تونر صورت چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

ما در «منومد» این‌ بار برای‌تان تعریف می‌کنیم تونر چیست. می‌گوییم تونر چه خوبی‌هایی دارد و چه اثری روی پوست می‌گذارد. همچنین از ترکیبات و تاثیر استفاده از تونر روی پوست برایتان می‌گوییم.

تونر صورت چیست و چرا باید تونر بخریم؟تونر چیست

در طول روز انواع آلودگی‌ها روی پوست‌مان می‌نشیند. ممکن است خودمان هم چند لایه کرم به صورت‌مان زده باشیم. مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و چیزهای دیگر.

اگر در پایان روز همه‌ این‌ها را از روی صورت پاک نکنیم، چطور نفس بکشد؟ این روزها که همه ماسک می‌زنیم، باید بیشتر از قبل از پوست‌مان مراقبت کنیم.

تونر یکی از گزینه‌هایی ‌است که برای مراقبت از پوست انتخاب می‌کنیم. پاک‌کننده‌ای‌ست که مثل آب عمل می‌کند. البته نقش آن خیلی بیشتر از ترکیب هیدروژن و اکسیژن است؛ به پوست آب می‌رساند، سلول‌های مرده را جمع می‌کند و در پایان، صورتی پاکیزه و سرحال به ما می‌دهد. معمولا در ترکیب تونرها موادی مثل گلیسرین، آنتی اکسیدان و ضد التهاب می‌بینیم.

تونر به درد چه کسانی می‌خورد؟تونر چیست

هر کسی می‌تواند از تونر بهره ببرد و از پوستش مراقبت کند. اگر با شستن صورت آرایش را از پوست پاک کنیم، هنوز هم ممکن است آلودگی‌هایی روی پوست باقی بماند. تونر خیلی راحت این آلودگی‌ها را پاک می‌کند.

آقایان هم برای پاک کردن آلودگی از روی پوست، پیشگیری از آکنه و مراقبت از سلامت پوست، از تونر بهره می‌برند.

جای تونر در روتین مراقبت از پوست کجاست؟تونر چیست

بعد از این‌که پوست‌تان را با محصولاتی مثل شیر پاک‌کن، واش یا مسیلار واتر پاک کردید، نوبت تونر می‌شود. بعد از زدن تونر به انواع سرم‌های آب‌رسان یا مرطوب‌کننده می‌رسید.

بهتر است بلافاصله بعد از شست‌وشوی صورت، تونر را بردارید؛ در این زمان بهترین نتیجه را می‌گیرید. همچنین از تونر هم صبح و هم شب می‌توانید استفاده کنید. قبل از این‌که ضدآفتاب بزنید و از خانه بیرون بروید؛ با تونر پوست‌تان را پاک ‌کنید. در پایان روز هم صورت‌تان را از شر چند لایه کرم و آلودگی راحت ‌کنید.

چطور از تونر استفاده کنیم؟تونر چیست

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند با پنبه یا پد آرایشی پوست‌شان را پاک کنند. بعضی دیگر تونر را روی دست‌شان می‌زنند و صورت را با آن ماساژ می‌دهند. شما با هر روشی که راحت هستید، پوست‌تان را تمیز کنید.

اغلب چه ترکیباتی در تونر می‌بینیم؟تونر چیست

  • فندق افسونگر (Witch Hazel): یکی از گیاهانی ا‌ست که از صدها سال پیش برای مراقبت از پوست به‌کار می‌رفته. فندق افسونگر در متعادل کردن چربی طبیعی پوست نقش دارد. منفذهای پوست را هم کوچک می‌کند.
  • چای سبز: اصلا فکر نکنید چای سبز فقط به‌درد دم کردن و نوشیدن می‌خورد. چای سبز به داشتن ویژگی آنتی اکسیدان معروف است. پس جایش در ترکیب تونر عالی‌ است.
  • آلوورا: آلوورا در هر محصولی که باشد، باعث نرمی و شادابی پوست و مو می‌شود. در این‌جا هم وظیفه‌ی آبرسانی دارد. همچنین قرمزی‌های سطحی را از بین می‌برد.
  • روغن درخت چای: از خیلی سال پیش، درخت چای برای بستن منفذهای پوست کاربرد داشته. بودن این روغن در ترکیب تونر، موثر و مفید است.
  • روغن رز واتر: روغن رزواتر که همان گلاب خودمان است، اثر خیلی خوبی روی پوست می‌گذارد. این ترکیب برای انواع مدل پوست مناسب است.

تونر چه اثری روی پوست دارد؟تونر چیست

۱- منافذ پوست را کوچک می‌کند

هر چه منافذ پوست ریزتر باشند، ظاهر پوست نرم‌تر و شاداب‌تر خواهد بود. تونر صورت به‌تدریج ظاهر جذابی به پوست می‌دهد. به‌ترتیبی که با پوست بدون آرایش احساس خیلی خوبی داشته باشید.

۲- PH پوست را تنظیم می‌کند

پوست به‌طور طبیعی کمی ویژگی اسیدی دارد و PH آن بین ۵ و ۶ است. ضمن این‌که استفاده از واش و کرم‌ها، تعادل PH را حسابی به‌هم می‌زند. با خرید تونر می‌توانیم PH را تنظیم و متعادل کنیم.

۳- لایه محافظ به پوست می‌دهد

گفتیم که تونر منفذهای پوست را می‌بندد. باعث سفت شدن سلول‌های پوست می‌شود. به‌این ترتیب، احتمال ورود آلودگی به پوست کم‌تر می‌شود.تونر چیست

۴- با خرید تونر، پوست‌مان سفت‌تر می‌شود

اغلب ما دوست داریم پوست صورت‌مان سفت و شاداب باشد. تونر باعث سفت شدن پوست می‌شود. البته این اثر اصلا ماندگار نیست. اما زمانی‌که صبح و شب از چنین محصولی بهره ببریم، بعد از مدتی تغییر کیفیت پوست را حس می‌کنیم.

۵- آب کافی به پوست می‌رساند

در ترکیب بعضی از تونرها، آب‌رسان دیده می‌شود. اغلب بعد از استفاده از تونر، پوست‌ رطوبت خوبی دریافت کرده. ضمن این‌که آماده‌ است رطوبت را جذب کند.

۶- جلوی موهای زیرپوستی را می‌‌گیرد

در ترکیب این محصول، گلیکولیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید می‌بینیم. چنین ترکیبی مانع زیرپوستی شدن موها می‌شود.

چه تونری بخریم خوب است؟تونر چیست

حالا که دیدیم تونر چیست و چقدر به پوست‌مان جان می‌دهد، به این فکر می‌افتیم که از چه برندی خرید کنیم. پاسخ دادن به این پرسش خیلی هم راحت نیست. بعضی از برندهای معروف دنیا، بسیار گران هستند. خریدشان برای همه آسان نیست. اما خوشبختانه برندهای خوب دیگری هستند.

این برندها که اغلب در داخل تولید می‌شوند، کیفیت خوبی دارند. زمانی که می‌بینیم مصرف‌کنندگان قبلی از خرید تونر راضی بوده‌اند، خیال‌مان راحت می‌شود.

برندهایی مثل سی‌گل، سینره، لافارر، هیدرودرم، مای در دیجی‌کالا پرطرفدارند و امتیاز خوبی از مصرف‌کنندگان گرفته‌اند. اگر بودجه‌تان کمی بیشتر باشد، می‌توانید به برندهای الارو، بایودرما، ایوروشه یا نیوآ هم فکر کنید.

شما چه تونری می‌خرید؟ اگر از آن راضی هستید، به خوانندگان «من و مد» پیشنهاد کنید.


در ادامه بخوانید: میسلار واتر چیست و چه کاربردهایی برای مراقبت از پوستتان دارد؟
منبع today.com fleurandbee.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.