۸ راز شیک‌پوشی برای زنان بالای ۵۰ سال

شیک‌پوشی مفهومی نسبی است و به سلیقه شخصی و همچنین محیطی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. با این‌حال اگر بالای ۵۰ سال دارید و دوست دارید شیک و زیبا به نظر برسید، این مقاله مناسب‌تان است. در اینجا رازهای شیک‌پوشی زنان بالای ۵۰ سال را برایتان فاش کرده‌ایم.

۸ راز شیک‌پوشی زنان بالای ۵۰ سال

مد و فشن هیچ مرزی نمی‌شناسد و سن هم از این قاعده مستثنی نیست. آن روزها گذشتند که وقتی خانم‌ها به ۵۰ سالگی می‌رسیدند مجبور می‌شدند، لباس‌هایی بپوشند که نشان‌دهنده سن‌شان باشد. اگر ۵۰ ساله شده‌اید، مسلما به درک عمیق‌تری از خود رسیده‌اید و آنقدر اعتماد‌به‌نفس دارید که مد منحصربه‌فرد خود را بیابید و ظاهر زیبا و شیکی برای خود مهیا کنید.

اکنون که قدم به این روزهای عالی پختگی و آگاهی رسیده‌اید، هنگام پوشیدن لباس، به یکسری نکات که معمولا زنان بالای ۵۰ سال شیک‌پوش به آنها اهمیت می‌دهند توجه کنید تا همچنان بتوانید پیچیدگی و ظرافت‌های زنانه‌تان را حفظ کنید.


حتما بخوانید: چطور ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟ ۳۳ نکته برای داشتن استایل زنانه

۱. لباس‌های گشاد نپوشید

شیک‌پوشی برای زنان میانسال

هرچه سن بالاتر می‌رود، بدن هم دستخوش تغییر می‌شود و احتمال دارد مبتلا به چاقی‌های موضعی در اندام‌تان باشید. به همین دلیل ممکن است، به سراغ لباس‌های گشاد و بگی، مانند تی‌شرت و پیراهن‌های اورسایز بروید تا به قول خودتان «نقص‌های» بدن‌تان را بپوشانید!

اما یادتان باشد که پوشیدن لباس‌های گشاد، نه‌تنها چاقی‌های موضعی را نمی‌پوشاند، بلکه شما را چاق‌ و بزرگ‌تر هم نشان می‌دهد و روی چاقی‌های بدن‌تان تاکید می‌کند.

البته استثنایی هم وجود دارد. می‌توانید بلوز متناسب با اندام‌تان و مثلا، یقه بلیزر با شلوار دمپا گشاد بپوشید. یا برعکس، شلوار تنگ مانند جین با بلوز گشاد به تن کنید. البته هرگز به سراغ لباس‌های بگی که تمام بدن‌تان را بپوشانند نروید.

بهترین انتخاب

اندازه مناسب بدن

انتخاب لباسی که سایز بدن‌تان باشد، بهترین انتخاب است. بدین‌ترتیب هرگز شلخته به نظر نمی‌رسید و سبک منحصر به فرذ ‌خود را حفظ می‌کنید. با این گونه لباس پوشیدن به دیگران نشان می‌دهید که چقدر اعتمادبه‌نفس دارید و به بدن‌تان احترام می‌گذارید.

البته مراقب باشید لباس‌تان بیش از حد تنگ نباشد و از هر لباسی که خیلی تنگ است دوری کنید. درواقع تاکید روی ویژگی‌های بدن‌تان، باید طبیعی به نظر برسد.

۲. به سراغ رنگ‌های تیره یا خنثی نروید

قرار نیست، هرگز از رنگ‌های خنثی استقبال نکنید. اما وقتی در سن بالاتر از ۵۰ سال قرار دارید و رنگ لباس، جواهرات و اکسسوری‌هایتان، همگی خنثی باشند، بسیار بیشتر از سن‌تان دیده می‌شوید. لباس‌های تک‌رنگ خنثی و بی‌روح، برای پوست افرادی که وارد میانسالی‌شان شده‌اند، بسیار خشن است.

درضمن یادتان باشد با بالا رفتن سن، پوست رنگ‌پریده‌تر می‌شود و با پوشیدن لباس‌های خنثی روی این رنگ‌پریدگی تاکید می‌کنید. رنگ‌های تیره‌ای چون مشکی هم هرگز مناسب نیستند و ظاهرتان را پیر و خسته نشان می‌دهند.

بهترین انتخاب

رنگ‌های مناسب استایل زنان میانسال
عکس از: Kathrin Ziegler

مسلما رنگ‌های خنثی زیبا هستند، اما اگر این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های شاد استفاده شوند، ظاهر عالی و دلخواهی به شما می‌دهند. اگر هم لباسی به تن دارید که رنگ خنثی و بی‌روحی دارد، می‌توانید از دستمال گردنی با رنگ شاد و متضاد استفاده کنید یا اکسسوری دیگر چشمگیری به‌ کار ببرید تا بی‌روحی رنگ لباس‌تان را جبران کند و به‌جای اینکه ظاهرتان پیر و خسته به نظر برسد، شیک و عالی دیده شوید. گوشواره یا گردن‌بندهای رنگی برای اینگونه مواقع ایده‌آل‌اند.

در مورد رنگ‌های تیره مانند مشکی هم نظر طراحان کمی با هم فرق دارد. برخی از طراحان مد، رنگ مشکی را شیک و بی‌نظیر می‌دانند و ممکن است تصور کنید با این رنگ ظاهرتان شیک و جذاب می‌شود. اما ترکیب این رنگ با رنگ‌های روشن و شاد مانند قرمز، زرد یا حتی سفید، ظاهرتان را بسیار شیک و دوست‌داشتنی می‌کند.

اگر هم بلوز یا پیراهنی می‌پوشید که مشکی رنگ غالب آن است، پس سعی کنید یقه آن کمی باز، مانند یقه هفت باشد. بدین‌ترتیب رنگ مشکی تا نزدیک صورت‌تان نمی‌آید.

البته می‌توانید لباس‌های بالاتنه را از رنگ‌های شاد و پایین تنه را مشکی انتخاب کنید.

محبوب‌ترین شومیزهای زنانه در دیجی‌استایل

۳. به الگوها و نقش‌های چاپی لباس‌ها توجه کنید

برای اینکه ظاهر جذاب و قابل توجهی داشته باشید به سراغ لباس‌های طرح‌دار با الگوهای زیبا بروید. مثلا، پارچه‌های راه‌راه، خالخالی، گلدار و طرح‌هایی از نقش حیوانات انتخاب‌هایی عالی هستند. بیشتر طراحان لباس‌هایی که طرح‌ها و نقش‌های کوچکی دارند را می‌پسندند اما بیشتر خانم‌ها عاشق طرح‌های درشت هستند.

بهترین انتخاب

پترن گلدار برای استایل زنانه

 

اگر دوست دارید لباس‌تان به‌خوبی دیده شود، می‌توانید از نقش‌های بزرگ و برجسته استفاده کنید. فقط برای اینکه تعادل را حفظ کرده و ظاهر زیبا و شیک‌تان را بهم نریزید، این لباس‌های نقش برجسته را با لباس‌های ساده همراه کنید. مثلا، اگر بلوزی طرح‌دار می‌پوشید، شلوار یا دامن‌تان ساده و بدون طرح بپوشید.

۴. در انتخاب تاپ و شلوار دقت کنید

نوجوانان و جوانان بدون دردسر و هیچ نگرانی هر نوع تاپ و شلوار دلخواه را می‌پوشند و زیبا هم به نظر می‌آیند. اما وقتی بالای ۵۰ سال داشته باشید، نمی‌توانید هر نوع تاپی که دوست دارید بپوشید. پوشیدن تاپ‌های بسیار تنگ و کوتاه برازنده‌تان نیست و شما را پیر نشان می‌دهد. درواقع هرچه کمتر پوست‌تان را بیرون بیندازید، جذاب‌تر به نظر می‌رسید.

بهترین انتخاب

تاپ و شلوار

تی‌شرت، تاپ و شلوارک‌ها، زمانی روی تن شما خوب و زیبا به نظر می‌رسند که خیلی کوتاه و تنگ نباشند. تی‌شرت‌های متناسب با اندام‌تان و شلوارک‌های برمودا انتخاب‌های خوبی هستند. شلوارک‌های برمودا معمولا تا روی زانو می‌آیند و اگر بالاتر از ۵۰ سال دارید، این نوع شلوارک‌ها مناسب‌تان خواهند بود.

۵. از سبک‌های قدیمی دوری کنید

برخی از خانم‌ها که وارد سنین ۵۰ سال به بالا می‌رسند، تمایل به پوشیدن لباس‌، به‌گونه‌ای دارند که بسیار جوان‌تر از آنچه که هستند به نظر برسند. به همین دلیل این افراد در انتخاب لباس مناسب دچار اشتباه شده و ظاهرشان بد و نامعقول و زیبایی‌شان کاملا از بین می‌رود.

از طرفی برخی دیگر از خانم‌ها ترجیح می‌دهند، از سبک‌های قدیمی و البته فراموش‌شده استفاده کنند و بیشتر در طبقه «مادربزرگ‌ها» قرار بگیرند. در اینجا باید بگوییم، مادربزرگ بودن یک نقش است، نه یک سبک!

بنابراین همانطور که نباید لباس به سبک جوان‌های کم‌سن و سال بپوشید، نباید به سراغ سبک‌های قدیمی که البته در زمان خود بسیار شیک و زیبا بودند، بروید. درغیراینصورت، مسن‌تر از آنچه که واقعا هستید به نظر خواهید رسید. استقبال از سبک‌های جدید و به‌روز اما متناسب با بدن‌تان، ظاهرتان را زیبا، جذاب و شیک نشان می‌دهد.

بهترین انتخاب

دامن و چکمه

پوشیدن دامن و بوت‌های شیک، بدون دردسر ظاهر مدرن و به‌روزی به شما می‌دهند. همچنین موقع پوشیدن دامن به شکل اندام‌تان توجه کنید. مثلا، اگر اندام گلابی یا ساعت شنی دارید، دامن‌های مدادی تا روی زانو مناسب‌تان است و اگر اندام سیبی شکل دارید، دامن‌های خطی ای (A) شکل مناسب‌تان است تا قسمت میانی بدن‌تان لاغرتر نشان داده شود.

درضمن یادتان باشد، هرگز مانند دخترهای کم‌سن و سال، دامن‌های خیلی کوتاه نپوشید. بهتر است دامن‌تان تا روی زانو باشد. همچنین دامن‌هایی که با تکه‌های متعدد و مختلف پارچه‌ها تزیین شده‌اند هم مناسب شما نیست.

درهر‌حال اگر به پوشیدن دامن‌های بالای زانو علاقه‌مند هستید، می‌توانید آنها را همراه با جوراب‌شلواری مات بپوشید و شیک به نظر برسید.

انواع رنگ‌های جوراب‌شلواری را ببینید

۶. به سراغ لباس‌های پشمی نروید

وقتی می‌خواهیم در هوای سرد به‌دلیلی از خانه بیرون برویم، پوشیدن ژاکت پشمی دم دست‌ و راحت‌ترین لباسی است که از ما در برابر سرما محافظت می‌کند. اما لباس‌های پشمی معمولا سن‌مان را بیشتر از آنچه که هست بالا می‌برد. بنابراین بهتر است به سراغ این نوع لباس‌ها نروید.

بهترین انتخاب

به جای ژاکت پشمی، لباس‌های گرم دیگری با پارچه‌های فوتر و موهر، یا کاردیگان‌های شیک و ظریف برای روزهای سردتان بپوشید. البته اگر باز هم به پوشیدن لباس‌های پشمی علاقه‌مند هستید، از پارچه‌های پشمی باکیفیت و طرح‌دار زیبا استفاده کنید و درضمن هرگز لباس‌های پشمی بگی نپوشید تا شلخته به نظر نیایید.

۷. در انتخاب کفش دقت کنید

اگرچه کفش‌های پاشنه‌دار همیشه خاص زنان و مورد توجه آنها بوده است، اما گاهی‌اوقات آنها را بیش از حد مهم در نظر می‌گیریم. لازم نیست برای شیک به نظر رسیدن حتما کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید. این کفش‌ها به‌طور کل برای پاها، زانوها و لگن مضر هستند و بیشتر مواقع موجب کمردرد و ایجاد تاول پا می‌شوند.

بهترین انتخاب

کفش مناسب

بهتر است کفش‌هایی که تخت و بدون پاشنه یا پشت‌ بنددار هستند بپوشید تا تعادل‌تان همیشه حفظ شود و مفاصل‌ پاهایتان دردناک نشوند. کفش‌های شیک و راحت زنانه با حداکثر ۳ تا ۵ سانتی‌متر پاشنه ایده‌آل هستند. البته اگر به کفش‌های پاشنه‌ بلند علاقه‌مند هستید، اولا، پاشنه‌های خیلی بلند استفاده نکنید. دوم اینکه، پاشنه‌های کفش‌تان نازک نباشد.

۸. از اکسسوری‌ها هوشمندانه استفاده کنید

با استفاده از انتخاب هوشمندانه اکسسوری‌ها می‌توانید به هر لباسی که می‌پوشید جلوه زیبایی بدهید:

جواهرات درشت و درخشان

برخی از طراحان مد به زنان بالای ۵۰ سال توصیه می‌کنند، از جواهرات درشت و درخشان استفاده نکنند. اما برخی دیگر این پیشنهاد را کاملا نادرست می‌دانند. درواقع جواهرات درشت و درخشان،‌ با رنگ‌های سرد غلیظی که دارند، زیبایی‌های طبیعی یک زن میانسال به بالا را برجسته می‌کنند.

درواقع به‌جای اینکه نگران اندازه جواهرات باشید باید مراقب مدل و سبک آنها باشید. جواهرات کلاسیک ایده‌آل هستند و در این میان مروارید حرف اول را می‌زند. استفاده از گردنبند مروارید کلاسیک، ظاهر بسیار شیک و جذابی به شما می‌دهد.


حتما بخوانید: ست کردن گردنبند مروارید با لباس با روش‌هایی زیبا و چشم‌نواز

کیف دستی

وقتی صحبت از کیف دستی می‌شود، باید نوعی انتخاب کنید که سلیقه خوب‌تان را منعکس کند. کیف‌های بسیار بزرگ معمولا مناسب شما نیستند. به سراغ کیف‌هایی بروید که نه‌تنها شیک، بلکه کاربردی باشند.

تاپ و شلوار

کیف‌های از جنس چرم کلاسیک یا مدل‌های جدید امروزی، هر دو، ایده‌آل هستند و با هر نوع لباسی که بپوشید سازگاری خواهند داشت.

چند مدل کیف مناسب مهمانی ببینید

کمربند

استفاده از کمربند هم به زیبایی لباسی که می‌پوشید می‌افزاید. البته موقع خرید کمربند باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه، کمربندی تهیه کنید که رنگ آن با لباس و باقی اکسسوری مورد استفاده‌تان هماهنگی داشته باشد.

دیگر اینکه، هرگز از کمربند‌های ضخیم برای دامن یا شلوارتان استفاده نکنید. این نوع کمربندها معمولا دور کمرتان را بسیار پهن نشان می‌دهند. درضمن وزن‌ این کمربندها، کلافه‌تان هم می‌کند.

درضمن می‌توانید از کمربندهای از جنس زنجیر نازک استفاده کنید. این کمربندها معمولا لباس‌تان را بسیار زیبا و خاص می‌کنند.

عینک آفتابی و طبی

استایل شیک برای زنان میانسال

 

استفاده از عینک‌های آفتابی بزرگ، نه‌تنها از چشم‌هایتان در برابر نور خورشید مراقبت می‌کند، بلکه جلوی رسیدن نور مضر خورشید به پوست اطراف چشم‌تان را می‌گیرد.

عینک‌های بزرگ و گرد بهترین انتخاب برای زنان بالای ۵۰ سال است. اگر مجبور به استفاده از عینک‌های طبی هستید، از این نوع عینک‌ها استفاده کنید.

ساعت:‌ ساعت‌های کلاسیک بهترین انتخاب هستند. ساعت‌هایی که صفحه بزرگتری دارند، زیبا و شیک‌تر هستند.

مدل‌های زیبای عینک آفتابی زنانه

چند توصیه ضروری برای شیک به نظر رسیدن

  • شلوارهای جین بسیار عالی هستند و ظاهر شیکی به شما می‌دهند. اما بهتر است جین‌هایی بپوشید که رنگ تیره‌تری دارند. جین‌های تیره‌تر معمولا رسمی‌ و حرفه‌ای تر هستند. درحالی‌که جین‌های روشن، بیشتر غیررسمی‌اند.
  • هرگز لباس‌های خیلی باز نپوشید. این نوع لباس‌ها سن‌تان را بیشتر نشان خواهد داد.
  • لباس زیر مناسب بپوشید. باید مراقب باشید سوتین‌تان متناسب با لباسی باشد که روی آن می پوشید و البته فرم بدن‌تان را خوب و زیبا حفظ کند.
  • همیشه در کمدتان، کت ترنچ (بارانی) داشته باشید. این نوع کت را می‌توان با هر نوع لباسی پوشید و ظاهرتان را شیک و زیبا نشان می‌دهد.
  • مدل و رنگ موهایتان را هم فراموش نکنید. می‌توانید با انتخاب مدل موی به‌روز سن‌تان را جوان‌تر نشان دهید. درضمن با رنگ مو، رنگ خاکستری موهایتان را بپوشانید. البته رنگ خاکستری موهای برخی از افراد، چهره آنها را جذاب‌تر می‌کند.
  • موقع انتخاب عینک، چه آفتابی و چه طبی، طرح‌های قدیمی را انتخاب نکنید و از نمونه‌های به‌روز آن استفاده کنید تا قدیمی و مسن دیده نشوید.
  • هرگز بیش از حد آرایش نکنید. با این روش مسن‌تر از سن واقعی‌تان به نظر خواهید رسید. درضمن آرایش غلیظ، خطوط طبیعی صورت‌تان را برجسته می‌کند و بافت پوست‌تان که کمی رو به مسن شدن است را بیش از حد واقعی خود چروک نشان می‌دهد.
  • موقع استفاده ار رژلب هم بهتر است به سراغ رنگ‌های نسبتا شاد و براق بروید. مثلا رژلب قهوه‌ای تیره و مات، چهره‌تان را پیر و خسته نشان خواهد داد. اما رنگ‌های شاد و براق صورت‌تان را شاداب و باطراوت نشان خواهد داد.

کلام آخر

هرگز راحتی را فراموش نکنید. هرچه سن‌تان بالاتر می‌رود باید لباس‌هایی بپوشید که راحت باشند و در آنها احساس کلافگی نکنید. می‌توانید با توجه به نکته‌های مطرح‌شده در این مقاله، بهترین انتخاب را داشته باشید و با وجود اینکه پا به میانسالی و بالاتر گذاشته‌اید، همچنان شیک و زیبا باقی بمانید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل مریل استریپ؛ ۱۳ نکته استایل از این هنرپیشه درخشان
منبع liveyourtruth awellstyledlife aarp
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.