بررسی استایل بازیگران در جشن حافظ ۱۴۰۰

جشن حافظ تنها رویداد غیر دولتی است که برای تقدیر از سینماگران ایرانی برگزار می‌شود. بنیانگذار این جایزه زنده یاد علی معلم، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر بود و این مراسم برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ برگزار شد. روز ۲۹ آبان امسال، شاهد بیست و یکمین دوره این جشن بودیم و به این مناسب نگاهی خواهیم داشت به استایل بازیگران در جشن حافظ ۱۴۰۰. با منومد همراه باشید.

رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی‌ور که جایزه بهترین بازیگر زن درام این مراسم را به خانه برد با استایلی به رنگ مشکی در جشن حاضر شد. او یک پیراهن یقه اسکی را با کتی از جنس مخمل هماهنگ کرده بود. مدل دامن پیراهن کلوش بود و قد آن به زیر زانو می‌رسید. آستر کت طرح راه راه قرمز و سفید داشت و تضاد جالبی با رنگ مشکی غالب در استایل ایجاد می‌کرد.

گردنبند بافت چند ردیفه رنگارنگ او نیز روی پارچه مشکی لباسش به چشم می‌آمد. رعنا آزادی‌ور به جای روسری یا شال، موهای خود را با یک کلاه بافتنی مدل فرانسوی پوشانده بود. کلاه بافتنی شل و گردنبند بافت با باقی اجزای استایل هماهنگی نداشتند و بهتر بود از یک گردنبند تک و کلاه برت پشمی می‌توانست انتخاب بهتری باشد.

کلاه‌های زیبای بافت را ببینید

آزاده صمدی

آزاده صمدی از بازیگران موفق ایرانی، یکی از نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن درام برای نقش‌آفرینی در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» بود. این بازیگر که در دوره‌های گذشته جشن حافظ با استایل‌هایی زیبا و بیاد ماندنی حاضر شده بود، امسال با استایلی دور از انتظار همه را شگفت‌زده و شاید ناامید کرد. او یک کت پشمی مدل چپ و راست را روی یک شلوار دو لایه با مدلی متفاوت و حجیم پوشیده بود. بوت‌های مشکی لژدار و یک کیف کراس‌بادی کوچک مشکی دیگر اجزای این استایل بودند. این پوشش شاید با معیارهای حال حاضر «هنری» محسوب شود اما بیشتر مناسب استایل خیابانی بود تا مراسمی رسمی.

جواد عزتی و مه‌لقا باقری

جواد عزتی جایزه ویژه هیئت داوران را برای بازی در سریال «زخم کاری» و فیلم «شنای پروانه» دریافت کرد. استایل جواد عزتی در جشن حافظ را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید: اورکت خاکستری، جلیقه پشمی، پیراهن مردانه سفید و شلوار کتان مشکی. بوت‌ مشکی و کلاه ایرلندی استایل او را کامل می‌کردند. استایل او شیک و جسورانه بود و گرچه می‌توانست ازین رسمی‌تر باشد، اما جذابیت بصری و هماهنگی در اجزای آن مشاهده می‌شد.

مه‌لقا باقری شومیز سفید و شلوار کوتاه سفید رنگ بر تن داشت و کت بلند به رنگ ماشی روی آنها پوشیده بود. انتخاب شال سفید در کنار شومیز و شلوار سفید، خطی عمودی در استایل او خلق می‌کرد و قد او را بلندتر نشان می داد. بوت چرم شتری رنگش نیز با سایر اجزا هارمونی داشت. خانم باقری آستین‌های شومیز را روی آستین کت تا زده بود که حالت اسپرتی به آن می‌بخشید.

شومیزهای سفید جذاب را ببینید

امیر آقایی

می‌رسیم به بررسی استایل برنده بهترین بازیگر مرد درام؛ امیر آقایی. اگر پیگیر رویدادهای هنری و استایل هنرمندان باشید خوب می‌دانید که امیر آقایی هیچ‌وقت ما را در زمینه استایل ناامید نمی‌کند. او امسال هم با استایلی شیک و در عین حال مینیمال حاضر شد. کت چرم اسپرت، بلوز یقه‌ گرد مشکی، شلوار جین مشکی و نیم بوت چرم مشکی آیتم‌های استایل مونوکروم امیر آقایی بودند. کمربند چرمی از از برند ایتالیایی «سالواتوره فرگامو» بود که یک برند لاکچری محسوب می‌شود. فریم مشکی رنگ عینک طبی او نیز با استایلش همخوانی خوبی داشت.

ژاله صامتی

این بازیگر خوش‌رو برای نقش‌آفرینی در سریال «زیر خاکی» جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را دریافت کرد. استایل ژاله صامتی برای حضور در جشن حافظ همان استایلی که بود که با آن در برنامه «دور همی» شرکت کرده بود البته با جزئیات متفاوت. مانتوی بلند آبی‌رنگ با یقه دراپه و پیراهن و شال قرمز. این استایل ساده و کم ریسک به علت وجود کنتراست بالا بین رنگ‌های آبی درباری و قرمز، چشم‌نواز و دوست‌داشتنی است.

رضا عطاران

یکی از نکات حاشیه‌ای این جشنواره ظاهر متفاوت رضا عطاران با ریش و موی سفید بود. استایل او از یک بارانی سدری، شلوار کتان کرم، کلاه تریلبی کرم و اسنیکر چرم طوسی تشکیل شده بود. تا اینجا آیتم‌ها دارای هارمونی نسبی بودند اما انتخاب پلوشرت آبی روشن برای زیر بارانی انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسید. این عدم هماهنگی و نامرتب بودن موها و ریش حس ژولیدگی را به بیننده القا می‌کرد.

امیر جدیدی

امیر جدیدی که برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سینما برای بازی در «قهرمان» شد، کت خاکستری، در این جشن پیراهن طوسی و شلوار مشکی بر تن داشت. این استایل شاید ایراد بزرگی نداشته باشد اما در مقایسه با استایل‌های قبلی این بازیگر، به ویژه برای حضور در جشنواره «کن» ناامیدکننده به نظر می‌رسد. جدیدی بارها با استایل‌های کلاسیک و کژوال بسیار جذاب در مراسم‌ها حاضر شده و تحسین همگان را برانگیخته است.

گلاب آدینه

گلاب آدینه به همراه دخترش نورا هاشمی در این جشن حضور داشت و جایزه بهترین ترانه تیتراژ را به علیرضا قربانی تقدیم کرد. این بازیگر یک وست مخمل به رنگ قرمز تیره روی پیراهنی سفید پوشیده بود و شالی هماهنگ با رنگ وست‌اش بر سر داشت. گلاب آدینه ماسکی مزین به سوزن‌دوزی و آینه‌دوزی بر صورتش داشت که سادگی استایل او را تعدیل می‌کرد.

سیما تیرانداز

استایل سیما تیرانداز در جشن حافظ امسال توجه افراد بسیاری را جلب کرد. او یک پالتو مشکی با گلدوزی‌های برجسته رنگارنگ بر تن داشت. طرح، رنگ و جنس نخ این گلدوزی‌ها در عین سادگی جدید بودند و روی زمینه مشکی پالتو کاملا به چشم می‌آمدند. موهای کوتاه و آرایش ملایم این بازیگر نیز با استایل نیمه فانتزی او همخوانی داشت.

ساقی حاجی‌پور

بازیگر جوان سریال هم‌ گناه استایل کم ریسک و در عین حال جذاب و بدون تاریخ انقضا را برای جشن حافظ ۱۴۰۰ انتخاب کرده بود. بلوز یقه‌ اسکی کرم استخوانی به همراه شلوار کتان نسکافه‌ای، بوت و شال کرم رنگ او هماهنگی خوبی با پالتو چرم قهوه‌ای تیره‌اش داشتند. فر طبیعی موهایش نیز به زیباتر شدن این استایل زمستانی کمک کرده بود. همانطور که گفتیم استایل‌ چرم برای فصول سرد یک استایل بدون تاریخ انقضاست و هرگز از مد نمی‌افتد.


حتما بخوانید: این ۵ مدل لباس زنانه هرگز از مد نمی‌افتند

روزبه حصاری

روزبه حصاری از بازیگرانی است که در سال‌های اخیر نامش گل کرده و به ویژه با بازی در سریال «افرا» توانسته جای خود را در دل مخاطب باز کند. او که دارای اندامی ورزیده است در زندگی روزمره و تصاویر شبکه‌های اجتماعی همواره خوش‌‌استایل به نظر می‌رسد. این بار هم با انتخاب کت چهار دکمه مشکی و شلوار ست آن، جزو خوش‌استایل‌ترین شرکت‌کنندگان مراسم بود. البته لبخند همیشگی و ژست سرشار از اعتماد بنفس او نیز در استایلش موثر است. حصاری از یک عینک مربعی با شیشه قهوه‌ای و فریم مشکی به عنوان اکسسوری استفاده کرده که می‌توان گفت هماهنگی چندانی با استایل کلاسیک او ندارد و انتخاب یک فریم ساده‌تر می‌توانست بهتر باشد.

نجمه جودکی

چند ماهی از خداحافظی نجمه جودکی با صدا و سیما می‌گذرد و به نظر می‌رسد این روزها برای انتخاب استایل خلاقانه‌تر عمل می‌کند. جودکی پالتویی به رنگ شتری با تکه‌‌دوزی (اپلیکه‌‌دوزی) بر تن داشت. این تکه‌‌دوزی که به طور ویژه برای حضور در این مراسم انجام شده بود، به صورتک خندان و گریان که نماد هنرهای نمایشی است، اشاره دارد. بافت کرم و شال سبز تیره او با رنگ پالتو و تکه دوزی‌های روی آن هماهنگ بود. انتخاب کیف دستی لویی ویتون آن هم در ابعاد بزرگ، را می‌توان نقص بزرگ این استایل نمادین و زیبا دانست. یک کیف کوچک بدون طرح این استایل را به خوبی تکمیل می‌کرد.

امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی که این روزها در حال بازی در سریال «جیران» ساخته پدرش، حسن فتحی است استایل مونوکروم مشکی را برای جشن حافظ ۱۴۰۰ انتخاب کرده بود. احتمالا می‌دانید که این استایل مناسب کسانی است که می‌خواهند بلند قدتر دیده شوند، البته خود فتحی قد بلندی دارد. استایل او در عین سادگی شیک و مناسب چنین مراسمی بود.

علیرضا قربانی

خواننده محبوب کشورمان، علیرضا قربانی جایزه بهترین ترانه تیتراژ را برای تیتراژ سریال «هم گناه» از دست گلاب آدینه دریافت کرد. او که تقریبا همیشه استایلی کلاسیک دارد، این بار هم کت و شلوار سورمه‌ای و بافت یقه‌ اسکی به رنگ نسکافه‌ای بر تن داشت و از اکسسوری مورد علاقه‌اش، شال گردن، برای تکمیل این استایل استفاده کرده بود.

یقه اسکی‌های مردانه را ببینید

هلیا امامی

استفاده از شال‌های بزرگی که مانند پانچو دور بدن می‌پیچند از ترندهایی زمستای چند سال اخیر است. هلیا امامی نیز یک شال با نقوشی مانند سورن‌دوزی بلوچی را روی شومیز و شلوار مشکی پوشیده بود. این استایل سفید و مشکی در عین داشتن تنوع و خلاقیت با حال و هوای مراسم سازگاری داشت. اما استفاده از کیف دستی چوبی با دیگر اجزا و رنگ‌های این استایل تناسب نداشت و بهتر بود از کیف مشکی یا سفید استفاده شود.

شما مراسم جشن حافظ را تماشا کردید؟ استایل کدام هنرمند را دوست داشتید؟


در ادامه بخوانید: چطور استایل سفید و مشکی را مثل سلبریتی‌ها ست کنیم؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. سارا می‌گوید

    عکس و استایل اقای امیر زبده را چرا نگذاشتید
    خوش استایلترین هنرمند جشن حافظ بودند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.