نکات مهم و کاربردی برای ست کردن ساعت مچی با لباس

استفاده از هر نوع ساعت مچی در هر موقعیتی پذیرفتنی است. اما اگر می‌خواهید ظاهری متفاوت و کاملا شیک داشته باشید، ساعت مچی‌تان را با لباس‌تان ست کنید. برای این ست کردن نیاز دارید جزییات بیشتری بدانید. با ما در «منومد» همراه باشید تا از روش‌های ست کردن ساعت مچی با لباس با شما بگوییم.

چگونه ساعت مچی را با لباس ست کنیم؟

ست کردن ساعت با لباس، ساعت مناسب

در بازار انواع و اقسام ساعت‌های مچی وجود دارد که نه‌تنها زمان را نشان‌تان می‌دهند، بلکه از آنها می‌توانید مانند یک وسیله تزیینی همچون جواهرات استفاده کنید. بنابراین برای اینکه ظاهری شیک و جذاب داشته باشید، بهتر است ساعت خود را با لباس‌تان ست و هماهنگ کنید.

اگر بدانید در چه موقعیت‌ها و در چه مکان‌هایی باید از چه نوع ساعت مچی استفاده کنید، راحت‌تر می‌توانید بین ساعت و لباس‌تان هماهنگی به‌وجود آورید. می‌توانید چند نوع ساعت در کمدتان داشته باشید یا یک ساعت هماهنگ با بیشتر لباس‌هایتان بخرید.

یک مدل یا چند مدل ساعت مچی داشته باشیم؟

چند وقت به چند وقت دوست دارید ساعت مچی به دست‌ کنید؟ هر روز یا فقط روزهایی که به محل کارتان می‌روید؟ ست کردن لباس با ساعت و دیگر وسایل مانند کمربند و کراوات ظاهرتان را بسیار مرتب کرده و نشان می‌دهد که شما به جزييات هم اهمیت می‌دهید.

اگر می‌خواهید فقط یک مدل ساعت داشته باشید، پس باید ابتدا به کمد لباس‌تان و اینکه معمولا چه نوع لباس و با چه رنگ‌هایی می‌پوشید توجه کنید و براساس آن ساعتی بخرید که مناسب بیشتر مدل‌های لباس‌تان باشد. از طرفی با داشتن چند مدل ساعت مختلف به‌راحتی می‌توانید آنها را با لباس‌های خود در موقعیت‌های مختلف ست کنید.

اگر نمی‌توانید برای خرید چند ساعت هزینه کنید و مهم‌تر اینکه قصد دارید مصرف‌گرا نباشید و کمتر هم زباله بر زمین باقی بگذارید، تنها یک مدل ساعت خریده و آن را در هر موقعیتی به دست کنید، پس مراقب باشید ساعتی که می‌خرید، از نظر سبک و تزئینات کاملا خنثی باشد. بدین ترتیب می‌توانید آن را با هر نوع لباس و با هر رنگی هماهنگ کنید. این نوع ساعت‌ها حتی با لباس‌های رسمی هم ست می‌شوند.

در ضمن ساعت‌هایی که به‌جای بند چرمی، بند فلزی دارند، با هر نوع لباسی ست می‌شوند. مثلا یک ساعت با بند چرم مشکی مناسب کفش چرم قهوه‌ای رنگ نیست و همینطور برعکس.

البته بند بسیاری از ساعت‌های با بند چرمی را می‌توان تعویض کرد. پس می‌توانید هنگام خرید این نوع ساعت، چند بند رنگی دیگر هم بخرید و آنها را با لباس‌های مختلف‌تان ست کنید.

اول: ست کردن ساعت مچی با لباس‌های شب زنانه چگونه است؟

ساعت مچی با لباس‌های شب زنانه
نحوه ست کردن لباس و ساعت مچی «کیت میدلتون» را در عکس می‌بینید

در گذشته مردها بیش از زن‌ها در موقعیت‌های رسمی، ساعت به دست می‌کردند و زن‌ها در این موقعیت‌ها علاقه چندانی به استفاده از ساعت‌های مچی نداشتند. اما این روزها زن‌ها بیش از گذشته به زمان اهمیت می‌دهند و می‌خواهند حتی در مهمانی‌های رسمی یا غیررسمی وقت را از دست ندهند.

بنابراین اگر می‌خواهید که با لباس شب‌تان ساعت مچی به دست کنید، باید چند مورد مهم زیر را در نظر داشته باشید:

اندازه ساعت

هنگام پوشیدن لباس به اندازه ساعت‌تان توجه کنید. اگر لباس شب بلند و ظریفی به تن دارید، پس از ساعتی استفاده کنید که صفحه آن بزرگ نباشد و بند ظریفی داشته و زنانه باشد. اگر هم لباس‌تان آستین‌بلند است، مراقب باشید بند ساعت‌تان طوری نباشد که به آستین‌تان گیر کند. در اینگونه مواقع بند باریک بهتر است.

رنگ ساعت

با توجه به زمان روز، مکان و موقعیت مهمانی یا هر مراسم دیگر باید رنگ ساعت مورد استفاده‌تان را هم درست انتخاب کنید. اگر قرار است یک روز بهاری به یک جشن عروسی در باغ بروید، پس بهتر است از بند چرمی با رنگ روشن و ملایم استفاده کنید. اما اگر به یک مهمانی رسمی در شب دعوت شده‌اید، بند ساعت‌تان آبی باشد بهتر است.

در مهمانی‌های تولد، شب سال نو و اینگونه جشن‌ها می‌توانید کمی زرق و برق به لباس‌تان اضافه کنید و ساعتی به رنگ نقره‌ای، طلایی و از هر رنگ‌ درخشان دیگر استفاده کنید.

در ضمن استفاده از ساعت‌های مچی عقربه‌ای کوارتز که با باتری کار می‌کنند، مناسب موقعیت‌های رسمی نیستند. این ساعت‌ها اگرچه مدل‌های زیبا و باشکوهی هم دارند، از ظاهر رسمی شما کمی می‌کاهند.

لباس‌های معمولی و غیررسمی

ست کردن ساعت با لباس، غیررسمی

ساعت‌های فلزی خنثی بهترین ساعت برای لباس‌های عادی روزمره است. این نوع ساعت کمی درخشش و زیبایی به مچ دست‌تان می‌دهد و البته ساعت‌های فلزی طلایی، نقره‌ای یا برنز، به‌راحتی با هر نوع لباسی ست می‌شوند. حتی اگر در یک مراسم رسمی شرکت کرده و لباسی رسمی به تن دارید، این ساعت با درخشش و زیبایی که دارد، لباس‌تان را زیباتر نشان می‌دهد.

اگر عادت به پوشیدن لباس‌های جین و تاپ‌های راحت دارید، پس بهتر است از ساعت‌هایی استفاده کنید که بندهای فلزی، چرم و سیلیکونی دارند.

در ماه‌های سرد سال وقتی ژاکت آستین بلند به تن می‌کنید، بهتر است از ساعت‌هایی با بند فلزی صیقلی یا چرم نرم استفاده کنید.

دوم: انواع ساعت‌های مناسب ست کردن با لباس‌های زنانه کدامند؟

اگر می‌خواهید برای ست کردن ساعت با لباس‌تان مشکلی نداشته باشید و در عین حال توانایی خرید چند مدل ساعت دارید، ساعت‌های زیر را در کمد لباس‌تان داشته باشید. البته اگر نمی‌توانید همه این ساعت‌ها را بخرید، هنگام خرید ساعت یکی از این مدل ساعت‌ها را انتخاب کنید:

۱. ساعت‌ ورزشی

ساعت‌ ورزشی

ساعت‌های ورزشی زنانه، در رنگ‌های روشن ملایم و بیشتر صورتی تولید می‌شوند. این ساعت‌ها در کنار نشان دادن زمان، زنگ هشدار و دیگر مانیتورهای فعالیت و ورزش را دارند. در ضمن ضدآب هم هستند. قیمت این ساعت‌ها بسته به تعداد عملکردها و ویژگی‌های آنها تعیین می‌شود.

این ساعت‌ها مناسب فعالیت‌های ورزشی، به‌ویژه شنا، هستند. همچنین آنها را می‌توانید با لباس‌های روشن ورزشی‌تان هماهنگ کنید.

۲. ساعت‌های جواهر

ساعت جواهر

 

این ساعت‌ها میان زنان علاقه‌مندان بسیاری دارند. آنها معمولا از جنس سرامیک، طلا و نقره هستند و درون‌شان سنگ‌های باارزش و الماس‌های خیره‌کننده تعبیه شده است. اگر در مهمانی‌های شبانه بسیاری شرکت می‌کنید و می‌خواهید در میان جمع بدرخشید، یکی از این مدل ساعت‌ها را به‌دست کنید.

۳. ساعت‌های مد روز

ساعت‌های مد روز معمولا با زمان تغییر می‌کنند که البته در کنار این تغییرات همیشه سبک لباس زنانه هماهنگ با آنها هم در بازار وجود داشته است. در حقیقت تولیدکنندگان ساعت‌های مد روز معمولا نگاهی دقیق به بازار لباس و مدهای آن دارند. بنابراین اگر اهل پوشیدن لباس‌های مد روز هستید، به سراغ این نوع ساعت‌ها بروید. نکته جالب این ساعت‌ها این است که آنها هرگز غلوشده و خودنما نیستند و می‌توانید از آنها برای فعالیت‌های روزمره‌تان هم استفاده کنید.

۴. ساعت‌های کلاسیک

ساعت‌های کلاسیک،‌ساده و معمولی‌ترین ساعت‌هایی هستند که در بازار یافت می‌شوند. این ساعت‌ها سبک و طراحی قدیمی دارند و مناسب روزهایی‌اند که به سر کار می‌روید. در واقع این ساعت‌ها مناسب لباس‌های رسمی و نیمه‌رسمی محل کارتان هستند.

جذاب‌ترین ساعت‌های مچی زنانه را ببینید

سوم: ست کردن ساعت با انواع لباس‌های مردانه چگونه است؟

ست کردن ساعت با لباس، مردانه

تصور کنید لباس رسمی مردانه با کراواتی مشکی به‌ تن کرده‌اید و در یک مراسم حاضر شده‌اید. معمولا در این حالت توجه افراد به شما جلب می‌شود. حال اگر با این لباس رسمی، ساعتی به دست کنید که اصلا مناسب آن نباشد، بسیار توی ذوق می‌خورد. برای ست کردن ساعت خود با لباس موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. کراوات مشکی/ کراوات سفید

معمولا وقتی کراوات مشکی دارید، بهتر است ساعت به دست نکنید و اگر هم ساعت داشتید، مراقب باشید جلوی دیگران ساعت‌تان را نگاه نکنید. مراسم رسمی هرازگاهی پیش می‌آید و باید کاملا به ظاهر مرتب‌تان توجه کنید. برای این روزها بهتر است یک ساعت معمولی مدل Dress با صفحه‌ای کوچک که تزیینات کمی روی آن دارد به دست کنید. بند این ساعت هم بهتر از جنس چرم و البته مشکی باشد. (نمونه‌ای از عکس ساعت dress‌ را پایین‌تر برایتان گذاشته‌ایم).

۲. لباس رسمی مخصوص اداره

ساعت مناسب لباسی که برای حضور در اداره محل کارتان می‌پوشید، بهتر است صفحه باریکی داشته باشد و ساده و بدون پیچیدگی خاصی باشد. اگر کت‌وشلوارتان تیره است، ساعت کلاسیک dress  با این لباس هماهنگ می‌شود.

البته اگر کت‌وشلوارتان خیلی رسمی نیست می‌توانید از ساعت غواصی با بند چرمی استفاده کنید.

۳. لباس‌های نیمه‌رسمی اداره

اگر با کت‌وشلوار نسبتا روشن و بدون کراوات به سر کار می‌روید، بنابراین بهترین ساعت‌هایی به دست کنید که با این نوع پوشش‌تان ست می‌شوند. ساعت‌های کرونوگراف، خلبانی یا حتی ساعت ارتشی بهترین انتخاب در اینگونه مواقع هستند.

۴. لباس‌های غیررسمی

ساعت‌های بند فلزی معمولا رسمی در نظر گرفته نمی‌شوند. چنین ساعتی مناسب زمانی است که لباس‌های غیررسمی به تن می‌کنید. اما ساعت‌های دارای بند چرمی تقریبا با هر لباسی هماهنگ می‌شوند. هر کدام از ساعت‌هایی که در مورد آنها صحبت کردیم را می‌توانید با لباس‌های جین، پیراهن کتان یا چکمه مجلسی مردانه پوشید.

همچنین ساعت‌های هوشمند با هر نوع لباس غیررسمی یا لباس‌های ورزشی استفاده می‌شوند.

۵. لباس‌های ورزشی

برای فعالیت‌هایی که با حرکات فیزیکی همراه است، مانند ورزش‌های مختلف، نامناسب‌ترین ساعت، ساعت dress است. در این مواقع باید ساعتی به دست کنید که از مواد محکم ساخته شده باشند تا میان فعالیت‌هایتان صدمه‌ای نبیند و شما با خیال راحت روی حرکات ورزشی‌تان متمرکز شوید. بنابراین می‌توان گفت که ساعت‌های غواصی، خلبانی، ارتشی و کرونوگراف مناسب‌ترین ساعت برای زمان‌های ورزشی‌تان است.

چهارم: بهترین ساعت‌ها برای کت‌وشلوار کدامند؟

ست کردن ساعت مچی با کت و شلوار

 

وقتی کت‌وشلوار به تن می‌کنید، ممکن است از نوع ساعت مچی که به روی دست می‌بندید، راضی نباشید. همچون کت‌وشلوار و کفش، ساعت‌های مچی با سبک‌های متنوعی در بازار وجود دارد. بنابراین می‌توانید از میان آنها نوع مناسب خود را انتخاب کنید. البته هر کدام از سبک‌ها پیامی در مورد صاحب آن می‌دهد و باید در انتخاب‌تان دقت کنید.

ساعت dress

ساعت dress
نمونه‌ای از ساعت dress

ساعت dress برای زمانی خوب است که لباس رسمی پوشیده‌اید یا در محل کارتان حاضر شده‌اید. اما بهترین روش برای هماهنگ کردن ساعت با کت‌وشلوار استفاده از طرح‌های ساده و بدون تزيينات اضافی است.

یک بند چرم مشکی ساده و صفحه ساعت بدون پیرایش بسیار عالی است. قرار است وقتی لباس رسمی می‌پوشید، ساعت‌تان لباس‌تان را تکمیل کند، نه اینکه خودنمایی کرده و توجه‌ها را به خودش جلب کند. بند چرم ساعت dress هم انتخابی کلاسیک برای آن است. این نوع بند نه‌تنها زیباست، بلکه با کت‌وشلوار بسیار هماهنگ است.

ساعت‌های غواصی

ساعت غواصی
نمونه‌ای از ساعت غواصی

ساعت‌های غواصی معمولا حس ماجراجویی می‌دهند. شاید به همین دلیل است که بیشتر مواقع جیمز باند معروف همیشه از این نوع ساعت‌ها به مچ خود می‌بست.

ساعت‌های غواصی به ظاهر فرد کمی حس زمختی می‌دهد و زمانی انتخاب کارگرهایی بوده است که می‌خواستند آن را با کت‌وشلوار بپوشند. این ساعت‌ها در عین حال که معمولی و غیررسمی به‌نظر می‌آیند، شیک و زیبا هستند. بند این ساعت‌ها فلزی است.

ساعت‌های خلبانی

ساعت خلبانی
یک نمونه ساعت خلبانی

ساعت‌های خلبانی، عالی و درجه یک هستند و وقتی آنها را با لباس‌های معمولی و غیررسمی بپوشید، به پوشش‌تان کمی سبک داده و آن را شیک نشان می‌دهد. این نوع ساعت‌ها معمولا پیچیدگی خاصی ندارند و فقط ممکن است به ویژگی کرونوگراف مجهز باشند.

این ساعت‌ها که صفحه بزرگی دارند، طوری ساخته شده‌اند که بتوان آن را روی لباس خلبانی قرار داد. در حقیقت ساعت‌های خلبانی در حالی‌که غیررسمی هستند، می‌توان آنها را با لباس‌های رسمی هم پوشید.

ساعت‌های کرونوگراف

ساعت کورنوگراف
یک نمونه ساعت کرنوگراف

اگر سبک زندگی پرتحرکی دارید، ساعت کرونوگراف مناسب‌ترین ساعت برای شماست. درباره ساعت‌های کرونوگراف توضیح کوتاه اینکه این ساعت‌ها امکان اندازه‌گیری بازه‌های زمانی را دارند. این ساعت‌ها با استفاده از چند موتور و صفحه‌های نمایش مدرج، امکان اندازه‌گیری و نمایش فاصله‌های زمانی با دقت بالا را برای شما فراهم می‌آورند.

این ساعت‌ها معمولا با دو نوع بند چرمی یا فلزی در بازار وجود دارند. هر کدام از این بندها بسیار شیک و زیبا هستند. این ساعت بهترین ساعت برای زمانی است که لباس غیررسمی به‌تن دارید. هر وقت این نوع ساعت را با لباس‌های رسمی‌تان بپوشید، از مقدار رسمی بودن آن کم می‌شود. به همین دلیل هرگز در موقعیت‌های خیلی رسمی، مخصوصا زمانی که کراوات مشکی بسته‌اید از این ساعت استفاده نکنید. همچنین دامادها با کت‌وشلوار عروسی نباید این نوع ساعت را به‌دست کنند.

ساعت‌های هوشمند

ساعت‌ هوشمند

این نوع ساعت‌ها مناسب لباس‌های رسمی نیستند. ساعت‌های هوشمند علاوه‌بر اینکه زمان را نشان می‌دهند، فناوری‌ بالایی دارند و با آنها می‌توان تماس تلفنی گرفت، پیامک ارسال کرد و روی آنها اپلیکیشن‌های مختلفی نصب کرد. این ساعت‌ها از همان ابتدای تولید قرار نبوده شیک و دارای سبک خاصی باشند و بیشتر به ویژگی‌های فناوری آنها توجه شده است.

ساعت‌های هوشمند بسیار شبیه کامپیوترهای کوچکی هستند که روی مچ دست‌تان قرار می‌گیرند. بنابراین این نوع ساعت‌ها را بهتر است با لباس‌های معمولی‌تان بپوشید. البته برخی از این ساعت‌ها بسیار زیبا ساخته شده‌اند که می‌توان آنها را با کت‌وشلوار هم پوشید که البته این مورد بسیار نادر است و بهتر است با لباس‌های رسمی، ساعت هوشمند به دست نکنید.

جدول زیر به‌طور خلاصه توضیح می‌دهد که چه ساعتی مناسب چه نوع لباس‌هایی است:

ست کردن ساعت مچی

شیک‌ترین ساعت‌های مچی مردانه را ببینید

پنجم: انواع متفاوت بند ساعت را بشناسید

انواع بند ساعت
انواع بند ساعت

 

ساعت‌سازان هنگام طراحی محصولات خود، سبک‌های خاصی در نظر دارند. آنها با توجه به نوع ساعتی که می‌سازند در مورد بند آن هم با دقت تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین پیش از استفاده از ساعت ببینید که می‌خواهید ظاهرتان چگونه باشد.

بند چرمی ساعت

چرم، رسمی‌ترین نوع بند ساعت است. بند چرمی ساده و در عین حال شیک است و تنوع بسیاری در بازار دارد. چرم برای لباس‌های رسمی و مجلسی بسیار عالی است و البته می‌توان گاهی‌اوقات با برخی از لباس‌های غیررسمی هم از آن استفاده کرد. این نوع بند قرار نیست خودنمایی کند و فقط برای تکمیل کردن لباس‌تان استفاده می‌شود.

همچنین بند چرمی ساعت باید با چرم‌های دیگری که در پوشش‌تان دارید، مانند کفش و کمربند، هماهنگ باشد.

بند فلزی ساعت

بند فلزی ساعت امتیاز خنثی بودن دارد. بند ساعت فلزی نقره‌ای یا طلایی رنگ بهترین بند برای ست شدن با لباس‌های غیررسمی است. همچنین زمان‌هایی که لباس تیره به تن دارید، به دست کردن ساعت که بند فلزی درخشان داشته باشند، ایده خوبی است و تا حدودی از تیرگی زیاد کم می‌کند.

درضمن تمام فلزات مورد استفاده در پوشش‌تان، از ساعت گرفته تا کمربند، باید با هم هماهنگ باشند. مثلا، اگر بند ساعت‌تان نقره‌ای است، پس مراقب باشید از کمربند نقره‌ای استفاده کنید.

بند ساعت برزنتی

پارچه برزنت بسیار بادوام و در عین حال سبک است. این مدل از بند ساعت از لباس‌های ارتشی الهام گرفته است و از آنجایی‌که لوازم ارتشی بادوام هستند، این نوع بند هم بسیار محکم است. استفاده از این نوع بند ساعت برای افرادی که معمولا لباس‌های غیررسمی می‌پوشند و بسیار پرتحرک و فعال هستند، ایده‌آل است. فراموش نکنید که این نوع بند ساعت مناسب مواقعی که لباس رسمی یا کت‌وشلوار پوشیده‌اید نیست.

بند مشبک فلزی ساعت

بند ساعت مشبک فلزی
بند ساعت مشبک فلزی

 

بندهای مشبک فلزی یا استفاده از رشته‌های فلزی باریک بافته می‌شوند و تراکم آنها از کم تا بسیار زیاد متغیر است. اگرچه این بندها به محکمی بندهای دیگر نیستند اما علاقه‌مندان بسیاری دارند. به دست کردن ساعت دارای بند مشبک فلزی با کت‌وشلوار مد روز است و افراد، به‌ویژه جوانان، از آن استقبال می‌کنند.

بند ساعت ورزشی

بند ساعت‌های ورزشی معمولا از جنس کائوچو، سیلیکون یا نایلون است.  این جنس‌ها در انواع فعالیت‌های سخت ورزشی سالم مانده و زود از بین نمی‌روند. یادتان باشد این نوع بند ساعت‌ها فقط و فقط مناسب لباس‌های غیررسمی است و هرگز نباید از آنها با کت‌وشلوار استفاده کنید.

توجه:

به‌طور کلی می‌توان گفت که جنس و رنگ کفش‌ هرکس مرجع مناسبی برای انتخاب بند ساعت اوست. بند مشکی معمولا مناسب کفش و کمربندهای مشکی است. در حالی‌که بند قهوه‌ای با کمربند و کفش قهوه‌ای ست می‌شود. همچنین بند نقره‌ای یا طلایی با هر نوع رنگی هماهنگی دارد. البته مجبور نیستید رنگ بند ساعت‌تان را دقیقا مانند رنگ کفش یا کمربند انتخاب کنید. می‌توانید از تن مشابه آن رنگ‌ها استفاده کنید.

ساعت مچی عتیقه، ساعتی که تمام قوانین را می‌شکند

ساعت مچی عتیقه

گاهی‌اوقات شما نوعی ساعتی مچی دارید که از چند نسل در خانواده‌تان گذشته و در نهایت به شما رسیده است. اینگونه ساعت‌ها تمام قوانین مربوط به ست کردن ساعت با لباس را می‌شکنند و  با پیشینه‌ای که دارند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند. بنابراین این نوع ساعت را می‌توانید با هر نوع لباسی که دوست دارید به دست‌تان ببندید.

کلام آخر

به‌طور کلی برای اینکه جذاب به نظر بیایید، باید ساعتی انتخاب کنید که لباس‌تان را تکمیل کند و البته مناسب جثه‌تان هم باشد. مثلا، ساعت‌هایی که صفحه بزرگ دارند، مناسب افراد با جثه کوچک نیستند و برعکس. اگر درشت‌اندام هستید، ساعت‌های کوچک اصلا مناسب شما نیست.

با استفاده از راهنمایی‌های این مقاله می‌توانید به‌خوبی ساعت و لباس‌تان را با هم ست کنید. اگر شما هم در این زمینه پیشنهادی دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ست کردن کفش آکسفورد برای خانم‌ها و آقایان

 

منبع 40nine.com realmenrealstyle.com gentlemansgazette.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.