۸ روش آسان برای تشخیص ریمل تقلبی از اصل

موقع خرید لوازم آرایش باید خیلی دقت کنید. برخی از فروشگاه‌ها، حتی فروشگاه‌های آنلاین، ممکن است لوازم آرایش تقلبی بفروشند. دراین مقاله از «منومد»، روش‌های تشخیص ریمل تقلبی از اصل را برایتان آورده‌ایم.

تشخیص ریمل تقلبی از اصل

تشخیص ریمل تقلبی از اصل

 

استفاده از محصولات آرایشی تقلبی همچون ریمل تقلبی به غیر از دردسر هیچ چیزی برایتان ندارد. ریمل تقلبی، نه‌تنها روی مژه‌هایتان به‌خوبی نمی‌نشیند و کیفیت پایینی دارد، بلکه ممکن است سلامت چشم‌هایتان را هم به خطر اندازد. بنابراین موقع خرید ریمل، باید مراقب باشید تقلبی آن را نخرید.


حتما بخوانید: بهترین برندهای ایرانی ریمل؛ مصرف‌کنندگان از کدام برندها راضی‌اند؟

ویژگی‌های یک ریمل اصل و خوب را بشناسید

با توجه به ویژگی‌های ریمل اصل و خوب می‌توانید نوع تقلبی آن را تشخیص دهید. ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید تا دریابید ریمل اصل باید چگونه باشد.

۱. به شکل برس ریمل دقت کنید

شکل برس ریمل

یکی از مهم‌ترین اجزای ریمل‌، برس آن است. اگر شکل آن مناسب نباشد و از مواد بی‌کیفیتی ساخته شده باشد، نمی‌تواند مژه‌ها را به‌خوبی پوشش دهد. موهای برس ریمل‌های تقلبی معمولا خشک هستند و انعطافی ندارند و به‌اندازه کافی پرپشت نیستند. همچنین برس‌های ریمل‌های تقلبی بعد از دو سه بار استفاده کردند، حالت قبلی خود را از دست می‌دهند و ممکن است موهای آنها به هم بچسبند.

همچنین چوب ریمل‌های تقلبی، استحکام کافی ندارند و خیلی نرم هستند. برس‌های اصل معمولا متناسب با شکل چشم درست می‌شوند تا موقع ریمل زدن، صدمه‌ای به چشم‌ها وارد نشود. اما در نوع تقلبی این مورد رعایت نمی‌شود.

۲. مواد موجود در ریمل مهم است

برخی از ریمل‌های موجود حتی نوع اصل آن از ترکیباتی شیمیایی ساخته شده‌اند که معمولا سلامتی فرد را به خطر می‌اندازند. بسیاری از متخصصان بهداشت و سلامت پیشنهاد می‌دهند از ریمل‌هایی استفاده کنید که حاوی رنگدانه‌های تولیدشده از مواد معدنی باشند.

اما ترکیبات مخاطره‌آمیز در ریمل‌های تقلبی به‌وفور یافت می‌شود. معمولا در تولید نوع تقلبی این ریمل‌ها از مواد مضری استفاده می‌شود که برخی از آنها اندام‌های حیاتی بدن را نشانه می‌روند. از این مواد می‌توان به نیکل، آلومینیوم، آرسنیک، مس، جیوه، باریلیوم، کادمیوم اشاره کرد.

حتی در بررسی‌ها مشخص شده که مواد آرایشی تقلبی مانند ریمل‌های تقلبی به دلیل اینکه در شرایط غیربهداشتی تولید شده‌اند، حاوی آلودگی‌هایی چون باکتری، ادرار و مدفوع حیوانات هستند.

یکی دیگر از موادی که بسیار در ریمل‌های تقلبی دیده شده است، ماده شیمیایی رنگ‌زداست. این ماده موجب واکنش‌های شدید پوستی، از جمله تورم چشم‌ها و صدمات طولانی‌مدت می‌شود. متاسفانه تنها راه پی بردن به مواد موجود در ریمل یا هر محصول آرایشی دیگر، بررسی آن در آزمایشگاه است. به همین خاطر باید موقع خرید ریمل مراقب باشید آن را از یک برند معروف و فروشگاهی معتبر بخرید.

۳. به وزن و یکدستی مایع ریمل دقت کنید

وزن و یکدستی مایع ریمل

ریمل‌های اصل و باکیفیت سبک هستند و خیلی راحت روی مژه‌هایتان می‌نشینند. اما در ریمل‌های نامرغوب تقلبی، غلظت مواد ریمل بسیار زیاد است و مژه‌هایتان را سنگین می‌کنند یا اینکه مایع ریمل پس از مدتی خشک شده و می‌ماسد.

همچنین بافت این ریمل‌ها یکدست و یکنواخت نیست و ممکن است موقع زدن ریمل روی چشم‌هایتان، بخشی از مژه‌ها برآمده‌تر از قسمت‌های دیگر آن شود. درواقع ریمل روی مژه‌ها گلوله گلوله می‌شود.

بنابراین اگر ریملی را دیدید بسیار غلیظ است و یکنواخت و یکدست نیست، احتمال اینکه ریمل تقلبی باشد بسیار زیاد است. اگر هم تقلبی نباشد، با ریمل بسیار بی‌کیفیتی روبه‌رو هستید. بنابراین پول‌تان را هدر ندهید.

درضمن ریمل‌های حجم‌دهنده که حاوی خرده‌مژه هستند معمولا غلیظ‌ هستند و رایحه ملایمی دارند. اما اگر مایع ریمل بوی تند و زننده‌ای داشت و در عین حال غلظت آن طبیعی نبود، آن ریمل تقلبی است.

۴. رنگ ریمل مهم است

تشخیص ریمل اصل از تقلبی
عکس از: Kryssia Campos

ریمل‌ها از برندهای مختلف معمولا طیفی از رنگ‌های مختلف دارند که می‌توانید با بررسی ریمل مورد نظرتان در سایت تولید‌کننده یا فروش محصول، رنگ‌های ریمل برندتان را کاملا شناسایی کنید. معمولا کپی‌کننده‌های نوع تقلبی محصولات معتبر نمی‌توانند رنگ اصلی آنها را کپی کنند و با توجه به آن می‌توانید نوع تقلبی از اصل ریمل را تشخیص دهید.

۵. شکل بسته‌بندی و ظرف محتوی ریمل را ببینید

بسته‌بندی محصولات تقلبی معمولا آنقدر ناشیانه و بی‌دقت تولید می‌شوند که با کمی دقت می‌توانید به تقلبی بودن آن پی ببرید.

اما برخی از متقلب‌های حرفه‌ای، به بسته‌بندی محصول تقلبی خود هم توجه زیادی می‌کنند. بنابراین پیش از خرید ریمل از برند دلخواه‌تان به سایت اینترنتی تولید‌کننده آن برند رفته و با تمام مشخصات مربوط به بسته‌بندی و ظرف محتوای ریمل آشنا شوید، سپس ریمل‌ را بخرید.

با توجه به شکل بسته‌بندی محصول، شکل حروف و اندازه آنها و همچنین وزن محصول درون بسته‌بندی می‌توانید تقلبی یا اصل بودن آن را تشخیص دهید. معمولا حروف کالاهای تقلبی خوانا نیست. اگر احساس کردید وزن محصول کمتر از چیزی است که در ویژگی‌های مربوط به آن اعلام شده است، مسلما آن محصول تقلبی است.

موضوع دیگر مربوط به ظرف حاوی ریمل است، در ظرف را باز و بسته کنید. اگر در آن به‌راحتی باز و بسته یا محکم نمی‌شد، محصول تقلبی است. ظروف حاوی مایع ریمل اصل بدون نقص تولید می‌شوند.

۶. اطلاعات و لوگوی ریمل را در نظر بگیرید

بررسی بارکد یکی از مهم‌ترین روش شناسایی ریمل تقلبی است. بارکد موجود در محصولات تقلبی با بارکد محصول اصل مطابقت ندارد. همچنین شماره سریال ریمل روی بسته‌بندی و ظرف محتوی ریمل باید یکسان باشد.

علاوه‌بر آن، داخل بسته‌بندی محصولات اصل، دستورالعمل‌های استفاده و اطلاعات مربوط به محصول، به چند زبان نوشته می‌شود که این کار معمولا هنگام تولید محصولات تقلبی انجام نمی‌شود. در واقع اگر مشاهده کردید، اطلاعات کمی از محصول وجود دارد، بدون شک آن کالا تقلبی است.

یکی دیگر از ویژگی‌ها، لوگوی ریمل اصل و تقلبی است. کپی‌کاران برندهای معروف، نمی‌توانند لوگوی محصول اصل را همانطور عالی و بدون نقص طراحی کنند. همیشه می‌توانید تفاوت‌هایی در طرح، نوشته و رنگ کالاهای تقلبی با اصل بیابید.

درضمن لوگوی محصول باید روی جعبه بسته‌بندی و خود ظرف محتوای ریمل هم درج شده باشد.

۷. قیمت ریمل مهم است

قیمت ریمل

ریمل‌ یا کالاهای تقلبی معمولا ارزان‌تر از آنچه که باید باشند، فروخته می‌شوند تا مردم را تشویق به خرید کنند. بنابراین هر وقت با ریمل از هر نوع برندی مواجه شدید که قیمتی متفاوت با کالای اصل آن دارد و ارزان‌تر است، فریب فروشنده را نخورید، چراکه به احتمال زیاد با کالای تقلبی روبه‌رو هستید.

البته گاهی‌اوقات هم ریمل تقلبی را هم با قیمت نوع اصل آن هم می‌فروشند که باید با استفاده از روش‌های دیگری که توضیح داده‌ایم، تقلبی آن را شناسایی کنید.

۸. از منبع مطمئن خرید کنید

در آخر باید بگوییم اگر می‌خواهید محصول آرایشی همچون ریمل از برند دلخواه‌تان را با خیال راحت بخرید و نگران تقلبی بودن آن نباشید، از فروشگاه‌ها و مراکز فروش معتبر بخرید. به سایت تولید‌کننده برند دلخواه‌تان بروید و به‌وسیله آن، آدرس فروشگاه‌های معتبری که تولید‌کننده معرفی می‌کند بیابید و کالای مورد نظرتان را بخرید.

توجه: اگر با توجه به تمام توصیه‌ها و روش‌های تشخیص ریمل تقلبی از اصل، به‌اشتباه نوع تقلبی آن را خریدید، احتمال دارد پس از مدتی مصرف دچار عوارضی چون خارش چشم، التهاب و حساسیت چشم‌ها شوید. در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات یقین بدانید، ریمل‌تان تقلبی است و نباید از آن استفاده کنید.

انواع مدل‌های ریمل را ببنید

کلام آخر

با توجه به روش‌های تشخیص ریمل تقلبی از اصل که در این مقاله مطرح کردیم، می‌توانید از خرید ریمل تقلبی اجتناب کنید و پول و مهم‌تر از همه سلامتی‌تان را به خطر نیندازید. اگر شما هم در این باره تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل خرید ریمل چشم؛ مفیدترین نکات پیش از خرید که باید بدانید
منبع highqualitymascaras.com redpoints.com beautyblogwales.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.