بررسی استایل اما واتسون؛ یک کلاسیک دوست‌داشتنی

اما واتسون (Emma Watson) معروف را که می‌شناسید؛ دخترک بامزه فیلم‌های هری‌پاتر. بله! هرماینی گرنجر خودمان. حالا هرماینی بزرگ شده و همچنان می‌درخشد. او ویژگی‌های شاخص زیادی دارد که یکی از آنها استایلش است. در این مقاله از استایل اما واتسون برایتان می‌گوییم.

استایل اما چرا جلب‌توجه می‌کند؟

استایل اما واتسون
اما واتسون بازیگر خوش‌استایل، موفق و جوان

اما واتسون فقط دختر جوانی نیست که از کودکی به شهرت رسیده و همه او را می‌شناسند. واتسون دختری فعال در زمینه‌های گوناگون است که از شهرتش برای اثرگذاری در زمینه‌های مفید و مختلف بهره برده و می‌توان روی او حساب کرد. برای مثال، سفیر یونیسف است، از حقوق زنان دفاع می‌کند، دغدغه‌های محیط‌زیستی دارد و همه این‌ها به کنار، استایل بسیار جذابی برای خود ترتیب می‌دهد.

استایل او بیشتر نزدیک به تیپ‌ها و استایل‌های کلاسیک است؛ استایل کلاسیک و زیبایی که ارزش بررسی‌کردن دارد. در ادامه این مقاله برایتان از بخش‌های مختلف تیپ و ظاهر اما واتسون خواهیم گفت.

استایل اما واتسون برای مو: موهای قهوه‌ای-خرمایی ساده

استایل اما واتسون
اما واستون با موهای شنیون ساده

واتسون همیشه با موهایی به رنگ قهوه‌ای مایل به خرمایی دیده می‌شود. او موهایی یکدست دارد یعنی موهایش را به شکل تکه‌ای خرد نمی‌کند و معمولا فرقی از وسط یا کنار دارد. گاهی هم که در رنگ آن تغییراتی دیده می‌شود، شاهد رگه‌هایی از بلوند متمایل به قرمز در موهایش هستیم.

او زیاد اهل تغییردادن رنگ موها نیست و همین باعث شده که استایلی به‌یادماندنی و ثابت برای خود داشته باشد. این یعنی اما واتسون به کلاسیک‌بودن علاقه دارد.

آرایش موها

استایل اما واتسون
اما واتسون با موهای تاب‌دار

قد موهای اما واتسون اغلب متوسط است؛ نه زیادی بلند و نه زیادی کوتاه. این موهای متوسط را هم به‌سادگی مدل می‌دهد. سادگی نخستین واژه‌ای است که از مدل موهای اِما به ذهن متبادر می‌شود. در بیشتر مواقع، نهایت آرایش موهای این بازیگر جوان، تاب‌دارکردن موهاست.

کاری که شما هم می‌توانید با انجام آن، به‌سادگی استایلی مرتب داشته باشید. برای انجامش هم به یک اتوی موی بزرگ نیاز دارید. اگر هم اتو در دسترستان نیست، موهای خیستان را ببافید و بعد از چند ساعت باز کنید.

اما واتسون به جمع‌کردن موها با شنیونی رسمی و ساده هم علاقه دارد. در مراسم مختلف، موهای او به‌سادگی پشت سرش جمع می‌شود و گاهی از گل‌سرها و کلیپس‌های تزئینی هم برای زیباترشدن شنیون‌های ساده خود بهره می‌برد. این هم نشانه دیگری است که اِما کلاسیک‌پسند است و طرفدار سادگی.

استایل اما واتسون در آرایش: رژ قرمز در بستر صورتی ساده

استایل اما واتسون
اما واتسون با آرایش ساده و رژ قرمز

اما واستون در آرایش هم استایل خاص خود را دارد. او طرفدار رژهای روشن است و از رنگ‌های طیف قرمز و نارنجی استفاده می‌کند. این انتخاب باعث می‌شود که صورتی بشاش و شاداب داشته باشد که ما را مدام یاد شیرینی‌های بانشاط نقشش در هری‌ پاتر می‌اندازد. در بعضی از استایل‌ها هم از رنگ‌های نود و خنثی در کنار آرایش چشم پررنگ‌تر نسبت به لب‌ها بهره می‌برد.


حتما بخوانید: همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز
استایل اما واتسون
اما واتسون با آرایش تیره چشم و رژ نود

اما واتسون در آرایش از استایل‌های طبیعی استفاده می‌کند و خود را از زرق‌وبرق‌های اضافی دور نگه می‌دارد. پوست روشن او در کنار رنگ‌های شاداب و آرایش ساده بیشتر جلوه می‌کند. خودِ اِما بارها گفته که به سلامت پوست صورت و لب‌ها اعتقاد دارد و برای مثال، لب‌هایش را با مسواک لایه‌برداری می‌کند.

سلامت و شادابی طبیعی

توجه به سلامت و زیبایی پوست صورت و لب‌ها باعث می‌شود که هر چهره‌ای شاداب و جوان به نظر برسد. این کار مهمی است که اما واتسون برای استایل خود انجام می‌دهد و می‌توانید از او الهام بگیرید: داشتن پوستی سالم برای جذاب‌ترشدن و بی‌نیازی از آرایش‌های سنگین.

اگر می‌خواهید از استایل آرایشی اما واتسون الهام بگیرید، یادتان باشد که سلامتی طبیعی است که زیبایی طبیعی را به‌همراه می‌آورد. اما واتسون به سلام پوستش اهمیت می‌دهد و در بعضی مصاحبه‌ها اعلام کرده که همیشه به مرطوب‌سازی پوستش توجه دارد و از روغن جوجوبا هم استفاده می‌کند.

لینک خرید روغن جوجوبا

استایل اما واتسون
آرایش ساده چشم‌ها و دوری از استفاده از مژه مصنوعی

گونه‌های این هنرپیشه هم همیشه بازتابی از رنگ هلویی یا صورتی دارد. دقت دارید که چنین رنگ‌هایی به جلوه سلامت در پوست کمک شایانی می‌کنند؟ این رنگ‌ها روی زمینه سفید و کمی رنگ‌پریده، جلوه‌ای کودکانه و سالم به صورت می‌دهد. برای آرایش چشم هم اما واتسون الهام‌بخش است. او برخلاف بسیاری از هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها به‌سراغ مژه‌های مصنوعی نمی‌رود و از سایه‌ها و مواد آرایشی اکلیلی و براقی استفاده می‌کند که حالت تین‌ایجری زیبایی به او می‌دهند.

آرایش ابروها

استایل اما واتسون
اما واتسون با ابروهای پُر و مرتب

ابروهای اما واتسون پُر و حالت‌دار نیست. برای همین زیاد به آنها مدل نمی‌دهد و سعی می‌کند که به‌دقت موهای ابروهایش را مرتب نگه دارد و با مدل‌ندادن به آنها، باعث می‌شود که جلوه‌ای پُر داشته باشند. این کار به کم‌سن‌وسال‌شدن صورت هم کمک زیادی می‌کند.

انتخاب لباس و اکسسوری‌: همچنان کلاسیک و ساده‌پسند

استایل اما واتسون
گوشواره ساده و کوچک اما واتسون

استایل اما واتسون در انتخاب اکسسوری‌ها هم کلاسیک است. او در بسیاری از مواقع، بدون اکسسوری ظاهر می‌شود. انتخابش برای گوشواره، حلقه‌های ساده یا مرواریدهای نه‌چندان بزرگ است و زیاد از گردن‌بند و اکسسوری‌های دیگر استفاده نمی‌کند. او اهل لاک‌زدن و آرایش ناخن‌ها هم نیست و حتی در مصاحبه‌ای گفته که از لاک خوشش نمی‌آید.

انتخاب رنگ مشکی

اِما معمولا در لباس‌هایی به‌رنگ مشکی دیده می‌شود. لباس‌های او از پارچه‌هایی ساده هستند و کمتر به‌سراغ پارچه‌هایی طرحدار و شلوغ می‌رود. لباس‌های او در بیشتر مواقع ساده هستند و بازبودن به شکل عجیب‌وغریب هم در آنها دیده نمی‌شود.

استایل اما واتسون
اما واتسون در لباس‌های مشکی

رنگ‌های موردعلاقه او مشکی، سفید، طوسی و گاهی قرمز هستند. استفاده از کت‌وشلوار هم در مراسم رسمی از انتخاب‌های جذاب دیگر اما واتسون است. او انتخاب‌های شکیل و شیکی دارد که هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتند، تکراری نمی‌شوند و در عین سادگی، خسته‌کننده نیستند.


حتما بخوانید: روانشناسی رنگ مشکی؛ از جسارت تا مسئولیت‌پذیری و اعتماد

نکته مهم درباره استایل اما واتسون: جرئت خود بودن

یکی از مهم‌ترین نکات درباره اما واتسون این است که استایلی شخصی دارد و از «خودبودن» نمی‌هراسد. برای مثال، او از اینکه از اکسسوری‌های پرزرق‌وبرق رایج استفاده نکند، اصلا و ابدا نمی‌هراسد. او سادگی را می‌پسندد و پیروی مُدهای رایج نیست. در زمینه آرایش هم سبک شخصی خودش را دارد. او گاهی از هیچ اکسسوری خاصی استفاده نمی‌کند و به یک جفت گوشوار ساده بسنده می‌کند.

استایل اما واتسون
اما واتسون در استایل‌هایی با رنگ‌های موردعلاقه‌اش: سفید و مشکی

همان‌طور که گفتیم او از لاک‌زدن خوشش نمی‌آید و از تکرار رنگ مشکی در استایلش واهمه‌ای ندارد. او چیزهایی را می‌پوشد که دوست دارد. اگر انصاف را رعایت کنیم، در بیشتر مواقع هم بسیار خوب، شیک، برازنده و دوست‌داشتنی جلوه می‌کند. اما واتسون از جراحی‌های زیبایی استقبال نمی‌کند و طرفدار «خودبودن» است. در استایل‌های غیررسمی هم راحتی و سادگی از شاخصه‌های استایلش به‌حساب می‌آیند.

شاید ندانید: اِما و طرفداری از محصولات پایدار و اخلاقی

اما واتسون ساده و شیک است و استایل شخصی خود را دارد. یعنی حتی اگر غایب باشد و چند عنصر از استایلش را به شما نشان بدهند، متوجه می‌شوید که صاحب استایل کیست. اما همه این‌ها به کنار، او عقیده و ایده خاص دیگری هم در زمینه انتخاب پوشش و دنبال‌کردن مدوفشن در نظر دارد. این عقیده به‌شدت مهم و قابل‌احترام است.

چه عقیده‌ای؟ او به مُد سازگار با محیط‌زیست اعتقاد دارد. یعنی چه؟ مد سازگار با محیط زیست به شیوه‌ای از طراحی و تولید در دنیای فشن گفته می‌شود که در آن تلاش می‌شود تا کمترین میزان تخریب به محیط زیست تحمیل شود. استفاده از مواد اولیه و فرایندهایی که برای محیط زیست ضرر ندارند و قابلیت بازیافت لباس‌ها از جمله اقداماتی است که برای حفاظت از محیط‌زیست در مد سازگار انجام می‌شود.

اما واتسون هم همیشه در تلاش است تا لباس‌ها و اکسسوری‌هایش از دنیای مد سازگار روی اندامش بنشینند. اِما در راستای مسئولیتی که نسبت به عقیده خود احساس می‌کند با برندهایی در معاشرت و همکاری است که لباس‌ها و اکسسوری‌هایی سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند. برای نمونه:

  • برند کت‌برد (Catbird)؛
  • برند گودگایز دونت وِر لِدر (Good Guys Don’t Wear Leather)؛
  • برند سایمون میلر (Simon Miller)؛
  • و… .

حتما بخوانید: همه چیز درباره مد پایدار؛ از کمک به حفظ زمین برای آیندگان تا کاهش فرهنگ مصرف‌گرایی

برند کت‌برد (Catbird)

استایل اما واتسون
اما واتسون با اکسسوری‌های برند کت‌برد

برند کت‌برد از برندهای همراه با محیط زیست است. اکسسوری‌های این برند دست‌ساز هستند و آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند. بازیافت و طرح فرایندهای تولیدی که به محیط‌زیست آسیبی نمی‌زند از جمله اصول شرکت‌هایی مانند کت‌برد است.

برند گودگایز دونت وِر لِدر (Good Guys Don’t Wear Leather)

استایل اما واتسون
اما استون با کفش‌های وگان

برند دیگری که اما واتسون به آن ارادت دارد، برند «گودگایز دونت ور لدر» است. این برند که نام بامسمایی هم دارد از طرفداران محیط‌زیست است و تولیداتش را از چرم حیوانات نمی‌سازد. معنی نام این برند چیست؟ آدم‌های خوب چرم نمی‌پوشند. جالب است یا نه؟ شما چقدر با چنین ایده‌ای موافقید؟ در تصویر بالا، اما واتسون کفش‌هایی پوشیده که از مواد گیاهی و بازیافت‌پذیر درست شده‌اند و متعلق به همین برند هستند.

برند سایمون میلر (Simon Miller)

استایل اما واتسون
اما استون با کیف برند سایمون میلر

برند سایمون میلر هم از دیگر برندهایی است که به طبیعت احترام می‌گذارد و اما واتسون از محصولاتش استفاده می‌کند. این برند از فرایندها و ابزارهایی برای تولید بهره می‌برد که برای محیط‌زیست خطرناک نیستند.

همکاری با برندهای اخلاق‌مدار

استایل اما واتسون ارزشمند است و باید بررسی شود، چون علاوه بر مدوفشن به چیزهای دیگری هم توجه می‌کند. او به جز توجه به محیط زیست، حامی برندهایی هم هست که به نوعی به رفع تبعیض‌ها در دنیا و ایجاد جهانی بهتر اعتقاد دارند. برای نمونه از جمله برندهای اخلاقی که اِما با آنها همکاری می‌کند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهنو (Behno)؛
  • مایت (Maiyet)؛
  • و… .

بهنو (Behno)

استایل اما واتسون
اما واتسون با لباسی از برند بهنو

برند بهنو در تلاش است تا توجه افکار عمومی را به روند تولید در کشورهای در حال توسعه جلب کند. این شرکت با تمرکز بر هند فعالیت خود را پیش می‌برد و می‌خواهد به دنیا بگوید که شرایط کار کارگران در کشورهای نه‌چندان پیشرفته مساعد نیست.

مایت (Maiyet)

استایل اما واتسون
اما واتسون در لباسی از برند مایت در کنار جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا

برند مایت هم از برندهای مسئولی است که تلاش می‌کند در جهت رفع تبعیض‌های شغلی در دنیا فعالیت داشته باشد. مایت با کسب‌وکارهای خرد در نقاط مختلف دنیا همکاری می‌کند تا نیروهای کار را برای رشد و توسعه شغلی توانمند کند. زیر بال‌وپَرگرفتن نقاط محروم دنیا و کارآفرینی در آنها از مأموریت‌های «مایت» است. اما واتسون هم لباس‌های این برند را به تن می‌کند و حامی آنهاست.

مرور چند استایل اما واتسون در مراسم مختلف

اما واتسون بازیگر قابلی است، دغدغه‌های ارزشمند و مهمی در این دنیا دارد و در راستای احقاق آرزوهای خوبش تلاش‌هایی هم کرده است. استایل ساده ولی اصیلی که برای خود انتخاب می‌کند هم از او در زمینه مدوفشن، چهره‌ای قابل‌اعتنا ساخته است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر برخی از لباس‌ها و استایل‌های جذاب و خاصی که اما واتسون را متمایز و متفاوت می‌کند.

ترکیب شلوار و پیراهن

استایل اما واتسون
اما واتسون در پیراهنی ترکیبی: پیراهن روی شلوار

در این استایل شاهد استفاده از طرحی خاص هستیم که تلفیقی است از شلوار و پیراهن. نمودی کلاسیک از استایل اما واتسون در این لباس دیده می‌شود. نظرتان درباره این استایل چیست؟ به‌نظرتان خلاقانه به نظر می‌رسد؟ حاضر هستید چنین چیزی را به تن کنید؟

تکرار استایل تلفیقی شلوار و دامن

استایل اما واتسون
تلفیق شلوار و دامن

در این استایل هم شاهد تلفیق حضور دامن و شلوار هستیم. شکستن ساختارهای مدوفشن و پوشیدن لباسی که در عین تازگی، یادآور سادگی و اصالت است از هرکسی برنمی‌آید. برای همین است که استایل اما واتسون همیشه موردتوجه قرار می‌گیرد.

اما واتسون و ترکیب رنگ‌های ثابت

استایل اما واتسون
اما واتسون در پوششی به رنگ مشکی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ‌های منتخب اما واتسون برای حضور در فرش قرمزها معمولا طیف رنگی ثابتی است. او در بیشتر مواقع با لباس‌هایی به رنگ‌های طوسی، سفید، قرمز یا مشکی دیده می‌شود. این رنگ‌ها موردعلاقه او هستند و باعث شده‌اند که استایل شخصی مخصوص به خودش را داشته باشد.

استایل اما واتسون
اما واتسون در پوششی به رنگ قرمز

شما هم مانند اما واتسون از رنگ‌هایی خاص برای ترتیب‌دادن استایلتان استفاده می‌کنید یا به تنوع رنگی اعتقاد دارید؟ البته استون از رنگ‌های دیگری مانند زرد و طلایی و… هم در پوشش خود بهره می‌برد اما مرور استایل‌هایش روی فرش قرمزهای گوناگون بیشتر نشان می‌دهد که طرفدار رنگ‌هایی است که گفته شد.

در آخر

فقط سلیقه شخصی نیست که استایل یک فرد را در نظر دیگران شاخص و قابل‌اعتنا می‌کند. اعتقادات و ارزش‌هایی که هر فرد دارد هم روی ظاهرش اثرات مثبت یا منفی می‌گذارند. برای نمونه، اما واتسون در یکی از حضورهای خود روی فرش قرمز در مت‌گالا ( Met Gala) لباسی پوشیده بود از مواد بازیافتی. جالب نیست؟

استایل اما واتسون
لباس اما واتسون در مت گالا

کسانی که شهرت و اعتبار دارند، می‌توانند از قدرت خود در راستای حل مشکلات مختلف یا جلب‌توجه افکار عمومی به آنها بهره ببرند. شما چه فکر می‌کنید؟ اما واتسون را نمونه‌ای موفق از سلبریتی خوش‌استایل با دغدغه‌های ارزشمند می‌دانید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های ترانه علیدوستی؛ سادگی جذاب و چشم‌نواز
منبع wikihow-fun.com stylist.co.uk whowhatwear.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    خیلی خوشگل شده تو این عکس تناسب رنگ داره هر چند خیلی فضوله 🙄🖕

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.