رنگ کرم را چطور ست کنیم؟ برای خانم‌ها و آقایان

کرم یکی از رنگ‌های پرطرفدار در دنیای مد و لباس است. بااین‌حال ازآنجاکه جزو رنگ‌های کم‌رنگ و روشن به شمار می‌رود، برای انتخاب و ست‌کردن آن باید دقت بیشتری به خرج دهید. در این مطلب می‌خواهیم درباره نحوه ست کردن رنگ کرم صحبت کنیم.

کرم چه رنگی است؟

ست کردن رنگ کرم - کرم چه رنگی است؟
بالا: رنگ کرم (bisque) که از قهوه‌ای به دست می‌آید
پایین: رنگ کرم (cream) که از زرد و سفید تهیه می‌شود

رنگ کرم (cream) از زرد و سفید تهیه می‌شود. بااین‌حال نوع دیگری از کرم هست که از قهوه‌ای روشن به دست می‌آید و آن را bisque می‌نامند. هر دو کرم هستند ولی اولی کمی روشن‌تر و زردتر است، درحالی‌که دومی تیره‌تر و قهوه‌ای‌تر است.

سایه‌های مختلف کرم عبارت‌اند از:

کرم تیره: رنگ کرم تیره تا حدودی سیر است و کمی قهوه‌ای و شکلاتی در خودش دارد.

کرم روشن: این کرم روشن است و کمی صورتی در خودش دارد. معمولا آن را با بژ (beige) و عاجی (ivory) اشتباه می‌گیرند.

کرم براق: این همان کرم است فقط چون از پارچه‌های براق مانند ساتن، ابریشم و چرم براق تهیه می‌شود، به آن کرم براق می‌گویند.

رنگ کرم با چه رنگ‌هایی بهتر ترکیب می‌شود؟

ست کردن رنگ کرم با سایر رنگ‌ها زیاد دشوار نیست؛ زیرا رنگی کاملا خنثاست و می‌توانید آن را با انواع رنگ‌های روشن و پاستلی ترکیب کنید و ظاهری فوق‌العاده به دست آورید. بااین‌حال کار ساده‌ای هم نیست؛ چون بسیار کم‌رنگ است و باید دقت کنید ترکیبی از آن بسازید که بی‌روح نباشد. به‌طورکلی کرم را با این طیف‌ها بهتر می‌توانید ترکیب کنید:

کرم با سیاه و سفید؛ برای ایجاد کنتراست

ست کردن رنگ کرم - کرم با سیاه و سفید

رنگ کرم ترکیب زیبایی با هردو رنگ سیاه و سفید ایجاد می‌کند. مشکی با ایجاد کنتراست به کرم، رنگ می‌دهد و سفید به آن نور و زیبایی می‌بخشد.

نکته: از ترکیب کرم با سفید نترسید. سایه‌های کرم می‌توانند به رنگ سفید گرما بدهند و رنگ سفید در مقابل، باعث می‌شود کرم روشنی و درخشندگی بیشتری پیدا کند.

کرم با رنگ‌های تند؛ برای داشتن ظاهری سرزنده

ست کردن رنگ کرم - کرم با رنگ‌های تند

ست کردن رنگ کرم با رنگ‌های تند و سیر بسیار زیبا و شیک خواهد بود. مخصوصا رنگ‌های مارسلا یا عنابی، یاقوت کبود، زمردی، بادمجانی و شکلاتی بهترین رنگ‌ها هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند ظاهری بی‌روح پیدا نکنید.

کرم با رنگ‌های پاستلی؛ ترکیبی از رنگ‌های شاد

ست کردن رنگ کرم - کرم با رنگ‌های پاستلی
عکس برگرفته از سایت fashiontasty

یکی دیگر از انتخاب‌های خوب، رنگ‌های پاستلی هستند. نعنایی، صورتی کم‌رنگ، آبی کم‌رنگ، اسطوخودوس، هلویی و لیمویی بهترین رنگ‌های پاستلی برای ترکیب با کرم خواهند بود.

اگر بخواهیم رنگ‌های خاصی را با کرم در نظر بگیریم، باید گفت کرم بیشتر از هر چیز با آبی، آلبالویی یا عنابی و قهوه‌ای جور است. بااین‌حال رنگ‌های دیگری هم هستند که کرم با آنها عالی است:

کرم با آبی؛ برای تعدیل سردی آبی

ست کردن رنگ کرم - کرم با آبی

رنگ کرم با سایه‌های پررنگ‌تر آبی مثل آبی‌سرمه‌ای، لاجوردی و آبی کاربنی جور در می‌آید؛ زیرا به بهتر دیده‌شدن کرم کمک می‌کند. برای مثال یک بلوز یا مانتوی کرم با شلوار جین آبی برای بیرون‌رفتن مناسب خواهد بود.

یک کاپشن آبی هم با پلیور کرم زیر آن انتخابی جذاب است.

کرم با عاجی؛ ترکیب جذاب رنگ‌های خنثا

ست کردن رنگ کرم - کرم با عاجی

همه سایه‌های رنگ سفید می‌توانند با هم ترکیب شوند. بااین‌حال باید مراقب باشید ترکیبی بی‌روح ایجاد نکنید که باعث شود رنگ‌پریده یا زرد به نظر برسید؛ مخصوصا اگر پوستی روشن دارید. ازآنجاکه هردوی این رنگ‌ها خنثا هستند، می‌توانید یکی از اکسسوری‌ها مثل کمربند، کلاه یا کفش‌ها را از رنگی پررنگ‌تر انتخاب کنید تا ترکیب جذابی به دست آورید.

کرم با قرمز؛ ظاهری زنانه و لطیف

ست کردن رنگ کرم - کرم با قرمز

به‌طورکلی، قرمز به هر لباسی با زمینه خنثا، جزئیاتی روشن و جذاب اضافه می‌کند. این رنگ با کرم، کنتراستی زیبا دارد و ظاهری زنانه، جذاب و محبوب به خانم‌ها می‌بخشد. البته همه سایه‌های قرمز از شرابی تا قرمز تیره می‌توانند مناسب باشند.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ قرمز برای خانم‌ها؛ این کلاسیک دلفریب را دریابید

کرم با قهوه‌ای؛ تقابل دو رنگ گرم

ست کردن رنگ کرم - کرم با قهوه‌ای

یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای کرم، قهوه‌ای است. قهوه‌ای به کرم گرما می‌بخشد؛ مخصوصا اگر کرمی باشد که از خود قهوه‌ای به دست آمده است.

خانم‌ها چطور لباس‌های کرم را ست کنند؟

در این بخش می‌خواهیم درباره ست‌کردن لباس‌های کرم با سایر لباس‌ها صحبت کنیم.

۱. دامن کرم؛ برای ظاهری ظریف و زنانه

ست کردن رنگ کرم - دامن کرم

برای ست‌کردن دامن کرم انتخاب‌های زیادی دارید. برای نمونه، می‌توانید آن را با یک تاپ قرمز بپوشید که به کرم خنثا کمی رنگ ببخشد یا می‌توانید یک دامن پلیسه کرم از جنس حریر را با شومیز حریر قهوه‌ای یا مشکی ست کنید. دامن کرم ظاهری ظریف و زنانه و محبوب برایتان ایجاد می‌کند.

برای لباس‌های مجلسی دامن کرم از جنس ساتن براق راحت‌ترین انتخاب است، زیرا می‌توانید آن را ساده بپوشید یا اینکه از آن به‌عنوان زمینه‌ای برای دانتل یا گیپور استفاده کنید. رنگ روشن و خنثای کرم، به‌راحتی رنگ پارچه رویی را مشخص می‌کند.

انواع دامن کرم و قهوه‌ای

۲. پیراهن مجلسی کرم؛ جایگزینی مناسب برای سفید

ست کردن رنگ کرم - پیراهن مجلسی کرم

یک پیراهن کرم از پارچه ابریشم، ساتن، دانتل یا گیپور مخصوصا اگر براق باشد، ترکیبی جذاب برایتان درست می‌کند. این رنگ هم برای لباس شب و هم برای لباس عروس مناسب است، مخصوصا برای خانم‌هایی که لباس عروس سفید دوست ندارند.

۳. کت یا پالتوی کرم؛ برای ظاهری شیک در فصل سرما

ست کردن رنگ کرم - کت یا پالتوی کرم

رنگ‌های خنثا برای لباس‌های بیرون راحت‌ترین انتخاب هستند. پانچو، شنل، کت، پالتو و حتی مانتوی کرم می‌توانند ظاهری شیک برایتان ایجاد کنند. کت یا پالتوی کرم را با بلوز و شلوار سفید و کیف بژ یا خاکستری ترکیب کنید. اگر رنگ‌ها بیش‌ازحد خنثا هستند، زیر پالتوی کرم، بلوز و شلوار قهوه‌ای بپوشید و یک کیف قهوه‌ای چرمی بردارید.

۴. ژاکت یا کاپشن کرم؛ ظاهری مدرن و جذاب

ست کردن رنگ کرم - کاپشن کرم

اگر کرم روشن دوست دارید، کاپشن یا ژاکت را کوتاه انتخاب کنید و جنس آنها می‌تواند از چرم یا جیر، بمبر یا بادی باشد. اگر سایه‌های کرم تیره را می‌پسندید، کاپشن‌های بلند مناسب‌ترند.

۵. هودی کرم؛ برای روزهای آفتابی نه‌چندان گرم

ست کردن رنگ کرم - هودی کرم

یکی از زیباترین رنگ‌ها برای هودی کرم است. مخصوصا در هوای نه‌چندان سرد که هم گرم نگه‌تان می‌دارد و هم به‌اندازه کافی آزادی حرکت به شما می‌بخشد. این هودی جایگزینی مناسب برای پالتو در روزهایی است که هوا آفتابی است ولی زیاد گرم نیست.

۶. شلوار کرم؛ مناسب با بیشتر لباس‌ها

ست کردن رنگ کرم - شلوار کرم

بسیاری از خانم‌ها رنگ کرم را برای شلوار دوست دارند. این رنگ خنثاست و با بیشتر لباس‌ها ست می‌شود. می‌توانید از انواع روشن یا تیره رنگ کرم برای شلوار استفاده کنید. شلوار کرم با پالتوی چرم قهوه‌ای جذاب خواهد بود. بهتر است از بین کفش یا کیف فقط یکی را قهوه‌ای انتخاب کنید و برای مثال کیف سفید یا کرم بردارید.

انواع شلوار کرم را ببینید

۷. پلیور کرم؛ ترکیبی عالی با جین محبوب شما

ست کردن رنگ کرم - پلیور کرم

پلیور بافتنی کرم ترکیبی گرم و زیبا با شلوار یا دامن سفید یا صورتی رنگ‌پریده ایجاد می‌کند. می‌توانید به‌جای شلوار پارچه‌ای از شلوار جین استفاده کنید. رنگ آبی جین هم به‌خوبی با کرم ست می‌شود. پلیورتان را می‌توانید از بافت‌های درشت و شل انتخاب کنید که کاملا گشاد هستند.

۸. مانتوی کرم‌رنگ؛ مناسب برای بهار و تابستان

ست کردن رنگ کرم - مانتو کرم
عکس برگرفته از سایت سارک

مانتوهای کرم‌رنگ یکی از پرطرفدارترین مانتوها برای بهار و تابستان هستند. بیشتر به این دلیل که رنگی روشن دارند و خنک‌تر از رنگ‌های تیره هستند. همچنین به‌راحتی می‌توانید با رنگ‌های روشن و تیره آن را ست کنید.

مانتوی کرم‌رنگ را می‌توانید با شلوارهای رنگ روشن مانند سفید، عاجی و بژ بپوشید. اگر جین دوست دارید، هم جین روشن و هم تیره با آن جور در می‌آیند. شومیز سفید و شلوار جین سفید هم ترکیب زیبایی با مانتوی کرم ایجاد می‌کنند.

دو ترکیب زیبای دیگر برای مانتوی کرم، شلوار صورتی روشن یا شلوار کتان قهوه‌ای روشن هستند. بهتر است رنگ شال یا روسری را ترکیبی از کرم با رنگ شلوار انتخاب کنید.

مدل‌های مانتو به رنگ روشن

آقایان چطور لباس‌های کرم را ست کنند؟

رنگ کرم برای آقایان هم رنگی جذاب به شمار می‌رود. اگر دوست دارید بدانید شلوار، پیراهن، بلوز و کت‌وشلوارهای کرم‌رنگ را چطور ست کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

۱. کت کرم با شلوار خاکستری؛ برای ظاهری رسمی

ست کردن رنگ کرم - کت کرم با شلوار خاکستری

بسیاری از آقایان هستند که کت‌وشلوار را فقط برای عروسی و مجالس خاص دوست دارند؛ اما بدشان نمی‌آید گاهی تک‌کت با شلواری از رنگ دیگر بپوشند و همچنان استایل رسمی داشته باشند. برای این کار یک کت کرم با شلوارهای کتان یا لینن خاکستری عالی هستند. خاکستری باعث می‌شود کمی از روشنی کرم کاسته شود؛ اما آن را کدر نمی‌کند.

برای این ترکیب می‌توانید هر پیراهنی که تیره‌رنگ نباشد، از سفید گرفته تا پاستلی مانند صورتی یا آبی روشن بپوشید.

مدل‌های پیراهن مردانه رنگ روشن

نکته: در ترکیب کت کرم با شلوار سفید، انتخاب رنگ پیراهن می‌تواند به‌راحتی ظاهرتان را تغییر دهد. اگر پیراهن را سفید انتخاب کنید، برای عروسی و مهمانی مناسب خواهد بود. اگر پیراهنی با طرح و الگوی روشن انتخاب کنید، برای جاهای تفریحی و اگر پیراهن جین بپوشید، برای موقعیت‌های کژوال مناسب خواهد بود. کفش‌های کتانی جیر مشکی یا قهوه‌ای تیره این ترکیب را کامل می‌کنند:

ست کردن رنگ کرم - کت کرم با شلوار خاکستری

۲. تک‌کت کرم با شلوار قهوه‌ای؛ برای موقعیت‌های کژوال

ست کردن رنگ کرم - کت کرم با شلوار قهوه‌ای

همان طور که می‌دانید، رنگ کرم و قهوه‌ای با هم ترکیب زیبایی درست می‌کنند. بنابراین هنگام ست کردن رنگ کرم قهوه‌ای را از یاد نبرید.

فقط توجه کنید قهوه‌ای غیررسمی‌تر از خاکستری تیره است؛ بنابراین برای موقعیت‌های کژوال می‌توانید روی آن حساب کنید. شلوار و کفش را قهوه‌ای انتخاب کنید و با کت کرم‌رنگ بپوشید که ظاهری خوش‌رنگ رقم بزنید. پیراهن زیر کت‌تان را می‌توانید از رنگ آبی راه‌راه یا طرح‌های گلدار آبی روشن انتخاب کنید.

می‌توانید سایه‌های روشن‌تر قهوه‌ای را برای تابستان و سایه‌های تیره‌تر آن را برای زمستان بگذارید.

۳. کت کرم با شلوار زیتونی تیره؛ برای ظاهری اسمارت کژوال

ست کردن رنگ کرم - کت کرم با شلوار زیتونی تیره

اگر کت کرم‌رنگتان را با شلوار زیتونی تیره ترکیب کنید می‌توانید در محیط کار و موقعیت‌های اسمارت کژوال آن را بپوشید. می‌توانید بدون کراوات آن را بپوشید یا یک کراوات روشن هم به آن اضافه کنید. کفش‌های جیر قهوه‌ای تیره برای این استایل مناسب‌اند.

مدل‌های کفش قهوه‌ای مردانه

۴. پیراهن کرم؛ انتخابی هوشمندانه به‌جای سفید

ست کردن رنگ کرم - پیراهن کرم

پیراهن کرم جایگزینی مناسب برای پیراهن سفید است. این رنگ با بیشتر رنگ‌ها جور در می‌آید و انتخابی هوشمندانه برای آقایانی است که صورت رنگ‌پریده دارند و با لباس سفید به‌شدت سرد به نظر می‌رسند.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که پیراهن کرم زمینه‌ای عالی برای کراوات به شمار می‌رود؛ اما یادتان باشد هر کراواتی را نمی‌توانید با پیراهن کرم ست کنید. برای نمونه، کراوات دارای زمینه کرم یا سفید برای پیراهن کرم جذاب نیست؛ اما کراوات‌های به رنگ تیره (نه لزوما مشکی) ازجمله قرمز، آبی، سبز و تقریبا هر رنگ اصلی پررنگ می‌تواند مناسب باشد. هم تک‌رنگ و هم طرح‌دار خوب است.

می‌توانید پیراهن کرم را با کراوات خاکستری و کت‌وشلوار طوسی ست کنید یا کت‌وشلوار آبی فیروزه‌ای را با پیراهن کرم و کراوات قهوه‌ای بپوشید:

کراوات‌های رنگی را ببینید

ست کردن رنگ کرم - پیراهن کرم

یک پیراهن کرم با کت‌وشلوار مشکی نه‌تنها برای محیط کاری تجاری‌کژوال مناسب است بلکه می‌تواند در گردش‌ها و اماکن تفریحی هم مناسب باشد.

۵. کت‌وشلوار کرم؛ برای آقایان بااعتمادبه‌نفس

ست کردن رنگ کرم - کت شلوار کرم

بسیاری از آقایان از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای برای کت‌وشلوار استفاده می‌کنند. آقایانی که جسورتر و اجتماعی‌ترند، دنبال کت‌وشلوارهای روشن می‌روند. یکی از ترکیب‌های خوب، کت‌وشلوار کرم با پیراهن سفید یا آبی روشن و کراوات تیره است. می‌توانید کراوات را آبی تیره، قهوه‌ای تیره، سبز تیره یا خاکستری انتخاب کنید.

ترکیبی دیگر کت‌وشلوار کرم روشن با پیراهن آبی تیره زیر آن است:

ست کردن رنگ کرم - کت شلوار کرم

تصویر زیر یک کت‌وشلوار و یک تاکسیدوی کرم را نشان می‌دهد که چطور با رنگ‌های روشن ترکیب شده‌اند.

ست کردن رنگ کرم - کت شلوار کرم

۶. شلوار کرم؛ شلواری ایدئال برای ایجاد کنتراست

ست کردن رنگ کرم - شلوار کرم

پوشیدن پیراهن مشکی با شلوار کرم، نمونه‌ای ایدئال از لباسی است که کنتراست ایجاد می‌کند و ظاهرتان را شیک‌پوش نشان می‌دهد. یک شلوار کرم روشن بپوشید و یک پیراهن مشکی با آن ست کنید.

البته شلوار کرم را می‌توانید با رنگ‌های روشن مثل آبی روشن هم بپوشید. بهتر است کرم تیره‌تری انتخاب کنید که با آبی کمی کنتراست ایجاد کند:

ست کردن رنگ کرم - شلوار کرم

۷. تی‌شرت کرم؛ برای ظاهری غیررسمی

ست کردن رنگ کرم - تی‌شرت کرم

اگر دوست ندارید پیراهن بپوشید و رنگ کرم را دوست دارید، یک تی‌شرت کرم با جین یا شلوار آبی سرمه‌ای می‌تواند ظاهری غیررسمی اما شیک به شما بدهد.

رنگ کرم برای تناژ مختلف پوست

کرم رنگی گرم است و ته‌رنگ مایل به زرد را نشان می‌دهد. اگر پوست‌تان ته‌رنگی سرد دارد، ست کردن رنگ کرم با لباس‌های مختلف کمی دشوار است و احتمالا مجبور خواهید شد غلیظ آرایش کنید؛ اما برای پوست‌هایی که ته‌رنگ گرم دارند کرم کاملا مناسب است. در هر صورت بهترین کار این است که حتما رنگ کرم و سفید را جداگانه در مقابل صورت‌تان قرار دهید و با هم مقایسه کنید. اگر سفید شما را بی‌روح و سرد نشان می‌دهد، کرم برایتان خوب است.

برای رنگ خنثا شاید کمی گیج‌کننده باشد. چون خود کرم رنگی خنثاست، در پوست خنثا محو می‌شود. بنابراین بازهم باید در نور طبیعی کرم را نزدیک پوستتان نگه دارید و کشف کنید که به شما می‌آید یا زرد و رنگ‌پریده نشانتان می‌دهد.

سخن پایانی

کرم جزو رنگ‌های پرطرفدار است و معمولا با طیف وسیعی از رنگ‌ها از روشن و تیره تا خنثا جور در می‌آید. کرم می‌تواند زمینه‌ای عالی برای رنگ‌های دیگر باشد. از دانتل و گیپور و تور برای لباس‌های مجلسی گرفته تا کراوات، همگی می‌توانند روی زمینه کرم خودشان را به‌زیبایی نشان دهند. کنتراستی که کرم با رنگ‌ها ایجاد می‌کند از سفید ملایم‌تر و جذاب‌تر است. به همین دلیل برای کسانی که رنگ سفید به آنها نمی‌آید و ظاهری سرد به آنها می‌دهد، کرم هوشمندانه‌ترین انتخاب است. با ست کردن رنگ کرم طبق معیارهایی که در این مطلب گفتیم، می‌توانید استایلی جذاب و شیک داشته باشید.

آیا اهل پوشیدن لباس‌های کرم‌رنگ هستید؟ لطفا در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید چطور لباس‌های کرم را با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌کنید.


در ادامه بخوانید: روش‌های اصولی ست کردن دستمال گردن برای آقایان و خانم‌ها
منبع permanentstyle confettissimo f-rules
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.