انواع کلاه بافت زنانه؛‌ کلاه‌های جذاب زمستانی را بشناسید

پاییز و زمستان جذابیت‌های زیادی دارند؛ برف و باران (اگر ببارند!)، روزهای ابری و البته لباس‌های زیبایی مانند انواع کلاه بافت که استایلمان را متنوع و جالب می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم برایتان از انواع کلاه بافتنی بگوییم. آماده‌اید؟

انواع کلاه بافت برای پوشیدن و قدم‌زدن زیر آسمان ابری فصل‌های سرد

نمی‌دانیم که قبول دارید، زمستان و پاییز زمانی برای نشان‌دادن خوش‌سلیقگی در استایل هستند یا نه؟ باید قبول کرد که همین‌طور است. چون لباس‌های مخصوص فصل‌های سرد متنوع‌تر و پرتعدادتر هستند و اگر کسی بتواند آنها را خوب انتخاب و سِت کند، راحت‌تر وارد گروه خوش‌پوش‌ها می‌شود.

کلاه بافت هم از آن بخش‌های خاص استایل است که انتخاب درستش می‌تواند در شیک‌شدن نقش مهمی داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم کلاه‌های بافت و زمستانی مختلف را به شما معرفی کنیم.

کلاه بانی زمستانی

کلاه‌های بانی از آن مدل کلاه‌هایی است که بسیار معروف و محبوب‌اند. هرکسی باید یکی از این کلاه‌ها در کمد لباس‌هایش داشته باشد؛ چون هم کاربردی‌اند و هم زیبا.

کلاه‌های بافتنی بانی انواع مختلفی دارند که در ادامه از آنها برایتان خواهیم گفت.

کلاه بانی ساده

کلاه بافت
لیندا کیانی با کلاه بانی ساده

کلاه‌های بانی ساده به‌شدت متنوع‌اند. نوع بافتشان، طرح‌ها و رنگ‌هایشان و هر چیز دیگری درباره آنها بسیار پرتنوع است. این شما هستید که انتخاب می‌کنید، به‌سراغ کدام مدل‌ها بروید. بانی‌های ساده همان کلاه‌هایی بافتنی هستند که در تصویر بالا می‌بینید.

اگر بخواهید می‌توانید این کلاه‌ها را با پلیورهایی با یقه‌های دراپه یا یقه اسکی‌هایی با یقه‌های بزرگ و حجیم بپوشید. این ترکیب جذاب می‌شود و گردنتان را هم کاملا می‌پوشاند.

به‌طور کلی، کلاه انتخاب خوبی برای افراد مختلف با سلیقه‌ها و دغدغه‌های پوششی گوناگون است. کسانی که دوست دارند، موهایشان کاملا پوشیده باشد هم می‌توانند استایل‌های بسیار شیک و جذابی با کلاه برای خود طراحی کنند.

کلاه بانی کشمیری

کلاه بافت
سحر دولتشاهی با کلاه بانی

کلاه‌های بانی از جنس الیاف کشمیری از مدل‌های لوکس کلاه‌های بانی‌اند. اگر می‌خواهید استایلی شیک با این کلاه‌های کشمیری تدارک ببینید به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. مثلا چه رنگی؟ فیلی، زغالی، آبی کم‌رنگ.

کلاه بانی منگوله‌دار (پُم‌پُم‌دار)

کلاه بافت
لیلا بلوکات با کلاه پم‌پم‌دار

کلاه‌های منگوله‌دار هم مدل‌های جذابی از کلاه بافت برای زمستان هستند. البته شاید همه طرفدار این مدل نباشند و وجود منگوله در بخش بالایی کلاه را اضافه بدانند. اما باید بدانید که این مدل از کلاه‌های بانی هم تنوع بسیار دارند.

برخی از منگوله‌هایشان از جنس خز و شبه‌خز است و حالت مجللی به استایل می‌دهند. برخی هم منگوله‌های کاموایی یا جنس‌های فانتزی هستند. این دیگر به انتخاب شما وابسته است که دوست دارید به تیپ زمستانی و پاییزی‌تان تنوع بدهید یا خیر.

کلاه تِرپر

کلاه بافت
ترانه علیدوستی با کلاه ترپر

کلاه‌های ترپر هم در دسته انواع کلاه بافت قرار می‌گیرند. این مدل می‌تواند علاوه بر بافت از جنس خز و چرم هم باشد. اگر خیلی سرمایی هستید، ترپرها می‌توانند به کلاه‌های موردعلاقه‌تان تبدیل شوند. این مدل از کلاه‌ها می‌توانند روی گوش‌ها را بپوشانند و حسابی گرمتان کنند.

کلاه‌های ترپر می‌توانند دو دنباله بلند در طرف گوش‌ها داشته باشند. بعضی از آنها هم مانند کلاهی که در تصویر بالا می‌بینید، به شکل‌های گیس‌باف و… هستند. مدل زیبا و جذابی است، نه؟ ترانه علیدوستی با این کلاه زیبا در فیلم جذاب پذیرایی ساده حضور داشته است. اگر فیلم را ندیده‌اید، ببینید و از کلاه خانم علیدوستی هم برای استایلتان الهام بگیرید.


حتما بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های ترانه علیدوستی؛ سادگی جذاب و چشم‌نواز

کلاه سطلی

کلاه بافت
لاله اسکندری با کلاه سطلی

کلاه‌های سطلی هم از مدل‌های محبوب کلاه هستند. البته این مدل علاوه بر بافت از جنس‌های دیگر هم دوخته می‌شود و برای فصل‌های گوناگون کاربرد دارد. اما اگر دوست دارید که در پاییز و زمستان از کلاه بافت استفاده کنید و گوش‌ها و پیشانی‌تان کاملا پوشیده شود، کلاه سطلی بافت را فراموش نکنید.

کلاه سطلی‌تان می‌تواند از طیف رنگ‌های ساده انتخاب شود. اما رنگ‌های ساده این کلاه بیشتر مناسب فصل‌های گرم سال‌اند. برای زمستان از کلاه‌های باکِتی یا سطلی رنگارنگ استفاده کنید؛‌ چیزی شبیه کلاه لاله اسکندری.

کلاه بره

کلاه بافت
رعنا آزادی‌ور با کلاه بره بافتنی

کلاه بره نوعی کلاه فرانسوی است که نرم، گرد و پشمی است. اما مدل بافتنی آن هم وجود دارد. منظور همان کلاه‌هایی است که از ناحیه پشت سر کمی حالت آویزان و گشاد دارند.

این کلاه‌ها پیشانی را به‌خوبی می‌پوشانند و استایل خوبی هم به چهره می‌دهند. طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از آنها بافته می‌شود و در بازار موجود است. برخی از آنها در بخش کنار پیشانی، تزییناتی مانند گل هم دارند که کلاه را جذاب و شیک می‌کند.

راستی یادتان باشد که نام این کلاه در فرانسوی beret نوشته می‌شود اما فرانسوی‌ها t آخر را تلفظ نمی‌کنند. شاید گاهی برخی این کلاه را همان برت تلفظ کنند اما واقعیتِ درستِ خواندن این واژه فرانسوی همان بره است.

کلاه بِیکربوی یا پسرک نانوا

کلاه بافت
سحر قریشی با کلاه بافت بیکربوی

این مدل از کلاه نام جالبی دارد. نه؟ کلاه بیکربوی یا پسرک نانوا هم از جنس‌های مختلف دوخته می‌شود اما حالت بافتنی‌اش بسیار جذاب و شیک است. اگر دلتان می‌خواهد که در زمستان تیپی غیررسمی داشته باشید و البته خاص، به بیکربوی فکر کنید.

کلاه بافت بیکربوی لبه‌دار است و می‌تواند در موقعیت‌های غیررسمی پوشش مناسب و گرمی برای سرتان باشد. این دسته از کلاه‌ها تاحدی به کلاه‌های بافت بره شباهت دارند. شاید برایتان جالب باشد که چرا نام این کلاه را پسرک نانوا گذاشته‌اند؟

ریشه این کلاه به انگلستان و ایتالیا بازمی‌گردد؛‌ در حوالی سال‌های دهه ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ میلادی. در آن سال‌ها، طبقه کارگر از این کلاه‌ها به سر می‌کرده‌اند. برای همین هم به آن کلاه پسرک نانوا می‌گویند. البته نام‌های دیگری مانند کلاه پسرک روزنامه‌فروش، پسرک فقیر یا ماهیگیر هم به آن گفته می‌شود.

در آخر

کلاه بافت پوشش مناسبی برای زمستان و پاییز است. گرم‌ نگه‌داشتن سر و گوش‌ها و علاوه بر آن، ترتیب‌دادن استایلی شیک و جذاب با کلاه ممکن می‌شود. کامواهای خوش‌رنگ و متنوع به شما کمک می‌کنند که استایلی تک و زیبا برای خودتان داشته باشید.

کلاه‌های زیبای بافت را ببینید

کلاه بافت استایلتان را خاص می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که سرما نخورید و گرم بمانید. از میان مدل‌های کلاه از کدام مدل بیشتر خوشتان می‌آید؟ اهل بافتنی‌کردن هستید؟ خودتان کلاهتان را می‌بافید یا از مدل‌های آماده استقبال می‌کنید؟


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل ست کردن بوت بلند زنانه؛ چگونه با بوت بلند بدرخشیم؟
منبع interweave.com whowhatwear.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.