همه چیز درباره اصول آرایش مینیمال؛ یک میکاپ شیک و جذاب

در این مطلب، قصد داریم شما را با اصول آرایش مینیمال آشنا کنیم و ببینیم کدام هنرمندان ایرانی و خارجی از این سبک پیروی می‌کنند؟ اگر شما هم دوست دارید در عین آراستن صورت‌تان، ساده و طبیعی به‌نظر برسید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

واقعیت این است که یک آرایش خوب بیش‌تر از آن‌که بر استفاده از حجم قابل توجهی از محصولات متعدد متمرکز باشد باید با هدف زیباتر و جوان‌تر نشان دادنتان انجام بگیرد. خوشبختانه این روزها، بسیاری از خانم‌ها علاوه بر اهمیت دادن به سلامت پوست و زیبایی ظاهری‌شان تلاش می‌کنند ساده‌تر و طبیعی‌تر جلوه کنند. اما با توجه به تنوع محصولات و دستورالعمل‌های مختلف آرایشی و بهداشتی ممکن است انجام این کار کمی پیچیده و دشوار به‌نظر برسد. خبر خوب این است که آشنایی با اصول آرایش مینیمال و پیروی از آن به شما کمک می‌کند زیباتر از همیشه باشید و در عین حال، در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید.

آرایش مینیمال چیست؟

آرایش مینیمال چیست؟
آرایش مینیمال علاوه بر بهبود ویژگی‌های ظاهری چهره بر حفظ سلامت پوست و ایجاد جلوه‌ای طبیعی تمرکز دارد./ عکس از: Lorado

پیش از آشنایی با اصول آرایش مینیمال، ابتدا باید این سبک را بهتر بشناسید. همان‌طور که از نامش پیداست، آرایش مینیمال علاوه بر بهبود ویژگی‌های ظاهری چهره بر حفظ سلامت پوست و ایجاد جلوه‌ای طبیعی تمرکز دارد. در این سبک دیگر نیازی نیست پوست‌تان را با استفاده از محصولات قوی بارها و بارها زیرسازی کرده و کرم پودرها و مواد پوشاننده غلیظ و متعدد مانند پودر Bake، Loose Powder و انواع بیس‌ها را برای لب و پشت پلک به‌کار ببرید. در واقع، با این روش اگر چه به‌نظر نمی‌رسد آرایش قابل توجهی کرده باشید، با این حال، به مراتب زیباتر و شاداب‌تر از قبل خواهید شد.

مراحل و اصول آرایش مینیمال چیست؟

مراحل و اصول آرایش مینیمال چیست؟
رسیدگی به پوست، پاکسازی، استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کردن آن از مهم‌ترین اصوا آرایش مینیمال به حساب می‌آیند./ عکس از: Carol-Yepes

۱. به پوستتان برسید

رسیدگی به پوست، نخستین مرحله از اصول آرایش مینیمال به حساب می‌آید. در واقع، این سبک آرایشی بیش از هر چیز بر درخشش، سلامت و زیبایی طبیعی پوست تمرکز دارد. برای دستیابی به این هدف، کافی است روتین پوستی‌تان را به ساده‌ترین شکل ممکن تنظیم کرده و مراحل پاکسازی، مقابله با تابش زیان‌آور آفتاب و مرطوب کردن پوست را با دقت دنبال کنید. متخصصان و کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند، روال شست‌وشوی صورت، استفاده از پاک‌کننده‌ها و تونرها را دو بار در روز یعنی ابتدای صبح و شب قبل از خواب پیگیری کنید. با این حال، اگر شما برای انجام این کار وقت کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم فقط روتین شب را دنبال کنید. طبیعی است که شب‌ها قبل از خواب نیازی به استفاده از ضد آفتاب نخواهد بود. توجه داشته باشید، لازم است از محصولاتی استفاده کنید که با نوع پوست‌تان مطابقت داشته و به‌طور تخصصی برای پوست‌های خشک، حساس، معمولی یا چرب طراحی شده باشند. هر روز صبح پس از شست‌وشو و مرطوب کردن پوست حتما ضد آفتاب مناسب پوست‌تان را به‌کار ببرید. در عین حال، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار در هفته از ماسک‌های متنوعی استفاده کنید که برای پاک‌سازی عمقی انواع پوست طراحی شده‌اند. در طول روز، پوست شما آلودگی‌های مختلفی را به خود جذب می‌کند. از سوی دیگر، در هنگام خواب این اندام ارزشمند تلاش می‌کند سلول‌هایش را بازسازی و احیا کند. بنابراین، هرگز با پوست آلوده به رختخواب نروید. در غیر این صورت، روند بازسازی پوست شما دچار اختلال شده و تجمع چربی و آلودگی باعث ایجاد جوش می‌شود. برای رسیدگی روزانه به پوست‌تان لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • استفاده از شوینده مخصوص و مناسب پوست صورت
  • استفاده از تونر
  • استفاده از مرطوب‌کننده
  • استفاده از ضد آفتاب

حتما بخوانید: ۱۳ ماسک خانگی با عسل برای تقویت پوست

۲. از پرایمر استفاده کنید

وقتی صحبت از اصول آرایش مینیمال به میان می‌آید، به‌کار بردن پرایمر حرف اول را می‌زند. این محصول به ماندگاری آرایش، مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد سطحی صاف و یک‌دست کمک می‌کند. در مجموع، با کمک این محصول پوست شما سالم‌تر و شفاف‌تر به‌نظر می‌رسد.

محبوب‌ترین پرایمرها اینجاست

۳. از BB Cream یا CC Cream استفاده کنید

اگر می‌خواهید آرایش مینیمالی داشته باشید باید از به‌کار بردن محصولاتی مانند کرم‌پودرهای قوی با پوشانندگی بالا خودداری کنید. در عوض، با کمک    BB Cream یا CC Cream می‌توانید پوشش مناسب و در عین حال ظریفی را بر روی پوست‌تان ایجاد کرده و ظاهر ساده‌تر و طبیعی‌تری داشته باشید. این محصولات عمدتا به‌عنوان مرطوب‌کننده‌های رنگی شناخته می‌شوند. بنابراین، علاوه بر پوشاندن جزییات ناخواسته به رطوبت‌رسانی و ایجاد درخشندگی طبیعی کمک می‌کنند.

انواع کرم BB اینجاست

انواع کرم CC اینجاست

۴. از محصولات غیر پودری استفاده کنید

استفاده از محصولات غیر پودری
برنزرها، رژگونه‌ها و کانسیلرهای کرمی به‌راحتی و به‌خوبی روی پوست می‌نشینند و ظاهری طبیعی و در عین حال، زیبا را به‌وجود می‌آورند./ عکس از: TanyaRow

استفاده از محصولات غیرپودری از مهم‌ترین اصول آرایش مینیمال است. برنزرها، رژگونه‌ها و کانسیلرهای کرمی به‌راحتی و به‌خوبی روی پوست می‌نشینند و ظاهری طبیعی و در عین حال، زیبا را به‌وجود می‌آورند. بنابراین، در این مرحله، لازم است با استفاده از یک کانسیلر کرمی مرغوب و با کیفیت، تیرگی زیر چشم و خطوط صورت‌تان را پوشش دهید و با استفاده از بیوتی بلندر آن را روی مناطق مورد نظر محو کنید. در ادامه هم با کمک برنزر و رژگونه غیر پودری می‌توانید رنگ ملایم و جذابی را به چهره‌تان بیافزایید. در ضمن، برای کانتور کردن ملایم چهره‌تان هم می‌توانید از همان برنزرهای کرمی استفاده کنید. دقت کنید، در این سبک آرایش خطوط کانتور نباید به‌صورت واضح بر روی پوست مشاهده شوند. پس، باز هم با کمک بیوتی بلندر آن‌ها را محو کنید تا چهره‌تان طبیعی‌تر به چشم بیاید.

انواع کانسیلر اینجاست

۵.  از هایلاترهای ملایم استفاده کنید

استفاده از هایلاترهای ملایم به‌ویژه بر روی استخوان گونه به شکل قابل توجهی در طبیعی جلوه دادن چهره تاثیرگذار است. بنابراین، به‌جای استفاده از هایلاترهای پر زرق و برق بهتر است از محصولات ملایم‌تر استفاده کنید. این محصولات به‌سادگی و با زیبایی تمام بر روی پوست‌تان می‌نشینند و ظاهری با طراوت و درخشان ایجاد می‌کنند.

انواع هایلایتر را ببینید

۶.  از رژگونه غیر پودری استفاده کنید

قبلا هم برایتان از لزوم استفاده از محصولات غیر پودری گفتیم. به‌کار بردن رژگونه‌های کرمی بر روی گونه‌ها و حتی بر روی تیغه بینی به طبیعی‌تر و جداب‌تر جلوه دادن چهره شما کمک می‌کند.

انواع رژگونه کرمی

۷. شانه کردن ابروها و استفاده از ژل ابرو را فراموش نکنید

شانه کردن ابروها و استفاده از ژل ابرو
شانه کردن ابروها و استفاده از ژل مخصوص، زیبایی طبیعی ابروهای پرپشت‌تان دو چندان می‌شود./ عکس از: CoffeeAndMilk

شانه کردن ابروها و به‌کار بردن ژل ابرو از مهم‌ترین اصول آرایش مینیمال است. با انجام این کار، زیبایی طبیعی ابروهای پرپشت‌تان آشکار می‌شود. در عین حال، با به‌کار بردن ژل مخصوص ابروهای شما برای مدت طولانی‌تری مرتب و منظم باقی می‌مانند.

انواع ژل ابرو اینجاست

۸. ریمل بزنید

در آرایش مینیمال بیش‌ترین تمرکز بر روی پوست و زیبایی و سلامت طبیعی آن است. بنابراین، بسته به میل خود می‌توانید ریمل را از روتین آرایشی‌تان حذف کرده یا فقط از مقادیر اندکی از آن استفاده کنید. در صورت تمایل، حتی می‌توانید از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید تا در عین ایجاد جلوه‌ای جذاب و طبیعی به بهبود فرم ظاهری چشمان‌تان کمک کنید. برای طبیعی‌تر جلوه دادن مژه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم از ریمل‌هایی استفاده کنید که برس‌های کوچک‌تری دارند. این دسته از محصولات، مقدار کم‌تری از مواد را بر روی مژه‌های شما می‌نشانند.

انواع مدل‌های ریمل را ببنید

۹. از برنزر بر روی پلک چشمتان استفاده کنید

در این سبک آرایشی، به‌کار بردن انواع سایه‌ها بر روی پلک توصیه نمی‌شود. در عوض، با کمک بیوتی بلندر یا یک برس متوسط می‌توانید مقدار کمی برانزر را بر روی قسمت استخوانی زیر ابرو و بالای پلک قرار دهید و به‌خوبی محو کنید.

انواع برنزر اینجاست

۱۰. از سایه مدادی به‌جای خط چشم استفاده کنید

وقتی به سبک مینیمال آرایش می‌کنید به‌هیچ عنوان لزومی ندارد بیش از اندازه روی آراستن چشم تمرکز کرده و از خط چشم استفاده کنید. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید به‌جای خط چشم از سایه مدادی استفاده کنید. کافی است درست در محل رویش مژه‌ها یک خط نسبتا ضخیم را ایجاد کنید و سپس، با استفاده از یک برس ظریف آن را به‌خوبی محو کنید تا فقط یک هاله رنگی باقی بماند.

انواع سایه چشم مدادی

۱۱. از بالم‌های رنگی به‌جای رژلب استفاده کنید

استفاده از بالم‌های رنگی به‌جای رژلب
بالم لب علاوه بر رنگی ملایم دارای مرطوب‌کننده‌های قدرتمندی است که با خشکی و پوسته شدن لب‌ها مقابله می‌کند./ عکس از: triocean

استفاده از Lip Balmهای رنگی به‌جای رژ لب یکی از مهم‌ترین اصول آرایش مینیمال است. این محصولات علاوه بر رنگی ملایم دارای مرطوب‌کننده‌های قدرتمندی هستند که با خشکی و پوسته شدن لب‌ها مقابله می‌کنند. به این ترتیب، لب‌های شما رنگ و ظاهری سالم، و طبیعی‌تر پیدا می‌کنند و در عین حال، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. اگر این محصول را در اختیار ندارید، می‌توانید پس از استفاده از رژلب، لایه‌های اضافی آن را با کمک دستمال پاک کنید تا تنها اندکی رنگ بر روی لب‌های‌تان باقی بماند.

انواع بالم لب را ببینید

۱۲.  پاک‌سازی صورت را فراموش نکنید

استفاده از لوازم آرایشی با حجم کم به این معنا نیست که می‌توانید پوست‌تان را تمیز نکنید. صرف نظر از میزان آرایش، باقی ماندن هر نوع محصولی بر روی پوست موحب انسداد منافذ شده و مشکلات متعددی را برای آن ایجاد می‌کند. در واقع، حتی اگر آرایش نمی‌کنید هم قبل از خواب باید صورت‌تان را تمیز کنید. برای این منظور، علاوه بر شوینده‌های صورت می‌توانید از یک Water Micellar (میسلار واتر یا اب پاک‌کننده آرایش) با کیفیت و چند قطعه پد آرایشی استفاده کنید.

انواع میسلارواتر اینجاست

کدام هنرمندان معمولا از سبک آرایش مینیمال تبعیت می‌کنند؟

کدام هنرمندان معمولا از سبک آرایش مینیمال تبعیت می‌کنند؟
این روزها، بسیاری از هنرمندان خارجی و ایرانی سبک مینیمال را برای آراستن خود انتخاب می‌کنند./ عکس از: utkamandarinka

در بین مشهورترین هنرمندان خارجی، «آلیشا کیز» (Alicia Keys)، «بلا حدید» (Bella Hadid)، «کریسی تیگن» (Chrissy Teigen) و «آلن دی‌جنرس» (Ellen DeGeneres) از شناخته‌شده‌ترین افرادی هستند که معمولا از اصول آرایش مینیمال پیروی می‌کنند. از میان هنرمندان ایرانی طرفدار سبک مینیمال هم می‌توان به اسامی افرادی مانند طناز طبابایی، سارا بهرامی و آزاده صمدی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم مراحل و اصول آرایش مینیمال را برایتان بازگو کرده و مشهورترین سلبریتی‌هایی را به شما معرفی کنیم که از این سبک آرایش پیروی می‌کنند. باز هم تاکید می‌کنیم، هدف از آرایش کردن این نیست که حجم بسیار زیادی از محصولات متفاوت را بر روی پوست‌تان قرار دهید؛ بلکه منظور این است که زیباتر، جذاب‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر به‌نظر برسید. نظر شما چیست؟ آیا شما هم این سبک آرایش را می‌پسندید؟ آیا عینا همین مراحل را دنبال می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم، دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: استایل مینیمال و اصول ست کردن لباس با این استایل خلوت جذاب
منبع theeverygirl.com www.insider.com www.lorealparisusa.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
4 دیدگاه
  1. یاسمن می‌گوید

    سلام، مرسی از مطالب مفید و قابل استفاده.

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون یاسمن جان. خوشحالیم براتون مفید بوده.

  2. لیلا رضایی می‌گوید

    از خوندن این مطلب مفید واقعا لذت بردم، ممنون ازتون

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون از شما.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.