بررسی استایل بهنوش طباطبایی؛ آراستگی به‌همراه اشتباهات کوچک

سال‌هاست که بهنوش طباطبایی را در قاب تلویزیون یا پرده سینما می‌بینیم. در همه این سال‌ها، نوساناتی در کیفیت حضورش دیده شده؛ گاهی عالی، گاهی متوسط و گاهی ضعیف. جالب است که این روند در استایل او هم شکلی مشابه دارد. در این مقاله از استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی برایتان گفته‌ایم.

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی؛ آراسته، قابل‌قبول و گاهی اشتباه

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
بهنوش طباطبایی؛ هنرپیشه‌ای با استایل‌های فکرشده و آراسته

بهنوش طباطبایی اندام و چهره زیبایی دارد و به همین واسطه، در زمان‌هایی که انتخاب‌های خوب و استانداردی برای استایلش دارد، بسیار دیدنی می‌شود. استایل‌های خوب و جذاب زیادی هم در حضورش در مراسم و موقعیت‌های مختلف داشته است اما گاهی اشتباهاتی فاحش هم در انتخاب‌های او دیده می‌شود.

با مرور حضورش در اکران‌های سینمایی، جشنواره‌ها و موقعیت‌های مختلف به چند ویژگی اساسی درباره استایلش می‌رسیم؛ چند نکته مثبت و چند نکته منفی.

نکات مثبت

  • میل به امتحان‌کردن استایل‌های متنوع و مختلف؛
  • استفاده از زیورآلات مناسب و مینیمال؛
  • انتخاب پالت‌های رنگی متناسب با هم؛
  • اهمیت به حضوری آراسته در موقعیت‌های مختلف؛
  • انتخاب لباس‌های خوش‌دوخت و باکیفیت.

نکات منفی

  • نداشتن امضای شخصی در استایل؛
  • انتخاب نادرست بعضی از بخش‌های استایل در بعضی از تیپ‌ها؛
  • استفاده از آرایش غلیظ صورت و انتخاب نامناسب مدل موها.

اجازه بدهید که در بررسی استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی به‌ترتیب از نکات مثبت و منفی او برایتان بگوییم. آماده‌اید؟

مثبت ۱؛ میل به امتحان‌کردن استایل‌های متنوع و مختلف

استایل بهنوش طباطبایی
بهنوش طباطبایی و علاقه به استایل‌های متنوع

همان‌طور که گفته شد، طباطبایی علاقه زیادی به امتحان‌کردن استایل‌های مختلف دارد. اگر نگاهی به تیپ‌های مختلف او در موقعیت‌های گوناگون بیاندازید، متوجه می‌شوید که رعایت اصل تنوع در استایلش بیشتر از هر چیزی به چشم می‌خورد.

تنوع در استایل بسیار خوب است و برای چهره‌های معروفی که مدام در معرض دید عموم‌اند هم انتخاب مناسبی است. البته نکته‌ای در این زمینه وجود دارد که در ادامه و در بخش نکات منفی استایل بهنوش طباطبایی از آن خواهیم گفت. فعلاً اجازه بدهید که برخی از استایل‌های متنوع و جذاب این هنرپیشه زیبا را با هم مرور کنیم.

استایل بهنوش طباطبایی
انتخاب استایل‌های متنوع

بهنوش طباطبایی به سراغ انواع تیپ‌ها و استایل‌ها می‌رود و خودش را محدود نمی‌کند. او گاهی تیپی کاملاً کلاسیک دارد و در بعضی مواقع از استایل‌های آوانگارد و تلفیقی استفاده می‌کند. برای مثال، کت‌وشلواری با تِم کلاسیک را با کتانی همراه می‌کند. گاهی مینیمال‌پسند ظاهر می‌شود و گاهی آنچنان استایلی ماکسیمال برای خود تدارک می‌بیند که پُر از جزئیات ریزودرشت است.

این تنوع مطلوب است و می‌تواند جذاب باشد چون در هربار ظاهرشدن او در مراسم و موقعیت‌های مختلف همه را شگفت‌زده می‌کند. در واقع، کسی که استایلی غیرقابل‌پیش‌بینی دارد، نگاه‌ها را هم بیشتر به سمت خود می‌کشاند و چنین چیزی برای افراد حاضر در دنیای تصویر و شهرت امتیاز مطلوبی است.

مثبت ۲؛ استفاده از زیورآلات ساده و مینیمال

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
علاقه طباطبایی به اکسسوری‌های ساده- سنجاق سینه مینیمال و ظریف

استفاده از زیورآلات ساده و مینیمال یکی از جذابیت‌های استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی است. او می‌داند که ظرافت و سادگی اکسسوری‌ها برای تکمیل‌کردن استایلی شیک کافی است.

رعایت تعادل در استفاده از هر استایلی از مهم‌ترین نکات است و اگر اکسسوری‌ها اغراق‌شده، بیش از حد پرزرق‌وبرق و البته ناهماهنگ با باقی بخش‌های استایل باشند، نتیجه واقعاً نابه‌هنجار خواهد شد.

انواع اکسسوری نقره اینجاست

استایل بهنوش طباطبایی
استفاده از عینک‌های ترند و متناسب با صورت در استایل طباطبایی

طباطبایی به همه این نکات واقف است و هیچ‌گاه اشتباه فاحشی در زمینه انتخاب اکسسوری‌ها از او نمی‌بینیم. ساعت‌هایی که استفاده می‌کند، معمولاً شیک و ساده‌اند. عینک‌های آفتابی او هم با صورتش تناسب خوبی دارند و نکته قابل‌توجه در انتخاب آن‌ها، این است که معمولاً از میان ترندهای روز انتخاب می‌شوند.


حتما بخوانید: چطور عینک آفتابی مناسب فرم صورتمان بخریم؟
بهنوش طباطبایی
انتخاب اکسسوری‌های مناسب در استایلی ساده

در انتخاب اکسسوری‌های دیگر مانند گل سینه یا انگشتر هم دقت‌نظر خوبی به‌خرج می‌دهد. گزینه‌های انتخابی‌اش در بیشتر مواقع در تناسب با بخش‌های دیگر استایلش هستند و از ظرافت زیادی برخوردارند. گاهی هم اگر تیپی ساده و مینیمال برای خود تدارک می‌بیند، با اکسسوری‌ شاخص و قابل‌توجهی، تعادل در سادگی را به استایل می‌آورد.

مثبت ۳؛ انتخاب پالت‌های رنگی مناسب با هم

استایل بهنوش طباطبایی
استفاده از رنگ‌های هماهنگ در استایل

یکی از نکات برجسته در استایل بهنوش طباطبایی، انتخاب پالت‌های رنگی چشم‌نواز و مناسب است. منظور از مناسب چیست؟ یعنی او به‌سراغ رنگ‌هایی برای بخش‌های مختلف استایل خود می‌رود که با هم در هماهنگی زیادی هستند.

برخی از افراد دوست دارند که رنگ‌های خاصی را در استایلشان کنار هم بچینند که متفاوت‌اند و کمتر از سوی همه استفاده می‌شوند اما برخی مانند بهنوش طباطبایی از ترکیب رنگ‌های کم‌ریسک بهره می‌برند. برای مثال؛ طوسی و صورتی، زرد و مشکی و… .

انواع مانتو مشکی اینجاست

استایل بهنوش طباطبایی
طباطبایی با استایلی مونوکروم

طباطبایی در انتخاب رنگ‌های مکمل استایل خوب عمل می‌کند و به تیپ‌های مونوکروم هم علاقه‌مند است. تیپ مونوکروم هم استایلی است که در آن، تمام بخش‌ها از یک رنگ یا یک طیف رنگی انتخاب می‌شوند.

مثبت ۴؛ اهمیت به حضوری آراسته در موقعیت‌های مختلف

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
آراستگی در استایل بهنوش طباطبایی

شاید جذاب‌ترین و شاخص‌ترین نکته درباره استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی این باشد که همیشه آراسته است. آراستگی تیپ او به چشم می‌آید و از نقاط به‌شدت برجسته استایلش است.

برخلاف بسیاری از هنرمندان، هیچ‌گاه او را با استایلی نمی‌بینیم که بی‌توجهی در سِت و هماهنگ‌کردن بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. حتی اگر اشتباهاتی هم در استایلش داشته باشد، مشکل متوجه سهل‌انگاری یا بی‌نظمی او نیست بلکه ایرادات فنی‌اند یا به سلیقه او مربوط می‌شوند.

استایل بهنوش طباطبایی
طباطبایی با استایلی آراسته

این ویژگی بسیار مهم و قابل‌تحسین است. کسانی که در دنیای تصویر حضور دارند و مدام زیر ذره‌بین مردم و رسانه‌ها قرار دارند با پوشش مرتب و آراسته جذاب‌تر جلوه می‌کنند. بهنوش به این اصل اعتقاد دارد و همیشه استایل‌های مرتب، آراسته و فکرشده برای خود تدارک می‌بیند.

انواع کیف مجلسی

مثبت ۵؛ انتخاب لباس‌های خوش‌دوخت و باکیفیت

بهنوش طباطبایی
استفاده از لباس‌های خوش‌دوخت در استایل

در راستای بخش قبلی باید بگوییم که لباس‌های طباطبایی همیشه از دوخت و کیفیت بسیار خوبی بهره می‌برند. هم لباس‌هایی که از سوی مزون‌ها دوخته شده‌اند و هم لباس‌هایی که متعلق به برندهای مختلف خارجی‌اند در استایل او کیفیت و دوختی بسیار عالی دارند.

برش‌ها، پارچه‌ها و کیفیت اتو و ایست لباس روی تن طباطبایی همیشه خوب است. این امتیاز بزرگی برای اوست و باعث می‌شود که در مقوله انتخاب جنس و کیفیت لباس‌ها نمره خوبی بگیرد.

منفی ۱؛ نداشتن امضای شخصی در استایل

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
فقدان امضای شخصی در استایل بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی استایل مشخصی ندارد و امضایش پای تیپ‌های مختلفش دیده نمی‌شود. البته شاید نتوان به چنین چیزی ایراد یا نقطه‌ای منفی درباره استایل گفت. اما به هر حال، اشاره به آن در تحلیل استایل مهم است.

بعضی از هنرپیشه‌ها دارای استایل شخصی هستند و همیشه با دیدن آن‌ها متوجه وجود عناصری در تیپشان می‌شویم که یادآور شخص خودشان است. اما بهنوش طباطبایی این ویژگی را ندارد.

بهنوش طباطبایی
بهنوش طباطبایی با استایل‌های متنوع

برای مثال، از استایل هدیه‌ تهرانی همیشه انتظار سادگی داریم، از لیلا حاتمی هم همین‌طور. ثابت‌بودن روند انتخاب استایل این افراد به شکل‌گیری برند شخصی‌شان در ذهن مخاطب کمک شایانی می‌کند؛ اما چنین چیزی یعنی بدل‌شدن به یک برند را در استایل طباطبایی نمی‌بینیم.

میل او به تنوع در پوشش باعث می‌شود که همیشه با دفعه قبلی فرق داشته باشد. البته شاید بتوان گفت که استایل شخصی او همین است؛ یعنی میل به قابل پیش‌بینی‌نبودن (جملات کمی شبیه ادبیات و فلسفه‌های گزارشگر عزیز یعنی جواد خیابانی شد، نه؟).

منفی ۲؛ انتخاب نادرست بعضی از بخش‌های استایل در بعضی از تیپ‌ها

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
انتخاب کیف نامناسب برای استایل رسمی

به‌طور کلی، استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی فکرشده و با وسواس انتخاب می‌شوند اما گاهی در انتخاب برخی از بخش‌ها اشتباه هم دارد. برای مثال، گاهی اکسسوری‌هایی مانند کیف متناسب با بخش‌های دیگر استایل نیستند.

در مراسم و موقعیت‌های رسمی مانند جشنواره‌ها، استفاده از کیف‌های کوچک مخصوص مهمانی (کیف کلاچ) معمولاً چشم‌نوازتر است. انتخاب کیف‌های بزرگ برای پوشش‌های رسمی چندان توصیه نمی‌شود. البته طباطبایی معمولا از کیف‌های زیبا و مناسبی برای شرکت در موقعیت‌های رسمی استفاده می‌کند اما اشتباهاتی هم دارد.

بهنوش طباطبایی
استفاده از کیف و کفش نامناسب در استایل رسمی

رعایت درس‌کد (DRESS CODE) یا استایل مناسب هر موقعیت هم نکته مهمی در خوش‌پوشی و داشتن استایل متناسب است. طباطبایی معمولا به این موضوع اهمیت می‌دهد اما گاهی اشتباهاتی دارد و برای مثال، ضمن اینکه بخش‌های مختلف پوشش رسمی و مناسب موقعیتی مانند جشنواره‌اند در انتخاب کفش دقت کافی به خرج نمی‌دهد.

بهنوش طباطبایی
وجود ناهمخوانی در استایل

نبود تناسب در یکی دیگر از استایل‌های طباطبایی را در تصویر بالا می‌بینید. در تصویر مشاهده می‌کنید که بهنوش طباطبایی کت‌وشلواری خالخالی را با تی‌شرت طرحدار ست کرده است. ایرادی در استفاده از لباس‌های طرحدار در کنار هم نیست.

این روزها حتی استفاده از طرح‌هایی مانند گل‌‌گلی و خالدار در کنار هم توصیه می‌شود اما ماجرا از این قرار است که در هیچ‌یک از این موارد نباید تعادل استایل به هم بخورد و همه‌چیز بیش از حد شلوغ شود. در استایل طباطبایی تی‌شرت و خال‌های درشت لباس نامتناسب‌اند و در نهایت تیپ شلوغی به‌وجود آورده‌اند.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن لباس خال‌خالی برای خانم‌ها؛ نکات مهمی که باید بدانید

منفی ۳؛‌ استفاده از آرایش غلیظ صورت و انتخاب نامناسب مدل موها

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی
آرایش غلیظ همراه با استایل ماکسیمال

بهنوش طباطبایی چهره زیبایی دارد. چهره‌ای با ملاحت و زیبایی نیاز به آرایش بیش‌ازحد ندارد. اما این موضوع زیاد از سوی طباطبایی رعایت نمی‌شود و معمولاً با آرایش کامل و در برخی از مواقع غلیظ دیده می‌شود. استفاده از آرایش غلیظ در زمان ترتیب‌دادن تیپ‌های ماکسیمال و پرزرق‌وبرق نتیجه خوبی ندارد. تعادل و تناسب از چنین استایلی گرفته می‌شود و زیبایی در آن کاهش پیدا می‌کند.

استایل بهنوش طباطبایی
مدل نامناسب مو و آرایش

بهنوش طباطبایی همیشه آرایش غلیظ ندارد اما باید قبول کرد که دچار این اشتباه می‌شود. برای آرایش موهایش هم در بعضی از موقعیت‌ها نیاز به بازنگری دارد. البته این موضوع کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است اما از نقطه‌نظر تعادل که مهم‌ترین نکته در دنیای مدوفشن است، امکان نقد برخی چیزها وجود دارد.

برای مثال، این بازیگر خوش‌چهره به چتری علاقه زیادی دارد اما شکل آرایش چتری‌های کوتاه او متناسب با صورتش نیست و نتیجه خوبی در ظاهرش ایجاد نمی‌کند. چتری‌های آدری‌ هپبورنی به چهره کمتر کسی می‌آیند و ظاهراً بهنوش طباطبایی هم در دسته اقلیت‌ها قرار نمی‌گیرد و بهتر است که از این مدل دوری کند.

در آخر

استایل بهنوش طباطبایی
بهنوش طباطبایی با استایلی زیبا و ترندی

استایل و لباس‌های بهنوش طباطبایی را با هم دوره کردیم. او ابزارهای داشتن استایلی مناسب را دارد؛‌ هم زیباست و هم خوش‌اندام. در بسیاری از مواقع هم استایل‌های چشم‌نوازی داشته است.

انواع مانتو کتی اینجاست

اما باید قبول کرد که اشتباهاتی هم دارد. در هر حال، از چهره‌های شاخصی است که در دنیای سینما و تلویزیون به استایل و تیپ خود اهمیت می‌دهد و برای ترتیب‌دادن ظاهری مناسب وقت می‌گذارد و فکر می‌کند. شما از کدام استایلش بیشتر خوشتان می‌آید؟ نقطه ضعف و قوت استایل او را در چه می‌دانید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.