۴ سبک‌ مختلف آرایش صورت؛ محبوب‌ترین سبک‌های میکاپ در جهان

آرایش و میکاپ یکی از موضوعات جذاب در دنیای مد و زیبایی است و راز این جذابیت، در تفاوت شیوه‌های آرایش‌کردن در فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان نهفته است. در این مقاله می‌خواهیم تفاوت سبک‌های مختلف آرایش صورت پرطرفدار در جهان شامل سبک آمریکایی، فرانسوی، عربی و کره‌ای را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت سبک‌های مختلف آرایش صورت در فرهنگ‌های مختلف

بسیاری از ما می‌دانیم که سبک‌های مختلف آرایش صورت باید با توجه به نوع و رنگ پوست، فرم صورت و اجزای آن و نیز موقعیتی که در آن حضور می‌یابیم انتخاب شوند. علاوه بر آن، امروزه بیشتر مردم دنیا تلاش می‌کنند حداقل در زندگی روزمره‌شان به ظاهر طبیعی خود نزدیک‌تر شوند و از آرایش‌های سنتی فاصله بگیرند. بااین‌حال، هنوز هم بسیاری از افراد هستند که در موقعیت‌های مختلف و حتی زندگی روزمره آرایش‌کردن را دوست دارند و به آرایش سنتی کشور خود وفادارند.

سبک‌های آرایش در جهان بسیار زیاد است. بااین‌حال، تعدادی از آنها شناخته‌شده‌تر از بقیه هستند. برای مثال، آرایش آمریکایی از غرب، آرایش فرانسوی از اروپا، آرایش عربی از خاورمیانه و آرایش کره‌ای از آسیا شهرت جهانی دارند. بیایید این چهار سبک آرایش را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه سبک‌های مختلف آرایش صورت با هم

برای مقایسه این چهار سبک آرایش، جز به جز آنها را بررسی می‌کنیم.

۱. آرایش ابروها؛ پرپشت و مشخص یا طبیعی؟

آرایش آمریکایی

ابروها در آرایش آمریکایی
ابروها در آرایش آمریکایی با کانسیلر طرح مشخصی می‌گیرند، اما دم آنها تیز نیست.

در آرایش آمریکایی، طرح کلی ابروها و شکل دقیق آنها مهم است. بنابراین، باید ابروها را شانه کنید تا شکل خوبی داشته باشند و سپس با مداد ابرو آنها را به شیوه‌ای پر کنید که حالت گرادیان به وجود آورید. بدین معنا که باید در قسمت جلو ابروها روشن‌تر باشند و به‌تدریج تیره‌تر شوند. سپس از پودر ابرو روی آن استفاده کنید تا رنگ یکدست و ثابتی داشته باشد. اگر جایی نیاز به اصلاح دارد، با کانسیلر آن را درست کنید. این کار باعث می‌شود قوس ابروها مشخص شود. فراموش نکنید انتهای دم ابرو در آرایش آمریکایی خیلی نوک‌تیز نیست.

آرایش فرانسوی

ابروهای فرانسوی
ابروها در آرایش فرانسوی شکل طبیعی خود را دارد و اطراف آن با کانسیلر قاب‌بندی نمی‌شود.

سبک آرایش فرانسوی نیازی به ابروهای مشخص ندارد. زنان فرانسوی دوست دارند ابروهای خود را طبیعی نگه دارند. از این رو، تنها مراحلی که باید انجام دهید شانه‌کردن و پرکردن ابروها است و نیازی نیست از کانسیلر برای مشخص‌کردن قوس ابرو استفاده کنید.

آرایش عربی

ابروها در آرایش عربی
در آرایش عربی ابروها ضخیم و مشخص‌اند و قوس آنها تا حد امکان زیاد است.

در آرایش عربی، ابروها پرتر و ضخیم‌ترند و باید کاملا برجسته به نظر برسند. حتما باید ابروهایتان را زاویه‌دار یا اصطلاحا کمانی و با خطوط مشخص درست کنید. برای این کار از براش استفاده کنید. بعد از اینکه ابروها را پر کردید، پودر ابرو روی آنها اعمال کنید. در انتها برای اضافه‌کردن برجستگی و مشخص‌کردن طرح ابرو، از کانسیلر سنگین دور ابروها استفاده کنید.

آرایش کره‌ای

ابروها در آرایش کره‌ای
ابروها در آرایش کره‌ای طبیعی و بدون برجستگی هستند.

در آرایش کره‌ای ابروها به‌شکلی طبیعی هستند و اصلا برجسته نیستند. حتی اگر جایی نقص دارد و آن را پر می‌کنید، بازهم نباید ضخیم باشند.

۲. سایه چشم؛ پهن و باله‌دار یا کوتاه و ظریف؟

آرایش آمریکایی

سایه چشم آمریکایی
سایه چشم در آرایش آمریکایی به دور چشم محدود است.

در آرایش آمریکایی، ابتدا باید با کانسیلر پلک را به‌شکل پایه‌ای صاف و خنثا ایجاد کنید تا به بهتر دیده‌شدن رنگ سایه کمک کند. سایه چشم را به‌صورت ترکیبی از سایه روشن و تیره انتخاب کنید و در قسمت چین‌خوردگی پلک کمی فشار اعمال کنید. فراموش نکنید کل سایه به طول چشم محدود است و از آن فراتر نمی‌رود. همچنین سایه با باله‌های پهن، در آرایش آمریکایی رایج نیست.

آرایش فرانسوی

سایه چشم فرانسوی
سایه چشم در میکاپ فرانسوی به رنگ پوست نزدیک است.

آرایش چشم فرانسوی فقط به جلوه طبیعی اهمیت می‌دهد. بنابراین اگر از سایه چشم استفاده کنند، انتخاب‌شان سایه برنزی یا هر رنگ دیگری که به پوست نزدیک‌تر باشد خواهد بود.

آرایش عربی

سایه چشم عربی
سایه چشم در میکاپ عربی معمولا تیره و دارای باله‌ای بلند و طولانی است.

در آرایش عربی هم از کانسیلر برای ایجاد پایه صاف و خنثا برای سایه چشم استفاده می‌کنند. سایه چشم در میکاپ عربی اغلب تیره است و دنباله آنها به‌شکل بال، از طول چشم به‌سمت بیرون کشیده می‌شود. مهم است که سایه چشم با ابرو هماهنگ باشد. استفاده از رنگ‌های روشن و پاستلی در ترکیب با رنگ تیره و شیب‌دار کردن سایه هم در سبک عربی رایج است.

آرایش کره‌ای

سایه چشم کره‌ای
در آرایش کره‌ای، سایه چشم اغلب ملایم و طبیعی است.

سبک آرایش کره‌ای به سایه‌های طبیعی و ملایم اهمیت بیشتری می‌دهد. برای این کار کافی است پلک را به‌عنوان زیربنای سایه، تمیز و درخشان کنید و بعد از سایه‌های به رنگ طبیعی استفاده کنید. کره‌ای‌ها به‌دلیل بادامی‌بودن چشم‌هایشان از رنگ سایه تیره استفاده نمی‌کنند.

۳. خط چشم؛ گربه‌ای و کشیده یا پهن؟

آرایش آمریکایی

خط چشم آمریکایی
خط چشم آمریکایی معمولا دم کوتاهی دارد و خیلی پهن نیست.

سبک آرایش آمریکایی به خط چشم گربه‌ای اهمیت زیادی می‌دهد؛ ولی آن را زیاد بلند نمی‌کشند. اغلب یا از محدوده چشم بیرون نمی‌زند یا تا حدی می‌رسد که گوشه بیرونی چشم کمی کشیده نشان دهد.

آرایش فرانسوی

آرایش چشم فرانسوی
آرایش فرانسوی معمولا خط چشم ندارد یا اگر دارد ساده و ظریف است.

سبک آرایش فرانسوی چشم‌های طبیعی و بدون خط‌چشم یا نهایتا خط‌چشم کوتاه ظریف را ترجیح می‌دهد.

آرایش عربی

خط چشم عربی
خط چشم عربی سیاه و پهن است، دورتادور چشم کشیده می‌شود و دنباله پهنی دارد.

در آرایش عربی اغلب خط‌چشم را برجسته و بلند می‌کشند و معمولا مشکی است. این کار باعث می‌شود چشم‌ها روشن‌تر و مشخص‌تر به نظر برسند. معمولا خط چشم کشیده است و گوشه آن از طول چشم بیرون می‌زند.

آرایش کره‌ای

خط چشم کره‌ای
کره‌ای‌ها اغلب خط چشم را بسیار نازک و کم‌رنگ می‌کشند.

در آرایش کره‌ای معمولا خط چشم ظریف و کوتاه است. دلیلش آن است که چشم‌های کره‌ای‌ها بادامی و کشیده است و آنها تمایل ندارند چشم‌هایشان را با خط چشم پهن تنگ‌تر از آنچه هست نشان دهند.

۴. مژه‌ها؛ مژه مصنوعی یا طبیعی؟

آرایش آمریکایی

مژه‌های آمریکایی
برای میکاپ آمریکایی مژه‌های طبیعی را ریمل می‌زنند.

در سبک آرایش آمریکایی، مژه‌ها معمولا طبیعی هستند و نهایتا کمی ریمل به آنها می‌زنند. در این سبک تأکیدی روی مژه‌های پرپشت و بلند وجود ندارد؛ بنابراین اگر لازم به استفاده از مژه مصنوعی باشد، تعداد کمی از آن را لابه‌لای مژه‌ها قرار می‌دهند.

آرایش فرانسوی

آرایش مژه فرانسوی
در میکاپ فرانسوی اغلب مژه‌ها طبیعی هستند و فقط ریمل می‌زنند.

مانند همیشه، سبک آرایش فرانسوی مژه‌های طبیعی را ترجیح می‌دهد و از مژه مصنوعی استفاده نمی‌کند. فقط به آنها ریمل می‌زنند آن‌هم در اندازه‌ای که غیرطبیعی نشود.

آرایش عربی

مژه‌ها در میکاپ عربی
در آرایش عربی از مژه‌های پرپشت و ضخیم استفاده می‌کنند.

در آرایش عربی، مژه‌ها باید ضخیم و بلند باشند. حتی اگر فرد مژه‌هایش بلند و پرپشت است، بازهم از مژه مصنوعی استفاده می‌کنند. به این دلیل که در آرایش عربی به‌طور کلی تأکید روی چشم‌ها زیاد است.

آرایش کره‌ای

آرایش مژه‌ها در استایل میکاپ کره‌ای
در میکاپ به سبک کره‌ای مژه‌ها نازک و کم‌پشت طراحی می‌شوند.

در آرایش کره‌ای معمولا از مژه‌های مصنوعی نازک طبیعی و ریمل استفاده می‌کنند تا چشم‌هایی گرد و درخشان داشته باشند.

۵. پرایمر و کرم‌پودر؛ سنگین یا سبک؟

وقتی صحبت از کرم پودر می‌شود، تفاوت زیادی بین سبک‌های مختلف آرایش صورت وجود ندارد. بیشتر سبک‌ها کرم‌پودر با پوشش بالا را دوست دارند. پرایمر هم در همه سبک‌های مختلف آرایش صورت وجود دارد. پرایمر نه‌تنها به ماندگاری آرایش کمک می‌کند، بلکه استفاده از سایر محصولات آرایشی را آسان می‌کند.

آرایش آمریکایی

کرم پودر در آرایش آمریکایی
کرم پودر و پرایمر آمریکایی مات با پوشش بالاست.

در سبک آمریکایی، از کرم‌پودر با پوشش بالا استفاده می‌کنند تا پایه‌ای بی‌عیب‌ونقص ایجاد کنند و منافذ پوست را بپوشانند. بیشتر از نوع استیک آن استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند مات باشد. پرایمر آنها هم کاملا مات و صاف‌کننده است.

آرایش فرانسوی

کرم پودر در میکاپ فرانسوی
کرم پودر و پرایمر در میکاپ فرانسوی سبک و بخشی از روتین پوست است.

در سبک آرایش فرانسوی چون ظاهر طبیعی را ترجیح می‌دهند، از کرم‌پودر سبک استفاده می‌کنند که فقط تا حدی لک‌ها و منافذ را پوشش دهد. بااین‌حال، استفاده از پرایمر در این سبک، به روتین مراقبت از پوست یعنی پاک‌سازی و مرطوب‌کردن صورت محدود می‌شود.

آرایش عربی

کرم پودر در میکاپ عربی
کرم‌پودر برای آرایش عربی باید مات و با پوشش‌دهی بالا باشد.

در آرایش عربی کرم‌پودر و پرایمر به دقت انتخاب می‌شود. پوشش‌دهی کرم‌پودر باید بالا باشد تا هیچ بافت و منفذ یا لکی روی پوست دیده نشود. پرایمر هم باید کاملا صورت را صاف کند. هردو آنها در آرایش عربی مات انتخاب می‌شوند.

آرایش کره‌ای

کرم پودر در میکاپ کره‌ای
در آرایش کره‌ای کرم پودر دارای SPF است و مات نیست.

کرم‌پودر در سبک آرایش کره‌ای کاملا فشرده است و حتما باید دارای SPF و خواص ضد پیری باشد. کرم‌پودرهای کره‌ای بسیار معروف‌اند و پوشش‌دهی فوق‌العاده‌ای دارند.

درباره پرایمر، برخلاف سایر سبک‌ها که از پرایمر مات استفاده می‌کنند، در سبک آرایش کره‌ای، پرایمر باید درخشان باشد.

۶. کانسیلر؛ روشن‌کننده یا معمولی؟

آرایش آمریکایی

کانسیلر در آرایش آمریکایی
در میکاپ آمریکایی به زیر چشم و دور ابروها حتما کانسیلر می‌زنند.

کانسیلر برای پوشاندن لک و جوش هم برای زیر چشم، هم برای مشخص‌کردن طرح ابرو و هم سایر بخش‌های صورت مهم است. در سبک آرایش آمریکایی، یک کانسیلر متوسط که پوست را پوشش دهد کافی است. آنها از کانسیلری که پوست را بیش از حد روشن کند اجتناب می‌کنند. به‌طورکلی آمریکایی‌ها به پوست برنزه علاقه بیشتری دارند.

آرایش فرانسوی

کانسیلر در آرایش فرانسوی
میکاپ فرانسوی اغلب شامل کانسیلر در هاله سیاه دور چشم است.

زنان فرانسوی عمدتا پوست کم‌عیب‌ونقصی دارند و مشکلی با جوش و خال و نظایر آن ندارند؛ بنابراین کرم‌پودر برایشان کافی است. از این رو، استفاده از کانسیلر در روتین آرایش فرانسوی بسیار نادر است، مگر اینکه هاله‌های سیاه دور چشم داشته باشند و بخواهند آنها را مخفی کنند.

آرایش عربی

کانسیلر در آرایش عربی
در آرایش عربی کانسیلر باید خیلی روشن باشد.

در آرایش عربی ظاهرتان باید درخشان باشد. بنابراین باید از کانسیلرهایی استفاده کنید که پوست را تا حد امکان روشن کند. یک کانسیلر سبک، ناحیه زیر چشم را روشن و تمیز نشان می‌دهد و به دیده‌شدن رنگ سایه چشم کمک می‌کند.

آرایش کره‌ای

کانسیلر در آرایش کره‌ای
کانسیلر در آرایش کره‌ای به‌صورت نقطه‌ای در هر جا که لازم است اعمال می‌شود.

در سبک آرایش کره‌ای از کانسیلر فقط برای پنهان‌کردن سیاهی و لک‌های جزئی استفاده می‌کنند و سایر موارد با کرم پودر پوشانده می‌شود. آنها برای مشخص‌کردن طرح ابرو کانسیلر به کار نمی‌برند.

۷. برنزه‌کننده؛ چهره گرم یا سرد؟

آرایش آمریکایی

برنزه‌کننده در آرایش آمریکایی
علامت‌های قهوه‌ای محل برنزه‌کننده را نشان می‌دهند.

سبک آرایش آمریکایی به چهره گرم و برنزه علاقه دارد. بنابراین از برنزه‌کننده در قسمت پیشانی، زیر استخوان گونه، دو طرف بینی و خط فک استفاده می‌کند تا بعد از ترکیب محصول، صورت زاویه‌دار به نظر برسد.

آرایش فرانسوی

برنزه‌کننده در آرایش فرانسوی
برنزه‌کننده برای آرایش فرانسوی باید ملایم باشد.

در آرایش فرانسوی ظاهر باید طبیعی به نظر برسد. ازآنجاکه بیشتر فرانسوی‌ها پوست روشن دارند، چهره بیش‌ازحد برنزه برایشان طبیعی نیست. بنابراین از برنزه‌کننده ملایم استفاده می‌کنند در حدی که پوست‌شان آفتاب‌خورده طبیعی به نظر برسد.

آرایش عربی

برنزه‌کننده در آرایش عربی
عرب‌ها به‌علت داشتن پوست تیره اغلب برنزه‌کننده غلیظ می‌پسندند.

در آرایش عربی هم مانند سبک آمریکایی، پوست گرم و برنزه طرفدار دارد. آنها هم برای مشخص‌کردن زوایای صورت از این محصول استفاده می‌کنند.

آرایش کره‌ای

در آرایش کره‌ای از برنزه‌کننده اصلا استفاده نمی‌کنند.

۸. کانتور؛ همه سبک‌ها به جز فرانسوی

آرایش آمریکایی

کانتور آمریکایی

در آرایش آمریکایی، کانتور را باید به‌آرامی اعمال کنید تا با رنگ برنزه‌ای که برای زاویه‌های صورت استفاده می‌کنید، ترکیب شود. در قسمت بینی هم، برای ایجاد طرح کلی مشخص استفاده از کانتور لازم است. به‌طور کلی این سبک به کانتور در قسمت‌های بینی و فک اهمیت می‌دهد.

آرایش فرانسوی

زنان فرانسوی هرگز از کانتور استفاده نمی‌کنند!

آرایش عربی

کانتور عربی
نقاط کانتور در آرایش عربی مشابه آمریکایی است، اما غلیظ‌تر است.

در سبک آرایش عربی، چهره واضح و مشخص بسیار مهم است. بنابراین با استفاده از کانتور زیر استخوان گونه و خط فک باید خطوط چهره را مشخص کنید. حتما باید بینی را هم کانتور کنید و آن را به‌سمت داخل طراحی کنید تا هیچ قسمتی از صورت خارج از جای خود به نظر نرسد.

آرایش کره‌ای

کانتور کره‌ای
در آرایش کره‌ای کانتور برای ترسیم صورت به‌شکل V کاربرد دارد.

در سبک آرایش کره‌ای به این دلیل که فرم صورت V شکل را ترجیح می‌دهند، کانتور را به‌صورت خطوط نازک روی خط فک و پیشانی اعمال می‌کنند. آنها از کانتور در قسمت زیر استخوان گونه و دو طرف بینی استفاده نمی‌کنند.

۹. رژگونه؛ پررنگ و مشخص یا محو و طبیعی؟

آرایش آمریکایی

رژگونه در آرایش آمریکایی
برای آرایش آمریکایی رژگونه‌تان باید ملایم باشد.

در آرایش آمریکایی از رژگونه روشن‌تر استفاده می‌کنند تا بر بقیه آرایش صورت غلبه نکند. رژگونه درست در پشت سیب گونه اعمال می‌شود و سپس با برنزه‌کننده ترکیب می‌شود تا خطوط خشن محو شوند. هلویی و صورتی روشن انتخاب‌های خوبی برای رژگونه در این سبک هستند. معمولا سبک آمریکایی از رژگونه پودری استفاده می‌کند.

آرایش فرانسوی

رژگونه در آرایش فرانسوی
برای آرایش فرانسوی سعی کنید تا حد امکان رژگونه را محو کنید.

در سبک فرانسوی هم استفاده از رژگونه رایج است. با این تفاوت که بازهم سعی می‌کنند ظریف‌ترین حالت ممکن را روی گونه ایجاد کنند. بنابراین رژگونه کرمی را به پودری ترجیح می‌دهند. وقتی رژگونه می‌زنید آن‌قدر آن را محو کنید تا صورتی طبیعی به نظر برسد.

آرایش عربی

رژگونه در آرایش عربی
رژگونه در آرایش عربی بسیار مهم و کاملا مشخص است.

در آرایش عربی رژگونه‌ها پررنگ و مشخص انتخاب می‌شوند. رژگونه را در این سبک باید درست روی سیب گونه اعمال کنید و سپس با کانتور ترکیب کنید تا ظاهری محو ایجاد کند. صورتی تیره یک انتخاب محبوب برای رژگونه در این سبک است.

آرایش کره‌ای

رژگونه در آرایش کره‌ای
برای آرایش کره‌ای رژگونه صورتی ملایم کافی است.

رژگونه در سبک آرایش کره‌ای از نوع پودر فشرده که خواص مفید برای پوست داشته باشد انتخاب می‌شود. برای داشتن آرایش کره‌ای باید رژگونه صورتی طبیعی استفاده کنید.

۱۰. هایلایتر؛ درخشندگی زیاد یا کم؟

هایلایترها در همه جای دنیا محبوب هستند و می‌توان گفت هیچ آرایشی بدون هایلایتر کامل نیست. همه سبک‌های مختلف آرایش صورت از هایلایتر تا حدی استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال، در سبک کره‌ای کاربرد زیادی ندارد.

آرایش آمریکایی

هایلایتر برای آرایش آمریکایی
نقاط براقی که روی صورت می‌بینید، هایلایتر هستند.

هایلایتر در سبک آرایش آمریکایی، اغلب ظریف است و درخشندگی آن در طول روز باقی می‌ماند. هایلایتر بالای رژگونه و به‌سمت گوشه بیرونی صورت زده می‌شود ولی با رژگونه ترکیب نمی‌شود.

آرایش فرانسوی

هایلایتر برای آرایش فرانسوی
هایلایتر در آرایش فرانسوی کاملا باید طبیعی باشد.

در سبک فرانسوی، فقط در حدی باید از هایلایتر استفاده کنید که کمی برجستگی روی گونه‌ها اضافه شود، به‌نحوی که طبیعی به نظر برسد.

آرایش عربی

هایلایتر برای آرایش عربی
از پیج اینستاگرام tayyeba.saghir

استفاده از هایلایتر در سبک آرایش عربی درست مانند آمریکایی است، با این تفاوت که درخشندگی آن شدیدتر است. آنها هم هایلایتر را به سمت بیرون صورت می‌زنند و با رژگونه ترکیب نمی‌کنند.

آرایش کره‌ای

آرایش کره‌ای از استفاده بیش از حد از هایلایتر اجتناب می‌کند؛ زیرا سایر اجزای آرایش آنها درخشان و باطراوت انتخاب می‌شوند. در صورت استفاده هم سعی می‌کنند هایلایتر سبک و ملایم داشته باشند.

۱۱. لب‌ها؛ پررنگ و برجسته یا کم‌رنگ و طبیعی؟

آرایش آمریکایی

لب‌ها در آرایش آمریکایی
رژلب رایج در میکاپ آمریکایی ملایم یا نود است.

در آرایش آمریکایی، روی برجستگی لب‌ها نسبت‌به چشم‌ها تأکید بیشتری دارند. بااین‌حال این بدان معنا نیست که رژلب‌ها را پررنگ انتخاب می‌کنند. به‌طور کلی در سبک آمریکایی، رژلب‌های نود رایج‌تر هستند. بهترین انتخاب، رژلب جامد بولتی با رنگ هلویی خنثاست. اگر دوست دارید می‌توانید روی آن گلوس یا برق لب هم بزنید، زیرا لب‌های براق ترند شده‌اند.

آرایش فرانسوی

لب‌ها در آرایش فرانسوی
میکاپ فرانسوی رژلب قرمز را ترجیح می‌دهد.

رنگ رژلب در آرایش فرانسوی همیشه در تضاد با آرایش چشم است. اگر آرایش چشم ظریف باشد، رژلب پررنگ خواهد بود و اگر آرایش چشم کمی برجسته‌تر از حد طبیعی باشد، رژلب را کم‌رنگ انتخاب می‌کنند. به‌طورکلی سبک آرایش فرانسوی، چشم‌های طبیعی را با رژلب قرمز پررنگ ترجیح می‌دهد.

آرایش عربی

لب‌ها در آرایش عربی
میکاپ عربی رنگ‌هایی مات و ملایم را نسبت‌به چشم‌ها را در نظر می‌گیرد.

در آرایش عربی هم رژلب نود رایج‌تر است؛ زیرا تأکید این سبک روی چشم‌هاست نه لب. اگر از رژلب نود مایع استفاده می‌کنید، بعد از خشک‌شدن برای افزودن بُعد به لب‌ها، می‌توانید از برق لب استفاده کنید. البته در آرایش عربی لب‌های براق رایج نیست، بنابراین با انگشتان خود آنها را با رژلب ترکیب کنید.

آرایش کره‌ای

لب‌ها در آرایش کره‌ای

در سبک آرایش کره‌ای لب‌ها باید ملایم باشند. بنابراین، از رنگ‌های روشن برای رژلب استفاده کنید. یکی از مشخصه‌های رژلب زدن در آرایش کره‌ای، محو کردن خط لب و تیره‌تر بودن قسمت داخلی لب‌هاست. این تکنیک لب‌ها را شبیه لب بچه‌ها نشان می‌دهد و اثر گرادیانی به لب می‌بخشد. برای داشتن لب‌های گرادیانی کافی است داخل لب را با تینت پر کنید و درعوض، لبه‌های خط لب را با کرم پودر محو کنید. تصویر زیر را ببینید:

لب‌ها در آرایش کره‌ای
روش آرایش لب گرادیانی

سخن پایانی

در این مطلب، تفاوت‌های اساسی بین سبک‌های مختلف آرایش صورت را برشمردیم. اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از مطلب داشته باشیم، باید گفت سبک آمریکایی در آرایش تعادل را حفظ می‌کند، سبک فرانسوی آرایش را در طبیعی‌ترین حالت ممکن نگه می‌دارد، سبک عربی بر چشم‌ها تأکید می‌کند و سبک کره‌ای شفاف و تمیز بودن پوست را ترجیح می‌دهد.

شما کدام یک از این سبک‌های مختلف آرایش صورت را می‌پسندید؟ به نظر شما آیا پیروی از هر سبک آرایش بدون دقت به اینکه آیا آن سبک با اجزای صورت تناسب دارد یا نه، درست است؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.