بررسی استایل تیلور سویفت؛ ستاره دوست‌داشتنی پاپ چه می‌پوشد؟

در بین علاقه‌مندان به موسیقی پاپ آمریکایی کم‌تر کسی وجود دارد که تیلور سویفت را نشناسد. این هنرمند برجسته آمریکایی از زمانی که یک نوجوان شیرین و دوست‌داشتنی بود نظر دوستداران موزیک را به خود جلب کرد و طولی نکشید که به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های پاپ جهان تبدیل شد. در این مطلب، قصد داریم استایل تیلور سویفت را زیر ذره‌بین قرار داده و آیتم‌های محبوب او را شناسایی کنیم. با ما در «منومد» همراه باشید.

تیلور سویفت کیست؟

تیلور سویفت کیست؟
تیلور سویفت یک هنرمند بسیار با استعداد است که از سنین نوجوانی ترانه‌سرایی و خوانندگی را آغاز کرد.

پیش از بررسی استایل تیلور سویفت خوب است با زندگی و فعالیت‌های او به‌طور خلاصه آشنا شوید و این هنرمند جهانی را بهتر بشناسید. تیلور آلیسون سویفت که امروزه یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های موسیقی جهان به حساب می‌آید، در سال ۱۹۸۹ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا متولد شد. خانواده تیلور از قشر متوسط جامعه و افرادی بسیار معمولی بودند. تیلور سویفت بیش‌تر دوران کودکی خود را در مزرعه درخت کاج پدرش گذراند. او در سن ۹ سالگی به موسیقی و اجراهای هنرمندانه علاقه‌مند شد و در یکی از آکادمی‌های آمریکا کار پرفورمنس را به‌طور غیر حرفه‌ای شروع کرد. خانواده تیلور علایق دخترشان را جدی گرفتند. بنابراین، او با پشتیبانی والدین به‌طور مستمر به شهر نیویورک سفر می‌کرد تا در کلاس‌های آواز و بازیگری شرکت کند.

به اقتضای محیطی که تیلور در آن بزرگ شده بود و همچنین، تحت تاثیر سلایق مادر و پدرش، او آرام آرام به سبک کانتری علاقه مند شد. سویفت در سن ۱۲ سالگی اولین ترانه خود را سرود و شروع به نواختن گیتار کرد. او تنها ۱۴ سال داشت که به‌همراه خانواده‌اش به شهر نشویل (Nashville) واقع در ایالت تنسی (Tennessee) مهاجرت کرد تا بتواند علایق خود را دنبال کند. آلبوم اول تیلور در سال ۲۰۰۶ و زمانی منتشر شد که او فقط ۱۷ سال داشت. به این ترتیب، ستاره‌ای به‌نام تیلور سویفت در دنیای موسیقی کانتری متولد شد.

تنوع استایل تیلور سویفت در بازه‌های زمانی گوناگون

تنوع استایل تیلور سویفت در بازه‌های زمانی گوناگون
استایل تیلور سویفت همیشه بخش جدایی‌ناپذیری از سبک موسیقی او بوده و حال‌وهوای ذهنی‌اش را در بازه‌های زمانی مختلف به بیننده منتقل کرده است.

برای بررسی استایل تیلور سویفت لازم است بدانید او از آن دسته هنرمندانی است که همیشه صاحب سبک بوده و هیچ‌گاه از دیگران پیروی یا تقلید نکرده است. تغییر استایل و ژانر یکی از قابلیت‌های متعدد این هنرمند محبوب به حساب می‌آید. از ابتدای زندگی حرفه‌ای، تیلور برای هر یک از آلبوم‌های خود تم‌های خاصی را در نظر می‌گرفت که یادآور و نمایان‌گر فضای آلبوم و ذهنیت او در آن برهه زمانی بودند.

فارغ از نوع آلبوم، سویفت همیشه این‌کار را به‌گونه‌ای انجام می‌داد که گویی هر یک از سبک‌ها را به تنهایی ابداع کرده است. به این ترتیب، استایل تیلور سویفت در طول سال‌ها تغییرات چشمگیری داشته است. در واقع، او نه تنها در تم آلبوم‌ها و نوشتن ترانه‌های خود یک نخبه به حساب می‌آید، بلکه در ست کردن استایل‌اش با این فضاها نیز بسیار مستعد است. استایل تیلور سویفت در بازه‌های زمانی گوناگون به حال‌وهوای فکری و سبک موسیقی‌اش بستگی داشته و متحول شده است. در ادامه، تلاش می‌کنیم این تحولات را در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ بررسی کنیم.

استایل تیلور سویفت در آلبوم نخست، ریشه‌های عمیق «کانتری»

استایل تیلور سویفت در آلبوم نخست، ریشه‌های عمیق «کانتری»
با توجه به محل تولد تیلور، سن کم و سلایق والدین‌اش، نخستین آلبوم این هنرمند توانمند به سبک کانتری منتشر شد./ عکس از: George-Holz

آلبوم اول تیلور سویفت با استفاده از اسم این هنرمند دوست‌داشتنی که آن روزها نوجوانی بیش نبود «تیلور سویفت» نام‌گذاری شد. تیلور در سال‌های ابتدایی فعالیت‌اش دنباله‌رو سبک کانتری بود و از این ژانر موزیک پیروی می‌کرد. به همین دلیل، استایل او هم از آرایش موها گرفته تا انتخاب نوع پوشش از همین سبک الهام می‌گرفت. کافی است به تصاویر آن دوران نگاهی بیندازید تا موهای فرفری، بوت‌های کابوی، پیراهن‌های میدی نخی گلدار و اکسسوری‌های شلوغ او را ببینید. این دوران در حدود ۲ تا ۳ سال طول کشید. در این بازه زمانی، تیلور در جشنواره‌ها و فرش قرمزهای متعددی شرکت کرد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• مراسم آکادمی اهدای جوایز موزیک کانتری، ۲۰۰۶

مراسم آکادمی اهدای جوایز موزیک کانتری، ۲۰۰۶
عکس از: Jeff-Kravitz

تیلور در اولین سال فعالیت حرفه‌ای خود میهمان مهم‌ترین مراسم اهدای جوایز در سبک کاری خودش بود. در این زمان، او که تنها ۱۷ سال داشت با به‌تن کردن یک پیراهن گلدار به‌همراه بوت‌های چرمی کابوی اصالت کانتری‌اش را حفظ کرد. در عین حال، استفاده از گوشواره‌های بزرگ پولکی در کنار موهای فر استایل تیلور سویفت را به شکل چشمگیرتری نمایش می‌داد.

• فوتوشات‌های آلبوم «تیلور سویفت»

فوتوشات‌های آلبوم «تیلور سویفت»

 

تیلور در فوتوشات‌ها و عکس‌های آلبوم اول‌اش، ریشه‌های کانتری خود را تا جای ممکن به‌نمایش گذاشت. در این تصاویر، او باز هم در حالی دیده می‌شود که پیراهن‌های کوتاه و ساده و بوت‌های گاوچرانی‌اش را پوشیده است. حتی در برخی از عکس‌ها گیتارش هم به‌عنوان نمادی از موسیقی کانتری نمایان است. در یکی از همین عکس‌ها، تیلور یک شلوار جین اسکینی فاق کوتاه را با بلوز سفید گلدوزی شده‌ای ست کرده و با گیتارش از میان ریل قطار عبور می‌کند. او از ابتدا خوب می‌دانست چگونه باید حال‌وهوای موزیک‌اش را از طریق نحوه لباس پوشیدن‌اش به‌نمایش بگذارد.

استایل تیلور سویفت در آلبوم «جسور» (Fearless)، همچنان در دنیای «کانتری»

استایل تیلور سویفت در آلبوم «جسور» (Fearless)، همچنان در دنیای «کانتری»
کافی است با دقت به ترانه‌های تیلور گوش کنید تا به‌شدت تحت تاثیر شعرهای صادقانه و عمیق آن‌ها قرار گیرید./ عکس از: Rick-Day

در سال ۲۰۰۸، سویفت آلبوم دوم خود را با نام fearless یا «جسور» منتشر کرد. در ابتدای انتشار این آلبوم او هنوز تا حدودی استایل قبلی خود را حفظ کرده بود. اما پس از مدتی، علاقه‌اش به پارچه‌ها و اکسسوری‌های پر زرق‌وبرق بیش‌تر شد. بنابراین، در اجراهای‌اش بیش‌تر پیراهن‌هایی را به‌تن می‌کرد که از پارچه‌های براق و پولکی تشکیل شده بودند.
در این دوره، سویفت موهای فرفری‌اش را همچنان حفظ کرد و با پوشیدن بوت‌های مشهورش ریشه‌های کانتری خود را زنده نگه داشت. در این بخش از فعالیت حرفه‌ای، عناصر کوچک و محدودی از موزیک پاپ هم در برخی از ترانه‌های تیلور دیده و شنیده می‌شد. با این حال، درون‌مایه و ساختار اصلی این آلبوم او هنوز هم کانتری بود. این آلبوم برای او موفقیت چشمگیری را به ارمغان آورد. به این ترتیب، سوییقت که در آن زمان تنها ۱۹ سال داشت برنده جایزه گرمی شد.

• مراسم اهدای جوایز گرمی، ۲۰۰۸

مراسم اهدای جوایز گرمی، ۲۰۰۸
عکس از: Frazer-Harrison

در مراسم اهدای جوایز گرمی سال ۲۰۰۸، استایل تیلور سویفت از یک پیراهن بنفش ماکسی و پر زرق‌وبرق به‌همراه اکسسوری‌های درخشان تشکیل شده بود.

• تور جهانی آلبوم fearless

تور جهانی آلبوم fearless
عکس از: Tim-Mosenfelder

در سال ۲۰۰۹، تیلور تصمیم گرفت برای آلبوم دوم‌اش یک تور جهانی برگزار کند. در طول این اجراها، استایل تیلور سویفت چشمگیر و درخشان بود. در اغلب نقاط دنیا و در بسیاری از صحنه‌ها، او پیراهن‌های پولکی و براقی را به‌تن داشت که چشم‌ها را به خود خیره می‌کردند. برای مثال، یکی از این پیراهن‌ها که قد آن تا بالای زانو می‌رسید از طراحی ریش‌ریش و پولکی برخوردار بود. سویفت این لباس را با بوت بلند و مشکی رنگی ست می‌کرد. این ترکیب در عین حال که با درخشش خود حال و هوای یک ستاره تمام عیار را به او می‌داد، یادآور ریشه‌های سویفت نیز بود. یک گیتار تماما نگین‌کاری شده یکی از مشهورترین ابزارهای این خواننده است که در این تور به‌دست می‌گرفت و استایل‌اش را با آن تکمیل می‌کرد.

استایل تیلور سویفت در آلبوم speak now، اوج زرق‌وبرق پیش از تغییر سبک

استایل تیلور سویفت در آلبوم speak now، اوج زرق‌وبرق پیش از تغییر سبک
آلبوم‌های تیلور سویفت یکی پس از دیگری منتشر شدند و به شکل قابل توجهی نظر منتقدان و شنوندگان آثارش را به خود جلب کردند./ عکس از: Isaac-Brekken

در آلبوم speak now که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، تیلور از عناصر سبک‌های پاپ و حتی راک هم کمک گرفت. در این زمان، این خواننده و ترانه‌سرای محبوب که دیگر کاملا به یک ستاره تبدیل شده بود همچنان از لباس‌های پر زرق‌وبرق استفاده می‌کرد؛ با این تفاوت که حالا دیگر بیش‌تر استایل‌های او از آیتم‌های شخصی‌سازی شده تشکیل می‌شدند.
در این دوره، استایل تیلور سویفت بیش از هر زمان دیگری از پیراهن‌های کوتاه رنگی تشکیل می‌شد. به‌ویژه، آیتم‌هایی با رنگ بنفش همواره در سبک پوشش او خودنمایی می‌کردند. تیلور که هنوز هم به موهای فرفری‌اش وفادار بود در کاور این آلبوم با به‌تن کردن یک پیراهن ماکسی حریر تم مورد نظرش را به زیبایی به‌نمایش گذاشت. از سوی دیگر، پیراهن‌های بلند، پف‌دار و پرنسسی هم نمایانگر این آلبوم سویفت هستند. علاقه تیلور به رژلب قرمز نیز درست از همین دوران آغاز شد. خوب است بدانید، رژلب قرمز اکنون دیگر به یکی از امضاهای تیلور سویفت تبدیل شده است. برخی از مشهورترین استایل‌های او در این برهه زمانی عبارتند از:

• اجرای ترانه speak now، دومین تور جهانی

اجرای ترانه speak now، دومین تور جهانی
عکس از: George-Holz

تیلور در حین اجرای ترانه speak now در دومین تور جهانی‌اش، یک پیراهن کوتاه و بنفش به‌تن کرد. بنفش که رنگ محبوب تیلور و همچنین رنگ اصلی تم این دوره بود در فضاسازی این آلبوم نقش بزرگی داشت. با این پیراهن، تیلور یک کفش پاشنه‌دار و طلایی رنگ را ست کرده و عمدتا موهای‌اش را می‌بست.

مدل‌های جذاب کفش پاشنه‌دار زنانه

• مراسم اهدای جوایز بیلبورد، ۲۰۱۱

مراسم اهدای جوایز بیلبورد، ۲۰۱۱

در سال ۲۰۱۱، تیلور برای نخستین بار در طول زندگی حرفه‌ای خود موهای‌اش را جور دیگری استایل کرد. او که دیگر موهای‌ خود را صاف یا حالت‌دار آرایش می‌کرد کم‌کم از دنیای کانتری فاصله گرفت. در این دوره از مراسم اهدای جوایز بیلبورد، تیلور سویفت یک پیراهن دکلته و ماکسی به‌تن کرد که سراسر پولک‌دوزی شده بود. در این رویداد، او با موهای مواج و رژلب قرمزش خوش درخشید.

محبوب‌ترین رژلب‌های دیجی‌کالا اینجاست

استایل تیلور سویفت در آلبوم RED، خداحافظی با دنیای کانتری

استایل تیلور سویفت در آلبوم RED، خداحافظی با دنیای کانتری
آلبوم RED یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ آثار تیلور سویفت به حساب می‌آید./ عکس از: Kevin-Winter

در سال ۲۰۱۲، این خواننده محبوب آخرین آلبوم خود به سبک کانتری را منتشر کرد. این آلبوم که تلفیقی از سبک کانتری و پاپ بود به‌عنوان آخرین مجموعه تیلور از ژانری شناخته می‌شود که با آن مشهور شد. در این آلبوم، استایل تیلور سویفت به شکل قابل توجهی تغییر کرد. تم این آلبوم قرمز بود. بنابراین، تیلور که پیش‌تر علاقه‌اش به رنگ بنفش را ثابت کرده بود دیگر از لباس‌ها و اکسسوری‌های قرمز استفاده می‌کرد.
همچنین، با نگاه کردن به عکس‌ها و ویدیوهای ان دوران به‌وضوح می‌توان دید که او شروع به استفاده از اکسسوری‌های جدید و متفاوتی کرده که پیش از آن هرگز در استایل‌اش دیده نمی‌شدند. از این میان، می‌توان به کلاه‌های فدورا و دستمال گردن اشاره کرد. شلوارک‌ و انواع کت هم از دیگر آیتم‌هایی است که در این دوران مورد توجه تیلور سویفت قرار گرفت. این ستاره با استعداد در این دوره از زندگی‌اش مدل موهای خود را به‌طور کامل تغییر داد. حالا دیگر، چتری و موهای صاف و بلند مکمل استایل تیلور سویفت بود.

• مراسم اهدای جوایز بیلبورد، ۲۰۱۲

مراسم اهدای جوایز بیلبورد، ۲۰۱۲

 

در این دوره از مراسم اهدای جوایز بیلبورد، تیلور یک پیراهن بسیار زیبا و ماکسی به رنگ قرمز به‌تن کرد. او با موهای صاف و آرایش اسموکی بر روی این فرش قرمز درخشید.

مدل‌های پیراهن مجلسی زنانه را ببینید

• مراسم اهدای جوایز VMA

مراسم اهدای جوایز VMA
عکس از: Jeff-Kravitz

در این مراسم، استایل تیلور سویفت از یک کت‌وشلوار سفید تشکیل شده بود که با کفش‌های پاشنه‌دار و طلایی رنگ تکمیل می‌شد. در طول این مراسم، تیلور یکی از ترانه‌های آلبوم Red را در حالی اجرا کرد که یک تی‌شرت با راه‌های قرمز و سفید، شلوارکی مشکی و کفش‌های آکسفورد قرمز به‌تن کرده بود. این استایل کژوال و شیک با رژلب قرمز و معروف تیلور زیباتر شده بود.


حتما بخوانید: همه نکات درباره کفش آکسفورد؛ این کفش همیشه جذاب

استایل تیلور سویفت در آلبوم «۱۹۸۹»، جهش به دنیای پاپ

استایل تیلور سویفت در آلبوم «۱۹۸۹»، جهش به دنیای پاپ
با انتشار هر یک از تک آهنگ‌ها و آلبوم‌های این خواننده، میلیون‌ها نفر در سراسر نقاط جهان از او الهام می‌گیرند و ترانه‌های‌اش را زیر لب زمزمه می‌کنند./ عکس از: Axelle-Bauer-Griffin

آلبوم ۱۹۸۹ را می‌توان نخستین مجموعه‌ تیلور در سبک پاپ به حساب آورد. مجموعه ترانه‌ها و موسیقی این آلبوم تیلور را از یک خواننده کانتری به یک ستاره پاپ تبدیل کرد. جالب است بدانید، «۱۹۸۹» عنوان یکی از موفق‌ترین آلبوم‌های پاپ تاریخ موسیقی را به خود اختصاص داد. در این برهه هم استایل تیلور سویفت به‌طور تمام و کمال عوض شد. او که دیگر موهای‌اش را کوتاه کرده بود حالا بیش‌تر از لباس‌ها و آرایشی استفاده می‌کرد که نمایان‌گر تحول سلیقه و تفکر او بودند. بوت‌های کوتاه، شلوارهای فاق بلند، کلاه‌های فدورا، کفش‌های پاشنه بلند، کیف‌های کوچک و پارچه‌های راه‌راه از آیتم‌های مورد علاقه تیلور در این دوره به حساب می‌آیند.

• مراسم مت گالا، ۲۰۱۴

مراسم مت گالا، ۲۰۱۴
عکس از: Neilson-Barnard

در این دوره از مراسم مت گالا، رسانه‌ها و مخاطبان شاهد زیباترین استایل تیلور سویفت بودند. این هنرمند استثنایی با به‌تن کردن یک پیراهن ماکسی صورتی کم‌رنگ از طراح مشهور «اسکار دلا رنتا» (Oscar de la Renta)، بر این فرش قرمز درخشید. این ظاهر فریبنده با موهای کوتاه و حالت‌دار و رژلب قرمز تکمیل شده بود.

• مراسم اهدای جوایز گرمی، ۲۰۱۵

مراسم اهدای جوایز گرمی، ۲۰۱۵
عکس از: Michael-Tran

در این مراسم، رنگ تازه‌ای زینت‌بخش استایل تیلور سویفت بود. او که یک پیراهن آبی از برند «الی ساب» (Elie Saab) را با کفش‌های پاشنه‌دار و جلوباز بنفش ست کرده بود بار دیگر همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. رنگ گوشواره‌ها و دیگر اکسسوری‌های تیلور هم با لباس‌اش هماهنگی داشت.

استایل تیلور سویفت در ادامه زندگی حرفه‌ای‌اش

استایل تیلور سویفت در ادامه زندگی حرفه ای‌اش
استایل تیلور سویفت با گذشت زمان پخته‌تر، راحت‌تر و جا افتاده‌تر شده است./ عکس از: Matt-Winkelmeyer

در ادامه زندگی حرفه‌ای و با انتشار هر آلبوم، استایل تیلور سویفت بارها تغییر کرد. به این ترتیب، همراه با انتشار آلبوم reputation او یک استایل edgy و دارک را برای خودش انتخاب کرد. این در حالی بود که آلبوم lover، چهره‌ای آرام، ملیح و دوست‌داشتنی را از این خواننده محبوب به‌نمایش گذاشت. نهایتا هم‌زمان با منتشر شدن آلبوم midnights ، تیلور با استایلی پر زرق‌وبرق جلوی دوربین‌ها ظاهر شد.

آیتم‌های ضروری کمد سویفت

آیتم‌های ضروری کمد سویفت

تا این‌جا، استایل تیلور سویفت را در بازه‌های مختلف فعالیت حرفه‌اش بررسی کردیم. این خواننده توانا هم درست مانند هر انسان خوش سلیقه دیگری در کمدش آیتم‌هایی دارد که در زندگی روزمره هرگز از آن‌ها دست نمی‌کشد. این آیتم‌های کاربردی عبارتند از:

۱. کاردیگان

کاردیگان
عکس از: Alo-Ceballos

تیلور در تمام دوره‌های زندگی‌اش از کاردیگان‌های رنگارنگ و کوتاه و بلند استفاده کرده است. علاقه او به این آیتم از ابتدای شهرت‌اش کاملا مشخص بوده است. علاقه این ترانه‌سرا و خواننده دوست‌داشتنی به کاردیگان تا اندازه‌ای است که در آلبوم «فولکلور» خود ترانه‌ای به همین اسم منتشر کرده است.

۲. پارچه‌های چهارخانه

پارچه های چهارخانه
عکس از: Bauer-Griffin

تیلور علاقه خاصی به پارچه‌های چهارخانه دارد. او به‌ویژه در فصول سرد از آیتم‌هایی استفاده می‌کند که از این پارچه تشکیل شده‌اند. از شال گردن گرفته تا پالتو و اورشرت، سویفت همواره تلاش می‌کند این پارچه کلاسیک را در استایل خود به‌کار گیرد.

۳. عینک آفتابی

عینک آفتابی
عکس از: Bauer-Griffin

تیلور عاشق عینک‌های آفتابی است. او حتی در برخی اجراهای‌اش هم عینک آفتابی به چشم داشته است. عینک Wayfrare از برند Ray Ban را می‌توان از محبوب‌ترین فریم‌های تیلور سویفت به حساب آورد. این آیتم کلاسیک با اغلب استایل‌ها هماهنگی دارد.

۴. انواع بوت

انواع بوت
عکس از: Raymond-Hall

تیلور از ابتدای فعالیت حرفه‌ای به اقتضای سبک موسیقی و سلیقه‌اش در بیش‌تر مواقع بوت به پا داشت. در آغاز، بوت‌های کابوی یا گاوچرانی مورد علاقه او بودند. با این حال، پس از مدتی او پوشیدن بوت‌های کوتاه و بلند و اغلب کلاسیک را ترجیح داد.

سخن آخر

پس از بررسی استایل تیلور سویفت می‌توان به این نتیجه رسید که این خواننده محبوب آن‌چنان صاحب سبک است که از هیچ تغییری نمی‌ترسد. تیلور هم در عرصه موسیقی و هم در انتخاب پوشش خود بی‌نهایت جسور است. او بارها با تغییر فضای موسیقی و سبک لباس پوشدن‌اش بیننده را متحیر کرده است. طبیعتا استایل تیلور با گذشت زمان پخته‌تر و جا افتاده‌تر شده است. نظر شما راجع به استایل این ستاره چیست؟ آیا تغییرات او را می‌پسندید؟ کدام یک از استایل‌های او را بیش‌تر دوست دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: اصول آرایش کلاسیک؛ چطور یک میکاپ همیشه شیک داشته باشیم؟
منبع stanforddaily.com www.billboard.com www.byrdie.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.