همه چیز درباره کرم سی سی؛ فواید این کرم برای پوست و نکات پیش از خرید

کرم‌های سی‌سی، نوعی محصول آرایشی است که کار سه محصول ضدآفتاب، کرم‌پودر و مرطوب‌کننده را یکجا انجام می‌دهد. در این مقاله از «منومد»، هر آنچه را که باید از این کرم بدانید، مطرح کرده‌ایم.

کرم سی‌سی (CC) چیست؟

کرم‌های سی‌سی

کرم سی‌سی (CC) که مخفف «Color-Correcting» به معنای اصلاح رنگ است، بنابر گفته سازندگانش، رنگ پوست‌تان را اصلاح و یکنواخت می‌کند. در واقع با این کرم می‌توانید آن نواحی از پوست‌تان را که تغییر رنگ داده، دچار لکه‌های تیره یا قرمز رنگ شده است را به‌خوبی بپوشاند و رنگ پوست‌تان را یکنواخت و طبیعی نشان دهد.

فرمول کرم‌های سی‌سی، ساخت هر برند با یکدیگر متفاوت‌اند اما در ویژگی‌های اصلی مشترک هستند.  این کرم‌ها ترکیبی از مواد فعال SPF (که از پوست در برابر صدمات نور خورشید محافظت می‌کند) و مواد ضدپیری پوست (مانند ویتامین‌ C، پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها) هستند. این کرم‌ها، فراتر از ویژگی‌های فوق، مرطوب‌کننده‌های رنگی اصلاح‌ و به‌روز‌شده‌ای هستند.

جادوی این کرم‌ها بیشتر در محو نواحی تغییر رنگ‌ داده‌شده پوست‌تان کار می‌کند. اگر طرفدار پروپاقرص مراقبت از پوست‌تان هستید، ممکن است با تئوری رنگ و کاربردهای آن در لوازم آرایشی آشنایی داشته باشید. در تئوری رنگ‌ها، موقع آرایش باید از رنگ‌های مکمل و متضاد برای خنثی کردن قرمزی پوست‌تان و لکه‌های دیگر استفاده کنید. اما کرم سی‌سی بیشتر به محو و پوشاندن نواحی تغییررنگ‌ داده‌شده پوست‌تان توجه می‌کند.

کرم‌های سی‌سی حاوی مواد بازتابنده نور هستند، بنابراین می‌توانند نواحی تیره، زرد و قرمز را به‌خوبی بپوشانند و در عین حال تیرگی‌های پوست ناشی از خستگی را محو کنند.

نکات خرید کرم سی‌‌سی

۱. موقع انتخاب کرم سی‌سی باید مراقب باشید کرمی بخرید که متناسب با رنگ پوست‌تان باشد تا پس از استفاده کاملا با رنگ پوست‌تان ترکیب شود و آن را یکنواخت و یکدست نشان دهد. کرم‌های CC معمولا در ۴ رنگ بژ، برنزه، عسلی و بادامی در بازار وجود دارند. بنابراین موقع خرید آن باید رنگی را تهیه کنید که بیشترین هماهنگی را با رنگ پوست‌تان داشته باشد.

۲. پیش از خرید کرم سی‌‌سی باید نوع پوست‌تان را به‌درستی تعیین کنید. کرم سی‌سی بهترین کرم برای پوست‌های چرب است. این کرم به‌لطف بافت مات خود کمتر روی پوست‌تان می‌لغزد و احتمال زود پاک شدن آن از روی صورت برطرف می‌شود. هنگام انتخاب کرم CC، باید نوع بدون چربی که حاوی مواد مات‌کننده مانند سیلیکا، رس کلوئیدی و زغال باشد، بخرید.

۳. اگر پوست‌تان مستعد آکنه است، پس باید کرمی فاقد چربی بخرید و همچنین حاوی موادی چون رس کلوئیدی، عصاره درخت چای و اسیدسالیسیلیک باشد.

فواید کرم‌ سی‌سی

فواید کرم سی سی

کرم سی‌سی برخی از اثرات مواد آرایشی و مراقبتی پوست را دارا هستند. مثلا، این کرم‌ها می‌توانند از پوست‌تان در برابر مضرات اشعه ماوراء‌بنفش نور خورشید محافظت کنند و جلوی پیری پوست ناشی از این تشعشعات را بگیرند.

  • البته باید گفت درست است که برخی از کرم‌پودرهای رایج و حتی کرم سی‌سی مدعی‌اند که حاوی مواد «ضدپیری پوست» هستند، هیچ چیز بهتر از کرم‌‌‌های ضدآفتاب حاوی SPF نمی‌توانند از پوست‌تان محافظت کنند. بنابراین یادتان که کرم سی‌سی نمی‌تواند یک روز کامل از پوست‌تان در برابر اشعه مستقیم نور خورشید مراقبت کند.

یکی دیگر از مزایای کرم سی‌سی انعطاف‌پذیری آن در استفاده است. مثلا، گاهی‌اوقات پیش می‌آید که می‌خواهید برای کاری بیرون از خانه بروید اما نمی‌خواهید کاملا آرایش کنید، با استفاده از این کرم می‌توانید مثل نوعی پرایمر، بهره جسته و مشکلات پوست‌تان را بپوشانید.

مزیت دیگر کرم‌های سی‌سی، تغذیه و بهبود پوست و مراقبت از آن است. با استفاده از این کرم‌ها می‌توانید به‌راحتی رنگ پوست‌تان را اصلاح و یکنواخت کنید و مانند کانسیلرها مجبور نباشید که رنگ مناسب پوست‌تان را حدس بزنید.

البته فواید کرم‌های سی‌سی، بسته به نوع پوست‌تان و نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید متفاوت است. درضمن یادتان باشد کرم سی‌سی نمی‌تواند مانند کرم‌پودر فقط با یک لایه تمام لکه و مشکلات پوست‌تان را بپوشاند. بنابراین اگر می‌خواهید پوست صورت‌تان را کاملا صاف و یکنواخت نشان دهید باید لایه‌ای اضافه‌تر از کرم سی‌سی به صورت‌تان بمالید.

کرم سی‌سی و انواع پوست

بنابه گفته تولید‌کننده کرم سی‌سی، این کرم برای انواع پوست عالی است و با پوست‌های خشک و معمولی، حتی پوست افرادی که بسیار چرب سازگاری دارد. اما باید گفت که این نوع کرم به‌دلیل اینکه برخلاف کرم‌های بی‌بی (BB)، چربی کمتری دارد، پس برای پوست‌های چرب مناسب‌تر است. در هر حال بیشتر افراد پس از مصرف این کرم می‌توانند کاملا تشخیص دهند که آیا این کرم مناسب‌شان هست یا خیر.

کرم سی‌سی در بازار، کرم نسبتا جدیدی است و گاهی می‌توان گفت این کرم نوعی کرم مرطوب‌کننده رنگی است که ویژگی‌های اصلاح رنگ پوست را دارد و مواد تشکیل‌دهنده آن از مواد مدرن و امروزی است.

البته یادتان باشد که این کرم نمی‌تواند مشکلات پوستی‌تان را برطرف کند و چین و چروک پوست را به تاخیر اندازد و از کم‌آبی پوست‌تان پیشگیری کند. بنابراین اگر در تبلیغات این نوع کرم می‌بینید که مدعی است می‌تواند کار کرم‌های مرطوب‌کننده را به‌خوبی انجام دهد، بیشتر ترفند بازاریابی است. درست است که این کرم حاوی مرطوب‌کننده و همچنین SPF برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید است، اما نمی‌تواند به اندازه کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در مرطوب‌ نگهداشتن و پیشگیری از صدمات نور خورشید بسیار موثر باشد. اما قابلیت اصلی این نوع کرم، محو لکه‌ها و نابرابری‌های رنگ پوست است.


حتما بخوانید: راهنمای خرید کرم دور چشم؛ نکات مهمی که باید بدانید

روش استفاده از کرم سی‌سی

کرم سی سی، روش استفاده

مقدار کمی کرم از تیوب خارج کنید و به شکل نقطه‌‌ای روی پوست صورت با کمک انگشتان‌تان بمالید. البته مراقب باشید دست‌هایتان تمیز باشد تا آلودگی‌ها را به صورت‌تان منتقل نکنید. همیشه با مقدار کم شروع کنید و اگر نیاز بود به آن اضافه کنید و به نواحی تیره یا لکه‌های روی صورت‌تان، مانند تیرگی‌های زیر چشم توجه بیشتری کنید. اگر نیاز بود بیش از یک لایه کرم به پوست‌تان بمالید تا رنگ پوست‌تان یکنواخت شود. پس از اینکه کارتان با کرم سی‌سی تمام شد، یک لایه پودر تثبیت‌کننده به صورت‌تان بمالید.

انواع کرم سی سی اینجاست

فرق کرم‌های سی‌سی با کرم‌های دی‌دی (DD) و بی‌بی (‌‌BB) و کرم‌پودر

فرق کرم سی سی و بی بی

 

کرم‌های سی‌سی، دی‌دی و بی‌بی و کرم‌پودرها همگی از انواع کرم‌های حاوی مواد مرطوب‌کننده رنگی و ضد‌آفتاب هستند. هر یک از آنها ویژگی خاصی دارند که نظر مشتریان را به خود جلب می‌کنند.

کرم بی‌بی

کرم  BB  (Beauty Balm یا Blemish balm) کمی از کرم‌های سی‌سی غلیظ‌تر هستند و با استفاده از آنها به‌دلیل اینکه به‌خوبی معایب پوست را می‌پوشاند دیگر به کرم‌پودر و زیرسازی آرایش نیاز نخواهید داشت.

یک کرم خوب و مرغوب بی‌بی به‌خوبی کرم‌های سی‌سی عمل می‌کند و تفاوت بین آنها بسیار ناچیز است. در واقع رنگ کرم‌های بی‌بی غلیظ‌تر از کرم‌های سی‌سی است اما نمی‌تواند رنگ پوست‌تان را کاملا یکنواخت و لکه‌ها را محو کند.

انواع کرم بی بی اینجاست

کرم دی‌دی

کرم DD (Dynamic Do-all یا Daily Defence) ساختار کرم بی‌بی را دارد و در عین حال مانند کرم‌های سی‌سی موجب اصلاح رنگ پوست می‌شود. در واقع تمام کارهایی که برای پوست لازم است را به‌تنهایی انجام می‌دهد.

انواع کرم دی دی اینجاست

کرم‌پودر

کرم‌پودر تمام معایب و لکه‌های پوست را محو می‌کند و موجب یکنواختی رنگ پوست می‌شود. اما همانطور که گفته شد استفاده از کرم‌های سی‌سی، بی‌بی و دی‌دی  بسیار راحت‌تر از کرم‌پودر است و وقتی بیرون از خانه می‌روید، پوست‌تان را در برابر نور خورشید محفوظ و در عین حال مرطوب نگه می‌دارد. البته وقتی صحبت از رنگ است، این سه نوع کرم تنوع رنگی کرم‌پودرها را ندارند و بیشتر رنگ‌های آن یا روشن، متوسط و تیره هستند. اما کرم‌پودر طیف رنگی بسیار متنوعی دارد و با توجه به هر رنگ پوستی می‌توان یکی از آن رنگ‌ها را انتخاب کرد.

کلام آخر

با استفاده از کرم‌های سی‌سی می‌توانید به‌راحتی معایب پوست‌تان را بپوشانید و در عین حال از آن مراقبت کنید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره کرم روز و شب؛ کرم روز و شب دقیقا چه تفاوتی باهم دارند؟
منبع hide.shop healthline.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.