌ چربی بیش از حد و التهاب تارهای مو را می‌گیرند. از طرفی می‌توانید از محصولات حاوی سرامیدها، نرم‌کننده‌ها، عصاره‌هایی چون عصاره چای سبز استفاده کرده و موهایتان را نرم کنید و از شکنندگی آنها بکاهید.

سرم موهای سریتا در دیجی‌کالا

۱۰. با تقویت بدن‌تان، به موهایتان استحکام ببخشید

مشکل دیگری که هنگام مسن شدن با آن مواجه می‌شویم، ریزش مو و نازک شدن تارهای آن است. این مشکل به دلیل کاهش مواد مغذی و تقویت‌کننده در بدن‌مان است که اثری مستقیم روی موهایمان دارد. بنابراین می‌توانید با مکمل‌های غذایی مناسب،  بدن‌ و در نتیجه موهایتان را تقویت کنید. برخی از مکمل‌های غذایی با تقویت فولیکول‌های مو باعث ضخیم‌تر و بهتر شدن ظاهر موهای خاکستری می‌شوند.

کلام آخر

چنانچه از موهای خاکستری‌تان به‌درستی مراقبت کنید، می‌توانید از زیبایی و درخشندگی آن لذت ببرید. اگر شما هم تجربه‌ای خوب درباره مراقبت از موهای خاکستری دارید، با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۹ روش‌ مفید و موثر برای مراقبت از موی صاف و لخت
منبع alternahaircare.com byrdie.com vogue.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.