بیوتی بلندر چیست؟ انواع بیوتی بلندر و کاربرد آن را بشناسید

بیوتی بلندر چیست؟ این پرسش را آنهایی می‌پرسند که آرایشگر نیستند و خیلی حرفه‌ای آرایش نمی‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید دقیقا بیوتی بلندر چیست، با «منومد» باشید.همه دوست دارند میک آپ حرفه‌ای و شیکی داشته باشند. یکی از راه‌هایش این است که از لوازم آرایش مناسب بهره ببریم، مثل بیوتی بلندر. ما در «من‌ومد» برای‌تان نوشته‌‌ایم بیوتی بلندر چیست. راه و روش استفاده از آن را هم تعریف کرده‌ایم.

بیوتی بلندر دقیقا چیست؟بیوتی بلندر چیست

بیوتی بلندر همان اسفنج‌ رنگی آرایشی است که سر و شکل جذابی دارد. این اسفنج متخلخل، شبیه قطره است.

بعضی‌ها عادت دارند با نوک انگشت انواع کرم را به‌صورت‌شان بزنند. بعضی دیگر با انواع براش آرایشی کار می‌کنند. خوب است بدانیم راه سومی هم هست. یعنی استفاده از اسفنج‌های بیوتی بلندر. معروف‌ترین آرایشگرهای دنیا از این وسیله‌ کاربردی بهره می‌برند. آنها باور دارند همین اسفنج کوچک، انقلابی در میکآپ به‌پا کرده. کاربرد اصلی آن برای زدن کرم فونداسیون و کانسیلر است.

اگر هشتگ beautyblender را در اینستاگرام سرچ کنیم، می‌بینیم که فالوئر زیادی دارد. خلاصه اگر تا به‌حال از آن بهره نمی‌بردیم، دیگر وقتش رسیده که آن را به مجموعه‌ لوازم آرایش‌مان اضافه کنیم.

سر و کله بیوتی بلندر از کجا پیدا شد؟بیوتی بلندر چیست

یکی از آرایشگرهای معروف هالیوود به‌نام رِآ آن سیلوا (Rea Ann Silva) به این فکر می‌کرد که چطور از اسفنج آرایشی چند بار استفاده کند. او دنبال محصولی یک‌بار مصرف نبود. بلکه می‌خواست محصولی بادوام و موثر داشته باشد.

درنهایت او به اسفنجی رسید که لبه‌های تیز نداشت، باید آن را مرطوب می‌کرد و باعث یک‌دستی کرم روی پوست می‌شد. این اتفاق در سال ۲۰۰۲ افتاد. یک سال بعد این اسفنج صورتی کاربردی رسما ثبت شد.

چگونه از بیوتی بلندر استفاده کنیم؟

بیوتی بلندر چیست

حالا که دیدیم بیوتی بلندر چیست، می‌رسیم به کاربردش. اگر بخواهیم کرم روی پوست طبیعی جلوه کند، یک راهش بهره بردن از بیوتی بلندر است. کاربرد این اسفنج جذاب سخت نیست.

۱- یکی از اشتباه‌های متداول در استفاده از این اسفنج آرایشی، خیس نکردن آن است. این اسفنج زمانی خوب کار می‌کند که آن را مرطوب کنیم. ممکن است آن را زیر شیر آب بگیریم. یا با اسپری آب خیسش کنیم. در هر دو حال، اگر کمی فشارش دهیم، آب اضافی آن خارج می‌شود. چراکه قرار نیست آب‌چکان باشد.

از طرف دیگر، بافت ظریف اسفنج ممکن است پاره شود. باید با آن حسابی مهربان باشیم. بعد آن را در حوله یا دستمال تمیزی قرار می‌دهیم تا هیچ آبی از اسفنج چکه نکند. درصورتی‌که هنگام آرایش کردن اسفنج خشک شد، دوباره آن را مرطوب می‌کنیم.

۲- نباید پد اسفنجی را محکم در کرم یا پودر فشار دهیم. همین که کمی از کرم به خورد آن برود، کافی‌ است. بهتر است کرم زیرسازی، مرطوب‌کننده یا کانسیلر را پشت دست‌مان بریزیم. بعد اسفنج را آرام در آن بزنیم.

ماجرای محصولات پودری فرق دارد. می‌توانیم اسفنج را مستقیم در ظرف کرم پودر یا رژ گونه فرو ببریم.

۳- بهترین روش استفاده از اسفنج آرایشی رنگی جذاب‌مان، ضربه زدن روی پوست است. با ضربه‌های ملایم کرم را یکنواخت روی پوست پخش می‌کنیم.

۴- شکل تخم‌مرغی اسفنج کمک می‌کند در نقطه‌های مختلف صورت، موثر عمل کند. برای جاهایی مثل کناره‌های بینی، چشم یا لب‌ از بخش باریک‌تر اسفنج بهره می‌بریم. بخش پهن‌تر آن برای بقیه‌ صورت به‌کار می‌رود.

آیا رنگ بیوتی بلندر در کاربرد آن اثر دارد؟

بیوتی بلندر چیست

پاسخ این پرسش مثبت است! رنگ‌بندی پد اسفنجی صرفا برای زیبایی نیست. خوب است کاربردهای آن را بدانیم و ببینم کدام به درد ما می‌خورد.

اسفنج صورتی (Original): بلندر صورتی برای بیشتر کاربردهای آرایشی به‌درد می‌خورد. این رنگ از همه پرفروش‌تر هم هست.انواع پرایمر، فونداسیون، پودر، رژ گونه کرمی و محصولات دیگر را با آن به پوست‌مان می‌زنیم.

اسفنج سفید (Pure): به‌طور خاص برای پوست حساس طراحی شده. بیشتر با محصولات مراقبت از پوست به‌کار می‌رود؛ مثل ماسک صورت، روغن، کرم چشم، پرایمر و مرطوب کننده.

اسفنج مشکی (Pro): این یکی دیگر ابزار حرفه‌ای‌هاست. این پد اسفنجی برای آرایشگرها طراحی شده. بافت آن کمی زبرتر از نوع صورتی‌ است.

اسفنج نود (Nud): این اسفنج جدیدترین پد در خانواده بیوتی بلندر به‌حساب می‌آید. رنگ آن از مشکی روشن‌تر و اغلب قهوه‌ای‌ است. به‌نظر می‌رسد نرم‌ترین بافت را دارد.

اسفنج خاکستری (Blusher): این پد اسفنجی سایز متوسطی دارد و به‌طور خاص برای رژگونه پودری یا کرمی طراحی شده.

اسفنج سبز میکرو مینی (Micro Mini): در بسته‌بندی آن دو اسفنج وجود دارد که برای زیر چشم، هایلایتر و کانتور طراحی شده.

لینک خرید انواع بیوتی بلندر

نکته‌های طلایی استفاده از بیوتی بلندر کدامند؟بیوتی بلندر

  • خوب است دو تا اسفنج داشته باشیم. یکی را مرطوب کنیم و دومی را خشک نگه داریم. به این ترتیب هنگام آرایش، هر جا کرم زیادی شد یا نیاز به پاک کردن داشت، از اسفنج خشک بهره می‌بریم.
  • خیلی مهم است که بعد از میک آپ، اسفنج‌مان را بشوییم. اسفنج مرطوب محل خوبی برای زندگی باکتري‌هاست. پس هر بار آن را با آب و شامپو یا آب و صابون می‌شوییم و می‌گذاریم خوب خشک شود.
  • زمان استفاده از پد اسفنجی‌مان، حدود سه ماه است. بهتر است بعد از سه ماه، اسفنج نو بخریم.
  • بهتر است برای پاک کردن لاک ناخن یا هر محلولی که  ترکیب الکل یا استن دارد، از بیوتی بلندر استفاده نکنیم.

شما چه تجربه‌ای در استفاده از بیوتی بلندر دارید؟


در ادامه بخوانید: کک و مک در دنیای مد؛ وقتی یک ترند خاص و جذاب وارد می‌شود
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.