بررسی استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور؛ از علاقه به استایل مینیمال تا آرایش‌های کلاسیک

رعنا آزادی‌ور از نام‌هایی است که سالیان زیادی مشغول به فعالیت در دنیای سینما بوده و در چند سال اخیر، نتیجه حضور پیوسته و زحماتش بیشتر از گذشته در معرض دید قرار گرفته است. پیوستگی و ثباتی که در کارنامه کاری او وجود دارد در استایلش هم دیده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم از استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور برایتان بگوییم.

بررسی استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور؛ ثبات، انتخاب‌های خوب و چند انتخاب بد

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی‌ور بازیگر زیبا و خوش‌اندامی است. بازی‌های خوبی از او در قاب سینما دیده شده و حضوری حرفه‌ای در دنیای تصویر دارد. توجه به استایل و پوشش هم بخشی از حرفه‌ای‌بودن است که از سوی آزادی‌ور در بیشتر اوقات، به‌خوبی رعایت می‌شود.

با بررسی استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور به چند شاخصه اصلی می‌رسیم:

چند نکته مثبت در استایل

  • استفاده از رنگ‌ها و لباس‌های مناسب اندام و چهره؛
  •  رعایت تنوع در استایل در عین‌ ثبات و رسیدن به یک استایل خوب شخصی.

چند نکته منفی در استایل

  • رعایت‌نکردن درس‌کد (dress code)؛
  • ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف استایل.

در ادامه می‌خواهیم از شاخصه‌های استایل رعنا آزادی‌ور بگوییم و بعد به‌سراغ نکات مثبت و منفی برجسته پوشش و تیپ او برویم. آماده‌اید؟

علاقه به استایل‌های مینیمال و ساده

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
رعنا آزادی‌ور با استایلی مینیمال و ساده

با مرور استایل‌های مختلف آزادی‌آور مشخص می‌شود که در گروه علاقه‌مندان به سبک مینیمال قرار می‌گیرد. او لباس‌هایی ساده در مدل و طرح انتخاب می‌کند. به‌دنبال استفاده از اکسسوری‌های پرزرق‌وبرق نیست. آرایش موها و صورتش هم ساده است. خبری از رنگ‌ها و طرح‌های اغراق‌شده و عجیب‌وغریب در استایل او نیست.

استایل رعنا آزادی‌ور
استایل مینیمال رعنا آزادی‌ور

آزادی‌ور اصول کلاسیک در آرایش و پوشش را به سبکی ساده و امروزی در ظاهر خود پیاده‌سازی می‌کند. در استایل‌های مینیمال از لباس‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت پوشیدن در تیپ‌های مختلف و با لباس‌های گوناگون را فراهم می‌کنند. در استایل آزادی‌ور هم چنین چیزی دیده می‌شود و حتی گاهی برخی از لباس‌هایش را در تیپ‌های مختلف استفاده می‌کند.

میل به استفاده از رنگ‌های پاستلی و استایل‌های مونوکروم

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
استایل مونوکروم رعنا آزادی‌ور

شکی نیست که رعنا آزادی‌ور علاقه زیادی به ساده‌پوشی دارد. یکی از نشانه‌های استایل‌های ساده، رنگشان است. استفاده از رنگ‌های پاستلی و روشن که در دسته‌بندی رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرند در استایل رعنا آزادی‌ور زیاد دیده می‌شود.

استایل رعنا آزادی‌ور
استفاده از رنگ‌های پاستلی در استایل رعنا آزادی‌ور

او به تیپ‌های مونوکروم هم علاقه زیادی دارد و مشاهده می‌شود که در برخی از موقعیت‌ها و مراسم، سرتاسر استایلش از یک رنگ یا یک طیف رنگی است. انتخاب استایل مونوکروم جذابیت‌های زیادی دارد؛ برای مثال، کارتان را در ست‌کردن ساده می‌کند و احساس آراستگی و نظم را در ظاهر به‌وجود می‌آورد.

علاقه به آرایش کلاسیک

لباس‌های رعنا آزادی‌ور
آرایش کلاسیک رعنا آزادی‌ور

این روزها، استفاده از عمل‌های جراحی زیبایی بین اقشار مختلف به‌ویژه هنرمندان بسیار زیاد شده است. استفاده از روش‌های آرایشی تازه و پیچیده مانند کارگذاشتن مژه‌های مصنوعی و… هم کم نیست. اما آزادی‌ور از این‌ها به‌دور است و ظاهری ساده دارد.

او در آرایش مو و صورت هم سادگی را پیش می‌گیرد. به نظر می‌رسد که آرایش کلاسیک، آرایش موردعلاقه اوست. استفاده از رژهای قرمز در کنار کرم‌پودری با تُناژ رنگی روشن از جمله اصول آرایش به این سبک است. آزادی‌ور هم معمولاً از رژ قرمز برای آرایش لب‌ها استفاده می‌کند.

انواع رژلب قرمز

رعنا آزادی‌ور
استفاده از رنگ‌های نود در آرایش رعنا آزادی‌ور

انتخاب بعدی او برای آرایش لب، رژهایی به رنگ نود است که این هم از مصادیق دیگر پای‌بندی به اصول آرایش کلاسیک به‌حساب می‌آید. خط چشم مشکی که به‌حالت گربه‌ای یا رو به بالا کشیده می‌شود هم از اصول آرایش‌کردن به سبک کلاسیک‌هاست که در صورت رعنا آزادی‌ور گاهی دیده می‌شود. موهای او هم همیشه ساده‌اند و به سبکی تکراری، معمولاً به سمت عقب جمع می‌شوند. سادگی با چهره زیبا و معصوم آزادی‌ور در هماهنگی کامل است.


حتما بخوانید: رنگ‌های نود در آرایش و استایل؛ جذاب، شیک و بروز باشید

نزدیکی استایل به حالت کژوال

استایل رعنا آزادی‌ور
رعنا آزادی‌ور با استایلی متمایل به کژوال در کنار جواد عزتی

حتی در موقعیت‌های رسمی هم تیپ و استایل این هنرپیشه خوش‌قیافه تمایل به سمت کژوال‌شدن یا همان تیپ اسپورت دارد. البته این موضوع می‌تواند بدل به یکی از ضعف‌های استایل هم شود. آزادی‌ور گاهی به‌خوبی می‌تواند مرز میان حالت رسمی با غیررسمی را در مراسم و موقعیت‌های مختلف کنترل کند و گاهی هم در این زمینه، اشتباهاتی دارد.

در هر حال، تیپ و استایل شخصی هرکس انتخابی برآمده از سلیقه‌اش است. بررسی استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور هم نشان می‌دهد که به راحتی و مینیمال‌بودن اهمیت می‌دهد؛ برای همین است که در بیشتر مواقع، تیپ و استایلش به سمت کژوال‌شدن پیش می‌رود.

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
استفاده از لباس‌هایی راحت و کژوال

حتی انتخاب‌های رسمی او گاهی، با وجود برخورداری از تمام عناصر استایلی رسمی یادآور تیپ‌های اسپورت هستند. مهم‌ترین ویژگی و شاخصه‌ای که بعضی از استایل‌های رسمی آزادی‌ور را هم یادآور تیپ‌های اسپورت می‌کند، راحتی و مدل دوختشان است. راحتی از مهم‌ترین ویژگی‌های استایل غیررسمی است.

آزادی‌ور گاهی به‌سراغ لباس‌هایی می‌رود که جنس نرم و راحتی دارند؛ کتان و نخ. این انتخاب باعث می‌شود که آراستگی ظاهر کمی مخدوش شود چون چنین پارچه‌هایی زود چروک می‌شوند و در موقعیت‌های رسمی چندان صاف و آراسته بر بدن نمی‌ایستند.

مثبت یک؛ استفاده از رنگ‌ها و لباس‌های مناسب اندام و چهره

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
انتخاب‌های مناسب در استایل

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، چهره رعنا آزادی‌ور زیباست. اندام مناسب و قد بلندی هم دارد. این‌ها یعنی می‌تواند با انتخاب‌های درست، تیپ و استایل بسیار چشم‌گیری داشته باشد. انتخاب‌های این بازیگر معمولاً بی‌ریسک و مناسب‌اند. او با در نظرگرفتن مدل اندام و رنگ‌هایی که بیشتر با صورتش در هماهنگی هستند، استایل‌های خوبی برای خود تدارک می‌بینید.

استایل رعنا آزادی‌ور
استفاده از رنگ‌های پاستلی در استایل رعنا آزادی‌ور

هم رنگ‌های تیره هم پالت رنگی پاستلی با پوست آزادی‌ور در تناسب‌اند. تضاد میان رنگ‌های تیره و پوست سفید او و از سوی دیگر، لطافتی که از کنار هم قرارگرفتن رنگ‌های پاستلی و پوستش ایجاد می‌شود از انتخاب‌های خوب او در تدارک‌دیدن استایل هستند.

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
استفاده از بوت بلند در استایل

انتخاب شلوارهای گشاد یا دامن‌های کلوش هم از نقاط مثبت دیگری است که باید در بررسی استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور به آن‌ها اشاره کنیم. یکی دیگر از موارد مثبت استایل این هنرپیشه موفق هم انتخاب بوت‌های بلند است. کسانی که پاهایی بلند و کشیده دارند با پوشیدن این مدل از بوت‌ها می‌توانند به جذابیت ظاهری‌شان اضافه کنند.

انواع بوت بلند زنانه

مثبت دو؛ برندسازی در استایل با رعایت تنوع در عین‌ ثبات

استایل رعنا آزادی‌ور
ثبات و سادگی در استایل آزادی‌ور

استایل آزادی‌ور ساده و مینیمال است. این انتخاب و سبک تقریباً به امضای شخصی او بدل شده است. کسی انتظار ندارد که او با ظاهری ماکسیمال و پر از جزئیات و اکسسوری‌های پرزرق‌وبرق در مراسم و موقعیت‌های گوناگون ظاهر شود.

با این حال، در عین وجود نوعی ثبات و سادگی در استایلِ این هنرپیشه گزیده‌کار می‌توان تنوع و یکنواخت‌نشدن را هم احساس کرد. آزادی‌ور استایل‌های ساده خود را به شکل‌های متنوعی در پوشش اجرا می‌کند و هیچ‌گاه تکراری و کسل‌کننده به نظر نمی‌رسد.

منفی یک؛ رعایت‌نکردن درس‌کد (Dress Code)

استایل آزادی‌ور
استایل تقریبا اسپورت در جشنواره رسمی

رعایت‌کردن درس‌کد (dress code) مهم‌ترین اصل در طراحی استایل است. باید هر تیپ و استایلی متناسب با موقعیت و مراسمی باشد که در آن شرکت می‌کنید. آزادی‌ور در این زمینه بد عمل نمی‌کند اما اشتباهاتی هم دارد.

در برخی از مواقع، دیده می‌شود که او با نادیده‌گرفتن نوع مراسم، با تیپی ظاهر می‌شود که اگرچه با صورت و اندامش در هماهنگی است اما با موقعیتی که در آن شرکت می‌کند، چندان تناسب ندارد.

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور
رعایت‌نکردن درس‌کد در استایل آزادی‌ور

برای مثال، در تصویر بالا، استفاده از کلاه بافتنی به این شکل‌وشمائل گزینه مناسبی برای حضور در جشنی رسمی و سینمایی نیست. این استایل برای موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که فرد در فضای بیرون قرار دارد و هوا سرد است.

دنیای فشن همیشه در تلاش است که توصیه‌هایی برای زیباترشدن در عین راحتی داشته باشد. بدیهی است که قرارگرفتن در فضایی بسته با کلاهی بافتنی برای مدتی طولانی راحت نیست. راحت‌نبودن و جنس و شکل کلاه امتیاز منفی زیادی به کارنامه استایل آزادی‌ور وارد می‌کند.

منفی دو؛ ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف استایل

لباس‌های رعنا آزادی‌ور
نبود تناسب میان بخش‌های مختلف استایل آزادی‌ور

یکی دیگر از ایرادات استایل‌ رعنا آزادی‌ور این است که گاهی‌اوقات، تناسب میان بخش‌های مختلف استایل او وجود ندارد. برای مثال، استفاده از کیف یا کفشی نامناسب در استایل‌های او دیده شده است.

در بحث و مقوله هماهنگی، چند مورد باید در تناسب با هم انتخاب شوند:

  • جنس بخش‌های مختلف استایل؛
  • شکل و طرح بخش‌های مختلف استایل.

برای مثال، در تصویر بالا، جنس بخش‌های مختلف استایل با هم تناسب و توازنی ندارد. لباس‌ها از جنسی تابستانه و بهاره‌اند اما از نیم‌بوت استفاده شده است. تناسب پوشش در فصل‌های مختلف و هماهنگی جنس بخش‌های گوناگون آن مهم است اما در این استایل رعنا آزادی‌ور به این موارد رسیدگی نشده است.

استایل رعنا آزادی‌ور
تلفیق عناصر رسمی و اسپورت در استایل

بخش‌های مختلف استایل هم باید با هم متناسب باشند؛‌ اگر در موقعیتی رسمی شرکت می‌کنید و بخش‌هایی از استایلتان مانند تصویر بالا رسمی است، باید توازن را رعایت کنید. انتخاب شلواری متناسب با باقی بخش‌های استایل به چشم‌نوازترشدن و متعادل‌ترشدن آن کمک می‌کند. در عکس بالا، بهتر بود که آزادی‌ور شلواری رسمی انتخاب می‌کرد.

انواع شلوار رسمی زنانه

سخن آخر درباره استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور

استایل رعنا آزادی‌ور
آزادی‌ور با تیپی ساده و مینیمال

استایل و لباس‌های رعنا آزادی‌ور را با هم مرور کردیم. یکی از تمرینات مهم برای خوش‌پوشی همین است؛ مرور استایل افراد مختلف. هرچقدر که بیشتر به استایل دیگران دقت کنیم و نمونه‌های مختلف تیپ و استایل را ببینیم، ذهنمان برای انتخاب‌های هوشمندانه‌تر بازتر می‌شود.

رعنا آزادی‌ور هنرپیشه خوبی است که در بیشتر مواقع با استایلی ساده و مناسب دیده می‌شود. او در استایل و پوشش نمره قابل‌قبولی را از دنیای مدوفشن می‌گیرد اما بدیهی است که مانند هر شخص دیگری، اشتباهاتی هم دارد. استایل آزادی‌ور را می‌پسندید؟ نظرتان درباره استایلش چیست؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل بهنوش طباطبایی؛ آراستگی به‌همراه اشتباهات کوچک
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.