کاردیگان چیست؟ چطور آن را به درستی ست کنیم؟

برای خانم‌ها و اقایان

کاردیگان از جمله لباس‌های پرکاربرد‌ی است که در هر کمدی جایگاه خودش را دارد و در هر زمانی خصوصا بهار و پاییز می‌تواند استایلی شیک را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم که کاردیگان چیست؟ و چگونه می‌توان آن را به درستی با آیتم‌های دیگر ست کرد. با ما در‌«منومد» همراه باشید.

کاردیگان چیست؟

کاردیگان چیست؟
کاردیگان یک آیتم زیبا و راحت است که با تنوع بسیار بالایی تولید می‌شود و هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند./ عکس از: Oliver-Rossi

کاردیگان درواقع نوعی ژاکت بافتنی ظریف و جلو باز است که اغلب با استفاده از دکمه بسته می‌شود. این آیتم از دیرباز مورد استفاده مردم قرار گرفته و نخست با جنس پشمی عرضه می‌شد. اما کاردیگان‌های امروزی از پارچه‌های‌ کتان، اکرلیک، پشمی و انوع پارچه‌های بافتنی تولید می‌شوند. این آیتم به دلیل سادگی و کاربرد بالایی که دارد توسط تعداد قابل توجهی از افراد در هرسن‌وسالی و بدون توجه به جنسیت افراد پوشیده می‌شود. بنابراین در این روز‌های سرد و سوزناک پاییزی کاردیگان می‌تواند دوست خوبی برای شما باشد.

تاریخچه کاردیگان چیست؟

تاریخچه کاردیگان چیست؟
در این تصویر، کوکو شنل را می‌بینید که یکی از کاردیگان‌های محبوب از برند خودش را به‌تن کرده است./ عکس از: FPG

برای آن‌که بدانید کاردیگان چیست؟ لازم است با تاریخچه آن آشنا شوید. سپهبد جیمز برودنل (James Thomas Brudenell) هفتمین ارل کاردیگان (Earl of Cardigan) از افسران ارتش بریتانیا بود که در سال ۱۸۵۴ میلادی رهبری جنگ کریمه را برعهده داشت. او علاوه بر غرور و افتخارات جنگی دارای سلیقه‌ای مطابق مد روز بود. کاردیگان در طول جنگ کریمه با پوشیدن جلیقه پشمی، خود و دیگر اعضای ارتش‌اش را گرم نگه داشت.

او پس از شکست دادن روسیه در میدان نبرد به لندن بازگشت و با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شد. جلیقه بافتنی او که به نماد شکوه و پیروزی تبدیل شده بود به‌صورت عمده در کارخانه‌های بریتانیا تولید و در اختیار مردم قرار گرفت. حالا دیگر بریتانیایی‌ها با وجود دلسردی از «ارل کاردیگان» معروف می‌توانستند یادگار او را بپوشند و از سرمای محیط در امان بمانند.

درست است که اولین نمونه این آیتم از وسط میدان جنگ به دست عموم مردمی رسید که اغلب آن‌ها از قشر کارگر بودند؛ اما در دهه ۱۹۲۰ میلادی این کوکو شنل بود که کاردیگان‌های مدرن را روانه بازار کرد. این طراح استثنایی تنها برای راحتی بیش‌تر و به‌خاطر آن‌که از خراب شدن مدل موهای‌اش جلوگیری کند یکی از پلیورهای‌اش را از وسط برید و کاردیگان را به‌شیوه دیگری ابداع کرد. بناراین، کاردیگان شنل نه برای میدان جنگ بلکه برای زندگی روزمره افراد ساخته شد.


حتما بخوانید: همه چیز درباره برند شنل؛ نکات جذابی که نمی‌دانستید

انواع مدل‌های کاردیگان چیست؟

انواع مدل‌های کاردیگان چیست؟
. کاردیگان یک آیتم کاربردی است که برای خانم‌ها، آقایان، کودکان و جوانان در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود./ عکس از: Oliver-Rossi

• کاردیگان دکمه‌دار

کاردیگان دکمه دار
عکس از: Rex Features

در این‌جا، می‌خواهیم برایتان از کلاسیک‌ترین نوع کاردیگان بگوییم. فرقی ندارد که ترجیح شما استایل مدرن، رسمی یا کلاسیک باشد؛ کاردیگان دکمه‌دار در هر زمانی از سال و در برهه‌ای از تاریخ می‌تواند به‌زیبایی استایل شما را متحول کند. با استفاده از این آیتم، به‌سادگی می‌توانید یک شلوار را با بلوز یقه اسکی، شومیز یا تی‌شرت ساده بپوشید و از استایل کلاسیک‌تان لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام پوشیدن آن از طرح‌های متنوع و رنگ‌های جسورانه استقبال کنید؛ چرا که هیچ قانونی تنوع کاردیگان‌های محبوب را محدود نمی‌کند.

• کاردیگان‌های بافت درشت یا چانکی

کاردیگان‌های بافت درشت یا چانکی
عکس از: VICKY KNITS

اگر به‌دنبال گرمای بیش‌تری هستید کاردیگان‌های چانکی گزینه خوبی برای شماست. این آیتم می‌تواند پوشش روزمره‌ را به‌زیبایی تکمیل کند و در عین حال، بدن‌تان را از سرما در امان نگه دارد. این آیتم‌های دوست داشتنی به‌صورت بلند یا کوتاه کاربرد دارند و استایل‌تان را شیک‌تر از همیشه جلوه می‌دهند.

• کاردیگان آستین کوتاه

کاردیگان آستین کوتاه

برای پوشیدن این آیتم، لازم نیست منتظر فصول سرد سال بمانید. کافی است یک کاردیگان ظریف و آستین کوتاه را با ساده‌ترین شلوار جین کمدتان ست کنید تا یک استایل کژوال و شیک بهاره داشته باشید.

• کاردیگان کوتاه یا کراپ شده

کاردیگان کوتاه یا کراپ شده

 

کاردیگان کوتاه از دیگر انواع این آیتم پر طرفدار است. این تن‌پوش زیبا و راحت به‌سادگی می‌تواند در فصل‌های بهار و تابستان مورد استفاده قرار بگیرد. این آیتم توجه بسیاری از برند‌ها و سلبریتی‌های برتر دنیا را به‌خود جلب کرده‌ و توسط آن‌ها تولید یا پوشیده می‌شود. کاردیگان کوتاه یا کراپ شده در عین سادگی می‌تواند خیلی جذاب باشد. بسیاری از شیک‌پوش‌ترین افراد دنیا این آیتم را با شلوار فاق‌بلند یا انواع دامن ست می‌کنند. بنابراین، اگر به‌دنبال تنوع هستید کاردیگان کراپ شده می‌تواند جواب مناسبی برای شما باشد. این روزها، برند‌هایی از قبیل پرادا، ژاکموس، شنل، رالف اند لارن و کوپرنی در کالکشن‌های بهار و تابستان خود این مدل کاردیگان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

دلیل محبوبیت و ترند شدن دوباره کاردیگان چیست؟

دلیل محبوبیت و ترند شدن دوباره کاردیگان چیست؟
هر کسی با هر سلیقه‌ای و در هر موقعیتی می‌تواند حداقل یک کاردیگان زیبا را پیدا کند که با حال هوای‌اش متناسب باشد./ عکس از: Oliver-Rossi

کاربرد بسیار زیاد و قابلیت ست شدن با استایل‌های گوناگون از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بالا و ترند شدن دوباره این آیتم به حساب می‌آید. همه‌ افراد خوش‌ذوق و باسلیقه به‌دنبال لباس‌ها و آیتم‌هایی هستند که فارغ از ترند‌های رایج همیشه شیک و چشم‌نواز به‌نظر برسند. این‌جاست که کاردیگان جای خودش را در کمد‌های‌تان باز می‌کند. فرقی نمی‌کند این آیتم را با کت یا پالتوی زمستانه بپوشید یا آن را با پیراهن نازک و تابستانی خود ست کنید؛ به‌هر حال زیبا و دوست‌داشتنی خواهید بود.

وقتی برند‌های لوکسی مانند، ولنتینو، درو (Drew) و حتی برند‌های فست فشن نظیر اچ اند ام و زارا، شلف فروشگاه‌های‌شان را با کاردیگان پر می‌کنند می‌توان از محبوبیت دوباره این آیتم اطمینان یافت. لباسی که پیش‌تر به‌عنوان پوشش مادر‌بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها شناخته می‌شد، حالا در صفحه‌های اینستاگرام، استایل‌های خیابانی و حتی در معروف‌ترین هفته‌های مد هم دیده می‌شود. جالب است بدانید، این خانه مد شنل بود که در سال ۲۰۱۹ باعث شروع دوباره این ترند شد.
بازگشت مجدد استایل دهه ۲۰۰۰ و اواخر دهه ۹۰ به دنیای مد را می‌توان از دیگر دلایل ترند شدن این آیتم به حساب آورد. این امر برندهایی مانند «الکساندر وانگ» (Alexander Wang) را به این فکر انداخت که در کالکشن ۲۰۱۹ و بهار ۲۰۲۰ خود از این آیتم بیش‌ترین استفاده را بکنند. کاردیگان به دلیل ظرافت، ایستایی کم و نداشتن ساختار قرص و محکم به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی آن را استایل کنید. به این ترتیب، بدون آن‌که موجب محدودیت‌تان شود می‌تواند شما را شیک‌تر از همیشه نشان بدهد.

افزایش حس راحت‌طلبی مردم در طول دو سال قرنطینه ناشی از گسترش ویروس کرونا از دلایل دیگری است که توجه ساکنان سراسر جهان را بار دیگر به کاردیگان‌های جذاب جلب کرده است. باور کردنی نیست که این ویروس نه‌تنها بر زندگی روزانه مردم و جهان‌بینی آن‌ها تاثیر گذاشت، بلکه سبک پوشش و آرایش آن‌ها را نیز متحول کرد. این روزها، اغلب افراد لباس‌ها و استایل‌هایی را انتخاب می‌کنند که احساس راحتی و آسایش را به آن‌ها القا کند.

آینده ترند کاردیگان چیست؟

آینده ترند کاردیگان چیست؟
با توجه به کاربردپذیری بالا و محبوبیت بسیار زیادی که این آیتم دارد بعید است به این زودی‌ها از مد بیوفتد./ عکس از: CoffeeAndMilk

با توجه به آن‌چه گفته شد، می‌توان اطمینان داشت که کاردیگان حالا حالاها در کمد دوست‌داران مد و فشن جا دارد و مدت‌ها‌ قرار است محبوبیت‌اش را حفظ کند. این آیتم سال‌ها می‌تواند زینت‌بخش استایل روزانه شما باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند، ظرف چند ماه گذشته آمار فروش کاردیگان در فروشگاه‌های شناخته شده دنیا چیزی در حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است. به این ترتیب، معلوم است که در فصل‌های پیش رو هم شاهد افرادی شیک‌پوشی خواهیم بود که استایل‌شان را با این آیتم تکمیل می‌کنند.

روش استایل کردن کاردیگان چیست؟

روش استایل کردن کاردیگان چیست؟
عکس از: Gotham

• هماهنگی را جدی بگیرید

هماهنگی را جدی بگیرید

 

هماهنگ بودن آیتم‌هایی که به‌تن می‌کنید نقش مهمی را در ایجاد استایلی شیک برعهده دارند. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای محبوب، مجموعه‌ای از کاردیگان‌ها و تاپ‌هایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند که به‌طور کامل با هم ست شده‌اند. «کیتی هولمز» (Katie Holmes) از جمله سلبریتی‌هایی است که به هماهنگی تاپ و کاردیگان با دیگر آیتم‌ها توجه کرده و نظر رسانه‌ها، مجله مد «وگ» (Vogue) و دوست‌داران فشن را به خود جلب کرده است. پیشنهاد می‌کنیم شما هم درست مانند این هنرپیشه مشهور آمریکایی این استایل شیک و در عین حال، ساده را امتحان کنید.

• به سبک فرانسوی لباس بپوشید

به سبک فرانسوی لباس بپوشید
عکس از: Edward-Berthelot

با توجه به نقش کوکو شنل در محبوبیت این آیتم، کاردیگان به بخش جدایی‌ناپذیری از استایل فرانسوی تبدیل شده است. در واقع، سالیان سال است که استفاده از این آیتم در فرانسه و به‌ویژه در پاریس رواج دارد و هرگز متوقف نشده است. بنابراین، کافی است شما هم بلوز یا تاپ ساده خود را با یک کاردیگان کوتاه، شلوار جین، دامن، بوت یا صندل دلخواه ست کنید و از ظاهر منحصر به فردتان لذت ببرید. این درست همان کاری است که «جین داماس» (Jeanne Damas) در تصویر بالا انجام داده است. در این عکس، او که مشخصا باردار است استایل فرانسوی خود را با کاردیگان تکمیل کرده است.

• از استایل دهه ۷۰ میلادی پیروی کنید

از استایل دهه ۷۰ میلادی پیروی کنید
سولانج اسمیت با استایل دهه هفتادی خود در خیابان‌های پاریس قدم می‌زند./ عکس از: Edward bethelot

استایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به دلایل زیادی طرفداران همیشگی خود را دارد و هرگز قدیمی نمی‌شود. کافی است به سبک پوشش سلبریتی‌ها و حتی اطرافیان‌تان نگاه کنید تا متوجه شوید که بسیاری از شیک‌پوش‌ترین افراد همواره تحت تاثیر ترندهای دهه ۷۰ لباس می‌پوشند. حالا که حضور پررنگ مد آن روزها را در اطراف و حتی در کمدتان حس می‌کنید خوب است درباره روش استایل کردن کاردیگان در این دهه هم بیش‌تر بدانید. در دهه ۷۰ میلادی، کاردیگان‌های اورسایز، طرح‌دار و رنگارنگ با قد متوسط به‌عنوان پیراهن مینی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و هواداران پر و پا قرصی داشتند. این استایل می‌تواند به زیبایی تمام با انواع بوت به‌ویژه بوت‌های بلند تکمیل شود.

مدل‌های بوت بلند زنانه اینجاست

• از کاردیگان به‌عنوان پلیور یا بلوز استفاده کنید

از کاردیگان به‌عنوان پلیور یا بلوز استفاده کنید
کایا گربر در میلان/ عکس از: Arnold Jerocki

شما به‌سادگی می‌توانید هر نوع کاردیگانی را به‌جای پلیور یا بلوز به‌تن کرده و آن را با انواع شلورا و دامن ست کنید. به این ترتیب، می‌توانید ترکیب زیبایی را برای استایل کژوال‌تان ایجاد کنید. «کایا گربر» (Kaia Gerber) فرزند مدل مشهور «سیندی کرافورد» (Cindy Crawford) به‌سادگی این ایده را اثبات می‌کند. در تصویر بالا کایا را می‌بینید که کاردیگان بنفشی از برند «دنیل گویزیو» (Danielle Guizio) را با شلوار جین راسته و کفش کانورس ست کرده و با استفاده از دستمال گردن مینی این استایل ساده را به پوششی گیرا و جذاب تبدیل کرده است. این نحوه لباس پوشیدن قد او را هم بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.

انواع مدل‌های دستمال گردن اینجاست

• استایل خیابانی را فراموش نکنید

استایل خیابانی را فراموش نکنید
ویتوریا چریتی در پاریس/ عکس از: Edward Berthelot

کاردیگان‌هایی که در استایل خیابانی استفاده می‌شوند اغلب از ترکیب رنگی متنوع و تکه‌دوزی‌های کاموایی برخوردار بوده و بسیار جسورانه و تاثیرگذار هستند. شما هم با به‌تن کردن این ژاکت های طرح‌دار درست مانند مدل پرآوازه ایتالیایی «ویتوریا چریتی» (Vittoria Ceretti) می‌توانید استایل‌تان را به طرز خیره کننده‌ای متحول کنید.

• به اوت کوتور هم گریزی بزنید

به اوت کوتور هم گریزی بزنید
ایمی سانگ در پاریس/ عکس از: Sandra Semburg

لباس‌های رده بالا به صورت انحصاری و با دقت تمام در خانه‌های مد طراحی و خلق شده و با استفاده از مرغوب‌ترین پارچه‌ها و زیر نظر برترین طراحان و دوزندگان تولید می‌شوند. نمونه ای از این هنر دست‌ساز و زیبا، کاردیگان‌ اوت کوتور شنل است که با لطیف‌ترین پارچه‌ها ساخته و با جواهرات قیمتی و نیمه قیمتی تزیین شده است. در تصویر بالا، یکی از اینفلوئنسرهای محبوب امروزی به نام «ایمی سانگ» (Aimee Song) را می‌بینید که این کاردیگان را با شلوارک و کمربند شنل ست کرده‌ است.


حتما بخوانید: لباس اوت کوتور چیست؟ نکاتی خواندنی و جذاب درباره اوت کوتور

نکات مهم در استایل کردن کاردیگان چیست؟

نکات مهم در استایل کردن کاردیگان چیست؟
عکس از: staticnak1983

• در هنگام انتخاب کاردیگان به استایل شخصی خود و فرم بدن‌تان توجه کنید.
• رنگ‌های خنثی مثل کرم، سفید و مشکی بیش‌ترین کاربرد را در استایل روزمره دارند. بنابراین، در هنگام خرید کاردیگان حداقل یکی از این رنگ‌ها را در نظر داشته باشید.
• استفاده از کاردیگان‌های خوش آب و رنگ به استایل‌تان روح تازه‌ای می‌بخشد. بنابراین، علاوه بر رنگ‌های خنثی به رنگ‌آمیزی متنوع هم فکر کنید.
• برای دیدارهای رسمی از کاردیگان‌های اورسایز استفاده نکنید. در چنین شرایطی، بهتر است یک کاردیگان نسبتا فیت و در عین حال آزاد را انتخاب کنید. به این ترتیب، هم راحتی استایل‌تان را تضمین می‌کنید و هم ظاهر برازنده و شیکی خواهید داشت.
• در صورت تمایل، می‌توانید کاردیگان محبوب‌تان را با پیراهن آکسفورد هم ست کرده و از زیبایی استایل‌تان لذت ببرید.
• در صورت تمایل و بسته به لباسی که زیر کاردیگان پوشیده‌اید می‌توانید دکمه‌های آن را باز یا بسته بگذارید.
• در روزهای فصل سال، می‌توانید کاردیگان را با یک کت یا پالتوی زمستانی ست کنید.

نکات مهم در نگهداری کاردیگان چیست؟

نکات مهم در نگهداری کاردیگان چیست؟
عکس از: Carol-Yepes

• کاردیگان‌های بافتنی خود را هرگز آویزان نکنید. در غیر این‌صورت، در قسمت سرشانه کشیده می‌شوند و تغییر حالت می‌دهند. برای محافظت بیش‌تر از فرم این آیتم، پیشنهاد می‌کنیم آن را تا کنید و داخل کشو قرار دهید.
• تا جای ممکن کاریگان را با دست شست‌وشو دهید.
• در هنگام شست‌وشو با ماشین لباسشویی، حتما دستگاه را روی دور آهسته و استفاده از آب سرد تنظیم کنید.
• هرگز کاردیگان را به‌همراه لباس‌های ضخیم و سنگینی مانند جین و حوله در ماشین لباسشویی قرار ندهید. در غیر این‌صورت ممکن است دفرمه شود.
• در هنگام شستن کاردیگان‌ از به‌کار بردن شوینده‌های قوی یا مواد رنگ‌بر اجتناب کنید. در غیر این‌صورت، ساختار، بافت و رنگ این آیتم حساس دچار آسیب می‌شود.
• شست‌وشوی کاردیگان به‌همراه دیگر اقلام بافتنی یا پشمی را توصیه نمی‌کنیم. چر که این قبیل لباس‌ها معمولا پرز می‌دهند و به بافت و ساختار آیتم محبوب‌تان آسیب می‌رسانند.
• برای خشک کردن کاردیگان هرگز از دستگاه خشک‌کن استفاده نکنید. در غیر این‌صورت، احتمالا سایز و ساختار آن تغییر می‌کند.
• در هنگام خشک کردن کاردیگان از آویزان کردن آن خودداری کنید. در عوض، بهتر است آن را روی سطح صافی قرار دهید و در مجاورت منبع گرمازا یا پنکه بگذارید.
• اگر احساس می‌کنید کاردیگان محبوب‌تان تغییر فرم داده است می‌توانید آن را برای مدت ۳۰ دقیقه در آب نسبتا گرم قرار دهید و سپس، به‌آرامی آب‌کشی کنید.

مدل‌های کاردیگان زنانه را ببینید

کدام سلبریتی ها به پوشیدن کاردیگان علاقه دارند؟

کدام سلبریتی ها به پوشیدن کاردیگان علاقه دارند؟
عکس از: Morsa-Images

• جی‌جی حدید (Gigi Hadid)

جی‌جی حدید (Gigi Hadid)

«جی‌جی حدید» یکی از سلبریتی‌های پر طرفداری است که به تازگی برند پوشاک خودش را به نام «‌گست این رزیدنس‌» (Guest In Residence) راه‌اندازی کرده است. این مدل دوست‌داشتنی علاقه نسبتا زیادی به پوشیدن کاردیگان دارد. اخیرا او در خیابان‌های نیویورک و در حالی دیده شده که یک کاردیگان بژ از برند خودش را به‌تن کرده است. «جی‌جی» این استایل را با یک بلوز ابریشمی، شلوار فاق کوتاه و زیورآلات مختلف تکمیل کرده است.

• کرت کوبین (Kurt Cobain)

کرت کوبین (Kurt Cobain)
کاردیگان زیتونی رنگ و معروف کرت کوبین از جنس اکریلیک، موهر و لیکرا بوده و در حال حاضر، گران‌ترین کاردیگان دنیا به حساب می‌آید./ عکس از: Frank Micelotta

کرت کوبین یک ترانه‌سرا، گیتاریست و خواننده محبوب آمریکایی بود که در دهه‌ ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی نظر بسیاری از طرفداران موسیقی را به خودش جلب کرد. او در برخی از اجراهای خود یک کاردیگان ویژه را به‌تن می‌کرد. کاردیگان معروف کرت کوبین نه با سنگ‌های قیمتی تزئین شده و نه توسط خیاطان ماهر اوت کوتور طراحی شده بود. با این حال، این آیتم قدیمی که حدود ۲۸ سال پیش و در حین اجرای آنپلاگد ام‌تی‌وی به‌تن او بود حالا به‌عنوان گران‌ترین کاردیگان جهان شناخته می‌شود.‌

• پرنسس دایانا (Diana, Princess of Wales)

پرنسس دایانا (Diana, Princess of Wales)
در این تصویر پرنسس دایانا را می‌بینید که فارغ از همه چیز با پوشیدن یک کاردیگان رنگی کاملا شاد و سرخوش به‌نظر می‌رسد./ عکس از: Tim Graham

پرنسس دایانا حتی پیش از ورود به خانواده سلطنتی هم از کاردیگان‌های رنگارنگ استفاده می‌کرد. تصاویر به‌جا مانده از او به‌سادگی نشان می‌دهند که او استایل‌های مختلف را با این آیتم ست می‌کرد و از انجام این کار لذت می‌برد. علاوه بر همه اسامی یاد شده، سلبریتی‌های دیگری مانند «هری استایلز»، «رایان گاسلینگ»، «هیلی بالدوین»، «تیلور سویفت»، «دیوید بکهام» و «دوا لیپا» از طرفداران پر و پا قرص این آیتم به حساب می‌آیند و در استایل روزانه‌شان از آن استفاده می‌کنند.

مدل‌های کاردیگان مردانه اینجاست

سخن آخر

چنان‌که گفته‌ شد، کاردیگان آیتم پرکاربردی است که از دیرباز مورد پسند عموم مردم و سلبریتی‌‌ها قرار گرفته ‌است. سادگی و شیک بودن این آیتم سبب حضور همیشگی آن در دنیای مد شده‌است. دراین مطلب، برایتان گفتیم کاردیگان چیست؟ و علاوه بر معرفی تاریخچه آن روش‌های استایل کردن این لباس محبوب را نیز شرح دادیم. نظر شما چیست؟ آیا شما هم از این آیتم در استایل خود استفاده می‌کنید؟ کاردیگان‌های‌تان را با چه آیتم‌هایی ست می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های‌تان را در بخش «نظرات کاربران» بخوانیم.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل پرنسس دایانا، شاهدخت الهام‌بخش دنیای مد
منبع thedreamstress.com www.vogue.fr www.harpersbazaar.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.